stratuss Napisano 9 Październik 2011 Napisano 9 Październik 2011 (edytowane) Witam, wbijam tu dla zasady zakończoną pracę z wipa. Jest to android na tle ściany w mrocznej, kosmicznej bazie :D , pozdro. Edytowane 22 Kwiecień 2014 przez stratuss zmaina tytułu
GRiPi Napisano 9 Październik 2011 Napisano 9 Październik 2011 Pierwsze skojarzenie - twarz jak z Katedry Bagińskiego, oprawiona otoczką z Mass Effect. Tło trochę odstaje, ale całość bardzo dobra.
vizpeople Napisano 9 Październik 2011 Napisano 9 Październik 2011 Szkoda modelu bo naprawdę fajny. Niestety tło i oświetlenie go dobijają.
Monio Napisano 9 Październik 2011 Napisano 9 Październik 2011 Przyjemna praca ale imho za mało na fronta. Troche za bardzo widać normalmape. Te detale ładniej by wyglądało jako extrude.
Selena Napisano 9 Październik 2011 Napisano 9 Październik 2011 bardzo ładna pracka, podoba mi się jej twarz:) fajny detal:) gratuluję
deshu Napisano 9 Październik 2011 Napisano 9 Październik 2011 Do takich robotowych cyckow trzeba jeszcze robotowego dziecka.
stratuss Napisano 9 Październik 2011 Autor Napisano 9 Październik 2011 Jeśli chodzi o oświetlenie to myślę ,że mroczny klimat jest utrzymany, coś ala Quake 1, ten brud, rdza itd :D, mamy wyraziste midtoney, highlighty i shadowy. Co do robotowego dziecka to raczej nie przewiduję takiej pracy :]. Na froncie mi nie zależy gdyż jest to kwestia względna zależna od gustu, będę tu po prostu wbijał skończone postacie.
odnetniN Napisano 10 Październik 2011 Napisano 10 Październik 2011 Mnie sie bardzo podoba, sam pracuje nad czyms podobnym, ale nie moge skonczyc :) Gratuluje ukonczenia. pzdr
ca mel Napisano 10 Październik 2011 Napisano 10 Październik 2011 Model bardzo fajny, chociaż moim zdaniem psuje go brzuch, a konkretnie pępek. Zrobiłbym go raczej robotyczny, podobny do nowoczesnego wlewu paliwa albo jakiegoś gniazda. Tło zaś jest fatalne, bardzo psuje odbiór pracy.
stratuss Napisano 10 Październik 2011 Autor Napisano 10 Październik 2011 No dobra, wbijam coś mniej oczojeb**go oświetleniowo, pozdrawiam
max_1989 Napisano 10 Październik 2011 Napisano 10 Październik 2011 Uderzyłbym, gdzieś pomiędzy, na pierwszym obrazku ciekawy kontrast powstał, obecna opcja nieco spłaszczyła :). Anyway świetna robota, szczególnie pierwszy obrazek ma swój klimat.
Gość muria Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 Dobrze, że ma pępek i piersi, bez tego nie ma szans na udanego androida. Klapka na łonie i pancerz na nogach udający buty "człowieczej blachary" to też konieczny i zresztą bardzo oryginalny i nigdzie nie spotykany element. A do tego broń, bo przecież każdy android musi być bojowy i seksowny. A tak na poważnie, to sorry, ale najładniejsze w tej pracy jest tło. I to nie jest moja złośliwość, ludzi potrafiących śmigać w 3ds Maxie jest cała masa, również w naszym kraju, a ilu jest tych, którzy potrafią również wymyślić coś dobrego? Ile "gołych" androidów było przed Tobą, ile potworów i diabłów rogatych dopracowanych do perfekcji? Odpuszczam sobie ogólny, forumowy przyklask na każdą pracę, jaka się tu pojawia, bo 80% pojawiających się tutaj prac to pięknie wykonane plagiaty. Chcesz być dobrym artystą a nie tylko rzemieślnikiem? To więcej siedzenia przy papierze a mniej w Maxie.
stratuss Napisano 15 Październik 2011 Autor Napisano 15 Październik 2011 Muria, dziękuję za wyczerpujący komentarz. Wydaję mi się jednak, że na tej stronie, Max3D.pl, ocenia się w dużej mierze umiejętność zastosowania grafiki 3D w celu zrealizowania założonego projektu jako że jest to strona o grafice 3D (jak sama nazwa wskazuje), a nie o rysowaniu na kartce. Co do gustu w samej koncepcji to jest to kwestia dyskusyjna, a o gustach się nie rozmawia. Jeśli chodzi o plagiat pracy, to czy możesz mi przesłać pracę, która jest prawie taka sama w detalu jak moja? Ja sobie zdaje sprawę z tego, ze było wiele świetnych prac o wiele lepszych od tej z zakresu robotów, androidów itd i będzie jeszcze więcej i nie będą one w 100% oryginalne bo żeby zrozumieć co przedstawia dana praca trzeba mieć jakiś punkt odniesienia. Sam fakt jego posiadania natomiast odbiera jakąś dozę oryginalności. Jeśli lubisz prace niezrozumiałe to może poprzeglądaj strony z abstrakcjami, ja kompletnie ich nie rozumiem. Poza tym ja nigdy nie tytułowałem się artystą, nadal się uczę, a gdybym nim był i moja praca byłaby doceniona to pewnie nie miałbym potrzeby postowania tutaj. Pozdrawiam.
Gość muria Napisano 16 Październik 2011 Napisano 16 Październik 2011 Nie o to chodzi. Grafika 3D jest narzędziem a nie celem samym w sobie i nie o tym jest ten portal. Bo po Twojej pracy mogę powiedzieć - tak, umiesz modelować, umiesz wrzucić światło w scenę i połączyć z tłem w Photoshopie, więc właściwie po co wrzucasz tu swoje prace? Zamiast ocen i komentarzy innych użytkowników może powinna być tylko ankieta "praca świadczy o umiejętności operowania medium 3d - tak/nie"? Gusta - tu znowu akapit wyżej - co właściwie chcesz mieć ocenione? Jak słyszysz "utwór" Dody to oceniasz tylko barwę instrumentów i jakość zastosowanej equalizacji i kompresora? Plagiat - detal nie jest wyznacznikiem plagiatu. Punkt odniesienia do zrozumienia danej pracy jest znacznie głębiej zakorzeniony i wynika z kultury i budowy człowieka i jego postrzegania świata, a nie z naoglądania się prac podobnych w 99%. Abstrakcja - to jest przegięcie w drugą stronę, też nie rozumiem, abstrakcje nie wymagają według mnie umiejętności, a i często brak pomysłu kwitują brakiem wystarczającej inteligencji oglądającego :/ "Poza tym ja nigdy nie tytułowałem się artystą, nadal się uczę" - czego się uczysz? Extrudowania i weldowania? Czy może chciałbyś nauczyć się czegoś ponad to? Mój znajomy pracował kiedyś w Digital Domain i zajmował się między innymi zatrudnianiem ludzi. Dziennie przesyłano do nich kilkadziesiąt prac. Pierwsze co robił to wywalał rewelacyjnie wymodelowane diabły, samochody, czołgi, budynki itd, dopiero zostawały mu prace wyjątkowe, inne i świadczące o większych umiejętnościach niż tylko obsługa Maxa czy Mayi. I dopiero sposród takich ludzi wybierali nowozatrudnionych.
stratuss Napisano 16 Październik 2011 Autor Napisano 16 Październik 2011 I znowu się nie rozumiemy w pewnej kwestii. Moim celem jako użytkownika tego portalu podczas umieszczania pracy jest otrzymanie konkretnych komentarzy od strony technicznej związanych z: jakością podrzeźbionego modelu, materiałami, oświetleniem, kadrem, kompozycją kolorystyczną itd, a nie jakimś tam górnolotnym przekazem. Kiedy ja oglądam prace innych twórców zwracam uwagę na ich umiejętności techniczne oraz wiedzę jaka za tym stoi, a dopiero potem na to co reprezentuje praca. Robię to z prostej przyczyny, nie ma w grafice 3d rzeczy trudnych, każdy element składowy układanki jest prosty w zrozumieniu łącznie z programowaniem, ale do wytworzenia czegokolwiek co jest atrakcyjne wizualnie trzeba operować na całej gamie umiejętności do których się dochodzi latami i w tym tkwi sztuka. Ta praca jest na poziomie złożoności lekko ponad podstawowym ale przyrównanie jej do weldowania i extrudowania świadczy o twojej nieznajomości tematu, technik oraz proceduralizmu pracy. Poza tym tak na prawdę sztuką w grafice 3d jest wykonanie dobrej krótkometrażowej animacji opowiadającej jakąś historię, a nie jakiegoś tam obrazka. Projekt taki niestety musi wyglądać dobrze od strony warsztatu bo jeśli nie będzie, to żaden nawet najpiękniejszy przekaz mu nie pomoże, dlatego pozwolisz, że na razie porozwodzę się tutaj nad kwestiami czysto technicznymi, a jak już będę potrafił wszystko co chcę to może dodam do tych prac jakiś przekaz. Potraktuję ten przekaz jako "efekt", rozbiję na części pierwsze i poskładam w 3d tak jak wszystko inne. Pozdrawiam.
Gość muria Napisano 16 Październik 2011 Napisano 16 Październik 2011 To prawda - nie rozumiemy się i widzę, że nie zrozumiemy się. W pracach oczekuję bardziej pomysłu, nie tylko efekciarstwa, dobrego antyaliasingu oraz "atrakcyjności wizualnej", ale rozmija się to z Twoimi zamierzeniami. Bo inaczej jest się jak fotograf robiący perfekcyjne zdjęcia do paszportu. "Poza tym tak na prawdę sztuką w grafice 3d jest wykonanie dobrej krótkometrażowej animacji opowiadającej jakąś historię, a nie jakiegoś tam obrazka." - i jest to jak najbardziej prawda, ale idąc Twoim tokiem myślenia historię można wywalić albo wymyśleć w 1 minutę na kolanie, grunt, że będzie super oświetlenie i gładka siatka. Tutaj jest świetny przykład animacji, w której liczy się pomysł, nie warsztat, który zresztą specjalnie jest prześmiewczy, sprowadzający 3d to tego czym powinno być - czyli narzędziem a nie celem samym w sobie.
porti Napisano 16 Październik 2011 Napisano 16 Październik 2011 trailer rozczarowuje polecam całość i inne projekciki tego pana. dla mnie mistrz. ps. podzielam zdanie przedmówcy.
Hynol Napisano 16 Październik 2011 Napisano 16 Październik 2011 Zapominasz Muria że to jest również miejsce służące szlifowaniu warsztatu, a nie tylko tworzeniu fantastycznych (według twojego podejścia) prac. Szara rzeczywistość jest taka, że 99% ludzi pracujących w branży musi się wykazać kreatywnością warsztatową a nie koncepcyjną, bo klient i tak zazwyczaj przychodzi z gotowym pomysłem i zmiany, nawet te podnoszące jakość pracy są niemile widziane. Prosta sprawa - Ty zakładasz że to jest miejsce w którym prace umieszczają "artyści". A prawda jest taka że robią to w większości rzemieślnicy. I nic w tym złego. 1
stratuss Napisano 8 Luty 2014 Autor Napisano 8 Luty 2014 Witam, wbijam skończone prace z zakresu postaci. Prace mają na celu szlifowanie skilla z użytkowania softu, proporcji itp, prace nie mają mieć nic wspólnego ze sztuką. (aby nikt nie wpadł na pomysł podejmowania tematu sztuki tak jak jest to ciągnięte wyżej :D) Soft: 3ds Max 2011, Mudbox 2012, photoshop CS 6.
Gość Chrupek3D Napisano 8 Luty 2014 Napisano 8 Luty 2014 dlaczegusz to?... bardzo ciekawa rozmowa, przeciwstawna do bełkotu dziada3d... dobrze się czyta.
stratuss Napisano 8 Luty 2014 Autor Napisano 8 Luty 2014 Wolałbym jakieś bardziej sensowne dyskusje :)
diabelt Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 Ładne modele, kolorki też ładne, co tak nikt nie komentuje:)
Sebazx6r Napisano 14 Luty 2014 Napisano 14 Luty 2014 Wypowiem się na temat pani bez stanika. Dłonie i stopy mógłby by być trochę zgrabniejsze u pani poniżej. Mimo wszystko praca na front. Fajny cyc!
stratuss Napisano 16 Luty 2014 Autor Napisano 16 Luty 2014 Największe poprawki były przy głowie, długość rzęs, makijaż, nieznośne włosy, szminka itp. Nie chciało mi się togo robić w mudboxie ze względu na rozmiar głowy w stosunku do obszaru zajmowanego na obrazie. Nawet w rozdziałce HD 3000 na długości, głowa jest mała i nie widać jakiś specjalnych detali. Druga rzecz to podmalowanie highlightów na skórze żeby nie były prześwietlone. No i jeszcze dodanie niebieskiego żeby zbić pomarańczowy klimat pracy. Co do proporcji to używałem refek, niektórzy wolą bardziej masywne(nie grube) kształty, większy cycek, grubsze uda itp to kwestia gustu. Stopy miałem mniejsze na początku ale jakoś śmiesznie to wyglądało i musiałem powiększyć. Tu jest progres:
stratuss Napisano 19 Luty 2014 Autor Napisano 19 Luty 2014 (edytowane) Tył też jest z grubsza zrobiony chociaż nie skupiałem się na tym za bardzo. Przedmiotem miał być front, twarz itp. Mapowanie w biodrach się trochę rwie bo model był zrobiony z baseMeshu Mudboxowego mężczyzny i mocno powyginany jak widać. Edytowane 19 Luty 2014 przez stratuss
stratuss Napisano 30 Marzec 2014 Autor Napisano 30 Marzec 2014 Witam, kolejna skończona praca z wipa. Wie ktoś jak zmienić nazwę wątku wyświetlaną na stronie głównej? sculpt z Muda: końcowe ujęcie:
michalo Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 Ładnie wyszły obie panie :thumbup: -Tapatalk-
stratuss Napisano 22 Kwiecień 2014 Autor Napisano 22 Kwiecień 2014 Nikt nie sapie na wipie, więc praca jest skończona i wbijam. Celem było wykonanie pracy ala materiał marketingowy głównego bohatera z gry Godfire:rise of Prometheus oczywiście w ramach skilowania na praktycznym praykładzie. Zostawiłem sobie z lewej strony pracy miejsce na logotyp ,ale nie użyłem go tutaj z racji nie korzystania ze znaków handlowych innych firm bez pozwolenia. link do gry - http://www.godfiregame.com/ http://ldesign.com.pl/3D/Sculpt/Godfire_finall_post.jpg - rzeczywisty rozmiar
stratuss Napisano 28 Lipiec 2014 Autor Napisano 28 Lipiec 2014 Witam po przerwie, teraz dla odmiany wbije coś komercyjnego. Soft taki jak zwykle czyli: 3DS max 2011, mental ray, Mudbox 2012, Photoshop CS 6.
Rekomendowane odpowiedzi