outside Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Jakiś czas temu przeczytałem że Google przekazuje co roku 300mln dolarów dla fundacji Mozilla tworzącej Firefoxa za to że w owej przeglądarce zawsze bedzie domyślną wyszukiwarką. Kwota świadczy o tym że Google naprawdę boi się by nie wypaść z najbardziej popularnej przeglądarki internetowej bo to może obniżyć wyniki i spowodować że konkurencja poczuje się silniejsza. Zastanawiam się czy podobnie nie jest z Blenderem i V-rayem. Jako że w pracy cały czas pracuje na 3d studio wiem co ten program potrafi. Któregoś dnia spotkałem kolegę, który do dziś pokazuje możliwości Blendera i pomimo tego że jestem wielkim fanem Maxa to muszę przyznać że momentami Blender nie odbiega niczym od Maxa a czasem nawet potrafi zaimponować możliwościami chyba nawet go przerastając. I tu się zastanawiam dlaczego ChaosGroup nie stworzył oficjalnego V-ray'a dla Blendera. Dziś użytkownicy Blendera to ogromna rzesza ludzi na całym świecie! Przecież połączenie darmowego Blendera z V-ray'em za kilka tysięcy złotych tworzy wspaniały zestaw do profesjonalnego wykonywania wizualizacji/animacji przy niskim koszcie zakupu. Co prawda jest plugin pozwalający na pracę w Blenderze na V-ray'u jednak to nie jest to. W tym momencie dochodzę do wniosku czy to nie jest tak, że jest jakaś umowa między ChaosGroup a komercyjnymi twórcami programów nie pozwlająca na stworzenie oficjalnego V-ray do Blendera. Gdyby takie coś powstało to sądzę że wiele grafików przesiadło by się na ten zestaw sprawiając że komercyjni producenci zaczeliby przynosić straty. Czy ktoś poprostu za to płaci? Wiem, że brzmi to jak teoria spiskowa ale może wcale tak nie jest może są jakieś techniczne przeciwskazania? Jeśli coś wiecie napiszcie bo temat mnie nurtuje. Dzięki.
Kramon Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Ostatnio mieliśmy taką właśnie rozkmine ze studiem na skype wieczorem 24:00-3:00 że właśnie autodesk i inne firmy może mają jakąś umowę z blenderem żeby nie wprowadzali paru spraw do tego softu. typu np ten problem http://mont29.wordpress.com/
frmdbl Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 @Kramon Campbell Barton najpierw pracował nad implementacją "smoothing groups", później zorganizował projekt do którego link zamieściłeś, więc nie opowiadaj bzdur.
Kramon Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 @Kramon Campbell Barton najpierw pracował nad implementacją "smoothing groups", później zorganizował projekt do którego link zamieściłeś, więc nie opowiadaj bzdur. No właśnie pracował... i co Gdzie to jest? niema. Za to co jest? oddzielny projekt totalnie. Po za tym to był przykład jakiego rodzaju sprawy.
wesol Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Co to Mozilli i google to czysty biznes, dostają w sumie niewielki procent z tego co google zarobi na użytkownikach ff. Gdyby nie google mozilla nie miała by funduszy na rozwój, z drugiej strony google nie zarabiał by na użytkownikach ff. Jak już napisałem to nie strach, tylko czysta kalkulacja. Co do exportera, to jest całkowicie używalny, tylko po co jak cycles daj ładniejszy obrazek? a za cene vraya (Standalone) można już kupić przyzwoitą kartę. Jeśli wydadzą exporter do blendera(zakładając ze licencja pozwoli) to cena wzrośnie do ok 4k PLN. więc za tą cenę można kupić już GF titan.
Kramon Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Nie no trochę przesadzasz że Cycles lepszy od Vray'a. Cycles to bardzo świeży silnik i jeszczę masę spraw w nim musi zostać dopracowana. Co prawda mi się w nim przyjemnie pracuje, ale widzę niedociągnięcia i no w ciąż nie ma volumentryki.
ikkiz Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 znaczy Blender Foundation bierze w łapę, od Autosedku, żeby nie robić integracji z VRayem? To chyba nie tak. Blender jest otwarty i postawił na otwarty silnik Cycles z fajnym skutkiem. Przy tym czym jest opensource nie można powiedzieć użytkownikom, musicie kupić Vray bo inaczej blender jest do niczego. Takie mają priorytety. Gdyby priorytetem było przyciągnąć do siebie jak najwwięcej użytkowników, to pewnie by się bardziej o Vraya postarali, ale może to wcale nie jest priorytetem. Raczej bym podejrzewał, że Haos Group ma coś pochwytane z Autodeskiem, jakieś transakcje wiązane, czy coś, bo gdyby Autodesk zechciał to mógł by mocno utrudnić integracje silnikiem i postawić na konkurencję - nie? Chaos Group teź bardziej ceni grube portfele właścicieli 3dmaxa, niż chytrych fanów opensource. Choć ostatjio kogoś tam zatrudnili, autora wtyczki. Może HG będzie się starało zrobić samo jakąś integracje, bo może, bo źródła otwarte i wszystko jak na dłoni, bo to ostatnia chwila gdy cycles coraz lepszy.
Kramon Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 znaczy Blender Foundation bierze w łapę, od Autosedku, żeby nie robić integracji z VRayem? To chyba nie tak. Blender jest otwarty i postawił na otwarty silnik Cycles z fajnym skutkiem. Przy tym czym jest opensource nie można powiedzieć użytkownikom, musicie kupić Vray bo inaczej blender jest do niczego. Takie mają priorytety. Gdyby priorytetem było przyciągnąć do siebie jak najwwięcej użytkowników, to pewnie by się bardziej o Vraya postarali, ale może to wcale nie jest priorytetem. Raczej bym podejrzewał, że Haos Group ma coś pochwytane z Autodeskiem, jakieś transakcje wiązane, czy coś, bo gdyby Autodesk zechciał to mógł by mocno utrudnić integracje silnikiem i postawić na konkurencję - nie? Chaos Group teź bardziej ceni grube portfele właścicieli 3dmaxa, niż chytrych fanów opensource. Choć ostatjio kogoś tam zatrudnili, autora wtyczki. Może HG będzie się starało zrobić samo jakąś integracje, bo może, bo źródła otwarte i wszystko jak na dłoni, bo to ostatnia chwila gdy cycles coraz lepszy. Druga sprawa nie wiem mogę się mylić ale wydaje mi się że Moc kart GPU z roku na rok, jej wzrot jest większy niż moc nowych procesorów CPU. Wystarczy spojrzeć np na GTX 580/680 a GTX titan. titan jest 2 razy tak szybki jak 2 x 580
ikkiz Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 no procesory się wyłamały z Prawa Moora jakby ostatnio. Ale GPU też jakby, przynajmniej z cen nie chcą spopuścić.
wesol Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 @Karmon, nie mówię ze jest lepszy, twierdzę tylko że daje ładniejszy obrazek :) Nie widzę problemu żeby był używany do stilli. Nigdy nie zagłębiałem się w sposób tworzenia wolumetryki, ale aż taki dużym problemem jest w postprodukcji dorobić. a BI posiada wolumetrykę? Gorzej jest w cycles robić animacje, nie potrafię na przykład wypuścić velocity pasa którym mógłbym zrobić rozmycie w AE.
legomir Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Raczej bym podejrzewał, że Haos Group ma coś pochwytane z Autodeskiem, jakieś transakcje wiązane, czy coś, bo gdyby Autodesk zechciał to mógł by mocno utrudnić integracje silnikiem i postawić na konkurencję - nie? Chaos Group teź bardziej ceni grube portfele właścicieli 3dmaxa, niż chytrych fanów opensource. Choć ostatjio kogoś tam zatrudnili, autora wtyczki. Może HG będzie się starało zrobić samo jakąś integracje, bo może, bo źródła otwarte i wszystko jak na dłoni, bo to ostatnia chwila gdy cycles coraz lepszy. WTF? 1.Autodesk ma akurat w dupie jakiego kto używa silnika czy to będzie Vr, Mr, Cycles, Corona czy ktoś sobie napisze możliwość użycia rendera z Modo czy Mantry zresztą ograniczanie byłoby nie logiczne. 2.Btw. jak można mocno utrudnić integracje ze silnikiem? Przecież pluginy od silników może z wyjątkiem Mental Ray'a w XSI, który w owym jakoś mocniej siedzi są napisane w oparciu o API z, którego może korzystać wiele innych wtyczek/skryptów i zamykanie jakiejś klasy żeby poszkodzić jakiemuś rendererowi byłoby idiotycznie i kolejny raz nielogiczne. Ja wiem i rozumiem, że Maxie nie można zrobić API renderera w vievporcie, ale bez przesady, że to spisek dziejów przeciwko cyclesowi/vr i innym, bo taka możliwość w Mayi i nikomu nie śniło się żeby ją zamykać dla normalnych ludzi... 3.Jakby tak popatrzeć na politykę Chaos Group to ta mityczne zbijanie kasy jest jakoś mało widoczne... 4.Cycles dogoni reszte i stanie ^^ Pozostanie mu albo się zadusić na Blenderze albo robić ekspansje na dalsze aplikacje co jest fajną perspektywa. 5.Vr 3.0 RT na 3 kartach:
Kramon Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Prawdę mówiąc Vray to świetny silnik renderujący na CPU ale jego osiągi na GPU są zdekka kiepskie. na stacji graficznej która ma 4 karty w tym 3 renderujące. Osiągi nie są jakieś super. odpowiadają tym które ma cycles i octane na 1 karcie :>
ikkiz Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 jaaaa, stanie i zadusi się w Blenderze, bo to Blender to taka ujnia z grzybnią. Bez przyszłości. Trzeba zrobić ekspansje na wschód, zaanektować Czechosłowację, zrobić anszlust Austrii i zażądać dostępu do Morza Czarnego. Mam nadzieje, że znajdzie się dla cyclesa jakiś taki wizjoner jak Legomir ... Musi, bo inaczej się zadusi!
Gość Chrupek3D Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Publiczne oświadczenie Chciałem ogłosić publicznie, że używam Blendera, ale z nimi nie mam nic wspólnego :-) Ich poglądy są mi obce, a paranoja softwarowa została u mnie całkowicie wyleczona. pozdrawiam Chrupek3d
beny Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Aaaaaaaaaaaaaaaa!!! Paranoiczny wątek o Blenderze się rozdwoił!! Chyba właśnie odkryłem nowego wirusa - trzeba napisać do AVG: Virus Type: BPFF (Blender Paranoic Forum Flooder)
wesol Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 4.Cycles dogoni reszte i stanie ^^ Pozostanie mu albo się zadusić na Blenderze albo robić ekspansje na dalsze aplikacje co jest fajną perspektywa. Dla mnie to co wypisujesz to dogmat. Mógłbyś rozwinąć w czym ma gonić konkurencje? Od razu napiszę ze ten filmik jest aż śmieszny 3x K5000 a musieli pokazać model w połowie prześwietlony. Oświetlony (zgaduje) dodatkowo hdrko. A najlepsze jest to ze jakiegoś glow'a na to wrzucili.
Kramon Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Aaaaaaaaaaaaaaaa!!! Paranoiczny wątek o Blenderze się rozdwoił!! Chyba właśnie odkryłem nowego wirusa - trzeba napisać do AVG: Virus Type: BPFF (Blender Paranoic Forum Flooder) Ale wy macie bul dupy serio, napoczątku myślałem że może nie mam racji ale teraz mam czarno na białym. Temat jest o blenderze w dziale o blenderze więc o co wam kurde chodzi? Robicie z siebie nie wiadomo kogo spamujecie tylko i piszecie totalnie nie na temat.
Gość Chrupek3D Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 trzeba im podać Kinetix + Nadmaganian Desku... dwa razy dziennie, przed Blenderem i po Blenderze :-)
beny Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Ale wy macie bul dupy serio, napoczątku myślałem że może nie mam racji ale teraz mam czarno na białym. Temat jest o blenderze w dziale o blenderze więc o co wam kurde chodzi? Robicie z siebie nie wiadomo kogo spamujecie tylko i piszecie totalnie nie na temat. Hehe :) nie chodzi mi o lokalizację wątku tylkko o jego merytoryczną wartość. Cały czas atak, atak, atak - "Blender to może mieć!", "Blender was - Autofdeskowców załatwi!", "Blender jest za darmo, a Wy napędzacie machinę korporacji!" ... zupełnie jakbym Radia Maryja słuchał - wszyscy co nie robią w Blenderze to złooooo!
le_chu Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Ale wy macie bul dupy serio, napoczątku myślałem że może nie mam racji ale teraz mam czarno na białym. Temat jest o blenderze w dziale o blenderze więc o co wam kurde chodzi? Robicie z siebie nie wiadomo kogo spamujecie tylko i piszecie totalnie nie na temat. Ludzie mają ból dupy bo wszędzie się pojawiasz i trollujesz gdzieś tam zasłyszanymi farmazonami, a to o Blenderze, a to o innym sofcie. Nawet mnie odechciewa się już wchodzić w wątki benderowe z tego powodu. @Karmon, nie mówię ze jest lepszy, twierdzę tylko że daje ładniejszy obrazek :) Nie widzę problemu żeby był używany do stilli. Nigdy nie zagłębiałem się w sposób tworzenia wolumetryki, ale aż taki dużym problemem jest w postprodukcji dorobić. a BI posiada wolumetrykę? Gorzej jest w cycles robić animacje, nie potrafię na przykład wypuścić velocity pasa którym mógłbym zrobić rozmycie w AE. wesol - da się zrobić velocity pass tylko trzeba trochę pokombinować, zapodam obrazkiem by nie być gołosłownym: Co do v-raya i Blendera: http://vray.cgdo.ru/ - w ostatnim czasie wykonałem sporo wizek w vrayu i Blenderze, wszystko działa jak należy więc nie wiem trochę o co się rozchodzi.
Kramon Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Hehe :) nie chodzi mi o lokalizację wątku tylkko o jego merytoryczną wartość. Cały czas atak, atak, atak - "Blender to może mieć!", "Blender was - Autofdeskowców załatwi!", "Blender jest za darmo, a Wy napędzacie machinę korporacji!" ... zupełnie jakbym Radia Maryja słuchał - wszyscy co nie robią w Blenderze to złooooo! jakiś cytat? czy coś bo nie widzę poparcia w twoich słowach. le_chu: czemu urzywasz wersji 2.48.1? Jest stara jak świat i wygląda no jak windows 95. zresztą masz nawet ustawiony wygląd na windowsa 95 ^^ mi się odrazu chce wymiotować na taki widok :> Też do niedawna wracałem do 2.49 ale.. od pół roku już wszystko co miał 2.49 jest w nowym blendzie więc nie widzę żadnego powodu do jego używania :> 1
outside Napisano 1 Wrzesień 2013 Autor Napisano 1 Wrzesień 2013 Widzę że wywołałem wilka z lasu ;-) Część z was się obruszyła, część zaczeła się zastanawiać czy może coś w tym jest? Podoba mi się ta burza mózgów jednak część z was odeszła od tematu obrzucając się wzajemnie "ciepłymi" słowami. Tak czy owak nikt z was nie odpowiedział na pytanie co sprawia wrażenie ,że chyba coś jest na rzeczy skoro nie tylko ja to zauważyłem. Co bedzie dalej zobaczymy. Dzięki chłopaki za dyskusję :-)
Kramon Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Widzę że wywołałem wilka z lasu ;-) Część z was się obruszyła, część zaczeła się zastanawiać czy może coś w tym jest? Podoba mi się ta burza mózgów jednak część z was odeszła od tematu obrzucając się wzajemnie "ciepłymi" słowami. Tak czy owak nikt z was nie odpowiedział na pytanie co sprawia wrażenie ,że chyba coś jest na rzeczy skoro nie tylko ja to zauważyłem. Co bedzie dalej zobaczymy. Dzięki chłopaki za dyskusję :-) odpowiedzi tzn tak zwanej prawdziwej prawdy nigdy nie poznasz. Bo to by wywołało sporą aferę ale no prawdę mówiąc jest parę dowodów na jakieś układy, Blender ma parę braków w sprawach które np uniemożliwiają jego użycie w konkretnej dziedzinie, a są to zazwyczaj jakieś błachostki chociażby jak sprawa z tym exportem z normalami.. Prawdę mówiąc obecna sytuacja mi odpowiada. Blender jest odpowiednio wygodnym softem do modelowania i naprawdę świetnym do texturowania. A to jest główne moje zadanie. Tak więc dla mnie jest to perfekt.
Ajgor Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 I tu się zastanawiam dlaczego ChaosGroup nie stworzył oficjalnego V-ray'a dla Blendera. Dziś użytkownicy Blendera to ogromna rzesza ludzi na całym świecie! Dzięki. Może dlatego, że kręgach "profesjonalnych" Blender uchodzi za amatorszczyznę i nie warto się nim zajmować. A może dlatego (co bardziej prawdopodobne), że społeczność Blendera to w większości ludzie chcący mieć wszystko za darmo, i drogiego V-raya i tak by nie kupili. Więc dla producentów V-raya nie istnieją jako target.
Skoti Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 (edytowane) Głowa boli od tych psełdodomysłów które nie mają żadnych podstaw. ChaosGroup nie stworzył pluginu do Blendera, bo Blender nie obsługuje pluginów... nie obsługuje pluginów, bo i tak nikt by ich nie pisał (ze względu na licencje Blendera czyli GPL, która chroni blendera przed zamknięciem, ale też zabrania zupełnie mieszania z zamkniętym kodem nawet w formie pluginów). Pozostają jedynie skrypty, a te z założenia mają otwartą konstrukcję. I wracamy do punktu wyjścia - licencja Blendera wymusza otwartość, przez co jest ignorowany przez firmy komercyjne, które dzielenia się kodem nie lubią. Twórcy blendera są świadomi problemu, bo wielokrotnie była prowadzona dyskusja na liście dyskusyjnej jak tu zmienić licencje lub ją obejść (GPL jest licencją wirusologiczną - obecnie tej licencji nie da się zmienić nawet jeśli fundacja Blendera by chciała - gdyby wybrali lata temu LGPL problemu by nie było, ale GPL blokuje wszystko). Co do braków blendera w podstawowych rzeczach to jest po prostu zły rozwój programu. Programistów fundacji blendera jest dosłownie kilku i delegowani są do pracy nad Cycles, API skryptowym, a główne potrzeby (narzędzia) są olewane lub na drugim planie. Wśród "wolontariuszy" są osoby, które same wybierają sobie to czym chcą się zajmować - zazwyczaj wybierają fajerwerki... czyli efekt wow, a nie praca u podstaw z niezbędnymi, ale kulejącymi narzędziami. Podany przykład narzędzia do eksportowania normalnych jest bezsensowny. To nie jego brakuje, ale narzędzia do edycji normalnych (wtedy przy eksporterach nie trzeba by nic robić, bo same by te normalne odczytała)... ale jak zwykle ktoś napisze prosty skrypt psełdorozwiązanie które będzie działać słabo i tylko z wybranymi formatami, zamiast rozwiązać to u podstaw raz, a dobrze i mieć ten temat z głowy (jednak napisanie psełdorozwiązania jest szybsze i można liczyć na efekt wow zanim do ludzi dotrze, że to bez sensu). Edytowane 2 Wrzesień 2013 przez Skoti 1
Kramon Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Głowa boli od tych psełdodomysłów które nie mają żadnych podstaw. ChaosGroup nie stworzył pluginu do Blendera, bo Blender nie obsługuje pluginów... nie obsługuje pluginów, bo i tak nikt by ich nie pisał (ze względu na licencje Blendera czyli GPL, która chroni blendera przed zamknięciem, ale też zabrania zupełnie mieszania z zamkniętym kodem nawet w formie pluginów). Pozostają jedynie skrypty, a te z założenia mają otwartą konstrukcję. I wracamy do punktu wyjścia - licencja Blendera wymusza otwartość, przez co jest ignorowany przez firmy komercyjne, które dzielenia się kodem nie lubią. Twórcy blendera są świadomi problemu, bo wielokrotnie była prowadzona dyskusja na liście dyskusyjnej jak tu zmienić licencje lub ją obejść (GPL jest licencją wirusologiczną - obecnie tej licencji nie da się zmienić nawet jeśli fundacja Blendera by chciała - gdyby wybrali lata temu LGPL problemu by nie było, ale GPL blokuje wszystko). Octane jakoś z tym problemu nie ma?
Skoti Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Octane jakoś z tym problemu nie ma? Octane też ma z tym problem, ale wcześniej uznali, że jakoś przeboleją otwarcie części eksportera (wydali to na otwartej licencji GPL, a mało która firma się na to odważy), a komunikację Blender->Octane zrobili przez protokół internetowy TCP/IP (powolnie, względem zlinkowanego kodu jak w innych programach, ale w wypadku Blendera jedyna możliwość, aby zrobić to legalnie).
legomir Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Mam nadzieje, że znajdzie się dla cyclesa jakiś taki wizjoner jak Legomir ... Musi, bo inaczej się zadusi! A powiedz co niby renderer ma do zrobienia kiedy już dojrzeje? Vray był silnikiem tylko i wyłącznie dla Maxa i poszedł dalej. Corona też powstała na Maxie kolejnymi krokami z jej rozwojem będzie pójście dalej bodajże na C4D, FurryBall był wyłącznie na Maye i teraz wypuszczają wersje na Maxa, tak samo Fume i inne rzeczy. Nie chodzi o to, że Blender jest zły, ale w większości przypadków coś co jest na tylko jednym sofcie prędzej czy później albo przestaje albo mocno zwalnia rozwój. Dla mnie to co wypisujesz to dogmat. Mógłbyś rozwinąć w czym ma gonić konkurencje? Zrobili już uber material z energy conservation? Deep compositing ma? Nie jestem pewien, ale z tego co widzę w google żeby było dużo renderów fluidów(chodzi mi o dymy).
TomaszK Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 (edytowane) Zrobili już uber material z energy conservation? Deep compositing ma? Nie jestem pewien, ale z tego co widzę w google żeby było dużo renderów fluidów(chodzi mi o dymy). Fluidy, to symulacje, a dymy itp. to particle simulation -> całkiem co innego. Edytowane 2 Wrzesień 2013 przez TomaszK
ikkiz Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 @outside Chyba Skoti wyjaśnił jeśli chodzi o sprawy licencyjne, co do problemów z priorytetami tez bym się po części zgodził, choć nie podzielam pesymizmu. @legomir Ale tak serio, legomir, to parafrazując co napisałeś: Jeśli Cycles nie będzie rendererem dla innych programów, to się zatrzyma bo nie będzie rendererem dla innych programów. Jasne, jak rekurencja. Żeby zrozumieć rekurencje, najpierw trzeba zrozumieć rekurencje. @beny fajnie, że wpadłeś. Niekoszerność i herezję w 3D pobożny deskowiec powinien piętnować zawsze i wszędzie. Chrupek się też pojawił, ale on ma skomplikowane relacje z Blenderem. Coś pomiędzy "trudna miłość" a "zły dotyk boli całe życie"
Ajgor Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Głowa boli od tych psełdodomysłów które nie mają żadnych podstaw. ... po czym następuje cały siąg pseudodomysłów bez żadnych podstaw ;) Jak się nie zna rzeczywistych przyczyn, to KAŻDA opinia jest pseudodomysłem. Zresztą na tym opiera się cała nasza cywilizacja. Włącz jakieś dyskusje w telewizji a sam zobaczysz. Setki, tysiące ludzi tam non stop snują pseudodomysły. Dlaczego my mamy być gorsi? W końcu to jest forum DYSKUSYJNE.
ikkiz Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 A czym się różni pseudodomysł od zwykłego domysłu?
Ajgor Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Tym, że pseudo jest z założenia fałszywy? Nie mam pojęcia :)
Gość Chrupek3D Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Chrupek się też pojawił, ale on ma skomplikowane relacje z Blenderem. Coś pomiędzy "trudna miłość" a "zły dotyk boli całe życie" ikkiz : oj nie ładnie tak się naśmiewać z Chrupka... może jakbym poprosił kilka koncertowych panienek o zdjęcia i pomachał ptaszkiem przed ekranem, byłoby mi łatwiej to znosić... jak myślisz ikkiz? Zrobiłeś już pipke, czy zatrzymałeś się na cycuchach... wiem, ręka boli, ale ćwiczyć trzeba :-)
legomir Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 (edytowane) Fluidy, to symulacje, a dymy itp. to particle simulation -> całkiem co innego. Głupoty gadasz. Czym, że ma się różnic symulacji o symulacji particlów? Jedno i drugie to kawał kodu, który mu oblicza co mu każesz. W dodatku pomyliłeś się całkiem, bo do symulacji cieczy używa się particli(też nie do końca, bo fluidy w Mayce także to od wody postawili na voxelach, a to, że słabe to jest to co innego :P nie chce czegoś głupiego powedzieć, ale wydaje mi się, że niektóre solvery używają voxeli sterowanych particlami albo particli sterowanymi voxelami, aczkolwiek możliwe, że mi się to z czymś myli zresztą jak uporam ze zrozumieniem innych bardziej podstawowych rzeczy zamierzam przeczytać na temat tego jak to się oblicza jakąś mądrą książkę), a do symulacji dymów voxeli. Mi chodzi o samo renderowanie ich w silniku. Jednak się nie pomyliłem za bardzo z doc od H: A FLIP solver is a type of hybrid between a particle based and volume based fluid simulations. All fluid data is stored in the particles and only particles need to persist frame to frame, ensuring no unwanted mixing or loss of fluid can occur. However, the pressure projection step is done on a volume that is created just in time. The fluid is represented by particles with their pscale, and can be moved around with POP and DOP forces. Edytowane 2 Wrzesień 2013 przez legomir
beny Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 @beny fajnie, że wpadłeś. Niekoszerność i herezję w 3D pobożny deskowiec powinien piętnować zawsze i wszędzie. Chrupek się też pojawił, ale on ma skomplikowane relacje z Blenderem. Coś pomiędzy "trudna miłość" a "zły dotyk boli całe życie" Przypadkiem tu zajrzałem, bo zobaczyłem na stronie głównej "Vray + Blender" i byłem ciekaw czy coś się w tym temacie zmieniło. Nie dlatego żeby hejtować Blendera, bo ja żadnego programu nie hejtuję. Soft to soft, to co potrafi zrobić zależy tylko od ludzi, którzy w nim robią. Fakt faktem jednak że niektóre pojedyncze rzeczy robi się szybciej w jednym, a inne w drugim sofcie i tym się różnią, ale ich główna różnica to UI/UX i to to najczęściej decyduje o wyborze jednego softu nad drugim i Blender po prostu mi w tym zakresie nie leży ... a może inaczej - leży mi znacznie mniej niż Maya i Hudy, a że w robocie te 2 softy + mniej ulubiony Max zaspokajają moje wszytskie potrzeby 3D, nie potrzebuję tracić czasu na Blendera, którego nie używa żaden z moich znajomych (uwaga "używa" != "zna").
ikkiz Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 (edytowane) ikkiz : oj nie ładnie tak się naśmiewać z Chrupka... może jakbym poprosił kilka koncertowych panienek o zdjęcia i pomachał ptaszkiem przed ekranem, byłoby mi łatwiej to znosić... jak myślisz ikkiz? Zrobiłeś już pipke, czy zatrzymałeś się na cycuchach... wiem, ręka boli, ale ćwiczyć trzeba :-) cytuję dokładnie, na wypadek jak byś spękał i robił edycję. I tak, było by ci lżej, jak byś zrobił ładną dziewczynę w 3d oczywiście. krótka historia pewnej znajomości: Chrupek3D domagał się kiedyś pomocy w wyciągnięciu jakichś guzików na panel w Blenderze do zanzaczania kości w trybie weight paint, Napisano mu, ze to nie potrzebne, bo można kość prawym z controlem kliknąć i jest zaznaczona. Jemu nie działało, mi i Moniowi (i pewnie wszystkim innym) działało. Chrupek, się wściekł, bo jak sie okazało miał przestawione skróty i mysz na schemat Mayki. Monio mu wysłał obrazek z facepalmem Kapitana Picarda, i od tego czasu się tak zapieklił na nas, że wyzywa od fanboyi i krytykuje tematy prac za każdym razem gdy mowa o Blenderze, Już mi się dostało za robienie chatki (nie wiem, czy to jakiś wstyd?), a teraz mam w WIPie Jill Janus - o tej 'koncertowej panience' mowa. @beny Whatewer. w tym kontekście, co mnie obchodzi, czego używasz ty i twoi koledzy Edytowane 2 Wrzesień 2013 przez ikkiz
le_chu Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 @beny Whatewer. w tym kontekście, co mnie obchodzi, czego używasz ty i twoi koledzy Starry, wtf? Człowiek ci normalnie, kulturalnie odpisuje na wcześniejsze zaczepki, Ty odpowiadasz na poziomie Kramona. Róbcie dalej tego typu anty-wizerunek całej społeczności, na pewno wszystkim to pomoże.
ikkiz Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 temat jest: dla czego nie ma Vraya w blenderze. beny wpada nazwać nas paranoikami (kontynuacja z wątku o pixarze) ja mu piszę, że "miło" ze wpadł potrolować on mi że woli Mayę, Maxa i Houdiniego. faktycznie klei się to w logiczną całość. Jak mogłem pytać, dla czego by mnie to miało obchodzić?
Kramon Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Starry, wtf? Człowiek ci normalnie, kulturalnie odpisuje na wcześniejsze zaczepki, Ty odpowiadasz na poziomie Kramona. Róbcie dalej tego typu anty-wizerunek całej społeczności, na pewno wszystkim to pomoże. jak na razie to wy robicie burdel w tym temacie 3 posty chrupka już z tego tematu zostały skasowane tak więc błagam możecie przestać spamować? apropo tematu: Co do Vray'a Najpierw był do maxa. Potem gdy silnik był dobry zaczeli go dostosowywać do innych programów na pierwszy rzut oka poszły te najbardziej popularne patrz mayka cinema rhino itp... Gdy już zrobili to. Wrócili do Blendera i jego prowizorycznego plugina zaproponowali autorowi tego współpracę i tyle. Tu nie ma żadnego spisku tylko czysta logika i biznes. Natomiast ja osobiście uważam że silniki silnikami ale np problemy z exportem mogą być celowe takie jest moje zdanie może troche paranoja ale tak uważam :>
legomir Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Eee... Vr do C4D podobnie jak do Blendera nie jest wspierany przez Chaos Group.
Traitor Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Dlaczego uwazasz, ze utrudnianie eksportu moze byc spowodowane celowym zabiegiem?
Kramon Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Eee... Vr do C4D podobnie jak do Blendera nie jest wspierany przez Chaos Group. Ah myślałem że cinema ma officialne wsparcie. Mój błąd. No ale to nic niezmienia w logice i sensu mojej wypowiedzi ;] Acz kolwiek w sumie ciekawe jest to że jeśli teraz pracują nad pluginem officialnie do Blendera to Blender będzie miał go przed Cinemą co jest zdekka zaskakująca bo jakby nie było Cinema nie jest jakimś se tam małym programem miała być nowym standardem przecież. Dlaczego uwazasz, ze utrudnianie eksportu moze byc spowodowane celowym zabiegiem? No bo zobacz. Jeśli jesteś game modelerem np. No to Blender ci wystarcza w zupełności tak? Według mnie ma lepsze narzędzia do UV mapy, modelowanie też jest bardzo dobre niemal tak dobre jak w Modo, więc jest idealny dla takiej osoby. Silnik renderujący symulacje itp nie są aż tak istotne. A Modelowanie i texturowanie to najmocniejsze strony blendera, a to głównie jest potrzebne w gamedev. Problem pojawia się z exportem, dla tego np sporo osób exportuje do maxa i potem z maxa dopiero exportuje dalej. Wiesz to taki przykład ale jest sporo takich błachostek które niby ten program spełnia że można zrobić w nim wszystko od a do z ale ten ostatni fragment czasem wymaga drugiej aplikacji.
le_chu Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 legomir - dzięki za cynk bo nie wiedziałem że Vray C4D jest nieoficjalny. Moim skromnym zdaniem, jeśli bawimy się już w teorie spiskowe, to najszybciej Autodesk dogadany jest z Chaosami by po prostu pisanie pluginów pod inne softy miało mniejszy priorytet. Tak samo zastanawiam się nad nieustannym brakiem Photoshopa pod linuxa - zasłanianie się jego różnymi dystrybucjami itp. Jakoś Foundry nie ma z tym problemu wypuszczając Nuka (Octane render, Maya+Vray chyba też jest pod lin?). ikkiz - a nie możesz tak na privie pobawić się w osobiste docinki?
ikkiz Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 (edytowane) czy Dziadek3d miał wnuki, bo tak jakoś...tego... ;) a propo vraya, to bardzo dobry renderer jest ;) Kramon na litość boską, przecież Beny, Traitor, Le_chu... wiedzą więcej od Ciebie na temat vraya, po co to tłumaczysz, komu? Ja się więcej nie odzywam, bo znowu będą przepychanki w stylu Dziada3d... a Karamon... nie jesteś wart mojej uwagi, powiem Ci tak wprost. Sruuu wazeliną prosto w oczy. Już dajcie mu te plusy Edytowane 2 Wrzesień 2013 przez ikkiz
makak Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 to Blender będzie miał go przed Cinemą Przecież Cinema ma vray od jakiegoś czasu. Tylko, że opcja ta jest zrobiona przez inna firmę a nie Chaos Group (ma to pewnie tą wadę, że trzeba zapłacić cenę za Vraya i za plugin, który to umożliwia) - http://www.vrayforc4d.net/portal/
Skoti Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 ... po czym następuje cały siąg pseudodomysłów bez żadnych podstaw ;) Podstawy tego co napisałem są na liście dyskusyjnej blendera - wielu twórców pluginów z innych softów już prowadziło tam dyskusję i byli odprawiani z kwitkiem i tekstem jesteśmy za, ale licencja zabrania, jak i były dyskusje rozpoczynane przez Tona na temat tego jak by tu obejść problem i był pomysł zrobienia serwera internetowego z blendera i pluginy miały się komunikować taki interface, ale to nie jest najlepszy pomysł na komunikację (bo faktycznie nie jest, ale lepszego nie ma, ze względu na licencje). A czym się różni pseudodomysł od zwykłego domysłu? Po prostu były to tak abstrakcyjne wizje, że słowo domysł nie pasowało, a nie chciałem pisać o urojeniach.
legomir Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 No bo zobacz. Jeśli jesteś game modelerem np. No to Blender ci wystarcza w zupełności tak? Według mnie ma lepsze narzędzia do UV mapy, modelowanie też jest bardzo dobre niemal tak dobre jak w Modo, więc jest idealny dla takiej osoby. Silnik renderujący symulacje itp nie są aż tak istotne. A Modelowanie i texturowanie to najmocniejsze strony blendera, a to głównie jest potrzebne w gamedev. Problem pojawia się z exportem, dla tego np sporo osób exportuje do maxa i potem z maxa dopiero exportuje dalej. Wiesz to taki przykład ale jest sporo takich błachostek które niby ten program spełnia że można zrobić w nim wszystko od a do z ale ten ostatni fragment czasem wymaga drugiej aplikacji. Kramon a czytałtyśże ze zrozumieniem co pisał Skoti o exporterach?
Kramon Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Kramon a czytałtyśże ze zrozumieniem co pisał Skoti o exporterach? Dopiero teraz przeczytałem musiał dodać ten fragment po edicie a wtedy pojawiły się już nowe posty i nie zauważyłem tego. Ma trochę racji ale właśnie jak mówię że to też może być spowodowane tym że zrobili tak specialnie, bo prawdę mówiąc no problem jest znany od X lat. i Już wiele razy miał być naprawiony pojawiał się projekt i tak dalej przez kogoś innego i nagle cicho. projekt umierał. No to było trochę dziwne. Może faktycznie idiotycznie szukamy na siłe spisków itp. Ale z drugiej strony porozumienia między firmami nie są niczym nowym. i raczej na pewno jakieś są. :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się