Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No jak dla mnie SUPER =D ale ja się podniecam prawie każdą pracą na tym forum więc nie jest to zbyt pomocne kiedy piszę SUPER ;)

Mogę spytać jakich brushy używasz?

  • Odpowiedzi 264
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Starsza pracka, porzucona bo za duży bałagan w niej zrobiłem i się zgubiłem:

cVlG4t2.jpg

 

Tutaj trochę postaci i portret, po których stwierdziłem, że moje szkice są totalnie beznadziejne i pora coś z tym zrobić, najlepiej postudiować Siudmaka.

bReOJiJ.jpg

 

No wiec postudiowałem jego ilustracje do Diuny, dwie górne to studia jego prac, dwie dolne to moje z randomowych zdjęć:

h6JpBGg.jpg

 

I chyba załapałem lepsze podejście do szkicowania.

 

I rozkminka nt. specular highlihtów, bo zawsze sprawiają mi problem:

qilxa1H.jpg

ARKVYi5.jpg

Napisano

No moim zdaniem główny problem polega na tym, że sam nie wiesz co chcesz narysować. Co tak na prawdę się ma dziać. Ten "tytan" ma taką pozę jakby właśnie: zrobił sobie "ała" w paluszek, kupkę dotknął i miał łapkę umazaną, fuuuj. Ewentualnie dać mu drugą łapkę na biodro i wygląda na stereotypowego geja.

 

Poza tym próbujesz tymi skałami wzmocnić kompozycję. Wszystkie wystrzeliwują w postać, podczas gdy ona kieruje rękę w górę, gdzie nic się nie dzieje. Podobnie postać u dołu. Miecz kieruje w dolny róg obrazka. Druga rzecz to bliki i światła. Takie same na skałach, postaci, tle i pierwszym planie. I jeszcze, jak już o tym mowa. żeby ten hełm np. ładnie zagrał z tym światłem to tło za nim powinno dać mu szanse. A nie być równie prześwietlone.

 

Powalcz z rysunkiem, można z niego coś fajnego wycisnąć. Powodzenia

 

68hunr.jpg

Napisano (edytowane)

Dzięki wielkie, rzeczywiście nieporównywalnie lepiej. Może jeszcze do tego wrócę i pójdę w stronę, którą pokazałeś. Pozdro!

 

Rzeczywiście co jakiś czas wpadam w taką pułapkę, że mam pomysł na "coś" i po prostu zaczynam jechać bez przygotowania. To mnie wciąga, spędzam nad niezaplanowaną ilustracją zdecydowanie za dużo czasu, goddammit.

Edytowane przez DraxMustHurt
Napisano

Lepiej robić po kilka szkiców i wybierać ten lepszy , też mam z tym problem ale trzeba odrzucić złe nawyki w końcu ;)

Dobrze się dzieje a komentarz JakkaS to jak błogosławieństwo :D

Napisano

Nic konstruktywnego :D. Zalogowałem, żeby napisać, że mi się podoba ten portret :). I zapytać co to jest "sss skóry"?

Jest na forum gdzieś słowniczek pojęć jakiś?

Napisano

podpowierzchniowe rozproszenie c: to sie dzieje gdy część światła przechodzi przez skórę i dopiero "w środku" się odbija. Wtedy dwa światła (to odbite na zewnątrz skóry i to które przez nią przeszło i dopiero się odbiło) się kumulują i otrzymujemy bardziej nasycony, często cieplejszy kolor. wszystko jest w art tutorialu

 

edit: i fajne włosy na portrecie

Napisano

nie wiem czemu, ale nie czuć wielkości tej koparki. bardziej mam wrazenie, ze stoi obok niej krasnoludek niz ze ona jest wielka. nie wiem, czy to twoj design, ale wydaje mi sie, że takie wielkie maszyny sa troche inaczej robione od takich przecietnych koparków

Napisano

Racja racja, mój "projekt". Na początku miał mieć nogi jak mech, ale jakos nie mogłem ich wpasować. Powinienem był pokazać go od dołu itd. Głównie chciałem obczaić wrzucenie foty i malowanie po niej celem ekstraktowania kolorów. Na pewno wrócę do tematu mechów, tylko lepiej zaplanuje

Napisano

Hey, mam nadzieję, że cie moje drobne złośliwości w poprzednim komentarzu nie ubodły zbytnio. Z natury złośliwy jestem i się czasem zapominam :D

 

A co do tego, że nie wiesz czasem co chcesz narysować. To jest w pewnym sensie błogosławieństwo. Taki stan, że sobie "coś porysuję". Z tego skutecznie, niestety, leczą zlecenia. Zwykle jest tekst, który w mniejszym lub większym stopniu działa jak kajdany. :)

 

A co do koparki, nie znam się na maszynach, ale moim zdaniem brakuje drobnych elementów jak spawy, okablowanie czy małe reflektory, drabinki itp.

 

http://img09.olx.pl/images_tablicapl/165514085_6_644x461_zeppelin-zm19-22-tony-duza-koparka-kolowa-.jpg

http://img.truck.pl/artpics/AMT/809/WL_1713_Ap1d.jpg

Napisano

JakkaS - Bynajmniej nie odebrałem tego jako złośliwości itd. Już dawno się przekonałem, że jak chce się gdzieś dojść trzeba mieć twardy tyłek więc sypcie krytyką ile wlezie :P. Szczególnie, że ta krytyka była bardzo konstruktywna i bardzo pomogła.

No i dzięki tobie mam zamiar do ilustracji wrócić, inaczej pewnie bym ją zostawił.

 

Do tematów mechowych jak mówiłem tez wrócę, ale z lepszym przemyśleniem i przygotowaniem :)

Jeszcze raz dzięki!

Napisano

@zlyczlowiek

On jest w ciąży a ty się z niego śmiejesz :C. Nie no, rzeczywiście do poprawy, trochę na grzbiecie poleciałem i wygląda jak nadęty xD

 

@DPFantasy

Dzięki!

Napisano

Niestety mało widać overpaintowania, a za bardzo rzuca się w oczy filtrowanie. Akurat od domyślnych filtrów w PSie trzymałabym się jak najdalej, bo tylko sprowadzają pracę do poziomu kiczu. Plusik za ładne palety barw ;)

Napisano

Zgadzam się z elwiko - mi na pierwszy rzut oka prace wyglądają jak gotowe zdjęcia przepuszczone przez randomowy, fotoszopowski filtr - choć wiadomo, że było inaczej ;) Może to jest właśnie pożądany efekt, ale całość wygląda właśnie ciut kiczowato i mi kojarzy się zamiast z pracą doświadczonego grafika, z twórczością żółtodzioba, który odkrył magię filtrowania :D

Napisano

Włśnie! Używanie filtrów to mówiąc prosto lamerstwo, zrobiłeś niezłe obrazki, zupełnie nie wiem skąd pomysł na użycie filtrów

 

A ten kto kliknął do rekomendacji niech odklika, bo tylko chłopakowi zaszkodzi.

Napisano (edytowane)

Macie rację, rzeczywiście poniosło mnie filtrowanie, bo szybko mogłem osiągnąć "fajny" efekt. Generalnie styl podobny temu bardzo mi się podoba, tylko chyba przyda się albo porządny overpaint całego filtru albo zrobienie podobnego efektu ale z łapy.

Edytowane przez DraxMustHurt
Napisano (edytowane)

Work in progress, ale im dalej brnę tym mniej mi się podoba więc nie wiem czy będę dalej dłubał. Brakuje oprócz ogólnego kończenia dalej kilku cieni itd. Chciałem zrobić coś w rodzaju konceptu/ilustracji przypominającej rzut z bijatyki skupiając się na samej arenie. Cholerne landskejpy ;p

 

ibTG7X4.jpg

Edytowane przez DraxMustHurt
Napisano

Z tymi plakatami intencje były zacne, gdybyś to rzeczywiście z łapy poleciał wyglądałoby naprawdę fajnie. PSowi "prawie" to wychodzi, ale ostatecznie wygląda jak coś w mega słabej rozdzielczości i do tego z poszarpanymi, brzydkimi krawędziami. To chyba przez to głównie wyłazi ten "kicz". A co do obrazka powyżej - fajne toto. Mi osoboście źle się czyta te nieśmiało wystające elementy na pierwszym planie. Raz że odciągają uwagę, dwa że są mocno ostre i wyrenderowane, przez co gubi się głębię. Ja bym to jakoś przestawiła/wywaliła i może dała trochę więcej oddechu na dale, żeby ta wielka, wydziergana brama miała dobre podejście? Może zmienić ciut perspektywę z niższą linią horyzontu? To tylko moja skromna opinia, proszę nie odbierać tego jako wymądrzanie :)

Napisano

@cho.co

No właśnie jak zrobię to co napisał biglebowsky może spróbuję do tego podejść dalej mając to na uwadze, dzięki za rady!

 

@biglebowsky

Yep, dobry pomysł, ogarnę i wrzucę przemyślenia. Dzięki!

 

Tymczasem eksperymencik kolorystyczny:

cIAunNi.jpg

 

A aktualnie działam rysowanie samochodów z Robertsonem i pewnie dużo czasu upłynie, zanim wyjdzie z tego cokolwiek godnego wrzucenia :P

Napisano

zgadzam się z Polakiem.. :P :P wrzucaj wrzucaj :D ;D a eksperymencik bardzo interesujący.. :D a co do ilustracji z mortala.... polecam spróbowac to w 3d bloknąć jak juz biglebowsky zaznaczyl, potraktuj to jako wyzwanie z modelowania na podstawie konceptu, który z reszta sam zrobiłes.. :D.ja takie rzeczy w zbrushu sobie czasem blokuje jak pewnie wiesz (:P) a potem jakis szybki render , moze kilka róznych kamer i juz beda dobre materialy na ilustrację :D :D

Napisano

Nazywa się uczymy się ZBrusha i używania 3D w ilustracjach :p. Jeszcze sporo braków i fundamentalsowych i 3d/technicznych do efektu który chce osiągnąć.

Czy to droga na skróty? Być może. Czy jednak daje efekty? Jak widać tak, a dla mnie to się liczy. Oczywiście nie można zapominać o nauce fundamentalsów, jednak zrobienie pracy z której jestem poziomowo zadowolony na pewno daje morale boosta. No i właściwie skoro 3D też trzeba się nauczyć to czy to coś złego?

Napisano

Że skill dostaje boosta to znam z autopsji.. :D :D Osobiście to myśle ze używanie wszelkich dostępnych technik i trików zeby osiągnąć zamierzony efekt nie jest niczym złym a wręcz przeciwnie, skoro klienta i tak to nie obchodzi... inna sprawa ze często miewam wyrzuty sumienia za te czity i potem szybko robie jakies faundamentalsy zeby nieco zaspokoic moje sumienie... :D :D

Napisano

Grafa daje rade, szkoda tylko że ta skalna podstawa nie taka jak w stylu tego Gigeryzmu co postać ma za plecami (o albo jakby całkiem z jaja Aliena wychodził ; )

 

Apropo 3D to właśnie się zastawiałem czy posiłkowaniem się Zbrushem i ogólnie technikami 3D w pracach 2D - oprócz plusów jakie ma minusy w kontekście wyrabiania umiejętności potrzebnych w ilustracji i koncept arcie? Czy wystarczy ćwiczyć podstawy żeby uniknąć tych minusów? Pewno to też indywidualne kwestie są...

Napisano

Zależy jak do tego podchodzisz wydaje mi się. W sumie to teoretycznie jak nauczysz się sculptować do odpowiedniego poziomu to wszystko możesz dokładnie wyrendzić i tylko trochę przemalować, żeby nadać temu trochę malarskiej lekkości. Pewnie zajmie to więcej czasu niż zwykłe malowanie, chociaż też nie zawsze.

 

Ja im więcej się bawię, tym bardziej kocham używanie 3D w ilustracjach. Wróciłem do harmonogramu ćwiczeń jednak, żeby się upewnić, że nie zaniedbam jednak zwykłych, analogowych fundamentalsów :P

 

A tu najnowszy Prawie-Conan :D

Marauder.jpg

Napisano

niepotrzebnie wszystkie krawędzie tak samo ostro ścinasz, krawędzie są ścięte głównie tam, gdzie występuje duża róznica między obiektem a tłem, tam gdzie walor jest zbliżony możesz w ogóle krawędź rozmazać(zmrórz se oczy i od razu zobaczysz, w których miejscach mógłbys miękkim pędzlem dziabnąć kreskę bez utraty na jakości pracy). no i zawsze to bedzie ciekawiej wyglądać yoł

Napisano

Dzięki! Rzeczywiście, totalnie pominąłem kontrolę krawędzi, staram się teraz na to zwracać większą uwagę. Random stuff:

 

bPjHxEr.jpg

bGYKq2g.jpg

GToNxhC.jpg

jjRijrl.jpg

 

No i HOW TO DRAW z Robertsonem, szlifuje totalne fundamentalsy fundamentalsów, i powoli perspektywę:

pRdn97m.jpg

PuPLzoT.jpg

 

Necromancer.jpg

Napisano

progres proges, to sie chwali... ;-) portret chyba najlepiej wyszedl, teraz w moim "super grafiku " tez mam na warsztacie portrety, az mozna oszalec.. :P :P w tej ostaenij pracy ciekawy klimacik sie rozwija, ale chyba przydaloby sie nieco podpicopwac te szkielety, albo głowy chociaz (refki..?? :P :P :P) pozdro i ciskaj.. ;-)

Napisano

Dzięki! Ten portret to w sumie był tak dla odmiany od perspektywy i ołówka, a co do szkieletów to racja. Właśnie przemyślałem to i nie mogę iść na ustępstwa w stylu nie wykańczania czegoś co powinno być wykończone, bo to mi tylko wstrzyma progress. W kolejnych pracach nie będę sobie pozwalał na leniuszkowanie :P

 

Tymczasem STAR WARS DAY! :D

KyloRen.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności