Napisano 7 Luty 201510 l No jak dla mnie SUPER =D ale ja się podniecam prawie każdą pracą na tym forum więc nie jest to zbyt pomocne kiedy piszę SUPER ;) Mogę spytać jakich brushy używasz?
Napisano 7 Luty 201510 l Autor Użyłem właściwie 4 brushy z packu Daarkena. Twardego, pastelowego, texturowego i soft edge'a.
Napisano 20 Luty 201510 l Autor Starsza pracka, porzucona bo za duży bałagan w niej zrobiłem i się zgubiłem: Tutaj trochę postaci i portret, po których stwierdziłem, że moje szkice są totalnie beznadziejne i pora coś z tym zrobić, najlepiej postudiować Siudmaka. No wiec postudiowałem jego ilustracje do Diuny, dwie górne to studia jego prac, dwie dolne to moje z randomowych zdjęć: I chyba załapałem lepsze podejście do szkicowania. I rozkminka nt. specular highlihtów, bo zawsze sprawiają mi problem:
Napisano 20 Luty 201510 l No moim zdaniem główny problem polega na tym, że sam nie wiesz co chcesz narysować. Co tak na prawdę się ma dziać. Ten "tytan" ma taką pozę jakby właśnie: zrobił sobie "ała" w paluszek, kupkę dotknął i miał łapkę umazaną, fuuuj. Ewentualnie dać mu drugą łapkę na biodro i wygląda na stereotypowego geja. Poza tym próbujesz tymi skałami wzmocnić kompozycję. Wszystkie wystrzeliwują w postać, podczas gdy ona kieruje rękę w górę, gdzie nic się nie dzieje. Podobnie postać u dołu. Miecz kieruje w dolny róg obrazka. Druga rzecz to bliki i światła. Takie same na skałach, postaci, tle i pierwszym planie. I jeszcze, jak już o tym mowa. żeby ten hełm np. ładnie zagrał z tym światłem to tło za nim powinno dać mu szanse. A nie być równie prześwietlone. Powalcz z rysunkiem, można z niego coś fajnego wycisnąć. Powodzenia
Napisano 20 Luty 201510 l Autor Dzięki wielkie, rzeczywiście nieporównywalnie lepiej. Może jeszcze do tego wrócę i pójdę w stronę, którą pokazałeś. Pozdro! Rzeczywiście co jakiś czas wpadam w taką pułapkę, że mam pomysł na "coś" i po prostu zaczynam jechać bez przygotowania. To mnie wciąga, spędzam nad niezaplanowaną ilustracją zdecydowanie za dużo czasu, goddammit. Edytowane 20 Luty 201510 l przez DraxMustHurt
Napisano 20 Luty 201510 l Lepiej robić po kilka szkiców i wybierać ten lepszy , też mam z tym problem ale trzeba odrzucić złe nawyki w końcu ;) Dobrze się dzieje a komentarz JakkaS to jak błogosławieństwo :D
Napisano 22 Luty 201510 l świetnie ci idzie forma i plama ... jedyne co bym dodał to więcej kolorów i SSS skóry
Napisano 22 Luty 201510 l Nic konstruktywnego :D. Zalogowałem, żeby napisać, że mi się podoba ten portret :). I zapytać co to jest "sss skóry"? Jest na forum gdzieś słowniczek pojęć jakiś?
Napisano 22 Luty 201510 l podpowierzchniowe rozproszenie c: to sie dzieje gdy część światła przechodzi przez skórę i dopiero "w środku" się odbija. Wtedy dwa światła (to odbite na zewnątrz skóry i to które przez nią przeszło i dopiero się odbiło) się kumulują i otrzymujemy bardziej nasycony, często cieplejszy kolor. wszystko jest w art tutorialu edit: i fajne włosy na portrecie
Napisano 23 Luty 201510 l Autor @sinusoida @lee Dzięki! Podkolorowałem i rzeczywiście od razu więcej życia.
Napisano 24 Luty 201510 l nie wiem czemu, ale nie czuć wielkości tej koparki. bardziej mam wrazenie, ze stoi obok niej krasnoludek niz ze ona jest wielka. nie wiem, czy to twoj design, ale wydaje mi sie, że takie wielkie maszyny sa troche inaczej robione od takich przecietnych koparków
Napisano 24 Luty 201510 l Autor Racja racja, mój "projekt". Na początku miał mieć nogi jak mech, ale jakos nie mogłem ich wpasować. Powinienem był pokazać go od dołu itd. Głównie chciałem obczaić wrzucenie foty i malowanie po niej celem ekstraktowania kolorów. Na pewno wrócę do tematu mechów, tylko lepiej zaplanuje
Napisano 24 Luty 201510 l Hey, mam nadzieję, że cie moje drobne złośliwości w poprzednim komentarzu nie ubodły zbytnio. Z natury złośliwy jestem i się czasem zapominam :D A co do tego, że nie wiesz czasem co chcesz narysować. To jest w pewnym sensie błogosławieństwo. Taki stan, że sobie "coś porysuję". Z tego skutecznie, niestety, leczą zlecenia. Zwykle jest tekst, który w mniejszym lub większym stopniu działa jak kajdany. :) A co do koparki, nie znam się na maszynach, ale moim zdaniem brakuje drobnych elementów jak spawy, okablowanie czy małe reflektory, drabinki itp. http://img09.olx.pl/images_tablicapl/165514085_6_644x461_zeppelin-zm19-22-tony-duza-koparka-kolowa-.jpg http://img.truck.pl/artpics/AMT/809/WL_1713_Ap1d.jpg
Napisano 24 Luty 201510 l Autor JakkaS - Bynajmniej nie odebrałem tego jako złośliwości itd. Już dawno się przekonałem, że jak chce się gdzieś dojść trzeba mieć twardy tyłek więc sypcie krytyką ile wlezie :P. Szczególnie, że ta krytyka była bardzo konstruktywna i bardzo pomogła. No i dzięki tobie mam zamiar do ilustracji wrócić, inaczej pewnie bym ją zostawił. Do tematów mechowych jak mówiłem tez wrócę, ale z lepszym przemyśleniem i przygotowaniem :) Jeszcze raz dzięki!
Napisano 27 Luty 201510 l Autor Smaug the Obrzydlivious :D Malowane na mega nieskalibrowanym laptopie, wiec moze byc sieczka z kolorami :C
Napisano 27 Luty 201510 l Podoba mi sie oswietlenie, ladnie wydobywa smoka! A czy sylwetka smauga tak wyglada? Mam na mysli tulow, z obu stron tak wybrzuszony jest? :o
Napisano 27 Luty 201510 l Autor @zlyczlowiek On jest w ciąży a ty się z niego śmiejesz :C. Nie no, rzeczywiście do poprawy, trochę na grzbiecie poleciałem i wygląda jak nadęty xD @DPFantasy Dzięki!
Napisano 3 Marzec 201510 l Autor Luźne szkice strojów Fremenów z mojej ukochanej "Diuny", które chodziły mi po głowie i pewnie pociągnę je dalej, może w ilustracji.
Napisano 3 Marzec 201510 l Stroje bardzo fajne, ja bym je "wypieścił" i wstawiał do portfolio na bank.
Napisano 6 Marzec 201510 l Autor Dzięki! Mój pierwszy romans z photobashingiem i overpaintowaniem i filtrowaniem:
Napisano 9 Marzec 201510 l Niestety mało widać overpaintowania, a za bardzo rzuca się w oczy filtrowanie. Akurat od domyślnych filtrów w PSie trzymałabym się jak najdalej, bo tylko sprowadzają pracę do poziomu kiczu. Plusik za ładne palety barw ;)
Napisano 9 Marzec 201510 l Zgadzam się z elwiko - mi na pierwszy rzut oka prace wyglądają jak gotowe zdjęcia przepuszczone przez randomowy, fotoszopowski filtr - choć wiadomo, że było inaczej ;) Może to jest właśnie pożądany efekt, ale całość wygląda właśnie ciut kiczowato i mi kojarzy się zamiast z pracą doświadczonego grafika, z twórczością żółtodzioba, który odkrył magię filtrowania :D
Napisano 9 Marzec 201510 l Włśnie! Używanie filtrów to mówiąc prosto lamerstwo, zrobiłeś niezłe obrazki, zupełnie nie wiem skąd pomysł na użycie filtrów A ten kto kliknął do rekomendacji niech odklika, bo tylko chłopakowi zaszkodzi.
Napisano 9 Marzec 201510 l Autor Macie rację, rzeczywiście poniosło mnie filtrowanie, bo szybko mogłem osiągnąć "fajny" efekt. Generalnie styl podobny temu bardzo mi się podoba, tylko chyba przyda się albo porządny overpaint całego filtru albo zrobienie podobnego efektu ale z łapy. Edytowane 9 Marzec 201510 l przez DraxMustHurt
Napisano 11 Marzec 201510 l Autor Work in progress, ale im dalej brnę tym mniej mi się podoba więc nie wiem czy będę dalej dłubał. Brakuje oprócz ogólnego kończenia dalej kilku cieni itd. Chciałem zrobić coś w rodzaju konceptu/ilustracji przypominającej rzut z bijatyki skupiając się na samej arenie. Cholerne landskejpy ;p Edytowane 11 Marzec 201510 l przez DraxMustHurt
Napisano 11 Marzec 201510 l Z tymi plakatami intencje były zacne, gdybyś to rzeczywiście z łapy poleciał wyglądałoby naprawdę fajnie. PSowi "prawie" to wychodzi, ale ostatecznie wygląda jak coś w mega słabej rozdzielczości i do tego z poszarpanymi, brzydkimi krawędziami. To chyba przez to głównie wyłazi ten "kicz". A co do obrazka powyżej - fajne toto. Mi osoboście źle się czyta te nieśmiało wystające elementy na pierwszym planie. Raz że odciągają uwagę, dwa że są mocno ostre i wyrenderowane, przez co gubi się głębię. Ja bym to jakoś przestawiła/wywaliła i może dała trochę więcej oddechu na dale, żeby ta wielka, wydziergana brama miała dobre podejście? Może zmienić ciut perspektywę z niższą linią horyzontu? To tylko moja skromna opinia, proszę nie odbierać tego jako wymądrzanie :)
Napisano 13 Marzec 20159 l Ogarniasz 3d, to weź tą ostatnią scenkę odtwórz w formie prostych klocków w 3d żeby zobaczyć co zrobiłeś nie tak perspektywie, to potrafi dać do myślenia.
Napisano 15 Marzec 20159 l Autor @cho.co No właśnie jak zrobię to co napisał biglebowsky może spróbuję do tego podejść dalej mając to na uwadze, dzięki za rady! @biglebowsky Yep, dobry pomysł, ogarnę i wrzucę przemyślenia. Dzięki! Tymczasem eksperymencik kolorystyczny: A aktualnie działam rysowanie samochodów z Robertsonem i pewnie dużo czasu upłynie, zanim wyjdzie z tego cokolwiek godnego wrzucenia :P
Napisano 16 Marzec 20159 l Nie pitol tylko wrzucaj, przynajmniej rady dostaniesz co źle i co poprawić.
Napisano 19 Marzec 20159 l zgadzam się z Polakiem.. :P :P wrzucaj wrzucaj :D ;D a eksperymencik bardzo interesujący.. :D a co do ilustracji z mortala.... polecam spróbowac to w 3d bloknąć jak juz biglebowsky zaznaczyl, potraktuj to jako wyzwanie z modelowania na podstawie konceptu, który z reszta sam zrobiłes.. :D.ja takie rzeczy w zbrushu sobie czasem blokuje jak pewnie wiesz (:P) a potem jakis szybki render , moze kilka róznych kamer i juz beda dobre materialy na ilustrację :D :D
Napisano 28 Marzec 20159 l Autor Jak będzie jakaś sensowna ilość warta skanu to wrzucę, coby to się można porzygać stadnie :D Tymczasem:
Napisano 31 Marzec 20159 l Autor Nazywa się uczymy się ZBrusha i używania 3D w ilustracjach :p. Jeszcze sporo braków i fundamentalsowych i 3d/technicznych do efektu który chce osiągnąć. Czy to droga na skróty? Być może. Czy jednak daje efekty? Jak widać tak, a dla mnie to się liczy. Oczywiście nie można zapominać o nauce fundamentalsów, jednak zrobienie pracy z której jestem poziomowo zadowolony na pewno daje morale boosta. No i właściwie skoro 3D też trzeba się nauczyć to czy to coś złego?
Napisano 31 Marzec 20159 l Że skill dostaje boosta to znam z autopsji.. :D :D Osobiście to myśle ze używanie wszelkich dostępnych technik i trików zeby osiągnąć zamierzony efekt nie jest niczym złym a wręcz przeciwnie, skoro klienta i tak to nie obchodzi... inna sprawa ze często miewam wyrzuty sumienia za te czity i potem szybko robie jakies faundamentalsy zeby nieco zaspokoic moje sumienie... :D :D
Napisano 31 Marzec 20159 l Grafa daje rade, szkoda tylko że ta skalna podstawa nie taka jak w stylu tego Gigeryzmu co postać ma za plecami (o albo jakby całkiem z jaja Aliena wychodził ; ) Apropo 3D to właśnie się zastawiałem czy posiłkowaniem się Zbrushem i ogólnie technikami 3D w pracach 2D - oprócz plusów jakie ma minusy w kontekście wyrabiania umiejętności potrzebnych w ilustracji i koncept arcie? Czy wystarczy ćwiczyć podstawy żeby uniknąć tych minusów? Pewno to też indywidualne kwestie są...
Napisano 8 Kwiecień 20159 l Autor Zależy jak do tego podchodzisz wydaje mi się. W sumie to teoretycznie jak nauczysz się sculptować do odpowiedniego poziomu to wszystko możesz dokładnie wyrendzić i tylko trochę przemalować, żeby nadać temu trochę malarskiej lekkości. Pewnie zajmie to więcej czasu niż zwykłe malowanie, chociaż też nie zawsze. Ja im więcej się bawię, tym bardziej kocham używanie 3D w ilustracjach. Wróciłem do harmonogramu ćwiczeń jednak, żeby się upewnić, że nie zaniedbam jednak zwykłych, analogowych fundamentalsów :P A tu najnowszy Prawie-Conan :D
Napisano 9 Kwiecień 20159 l niepotrzebnie wszystkie krawędzie tak samo ostro ścinasz, krawędzie są ścięte głównie tam, gdzie występuje duża róznica między obiektem a tłem, tam gdzie walor jest zbliżony możesz w ogóle krawędź rozmazać(zmrórz se oczy i od razu zobaczysz, w których miejscach mógłbys miękkim pędzlem dziabnąć kreskę bez utraty na jakości pracy). no i zawsze to bedzie ciekawiej wyglądać yoł
Napisano 9 Kwiecień 20159 l Nie tyle bez utraty jakości co nawet z zyskiem: http://muddycolors.blogspot.com/2015/04/10-things-about-edges.html
Napisano 2 Maj 20159 l Autor Dzięki! Rzeczywiście, totalnie pominąłem kontrolę krawędzi, staram się teraz na to zwracać większą uwagę. Random stuff: No i HOW TO DRAW z Robertsonem, szlifuje totalne fundamentalsy fundamentalsów, i powoli perspektywę:
Napisano 2 Maj 20159 l progres proges, to sie chwali... ;-) portret chyba najlepiej wyszedl, teraz w moim "super grafiku " tez mam na warsztacie portrety, az mozna oszalec.. :P :P w tej ostaenij pracy ciekawy klimacik sie rozwija, ale chyba przydaloby sie nieco podpicopwac te szkielety, albo głowy chociaz (refki..?? :P :P :P) pozdro i ciskaj.. ;-)
Napisano 4 Maj 20159 l Autor Dzięki! Ten portret to w sumie był tak dla odmiany od perspektywy i ołówka, a co do szkieletów to racja. Właśnie przemyślałem to i nie mogę iść na ustępstwa w stylu nie wykańczania czegoś co powinno być wykończone, bo to mi tylko wstrzyma progress. W kolejnych pracach nie będę sobie pozwalał na leniuszkowanie :P Tymczasem STAR WARS DAY! :D
Napisano 4 Maj 20159 l Ostatni speed bardzo fajny tylko klony jakieś duże :) Jestem ciekawy jakby wyglądały troszke mniejsze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto