Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Przygotowuję ten projekt z myślą o tegorocznym konkursie Yaf(a)raya (http://www.yafaray.org/; eksportery pod Blendera i XSI), którego tematem są insekty. Praca przedstawiać będzie żuka gnojarza siedzącego na czubku jadącego joysticka. W ten sposób będzie on sterować miniaturowym dźwigiem, przenoszącym kulkę odchodów (widoczną docelowo w górnym prawym rogu).

 

76151218.jpg

Edytowane przez mookie
  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie bardzo wiem co napisac, bo jak zwykle oryginalny pomysl i wykonanie tez na wysokim poziomie zapewne bedzie.

Licze na fajne, leśne otoczenie, powodzenia ;)

Napisano

Dziękuję za komentarze; Sunedge - niestety muszę Cię rozczarować, zamiast leśnego otoczenia będzie kurz, kamienie i piasek. Vrocker - nie musisz mi podsyłać takich linków, często chodzę z psem do lasu i krew mnie zalewa jak widzę te wory ze śmieciami, niestety na głupotę jeszcze nikt nie wynalazł lekarstwa.

 

Niewielki postęp prac - dźwig zastąpiłem wędką, dodałem i pozmieniałem kilka elementów, czas na żuka lub szczypce do chwytania kuli odchodów.

 

95154698.jpg

Napisano

Moja sugestia.. Zmieści ci się żuk pomiędzy górną cześcia joysticka a wędką ?? NA renterze widać straszne mała przesztrzeń.

 

Sugeruje także do kołowrotka dodać jakąś fajna zębatkę lub pasek, aby oddać wiekszy realizm mechanicznej wędki

Napisano (edytowane)

Kingston - czy ja wiem, żuk będzie siedział na szczycie joysticka (na tej gałce), jeśli trochę zasłoni wędkę, nic się nie stanie.

 

Nie bardzo wiem, o co chodzi z tą zębatką, gdybyś podesłał mi jakiegoś linka do obrazka, byłbym wdzięczny.

 

Póki co rozpocząłem prace nad szczypcami.

 

43623447.jpg

Edytowane przez mookie
Napisano

hej bardzo fajnie Ci to idzie, z reszta jak zawsze, mam tylko jedno pytanie, mapujesz model od razu czy zostawiasz sobie "najlepsze" na koniec ?

 

salut.

Napisano

indian - raczej mapowanie zostawiam sobie na koniec, aczkolwiek np. joystick zunwrapowałem już podczas modelowania. W Blenderze ten etap pracy jest naprawdę wygodny, więc nie jest to dla mnie zbyt straszna perspektywa. Zresztą tam gdzie mogę duplikuję obiekty i używam wszelkich narzędzi, aby nie ciąć tej samej siatki dwa razy.

Napisano

Siemanko. Śledzę twoje poczynania i bardzo mi się podoba cała idea i wykonanie ale zauważyłem jedną rzecz która wydaje mi się wątpliwa, a mianowicie chodzi o mocowanie tych szczypiec. Jest jakieś za małe i wydaje się zbyt słabe aby je utrzymać. Znalazłem taką refke i tam wygląda to troszkę inaczej: http://www.pirtek.co.uk/UserFiles/image/press/DSC_0035.JPG

 

To tylko sugestia bo być może takie mocowanie uzasadnia koncept. Pozdrawiam i czekam na dalsze postępy:)) Dobra robota:)

Napisano

cześć, podpiszę się pod Stępniem - solidne mocowanie uwiarygodni koncept. od siebie dodam, że wędka imho średnio tu wypada graficznie. taki łuk wciśnięty pod krawędzie kadru wprowadza trochę zamieszania, natomiast odpowiednio ustawione ramiona dźwigu mogłyby kierować wzrokiem po obrazku tak jak uznałbyś to za stosowne. ale to tylko sugestia, pomysł i model świetne jak zawsze u Ciebie, z teksturami pewnie nie będzie inaczej.

 

pozdrawiam

Napisano

Dzięki za uwagi; nie jestem pewien, jak to będzie dalej z tą wędką, czy zostanie zmieniona, czy nie. W pierwszej wersji miał być rzeczywiście metalowy dźwig, ale potem pojawiła się korba i pytanie, jak to wszystko połączyć razem, żeby miało minimalny sens. Wędka wydała mi się najlepsza, cała maszyna zaczęła sprawiać wrażenie skleconej gdzieś z różnych części. Postaram się jednak udoskonalić sam model, zobaczymy.

Napisano

Po przerwie pierwszy etap prac nad żukiem; nie wiem jeszcze, czy będzie miał kask budowniczego czy kierowcy rajdowego, czy też w ogóle będzie bez kasku. Zobaczymy.

 

zuke.jpg

Napisano

Dawaj budowniczego kaska:)) rajdowym zasłonisz całą gębę:) a mógłbyś dać jakąś fajną mine podkreślającą jego zamiary czy coś w tym stylu:)) Mookie jak tak patrze to też bym coś sobie wymodelował:) Skończymy tylko film i zabieram się za prackę do demoreela.

Napisano

OK, skończyłem rzeźbić i riggować żuczka ("cebulowa"wersja rozwojowa Blendera, szczerze polecam). Ponieważ będzie on dość niewielki na scenie, a i w sculptowaniu nie czuję się mocny, uważam go za ukończonego. Dodam jeszcze włoski na brzuchu i główce, kask budowniczego podskakujący na głowie owada i czas na kulkę odchodów.

 

dungbeetle.jpg

Napisano

Pomysł bardzo fajny. Masz do tego jakiś koncept, czy z głowy wszystko?

Co do żuka to nie wiem czy nie powinieneś bardziej pójść w stylizowany wygląd - pixarowy/człekokształtny, ale to już kwestia subiektywna.

Napisano

BeetleJuice,BeetleJuice,BeetleJuice - niżej powinien wyskoczyć cały render :D bardzo podobała mi sie larwa na kryzys, jak żuczek będzie toczył qpe, będzie śmiesznie:) pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Dzięki za komentarze; pomysły są moje, koncept mam w głowie, w czasie pracy zawsze coś się zmienia i nigdy nie wiem, jak projekt będzie ostatecznie wyglądał.

 

Zebrałem to co mam do jednej sceny, czas na kolejne modele i pierwsze materiały. Oczywiście kula odchodów nie jest wymodelowana, żuczek będzie miał jeszcze kępkę włosów na brzuchu i głowie rozwianą do tyłu, podłoże sceny to docelowo spękana ziemia i kamienie.

 

86853733.jpg

Edytowane przez mookie
Napisano

jak już bedziesz robił poprawną kulę kupy :P to wczep ja bardziej w te chaczyki bo ci wypadnie, żuczek jest chyba bardzo silny że daje rady sterować takim dużym whajłem

Napisano

thecrev - fakt, do pracy wdarło się kilka absurdów :D

Sunedge - te kółka dotykające ziemi będą trochę przyklapnięte; ola-f - jak zwykle render i post produkcja to będzie droga przez mękę. Zobaczymy, co uda mi się zgotować.

Napisano

ja bym był za tym żeby te kupe bardziej złapać (objąć) chwytakiem niż wbijać jego czubki w kupe. żeby sie czuło że on ją trzyma konkretnie.

A może korzystając z tego co masz spróbujesz bardziej wyciiągnąć cały zestaw w strone kamery? Kupa dużo bliżej widza, kierowca zostaje w głębi. Dynamiki by przybyło i głebi

Napisano

Próbowałem dodać stojak do wędki, ale nie mam pojęcia, jakby miał być podczepiony do joysticka. Na razie zostawiam jak jest, nie mam pomysłów.

Napisano (edytowane)

Zastanawiają mnie dwie rzeczy:

1. Korbka od kołowrotka nie jest przyczepiona centralnie z boku. Nie wędkuję więc nie znam się na tym ale wydaje mnie się, że powinna być centralnie.

2. Żyłka nawinięta na kołowrotek oraz ta część żyłki, która bezpośrednio z niego się odwija mają różne przekroje. Przynajmniej tak widać na tym obrazku. Może to wina takiego a nie innego ułożenia modelu i perspektywy ale widać, że średnica żyłki od haka do kołowrotka wyraźnie się zwęża (zwłaszcza w części bliżej kołowrotka).

3. Edit. Jeszcze jedna rzecz. Żyłka z tego co widać nie jest napięta. Zatem jej geometria nie powinna być taka jak wędki ale powinna „zwisać” swodobnie pomiędzy poszczególnymi zaczepami. Jeżeli byłaby napięta (na co wskazuje mocne wygięcie wędki), to pomiędzy poszczególnymi zaczepami powinny być odcinki proste. U Ciebie widzę, że jest wygięta w górę co jest sprzeczne z zasadami grawitacji (chyba, że sceneria nie jest na Ziemi lecz w kosmosie, ale skąd żuk gnojarz w kosmosie…).

 

Generalnie to teraz dopiero zobaczyłem, że na przednim kole jest plasterek :) Genialne. Czekam z niecierpliwością na postępy pracy.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Azunai
Dodałem 3 punkt
Napisano

Azunai,

wprawdzie nie jestem adwokatem: ], ale moge napisac jak ja to widze.

ad1. nie koniecznie jest to kolowrotek wedkarski, bardzo duzo bebnow na ktore nawija sie liny itp ma przelozenie z korby na glowny wal bebna w celu zwiekszenia momentu obrotowego: ], a co za tym idzie zmniejszenie potrzebnej sily wywieranej na rekojesc korby: ].

ad2. to jest baaardzo bardzzooo cartoon style: ], nie czepialbym sie takich rzeczy. bo kto widzial aby Joy mial kola: ]

ad3 zgadzam sie, pomiedzy "oczkami" powinna byc napieta czyli odc proste.

 

BTW, materialy jak zawsze rox :]

Napisano

chyba, że sceneria nie jest na Ziemi lecz w kosmosie, ale skąd żuk gnojarz w kosmosie…).

 

Jeśli ten żuk popyla na joystick'u od którego przyczepiona jest wędka, to dlaczego nie może sobie jeździć w kosmosie ;) Mi trochę nie pasuje chwytak. Nie chodzi mi tu o sposób mocowania jak to pisali niektórzy wcześniej, tylko zastanawia mnie jak te ząbki się zaciskają. W normalnym świecie dzieje się to pneumatycznie, a tutaj... chyba tylko rękami. Może pomyśl o jakimś wężu przyczepionym wzdłuż wędki i wchodzącym w chwytak. Poza tym... bardzo fajne :)

Napisano

Te ząbki są sterowane zdalnie! Tam gdzie nie widać(tam w środku tych chwytaków) jest procesorek z nadajnikiem który odbiera sygnał nadawany po wcisnieciu jednego z czerwonych przycisków. Jeden odpowiada za zaciskanie a drugi za rozwieranie chwytaków! Popyla sobie kamienistą ścieżką, tylko ktoś zakosił niebo i słońce i sie zdaje ze to kosmos:D Mookie jak i sam Żuk Gnojarz są doświadczeni w swoim fachu i oni dobrze wiedzą co robią i jak to wszystko działa!:D:D:D

 

Materiały jak zwykle miazga(kołowrotek miazdzy , masz tam moze metal galvanized? bo tak jakos mi sie błyska taką blachą:D:D swietnie!) Kupa troche zbyt regularna jak na mój gust:D Ale jak mozna mówić o gustach gdy mówi się o kupie?! :D

 

Juz widze te 5 gwiazdek i front:D

 

Pracuj pracuj !

 

Pozdrawiam , Karkosik!

Napisano

Przesadzacie ;) ma być ladnie, a nie dzialac w realu ;p poza tym, pojazd jest w ruchu wiec z ta fizyka (żyłka) to roznie moze byc ;)

 

Fajna praca

Napisano

Moim zdaniem dżojstik powinien być mniejszy (zwłaszcza ta kula), żeby robal był w stanie nim sterować a kupa dużo większa - stąd uzasadnienie użycia ciężkiego sprzętu ;)

Napisano

Komik, chyba nie do końca napięta. Kulka akurat robi śliczny podskok i napięcie na oczkach się poluźniło, nie zmienia to jednak faktu, że żyłka nie ma prawa iść łukiem przez oczka. Chwytak działa w półautomacie, zamyka się kopniakiem w odpowiednie(tajne) miejsce, a wędzisko jest z demobilu(dlatego wygięte). Dżojstik działa na zasadzie sterowania samolotu braci Wright i tu siem biedny żuczek nabiaga.

Praca niesamowita. Czekam na więcej. 5*

Napisano

Naprawdę bardzo dziękuję za motywujące komentarze, to duże wsparcie przy takim domowym projekcie!

 

Zakończyłem teksturowanie joysticka, kolejna będzie wędka i szczypce (lampka i kulka odchodów będzie nieco poprawiona).

 

joysticku.jpg

  • Like 1
Napisano

Nie lepiej byłoby jak by opony były z gumy - w sensie takie ciemne bo wyglądają plastikowo i teraz plaster nie ma sensu bytu.

Napisano

nie, nie nie, zadnych czarnych gum. czarny Joy czarne kola? nieee, to nie zadziala, zabawki maja rozne kolory i bardzo czesto tez sa szare takie jak w tej scenie. IMo git, nic nie zmieniac : ]

Napisano

No właśnie, czarne/ciemne koła bardzo zlewają się z joystickiem. Wydaje mi się, że taka zieleń pasuje do czerwonego piasku. Większy problem mam ze szczypcami, które albo wtapiają się w błękit nieba, albo w kulkę odchodów. Pokombinuję jeszcze i umieszczę postęp prac. Bardzo dziękuję za komentarze!

Napisano

Co do opon, to faktycznie za zielone. Wg. mnie jakbyś zrobił te opony zwykłe czarne było by lepiej, a żeby sie nie zlały z joystickiem to je poprostu wybrudź błotem i sie ładnie "odetną" od joy'a. A co do szczypiec to pokapokapoka, to Ci pomożemy ładnie:D

Pozdrawiam , fajne teksturki:D

Napisano

Karkosik - brud, w sensie błota na szczypcach i spodzie dżojstika dojdzie na końcu. Opony zielone jakoś mi pasują, co najwyżej zmienię nieco felgi. Dzięki za komentarze!

 

textdi.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności