Quentin Napisano 9 Sierpień 2011 Autor Napisano 9 Sierpień 2011 Dzięki za link mafida. Ale zasadniczo to co jest anatomicznie nie tak z moim sculptem? Przecież mam zarysowane kości twarzy i mięśnie. Mógłbyś proszę zrobić jakiś overpaint czy coś w tym stylu bo już nie za bardzo rozumiem o co chodzi... :)
mafida Napisano 9 Sierpień 2011 Napisano 9 Sierpień 2011 Anatomicznie to mi sie czoło,łuki brwiowe i oczy/powieki średnio podobają.Mówie o tej starszej wersji,w tej nowej troche napompowałeś w paru miejscach niepotrzebnie jak balonik.Zasłoń sobie ręką górę swojego modelu(na gołym modelu,nie na renderze)-to co zostaje jest ok.Potem zasłoń dół od połowy nosa,i powinieneś zobaczyć że już gorzej. Ogólnie przejdzie,jak już pisałem.Taki generic man troche,ale przejdzie... Wogóle taki młody facecik gładki to ciężki temat,jak zrobić żeby był młody,gładki i jednocześnie ciekawy model. Spróbuj pokombinować sobie ze średnim detalem jak na sculptach Selwy'ego.Bardziej płaszczyznami i clay brushem a mniej balonikami;) Overpainta nie zrobie bo mi sie nie chce:D(i nie umiem:P)
Gomez Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 mafida dobrze mowi i dobre przyklady dal. Ja moge ci polecic Anatomy of the Face Kingsliena i ksiazki Bridgmana. Tam sa narysowane plaszczyzny twarzy. Jesli znajdziesz zaleznosci miedzy plaszczyznami a miesniami i koscmi bedzie git. Kluczem sa plaszczyzny, tego ci brakuje i to jest anatomicznie bledne. Nie wiem czy masz refke, ale jesli nie to duzy blad. Przez to twarz wyglada "ogolnie". To tak jak wyciaganie sredniej, jak statystyka - nie klamie ale niczego konkretnego nie przypomina, jest uproszczona. podobnie jesli robisz ze slabej foty. Twarz na takim zdjeciu jest splaszczona i ciezko z niej wyczytac co sie dzieje. To jest powod dla ktorego w 2d wszyscy pietnuja rysowanie z fotki. Potrzebujesz najlepiej zywej twarzy, ewentualnie dobrze oswietlonych fotografii twarzy z roznych stron. Oswietlenie w tym stylu [foto] gdzie wylazi kazdy ksztalt.
Quentin Napisano 11 Sierpień 2011 Autor Napisano 11 Sierpień 2011 Dzięki bardzo za porady mafida i Gomez. :) Refki rzeczywiście nie mam, rzeźbiłem z głowy i anatomicznych rysunków czaszki i mięśni twarzy. Przy następnych modelach postaram się zastosować do waszych uwag. ;) I jeszcze taki pytanie...czym dokładnie są te płaszczyzny, o których piszecie?
Gomez Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 plaszczyzny sa plaszczyznami. w przeciwienstwie do oblych powierzchni wszedzie. zajrzyj do bridgmana. pewnie u loomisa tez sa, nie pamietam.
JoseConseco Napisano 12 Sierpień 2011 Napisano 12 Sierpień 2011 Co do płaszczyzn to polecam to (Ryana Kingsleya - prawdziwy master): Cat womane
Shido Napisano 12 Sierpień 2011 Napisano 12 Sierpień 2011 rewelacyjna praca :) modelowanie/teksturowanie twarzy to masz do perfekcji opanowane :)
Quentin Napisano 26 Sierpień 2011 Autor Napisano 26 Sierpień 2011 Dzięki za porady i komentarze. ;) A tutaj taki dzisiaj zaczęty sculpt... Na razie pokazuję tylko ramiona i klatkę, ponieważ reszty jeszcze praktycznie nie ruszałem.
Tamyl91 Napisano 26 Sierpień 2011 Napisano 26 Sierpień 2011 ciut za wąska klatka/barki, ciut za szeroki brzuch/biodra
Pygmy Napisano 26 Sierpień 2011 Napisano 26 Sierpień 2011 Zauważyłem, że nikt nie uwzględnia różnic anatomicznych między osobnikami w obrębie populacji. Wg mnie proporcje są w porządku i całkowicie do przyjęcia. Przedramię tylko, mam wrażenie jest jakieś dziwne.
Lucek Napisano 26 Sierpień 2011 Napisano 26 Sierpień 2011 Jak pokaże całość to się zobaczy. Różne są sylwetki. Wydaje mi się że do końca Quentin nie jest pewien jakie mięśnie rzeźbi, ale w takich sytuacjach refki i jazda. Póki co jest OK.
Quentin Napisano 27 Sierpień 2011 Autor Napisano 27 Sierpień 2011 Kolejny up. Oczywiście jest tu masa niedoróbek, ale na razie staram się tylko uzyskać w miarę poprawne proporcje i kształty.
andy_a Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 Pomijając pomniejsze babole (np. zakończenie deltoida) nie jest źle :) więc odniosę się tylko do proporcji. IMO klata ciut w dół, brzuch nie pasuje (klatka i biceps wskazują na osobę wysportowaną i szczupłą - większe wcięcie w talii), przedramię wydaje się być ciut za długie (choć to może przez wcinający się biceps), okolice kolan (po bokach) zbyt chude, łydki za nisko i pod złym kątem (spróbuj zakryć nogi i popatrzeć na samą górę - sprawiają one wrażenie jakby były od innego modelu). Radziłbym też dać sobie spokój ze spodenkami – na tym etapie tylko przeszkadzają (a imo już eunuch jest lepszy i ma przynajmniej pachwiny :P). W każdym razie patrząc na Twoje poprzednie głowy jestem spokojny o rozwój tej postaci :) (tylko jak dla mnie lepiej by było modelować najpierw mięśnie pod skórą niż to co widać na zewnątrz)
Quentin Napisano 12 Wrzesień 2011 Autor Napisano 12 Wrzesień 2011 Dzięki za porady andy_a. ;) Tymczasem wczesny wip nowej głowy. Jakieś 4h z kulki.
Lucek Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 Brawo jest w tym trochę życia. Gomez ci pomagał:D?
Quentin Napisano 12 Wrzesień 2011 Autor Napisano 12 Wrzesień 2011 Hehe dzięki. Nie, nie pomagał. Chociaż wzorowałem się trochę na jego rzeźbach pod kątem stylu i anatomii.
Lucek Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 No pod kątem anatomii to sporo do niego brakuje, ale on ostatnio trenuje charakterne twarze żeby odejść raz na zawsze od generic headów:D
tr3buh Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 bardzo fajna glowa, czyli to jest wip , to co jeszcze bedziesz poprawial?
Quentin Napisano 12 Wrzesień 2011 Autor Napisano 12 Wrzesień 2011 Głównie uszy, usta, szyję. Podbródek i mięśnie dookoła ust też jakoś nie leżą..
mafida Napisano 12 Wrzesień 2011 Napisano 12 Wrzesień 2011 Oczy popraw,wstaw kulki bo ci się porozjeżdżały powieki.
Quentin Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 Taki szybki update. Skupiam się teraz głównie nad rejonem skroni, łuków brwiowych i kości jarzmowych ponieważ zawsze miałem z tym problemy.
Quentin Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 (edytowane) Teraz jeszcze retopo i detale... Edytowane 15 Wrzesień 2011 przez Quentin
mafida Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Siakie retopo,powieki zrób ludzkie Quentinie najpierw;).Teraz wygląda jakby mu oczy miały zaraz wyskoczyć.Jeszcze łuki brwiowe,może to taka stylizacja ale w tym kawałku pośrodku nad nosem to nie tak powinno wygladać. Wogóle czy warto robić detale i retopo?To juz kwestia taka bardziej techniczna,nie lepiej jechać następną główkę i doskonalić scobie sculpt pałera;)? A tak wogóle to całkiemcalkiem:)
Quentin Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 Rzeczywiście chyba odpuszczę sobie detale i zacznę nowy sculpt. A co do tych powiek to właśnie zawsze mam z tym problem. Jeśli zrobię gałki oczne o zbyt dużych rozmiarach, to powieki nie są takie wystające i wyglądają ok. Ale kiedy zmniejszę oko i dopasuję do niego powieki, to wtedy wyglądają właśnie tak jak na ostatnim obrazku.
Quentin Napisano 1 Październik 2011 Autor Napisano 1 Październik 2011 Taki szybki sculpt z kulki + dynamesh.
Quentin Napisano 4 Październik 2011 Autor Napisano 4 Październik 2011 Kolejny up. Powoli to dość idzie, no ale ostatnio nie mam czasu żeby tak na dłużej przysiąść nad tym....
Sebazx6r Napisano 6 Październik 2011 Napisano 6 Październik 2011 Cos jest w tej glowie co sprawia ze jestem na Nie ;/... Czolo nos szyja broda :D qrde wszystko prawie pod tym samym kątem? No ale ja specem nie jestem. Poprzednia mi sie bardziej podobala. Podoba mi sie za to retop. Musze kiedy usiasc do Z-brusha. W nowym mudboxie jest juz retop?
Gomez Napisano 6 Październik 2011 Napisano 6 Październik 2011 wyglada spoko. Zrob mu gorna powieke bo teraz albo jej nie ma albo nie widac.
Smoku Napisano 21 Październik 2011 Napisano 21 Październik 2011 Technicznie cool Quentinie ale jeśli to nie stylizowana postac to ma chyba za długie łapy jakies takie nieproporcjonalne.
Quentin Napisano 22 Listopad 2011 Autor Napisano 22 Listopad 2011 Taki kolejny ryjek. Model w trakcie roboty wrzucałem do tematu z próbnymi sculptami. Tutaj jeden z renderów testowych. Znowu trochę wygląda jak jakiś morderca, ale jak dojdą włosy itd to się zmieni. :D
plasti Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 wypas, w czym renderowane?? i jakim shaderem??
odnetniN Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Troche malpia mordke mu zrobiles :) Boksera moglbys z niego zrobic :D Bardzo fajny shader skory, tez mnie ciekawi w czym to renderowales.
Tomala Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Przecież widać że w v-ray'u ;) Morda rzeczywiście małpia. Oprócz dziwnych proporcji najbardziej razi mnie nos.
arturadamczyk Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 render, shader bardzo ladny :) Masz jednak duze sklonnosci w tworzeniu takich "morderców" w swoich twarzach. Jeżeli to efekty zamierzone to ok, jeżeli nie to musisz nad tym zapanować bo wejdzie Ci to w nawyk. W "plastyku" na rzeźbie jak robiliśmy popiersia w glinie uczyciel przestrzegał nas przed tym, że rzeźbiąc twarze mimowolnie upodabniamy je troche do własnych - ciekawe:) oczywiście bez obrazy Artur :)
PrzemaSS_POL_1 Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 render, shader bardzo ladny :) Masz jednak duze sklonnosci w tworzeniu takich "morderców" w swoich twarzach. Jeżeli to efekty zamierzone to ok, jeżeli nie to musisz nad tym zapanować bo wejdzie Ci to w nawyk. W "plastyku" na rzeźbie jak robiliśmy popiersia w glinie uczyciel przestrzegał nas przed tym, że rzeźbiąc twarze mimowolnie upodabniamy je troche do własnych - ciekawe:) oczywiście bez obrazy Artur :) Może chodziło mu o nasze postrzeganie siebie...bez obrazy quentin.
Quentin Napisano 22 Listopad 2011 Autor Napisano 22 Listopad 2011 Hehe racja, mam tendencję do robienia małpich mordek. I to zazwyczaj pod koniec rzeźbienia przy detalach za dużo kombinuję, zmieniam i tak wychodzi. Ale do siebie jej nie upodabniałem :D Zasadniczo to znowu nie korzystałem z żadnych refek, więc taka mieszanina różnych twarzy wyszła. Lucek, shader to vray'owy SSS2. Teraz mam dylemat czy kontynuować tą pracę... Bo z jednej strony z włosami/zarostem/brwiami wyglądał w zetce dużo lepiej a nasiedziałem się już trochę nad tym(w sensie retopo, tekstury, uv, render) i trochę mi szkoda to tak zostawiać. A z drugiej - oczy/nos/usta już na tym etapie niezbyt mi pasują i nie wiem czy lepsza scena cokolwiek tu poprawi.
mafida Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Jest bardzo fajnie.Facio ma troche zakazaną morde ale takie też się zdarzają;).Ja bym dokończył na twoim miejscu.Z brwiami i kłakami może być bardzo fajnie.Jak dobrze zrobisz oczywiście:D
Tomala Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Jak najbardziej to kończ bo poprawki zajmą Ci chwilę jeśli wiesz co i jak poprawić. Trochę zabawy move brushem i będzie wyglądał jak człowiek. Moja propozycja drobnych zmian proporcji żeby upodobnić go do człowieka:
Nezumi Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Twarze sa bardzo rozne - troche denerwuje mnie korekta wszystkich pod kanon rozmiarow. Pierwsza postac jaka przyszla mi do glowy po zerknieciu na oryginalny render to Wanderlei Silva (zawodnik MMA - juz nieraz wrzucalem foty roznych bo tam te buzki maja na prawde oryginalne czasem :D) Ja bym zostawil z przerosnieta szczena. A co - tacy tez sa. Model i render - obydwa bardzo fajne.
plasti Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 jest na wypasie, ja bym nic nie zmienial, wlasnie dobrze ze jest taki unikalny, dosc juz mam takich samych sztampowych twarzy, lec dalej z tym
odnetniN Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 zgadzam sie z plasti i Nezumi, inna sprawa ze dodaje to charakteru, odrazu widac ze czlowiek z charakterem :) Edit: wlosy bym zostawil krotkie, mysle ze najlepiej beda pasowac do okraglej glowy ( ale to tylko moije zdanie) :)
mafida Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Te poprawki Tomali idą w dobrym kierunku moim zdaniem.Zwłaszcza usta lepiej wyglądają te Tomali.Trochę poważniej,bardziej pasują do wrednej mordy:)
Tomala Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 akurat usta to czysty przypadek na tym moim overpaintcie najbardziej to nos i proporcje twarzy pozmieniałem ;) Warto by jeszcze ogarnąć trochę szyję bo jest dosyć schematycznie potraktowana. Nie widać obojczyków ale i tak można stwierdzić że szyja jest chyba za długa.
mafida Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Nie no,ta reszta zmian też jest na lepsze:).Usta mi sie najbardziej rzuciły w oczy,troche taki usmieszek jest w oryginale nie do końca pasujący do tej wrednej mordy;)
Quentin Napisano 30 Grudzień 2011 Autor Napisano 30 Grudzień 2011 Taką nową postać zacząłem... Na razie to oczywiście tylko sculpt konceptowy. pozdrawiam
lukiszlak Napisano 30 Grudzień 2011 Napisano 30 Grudzień 2011 Nezumi mi on raczej wyglada na forresta griffina : ) Teraz modelujesz jakiegos ninje czy wojownika przyszłosci ? Super tylko przydały by mu się sznurówki do konca butów a nie do połowy : P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się