Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To ja stara spiewke swoja odpale. No taka mam prace, co poradzisz... 😄

Otwierasz Maye, przeciagasz obj (albo kilka) na viewport i bum - sa otwarte. Przeciagasz w Blenderze i... nie ma bum. Nic sie nie otwiera, Blender nic nie robi. A jak zaznaczysz w dialogu importu kilka plikow to wczytuje tylko ostatnio zaznaczony...

Zaznaczasz face'a w Mayi, naciskasz delete i face znika. W Blenderze zaznaczasz face'a, naciskasz delete i dostajesz menu z piedrylionem opcji, gdzie nawet domyslny nie jest "delete face". Bo coz noglbys chciec zrobic skoro zaznaczasz face'a i wciskasz delete? Tajemnica, panie... Pewnie "merge vertex"... Dopiero za drugim razem jest domyslny delete ale wciaz masz dodatkowe nacisniecie po nic.

Takich dupereli w Blenderze jest i bedzie pelno, tak ze musze powiedziec, ze ich zajebiste plany (oparte oczywiscie na zylionie nodow) nie wzruszaja mna jakos znaczaco. Niech zgadne - po tym jak zamordowali ZBrusha i rozniesli w pyl Houdiniego teraz kolej na Substance Designera. Drzyjcie narody!

  • Like 1
Napisano
1 godzinę temu, Nezumi napisał:

Otwierasz Maye, przeciagasz obj (albo kilka) na viewport i bum - sa otwarte. Przeciagasz w Blenderze i... nie ma bum. Nic sie nie otwiera, Blender nic nie robi.

Przychodzi koniec roku, patrzysz na konto a tam BUM. Autodesk ściąga sobie 8K za przedłużenie licencji. Patrzysz czy BF cos tam coś tam - i bum - BF nic nie robi... ;D

No ja wiem że z automatu nie ściąga (chyba), ale to nadal 8K powodów, by - jeżeli ci się dobrze pracuje w Blenderze - olać Mayę 🙂

Blender ma generalnie problem, z edycją kilku obiektów na raz. Nie mówię o dosłownej edycji siatki, bo to wreszcie od jakiegoś czasu jest, ale np. o teksturowaniu. W Modo zaznaczasz w shader tree kilka obiektów i hurtem zmieniasz im materiał czy tekstury. Outliner to zresztą taki trochę ubogi krewny modowego shader tree. Co do delete face nie do końca masz rację. przekombinowany system blenderowego delete ma swoje zalety, jeżeli masz pomysł jak go wykorzystać. Czasem (nawet dość często) się to przydaje a jeden klik więcej niespecjalnie boli. Kwestia przyzwyczajenia, ale nie traktowałbym tego jako babol. Są o wiele większe. Np. zupełnie obecnie po...bany sposób używania knife project. Było tak, ze sie zaznaczało dwa obiekty, przechodziło w tryb edycji, wydawało komendę i ten zaznaczony na końcu był cięty (albo ciął - z głowy pisze to nie pamiętam - miałem to "w palcach"). teraz zaznaczasz cięty obiekt, przechodzisz w tryb edycji, z ctrl zaznaczasz obiekt tnący i wydajesz komendę. Zaznaczanie obiektu tnącego, jeżeli leży on na powierzchni ciętego (70% przypadków) albo w bliskości (25% przypadków) wymaga jakichś 5 - 6 prób z kręceniem viewportem i zmianami trybu podglądu (wire, solid). W większości przypadków zaznacza ci się jakaś krawędź tego już zaznaczonego, który jest w trybie edycji. Ale wedle zadowolonych z siebie devów to jest tak, jak miało być a poprzedni sposób był ZUY.

  • Like 2
Napisano
9 godzin temu, alex3d napisał:

Hehe, chyba Ton przy okazji grantów zmienił amsterdamskiego zielarza, bo nabrali naprawdę dużego tempa 🙂 

Tekstury na warstwach - zapowiada się ciekawie. I chcą to konsultować z community 🙂 - jednak dostali po łapach trochę i zmienili podejście.

https://code.blender.org/2022/02/layered-textures-design/

 

Artboard-14-1024x686.png

Artboard-13-1024x681.png

Artboard-12.png

Mam nadzieje, że to będzie wyglądało jak w mari, bo layerowy system jest dla mnie strasznie nieczytelny 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

@mrys Jakby nie bylo Mayi Indie o ktorej wspomina @Destroyer to bym tak nie madrowal 😄 Nie byloby mnie stac i bym sie dalej cieszyl (przez lzy) z kazdego update'u Blendka. U nas Maya Indie jest za $195.
I zeby nie bylo, podejrzewam, ze ta Maya Indie jest dostepna glownie dzieki Blenderowi. Ja sie tylko wciaz dziwie dlaczego podstawowych rzeczy nie ogarniaja w ogole. I zawsze musza cos po swojemu udziwnic. Layerow nie mogli normalnych zrobic bo by byli chorzy przeciez. Trzeba to bylo przynajmniej nazwac "kolekcje" 😄 itd itp

1 hour ago, mrys said:

Co do delete face nie do końca masz rację. przekombinowany system blenderowego delete ma swoje zalety, jeżeli masz pomysł jak go wykorzystać.

Nie, nie mam 😄 Chce nacisnac delete i zeby zniknelo to co zaznaczylem. Taki wariat jestem 😉 Knife project to w ogole jest swietny wynalazek ale sam knife tool tez dziala wysmienicie. W Mayi multicut wybieram i jak przeciagam przez obiekt caly to mi go tnie po prostu. Jedno pociagniecie mychy. W Blenderze to samo i tnie tylko widoczne scianki. Musisz nacisnac C zeby cut through zrobil. I jak juz zrobi to jeszcze musisz potwierdzic spacja albo enterem... To sie tak mowi tylko ze to nie sa duze rzeczy ale na kazdym kroku jest jakies dziwaczne rozwiazanie i klikactwo skrotowe niepotrzebne. Ja na prawde nie mam pojecia skad sie bierze ta opinia ze Blender jest taki zajebisty do modelowania. Nawet zwykly knife tool wymaga kilku skrotow zamiast jednego przeciagniecia po prostu... A ze "da sie"..? Ano da sie... Tylko jak.

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Nezumi napisał:

W Mayi multicut wybieram i jak przeciagam przez obiekt caly to mi go tnie po prostu. Jedno pociagniecie mychy. W Blenderze to samo i tnie tylko widoczne scianki. Musisz nacisnac C zeby cut through zrobil.

Przecież można to sobie ustawić na stałe jak się chce? O ile pamiętam domyślnie cut ciął wszystko jak leci, co było IMO durackim pomysłem (NIGDY dosłownie tego w ten sposób nie musiałem użyć) 🙂 Może to potem zmienili w defaulcie. Ja ustawiłem coby ciął tylko zaznaczenie i od kilkunastu wersji nawet nie pamiętam jak było domyślnie 😄 Ten enter na końcu tak boli? Trochę się czepiasz pierdół - Blender ma sporo poważniejszych problemów. Poza tym tu i tam na Maye też wylewają kubły pomyj ze to czy tamto działa tak czy inaczej. IMO różnice w workflow nie są dowodem na wyższość czy niższość softu. 

PS: 1500 to nadal więcej niż 0 😄

PPS: delete często używam tak, coby mi pousuwał ścianki ale zostawił krawędzie. Sam jestem zdziwiony, jak często mi się to przydaje.

 

Edytowane przez mrys
Napisano (edytowane)
bl_info = {
    "name": "Nezumi Delete",
    "description": "Edit mode delete like Maya",
    "author": "This script is public domain",
    "version": (0,0),
    "blender": (2, 80, 0),
    "location": "View3D",
    "category": "3D View"}


import bpy

class DeleteBySelectMode(bpy.types.Operator):
    bl_idname = "mesh.delete_nezumi"
    bl_label = "Delete By Selection"
    bl_description = "Delete by selection in edit mode"
    bl_options = {'REGISTER', 'UNDO'}
    def execute(self, context):
        mode = bpy.context.tool_settings.mesh_select_mode[:]
        if mode[0]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="VERT")
        elif mode[1]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="EDGE")
        elif mode[2]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="FACE")
        return {'FINISHED'}

classes = [DeleteBySelectMode]

def register():
    for cls in classes:
        bpy.utils.register_class(cls)

def unregister():
    for cls in classes:
        bpy.utils.unregister_class(cls)

[Kliknij i przeciągnij, by przenieść.]

😜

 

Edytowane przez HubertP
  • Like 2
  • Haha 5
Napisano
49 minut temu, HubertP napisał:
bl_info = {
    "name": "Nezumi Delete",
    "description": "Edit mode delete like Maya",
    "author": "This script is public domain",
    "version": (0,0),
    "blender": (2, 80, 0),
    "location": "View3D",
    "category": "3D View"}


import bpy

class DeleteBySelectMode(bpy.types.Operator):
    bl_idname = "mesh.delete_nezumi"
    bl_label = "Delete By Selection"
    bl_description = "Delete by selection in edit mode"
    bl_options = {'REGISTER', 'UNDO'}
    def execute(self, context):
        mode = bpy.context.tool_settings.mesh_select_mode[:]
        if mode[0]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="VERT")
        elif mode[1]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="EDGE")
        elif mode[2]:
            bpy.ops.mesh.delete(type="FACE")
        return {'FINISHED'}

classes = [DeleteBySelectMode]

def register():
    for cls in classes:
        bpy.utils.register_class(cls)

def unregister():
    for cls in classes:
        bpy.utils.unregister_class(cls)

[Kliknij i przeciągnij, by przenieść.]

 

@Nezumi teraz już nie masz wyjścia, musisz wrócić do Blendera. 

  • Haha 4
Napisano
24 minuty temu, michalo napisał:

teraz już nie masz wyjścia, musisz wrócić do Blendera. 

Niech jeszcze tylko ktoś napisze skrypt, usuwający 3d cursora 😄 

  • Thanks 1
Napisano
1 hour ago, mrys said:

Trochę się czepiasz pierdół

To sa te pierdolki ktore sie nawarstwiaja. Tu klik, tam dwa. Tu wystaczy sobie ustawic, tam skrypcik napisac, gdzies indziej addon kupic.
Przywodzi mi na mysl lingchi - death by thousand cuts...

3D kursor... Wzruszylem sie, ze tak dobrze mnie znacie 🙂 Nie no, dzieki panowie, jednak mimo wszystko zostane przy Mayi dopoki zly, potworny Autodesk zostawi opcje Indie... Poza tym ktos musi narzekac na Blendera, zeby w przyrodzie zachowana byla rownowaga. Jakos bede niosl ten moj krzyz... 🤷‍♂️

  • Haha 1
Napisano
6 minut temu, Nezumi napisał:

To sa te pierdolki ktore sie nawarstwiaja.

gdybym się przesiadł na Maye pewnie też bym narzekał: nie ma 3d kursora, cut tnie wszystko jak leci, ech nawarstwia się to i nawarstwia 🙂 Kwestia przyzwyczajenia IMO. 

Napisano (edytowane)
9 minut temu, mrys napisał:

gdybym się przesiadł na Maye pewnie też bym narzekał: nie ma 3d kursora, cut tnie wszystko jak leci, ech nawarstwia się to i nawarstwia 🙂 Kwestia przyzwyczajenia IMO. 

Przepraszam za offtop - mrys można do ciebie wysłać jakiegoś priva? Bo chyba masz wyłączone widomości na swoim profilu a mam sprawę, niekoniecznie publicznie dostępną 🙂

Pozdr

Edytowane przez Mortom
Napisano
9 minut temu, Mortom napisał:

Przepraszam za offtop - mrys można do ciebie wysłać jakiegoś priva? Bo chyba masz wyłączone widomości na swoim profilu a mam sprawę, niekoniecznie publicznie dostępną

Skrzynka była zapchana 🙂

  • Haha 1
Napisano
56 minut temu, mrys napisał:

Niech jeszcze tylko ktoś napisze skrypt, usuwający 3d cursora 😄 

akurat 3d kursor to dla mnie zajebiaszczy koncept, porównując z np. maxowym working pivot to jak niebo a ziemia (nie wiem jak to tam w mayi się zwie, o ile w ogóle jest coś podobnego), no ale to kwestia gustów i przyzwyczajeń

Napisano (edytowane)
33 minutes ago, mrys said:

gdybym się przesiadł na Maye pewnie też bym narzekał: nie ma 3d kursora, cut tnie wszystko jak leci, ech nawarstwia się to i nawarstwia 🙂 Kwestia przyzwyczajenia IMO. 

Cut tnie wszystko jak leci jak zaczniesz poza obiektem i go "przekreslisz" cieciem. Jak chcesz mozesz wskazac na krawedz czy vertex i wtedy nie przecinasz calosci. Bez grzebania w opcjach, wybierania czegos. Ot po prostu lepiej przemyslany tool 😛Jak bardzo chcesz mozesz ustawic sobie ignore backfaces i miec tak samo bez sensu jak w Blenderze. Tylko z defaultu masz sensowniej. Tym samym toolem mozna wciskajac ctrl loopa przeciac. A z ctrl+mmb loopa dokladnie w srodku krawedzi...
Braku 3D cursora nie da sie przeskoczyc. Na szczescie. Wciskam sobie D i klikam gdzie chce pivot. Bez jakiegos badziewia floatujacego mi na ekranie 😄
Niektore rzeczy obiektywnie sa lepsze po prostu. Porownaj sobie ile mozliwosci daje Quad Draw w Mayi w porownaniu do tego nieszczesnego, niedokonczonego, niedorobionego (bez powodu, bo mogl byc rownie zajebisty) blenderowego Poly Builda...

Koncze wywody bo spac trzeba (u mnie 5AM dochodzi)

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Nezumi napisał:

Porownaj sobie ile mozliwosci daje Quad Draw w Mayi w porownaniu do tego nieszczesnego, niedokonczonego, niedorobionego (bez powodu, bo mogl byc rownie zajebisty) blenderowego Poly Builda...

Szczerze to nie wiem ile daje - w życiu nie użyłem 😄

Co do kursora 3d - zanim był Blender używałem 3d Studio  (paamięta ktoś jeszcze 😉 ) , Maxa  w wersjach 1-3 i Rhino przez kilka lat. No i potem XSI razem z Blenderem. Więc w sumie bez 3d kursora dawałem radę, ale jak już go poznałem to sobie nie wyobrażam bez niego pracy 🙂

Edytowane przez mrys
  • Like 1
Napisano

Ta teraz to troche sie zaglebilem w wyliczanki i wojenke co jest lepsze ktora nigdy sie nie konczy i nikt nikogo nie przekona do niczego 😄 Wracajac wiec do tematu glownego - zapowiedzi blenderowego teksturowania. Poczekamy zobaczymy co to beda za nowe toole ale stawiam na zwyczajowa droge - zapowiedz rewolucji po czym kilka calkiem fajnych usprawnien, podnieta komjunity i kiedy apetyt wzrosnie - szybki przeskok na nowy temat zanim dopracuja co zaczeli 😛

Napisano

Damn ta chałupka wygląda kozacko, czyli jednak bledner jak houdini pod tym względem ale z sensownym wyświetlaniem 🙂 fajne te updajty, czekamy na odpowiedź autodesku, oby tylko nie ominęli wersji 2023 w maji tak jak zrobili z wersją 2021 :)

  • Like 1
Napisano

Holy shit, fajne wydanie. Geometry nodes to potęga.

@Destroyer no... w modelowaniu proceduralnym to za chwilę będzie Houdini, tyle że pozbawiony jakichkolwiek sensownych symulacji. Dobrze, że coś się dzieje w kwestiach wydajnościowych.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Ciekawy materiał - full 3D, blender i robota jednego gościa; tzn. scenariusz jest bardzo kiepski i kilka aspektów logicznych również, ale oświetlenie i renderowanie to naprawdę jest klasa. Ogień z Embergena jest chyba najsłabszym elementem tych VFX-ów (jak dla mnie za mała rozdzielczość), ale poza tym rewelacja.

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Napisano
Godzinę temu, EthicallyChallenged napisał:

Zastanawiam sie czy te koszulki w zimie to decyzja artystyczna czy budżetowa...

Szwagier tak chodzi. No max polarek przy dużych mrozach więc wygląda legit 😉 

  • Haha 2
Napisano
16 hours ago, alex3d said:

Ciekawy materiał - full 3D, blender i robota jednego gościa; tzn. scenariusz jest bardzo kiepski i kilka aspektów logicznych również, ale oświetlenie i renderowanie to naprawdę jest klasa. Ogień z Embergena jest chyba najsłabszym elementem tych VFX-ów (jak dla mnie za mała rozdzielczość), ale poza tym rewelacja.

 

 

Wygląda świetnie, bardzo realistycznie ale czy tylko u mnie to "1080p" z youtuba to takie pikselowe mydło jakby skalowali z 360p?  Szczególnie na początku taka chamska kompresja że aż boli. Nawet jeśli ma się film FHD to dobrze go wrzucić jako WQHD to wtedy youtube tak bardzo go nie zgwałci swoimi algorytmami, tak przynajmniej było kiedyś nie wiem czy teraz nie trzeba się pchać od razu w 4k 60fps 🙂

  • Like 1
Napisano

Postaci przypomnialy mi GTA IV 😛 Jak juz robic zblizenie na reke to moze wiecej detalu tam dac? Ubranka fajne bardzo, oswietlenie i ogolnie czuje sie ten zimowy klimat. Bardzo nierowne - sa rzeczy na prawde zajebiste i sa wrecz kiepskie. Co nie dziwi - rzadko (nigdy?) jeden koles moze byc specem od wszystkiego. Ogolnie spoko jak na Blendera 🤣🤷‍♂️

Napisano

Pewnie jestem złośliwy, ale znowu się zaczęło:

https://developer.blender.org/T95428

Bug, który ciągnie się od dłuższego czasu. Nikt nawet nie raczy tego naprawić w pierwszej kolejności. Są już nawet błagalne wpisy o poprawki: 

image.png.314ba24a64d1c9bc624de0174a7e0776.png

I tak jest non stop (z innymi taskami to samo się dzieje). Czuje, że to będzie otwarte przez najbliższy rok. Ciekawe kiedy osiągną taki poziom jak Autodesk i zaczną pojawiać się tego typu tematy:

image.png.b56687bebc2b2884bcdfd07a47efbc31.png

https://forums.autodesk.com/t5/3ds-max-forum/shameful-development/td-p/7812205

  • Like 1
Napisano

@triget bo bledner chce być coraz bardziej jak industry standard czyli 
JVU4sWG.png

To będzie chyba moja ulubiona forma szydzenia przez jakiś czas 😄 takie złoto, pasuje prawie do wszystkiego 🙂

A tak poza tym to entagma blenderuje z geometry nodes

 

 

  • Haha 3
Napisano (edytowane)

@alex3d chwilunia czy Pan Pablo D. nie wyleciał z Core teamu Blendera? Czy tam sobie nie poszedł gdzieś indziej... bo coś mi jakaś lampka kiedyś zaświeciła że takowe zdarzenie miało miejsce w niedalekiej przeszłości. Ale mogę się mylić, stary schorowany dziadunio zemnie więc... 😉 

Edytowane przez Mortom
Napisano (edytowane)
On 5/11/2022 at 9:18 AM, Mortom said:

@alex3d chwilunia czy Pan Pablo D. nie wyleciał z Core teamu Blendera? Czy tam sobie nie poszedł gdzieś indziej... bo coś mi jakaś lampka kiedyś zaświeciła że takowe zdarzenie miało miejsce w niedalekiej przeszłości. Ale mogę się mylić, stary schorowany dziadunio zemnie więc... 😉 

Dobarro progresywnie zaczal robic wiecej mangowych panienek a coraz mniej updatow wiec pewnie go wywalili. Oficjalnie podano ze sam sie oddalil zeby "poszukiwac nowych szans rozwoju". Wiec zaleznie od tego w co ktos chce wierzyc - mozna sobie wybrac wersje i zyc szczesliwie w zgodzie z wlasnym widzimisie 😄 Obecnie Dobarro rewolucjonizuje retopo pracujac nad softem do robienia tegoz na ipadzie. Zeby ludzie mogli crunchowac tez w drodze do pracy gdzie beda crunchowac. Zostaly ochlapy kodu jakies i plany tak ze teraz staraja sie to dokonczyc.
W Blenderze wszystko zawsze jest groundbreaking tak ze nie ma co sie przejmowac. Co by nie dodali to bedzie najlepsze.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano

@Nezumi A JEDNAK! 😉 A co do tego że w Blenderze wszystko MA BYĆ GROUNDBREAKING to jak najbardziej prawda 🙂 jako codzienny użytkownik Blendera, muszę przyznać, że wiele rzeczy jest tam zaczętych i niektóre nawet działają... i myślę że problem tkwi w tym, że za wiele naraz chcą dodawać funkcji. Zamiast skupić się na doszlifowywaniu tego co już jest. No ale jest to program za free, więc nie będę bardzo narzekać. Choć do dzisiaj czekam na light linking 😐 i dopracowanie UDIMów 😞 Nie wspomnę o artefaktach w renderze VDB i paru innych 😞 z którymi muszę jak na razie żyć, pić i sr.ć - a nie przepraszam skreślmy żyć 😛 🙂 

A tak apropos gdzieś słyszałem plotki że jak pana Ton'a R. zabraknie to cały ten soft pójdzie w cholerę.... mam nadzieje że nie. No ale nie wykluczam 🙂 I obym tego nie dożył 🙂 Było niebyło, chwalebna to sprawa, że dzisiaj każdy może sobie ściągnąć programik za free i zacząć przygodę z 3D, ot Just Like That 🙂 No chyba, że za niedługo wszystkich nas zastąpią AI, a my wyprowadzimy się pod most kraść prąd i na pirackim sofcie będziemy robić chałtury dla ortalionowych rycerzy z BMW 😉 

  • Like 1
Napisano

Mam nadzieje ze Blender przetrwa bo nie chce placic 3x tyle za Maye Indie albo byc zmuszonym do powrotu na korsarski szlak 😄 A Tonowi zycze jak najdluzszego zycia ot tak po prostu, po ludzku.

23 minutes ago, Mortom said:

i myślę że problem tkwi w tym, że za wiele naraz chcą dodawać funkcji. Zamiast skupić się na doszlifowywaniu tego co już jest.

Ja juz w sumie nie wiem czy w ogole jest jakis problem. Blender po prostu jest jaki jest i nie ma sensu oczekiwac ze bedzie czyms innym. Jesli ktos lubi wieczne czekanie na cos, wieczne budowanie fundamentow pod cos co ma byc  - nie ma lepszego projektu.

Napisano
4 minuty temu, Nezumi napisał:

Mam nadzieje ze Blender przetrwa bo nie chce placic 3x tyle za Maye Indie albo byc zmuszonym do powrotu na korsarski szlak 😄 A Tonowi zycze jak najdluzszego zycia ot tak po prostu, po ludzku.

Ja juz w sumie nie wiem czy w ogole jest jakis problem. Blender po prostu jest jaki jest i nie ma sensu oczekiwac ze bedzie czyms innym. Jesli ktos lubi wieczne czekanie na cos, wieczne budowanie fundamentow pod cos co ma byc  - nie ma lepszego projektu.

Trzeba zaakceptować to, na co w sumie nie mamy wpływu i zaadaptować do panujących warunków- siedzę na wersji 3.0 i nie mam zamiaru zmieniać bo kolejne wersje przynosiły mi więcej problemów niż usprawnień. Ta jest legancka 😄 

  • Like 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności