Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

@RaVirr nie to nie ja, mój był trzykrotnie usuwany 🙂 Napisałem na twitterze co o tym myślę - tam tak łatwo im nie pójdzie. Ton powinien zmienić swoje otoczenie, widać jakieś zacietrzewienie w tych odpowiedziach Sybrena A. Stuvel.

  • Like 2
Napisano (edytowane)

3,367 odslon i 9 komentarzy? 😄 Nie wiem co chca tym osiagnac. Z cala pewnoscia nie jest to dobre dla Blendera.

Zerowo mnie to dziwi. Od lat ma miejsce blokowanie "niepokornych" na Twitterze, kasowanie postow na blenderartists... Jest cos typowo komunistycznego w tym projekcie. Na zewnatrz wychwalaja community, wewnatrz sami podejmuja decyzje zgodnie ze swoim widzimisie i maja gleboko w dupie co community sadzi. Traktuja Blendera jak swoja wlasnosc. Niby "open source" a jednoczesnie w realiach "proprietary software" gdzie wlascicielem jest Pierwszy Sekretarz Ton. Kto mu sie sprzeciwi? Koles moze zrobic (i robi) co zechce.

Autodesk przynajmniej nie nawija mi makaronu na uszy, mowiac ze Maya tak na prawde jest wlasnoscia jej uzytkownikow. Lubie jasne sytuacje, udawanie mnie meczy. A tego udawania wokol Blendera jest w cholere i troche.

@alex3dNie zdziw sie, jesli Cie zablokuja na Twitterze. Nie bylby to pierwszy taki przypadek 😉

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 1
Napisano
12 godzin temu, alex3d napisał:

Heh, normalnie cenzura blenderowej komuny na code.blender mnie dopadła. Napisałem tylko w poście, że to zły ruch spełniając wszystkie kryteria etykiety internetowej, a te blenderowe parówy usuwają posty użytkowników. Mam wrażenie, że po takich ruchach to całe industry, które oni chcą rzucić na kolana się wku..... i przestanie im sypać kasą.

https://code.blender.org/2022/02/vfx-reference-platform/

Przecież wszystkie komentarze pod tym artykułem są negatywne 🤔

Napisano

Blender podjął wiele niedojrzałych decyzji na przestrzeni lat. Jakoś ta też mnie nie dziwi. 

No ale z arta wynika, że byli tam tylko 2 lata. To nie jest długo. Czego oczekiwali? 

Napisano (edytowane)
11 minut temu, michalo napisał:

Blender podjął wiele niedojrzałych decyzji na przestrzeni lat. Jakoś ta też mnie nie dziwi. 

No ale z arta wynika, że byli tam tylko 2 lata. To nie jest długo. Czego oczekiwali? 

Oczekiwali tego, do czego byli przyzwyczajeni- że wszyscy wielcy NATYCHMIAST rzucą się na Blendera ignorując jego wady i przywary bo jest za darmo. Gdy idzie o płotki takie jak ja- to działa. Wielkie studia mają raczej inne priorytety 🙂 

Edytowane przez RaVirr
  • Like 2
Napisano
3 minutes ago, RaVirr said:

Wielkie studia mają raczej inne priorytety

No im większe studio tym wolnej się koła zębate obracają a zmiana softu to długie lata nawet dodanie czegoś jako support. W dużych studiach to najczęściej pracują na wersjach ze 3 numerki do tyłu albo nie aktualizują dopóki nie skończą projektu bo nie ma co dokładać nowych nieznanych bugów w środku produkcji bo to tylko proszenie się o katastrofę.
Zresztą od jakiegoś czasu jest coraz więcej głosów, że od czasu pracy zdalnej to organizacyjnie jest shitshow, nadgodziny, często niepłatne, ciasne deadliny bardzo dużo pracy, wideokonferencji, zmian, updatów i coraz większa presja, za mało ludzi do pracy i rosnące ciśnienie ale płace te same. Ludzie coraz częściej wylewają swoje frustracje na socialach więc chyba coś w tym jest.

Napisano

dla tych co tak obstaja przy industry standard a moze powinno byc shit standard? moze zajrzycie na strone vfx platform i ves o troche poczytacie jak to sie ustala swiatowy standard i kto go sponsoruje. że zacytuje krotko ...."The VFX Reference Platform Working Group is made up of interested parties initially invited by the VES Technology Committee and currently has several members, two representatives from the VES and two each from three major software vendors."

Napisano (edytowane)

@drakul jak zaglądniesz na stronę blendera i zobaczysz kto go sponsoruje to się dopiero zdziwisz 😄 
Tutaj chodzi tylko i wyłącznie o to, że wykonali dobry krok, chcieli stać się tym "industry standardem" po czym szybciutko stwierdzili, że nie widać specjalnego odzewu (moim zdaniem po prostu zbyt wcześnie na jakiekolwiek wnioski) więc się wycofują i chowają znowu w swoją skorupę.

@Destroyer Taki paradoks- ludzie cisną nadgodziny, sam zauważam dużo większą wydajność jeśli chodzi o moją pracę (i faktycznie, niepostrzeżenie zdarzy mi się posiedzieć godzinkę dłużej) gdy pracuję w domu i mogę się na wszystkim po ludzku skupić, a każda przesunięta premiera jest tłumaczona "zawirowaniami z powodu pandemii" 😄 Z jednej strony wylewane frustracje ludzi, którzy twierdzą, że pracują ponad miarę i swoje siły- z drugiej wylewane frustracje dyrektorów, że ludzie podczas pandemii i pracy z domu pracują kompletnie niewydajnie. Niezłego mindfucka można złapać.

Edytowane przez RaVirr
  • Like 3
Napisano
10 minutes ago, RaVirr said:

Z jednej strony wylewane frustracje ludzi, którzy twierdzą, że pracują ponad miarę i swoje siły- z drugiej wylewane frustracje dyrektorów, że ludzie podczas pandemii i pracy z domu pracują kompletnie niewydajnie. Niezłego mindfucka można złapać.

A z trzeciej strony artykuły o tym, że wydajność wzrosła na zdalnej i zadowolenie ludzi i work life balance 🙂 A z czwartej strony, że po wprowadzeniu polskiego ładu firmy masowo przenoszą się do Niemiec i Czech albo się zamykają, A z piątej, że jesteśmy zgubieni co by nie było 😄

  • Like 1
  • Haha 2
Napisano

Jak to powiadała moja katechetka- życie jest ciężkie...ALE PIĘKNE.. 😄
Suaj, niedługo lato- nigdy wcześniej nie czekałem tak mocno na powiew gorącego powietrza, już dziś wypatruję zapachu mazurskiego bagna, komarów, much, dźwięku pijanych turystów, burd pod domem, stłuczonego szkła na chodnikach, bobrów wchodzących w szkodę...i to zupełnie nieironicznie. Aż mnie kusi by wziąć sobie taki trzymiesięczny urlop, zapomnieć o wszystkim i pocieszyć się życiem. Pamiętam jak przed pandemią darowaliśmy sobie 2 lata z rzędu jakiekolwiek wakacje bo były inne sprawy i to "nie ucieknie"- okazało się, że faktycznie, może uciec xD

Napisano

@RaVirr ja wiem kto sponsoruje blendera. i nie dziwie sie, w przeciwienstwie do shit standard i ich grona wzajemnej adoracji. Ty myslisz ze oni pozwola blenderowi wejsc do shit standard? pewnie ze pozwola, jak tylko autyzmdesk kupi blendera i zacznie go sprzedawac.

Napisano

Strasznie się stresujesz Drakul, ale w sumie racja twoja.  Blender wybrał sobie zły segment do podbicia industry i giganci i tak mu jakoś przeszkadza.  Tam gdzie były luki powstały nowe, świetne softy jak substance, marvelous i szybko podbiły rynek. 

Blender tutaj ma gorzej.

 

ALe po co ten stres z branżą. Blender to idealne narzędzie dla małych, jednoosobowych firm. Zrobisz w nim absolutnie wszystko, pod warunkiem, że tworzysz w nim gotowy produkt a nie część czyjegoś pipeline. 

 

  • Like 2
Napisano

@drakul prawda jest taka, że dali ciała. Możliwe, że się będą musieli wycofać z takiej decyzji i nie tylko o vfx platform chodzi, tylko ogólnie o ich kierunek działania. Najpierw ogłosili, że wchodzą do pierwszej ligi, zgarneli granty ( i to nie było 5 zł) od inwestorów i teraz pokazują figę z makiem, to nieuczciwe. Ja postawiłem sobie stacje zgodne z vfx platform i teraz będę musiał dodatkowe biblioteki instalować i kompilować, żeby blender działał jak należy. Niektórym firmom może się nie chcieć. Szczególnie po zamieszaniu z CentOS i ruchem Red Hata, wszyscy mają i tak na głowie dużo problemów. W animacji i VFX ta platforma jest wyznacznikiem standardu. Równie dobrze producent samochodów może otworzyć salon sprzedaży w Polsce z autami z kierownicą po prawej stronie - może ktoś się skusi.

Z tych opinii w necie wynika, że niektóre studia zaczęły się transformować w kierunku wciągnięcia blendera w swój pipeline i teraz są w kropce.

  • Like 3
Napisano (edytowane)

Na tę chwilę należałoby zadać pytanie, czy giganci mieli jakikolwiek wpływ na tę decyzję. Z suchego komunikatu wynika, że to w pełni suwerenna decyzja Blenderowej braci 😉 No i druga kwestia- jeśli naprawdę podjęli tę decyzję tylko i wyłącznie przez niewielki odzew wśród firm (w czasach pandemii i 2 letnim okienku) to jest to co najmniej absurdalne.
I trochę tak jak @michalo napisał- mnie to ni ziębi, ni grzeje bo mógłbym zatrzymać się na wersji 3.0, olać kolejne aktualizacje, a cała fundacja mogłaby przestać istnieć. Do moich celów w zupełności wystarczy. Boli tylko, że pierwsze zderzenie z programem jest niesamowite, ilość możliwości wręcz przytłacza, jednocześnie jest bardzo łatwy i przyjemny w obsłudze, a dopiero później zauważasz ile rzeczy jest niedociągniętych. Blender3d to taki termomix- tylko w wielu miejscach zrobiony na półgwizdka...albo gra rpg gdzie spora ilość questów buguje się w połowie 😄 
Chyba zamieniam się w @Nezumi 😮 

Edytowane przez RaVirr
  • Like 1
  • Haha 1
Napisano

@alex3d Jakiego distro linuxa używasz? Mam fedore na osobnej maszynce i udało mi się majkę zainstalować + wszystkie paczki które są w specyfikacji, ale bifrost graph mi nie działa. Na linuxsie chyba rodzina debiana ma najwięcej repozytoriów.

Napisano (edytowane)

@Skyrush niby red hat, cent os i fedora są popularniejsze do tych celów, ale ja używam SUSE Tumbleweed, Maya, Houdini, Blender, Substance i parę innych rzeczy działa bez zarzutu, typu pureref. Nie trzeba wiele kombinować, zypper, yast, one click install, dobre repo dla nvidia, szybka akcja. Maya trochę gorzej się instaluje niż chudy. Silniki renderujące też działają ok. Bardzo stabilny system.

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano (edytowane)

@alex3dA jak z repozytoriami, czy możesz np z wersji debianowych jakoś to na SUSE "przekonwertować". Wydaje mi się, że coś takiego czytałem na jakimś forum, ale nie jestem pewien. Bo nie wszystko znajdziesz dla danej dystrybucji, albo się inaczej nazywa, głowa mała 😉

Edytowane przez Skyrush
Napisano (edytowane)

@Skyrush chyba nie było nigdy takiej potrzeby, albo jest paczka rpm albo jakiś plik instalacyjny, także nawet w takiej graficznej formie system jest przystępny i prosty. Jest packman i sporo repo, także od czystej instalacji systemu do instalacji softów powinno pójść na tych repo gotowych. Jakieś obejście tylko z Cuda robiłem, G05 zamiast G06 w sterownikach nvidia dla zgodności. Nie potrzeba paczek debianowych.

Edytowane przez alex3d
  • Thanks 1
Napisano

ja nie mam czym sie stresowac jesli chodzi o ten temat , bo to mnie malo interesuje.

@alex3dnie wiem czy dali ciala, zobaczymy za jakis czas. ty musisz jedynie doinstalowac sobie jakies biblioteki, a jak ci sie nie podoba babranie sie, mozesz zawsze zmienic soft na bardziej industry standard. pomysl o tych, ktorzy nie mogą zmienic, bo muszą uzywac konkretnego softu( mowie tu o tych wielkich studiach, ktore majke obudowuja na swoja modłę żeby dobrze działała i miała to co im trzeba, oni nie mogą zmienić i muszą sie babrać od 20 paru lat bo im tak wyznaczyli ten standard).

wolalbym zeby wlasnie blender skupil sie na "swoim" segmencie i szedl podobna sciezka co houdini w swojej dzialce. ale zachlysneli sie shit standardem i stworzyli ikonografie w sofcie zamiast doprecyzowywac to co bylo dobre.

 

 

 

  • Thanks 1
Napisano
24 minuty temu, drakul napisał:

walbym zeby wlasnie blender skupil sie na "swoim" segmencie i szedl podobna sciezka co houdini w swojej dzialce. ale zachlysneli sie shit standardem i stworzyli ikonografie w sofcie zamiast doprecyzowywac to co bylo dobre.

Chyba każdy ma podobne odczucia do softów jakie używa. Mi marzy się taki update  zbrusha - naprawiający problemy i bolączki, które są od wielu lat. Poprawa istniejących funkcji a nie wymyślanie nowych, które nie koniecznie działają tak jak powinny lub są bardzo zawodne. 

Ci co planują dev programów chyba tworzą takie "click bait" żeby zachęcać nowych użytkowników. 

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Pytanie kto tu bardziej kogo potrzebuje - Blender tych duzych firm czy te duze firmy Blendera. Gdyby bylo tak, ze te standardy jakos go hamuja, powstrzymuja przed wyprzedzeniem w czyms innych to bym rozumial ten ruch. Ale tak? Nie kumam co takiego zyskuja zajebistego, jaka przewage. Bo troche mi to przypomina zawodnika NBA, ktory mysli, ze bedzie lepiej gral od innych jak ubierze nowsze buty od reszty graczy.

@michaloNo, zobaczymy co tam zrobia pod skrzydlami Maxona. Rewolucji sie nie spodziewam. Ale chcialbym kilka rzeczy normalniejszych. Sporo starych uzytkownikow obstaje za niektorymi rozwiazaniami w zetce bo sie do nich przyzwyczaili, ale wiele rzeczy jest rozwiazaniami zrodzonymi w wysokiej goraczce 😄  Przydaloby sie tez go troszke odchudzic - z jednej strony spoko, ze wszystko co kiedykolwiek sie do zetki ukazalo nadal w niej jest, ale z drugiej na pewno sa narzedzia ktore stracily juz na znaczeniu na tyle ze moznaby je olac.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 2
Napisano (edytowane)

Bo blender ma być lepszy od houdiniego, they lead not follow 🙂 very tip of the spear of the sharp cutting edge of technology 🙂

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
  • Haha 2
Napisano

Skapneli się, że cenzura to słaba metoda i na code.blender worek ze zjebkami odnośnie odejścia od vfx platform się otworzył 😀 Rąbią ich równo. Ciekawe czy jakoś to odkręcą. Teraz używanie rendermana, może nie być takie proste.

 

  • Like 1
Napisano
14 minutes ago, alex3d said:

Ciekawe czy jakoś to odkręcą.

No ciekawe. Kazdemu publiczne przyznanie sie do bledu przychodzi ciezko, a takim przyzwyczajonym do noszenia na rekach Blender Superstars to podwojnie 🙂 Maja szanse pokazac jak im zalezy na tym community tak na prawde. Pytanie czy pokaza wszystkim kciuk czy palec srodkowy.

  • Like 1
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, alex3d napisał:

Ciekawe czy jakoś to odkręcą.

Nie odkręcą. mam wrażenie, że Tona wali, czy Blender będzie gdzieś używany czy nie. Tłumaczenie, że stary Python ogranicza rozwój Blendera to śmiech na sali. Może niech najpierw poprawią to, co się chrzani a potem myślą o rozwoju? Bo na razie to to, co źle działało kilka wersji temu nadal działa źle. Jakiś czas temu przestałem nawet zgłaszać cokolwiek na bugtrackerze, bo i tak zawsze była ta sama odpowiedź: it is known bug in "tym czy owym" (bo NIGDY w Blenderze). Przykład z dni ostatnich: renderuje się mi obrazek, zaczyna sie denoising i...   nic. Nie ma obrazka, Blender nie zużywa zasobów - nawet nie że wisi. Stoi. I nie za każdym razem, ale tak 2 na 3. Szukam w sieci, czy ktoś coś i jest. Kilka razy i od kilku wersji zgłaszany na bt, z odpowiedzią, że błąd nie do odtworzenia i że "imdziała". Gdzieś przypadkiem czytam, że jakis bidok w tej samej sytuacji znalazł obejście: na czas renderu spuszcza okno z podglądem do belki... I to działa! Nowy, kuźwa, industry standard: WYDSIWYG (What you don't see is what you get). Pewnie nowy Python by to załatwił, to starego Pythona, drania jednego, wina.

Żeby nie było wątpliwości: Blender dla takich ludków jak ja jest kapitalny. Nie jestem w żadnym pipelinie - to, co sprzedaje to gotowy produkt - obrazek czy model, więc osobiście nie zauważę różnicy jak sobie pójdą w swoją stronę. Ale właściwie od zawsze wk... mnie niektóre decyzje Wielkiego Tona. Pamiętacie b-mesha, robionego przez jednego facecika po pracy? Co się potem pochorował na koniec i nie mógł skończyć? 

Z ciekawostek - bardzo często przy przygotowywaniu tekstur używam bake'owania z rożnymi UV na UV docelowe, żeby uniknąć zniekształceń np. log lub innych oznaczeń na gotowym modelu. Te nowe Blendery od 2.8 są w tym tak dobre, że używam ciągle do tego 2.79. Robi to tak ze 4 razy szybciej i dokładnie tak, jak chcę. Na starym Pythonie.

Edytowane przez mrys
  • Like 2
  • Haha 1
Napisano
22 minutes ago, mrys said:

że "imdziała".

Jakbym widział devów redsifta, im też działa jak się ma jedną najnowszą kartę najczęściej 3090 ale jak już jest starsza generacja albo nie daj boże karty mieszane z dwóch generacji to robią się babolce ale im działa. Już nawet nie miesiące ale lata są bugi które tak sobie leżą, ale żeby zobaczyć klasę programistów dobrze pokazuje błąd w pierwszej w tym roku aktualizacji w którym redshift renderował ukryte światła w cinemie a te widoczne ignorował 😄 I jak kiedyś ich chwaliłem bo development był bardzo szybki, nawet 3 wersje w tygodniu wiec bugi i potem hotfixy można było wybaczyć to teraz wręcz przeciwnie bo i tak puszczają jedną wersję na miesiąc i jeszcze czasami ze szkolnymi błędami i potem szybkiego hotfixa muszą robić. Podobnie z mają też już nawet bugów nie zgłaszam jak przy redshifcie,  co jest to jest, jakoś sobie poradzę i dowiozę, już dawno przestało mi zależeć żeby program w którym pracuję był idealny i wszyskomający byle tylko wykombinować jak wszystkie bugi ominąć i jakoś tak dożyć do śmierci 🙂 

  • Like 1
  • Haha 2
Napisano (edytowane)

@mrys  taaa, pamiętam tego kolesia (przez to, że miał katar to się musiał wycofać i robili bmesha kilka lat) i czasy przed Bmeshem i że z nastaniem 2.5 brakowało wielu rzeczy typu działający knife 😉 (przez chwilę chyba wywalili knife w ogóle). Dużo takich magików było co się na Tona wypieli, był taki Kubańczyk nick farsthary i on uciekł do 3Dcoat, tak jak Brecht do Solid Angle zanim Arnolda kupił Autodesk.

@Destroyer no z Houdinim 19 też jakoś dziwnie. Wolniejszy jest niż 18 i na linuxie mniej stabilny. 

 

Te chłopaczki weszli mu na głowę. Jakby Ton miał żonę to by zrobiła rozpierduchę w BF. Tu myślę jest pies pogrzebany, stan kawalerski mu już nie służy :)

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano
33 minuty temu, alex3d napisał:

chyba wywalili knife w ogóle

Tak, knife poleciał z oficjalnego bo nie mógł działać z rozgrzebanym systemem modelowania. Za to addon z knifem, napisany przez jakiegoś mniej ważnego od Tona działał. Ot pytanie, dlaczego ?

Napisano

Na twitterze miałem pogawędkę z Sybrenem. Zapytałem dlaczego wszyscy dają radę z pythonem 3.7, a blender nie. I taką dał odpowiedź.

 

 

 

Ktoś napisał, że to i tak o 12 więcej niż pracuje przy Lightwave 😉

  • Haha 1
Napisano
29 minut temu, alex3d napisał:

Na twitterze miałem pogawędkę z Sybrenem. Zapytałem dlaczego wszyscy dają radę z pythonem 3.7, a blender nie. I taką dał odpowiedź.

 

 

 

Ktoś napisał, że to i tak o 12 więcej niż pracuje przy Lightwave 😉

To ja nie wiem na co te granty wydają. Mierzą w duże studia a pracuje tam 12 osób.. Takie to no, mało poważne przy sofcie o tak rozległych możliwościach. 12 osób to powinno nad samym sculptem siedzieć 😉 

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Samo UBI dalo im $1.2M w 2019. Jednorazowa sprawa, OK. A teraz zobaczcie ze maja miesiecznie z Development fund $174,626. To sa ponad DWA MILIONY DOLAROW ROCZNIE. I siedzi tam 12 kolesi, dlubie soft co nie ma nawet dedykowanych narzedzi do retopo i kwa jego mac, placze jak to nic nie moga? No na prawde, bidulki... Szybko, trzeba im jeszcze wiecej darowizn wyslac i w tylek pocalowac. A oni niech robia co chca i z ta kaska i ze softem. A gawiedz sie i tak bedzie cieszyc i wysylac pieniazki bo przeciez "co, ty nie wiesz ile kosztuje wyplata porzadnego programisty?!?!?!". Nie, nie wiem. Ale nie tyle 😄

Az sprawdzilem z ciekawosci - Holandia jest jednym z krajow najlepiej placacych programistom. Srednio programista zarabia tam $54,025 rocznie (dane z 2021). Zaokragle do 55K. To daje jakies $4.6K na miesiac srednio. 12 programistow to $55,200 na miesiac. Jasne, trzeba oplacic Tona, budynek, pania ksiagowa, prad i inne duperele. Nie wiem ile tam tego jest ale zostaje im prawie $120K miesiecznie po oplaceniu programistow 😉 Bieeeedni.

A na stronie Blendera jak bylo tak jest w sekcji "jobs":
"There are currently no open positions at Blender."

Acha, i co znaczy "commercial development team"? Programisci pracuja za kase i tu i tu. Model pozyskiwania kasy jest inny, ale tak samo dostaja kase za swoja prace.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 2
Napisano
8 godzin temu, alex3d napisał:

Zapytałem dlaczego wszyscy dają radę z pythonem 3.7, a blender nie.

Bo widzisz - gdyby mieli nowego pythona, to tych 12 starczyłoby za 24 🙂

  • Like 1
  • Haha 3
Napisano

No właśnie, oni nie dają rady ze starym, teraz jest 3.9 🙂 Dawali parę lat temu i teraz już nie;) W ogóle to ja pamiętam, że te cele finansowe z blender cloud to miały dać możliwość zatrudnienia około 30 devów i to nie wliczając grantów. Wygląda, że Ton albo nie jest wilkiem z Wall Street i się nie zna na cyferkach albo właśnie jest 🙂

Napisano

Ale widzę, że na twitterze i grupach blenderowych odtrąbili sukces- że to bardzo dobra decyzja. I wiecie co? Niech przechodzą na tą nową wersję i pokażą wszystkim niedowiarkom, że było warto!!!11

  • Haha 2
Napisano
2 minutes ago, RaVirr said:

Niech przechodzą na tą nową wersję i pokażą wszystkim niedowiarkom, że było warto!!!11

Jak zwykle historia oceni.

A za dwa lata...

 

  • Haha 3
Napisano
49 minut temu, Destroyer napisał:

A za dwa lata..

Kochany, za dwa lata, to industry będzie przechodziło na nowego Pythona i znajdą grafiti: Tu byłem 😄

  • Haha 4
Napisano
19 minutes ago, mrys said:

Kochany, za dwa lata, to industry będzie przechodziło na nowego Pythona i znajdą grafiti: Tu byłem 😄

Podpisano blender
- znasz jakiegoś blendera?
- no Żona nim smoothie robi 🙂 

  • Haha 1
Napisano

Tak swoja drogą w rogu mojego ekranu, obok kilku blenderów różnych wersji (bo jeden robi lepiej to a inny tamto) mieszka sobie to (+ dongle w slocie USB 🙂 ) :
image.png.9fe372bf0244af087fcfc2f795955855.png I szczerze powiedziawszy nie wiem czy to sentyment czy starość, ale to był soft.... 

  • Like 1
Napisano

Awww.. Wspominam XSI z sentymentem, jak jedna moja ex 😄
Szkoda ze akurat kupila go firma ktora miala juz dwa podobne softy i zabila konkurencje 😞 Jak kiedys ktos ubije ZBrusha to rzuce tym wszystkim w cholere i zostane aptekarzem.

A co do Blendera to zawsze beda mogli powiedziec ze ZNOWU jako pierwsi przecierali szlaki a cala reszta od nich skopiowala. Alex Alvarez z Gnomona kiedys rzucil taki pomysl na streamie, ze moze wlasnie taka bedzie rola Blendera - poligon na ktorym sie testuje rzeczy, ktore pozniej, dopracowane, wybiorczo, dodaje sie do komercyjnych softow.

Oni tak dziwnych wyborow dokonuja, ze mimo, ze juz nie uzywam Blendka to fascynuje mnie... chyba nawet bardziej XD
Ten motyw, ze najpierw daja jakiemus kolesiowi grant zeby usprawnial Cycles, pare miesiecy pozniej przepisuja silnik od nowa bo tak sie im uwidzialo. Efekt przepisania jest szybszy, ale wciaz wolniejszy od takiego LuxCore'a... Pod koniec zeszlego roku odtrabili ze dodali kaustyke do cyclesa - co prawda wygladala jak kupa i wywalala Blendera co drugi klik, ale jest! Czy ja usprawaniaja, zeby byl to uzywalny feature? Nie interesowalem sie, ale zgaduje ze nie, bo by askNK zrobil pietnascie filmikow o tym. Jak oni tam pracuja w ogole? Zaczynaja cos, nie koncza, potem wracaja do tego albo i nie... To jest taki piekny car crash w zwolnionym tempie ze nie moge oderwac oczu. A caly ten cyrk za jedyne 2 miliony dolcow na rok. Chyba sam wysle jakas kase, obserwowanie tego jest lepsze od Netfliksa.

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Panowie mają w ogóle pojęcie czym jest VFX Reference Platform? VFX Reference Platform ma ten problem, że nie aktualizuje na bieżąco wersji Pythona, siedząc prawie trzy lata na starej, niewspieranej wersji. Tylko tutaj się rozbija kwestia wspierania tego standardu, reszta bibliotek jest na bieżąco wspierana (OpenSubdiv, EXR itd.). Co się stanie po takim ogłoszeniu? NIC. Ludzie i studia mają dalej swoje pipeline'y, wszystko będzie dalej działać, będzie można wymieniać się danymi pomiędzy oprogramowaniem bez problemu. 

@Nezumi

Cytat

Jest cos typowo komunistycznego w tym projekcie. Na zewnatrz wychwalaja community, wewnatrz sami podejmuja decyzje zgodnie ze swoim widzimisie i maja gleboko w dupie co community sadzi.

Zapytano się community, tylko jedno studio odpowiedziało. Ten temat wraca co roku. Twierdzisz, że projekt jest komunistyczny? Jeśli chciałbyś oddać go społeczności, aby rządziła projektem, wówczas z czym mielibyśmy do czynienia? xD Ktoś decyzje musi podejmować, a opiekunem projektu jest fundacja, temat był dyskutowany ze społecznością, ale obudziło się paru krnąbrnych co nawet w VFX nie pracują ale przeczytali, że VFX reference platform jest INDUSTRY STANDARD i już panika, że Blender "nie będzie" industry standardem xD

Cytat

To sa ponad DWA MILIONY DOLAROW ROCZNIE

Fundacja co roku daje sprawozdania na co wydaje pieniądze, polecam przeczytać, a nie mądrzyć się.
https://download.blender.org/institute/blender-annual-report-2020-v1.pdf

Cytat

I siedzi tam 12 kolesi

W Chaos Czech siedzi ponad 20 osób, ponad 20 osób tylko nad samym rendererem, Coroną. W Instytucie te parę osób siedzi nad: modułami modelowania, teksturowania, shaderami, animacji, VFX, VSE, Grease Pencilem, Eevee, Cyclesem, całym core, i resztą i do tego na bieżąco bugfixują i odpowiadają na pytania, a całość jest przejrzysta i transparentna - można sprawdzić co kto robi i w jakiej ilości. Porównajmy to do innych otwartych narzędzi albo do komercyjnych. Ogrom zmian jakie dają ci programiści jest nieporównywalna z czymkolwiek co widzimi, zwłaszcza jak na tak mały team i community które również dodaje kod.

Cytat

Ten motyw, ze najpierw daja jakiemus kolesiowi grant zeby usprawnial Cycles, pare miesiecy pozniej przepisuja silnik od nowa bo tak sie im uwidzialo.

A co tutaj koliduje? Grant dostał Kevin Dietrich - pracował nad API Cyclesa. Żadna praca nie została utracona bo są to oddzielne moduły, a sam Cycles nie został napisany od nowa, a jego kluczowe komponenty. I co miało im się uwidzieć, jeśli usprawnili silnik do najnowszych standardów, pozwalając na implementację nowych funkcji i przyspieszenie samego silnika?

Cytat

Pod koniec zeszlego roku odtrabili ze dodali kaustyke do cyclesa - co prawda wygladala jak kupa i wywalala Blendera co drugi klik

W której wiadomości to jest bo nie kojarzę? Kaustyka została dodana przez programistę z facebooka, na razie jest to oddzielny branch, w fazie testowej. Jak zostanie dodany do mastera to wówczas można rozmawiać o działaniu tej funkcji. Zapominacie o tym, że przez otwartość projektu macie dostęp do wszystkich funkcji, które nie służą do produkcji!
 

Edytowane przez jacek07g
  • Like 4
Napisano

@jacek07gDzieki za wyjasnienie wszystkiego.
To, ze ja sie nie znam to wiem ale otwarles mi oczy na fakt, ze kolesie od Houdiniego, Mayi, Mari tez sie nie znaja. I wszyscy co twierdza, ze to zly ruch tez nie wiedza co mowia.
Troche mnie zastanawia jak to jest, ze Ty znasz wszystkich co sie wypowiedzieli negatywnie i wiesz gdzie pracuja - nie w VFX. Ale zostawmy to.
Pozwol, ze bez odnoszenia sie punkt po punkcie przyznam ci racje. Bedzie szybciej.

Czyli jest super, Blender kontynuuje swoj nieprzerwany marsz ku totalnej dominacji.

  • Like 1
Napisano

Jako że też się nie znam dodam swoje trzy grosze. Zerknąłem na stronę VFX https://vfxplatform.com/ . No i widzę, że CY2022 (czyli plan na 2022) mówi: "Software providers should now use CY2022 as the build target for all new major releases". A CY 2022 przewiduje stosowanie Pythona 3.9.x (czyli jedna wersja w tył). To nie jest archaiczna wersja sprzed trzech lat tylko z 2020.  

To, że duże studia nie rzucają się na najnowsze wersje jak szczerbaty na suchary, tylko jadą na wcześniejszych, sprawdzonych (zwłaszcza w projektach, które są kontynuacją i trudno w połowie ryzykować zmiany w oprogramowaniu) jest faktem znanym i dość oczywistym. Tym bardziej ruch Blendera  na rzecz zerwania kompatybilności z reszta branży wydaje się bez sensu...

Napisano

Moim zdaniem skupianie się na VFX to jest największy błąd jeśli chodzi o rozwój Blendera, ta branża jest zdominowana przez komercyjne oprogramowanie i fundacja nigdy nie będzie w stanie na bieżąco rozwijać skomplikowane narzędzia (do symulacji, riggowania itd.), które są w posiadaniu wielkich studiów. Ale z drugiej strony nikt nie powiedział, że Blender ma być konkurencją do Houdiniego i być głównym narzędziem ILM albo Wety - zawsze jest dużo miejsca dla małych i średnich produkcji. Inny problem to licencja, która mocno blokuje bezpośrednie użycie komercyjnych narzędzi.
Oczywiście rozwój w tym kierunku napędza też inne równolegle.

 

Cytat

To, że duże studia nie rzucają się na najnowsze wersje jak szczerbaty na suchary, tylko jadą na wcześniejszych, sprawdzonych (zwłaszcza w projektach, które są kontynuacją i trudno w połowie ryzykować zmiany w oprogramowaniu) jest faktem znanym i dość oczywistym. Tym bardziej ruch Blendera  na rzecz zerwania kompatybilności z reszta branży wydaje się bez sensu...

Tak jak pisałem, ten temat powracał co roku, i w 2021 to była wersja 3.7 która była przestarzała o 2,5 roku. Polecam poczytać dyskusje devów, część była przeciw odrzuceniu, np. Brecht Van Lommel, czyli twórca Cyclesa, ten który odszedł z Fundacji do Solid Angle, a gdy Autodesk przejął studio - od wrócił do Blendera. Przy czym stwierdzili, że utrata na kompatybilności Pythona jest w praktyce mało istotna. 

Przypomniał mi się temat sprzed bodajże 15 lat jak ludzie tutaj na tym forum wystraszyli się gdy w Blenderze usunięto oddzielny tryb do UVkowania, i połączono z trybem Edit - obecnie już nikt o tym nawet nie pamięta. Nie jest to ta sama waga co VFX Platform Reference, jednak tutaj jest też podobnie jeśli chodzi o strach.

A jeśli chodzi o słuchanie community to tylko powiem, że ludzie się wkurzyli że Blender Studio (jednostka obok Insytutu i Fundacji) robi ciągle stylizowane filmy. No i twórcy posłuchali i w tym roku będzie film opisywany jako "A high-visual-impact, action-packed 2-minutes-long animation inspired by the game cinematics and realtime demos formats."
Także spodziewajcie się jeszcze bardziej przybliżenia do tego mitycznego INDUSTRY STANDARD, bo w końcu robią fotorealistyczną animację, a więc programiści będą musieli trochę usiąść nad tematem Color Managmentu, Compositingu i wielu innych 😉
Co jeszcze w 2022? Oprócz real-time'owego compositingu w viewportcie, to oddzielny tryb do retopologii, przebudowa sculpt mode'u, lepszy asset browser, duzo nowości w Cyclesie, Eevee 2.0 z Vulcanem i Ray Tracingiem i wiele innych 🙂

  • Like 1
  • Confused 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności