Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po co znowu zaczyna który jest lepszy :) W mudzie podoba mi się jedna rzecz którą widać. Prezentacja modeli jest dużo lepsza niż w zetce :)

Napisano

Nie wyłapałeś ironii Szczery.

 

Jeśli chodzi o nowe brushe to nic nie dodali, zmienili trochę Grab. Wydaje mi się też że niektóre pędzle są mniej czułe na przytrzymanie w jednym miejscu, bo przedtem bywało tak, że w na początku i zakończeniu pociągnięcia zostawały takie dodatkowe podwójnej wysokości "bloby".

Napisano

A jest już w tym mudboxie coś podobnego do clay brusha z zb? W ostatniej wersji jaką testowałem nie było. Dlatego piszę że bieda bo w zbrushu jest czym rzeźbić a w mudzie brakuje takich wydaje się podstawowych brushy i to już go dyskwalifikuje pod kątem rzeźbienia. Przynajmniej w moich oczach.

Napisano

A jakie problem zrobić sobie clay brusha? Odpowiednia Alpha i starczy :P Robert Wayne o ile dobrze napisałem używa Clay Brusha czyli musi być :) Podpatrz na jego filmiku co używa :)

Napisano

Szczery - tu masz mojego posta na temat brusha a'la Clay Tubes z Zbrusha:

http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=1019902&postcount=22

Wczoraj ustawiłem sobie tak brush "foamy" i dzięki temu mogę przeskakiwać między standardem a tym niby clayem.

 

Tak jak tam napisałem, wolę mieć kilka opcji w jednym brushu, niż 10 brushy różniących się jedną opcją. Ja w Zbrushu się gubię pomiędzy tymi wszystkimi narzędziami, niby jest opcja że naciskając np "S" zostają mi tylko te których nazwa się od tej litery zaczyna, ale to i tak za dużo.

Gość User190
Napisano

Polecam przejrzeć opcję edycji Stampa/Stencila (ctrl+C, ctrl+V z dowolnego obrazka i edycja w viewporcie), PTEXa, AUto UV (czyli ptexa na UV ;)), transfer painting, transfer details i nowe filtry viewportu (skin).

Używałem od jakiegoś czasu bety 2012 i muszę przyznać, że poprawa jakości pracy jest znaczna. Njoy!

Gość User190
Napisano

Mam nadzieje, ze zerzna tez pozostale maskowania z Mari ;)

Napisano

Odpaliłem muda i wrzuciłem przykładową głowę. Doszedłem do 6mln poly i mudem zaczęło przycinać. Zetka z tym samym modelem przy 24mln poly chodzi lepiej niż mud z 6mln :)

Napisano (edytowane)
Odpaliłem muda i wrzuciłem przykładową głowę. Doszedłem do 6mln poly i mudem zaczęło przycinać. Zetka z tym samym modelem przy 24mln poly chodzi lepiej niż mud z 6mln :)

 

http://www.luki3d.com/duperele/mud.jpg

 

Komp za mniej niż 3000 kupiony pół roku temu, w tym jeszcze starsza karta 9600gt.

Wrażenie że jest tych polygonów nie tak dużo, to jakaś kwestia wyświetlania, aliasingu czy czegotam.

 

Edit: Warto zauważyć brak kropkowania przy tak gęstym modelu i byle jakich pociągnięciach pędzlem bez "steady stroke", proszę wycieczki. :)

Edytowane przez Luki Luki
Napisano
Komp za mniej niż 3000 kupiony pół roku temu

 

Moze bys podal procek i pamiec bo to za ile i kiedy kupiony jest rownie wazne jak kolor obudowy ;) Zaraz zainstaluje nowego muda i zobacze jak tam z wydajnoscia i feelingiem.

Napisano
Moze bys podal procek i pamiec bo to za ile i kiedy kupiony jest rownie wazne jak kolor obudowy ;) Zaraz zainstaluje nowego muda i zobacze jak tam z wydajnoscia i feelingiem.

 

A no właśnie mi się nie chciało. A cena o tyle jest istotna, że to po prostu nie nie wiadomo jaka stacja graficzna z ośmioma i7 i czterema gtx590 w sli.

No ale dobra, rozumiem że nie wiesz czy za 3000 zł można kupić batonika czy mercedesa, bo nie mieszkasz w Polsce. :)

 

Amd Phenom II X6 1075T ze zwykłym taktowaniem 3 GHz, 8 GB ramu kingstona, jakiegoś 1033 MHz ale nic więcej nie pamiętam, kartę już podałem, dysk zwykły 1 TB WD 7200 obrotów, Windows 7 64-bit.

Obudowa czarna chiefteca. :)

Napisano

Hmm... Ta baza z muda działa bardzo szybko :) Ja testowałem to na mojej własnej bazie która tak mega szybko nie działa ;) Wczytałem bazę ciała i również była lekka przycinka przy 8mln poly. Wczytałem inne ciało i przy 33mln poly działa tak jak bazowa głowa w mudzie. Nie wiem od czego to zależy ;)

Napisano

Od nierwnomiernego rozoenia siatki Zia

Napisano

Trudno porównywać działanie zetki i mudboxa jeśli chodzi o ilość poly bo softy są kompletnie inaczej skonstruowane. Zbrasz w pełni korzysta z mocy procesora natomiast grafika prawie w ogóle nie jest wykorzystywana natomiast mudbox jest zależny jest głównie od karty graficznej i potem procka. Tyle z porównywania obu softów na jednej konfiguracji. Nie da się i kropka.

 

No i mudbox ssie bo nie ma przeskakiwania mova na oś normalną za pomocą guzika jak to jest w zetce. Dla mnie dyskwalifikacja. ;)

Napisano

Monio, mnie jako użytkownika nie interesujeco jest odpowiedzialne za wygodną pracę, procesor albo karta graficzna, czy może krasnoludki. To nie ma znaczenia. Ma być wydajnie i bez problemów. Dlatego można porównywać oba softy. :)

Napisano

Nie interesuje cie, dopóki ci mudbox nie przycina na stacji za 8k

 

 

Ale fakt, ilość brushy z zetce to... No wygląda to na niezaplanowany, nieprzemyślany burdel.

Napisano

Kurde, zazdroszczę wam projektów przy których mudbox przycina. Poważnie. Tych obiektów które wymagają więcej niż 5 mln poly na jeden element. To muszą być jakieś poważne rzeczy.

Napisano

I tak każdy bardziej zaawansowany użytkownik zbrusha ma najczęściej używane brushe powyciągane na belkę i do menu brush rzadko zagląda więc ten burdel nic nie przeszkadza.

Napisano

przepraszam, że przerywam tą płomienną dyskusję na temat nowości w wersji 2012 ale...

 

czy pliki .max z 2012 można otwierać w 3dsmaxie 9?

Napisano
Monio, mnie jako użytkownika nie interesujeco jest odpowiedzialne za wygodną pracę, procesor albo karta graficzna, czy może krasnoludki. To nie ma znaczenia. Ma być wydajnie i bez problemów. Dlatego można porównywać oba softy. :)
Nie zrozumiałeś mnie.

Porównywać pod względem pędzelków czy feelingu pracy można śmiało, pewnie. Natomiast pod względem ilości poly to by było tak jakby porównywać winrara do odtwarzacza filmów. Oba programy działają na innych zasadach zapewniam cię że póki procesory i karty graficzne nie będą jednym układem w kostce krzemu to nie ma jak tego porównywać na żadnych konfiguracjach. Nie ma wymiernego przelicznika mocy CPU - GPU bo... zgadnij... działają na innych zasadach. ;)

Chcesz pracować w mudboxie to kupujesz mocniejszą kartę grafiki - wolisz zbrusza to całą kasę inwestujesz w procesor.

 

Reanimator- Ojtam ojtam, tak sobie trolluje. ;) Przecież nikomu nie zabronię korzystać z tego czy innego softu.

Napisano

Nie wiem Monio, może masz rację. Ja mam specyficzne podejście do kupowania kompów.

 

Paradoksalnie, wcale nie zamierzam bronić wydajności Mudboxa, bo jest ona na moje oko gorsza, tylko że mam wrażenie że to jak różnice pomiędzy Ferrari a Lamborghini. Pewnie któreś jest szybsze, ale czy to naprawdę ma takie znaczenie, jeśli jednym i drugim możesz jechać 300 km/h?

Napisano

Co do wydajnosci MB - wlasnie sprawdzilem na swoim starzejacym sie kompie (Q9400, 4GBram, GF 9800GT 1GBram). Do 32 milionow+ bez problemow. Przy przejsciu z 8 na 32 troche pomyslal - ale pozniej dalo sie normalnie, plynnie pracowac. A 32 milionow nie wykorzystam jeszcze baaaaaardzo dlugo. Fanbojowalem ZB ale tym razem mam ochote dac MB kolejna szanse. Fajny sofcik. Nie da mi tego co ZB ale zaczyna mi sie podobac ta przestrzen w UI i ten.... brak miliona opcji ;)

Napisano (edytowane)

Tak czytam wypowiedzi w tym wątku i moim (prywatnym) zdaniem rozmowa o lepszości Zbrusha nad Mudbox'em jest co najmniej "jałowa".

Znam kogoś kto codziennie używa Zbrusha w bardzo poważnej pracy po drugiej stronie ziemi. Zapytałem go kiedyś czy używa tych wszystkich brushy i guzików

które ma w tym sofcie? Odpowiedział mi z uśmiechem..."co ty, generalnie używasz tylko kilku, a bardzo rzadko masz sytuację kiedy może się zdarzyć że potrzebujesz jakieś inne narzędzie..."

 

To chyba naprawdę kwestia gustu (głównie).

 

Z innej strony zaciekawiła mnie opcja wydajnoiści MB. Na razie odpaliłem go przez 3 wieczory na laptopie Vaio procesor IntelCoreDuo P8700 2.53Ghz, 4 Gb ram'u, Gforce 9600GT, vista Ultimate 64bit i z odpalonym fotoszopem w tle Mudbox bez zająknięcia pracował na postaci w levelu 7 - 33882112 polygonów.

 

Praca była płynna. Wszelkie zoomy, przełączanie leyerów, sculpty, painty bez problemu. To troszkę szok jak dla mnie. Jestem początkującym użytkownikiem MudBoxa i dopiero go poznaje. Myślę jednak że jak go uruchomię na kompie z i7 3 Ghz, 24GB ram'u i Gforce 570GTX to przy dłubaniu nawet nie wiem jak wielkich obiektów nie odczuję że jest "słabo"???

Edytowane przez olaf3de

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności