Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

On 5/11/2022 at 9:18 AM, Mortom said:

@alex3d chwilunia czy Pan Pablo D. nie wyleciał z Core teamu Blendera? Czy tam sobie nie poszedł gdzieś indziej... bo coś mi jakaś lampka kiedyś zaświeciła że takowe zdarzenie miało miejsce w niedalekiej przeszłości. Ale mogę się mylić, stary schorowany dziadunio zemnie więc... 😉 

Dobarro progresywnie zaczal robic wiecej mangowych panienek a coraz mniej updatow wiec pewnie go wywalili. Oficjalnie podano ze sam sie oddalil zeby "poszukiwac nowych szans rozwoju". Wiec zaleznie od tego w co ktos chce wierzyc - mozna sobie wybrac wersje i zyc szczesliwie w zgodzie z wlasnym widzimisie 😄 Obecnie Dobarro rewolucjonizuje retopo pracujac nad softem do robienia tegoz na ipadzie. Zeby ludzie mogli crunchowac tez w drodze do pracy gdzie beda crunchowac. Zostaly ochlapy kodu jakies i plany tak ze teraz staraja sie to dokonczyc.
W Blenderze wszystko zawsze jest groundbreaking tak ze nie ma co sie przejmowac. Co by nie dodali to bedzie najlepsze.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi A JEDNAK! 😉 A co do tego że w Blenderze wszystko MA BYĆ GROUNDBREAKING to jak najbardziej prawda 🙂 jako codzienny użytkownik Blendera, muszę przyznać, że wiele rzeczy jest tam zaczętych i niektóre nawet działają... i myślę że problem tkwi w tym, że za wiele naraz chcą dodawać funkcji. Zamiast skupić się na doszlifowywaniu tego co już jest. No ale jest to program za free, więc nie będę bardzo narzekać. Choć do dzisiaj czekam na light linking 😐 i dopracowanie UDIMów 😞 Nie wspomnę o artefaktach w renderze VDB i paru innych 😞 z którymi muszę jak na razie żyć, pić i sr.ć - a nie przepraszam skreślmy żyć 😛 🙂 

A tak apropos gdzieś słyszałem plotki że jak pana Ton'a R. zabraknie to cały ten soft pójdzie w cholerę.... mam nadzieje że nie. No ale nie wykluczam 🙂 I obym tego nie dożył 🙂 Było niebyło, chwalebna to sprawa, że dzisiaj każdy może sobie ściągnąć programik za free i zacząć przygodę z 3D, ot Just Like That 🙂 No chyba, że za niedługo wszystkich nas zastąpią AI, a my wyprowadzimy się pod most kraść prąd i na pirackim sofcie będziemy robić chałtury dla ortalionowych rycerzy z BMW 😉 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze Blender przetrwa bo nie chce placic 3x tyle za Maye Indie albo byc zmuszonym do powrotu na korsarski szlak 😄 A Tonowi zycze jak najdluzszego zycia ot tak po prostu, po ludzku.

23 minutes ago, Mortom said:

i myślę że problem tkwi w tym, że za wiele naraz chcą dodawać funkcji. Zamiast skupić się na doszlifowywaniu tego co już jest.

Ja juz w sumie nie wiem czy w ogole jest jakis problem. Blender po prostu jest jaki jest i nie ma sensu oczekiwac ze bedzie czyms innym. Jesli ktos lubi wieczne czekanie na cos, wieczne budowanie fundamentow pod cos co ma byc  - nie ma lepszego projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Nezumi napisał:

Mam nadzieje ze Blender przetrwa bo nie chce placic 3x tyle za Maye Indie albo byc zmuszonym do powrotu na korsarski szlak 😄 A Tonowi zycze jak najdluzszego zycia ot tak po prostu, po ludzku.

Ja juz w sumie nie wiem czy w ogole jest jakis problem. Blender po prostu jest jaki jest i nie ma sensu oczekiwac ze bedzie czyms innym. Jesli ktos lubi wieczne czekanie na cos, wieczne budowanie fundamentow pod cos co ma byc  - nie ma lepszego projektu.

Trzeba zaakceptować to, na co w sumie nie mamy wpływu i zaadaptować do panujących warunków- siedzę na wersji 3.0 i nie mam zamiaru zmieniać bo kolejne wersje przynosiły mi więcej problemów niż usprawnień. Ta jest legancka 😄 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzykujac utrate certyfikatu Zasluzonego Hatera Blendera powiem, ze calkiem niezle sie to prezentuje. Cieszy ze w koncu ida w kierunku realizmu. Dziwi, ze jednoczesnie beda swoj film renderowac w Eevee w zwiazku z tym, ale co tam. Wlosy zaczynaja sie konkretnie. Jeszcze jak kiedys dodadza system miesni jakis to bedzie sie dzialo. Po cichu trzymam kciuki. Bardzo po cichu.

https://code.blender.org/2022/07/the-future-of-hair-grooming/

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi ja nikomu nie powiem... ciii... 

A jeśli chodzi o blenderka to mnie się TO ↓ podoba teraz 🙂 

https://code.blender.org/2022/07/real-time-compositor/
https://code.blender.org/wp-content/uploads/2022/05/cuteGhost.mp4 
https://code.blender.org/wp-content/uploads/2022/05/flashLight.mp4

dużo postpro robię w zewnętrznych programach ale pewne sprawy łatwiej sklecić w samym blenderze, przez to czasami 1/3 klikania mniej. A teraz jak w viewporcie będzie realtime to będzie miodzio! 😍

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wyglada to spoko ale osobiscie nie potrzebuje kompozytora w ogole. Nie robie rzeczy, do ktorego to jest potrzebne wiec nie jestem w stanie docenic czy to jest spoko czy nie. Jak czegos potrzebuje do animacji to odpalam Davinci Resolve a do stilek to byle co wystarczy. Ale jak mowisz ze spoko to wierze 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili to jest taka alternatywa dla xgena jak Blender jest da Houdiniego i ZBrusha. Powinni juz przestac pierniczyc o tym jak to Blender za chwile bedzie alternatywa dla wiodacych rozwiazan. Tylko to przeszkadza w docenianiu wykonanej przez nich pracy. Tymi porownaniami z najlepszymi tylko strzelaja sobie w stope - zamiast widziec o ile jest lepiej od tego co bylo czlowiek zaczyna porownywac do najlepszych i sie okazuje ze jest bardzo tak sobie... No ale trzeba dac tytul "its ALREADY AMAZING!". No nie jest. I jak sie znowu zachwyca swoja zajebistoscia opiewana przez fanow to moze nigdy nie byc. Trzymam kciuki zeby im woda sodowa nie uderzyla do glowy i zeby pociagneli to dalej. I skonczyli a nie "you will see in the future"...

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animacja tej geby zacna jest, przyznaje. Jak na nich 😛 Grooming tez git wyglada tylko na renderze wlosy bardzo bym chcial zeby byly kurde cieniutkie a nie takie grubasy 🙂 Odejmuje to realizmu. Na brodzie jeszcze ok wyglada ale na glowie zwlaszcza u starszej osoby powinny byc cieniutkie... Ciekawym jak im to wyjdzie. Nie jest to poziom Wety ale wyglada git.

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi No do Wety to im brakuje: Kasy, specjalistów, KASY i czego tam jeszcze? A! Softu i KASY. To chyba wszystko 🤔 Ale nie jest źle 😄 Choć te labirynty to w sumie nie wiem do czemu to to... może jakieś proceduralne generowanie budynków albo do generowania creeppasty backroomów czy cuś. Jakoś się to zagospodaruje 😄 

50216db3ba5ea.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może z tego być coś fajnego ale też może się okazać że takie rozdrabniane na wiele apek i modułów będzie bardziej problematyczne i rozwój głównej gałęzi zwolni, ale pożyjemy zobaczymy bo fakt, że dla nowego każdy duży soft 3d jest przytłaczający a jak ktoś ma mniejsze potrzeby np tylko statyki albo tylko scuplt ot nie potrzebuje połowy tych gratów 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam ambiwalentne nastawienie do tego pomysłu. Niby z jedej strony spoko, ale jak zaczną to ciachać na kawałki to takie przepisanie kodu jakie dostał Blender w wersji 2.8 będzie chyba bardziej problematyczne. No ale zobaczymy, ja tam dalej czekam na naprawę UDIMów od 3 czy tam 2 lat 😄 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony mowia ze Blender ma relatywnie maly team, z drugiej rozdrabniaja sie i zaczynaja znowu jakies projekty z pupy. Juz kiedys mieli zrobic tego Blendera "lite" z uproszczonym UI. Niz z tego nie wyszlo. Teraz to.

Zawsze maja jakies dziwne rewolucje w glowie zamiast dopracowywac soft. Posluchalem sobie tego podcastu z Andrew, Tonem i Pablo. Raz ze Ton otwarcie mowi juz o tym, ze nie ma zamiaru (i szans..?) konkurowac z softami typu Maya w duzych studiach. Dwa ze Pablo w jednym momencie stwierdzil cos w stylu "ludzie tylko chcieliby taka czy inna opcje w Blenderze a nie widza jakim Ton jest WIZJONEREM!" 😄... Taaa...

No i tez ten kawalek podcastu gdzie Ton mowi o implementacji AI do Blendera - co prawda nie wie co to by mialo robic ani jak ale wie ze musza miec AI, w zwiazku z czym powola grupe rozwojowa, ktora zajmie sie... nie wiem.. Wymyslaniem AI do Blendera? Przepisywaniem Blendera? Oni tez pewnie nie wiedza...

Jest jak bylo zawsze - gonienie za jakimis wizjami, chwilowe fascynacje, projekty dziwne. Jeszcze kiedy Ton wspomnial o przepisywaniu Blendera na nowo to juz calkiem wymieklem. Ten soft jest hobby samym w sobie, a narzedziem to jest przy okazji 🤷‍♂️

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże, niech oni zrobią ludzką organizację warstw/matsów + wydajność przy texture paintingu zamiast wymyślać jakieś pierdolety xD 
Przy okazji- mignęło mi kiedyś, że jest jakiś builder addonów do blendera na bazie nodów (w sensie, że nie trzeba było pisać, coś jak blueprinty w UE). Nie mogę tego nigdzie znaleźć, ktoś to kojarzy?

Ok, znalazłem- to było raczej na bank to:
https://blendermarket.com/products/serpens/?ref=228

Edytowane przez RaVirr
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Nezumi napisał:

Z jednej strony mowia ze Blender ma relatywnie maly team, z drugiej rozdrabniaja sie i zaczynaja znowu jakies projekty z pupy. Juz kiedys mieli zrobic tego Blendera "lite" z uproszczonym UI. Niz z tego nie wyszlo. Teraz to.

Zawsze maja jakies dziwne rewolucje w glowie zamiast dopracowywac soft. Posluchalem sobie tego podcastu z Andrew, Tonem i Pablo. Raz ze Ton otwarcie mowi juz o tym, ze nie ma zamiaru (i szans..?) konkurowac z softami typu Maya w duzych studiach. Dwa ze Pablo w jednym momencie stwierdzil cos w stylu "ludzie tylko chcieliby taka czy inna opcje w Blenderze a nie widza jakim Ton jest WIZJONEREM!" 😄... Taaa...

No i tez ten kawalek podcastu gdzie Ton mowi o implementacji AI do Blendera - co prawda nie wie co to by mialo robic ani jak ale wie ze musza miec AI, w zwiazku z czym powola grupe rozwojowa, ktora zajmie sie... nie wiem.. Wymyslaniem AI do Blendera? Przepisywaniem Blendera? Oni tez pewnie nie wiedza...

Jest jak bylo zawsze - gonienie za jakimis wizjami, chwilowe fascynacje, projekty dziwne. Jeszcze kiedy Ton wspomnial o przepisywaniu Blendera na nowo to juz calkiem wymieklem. Ten soft jest hobby samym w sobie, a narzedziem to jest przy okazji 🤷‍♂️

łooo panie.. ale jak to AI w Blenderze? WTF? Chyba że będzie jakiś "sekretny" przycisk typu: zrób to za mnie, a nawet lepiej niż ja 😄 wtedy tylko odpalasz przyciska, a na konto lecą dolary! 😄 Pan Ton to chyba za dużo grzybków z ostatniego Open Movie się na łykał 😜 I teraz gada babole 😉 

No cóż myślę że Blender to Blender bo jest pan Ton. Ale może być też tak, że jak chłopa zabraknie, to ta cała fundacja pójdzie w pizdu i załoga odleci na tak daleką orbitę, że nawet ten nowy teleskop Weba nie będzie ich wstanie odróżnić od tła kosmosu 😉 A może nie... nie wiem 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj sie @Mortom, oni tez nie wiedza.  Warto posluchac tego podcastu Andrew "Guru" ktory zrobili na Blender Conference. Nie zartuje z tym AI, doslownie z tego co mowil Ton wynika ze nie wie co by to moglo robic, no ale AI to przyszlosc wiec Blender powinien miec 😄 Jesli sie nie przeslyszalem to Ton sie wybierze na emeryture tak czy owak za jakies 5 lat mniej wiecej. Mowili tez z Pablo o tym co sie ewentualnie stanie jak Tona zabraknie i powiem tak - odpowiedz pozostawia nieco do zyczenia jesli wiazesz przyszlosc z tym softem.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi Weź nie strasz mnie... działam całkowicie na Blenerze 👀 Ale jak Tona zabraknie to może ktoś sensowny podciągnie jakąś boczną gałęź tego softu? I projekt wytrzymie?
2afd7ce2-9c81-4928-a0ef-3dbd790a6916_tex  Oh-God-please-GIF.gif 
A do MAXa nie zamierzam wracać 🙂 W najgorszym wypadku zostaje jeszcze C4D - no ale tutaj też znowu abonamentowa bonanza, a tego unikam jak ognia, półki mogę 💵🧅

Półki co będę żył w bańce zbudowanej z nadziei 😄 że nie będzie aż tak źle. No ale wszyscy wiemy kogo matką jest nadzieja i jak traktuje swoje dzieciaczki 🥴

 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Mortom napisał:

Półki co będę żył w bańce zbudowanej z nadziei 😄 że nie będzie aż tak źle. No ale wszyscy wiemy kogo matką jest nadzieja i jak traktuje swoje dzieciaczki

W tych czasach każdy żyje w bańce. Np. użytkownicy zbrusha.post-64231-this-is-fine-dog-fire-comic-Im-N7mp.webp.a0fad633ab8d06118962dd2642b26bb8.webp

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Mortom said:

Ale jak Tona zabraknie to może ktoś sensowny podciągnie jakąś boczną gałęź tego softu? I projekt wytrzymie?

Spoko, wytrzymac wytrzyma. Chodzi mi bardziej o brak zorganizowania, sensownego planu. Ale z drugiej strony teraz Ton jest a plan i tak jest na zasadzie "trzyba dodac AI zeby robilo COS, bo jest modne". Wiec... Moze po prostu nic sie nie zmieni 🙂 Wiesz, tak szybko nie dadza umrzec projektowi ktory zywi tam ta cala wesola druzyne.

@michalo jako byly uzytkownik XSI musze powiedziec ze to bylo mega slabe wydarzenie 😞 Na tyle slabe ze bedac w szoku postawilem na zlego konia i zmarnowalem wiele lat na Blenderze...

Co banki zetkowiczow - juz za tydzien ZB Summit! Zobaczymy co tam wymyslili 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Nezumi napisał:

Co banki zetkowiczow - juz za tydzien ZB Summit! Zobaczymy co tam wymyslili 🙂

Biorąc po uwagę, że promocyjna subskrypcja dla posiadaczy licencji "50% off" trwa już prawie 4 miechy i jak dotąd nie było żadnego updatu ja się zbyt wiele nie spodziewam poza dalszą integracją z cinemą.

Ale to wątek do narzekania na Blendera więc wracając... 

 

Ja bym chętnie używał okrojonego blendera do renderowania.. przynajmniej wypróbował bo ludziska takie sztosy wrzucają, że toobag niestety wygląda - może nie blado, ale na pewno skromnie 😉 Śmiało można do unreala przyrównywać. 

Ale pewnie do tego potrzeba całej funkcjonalności b3d. Oh well.. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Nezumi napisał:

postawilem na zlego konia i zmarnowalem wiele lat na Blenderze...

Ja ci normalnie zazdroszczę... Mieć tyle wolnego czasu żeby tyle pisać i narzekać na soft, którego się nie używa....

 

A co do AI w Blenderze to nie jest to takie bez sensu jak piszesz. Takie Dream textures np. może być bardzo pomocnym narzędziem.

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mrys napisał:

Ja ci normalnie zazdroszczę... Mieć tyle wolnego czasu żeby tyle pisać i narzekać na soft, którego się nie używa....

 

A co do AI w Blenderze to nie jest to takie bez sensu jak piszesz. Takie Dream textures np. może być bardzo pomocnym narzędziem.

Użyłem Dream Textures z 2 razy i powiem tak. Jak ma się nadmiar czasu to można się pobawić w generacje textury - tylko jak na razie daje to tylko albedo. Bez normali, bez całej gamy map które trzeba albo samemu dorobić w innym sofcie albo pokombinować w shadrer edytorze. Dla mnie to jeszcze nie to - za dużo zachodu w wpisywaniu, czekaniu na wariacje itd. Szybciej jednak jest kupić materiał i robić dalej. Albo zbudować sobie w substance od zera i mieć 100% kontroli nad procesem.
Ale jak by dorobili coś w stylu Luminara do "podbicia" jakości renderu to czemu nie 🙂 Ale to co wymyślą to się zobaczy jak już coś wymyślą 😜 (coś jak pan Swetru: który miał plan, że będzie miał plan) Jak dożyję oczywiście 😄 

  • Like 1
  • kekw 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha 🙂 odwieczna dyskusja trwa. @Nezumi leczysz traumę po nieopanowaniu świata przez Blendera -  kolejne 5 lat bez przełomu 🙂  i w końcu coś pękło. Chłopie, blender jest jak uzależnienie. Wszyscy będziemy w grupie BA - blender anonymous. Mam na imię Nezumi, jestem blenderowcem 🙂 Nie używam blendera od 2 lat 🙂  Natomiast, ja jeszcze wierzę.

Tak serio, to blender zrobił duży progress przez parę ostatnich lat. W wielu aspektach jest dla mnie super ergonomiczny. Te pomysły z jakimś rozbijaniem tego na mniejsze aplikacje są z dupy - w ogóle przeczy to idei blendera - ta darmowość i komunizm też się nie sprawdzają.

Blender ma dwa główne problemy - powinna być odpłatna komercyjna wersja - nie byłoby problemów z opłacaniem devów itd., Ton mógłby zatrudnić kogo sobie wymarzy. Widać różnicę w rozwoju w porównaniu z Maya czy Houdinim, chociaż punkt startowy był podobny. Blender tkwił latami w Blender Internal itd. zbyt długo i ciężko to nadrobić.

Blender powinien być wybitny w jakimś specjalistycznym aspekcie - najłatwiej byłoby rozwinąć sculpt, później okazało by się, że do animacji też jest dobry, albo że z UV-kami da radę najlepiej, a tak trwa w impasie.

 

No i Amsterdam, jakby to robił w USA, czy Kanadzie to też byłoby inaczej. Kto oprócz Tona robi 3D w Holandii :)?

 

Side Effects Software – 25 years on – fxguide

 

traces-FB.pngAlias | Wavefront Maya 1.0 - Character Animation - YouTube3-3-1024x576.png195px-1988-PreLW-VideoScape.png3dsmax.jpg

Edytowane przez alex3d
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alex3d ale wyszperałeś screeny z początków programów, widać jaki postęp się dokonał przez te 25 lat 🙂 Maya 1.0 prosty channebox, dwa shelfy, 4 meniusy i koniec, nie mozna się pogubić 🙂 Teraz ma dużo pozostałości sprzed lat które tylko zawalają ale jak w jenga jest szansa że jak wywalisz nieużywany kod to cała konstrukcja się posypie a już jest mało stabilna, to jak podcinanie gałęzi na której się siedzi 🙂 

Ale maja była najładniejsza z tych wszystkich screenów powyżej ale chyba też najnowsza 🙂 Chociaż power animator z którego się wywodziła też był czysty i ładny i nawet trochę bardziej xsi przypominał z wyglądu  🙂 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, mrys said:

Ja ci normalnie zazdroszczę... Mieć tyle wolnego czasu żeby tyle pisać i narzekać na soft, którego się nie używa....

Nie masz czego zazdroscic - najwyrazniej masz tyle samo czasu skoro odpowiedziales...

A co do narzekania - blenderowcy caly czas narzekaja na softy ktorych nie uzywaja, widocznie mi zostalo ze starych czasow przyzwyczajenie. 🤷‍♂️

I nigdzie nie pisze, ze AI jest bez sensu. Pisze, ze Ton w podcascie nie wie do czego by to mialo byc uzyte, ale wie ze powinno byc dodane. Co jest, powiedzmy, zastanawiajace. Normalnie pojawia sie potrzeba czegos i powoluje sie team do rozwiazania problemu. W Blenderze powoluje sie team ktory ma rozwiazanie, tylko musi odkryc do czego 🤭

@alex3dDokladnie. Once Blender user - always Blender user 😉

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tak cicho? Myslalem ze juz tu bedzie:

Podobalo mi sie. Krotko i na temat. Czy jest to super-duper-mega-ultra realistyczne? Nie jest. Ale daje rade. JEst dynamiczne, fajne. Tylko moge sie doczepic do tego, ze robot, ktory z latwoscia miazdzy nechabiczna reke, wgniata maszyny rozne w fabryce przy byle uderzeniu oderwalby kolesiowi glowe po prostu. Aaaale tam nie jest to dokument w koncu. Bylo fajnie.

  • Like 2
  • Wow 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności