Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Autor darmowego programu o nazwie MeshMixer, którego głównym założeniem

jest tworzenie nowych modeli na podstawie

istniejących już siatek wydał właśnie nową jego wersję. Wraz z nową wersją pojawiła się dosyć interesująca informacja o tym, że projekt zainteresował Autodesk i został przez tą firmę przejęty.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=2068

 

 

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Niieeeeeee!!........... Za niedługo Autodesk przejmie wszystko co będzie na rynku i programy będą różnić się tylko:

ceną [trochę przesadzoną], nazwą i numerkiem wersji kolejnej programu ;)

Blade Runner staje się rzeczywistością na naszych oczach, korporacje biorą górę :)

 

P.S.

Wiem , wiem, dramatyzuję... ;)

 

P.S. 2

Ale gratuluje twórcy programu, jak taka korporacja wykupi od niego program to całe to pisanie softu nie pójdzie za przysłowiowe dziękuję :) albo Autosesk dołoży się na nowszą wersje.. kto wie... :) jak Palikot dostał sie do sejmu to i może coś takiego przejdzie ;) Świat jest coraz dziwniejszy i im dużej żyje tym skala dziwności wzrasta w tępe wykładniczym.

Edytowane przez Mortom
Napisano

Ciekawe gdzie by teraz była Maya, Max, Xsi, dziesiątka innych programów i ogólnie cała branża 3d gdyby nie Outofdesk. Przejmowanie kolejnych projektów i partolenie ich rozwoju to smutny żart.

Napisano

Podejrzewam, że jeśli jedna Firma będzie miała tyle "programów" pod swoimi skrzydłami, to zapewne, to będa klony. Czyli, w każdym programie, ten sam błąd (tylko inna nazwa narzędzi itp).

Napisano

Ja tam jakoś mocno zdziwiony nie jestem. To był projekt akademicki. Myślę, że tutaj autodesk zainwestował bardziej w pewne rozwiązania, algorytmy. Program od początku był projektem naukowym. Nie był open source.

 

Zapowiedziana jest wersja na maca co raczej oznacza, że darmowe wersje nie powinny zniknąć.

 

Być może program na tym zyska i Autodesk dołączy go do swojego darmowego portfolio (lub pojawi się jakaś wersja mobilna).

 

--

Wysłano z telefonu

Napisano

Warto przypomnieć o tym, że zarówno max jak i XSI miały kilku właścicieli zanim zostały kupione przez Autodesk. Teorie o tym gdzie soft X byłby gdyby nie został wykupiony po raz kolejny są gdybaniem bez żadnych realnych podstaw.

Poza tym skąd pomysł że każdy developer jest taki sam jak Side Effects?

Napisano

Moze bylyby tam gdzie Pixologic na przyklad - ktorego mozna lubic badz nie ale nie mozna mu odmowic dynamicznego, odwaznego rozwoju. Czego juz o wykupionym przez Autodesk Mudboxie nie mozna powiedziec.

Napisano

A może tam gdzie Lightwave? Niewykupiony przecież przez ten straszny Autodesk, a mimo to ledwie żyjący soft.

 

A Zbrush jest softem, który ostatnio po prostu zignorował moje uv-ki na plejnie przy wypalaniu displacementu. Ja dziękuję za taki dynamiczny i odważny rozwój.

Napisano

Mudbox rozwija się właśnie bardzo fajnie .Idą inną drogą niż Zbrush co nie znaczy że gorszą.Bynajmniej jeszcze nie wiadomo kto wygra na końcu...

 

Pixologic przejął Sculptris.Co do Autodesku to gdyby Maya,XSI i Mudbox tak świetnie sobie radziły finansowo przed przejęciem to wątpie czy by zostały przejęte;)

Napisano

Ciesze sie waszym szczesciem, ze podoba Wam sie Mudbox i jego aktualizacje. Moglibysmy dyskutowac na temat dynamizmu rozwoju jego arsenalu sluzacego do modelowania ale nie w tym rzecz tutaj. Chodzilo mi o wskazanie firmy ktora radzi sobie niezle (i jakims cudem ma od dekady darmowe updaty...). Jak chcecie mozecie wziac sobie jako przyklad Luxology. Albo E-on Software. Albo Maxon. Zadna z tych firm nie wyglada na to by miala oglaszac upadlosc.

O przejeciu ostatecznie decyduja sami producenci softu wiec nie jest to tez tak ze zly Autodesk na sile wykupuje wszystko wbrew woli zainteresowanych. Ale z latwoscia moge wyobrazic sobie alternatywne wersje historii softow przejetych przez Autodesk, gdzie sa one smielej rozwijane i radza sobie na rynku.

Napisano

Na granicy trollowania:

 

Nezumi: Ja mogę sobie wyobrazić, że goście z Kinetixa albo Discreeta czy Avida zostają po kolei Papieżem, prezydentem USA i kanclerzem Niemiec. Wyobraźnia to potężna rzecz, a tymczasem trzymajmy się faktów. Chodzę po wszelkich forach dotyczących grafiki jakie mogę znaleźć i widzę, że przywołane w poprzednim poście przez Ciebie firmy to nisza. Owszem, nieźle sobie radzą w tej niszy. Tylko że kiedy przychodzi do dyskusji o Modo, Vue czy Cinemie, to słyszę jakie to są rewelacyjne programy, tylko stosując Twój argument mudboxowy, używają ich 3 osoby. Zagospodarowanie niszy, to co innego niż zagospodarowanie mainstreamu.

 

Nie chodzi mi o to żeby jakoś bardzo bronić Autodesk, tylko o to, że to jojczenie jak to mogłoby być pięknie jest naiwne, i nie ma zbyt wielkich realnych podstaw, żeby twierdzić że mogłoby być inaczej niż jest.

Napisano

Tak przy okazji - to, że Autodesk nie może przejąć Blendera wcale nie oznacza, że nie mogą spowolnić czy wręcz sparaliżować jego rozwoju :D Mogą np. zatrudnić kilku najlepszych udzielających się tam programistów :D

Napisano
Tak przy okazji - to, że Autodesk nie może przejąć Blendera wcale nie oznacza, że nie mogą spowolnić czy wręcz sparaliżować jego rozwoju :D Mogą np. zatrudnić kilku najlepszych udzielających się tam programistów :D

.. A oni i tak po godzinach dłubaliby swój ulubiony soft :). Wiele dobrego oprogramownaia wzięło swój początek ze swobodnego dłubania po godzinach.

 

Zresztą jakoś nic takiego nie miało miejsca - przynajmniej ostatnio. Rok temu jeden z kluczowych developerów Blendera - Brecht van Lommel - został zatrudniony przez ... (poprawcie mnie, jeżeli się mylę) - firmę robiącą Octane Render. Podobno dla niego samego było wstrząsem to, ze po paru miesiącach mu podziękowali. Myślę, że w tej chwili stara się pokazać, na co go stać, tworząc nowy renderer Blendera (Cycles).

Napisano

@Coyote - tez sobie od razu pomyslalem ze beda nowe ficzery w mudzie :P wazne ze dystans do zbrusha sie nie zwieksza - obydwie strony maja jakas motywacje

 

ten vertex color z dynamiczna wielkoscia "pixela" ciekawie wyglada

Napisano

Co do zaimplementowania MeshMixera w Mudboxie, to też mam nadzieję że w 2013 albo chociaż w 2013SAP już będzie. W ogóle, jak odpalałem kiedyś sculptrisa, a potem Zbrusha 4R2 to myślałem, że to będzie działać właśnie tak jak MeshMixer. No nic, pożyjemy - zobaczymy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności