Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Nezumi napisał:

U mnie dopiero 8PM dochodzi. Po trzech miesiacach bycia chorym w koncu mi sie... pogorszylo. Juz sie zaczynalem martwic. Z nosa ciecze jak z kranu, oczy napuchniete jak po walce na gole piesci, kazde przelkniecie sliny jakby ktos nozem drapal po przelyku... Rodzina sie dolaczyla i mamy taka wlasnie sobotnia imprezke. Nie to co wy, smutasy 😄

Może masz jakąś alergię? One mogą wyjść w każdej chwili w życiu. Może też to mieć związek z mieszkaniem w mieście i zanieczyszczeniami. BO to się miesza - coś tam kwitnie plu syf w powietrzu i zdychasz. Rónie dobrze możesz być alergiczny na wiele rzeczy na raz. 

 

Ja to od dwóch lat już pracuje jako freelance i to siedzenie w domu zaczyna mnie lekko przytłaczać. Trochę brakuje mi kontaktu fizycznego z ludźmi, tak na co dzień. 

Ten rok mam jakiś ciężki. Źle mi się zabrać do pracy itp.. Gram w gry po nocach zamiast dokańczać super tajny personal project co mam już skończony w 25% 😕 ehh dupa dupa dupa. 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, michalo said:

Trochę brakuje mi kontaktu fizycznego z ludźmi, tak na co dzień. 

Tego mi nie brakuje, jestem pewien na 100% 😉 W zyciu mialem ze dwa, trzy epizody gdzie pracowalem z ludzmi. Nie nadaje sie  do tego.
Ale tak, mam jakos tak ostatnio ze sie nie moge zabrac do roboty. Jak juz sie przelamie to idzie. Ale zeby sie wziac za cos... Nie moge skupic mysli. I ta przedluzajaca sie choroba mnie wykancza - wiecznie zmeczony jestem. Mam nadzieje ze teraz, jak mnie juz kopnelo tak porzadnie to przechoruje i bede mogl pomalu wrocic do biegania i jakos ogarnac sie ogolnie.
Tez gram w jakies glupoty po nocach i nawet mi to nie sprawia wielkiej przyjemnosci. Tak gram, bo gram. Jak robot. Dziwne czasy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z pracą to chyba większość jak nie wszyscy w bardziej kreatywnych zawodach tak mają, ja z kolegą mamy już taką zwyczajową modlitwę czy nawet tak się witamy " Boże spraw żeby mi się chciało tak jak mi się nie chce" 🙂 
Gdyby nie to to już bym rządził światem a tak to się zastanawiam czy musztarda i papryka wystarczy do potrzymania życia czy będę musiał już iść do spożywczaka bo od jakiegoś czasu tak bardzo mi się nie chce zakupów spożywczych robić tzn od momentu jak przestałem się obżerać tym co dobre 🙂

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna jest spora dawka prokrastynacji ale ostatnio to przeszlo w jakas apatie u mnie. Chce sie za cos zabrac i nagle pojawia sie pytanie o sens zycia, mysli gdzies wedruja, odpalam jakas gierke chyba tylko po to, zeby glupio nie wygladalo ze tak siedzie przed monitorem i nic nie robie w ogole 😄
Tez musze zrzucic zapasy energii skoncentrowane wokol talii - jak siebie zobaczylem na filmiku gdzie z synem frisbee rzucamy to mi sie przypomnial film Uwolnic Orke... 😞 Jako ze nie chce mi sie i nie umiem liczyc kalorii wymyslilem sobie ze bede zjadal polowe tego co normalnie bym zjadl. Tylko najpierw musze kurna wyzdrowiec bo jakbym teraz diete jeszcze zaczal to bym sie przeniosl do M1 szesc stop pod ziemia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Nezumi napisał:

Normalna jest spora dawka prokrastynacji ale ostatnio to przeszlo w jakas apatie u mnie. Chce sie za cos zabrac i nagle pojawia sie pytanie o sens zycia, mysli gdzies wedruja, odpalam jakas gierke chyba tylko po to, zeby glupio nie wygladalo ze tak siedzie przed monitorem i nic nie robie w ogole 😄
Tez musze zrzucic zapasy energii skoncentrowane wokol talii - jak siebie zobaczylem na filmiku gdzie z synem frisbee rzucamy to mi sie przypomnial film Uwolnic Orke... 😞 Jako ze nie chce mi sie i nie umiem liczyc kalorii wymyslilem sobie ze bede zjadal polowe tego co normalnie bym zjadl. Tylko najpierw musze kurna wyzdrowiec bo jakbym teraz diete jeszcze zaczal to bym sie przeniosl do M1 szesc stop pod ziemia.

Z tym liczeniem kalorii to w miarę łatwa sprawa - w sensie na ludzkim nie spętym poziomie.

Ja kiedyś to robiłem, po jakimś czasie z automatu to liczysz. WIesz mniej więcej, że kotlet to 100 120g miecha i pamiętasz ile to białka, kcal itp. 

Tak samo ryz ziemniaki itd. Warzywa bez ograniczen. Sprawdzas tabelki w skelpie.

Po kilku tyg. wiesz jak powinny wygladac obiady, ile zjadac posiłków i co. Nie kombinujesz prawie nic tylko liczysz w pamieci.

 

Tylko trzeba wbić sobie do głowy zawartości pożywienie jakie się głównie spożywa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, normalnie cenzura blenderowej komuny na code.blender mnie dopadła. Napisałem tylko w poście, że to zły ruch spełniając wszystkie kryteria etykiety internetowej, a te blenderowe parówy usuwają posty użytkowników. Mam wrażenie, że po takich ruchach to całe industry, które oni chcą rzucić na kolana się wku..... i przestanie im sypać kasą.

https://code.blender.org/2022/02/vfx-reference-platform/

Edytowane przez alex3d
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, alex3d napisał:

Heh, normalnie cenzura blenderowej komuny na code.blender mnie dopadła. Napisałem tylko w poście, że to zły ruch spełniając wszystkie kryteria etykiety internetowej, a te blenderowe parówy usuwają posty użytkowników. Mam wrażenie, że po takich ruchach to całe industry, które oni chcą rzucić na kolana się wku..... i przestanie im sypać kasą.

https://code.blender.org/2022/02/vfx-reference-platform/

Chyba nie jesteś sam- widzę, że news ma sporo odsłon, jest to w pewnym sensie "łamiąca wiadomość", a tylko 9 komentarzy (w tym 3 od jednego człowieka). 

A to nie jest Twój wpis?:

It’s very disheartening to see Blender leave the VFX Platform compliance without giving a real push on other vendors, especially when Blender relies on so many open-source projects maintained by the VFX community.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RaVirr nie to nie ja, mój był trzykrotnie usuwany 🙂 Napisałem na twitterze co o tym myślę - tam tak łatwo im nie pójdzie. Ton powinien zmienić swoje otoczenie, widać jakieś zacietrzewienie w tych odpowiedziach Sybrena A. Stuvel.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,367 odslon i 9 komentarzy? 😄 Nie wiem co chca tym osiagnac. Z cala pewnoscia nie jest to dobre dla Blendera.

Zerowo mnie to dziwi. Od lat ma miejsce blokowanie "niepokornych" na Twitterze, kasowanie postow na blenderartists... Jest cos typowo komunistycznego w tym projekcie. Na zewnatrz wychwalaja community, wewnatrz sami podejmuja decyzje zgodnie ze swoim widzimisie i maja gleboko w dupie co community sadzi. Traktuja Blendera jak swoja wlasnosc. Niby "open source" a jednoczesnie w realiach "proprietary software" gdzie wlascicielem jest Pierwszy Sekretarz Ton. Kto mu sie sprzeciwi? Koles moze zrobic (i robi) co zechce.

Autodesk przynajmniej nie nawija mi makaronu na uszy, mowiac ze Maya tak na prawde jest wlasnoscia jej uzytkownikow. Lubie jasne sytuacje, udawanie mnie meczy. A tego udawania wokol Blendera jest w cholere i troche.

@alex3dNie zdziw sie, jesli Cie zablokuja na Twitterze. Nie bylby to pierwszy taki przypadek 😉

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, alex3d napisał:

Heh, normalnie cenzura blenderowej komuny na code.blender mnie dopadła. Napisałem tylko w poście, że to zły ruch spełniając wszystkie kryteria etykiety internetowej, a te blenderowe parówy usuwają posty użytkowników. Mam wrażenie, że po takich ruchach to całe industry, które oni chcą rzucić na kolana się wku..... i przestanie im sypać kasą.

https://code.blender.org/2022/02/vfx-reference-platform/

Przecież wszystkie komentarze pod tym artykułem są negatywne 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, michalo napisał:

Blender podjął wiele niedojrzałych decyzji na przestrzeni lat. Jakoś ta też mnie nie dziwi. 

No ale z arta wynika, że byli tam tylko 2 lata. To nie jest długo. Czego oczekiwali? 

Oczekiwali tego, do czego byli przyzwyczajeni- że wszyscy wielcy NATYCHMIAST rzucą się na Blendera ignorując jego wady i przywary bo jest za darmo. Gdy idzie o płotki takie jak ja- to działa. Wielkie studia mają raczej inne priorytety 🙂 

Edytowane przez RaVirr
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, RaVirr said:

Wielkie studia mają raczej inne priorytety

No im większe studio tym wolnej się koła zębate obracają a zmiana softu to długie lata nawet dodanie czegoś jako support. W dużych studiach to najczęściej pracują na wersjach ze 3 numerki do tyłu albo nie aktualizują dopóki nie skończą projektu bo nie ma co dokładać nowych nieznanych bugów w środku produkcji bo to tylko proszenie się o katastrofę.
Zresztą od jakiegoś czasu jest coraz więcej głosów, że od czasu pracy zdalnej to organizacyjnie jest shitshow, nadgodziny, często niepłatne, ciasne deadliny bardzo dużo pracy, wideokonferencji, zmian, updatów i coraz większa presja, za mało ludzi do pracy i rosnące ciśnienie ale płace te same. Ludzie coraz częściej wylewają swoje frustracje na socialach więc chyba coś w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tych co tak obstaja przy industry standard a moze powinno byc shit standard? moze zajrzycie na strone vfx platform i ves o troche poczytacie jak to sie ustala swiatowy standard i kto go sponsoruje. że zacytuje krotko ...."The VFX Reference Platform Working Group is made up of interested parties initially invited by the VES Technology Committee and currently has several members, two representatives from the VES and two each from three major software vendors."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@drakul jak zaglądniesz na stronę blendera i zobaczysz kto go sponsoruje to się dopiero zdziwisz 😄 
Tutaj chodzi tylko i wyłącznie o to, że wykonali dobry krok, chcieli stać się tym "industry standardem" po czym szybciutko stwierdzili, że nie widać specjalnego odzewu (moim zdaniem po prostu zbyt wcześnie na jakiekolwiek wnioski) więc się wycofują i chowają znowu w swoją skorupę.

@Destroyer Taki paradoks- ludzie cisną nadgodziny, sam zauważam dużo większą wydajność jeśli chodzi o moją pracę (i faktycznie, niepostrzeżenie zdarzy mi się posiedzieć godzinkę dłużej) gdy pracuję w domu i mogę się na wszystkim po ludzku skupić, a każda przesunięta premiera jest tłumaczona "zawirowaniami z powodu pandemii" 😄 Z jednej strony wylewane frustracje ludzi, którzy twierdzą, że pracują ponad miarę i swoje siły- z drugiej wylewane frustracje dyrektorów, że ludzie podczas pandemii i pracy z domu pracują kompletnie niewydajnie. Niezłego mindfucka można złapać.

Edytowane przez RaVirr
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, RaVirr said:

Z jednej strony wylewane frustracje ludzi, którzy twierdzą, że pracują ponad miarę i swoje siły- z drugiej wylewane frustracje dyrektorów, że ludzie podczas pandemii i pracy z domu pracują kompletnie niewydajnie. Niezłego mindfucka można złapać.

A z trzeciej strony artykuły o tym, że wydajność wzrosła na zdalnej i zadowolenie ludzi i work life balance 🙂 A z czwartej strony, że po wprowadzeniu polskiego ładu firmy masowo przenoszą się do Niemiec i Czech albo się zamykają, A z piątej, że jesteśmy zgubieni co by nie było 😄

  • Like 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to powiadała moja katechetka- życie jest ciężkie...ALE PIĘKNE.. 😄
Suaj, niedługo lato- nigdy wcześniej nie czekałem tak mocno na powiew gorącego powietrza, już dziś wypatruję zapachu mazurskiego bagna, komarów, much, dźwięku pijanych turystów, burd pod domem, stłuczonego szkła na chodnikach, bobrów wchodzących w szkodę...i to zupełnie nieironicznie. Aż mnie kusi by wziąć sobie taki trzymiesięczny urlop, zapomnieć o wszystkim i pocieszyć się życiem. Pamiętam jak przed pandemią darowaliśmy sobie 2 lata z rzędu jakiekolwiek wakacje bo były inne sprawy i to "nie ucieknie"- okazało się, że faktycznie, może uciec xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RaVirr ja wiem kto sponsoruje blendera. i nie dziwie sie, w przeciwienstwie do shit standard i ich grona wzajemnej adoracji. Ty myslisz ze oni pozwola blenderowi wejsc do shit standard? pewnie ze pozwola, jak tylko autyzmdesk kupi blendera i zacznie go sprzedawac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie się stresujesz Drakul, ale w sumie racja twoja.  Blender wybrał sobie zły segment do podbicia industry i giganci i tak mu jakoś przeszkadza.  Tam gdzie były luki powstały nowe, świetne softy jak substance, marvelous i szybko podbiły rynek. 

Blender tutaj ma gorzej.

 

ALe po co ten stres z branżą. Blender to idealne narzędzie dla małych, jednoosobowych firm. Zrobisz w nim absolutnie wszystko, pod warunkiem, że tworzysz w nim gotowy produkt a nie część czyjegoś pipeline. 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@drakul prawda jest taka, że dali ciała. Możliwe, że się będą musieli wycofać z takiej decyzji i nie tylko o vfx platform chodzi, tylko ogólnie o ich kierunek działania. Najpierw ogłosili, że wchodzą do pierwszej ligi, zgarneli granty ( i to nie było 5 zł) od inwestorów i teraz pokazują figę z makiem, to nieuczciwe. Ja postawiłem sobie stacje zgodne z vfx platform i teraz będę musiał dodatkowe biblioteki instalować i kompilować, żeby blender działał jak należy. Niektórym firmom może się nie chcieć. Szczególnie po zamieszaniu z CentOS i ruchem Red Hata, wszyscy mają i tak na głowie dużo problemów. W animacji i VFX ta platforma jest wyznacznikiem standardu. Równie dobrze producent samochodów może otworzyć salon sprzedaży w Polsce z autami z kierownicą po prawej stronie - może ktoś się skusi.

Z tych opinii w necie wynika, że niektóre studia zaczęły się transformować w kierunku wciągnięcia blendera w swój pipeline i teraz są w kropce.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tę chwilę należałoby zadać pytanie, czy giganci mieli jakikolwiek wpływ na tę decyzję. Z suchego komunikatu wynika, że to w pełni suwerenna decyzja Blenderowej braci 😉 No i druga kwestia- jeśli naprawdę podjęli tę decyzję tylko i wyłącznie przez niewielki odzew wśród firm (w czasach pandemii i 2 letnim okienku) to jest to co najmniej absurdalne.
I trochę tak jak @michalo napisał- mnie to ni ziębi, ni grzeje bo mógłbym zatrzymać się na wersji 3.0, olać kolejne aktualizacje, a cała fundacja mogłaby przestać istnieć. Do moich celów w zupełności wystarczy. Boli tylko, że pierwsze zderzenie z programem jest niesamowite, ilość możliwości wręcz przytłacza, jednocześnie jest bardzo łatwy i przyjemny w obsłudze, a dopiero później zauważasz ile rzeczy jest niedociągniętych. Blender3d to taki termomix- tylko w wielu miejscach zrobiony na półgwizdka...albo gra rpg gdzie spora ilość questów buguje się w połowie 😄 
Chyba zamieniam się w @Nezumi 😮 

Edytowane przez RaVirr
  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alex3d Jakiego distro linuxa używasz? Mam fedore na osobnej maszynce i udało mi się majkę zainstalować + wszystkie paczki które są w specyfikacji, ale bifrost graph mi nie działa. Na linuxsie chyba rodzina debiana ma najwięcej repozytoriów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skyrush niby red hat, cent os i fedora są popularniejsze do tych celów, ale ja używam SUSE Tumbleweed, Maya, Houdini, Blender, Substance i parę innych rzeczy działa bez zarzutu, typu pureref. Nie trzeba wiele kombinować, zypper, yast, one click install, dobre repo dla nvidia, szybka akcja. Maya trochę gorzej się instaluje niż chudy. Silniki renderujące też działają ok. Bardzo stabilny system.

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alex3dA jak z repozytoriami, czy możesz np z wersji debianowych jakoś to na SUSE "przekonwertować". Wydaje mi się, że coś takiego czytałem na jakimś forum, ale nie jestem pewien. Bo nie wszystko znajdziesz dla danej dystrybucji, albo się inaczej nazywa, głowa mała 😉

Edytowane przez Skyrush
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skyrush chyba nie było nigdy takiej potrzeby, albo jest paczka rpm albo jakiś plik instalacyjny, także nawet w takiej graficznej formie system jest przystępny i prosty. Jest packman i sporo repo, także od czystej instalacji systemu do instalacji softów powinno pójść na tych repo gotowych. Jakieś obejście tylko z Cuda robiłem, G05 zamiast G06 w sterownikach nvidia dla zgodności. Nie potrzeba paczek debianowych.

Edytowane przez alex3d
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam czym sie stresowac jesli chodzi o ten temat , bo to mnie malo interesuje.

@alex3dnie wiem czy dali ciala, zobaczymy za jakis czas. ty musisz jedynie doinstalowac sobie jakies biblioteki, a jak ci sie nie podoba babranie sie, mozesz zawsze zmienic soft na bardziej industry standard. pomysl o tych, ktorzy nie mogą zmienic, bo muszą uzywac konkretnego softu( mowie tu o tych wielkich studiach, ktore majke obudowuja na swoja modłę żeby dobrze działała i miała to co im trzeba, oni nie mogą zmienić i muszą sie babrać od 20 paru lat bo im tak wyznaczyli ten standard).

wolalbym zeby wlasnie blender skupil sie na "swoim" segmencie i szedl podobna sciezka co houdini w swojej dzialce. ale zachlysneli sie shit standardem i stworzyli ikonografie w sofcie zamiast doprecyzowywac to co bylo dobre.

 

 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, drakul napisał:

walbym zeby wlasnie blender skupil sie na "swoim" segmencie i szedl podobna sciezka co houdini w swojej dzialce. ale zachlysneli sie shit standardem i stworzyli ikonografie w sofcie zamiast doprecyzowywac to co bylo dobre.

Chyba każdy ma podobne odczucia do softów jakie używa. Mi marzy się taki update  zbrusha - naprawiający problemy i bolączki, które są od wielu lat. Poprawa istniejących funkcji a nie wymyślanie nowych, które nie koniecznie działają tak jak powinny lub są bardzo zawodne. 

Ci co planują dev programów chyba tworzą takie "click bait" żeby zachęcać nowych użytkowników. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kto tu bardziej kogo potrzebuje - Blender tych duzych firm czy te duze firmy Blendera. Gdyby bylo tak, ze te standardy jakos go hamuja, powstrzymuja przed wyprzedzeniem w czyms innych to bym rozumial ten ruch. Ale tak? Nie kumam co takiego zyskuja zajebistego, jaka przewage. Bo troche mi to przypomina zawodnika NBA, ktory mysli, ze bedzie lepiej gral od innych jak ubierze nowsze buty od reszty graczy.

@michaloNo, zobaczymy co tam zrobia pod skrzydlami Maxona. Rewolucji sie nie spodziewam. Ale chcialbym kilka rzeczy normalniejszych. Sporo starych uzytkownikow obstaje za niektorymi rozwiazaniami w zetce bo sie do nich przyzwyczaili, ale wiele rzeczy jest rozwiazaniami zrodzonymi w wysokiej goraczce 😄  Przydaloby sie tez go troszke odchudzic - z jednej strony spoko, ze wszystko co kiedykolwiek sie do zetki ukazalo nadal w niej jest, ale z drugiej na pewno sa narzedzia ktore stracily juz na znaczeniu na tyle ze moznaby je olac.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skapneli się, że cenzura to słaba metoda i na code.blender worek ze zjebkami odnośnie odejścia od vfx platform się otworzył 😀 Rąbią ich równo. Ciekawe czy jakoś to odkręcą. Teraz używanie rendermana, może nie być takie proste.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, alex3d said:

Ciekawe czy jakoś to odkręcą.

No ciekawe. Kazdemu publiczne przyznanie sie do bledu przychodzi ciezko, a takim przyzwyczajonym do noszenia na rekach Blender Superstars to podwojnie 🙂 Maja szanse pokazac jak im zalezy na tym community tak na prawde. Pytanie czy pokaza wszystkim kciuk czy palec srodkowy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, alex3d napisał:

Ciekawe czy jakoś to odkręcą.

Nie odkręcą. mam wrażenie, że Tona wali, czy Blender będzie gdzieś używany czy nie. Tłumaczenie, że stary Python ogranicza rozwój Blendera to śmiech na sali. Może niech najpierw poprawią to, co się chrzani a potem myślą o rozwoju? Bo na razie to to, co źle działało kilka wersji temu nadal działa źle. Jakiś czas temu przestałem nawet zgłaszać cokolwiek na bugtrackerze, bo i tak zawsze była ta sama odpowiedź: it is known bug in "tym czy owym" (bo NIGDY w Blenderze). Przykład z dni ostatnich: renderuje się mi obrazek, zaczyna sie denoising i...   nic. Nie ma obrazka, Blender nie zużywa zasobów - nawet nie że wisi. Stoi. I nie za każdym razem, ale tak 2 na 3. Szukam w sieci, czy ktoś coś i jest. Kilka razy i od kilku wersji zgłaszany na bt, z odpowiedzią, że błąd nie do odtworzenia i że "imdziała". Gdzieś przypadkiem czytam, że jakis bidok w tej samej sytuacji znalazł obejście: na czas renderu spuszcza okno z podglądem do belki... I to działa! Nowy, kuźwa, industry standard: WYDSIWYG (What you don't see is what you get). Pewnie nowy Python by to załatwił, to starego Pythona, drania jednego, wina.

Żeby nie było wątpliwości: Blender dla takich ludków jak ja jest kapitalny. Nie jestem w żadnym pipelinie - to, co sprzedaje to gotowy produkt - obrazek czy model, więc osobiście nie zauważę różnicy jak sobie pójdą w swoją stronę. Ale właściwie od zawsze wk... mnie niektóre decyzje Wielkiego Tona. Pamiętacie b-mesha, robionego przez jednego facecika po pracy? Co się potem pochorował na koniec i nie mógł skończyć? 

Z ciekawostek - bardzo często przy przygotowywaniu tekstur używam bake'owania z rożnymi UV na UV docelowe, żeby uniknąć zniekształceń np. log lub innych oznaczeń na gotowym modelu. Te nowe Blendery od 2.8 są w tym tak dobre, że używam ciągle do tego 2.79. Robi to tak ze 4 razy szybciej i dokładnie tak, jak chcę. Na starym Pythonie.

Edytowane przez mrys
  • Like 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, mrys said:

że "imdziała".

Jakbym widział devów redsifta, im też działa jak się ma jedną najnowszą kartę najczęściej 3090 ale jak już jest starsza generacja albo nie daj boże karty mieszane z dwóch generacji to robią się babolce ale im działa. Już nawet nie miesiące ale lata są bugi które tak sobie leżą, ale żeby zobaczyć klasę programistów dobrze pokazuje błąd w pierwszej w tym roku aktualizacji w którym redshift renderował ukryte światła w cinemie a te widoczne ignorował 😄 I jak kiedyś ich chwaliłem bo development był bardzo szybki, nawet 3 wersje w tygodniu wiec bugi i potem hotfixy można było wybaczyć to teraz wręcz przeciwnie bo i tak puszczają jedną wersję na miesiąc i jeszcze czasami ze szkolnymi błędami i potem szybkiego hotfixa muszą robić. Podobnie z mają też już nawet bugów nie zgłaszam jak przy redshifcie,  co jest to jest, jakoś sobie poradzę i dowiozę, już dawno przestało mi zależeć żeby program w którym pracuję był idealny i wszyskomający byle tylko wykombinować jak wszystkie bugi ominąć i jakoś tak dożyć do śmierci 🙂 

  • Like 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mrys  taaa, pamiętam tego kolesia (przez to, że miał katar to się musiał wycofać i robili bmesha kilka lat) i czasy przed Bmeshem i że z nastaniem 2.5 brakowało wielu rzeczy typu działający knife 😉 (przez chwilę chyba wywalili knife w ogóle). Dużo takich magików było co się na Tona wypieli, był taki Kubańczyk nick farsthary i on uciekł do 3Dcoat, tak jak Brecht do Solid Angle zanim Arnolda kupił Autodesk.

@Destroyer no z Houdinim 19 też jakoś dziwnie. Wolniejszy jest niż 18 i na linuxie mniej stabilny. 

 

Te chłopaczki weszli mu na głowę. Jakby Ton miał żonę to by zrobiła rozpierduchę w BF. Tu myślę jest pies pogrzebany, stan kawalerski mu już nie służy :)

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, alex3d napisał:

chyba wywalili knife w ogóle

Tak, knife poleciał z oficjalnego bo nie mógł działać z rozgrzebanym systemem modelowania. Za to addon z knifem, napisany przez jakiegoś mniej ważnego od Tona działał. Ot pytanie, dlaczego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twitterze miałem pogawędkę z Sybrenem. Zapytałem dlaczego wszyscy dają radę z pythonem 3.7, a blender nie. I taką dał odpowiedź.

 

 

 

Ktoś napisał, że to i tak o 12 więcej niż pracuje przy Lightwave 😉

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, alex3d napisał:

Na twitterze miałem pogawędkę z Sybrenem. Zapytałem dlaczego wszyscy dają radę z pythonem 3.7, a blender nie. I taką dał odpowiedź.

 

 

 

Ktoś napisał, że to i tak o 12 więcej niż pracuje przy Lightwave 😉

To ja nie wiem na co te granty wydają. Mierzą w duże studia a pracuje tam 12 osób.. Takie to no, mało poważne przy sofcie o tak rozległych możliwościach. 12 osób to powinno nad samym sculptem siedzieć 😉 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo UBI dalo im $1.2M w 2019. Jednorazowa sprawa, OK. A teraz zobaczcie ze maja miesiecznie z Development fund $174,626. To sa ponad DWA MILIONY DOLAROW ROCZNIE. I siedzi tam 12 kolesi, dlubie soft co nie ma nawet dedykowanych narzedzi do retopo i kwa jego mac, placze jak to nic nie moga? No na prawde, bidulki... Szybko, trzeba im jeszcze wiecej darowizn wyslac i w tylek pocalowac. A oni niech robia co chca i z ta kaska i ze softem. A gawiedz sie i tak bedzie cieszyc i wysylac pieniazki bo przeciez "co, ty nie wiesz ile kosztuje wyplata porzadnego programisty?!?!?!". Nie, nie wiem. Ale nie tyle 😄

Az sprawdzilem z ciekawosci - Holandia jest jednym z krajow najlepiej placacych programistom. Srednio programista zarabia tam $54,025 rocznie (dane z 2021). Zaokragle do 55K. To daje jakies $4.6K na miesiac srednio. 12 programistow to $55,200 na miesiac. Jasne, trzeba oplacic Tona, budynek, pania ksiagowa, prad i inne duperele. Nie wiem ile tam tego jest ale zostaje im prawie $120K miesiecznie po oplaceniu programistow 😉 Bieeeedni.

A na stronie Blendera jak bylo tak jest w sekcji "jobs":
"There are currently no open positions at Blender."

Acha, i co znaczy "commercial development team"? Programisci pracuja za kase i tu i tu. Model pozyskiwania kasy jest inny, ale tak samo dostaja kase za swoja prace.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, alex3d napisał:

Zapytałem dlaczego wszyscy dają radę z pythonem 3.7, a blender nie.

Bo widzisz - gdyby mieli nowego pythona, to tych 12 starczyłoby za 24 🙂

  • Like 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, oni nie dają rady ze starym, teraz jest 3.9 🙂 Dawali parę lat temu i teraz już nie;) W ogóle to ja pamiętam, że te cele finansowe z blender cloud to miały dać możliwość zatrudnienia około 30 devów i to nie wliczając grantów. Wygląda, że Ton albo nie jest wilkiem z Wall Street i się nie zna na cyferkach albo właśnie jest 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale widzę, że na twitterze i grupach blenderowych odtrąbili sukces- że to bardzo dobra decyzja. I wiecie co? Niech przechodzą na tą nową wersję i pokażą wszystkim niedowiarkom, że było warto!!!11

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności