Napisano 9 Październik 201113 l Witam, wbijam tu dla zasady zakończoną pracę z wipa. Jest to android na tle ściany w mrocznej, kosmicznej bazie :D , pozdro. Edytowane 22 Kwiecień 201410 l przez stratuss zmaina tytułu
Napisano 9 Październik 201113 l Pierwsze skojarzenie - twarz jak z Katedry Bagińskiego, oprawiona otoczką z Mass Effect. Tło trochę odstaje, ale całość bardzo dobra.
Napisano 9 Październik 201113 l Szkoda modelu bo naprawdę fajny. Niestety tło i oświetlenie go dobijają.
Napisano 9 Październik 201113 l Przyjemna praca ale imho za mało na fronta. Troche za bardzo widać normalmape. Te detale ładniej by wyglądało jako extrude.
Napisano 9 Październik 201113 l bardzo ładna pracka, podoba mi się jej twarz:) fajny detal:) gratuluję
Napisano 9 Październik 201113 l Autor Jeśli chodzi o oświetlenie to myślę ,że mroczny klimat jest utrzymany, coś ala Quake 1, ten brud, rdza itd :D, mamy wyraziste midtoney, highlighty i shadowy. Co do robotowego dziecka to raczej nie przewiduję takiej pracy :]. Na froncie mi nie zależy gdyż jest to kwestia względna zależna od gustu, będę tu po prostu wbijał skończone postacie.
Napisano 10 Październik 201113 l Mnie sie bardzo podoba, sam pracuje nad czyms podobnym, ale nie moge skonczyc :) Gratuluje ukonczenia. pzdr
Napisano 10 Październik 201113 l Model bardzo fajny, chociaż moim zdaniem psuje go brzuch, a konkretnie pępek. Zrobiłbym go raczej robotyczny, podobny do nowoczesnego wlewu paliwa albo jakiegoś gniazda. Tło zaś jest fatalne, bardzo psuje odbiór pracy.
Napisano 10 Październik 201113 l Autor No dobra, wbijam coś mniej oczojeb**go oświetleniowo, pozdrawiam
Napisano 10 Październik 201113 l Uderzyłbym, gdzieś pomiędzy, na pierwszym obrazku ciekawy kontrast powstał, obecna opcja nieco spłaszczyła :). Anyway świetna robota, szczególnie pierwszy obrazek ma swój klimat.
Napisano 15 Październik 201113 l Dobrze, że ma pępek i piersi, bez tego nie ma szans na udanego androida. Klapka na łonie i pancerz na nogach udający buty "człowieczej blachary" to też konieczny i zresztą bardzo oryginalny i nigdzie nie spotykany element. A do tego broń, bo przecież każdy android musi być bojowy i seksowny. A tak na poważnie, to sorry, ale najładniejsze w tej pracy jest tło. I to nie jest moja złośliwość, ludzi potrafiących śmigać w 3ds Maxie jest cała masa, również w naszym kraju, a ilu jest tych, którzy potrafią również wymyślić coś dobrego? Ile "gołych" androidów było przed Tobą, ile potworów i diabłów rogatych dopracowanych do perfekcji? Odpuszczam sobie ogólny, forumowy przyklask na każdą pracę, jaka się tu pojawia, bo 80% pojawiających się tutaj prac to pięknie wykonane plagiaty. Chcesz być dobrym artystą a nie tylko rzemieślnikiem? To więcej siedzenia przy papierze a mniej w Maxie.
Napisano 15 Październik 201113 l Autor Muria, dziękuję za wyczerpujący komentarz. Wydaję mi się jednak, że na tej stronie, Max3D.pl, ocenia się w dużej mierze umiejętność zastosowania grafiki 3D w celu zrealizowania założonego projektu jako że jest to strona o grafice 3D (jak sama nazwa wskazuje), a nie o rysowaniu na kartce. Co do gustu w samej koncepcji to jest to kwestia dyskusyjna, a o gustach się nie rozmawia. Jeśli chodzi o plagiat pracy, to czy możesz mi przesłać pracę, która jest prawie taka sama w detalu jak moja? Ja sobie zdaje sprawę z tego, ze było wiele świetnych prac o wiele lepszych od tej z zakresu robotów, androidów itd i będzie jeszcze więcej i nie będą one w 100% oryginalne bo żeby zrozumieć co przedstawia dana praca trzeba mieć jakiś punkt odniesienia. Sam fakt jego posiadania natomiast odbiera jakąś dozę oryginalności. Jeśli lubisz prace niezrozumiałe to może poprzeglądaj strony z abstrakcjami, ja kompletnie ich nie rozumiem. Poza tym ja nigdy nie tytułowałem się artystą, nadal się uczę, a gdybym nim był i moja praca byłaby doceniona to pewnie nie miałbym potrzeby postowania tutaj. Pozdrawiam.
Napisano 16 Październik 201113 l Nie o to chodzi. Grafika 3D jest narzędziem a nie celem samym w sobie i nie o tym jest ten portal. Bo po Twojej pracy mogę powiedzieć - tak, umiesz modelować, umiesz wrzucić światło w scenę i połączyć z tłem w Photoshopie, więc właściwie po co wrzucasz tu swoje prace? Zamiast ocen i komentarzy innych użytkowników może powinna być tylko ankieta "praca świadczy o umiejętności operowania medium 3d - tak/nie"? Gusta - tu znowu akapit wyżej - co właściwie chcesz mieć ocenione? Jak słyszysz "utwór" Dody to oceniasz tylko barwę instrumentów i jakość zastosowanej equalizacji i kompresora? Plagiat - detal nie jest wyznacznikiem plagiatu. Punkt odniesienia do zrozumienia danej pracy jest znacznie głębiej zakorzeniony i wynika z kultury i budowy człowieka i jego postrzegania świata, a nie z naoglądania się prac podobnych w 99%. Abstrakcja - to jest przegięcie w drugą stronę, też nie rozumiem, abstrakcje nie wymagają według mnie umiejętności, a i często brak pomysłu kwitują brakiem wystarczającej inteligencji oglądającego :/ "Poza tym ja nigdy nie tytułowałem się artystą, nadal się uczę" - czego się uczysz? Extrudowania i weldowania? Czy może chciałbyś nauczyć się czegoś ponad to? Mój znajomy pracował kiedyś w Digital Domain i zajmował się między innymi zatrudnianiem ludzi. Dziennie przesyłano do nich kilkadziesiąt prac. Pierwsze co robił to wywalał rewelacyjnie wymodelowane diabły, samochody, czołgi, budynki itd, dopiero zostawały mu prace wyjątkowe, inne i świadczące o większych umiejętnościach niż tylko obsługa Maxa czy Mayi. I dopiero sposród takich ludzi wybierali nowozatrudnionych.
Napisano 16 Październik 201113 l Autor I znowu się nie rozumiemy w pewnej kwestii. Moim celem jako użytkownika tego portalu podczas umieszczania pracy jest otrzymanie konkretnych komentarzy od strony technicznej związanych z: jakością podrzeźbionego modelu, materiałami, oświetleniem, kadrem, kompozycją kolorystyczną itd, a nie jakimś tam górnolotnym przekazem. Kiedy ja oglądam prace innych twórców zwracam uwagę na ich umiejętności techniczne oraz wiedzę jaka za tym stoi, a dopiero potem na to co reprezentuje praca. Robię to z prostej przyczyny, nie ma w grafice 3d rzeczy trudnych, każdy element składowy układanki jest prosty w zrozumieniu łącznie z programowaniem, ale do wytworzenia czegokolwiek co jest atrakcyjne wizualnie trzeba operować na całej gamie umiejętności do których się dochodzi latami i w tym tkwi sztuka. Ta praca jest na poziomie złożoności lekko ponad podstawowym ale przyrównanie jej do weldowania i extrudowania świadczy o twojej nieznajomości tematu, technik oraz proceduralizmu pracy. Poza tym tak na prawdę sztuką w grafice 3d jest wykonanie dobrej krótkometrażowej animacji opowiadającej jakąś historię, a nie jakiegoś tam obrazka. Projekt taki niestety musi wyglądać dobrze od strony warsztatu bo jeśli nie będzie, to żaden nawet najpiękniejszy przekaz mu nie pomoże, dlatego pozwolisz, że na razie porozwodzę się tutaj nad kwestiami czysto technicznymi, a jak już będę potrafił wszystko co chcę to może dodam do tych prac jakiś przekaz. Potraktuję ten przekaz jako "efekt", rozbiję na części pierwsze i poskładam w 3d tak jak wszystko inne. Pozdrawiam.
Napisano 16 Październik 201113 l To prawda - nie rozumiemy się i widzę, że nie zrozumiemy się. W pracach oczekuję bardziej pomysłu, nie tylko efekciarstwa, dobrego antyaliasingu oraz "atrakcyjności wizualnej", ale rozmija się to z Twoimi zamierzeniami. Bo inaczej jest się jak fotograf robiący perfekcyjne zdjęcia do paszportu. "Poza tym tak na prawdę sztuką w grafice 3d jest wykonanie dobrej krótkometrażowej animacji opowiadającej jakąś historię, a nie jakiegoś tam obrazka." - i jest to jak najbardziej prawda, ale idąc Twoim tokiem myślenia historię można wywalić albo wymyśleć w 1 minutę na kolanie, grunt, że będzie super oświetlenie i gładka siatka. Tutaj jest świetny przykład animacji, w której liczy się pomysł, nie warsztat, który zresztą specjalnie jest prześmiewczy, sprowadzający 3d to tego czym powinno być - czyli narzędziem a nie celem samym w sobie.
Napisano 16 Październik 201113 l trailer rozczarowuje polecam całość i inne projekciki tego pana. dla mnie mistrz. ps. podzielam zdanie przedmówcy.
Napisano 16 Październik 201113 l Zapominasz Muria że to jest również miejsce służące szlifowaniu warsztatu, a nie tylko tworzeniu fantastycznych (według twojego podejścia) prac. Szara rzeczywistość jest taka, że 99% ludzi pracujących w branży musi się wykazać kreatywnością warsztatową a nie koncepcyjną, bo klient i tak zazwyczaj przychodzi z gotowym pomysłem i zmiany, nawet te podnoszące jakość pracy są niemile widziane. Prosta sprawa - Ty zakładasz że to jest miejsce w którym prace umieszczają "artyści". A prawda jest taka że robią to w większości rzemieślnicy. I nic w tym złego.
Napisano 8 Luty 201411 l Autor Witam, wbijam skończone prace z zakresu postaci. Prace mają na celu szlifowanie skilla z użytkowania softu, proporcji itp, prace nie mają mieć nic wspólnego ze sztuką. (aby nikt nie wpadł na pomysł podejmowania tematu sztuki tak jak jest to ciągnięte wyżej :D) Soft: 3ds Max 2011, Mudbox 2012, photoshop CS 6.
Napisano 8 Luty 201411 l dlaczegusz to?... bardzo ciekawa rozmowa, przeciwstawna do bełkotu dziada3d... dobrze się czyta.
Napisano 14 Luty 201411 l Wypowiem się na temat pani bez stanika. Dłonie i stopy mógłby by być trochę zgrabniejsze u pani poniżej. Mimo wszystko praca na front. Fajny cyc!
Napisano 16 Luty 201411 l Autor Największe poprawki były przy głowie, długość rzęs, makijaż, nieznośne włosy, szminka itp. Nie chciało mi się togo robić w mudboxie ze względu na rozmiar głowy w stosunku do obszaru zajmowanego na obrazie. Nawet w rozdziałce HD 3000 na długości, głowa jest mała i nie widać jakiś specjalnych detali. Druga rzecz to podmalowanie highlightów na skórze żeby nie były prześwietlone. No i jeszcze dodanie niebieskiego żeby zbić pomarańczowy klimat pracy. Co do proporcji to używałem refek, niektórzy wolą bardziej masywne(nie grube) kształty, większy cycek, grubsze uda itp to kwestia gustu. Stopy miałem mniejsze na początku ale jakoś śmiesznie to wyglądało i musiałem powiększyć. Tu jest progres:
Napisano 19 Luty 201411 l Autor Tył też jest z grubsza zrobiony chociaż nie skupiałem się na tym za bardzo. Przedmiotem miał być front, twarz itp. Mapowanie w biodrach się trochę rwie bo model był zrobiony z baseMeshu Mudboxowego mężczyzny i mocno powyginany jak widać. Edytowane 19 Luty 201411 l przez stratuss
Napisano 30 Marzec 201410 l Autor Witam, kolejna skończona praca z wipa. Wie ktoś jak zmienić nazwę wątku wyświetlaną na stronie głównej? sculpt z Muda: końcowe ujęcie:
Napisano 22 Kwiecień 201410 l Autor Nikt nie sapie na wipie, więc praca jest skończona i wbijam. Celem było wykonanie pracy ala materiał marketingowy głównego bohatera z gry Godfire:rise of Prometheus oczywiście w ramach skilowania na praktycznym praykładzie. Zostawiłem sobie z lewej strony pracy miejsce na logotyp ,ale nie użyłem go tutaj z racji nie korzystania ze znaków handlowych innych firm bez pozwolenia. link do gry - http://www.godfiregame.com/ http://ldesign.com.pl/3D/Sculpt/Godfire_finall_post.jpg - rzeczywisty rozmiar
Napisano 28 Lipiec 201410 l Autor Witam po przerwie, teraz dla odmiany wbije coś komercyjnego. Soft taki jak zwykle czyli: 3DS max 2011, mental ray, Mudbox 2012, Photoshop CS 6.