biglebowsky Napisano 9 Marzec 2015 Autor Napisano 9 Marzec 2015 (edytowane) Jak mnie tu dawno nie było. Ale może przynajmniej na chwilę uda się odświeżyć wątek. 2 latka temu rysowałem dla Division48 obrazki do outra Might & Magic X Legacy i jako że jakiś dobry człek je zamieścił to mogę to wykorzystać żeby się pochwalić: Wypada wyraźnie zaznaczyć że część pierwsza jest rysowana przez znaną tu Kasię Niemczyk a moje twory dopiero od 1:45 do 4:00 Gra nie nowa ale wypada ostrzec że cutscena i outro zawierają kluczowe spoilery. Edytowane 14 Marzec 2015 przez biglebowsky
WWWoj Napisano 9 Marzec 2015 Napisano 9 Marzec 2015 Do 1:45 świetne ;) hehe nie no żart :), wszystko extra rysowane!
biglebowsky Napisano 9 Marzec 2015 Autor Napisano 9 Marzec 2015 No bo 1:45 rysował zdolny człek a potem to już same ogony:)
biglebowsky Napisano 13 Marzec 2015 Autor Napisano 13 Marzec 2015 Jupiii. Ubi pozwoliło łaskawie po 2ch latach pokazać obrazki:) No to będę czasem wrzucał.
Sinusoida Napisano 13 Marzec 2015 Napisano 13 Marzec 2015 No to czasami będę wpadał tu i oglądał co wrzucisz. Bardzo fajne prace. Najlepiej mi się ogląda stepy ;). Proszę o więcej. Pozdrawiam! :)
DraxMustHurt Napisano 13 Marzec 2015 Napisano 13 Marzec 2015 Mega ta ostatnia! Bardzo podoba mi się ta odwrócona kompozycja, świetny feeling daje. No i bardzo fajny, trochę komiksowy styl. Piękność!
badassky Napisano 13 Marzec 2015 Napisano 13 Marzec 2015 Jak dorosnę to też chcę tak umieć :) btw. wiem, że wyraźnie zaznaczyłeś, że wszystko od 1:45 jest Twoje, ale coś bardzo mocno mi mówi że ostatni kadr przed przejściem w 3d jest w stylu Kasi, proszę rozwiej moje wątpliwości :D
biglebowsky Napisano 14 Marzec 2015 Autor Napisano 14 Marzec 2015 @Tomku, oczywiście, dobrze zaobserwowałeś, ostatni kadr jest Kasi, nie wiedziałem jak to napisać żeby nie komplikować, ale już chyba wiem:) - - - Połączono posty - - - @Tomku, oczywiście, dobrze zaobserwowałeś, ostatni kadr jest Kasi, nie wiedziałem jak to napisać żeby nie komplikować, ale już chyba wiem:) Drax, Sinusoida, dziękuję oczywiście.
Morbid Karbid Napisano 17 Marzec 2015 Napisano 17 Marzec 2015 Bigle, dałeś czadu. Rysuneczki klasa, czysta przyjemność na nie popatrzeć. Mam nadzieję, że zainspiruje to młodzież do nauki rysowania, a nie podpieprzania fot z internetu.
biglebowsky Napisano 18 Marzec 2015 Autor Napisano 18 Marzec 2015 (edytowane) Dzięki wielkie. Ilustracja niefotobaszingowa na szczęście ma się dobrze. Tutaj ściemniać też nie mogę że referencji nie było, chociaż nie wklejam fotek bo to nuda. Niemniej, Na szczęście jest ogromny rynek w którym nie trzeba wklejać a nawet coś takiego jak własny styl ma znaczenie i wartość i do tego zachęcam bo mam odczucie że koncepty do filmów od pewnego czasu wyglądają tak samo a wklejkami maskuje się niedostatki warsztatowe. ___ btw. Powoluchnu stawiam blog i folio na Tumblrze: http://wojtunik-blog.tumblr.com/ -folio http://rafalwojtunik.tumblr.com/ -artblog http://bazilllion.tumblr.com/ -różności co je sheruję od innych Doszedłem do wniosku że to sprawniejsze, dynamiczniejsze, tańsze. Teraz to jak chce coś na stronie rafalwojtunik.com zamieścić to przypomnienie sobie jak to uczynić prasuje mi zmarszczki na mózgu. Jak blog się przeniesie to będę robił przekierowania ale już teraz zachęcam do śledzenia. Edytowane 18 Marzec 2015 przez biglebowsky
saharaam Napisano 23 Marzec 2015 Napisano 23 Marzec 2015 btw. Powoluchnu stawiam blog i folio na Tumblrze: :D Trzeba sobie życie upraszczać. Rysuny klasa, oczywiście. Klimatyczne takie
biglebowsky Napisano 23 Marzec 2015 Autor Napisano 23 Marzec 2015 (edytowane) M&Msy to raz w tygodniu, żeby statsy nabijać:) a na blogu zarzucam jakieś inne bazgroły, czasem nawet nowe. Edytowane 23 Marzec 2015 przez biglebowsky
biglebowsky Napisano 28 Marzec 2015 Autor Napisano 28 Marzec 2015 A dziękuję bardzo. Trzeci obrazek. Troszkę podpimpowałem względem tego co w Outro, a to dlatego że ten chyba najmniej mi się widział.
JoseConseco Napisano 28 Marzec 2015 Napisano 28 Marzec 2015 Śmierć Erebosa mega pracka. To jest mieszanka 3d z 2d ? Pytam się, bo DOF wygląda jak by wraz z głębią się zwiększał, co by sugerowało 3d, ale sama grafika wygląda na 2d....
PolakParafii Napisano 28 Marzec 2015 Napisano 28 Marzec 2015 Świetny klimat, według mnie można było gdzieś umieść jakieś pochodnie na budynkach
biglebowsky Napisano 28 Marzec 2015 Autor Napisano 28 Marzec 2015 Jose, To 2d oczywiście a Dof robiony w szopie.
Sinusoida Napisano 2 Kwiecień 2015 Napisano 2 Kwiecień 2015 Zatem zadaję pytanie tu, aby każdy mógł zobaczyć :). Pytanie: Nurtuje mnie, co jedzą wiedźmini... Wróć... Jak sprawdzić jaka jest procentowa jasność/ciemność danego obiektu? Taka wiedza przydałaby się w pracy na walorach :).
zlyczlowiek Napisano 2 Kwiecień 2015 Napisano 2 Kwiecień 2015 Jak sobie wlaczysz okienko color w ps'ie, to bedziesz mial mozliwosc widzenia wartosci w %. Ale nie jestem pewien czy o to Ci chodzilo... :) Ostatnie prace super, szczegolnie zwracaja uwage kompozycje!
biglebowsky Napisano 2 Kwiecień 2015 Autor Napisano 2 Kwiecień 2015 (edytowane) @ Sinusoida: Najlepiej naucz się robić to na oko, tu nie trzeba takiej precyzyjnej matmy. Będziesz to też od razu widzieć w palecie color (CC2014) a precyzyjnie pokaże ci tą wartość paleta color pickera. Pewnie warto od razu zaznaczyć coś co jest notorycznie pomijane w niemal każdym tutku, coś co się zdarza nawet najbardziej znanym nazwiskom. Zwykle ludzi chcąc sprawdzić walor desaturują obrazek od razu z rgb. W większości przypadków daje to dość dobre przybliżenie ale RGB bardzo oszukuje szczególnie przy żółtych kolorach. Dlatego przy obrazkach o bardzo wysokiej saturacji lepiej sobie zamienić najpierw na Lab, a dopiero potem zrobić desaturację. I tak na przykładzie obrazek po prawej niewiele się różni w wersji rgb i w wersji lab, są niuanse ale pomijalne. Obrazek po lewej zaś już pokazuje kilka istotnych różnic. W RGB wszystko co żółte jest ciemniejsze. Popielniczka, papierek w misce - szczególnie te partie papierka w półcieniu. Wersja Lab lepiej prezentuje sposób postrzegania jasności u ludzi. @złyczłowiek: dzięki:) @PolakParafii: Możliwe że pochodnie by pomogły, chyba nie chciałem przegadać obrazka i bałem się że za dużo światełek odwróci uwagę. Edytowane 2 Kwiecień 2015 przez biglebowsky
Mruk Napisano 2 Kwiecień 2015 Napisano 2 Kwiecień 2015 Bigu - Pewnie znasz, ale można też sprawdzać jasności używając Ctrl+Y (po nastawieniu w opcjach przełączania na szarości) tak jak opisane tutaj: http://www.artofscholes.com/checkingvalues/
biglebowsky Napisano 2 Kwiecień 2015 Autor Napisano 2 Kwiecień 2015 Nie znałem, bardzo dobrze to działa i pokazuje uczciwe wartości, dzięki!
biglebowsky Napisano 3 Kwiecień 2015 Autor Napisano 3 Kwiecień 2015 W tym tygodniu Skyforge, żeby nie było jednorodnie:)
emenems Napisano 5 Kwiecień 2015 Napisano 5 Kwiecień 2015 Kolorki w tym Skyforge mega miodne, masz jakis fajny patent na kolor w pracy, czy po prostu refki refki refki....?? ja to sie wiecznie miotam z kolorem :P a nocia z pociągu bardzo zacna, tylko jak zdołałes to malnąć na miejscu ?? komputer i tablet to raczej kiepskie połączenie do pociągu (zwłaszcza naszych "wcale sie nie trzęsących i zawsze łągodnie sunących po torach pociągach".. :P ;P) pozdro
biglebowsky Napisano 6 Kwiecień 2015 Autor Napisano 6 Kwiecień 2015 kolorki to różnie, Czasem coś tam jest w głowie, czasem brak pomysłu i wtedy jest szukanie w refkach. Refki się przydają nawet jak pomysł jest. Akurat w skyforgu to jedna stilka, ale też nieprzypadkiem tak a nie inaczej, wcześniejsze kadry są mrokowe a tu ma nastąpić glorry moment więc potrzeba światła, powietrza, kontrastu. Pociągowy obrazek robiony na Surface Pro 3.
BetiiX Napisano 6 Kwiecień 2015 Napisano 6 Kwiecień 2015 miod, przeglad teczke po raz kolejny i sie napatrzec niemoge :) a co do pociagowego malunu mnie bardziej zastanawia skad wziales dzialajaca, nieskladajaca sie poleczke i jak ta butelka sie na niej utrzymala ;) pozdro!
biglebowsky Napisano 6 Kwiecień 2015 Autor Napisano 6 Kwiecień 2015 czemu niedzialajaca? zapomnialem o zawiasach czy jak:)?
BetiiX Napisano 6 Kwiecień 2015 Napisano 6 Kwiecień 2015 nie ty, raczej mowie o braku zawiasow bo ktos je 'pozyczyl' :D albo ja zle te zle pamietam polskie pociagi :P
biglebowsky Napisano 7 Kwiecień 2015 Autor Napisano 7 Kwiecień 2015 Nie jest tak źle obecnie:) jakiś serwis funkcjonuje chyba, chociaż tych 30 czy 40 lat zniedbań nie da się łatwo zamaskować.
zlyczlowiek Napisano 10 Kwiecień 2015 Napisano 10 Kwiecień 2015 Bardzo dobry "kolejny obrazek"! Z drobnostek, to wydaje mi sie, ze proporcje oczu vs nos sa troche pogmatwane, brak tam symetrii, u pani z lukiem.
biglebowsky Napisano 10 Kwiecień 2015 Autor Napisano 10 Kwiecień 2015 Symetria jest, cień może bruździć, pewno mógłbym próbować to latać ale raczej mi się już nie chce spędzać czasu nad obrazkami sprzed 2ch lat:)
DraxMustHurt Napisano 10 Kwiecień 2015 Napisano 10 Kwiecień 2015 Wszystko robisz w Photoshopie, czy lineart/kontur w czymś innym?
biglebowsky Napisano 10 Kwiecień 2015 Autor Napisano 10 Kwiecień 2015 Szop. Chociaż pamiętam że jak to robiłem ten projekt to miałem poważne jazdy z cintiqiem i w końcu przesiadłem się na intuosa, a już się mocno odzwyczaiłem od takowego. Tak czy siak rozważałem robienie analogowe ale chyba by to było za dużo roboty w późniejszym poprawianiu, nie ten poziom.
SlawomirWolicki Napisano 10 Kwiecień 2015 Napisano 10 Kwiecień 2015 (edytowane) Jakby ktoś nie znał to Lineart cyfrowo (rysunek i szczególnie cyfrowe nakładanie tuszu) warto spróbować np. w Manga Studio, a nawet Ilustrator ma fajne opcje pod tym względem - tylko to drogie imprezy dosyć (Edit: w podstawowej wersji Manga studio 48$). Photshop ma do tego fajny plugin który puki co i tak jest jest droższy od nowego Paintsorma który jak za swoją cenę oprócz opcji malarskich oferuje bardzo fajne opcje stabilizacji kreski, automatycznego zwężania końcówek, wygładzania itp. Z tego co rozumiem to jest to czysto rastrowe ale wystarczy dać większa rozdzielczość i całkiem fajne wrażenia (choć to wczesna wersja i potrafi się zbugować szczególnie przy dużych rozdzielczościach - ale bez dramatów). Grafa standardowo daje ognia, ciekaw jestem jakie mogą być koszta takich wstawek, w sensie czy drożej wychodzi taka grafika czy jednak 3D, ale to pewno zależy od projektu. O Pani łucznik można by dyskutować czy nie lepiej złagodzić ten cień, albo blink w oku itp. ale to chyba pomijalne kwestie bo całościowo jak na moje krzywe oko to jest poziom w którym grafika nie tylko spełnia swoje zadanie ale i sama w sobie prezentuje się elegancko. Edytowane 10 Kwiecień 2015 przez SlawomirWolicki
biglebowsky Napisano 10 Kwiecień 2015 Autor Napisano 10 Kwiecień 2015 Stabilizacja jest generalnie zdeko przereklamowana. Za dużo wagi się przykłada cyzelowaniu linii a to ma niewielkie znaczenie ,zwykle po zmniejszeniu wygląda i tak dobrze a przesada powoduje że linie wyglądają sztucznie. Dużo jest takich komiksów wyglądających bardzo mechanicznie. Używam Lazy Nezumi, kupiłem jeszcze wieki temu i lezalo na dysku ale to głownie ze względu na fajne opcje z perspektywą. Clip studio (Manga studiu) to pro soft i umówmy się że 50$ to naprawdę niewiele za niego. Acz chyba jak się nie rysuje komiksów hurtem a robota jest głownie malowana to nie ma aż takiego sensu. Paint Storm jest jeszcze za bardzo w powijakach żeby uznać go za Pro rozwiązanie.
SlawomirWolicki Napisano 10 Kwiecień 2015 Napisano 10 Kwiecień 2015 Zdecydowanie Photshop wystarczy do świetnego lineartu co zresztą widać np. na twoich obrazkach. Pomijając końcowy efekt takie programowe wspomaganie dla mnie przy dobrych ustawieniach uprzyjemnia sam proces np. tuszowania (bardziej analogowe wrażenia). Manga Studio w podstawowej wersji to niecałe 50$ i chyba faktycznie to wystarczający soft dla komiksiarzy, rozbudowana wersja kosztuje ponad 200$ i dodaje sporo czysto komiksowych rzeczy + podobno ciekawe wsparcie 3D do teł. Podstawowa ma też jeszcze ciekawe figury postaci 3D do manipulowania tylko czy one mają jakąś przewagę nad darmowym Dazem to raczej wątpię. I rzeczywiście Paintstorm na tą chwile to eksperyment i bardzo się nie zdziwię jeśli odpuszczą łatanie tej wersji i sensownie usprawnią dopiero kolejną płatną : /
biglebowsky Napisano 10 Kwiecień 2015 Autor Napisano 10 Kwiecień 2015 Oj tak, to że Clip studio ma wewnętrznego własnego Posera mnie rozłożyło na łopatki:)
biglebowsky Napisano 17 Kwiecień 2015 Autor Napisano 17 Kwiecień 2015 Kolejny obrazek jest dość skromny ale też i takie są potrzebne w sekwencyjnych opowiastkach.
olaf Napisano 26 Kwiecień 2015 Napisano 26 Kwiecień 2015 heroes aren't born they are made NRD national team coach
biglebowsky Napisano 26 Kwiecień 2015 Autor Napisano 26 Kwiecień 2015 No co, zawsze miałem odczucie że She-Hulk jest potraktowana niesłusznie względem swojego kuzyna:)
pumax Napisano 27 Kwiecień 2015 Napisano 27 Kwiecień 2015 Świetny ten ostatni :D Muszę obadać - w końcu! - jakieś komiksy z nią:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się