Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

@alex3d Apropo tutoriali z neta znowu się powtórzę, ale 90% z tych, które oglądałem to taki syf, że głowa mała- i dokładnie jak piszesz, rozwleczone to na półtorej godziny, gdzie dałoby się zamknąć całe zagadnienie (jeszcze z zapasem!) w 15 minutach. Ostatnio czegoś szukałem i trafiłem na 35 minutowy filmik, w którym gość miał przedstawić rozwiązanie mojego problemu...nie znalazłem rozwiązania, natomiast pokazał między innymi:
- jak się ściąga i instaluje najnowszą wersję blendera
- przekrój tabletów graficznych
- gadkę, dlaczego tablety lcd są nieopłacalne i lepiej mieć te płytkowe
- modelowanie przez 10 minut jakiegoś obiektu, który w żadnym wypadku nie miał kurwa absolutnie żadnego znaczenia i związku z tytułem filmu

To jest problem dzisiejszych tutoriali, zamiast pokazać zwięźle o co chodzi to robią jakieś nikomu niepotrzebne fikołki. Teraz mam taką krucjatę i minusuję tego typu filmiki, ale wiem, że algorytm jutuba działa tak, że im to jeszcze buduje zasięgi xD 

@Nezumi przy tym ulepszonym sculpcie jest jedna rzecz, która mi akurat mocno zaimponowała (o ile nie mylę się w osądach)- sculpt z dyntopo nie niszczy Ci UVek jeśli obiekt jest już oteksturowany. To jest bdb zmiana.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, RaVirr napisał:


@Nezumi przy tym ulepszonym sculpcie jest jedna rzecz, która mi akurat mocno zaimponowała (o ile nie mylę się w osądach)- sculpt z dyntopo nie niszczy Ci UVek jeśli obiekt jest już oteksturowany. To jest bdb zmiana.

Wow brzmi nieźle. W ZB topologia to jeden z największych bóli.. Nie użyjesz modyfikatora na zwykłych subdivach a jak niechcący zrobisz to na tposemaster to już po tobie. Ehh.. Nie mówie, że ZB jest zły ale mogli by się bardziej postarać w tych mniej może świecących rzeczach.. ale większość użytkownikó by to bardziej doceniła.. I może znowu by było darcie ryja i oklaski na summitach. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do progresywności świata i wychowania- moim zdaniem fajnie by było dojść do momentu, w którym nikt nikomu nie chce robić krzywdy za generalnie nic nie znaczące błędy, nikogo nie trzeba przygotowywać do mobbingu czy ogólnego jebania w pracy bo jako takie już nie istnieją, że jak szef się wyżywa czy oczekuje pracy ponad miarę to trzeba zaciskać zęby i orać, nie trzeba się wstydzić za bycie gejem, lesbijką, czarnym, ładnym czy brzydkim itd. Imo wychowanie, że ludzie powinni być dla siebie życzliwi, uprzejmi i ogólnie...no... ludzcy (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) to dobry kierunek.
Z kolei uczenie wszystkich dookoła by czuli się urażeni byle gównem to już niekoniecznie fajna sprawa.

@michalo nie wiem czy nie nadinterpretuje, ale tak to wygląda na tych udostępnionych filmikach 😄 

Edytowane przez RaVirr
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, mrys said:

I tu do akcji wchodzi Blender 😄

Nawet o tym nie pomyslalem ale cos w tym jest 😄 Dzis w tytule cotygodniowego programu z Pablo pojawilo sie "rzezbienie wlosow". Mysle sobie ze zerkne. I co? Ano dodali mode w ktorym DOSLOWNIE nie mozna jeszcze NIC zrobic. Ale juz nalezy sie cieszyc. 🤭

@RaVirrNo to spoko. Ogolnie zwiekszanie mozliwosci sculptu w Blenderze jest zajebiste. Jak bede ktoregos dnia mogl sie przesiasc bez stekania i kwekania to to zrobie. Tak jak olalem Photoshopa i Illustratora bo Affinity ma wszystko czego potrzebuje i mimo paru niedorobek czy brakow moge spokojnie w nim funkcjonowac.
Caly czas sprawdzam co tam w trawie piszczy 😉 Ale te ich priorytety... Wyglada jak budowanie piramidy od czubka. Dodawanie obiektow w sculpt mode jest tak podstawowa rzecza ze az dziw ze sie za to nie biora. Nawet addon do tego byl. Podobnie jak byl addon do layerow w sculpcie. Sa rzeczy bardziej podstawowe do ogarniecia zanim sie wezma za zmienianie swiata rzezby 😉 No, ale niech dzialaja. I tak spoko, ze cos robia przy rzezbie w ogole po tym jak Dobarro odszedl szukac innych wyzwan.

Co do swiata to zajebiscie by bylo jakby wszyscy byli dobrzy i madrzy ale tak raczej nigdy nie bedzie niestety... Na pewno nie jest tak teraz. Jak wysylasz gdzies ludzi (w tym przypadku dzieci w dorosly swiat) to musisz ich przygotowac na to co tam zastana a nie na to co chcialbys zeby zastali.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem tego builda sculptowego i optymistycznie to wygląda. Wydajność niczym się nie różni niestety. Muszą jeszcze dopiescić multiresa. Jak dyntopo trochę ruszą (ma z 10 lat ten kod? dyntopo pisał Bishop wraz z Ptexem, który nigdy nie trafił do blendera) to jest nadzieja. Inna sprawa, że na blenderartystach zwracają uwagę na długość granta:

- Joe Eagar (3 months, Sculpt)

Musi się facet spieszyć jak ma te wszystkie nasze zachcianki wprowadzić 🙂 Jak uwzględnić niedziele pracujące to... i tak d..pa 🙂

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz pytanie - czy beda dalsze dzialania w temacie rzezby, czy jak juz swoj mokry sen o sculpcie w eevee zrealizuja to odpuszcza na nieokreslony czas?

Przy okazji tego ich nastepnego filmu - mowi sie o pogoni za realizmem a nawet hyper realizmem. Nic co do tej pory zobaczylem nie bylo jakos nadmiernie realistyczne... To "hyper" bym zamienil na "semi". Z nich wszystkich to chyba tylko Daniel Bystedt moze powiedziec ze fajne, realistyczne rzeczy robil. Mam nadzieje ze mu dadza troszke choc swobody decyzyjnej, bo facet wie co mowi.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, chyba Ton przy okazji grantów zmienił amsterdamskiego zielarza, bo nabrali naprawdę dużego tempa 🙂 

Tekstury na warstwach - zapowiada się ciekawie. I chcą to konsultować z community 🙂 - jednak dostali po łapach trochę i zmienili podejście.

https://code.blender.org/2022/02/layered-textures-design/

 

Artboard-14-1024x686.png

Artboard-13-1024x681.png

Artboard-12.png

Edytowane przez alex3d
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja stara spiewke swoja odpale. No taka mam prace, co poradzisz... 😄

Otwierasz Maye, przeciagasz obj (albo kilka) na viewport i bum - sa otwarte. Przeciagasz w Blenderze i... nie ma bum. Nic sie nie otwiera, Blender nic nie robi. A jak zaznaczysz w dialogu importu kilka plikow to wczytuje tylko ostatnio zaznaczony...

Zaznaczasz face'a w Mayi, naciskasz delete i face znika. W Blenderze zaznaczasz face'a, naciskasz delete i dostajesz menu z piedrylionem opcji, gdzie nawet domyslny nie jest "delete face". Bo coz noglbys chciec zrobic skoro zaznaczasz face'a i wciskasz delete? Tajemnica, panie... Pewnie "merge vertex"... Dopiero za drugim razem jest domyslny delete ale wciaz masz dodatkowe nacisniecie po nic.

Takich dupereli w Blenderze jest i bedzie pelno, tak ze musze powiedziec, ze ich zajebiste plany (oparte oczywiscie na zylionie nodow) nie wzruszaja mna jakos znaczaco. Niech zgadne - po tym jak zamordowali ZBrusha i rozniesli w pyl Houdiniego teraz kolej na Substance Designera. Drzyjcie narody!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nezumi napisał:

Otwierasz Maye, przeciagasz obj (albo kilka) na viewport i bum - sa otwarte. Przeciagasz w Blenderze i... nie ma bum. Nic sie nie otwiera, Blender nic nie robi.

Przychodzi koniec roku, patrzysz na konto a tam BUM. Autodesk ściąga sobie 8K za przedłużenie licencji. Patrzysz czy BF cos tam coś tam - i bum - BF nic nie robi... ;D

No ja wiem że z automatu nie ściąga (chyba), ale to nadal 8K powodów, by - jeżeli ci się dobrze pracuje w Blenderze - olać Mayę 🙂

Blender ma generalnie problem, z edycją kilku obiektów na raz. Nie mówię o dosłownej edycji siatki, bo to wreszcie od jakiegoś czasu jest, ale np. o teksturowaniu. W Modo zaznaczasz w shader tree kilka obiektów i hurtem zmieniasz im materiał czy tekstury. Outliner to zresztą taki trochę ubogi krewny modowego shader tree. Co do delete face nie do końca masz rację. przekombinowany system blenderowego delete ma swoje zalety, jeżeli masz pomysł jak go wykorzystać. Czasem (nawet dość często) się to przydaje a jeden klik więcej niespecjalnie boli. Kwestia przyzwyczajenia, ale nie traktowałbym tego jako babol. Są o wiele większe. Np. zupełnie obecnie po...bany sposób używania knife project. Było tak, ze sie zaznaczało dwa obiekty, przechodziło w tryb edycji, wydawało komendę i ten zaznaczony na końcu był cięty (albo ciął - z głowy pisze to nie pamiętam - miałem to "w palcach"). teraz zaznaczasz cięty obiekt, przechodzisz w tryb edycji, z ctrl zaznaczasz obiekt tnący i wydajesz komendę. Zaznaczanie obiektu tnącego, jeżeli leży on na powierzchni ciętego (70% przypadków) albo w bliskości (25% przypadków) wymaga jakichś 5 - 6 prób z kręceniem viewportem i zmianami trybu podglądu (wire, solid). W większości przypadków zaznacza ci się jakaś krawędź tego już zaznaczonego, który jest w trybie edycji. Ale wedle zadowolonych z siebie devów to jest tak, jak miało być a poprzedni sposób był ZUY.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, alex3d napisał:

Hehe, chyba Ton przy okazji grantów zmienił amsterdamskiego zielarza, bo nabrali naprawdę dużego tempa 🙂 

Tekstury na warstwach - zapowiada się ciekawie. I chcą to konsultować z community 🙂 - jednak dostali po łapach trochę i zmienili podejście.

https://code.blender.org/2022/02/layered-textures-design/

 

Artboard-14-1024x686.png

Artboard-13-1024x681.png

Artboard-12.png

Mam nadzieje, że to będzie wyglądało jak w mari, bo layerowy system jest dla mnie strasznie nieczytelny 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mrys Jakby nie bylo Mayi Indie o ktorej wspomina @Destroyer to bym tak nie madrowal 😄 Nie byloby mnie stac i bym sie dalej cieszyl (przez lzy) z kazdego update'u Blendka. U nas Maya Indie jest za $195.
I zeby nie bylo, podejrzewam, ze ta Maya Indie jest dostepna glownie dzieki Blenderowi. Ja sie tylko wciaz dziwie dlaczego podstawowych rzeczy nie ogarniaja w ogole. I zawsze musza cos po swojemu udziwnic. Layerow nie mogli normalnych zrobic bo by byli chorzy przeciez. Trzeba to bylo przynajmniej nazwac "kolekcje" 😄 itd itp

1 hour ago, mrys said:

Co do delete face nie do końca masz rację. przekombinowany system blenderowego delete ma swoje zalety, jeżeli masz pomysł jak go wykorzystać.

Nie, nie mam 😄 Chce nacisnac delete i zeby zniknelo to co zaznaczylem. Taki wariat jestem 😉 Knife project to w ogole jest swietny wynalazek ale sam knife tool tez dziala wysmienicie. W Mayi multicut wybieram i jak przeciagam przez obiekt caly to mi go tnie po prostu. Jedno pociagniecie mychy. W Blenderze to samo i tnie tylko widoczne scianki. Musisz nacisnac C zeby cut through zrobil. I jak juz zrobi to jeszcze musisz potwierdzic spacja albo enterem... To sie tak mowi tylko ze to nie sa duze rzeczy ale na kazdym kroku jest jakies dziwaczne rozwiazanie i klikactwo skrotowe niepotrzebne. Ja na prawde nie mam pojecia skad sie bierze ta opinia ze Blender jest taki zajebisty do modelowania. Nawet zwykly knife tool wymaga kilku skrotow zamiast jednego przeciagniecia po prostu... A ze "da sie"..? Ano da sie... Tylko jak.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nezumi napisał:

W Mayi multicut wybieram i jak przeciagam przez obiekt caly to mi go tnie po prostu. Jedno pociagniecie mychy. W Blenderze to samo i tnie tylko widoczne scianki. Musisz nacisnac C zeby cut through zrobil.

Przecież można to sobie ustawić na stałe jak się chce? O ile pamiętam domyślnie cut ciął wszystko jak leci, co było IMO durackim pomysłem (NIGDY dosłownie tego w ten sposób nie musiałem użyć) 🙂 Może to potem zmienili w defaulcie. Ja ustawiłem coby ciął tylko zaznaczenie i od kilkunastu wersji nawet nie pamiętam jak było domyślnie 😄 Ten enter na końcu tak boli? Trochę się czepiasz pierdół - Blender ma sporo poważniejszych problemów. Poza tym tu i tam na Maye też wylewają kubły pomyj ze to czy tamto działa tak czy inaczej. IMO różnice w workflow nie są dowodem na wyższość czy niższość softu. 

PS: 1500 to nadal więcej niż 0 😄

PPS: delete często używam tak, coby mi pousuwał ścianki ale zostawił krawędzie. Sam jestem zdziwiony, jak często mi się to przydaje.

 

Edytowane przez mrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bl_info = {
    "name": "Nezumi Delete",
    "description": "Edit mode delete like Maya",
    "author": "This script is public domain",
    "version": (0,0),
    "blender": (2, 80, 0),
    "location": "View3D",
    "category": "3D View"}


import bpy

class DeleteBySelectMode(bpy.types.Operator):
    bl_idname = "mesh.delete_nezumi"
    bl_label = "Delete By Selection"
    bl_description = "Delete by selection in edit mode"
    bl_options = {'REGISTER', 'UNDO'}
    def execute(self, context):
        mode = bpy.context.tool_settings.mesh_select_mode[:]
        if mode[0]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="VERT")
        elif mode[1]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="EDGE")
        elif mode[2]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="FACE")
        return {'FINISHED'}

classes = [DeleteBySelectMode]

def register():
    for cls in classes:
        bpy.utils.register_class(cls)

def unregister():
    for cls in classes:
        bpy.utils.unregister_class(cls)

[Kliknij i przeciągnij, by przenieść.]

😜

 

Edytowane przez HubertP
  • Like 2
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, HubertP napisał:
bl_info = {
    "name": "Nezumi Delete",
    "description": "Edit mode delete like Maya",
    "author": "This script is public domain",
    "version": (0,0),
    "blender": (2, 80, 0),
    "location": "View3D",
    "category": "3D View"}


import bpy

class DeleteBySelectMode(bpy.types.Operator):
    bl_idname = "mesh.delete_nezumi"
    bl_label = "Delete By Selection"
    bl_description = "Delete by selection in edit mode"
    bl_options = {'REGISTER', 'UNDO'}
    def execute(self, context):
        mode = bpy.context.tool_settings.mesh_select_mode[:]
        if mode[0]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="VERT")
        elif mode[1]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="EDGE")
        elif mode[2]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="FACE")
        return {'FINISHED'}

classes = [DeleteBySelectMode]

def register():
    for cls in classes:
        bpy.utils.register_class(cls)

def unregister():
    for cls in classes:
        bpy.utils.unregister_class(cls)

[Kliknij i przeciągnij, by przenieść.]

 

@Nezumi teraz już nie masz wyjścia, musisz wrócić do Blendera. 

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, mrys said:

Trochę się czepiasz pierdół

To sa te pierdolki ktore sie nawarstwiaja. Tu klik, tam dwa. Tu wystaczy sobie ustawic, tam skrypcik napisac, gdzies indziej addon kupic.
Przywodzi mi na mysl lingchi - death by thousand cuts...

3D kursor... Wzruszylem sie, ze tak dobrze mnie znacie 🙂 Nie no, dzieki panowie, jednak mimo wszystko zostane przy Mayi dopoki zly, potworny Autodesk zostawi opcje Indie... Poza tym ktos musi narzekac na Blendera, zeby w przyrodzie zachowana byla rownowaga. Jakos bede niosl ten moj krzyz... 🤷‍♂️

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Nezumi napisał:

To sa te pierdolki ktore sie nawarstwiaja.

gdybym się przesiadł na Maye pewnie też bym narzekał: nie ma 3d kursora, cut tnie wszystko jak leci, ech nawarstwia się to i nawarstwia 🙂 Kwestia przyzwyczajenia IMO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mrys napisał:

gdybym się przesiadł na Maye pewnie też bym narzekał: nie ma 3d kursora, cut tnie wszystko jak leci, ech nawarstwia się to i nawarstwia 🙂 Kwestia przyzwyczajenia IMO. 

Przepraszam za offtop - mrys można do ciebie wysłać jakiegoś priva? Bo chyba masz wyłączone widomości na swoim profilu a mam sprawę, niekoniecznie publicznie dostępną 🙂

Pozdr

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mortom napisał:

Przepraszam za offtop - mrys można do ciebie wysłać jakiegoś priva? Bo chyba masz wyłączone widomości na swoim profilu a mam sprawę, niekoniecznie publicznie dostępną

Skrzynka była zapchana 🙂

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, mrys napisał:

Niech jeszcze tylko ktoś napisze skrypt, usuwający 3d cursora 😄 

akurat 3d kursor to dla mnie zajebiaszczy koncept, porównując z np. maxowym working pivot to jak niebo a ziemia (nie wiem jak to tam w mayi się zwie, o ile w ogóle jest coś podobnego), no ale to kwestia gustów i przyzwyczajeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, mrys said:

gdybym się przesiadł na Maye pewnie też bym narzekał: nie ma 3d kursora, cut tnie wszystko jak leci, ech nawarstwia się to i nawarstwia 🙂 Kwestia przyzwyczajenia IMO. 

Cut tnie wszystko jak leci jak zaczniesz poza obiektem i go "przekreslisz" cieciem. Jak chcesz mozesz wskazac na krawedz czy vertex i wtedy nie przecinasz calosci. Bez grzebania w opcjach, wybierania czegos. Ot po prostu lepiej przemyslany tool 😛Jak bardzo chcesz mozesz ustawic sobie ignore backfaces i miec tak samo bez sensu jak w Blenderze. Tylko z defaultu masz sensowniej. Tym samym toolem mozna wciskajac ctrl loopa przeciac. A z ctrl+mmb loopa dokladnie w srodku krawedzi...
Braku 3D cursora nie da sie przeskoczyc. Na szczescie. Wciskam sobie D i klikam gdzie chce pivot. Bez jakiegos badziewia floatujacego mi na ekranie 😄
Niektore rzeczy obiektywnie sa lepsze po prostu. Porownaj sobie ile mozliwosci daje Quad Draw w Mayi w porownaniu do tego nieszczesnego, niedokonczonego, niedorobionego (bez powodu, bo mogl byc rownie zajebisty) blenderowego Poly Builda...

Koncze wywody bo spac trzeba (u mnie 5AM dochodzi)

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nezumi napisał:

Porownaj sobie ile mozliwosci daje Quad Draw w Mayi w porownaniu do tego nieszczesnego, niedokonczonego, niedorobionego (bez powodu, bo mogl byc rownie zajebisty) blenderowego Poly Builda...

Szczerze to nie wiem ile daje - w życiu nie użyłem 😄

Co do kursora 3d - zanim był Blender używałem 3d Studio  (paamięta ktoś jeszcze 😉 ) , Maxa  w wersjach 1-3 i Rhino przez kilka lat. No i potem XSI razem z Blenderem. Więc w sumie bez 3d kursora dawałem radę, ale jak już go poznałem to sobie nie wyobrażam bez niego pracy 🙂

Edytowane przez mrys
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta teraz to troche sie zaglebilem w wyliczanki i wojenke co jest lepsze ktora nigdy sie nie konczy i nikt nikogo nie przekona do niczego 😄 Wracajac wiec do tematu glownego - zapowiedzi blenderowego teksturowania. Poczekamy zobaczymy co to beda za nowe toole ale stawiam na zwyczajowa droge - zapowiedz rewolucji po czym kilka calkiem fajnych usprawnien, podnieta komjunity i kiedy apetyt wzrosnie - szybki przeskok na nowy temat zanim dopracuja co zaczeli 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damn ta chałupka wygląda kozacko, czyli jednak bledner jak houdini pod tym względem ale z sensownym wyświetlaniem 🙂 fajne te updajty, czekamy na odpowiedź autodesku, oby tylko nie ominęli wersji 2023 w maji tak jak zrobili z wersją 2021 :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy materiał - full 3D, blender i robota jednego gościa; tzn. scenariusz jest bardzo kiepski i kilka aspektów logicznych również, ale oświetlenie i renderowanie to naprawdę jest klasa. Ogień z Embergena jest chyba najsłabszym elementem tych VFX-ów (jak dla mnie za mała rozdzielczość), ale poza tym rewelacja.

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, alex3d said:

Ciekawy materiał - full 3D, blender i robota jednego gościa; tzn. scenariusz jest bardzo kiepski i kilka aspektów logicznych również, ale oświetlenie i renderowanie to naprawdę jest klasa. Ogień z Embergena jest chyba najsłabszym elementem tych VFX-ów (jak dla mnie za mała rozdzielczość), ale poza tym rewelacja.

 

 

Wygląda świetnie, bardzo realistycznie ale czy tylko u mnie to "1080p" z youtuba to takie pikselowe mydło jakby skalowali z 360p?  Szczególnie na początku taka chamska kompresja że aż boli. Nawet jeśli ma się film FHD to dobrze go wrzucić jako WQHD to wtedy youtube tak bardzo go nie zgwałci swoimi algorytmami, tak przynajmniej było kiedyś nie wiem czy teraz nie trzeba się pchać od razu w 4k 60fps 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaci przypomnialy mi GTA IV 😛 Jak juz robic zblizenie na reke to moze wiecej detalu tam dac? Ubranka fajne bardzo, oswietlenie i ogolnie czuje sie ten zimowy klimat. Bardzo nierowne - sa rzeczy na prawde zajebiste i sa wrecz kiepskie. Co nie dziwi - rzadko (nigdy?) jeden koles moze byc specem od wszystkiego. Ogolnie spoko jak na Blendera 🤣🤷‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jestem złośliwy, ale znowu się zaczęło:

https://developer.blender.org/T95428

Bug, który ciągnie się od dłuższego czasu. Nikt nawet nie raczy tego naprawić w pierwszej kolejności. Są już nawet błagalne wpisy o poprawki: 

image.png.314ba24a64d1c9bc624de0174a7e0776.png

I tak jest non stop (z innymi taskami to samo się dzieje). Czuje, że to będzie otwarte przez najbliższy rok. Ciekawe kiedy osiągną taki poziom jak Autodesk i zaczną pojawiać się tego typu tematy:

image.png.b56687bebc2b2884bcdfd07a47efbc31.png

https://forums.autodesk.com/t5/3ds-max-forum/shameful-development/td-p/7812205

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ja tu widzę siostry, że wy niezły burdel macie w tym swoim Blender Foundation."

Zniknie texture paint and vertex paint mode jaki znamy, a nowy będzie bazował na kodzie od samego Pablo Dobarrrrrrrrrro (sculpt mode).

Dyskusja toczy się tutaj:

https://devtalk.blender.org/t/paint-mode-design-discussion-feedback/24243

 

Syncing Edit Mode Selection
mask_selection_linked

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alex3d chwilunia czy Pan Pablo D. nie wyleciał z Core teamu Blendera? Czy tam sobie nie poszedł gdzieś indziej... bo coś mi jakaś lampka kiedyś zaświeciła że takowe zdarzenie miało miejsce w niedalekiej przeszłości. Ale mogę się mylić, stary schorowany dziadunio zemnie więc... 😉 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności