Skocz do zawartości

Teczka 3d: Quentin


Quentin

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za link mafida. Ale zasadniczo to co jest anatomicznie nie tak z moim sculptem? Przecież mam zarysowane kości twarzy i mięśnie. Mógłbyś proszę zrobić jakiś overpaint czy coś w tym stylu bo już nie za bardzo rozumiem o co chodzi... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 177
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Anatomicznie to mi sie czoło,łuki brwiowe i oczy/powieki średnio podobają.Mówie o tej starszej wersji,w tej nowej troche napompowałeś w paru miejscach niepotrzebnie jak balonik.Zasłoń sobie ręką górę swojego modelu(na gołym modelu,nie na renderze)-to co zostaje jest ok.Potem zasłoń dół od połowy nosa,i powinieneś zobaczyć że już gorzej.

 

Ogólnie przejdzie,jak już pisałem.Taki generic man troche,ale przejdzie...

Wogóle taki młody facecik gładki to ciężki temat,jak zrobić żeby był młody,gładki i jednocześnie ciekawy model.

 

Spróbuj pokombinować sobie ze średnim detalem jak na sculptach Selwy'ego.Bardziej płaszczyznami i clay brushem a mniej balonikami;)

 

Overpainta nie zrobie bo mi sie nie chce:D(i nie umiem:P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mafida dobrze mowi i dobre przyklady dal. Ja moge ci polecic Anatomy of the Face Kingsliena i ksiazki Bridgmana. Tam sa narysowane plaszczyzny twarzy. Jesli znajdziesz zaleznosci miedzy plaszczyznami a miesniami i koscmi bedzie git. Kluczem sa plaszczyzny, tego ci brakuje i to jest anatomicznie bledne.

Nie wiem czy masz refke, ale jesli nie to duzy blad. Przez to twarz wyglada "ogolnie". To tak jak wyciaganie sredniej, jak statystyka - nie klamie ale niczego konkretnego nie przypomina, jest uproszczona. podobnie jesli robisz ze slabej foty. Twarz na takim zdjeciu jest splaszczona i ciezko z niej wyczytac co sie dzieje. To jest powod dla ktorego w 2d wszyscy pietnuja rysowanie z fotki. Potrzebujesz najlepiej zywej twarzy, ewentualnie dobrze oswietlonych fotografii twarzy z roznych stron. Oswietlenie w tym stylu [foto] gdzie wylazi kazdy ksztalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za porady mafida i Gomez. :) Refki rzeczywiście nie mam, rzeźbiłem z głowy i anatomicznych rysunków czaszki i mięśni twarzy. Przy następnych modelach postaram się zastosować do waszych uwag. ;)

 

I jeszcze taki pytanie...czym dokładnie są te płaszczyzny, o których piszecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając pomniejsze babole (np. zakończenie deltoida) nie jest źle :) więc odniosę się tylko do proporcji. IMO klata ciut w dół, brzuch nie pasuje (klatka i biceps wskazują na osobę wysportowaną i szczupłą - większe wcięcie w talii), przedramię wydaje się być ciut za długie (choć to może przez wcinający się biceps), okolice kolan (po bokach) zbyt chude, łydki za nisko i pod złym kątem (spróbuj zakryć nogi i popatrzeć na samą górę - sprawiają one wrażenie jakby były od innego modelu). Radziłbym też dać sobie spokój ze spodenkami – na tym etapie tylko przeszkadzają (a imo już eunuch jest lepszy i ma przynajmniej pachwiny :P). W każdym razie patrząc na Twoje poprzednie głowy jestem spokojny o rozwój tej postaci :) (tylko jak dla mnie lepiej by było modelować najpierw mięśnie pod skórą niż to co widać na zewnątrz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siakie retopo,powieki zrób ludzkie Quentinie najpierw;).Teraz wygląda jakby mu oczy miały zaraz wyskoczyć.Jeszcze łuki brwiowe,może to taka stylizacja ale w tym kawałku pośrodku nad nosem to nie tak powinno wygladać.

 

Wogóle czy warto robić detale i retopo?To juz kwestia taka bardziej techniczna,nie lepiej jechać następną główkę i doskonalić scobie sculpt pałera;)?

 

A tak wogóle to całkiemcalkiem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście chyba odpuszczę sobie detale i zacznę nowy sculpt. A co do tych powiek to właśnie zawsze mam z tym problem. Jeśli zrobię gałki oczne o zbyt dużych rozmiarach, to powieki nie są takie wystające i wyglądają ok. Ale kiedy zmniejszę oko i dopasuję do niego powieki, to wtedy wyglądają właśnie tak jak na ostatnim obrazku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos jest w tej glowie co sprawia ze jestem na Nie ;/... Czolo nos szyja broda :D qrde wszystko prawie pod tym samym kątem? No ale ja specem nie jestem. Poprzednia mi sie bardziej podobala. Podoba mi sie za to retop. Musze kiedy usiasc do Z-brusha. W nowym mudboxie jest juz retop?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

render, shader bardzo ladny :) Masz jednak duze sklonnosci w tworzeniu takich "morderców" w swoich twarzach. Jeżeli to efekty zamierzone to ok, jeżeli nie to musisz nad tym zapanować bo wejdzie Ci to w nawyk. W "plastyku" na rzeźbie jak robiliśmy popiersia w glinie uczyciel przestrzegał nas przed tym, że rzeźbiąc twarze mimowolnie upodabniamy je troche do własnych - ciekawe:) oczywiście bez obrazy Artur :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

render, shader bardzo ladny :) Masz jednak duze sklonnosci w tworzeniu takich "morderców" w swoich twarzach. Jeżeli to efekty zamierzone to ok, jeżeli nie to musisz nad tym zapanować bo wejdzie Ci to w nawyk. W "plastyku" na rzeźbie jak robiliśmy popiersia w glinie uczyciel przestrzegał nas przed tym, że rzeźbiąc twarze mimowolnie upodabniamy je troche do własnych - ciekawe:) oczywiście bez obrazy Artur :)

 

Może chodziło mu o nasze postrzeganie siebie...bez obrazy quentin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe racja, mam tendencję do robienia małpich mordek. I to zazwyczaj pod koniec rzeźbienia przy detalach za dużo kombinuję, zmieniam i tak wychodzi.

 

Ale do siebie jej nie upodabniałem :D Zasadniczo to znowu nie korzystałem z żadnych refek, więc taka mieszanina różnych twarzy wyszła.

 

Lucek, shader to vray'owy SSS2.

 

Teraz mam dylemat czy kontynuować tą pracę... Bo z jednej strony z włosami/zarostem/brwiami wyglądał w zetce dużo lepiej a nasiedziałem się już trochę nad tym(w sensie retopo, tekstury, uv, render) i trochę mi szkoda to tak zostawiać. A z drugiej - oczy/nos/usta już na tym etapie niezbyt mi pasują i nie wiem czy lepsza scena cokolwiek tu poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej to kończ bo poprawki zajmą Ci chwilę jeśli wiesz co i jak poprawić. Trochę zabawy move brushem i będzie wyglądał jak człowiek. Moja propozycja drobnych zmian proporcji żeby upodobnić go do człowieka:

 

overpaint.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twarze sa bardzo rozne - troche denerwuje mnie korekta wszystkich pod kanon rozmiarow. Pierwsza postac jaka przyszla mi do glowy po zerknieciu na oryginalny render to Wanderlei Silva (zawodnik MMA - juz nieraz wrzucalem foty roznych bo tam te buzki maja na prawde oryginalne czasem :D)

 

UFCPrideWanderleiSilva.jpg

 

Ja bym zostawil z przerosnieta szczena. A co - tacy tez sa.

 

Model i render - obydwa bardzo fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat usta to czysty przypadek na tym moim overpaintcie najbardziej to nos i proporcje twarzy pozmieniałem ;) Warto by jeszcze ogarnąć trochę szyję bo jest dosyć schematycznie potraktowana. Nie widać obojczyków ale i tak można stwierdzić że szyja jest chyba za długa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności