Skocz do zawartości

bigos w teczce


biglebowsky

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 504
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak mnie tu dawno nie było. Ale może przynajmniej na chwilę uda się odświeżyć wątek.

2 latka temu rysowałem dla Division48 obrazki do outra Might & Magic X Legacy i jako że jakiś dobry człek je zamieścił to mogę to wykorzystać żeby się pochwalić:

Wypada wyraźnie zaznaczyć że część pierwsza jest rysowana przez znaną tu Kasię Niemczyk a moje twory dopiero od 1:45 do 4:00

 

Gra nie nowa ale wypada ostrzec że cutscena i outro zawierają kluczowe spoilery.

 

Edytowane przez biglebowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dorosnę to też chcę tak umieć :)

 

btw. wiem, że wyraźnie zaznaczyłeś, że wszystko od 1:45 jest Twoje, ale coś bardzo mocno mi mówi że ostatni kadr przed przejściem w 3d jest w stylu Kasi, proszę rozwiej moje wątpliwości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomku, oczywiście, dobrze zaobserwowałeś, ostatni kadr jest Kasi, nie wiedziałem jak to napisać żeby nie komplikować, ale już chyba wiem:)

 

- - - Połączono posty - - -

 

@Tomku, oczywiście, dobrze zaobserwowałeś, ostatni kadr jest Kasi, nie wiedziałem jak to napisać żeby nie komplikować, ale już chyba wiem:)

 

Drax, Sinusoida, dziękuję oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.

 

Ilustracja niefotobaszingowa na szczęście ma się dobrze. Tutaj ściemniać też nie mogę że referencji nie było, chociaż nie wklejam fotek bo to nuda. Niemniej, Na szczęście jest ogromny rynek w którym nie trzeba wklejać a nawet coś takiego jak własny styl ma znaczenie i wartość i do tego zachęcam bo mam odczucie że koncepty do filmów od pewnego czasu wyglądają tak samo a wklejkami maskuje się niedostatki warsztatowe.

 

 

___

 

btw. Powoluchnu stawiam blog i folio na Tumblrze:

 

http://wojtunik-blog.tumblr.com/ -folio

http://rafalwojtunik.tumblr.com/ -artblog

http://bazilllion.tumblr.com/ -różności co je sheruję od innych

 

Doszedłem do wniosku że to sprawniejsze, dynamiczniejsze, tańsze. Teraz to jak chce coś na stronie rafalwojtunik.com zamieścić to przypomnienie sobie jak to uczynić prasuje mi zmarszczki na mózgu.

Jak blog się przeniesie to będę robił przekierowania ale już teraz zachęcam do śledzenia.

Edytowane przez biglebowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Sinusoida:

Najlepiej naucz się robić to na oko, tu nie trzeba takiej precyzyjnej matmy. Będziesz to też od razu widzieć w palecie color (CC2014) a precyzyjnie pokaże ci tą wartość paleta color pickera.

 

tumblr_nm6pxiU10M1s37bqao1_540.jpg

 

Pewnie warto od razu zaznaczyć coś co jest notorycznie pomijane w niemal każdym tutku, coś co się zdarza nawet najbardziej znanym nazwiskom.

 

tumblr_nm6pxiU10M1s37bqao2_1280.jpg

 

Zwykle ludzi chcąc sprawdzić walor desaturują obrazek od razu z rgb. W większości przypadków daje to dość dobre przybliżenie ale RGB bardzo oszukuje szczególnie przy żółtych kolorach. Dlatego przy obrazkach o bardzo wysokiej saturacji lepiej sobie zamienić najpierw na Lab, a dopiero potem zrobić desaturację.

I tak na przykładzie obrazek po prawej niewiele się różni w wersji rgb i w wersji lab, są niuanse ale pomijalne.

Obrazek po lewej zaś już pokazuje kilka istotnych różnic. W RGB wszystko co żółte jest ciemniejsze. Popielniczka, papierek w misce - szczególnie te partie papierka w półcieniu. Wersja Lab lepiej prezentuje sposób postrzegania jasności u ludzi.

 

@złyczłowiek: dzięki:)

 

@PolakParafii: Możliwe że pochodnie by pomogły, chyba nie chciałem przegadać obrazka i bałem się że za dużo światełek odwróci uwagę.

Edytowane przez biglebowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolorki w tym Skyforge mega miodne, masz jakis fajny patent na kolor w pracy, czy po prostu refki refki refki....?? ja to sie wiecznie miotam z kolorem :P a nocia z pociągu bardzo zacna, tylko jak zdołałes to malnąć na miejscu ?? komputer i tablet to raczej kiepskie połączenie do pociągu (zwłaszcza naszych "wcale sie nie trzęsących i zawsze łągodnie sunących po torach pociągach".. :P ;P)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolorki to różnie, Czasem coś tam jest w głowie, czasem brak pomysłu i wtedy jest szukanie w refkach. Refki się przydają nawet jak pomysł jest. Akurat w skyforgu to jedna stilka, ale też nieprzypadkiem tak a nie inaczej, wcześniejsze kadry są mrokowe a tu ma nastąpić glorry moment więc potrzeba światła, powietrza, kontrastu.

 

Pociągowy obrazek robiony na Surface Pro 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szop. Chociaż pamiętam że jak to robiłem ten projekt to miałem poważne jazdy z cintiqiem i w końcu przesiadłem się na intuosa, a już się mocno odzwyczaiłem od takowego. Tak czy siak rozważałem robienie analogowe ale chyba by to było za dużo roboty w późniejszym poprawianiu, nie ten poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś nie znał to Lineart cyfrowo (rysunek i szczególnie cyfrowe nakładanie tuszu) warto spróbować np. w Manga Studio, a nawet Ilustrator ma fajne opcje pod tym względem - tylko to drogie imprezy dosyć (Edit: w podstawowej wersji Manga studio 48$). Photshop ma do tego fajny plugin który puki co i tak jest jest droższy od nowego Paintsorma który jak za swoją cenę oprócz opcji malarskich oferuje bardzo fajne opcje stabilizacji kreski, automatycznego zwężania końcówek, wygładzania itp. Z tego co rozumiem to jest to czysto rastrowe ale wystarczy dać większa rozdzielczość i całkiem fajne wrażenia (choć to wczesna wersja i potrafi się zbugować szczególnie przy dużych rozdzielczościach - ale bez dramatów).

 

Grafa standardowo daje ognia, ciekaw jestem jakie mogą być koszta takich wstawek, w sensie czy drożej wychodzi taka grafika czy jednak 3D, ale to pewno zależy od projektu.

O Pani łucznik można by dyskutować czy nie lepiej złagodzić ten cień, albo blink w oku itp. ale to chyba pomijalne kwestie bo całościowo jak na moje krzywe oko to jest poziom w którym grafika nie tylko spełnia swoje zadanie ale i sama w sobie prezentuje się elegancko.

Edytowane przez SlawomirWolicki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilizacja jest generalnie zdeko przereklamowana. Za dużo wagi się przykłada cyzelowaniu linii a to ma niewielkie znaczenie ,zwykle po zmniejszeniu wygląda i tak dobrze a przesada powoduje że linie wyglądają sztucznie. Dużo jest takich komiksów wyglądających bardzo mechanicznie. Używam Lazy Nezumi, kupiłem jeszcze wieki temu i lezalo na dysku ale to głownie ze względu na fajne opcje z perspektywą.

Clip studio (Manga studiu) to pro soft i umówmy się że 50$ to naprawdę niewiele za niego. Acz chyba jak się nie rysuje komiksów hurtem a robota jest głownie malowana to nie ma aż takiego sensu.

Paint Storm jest jeszcze za bardzo w powijakach żeby uznać go za Pro rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Photshop wystarczy do świetnego lineartu co zresztą widać np. na twoich obrazkach. Pomijając końcowy efekt takie programowe wspomaganie dla mnie przy dobrych ustawieniach uprzyjemnia sam proces np. tuszowania (bardziej analogowe wrażenia). Manga Studio w podstawowej wersji to niecałe 50$ i chyba faktycznie to wystarczający soft dla komiksiarzy, rozbudowana wersja kosztuje ponad 200$ i dodaje sporo czysto komiksowych rzeczy + podobno ciekawe wsparcie 3D do teł. Podstawowa ma też jeszcze ciekawe figury postaci 3D do manipulowania tylko czy one mają jakąś przewagę nad darmowym Dazem to raczej wątpię. I rzeczywiście Paintstorm na tą chwile to eksperyment i bardzo się nie zdziwię jeśli odpuszczą łatanie tej wersji i sensownie usprawnią dopiero kolejną płatną : /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności