Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. wyklepanych ostatnio.

Będę wrzucał tu moje ćwiczenia, szkice i testy związanie z anatomią. Na początek kilka portretów

i figur, które ostatnio wyklepałem w ZBrushu.

Zależy mi na waszych komentarzach i krytyce.

 

Do renderowania używam BPR i jeśli ktoś ma jakieś rady na ten temat, bardzo chętnie ich wysłucham.

 

sQRKDHINuehP-iPqxUn8C70SYvin5j4ijxNfC9YYTgVPCp62-6_WoDMy-Tq-x-1bR8dgEw=w1416-h693

qAqll0ujWzJrIDIY7mERsJG35u4pusz_Ngy6Qu_nJx1860pTtnxCmVdhElf4CUWhT3Gp5A=w1416-h693

WtJaaG0jyo7d8URCfOEnbsd-Njm2V8ByWiu5_RDjgiPCBr2w5bhp8FAWqCtiyMBdQJK5LQ=w1416-h693

kGYPkCMIolzSGroTja4ID8UV59ptZFugOqj61ASb6jGy1ZDRfGmqFMIQ7BWSQm0mf40EJw=w1416-h693

Edytowane przez michalo
Napisano (edytowane)

[ATTACH=CONFIG]92686[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92687[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92688[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92689[/ATTACH]

Edytowane przez michalo
Napisano

Chyba nie muszę pisać, że z prac, które tutaj pokazałeś najbardziej poprawna jest dłoń ? Podejrzewam, że sam to zauważyłeś.

 

Ja bym na Twoim miejscu tą dłoń poprawił, bo naprawdę niewiele jej trzeba i będzie fajna praca.

 

1. Fałdy na paliczkach i ich łączenia są do poprawy.

2. Paznokcie, a przede wszystkim połączenie między fałdą skórną a paznokciem jest do poprawy za wyjątkiem małego palca. Tam moim zdaniem wygląda to dobrze.

 

Co do pozostałych prac. Nie ma w nich aż tak rażących błędów przez co ciężko je zauważyć, prócz uszu, które olałeś albo rzeźbisz z wyobraźni i nie wspierasz się żadnymi referencjami zgadując formę. Dobrze zacząłeś z tą dłonią, proponuję Ci podobne studium ucha, robisz wycinek na takiej zasadzie jak tutaj (CLICK) i wspierając się referencjami na prawdę ciężko nie zrobić postępu, ponieważ skupisz się tylko na pojedynczej części ciała, a jak uznasz już, że to opanowałeś to wyrzeźbienie całej główki z uchem na raz nie będzie dla Ciebie żadnym problemem.

 

Co do całej reszty, nie będę się tutaj wdrażał w szczegóły, bo po pierwsze nic Ci to nie da, a po drugie musiał bym się rozpisać na kilka stron. Pisząc ogólnie, jest dużo małych błędów przez co te prace nie wyglądają tak jak byś tego chciał, ale żeby Ci pomóc to zacznijmy najpierw od ogółu, a detale zostawmy na później.

 

Brakuje w tych pracach konsekwencji. Jeśli rzeźbisz puszystą modelkę a'la Rubens (przestudiuj dokładnie jego obrazy, to jest na prawdę skarbnica wiedzy co do artystycznego przedstawiania osób otyłych robiąc to jeszcze w taki sposób, żeby wyglądało ładnie). To musisz wiedzieć podstawowe rzeczy na temat tego gdzie się najbardziej odkłada tkanka tłuszczowa u kobiety i u mężczyzny i czy na pewno przy takim poziomie tkanki tłuszczowej będzie wyraźnie widoczny np. mięsień naramienny. Poza tym wyobraź sobie, że masz na sobie tyle tłuszczu to coś się z nim musi dziać co nie ? No właśnie, działa na niego grawitacja, zobacz np. jak tutaj pośladki wylewają się na uda (CLICK), potem zobacz na swój model i zastanów się czemu są takie płaskie i przyklejone.

Druga sprawa, unikaj tak wyraźnego zaznaczania mięśnia mostkowo-obojczykowo-sutkowego. Na etapie szkicu wygląda to w porządku bo w pewien sposób sobie pomagasz, ale jak kończysz pracę to nie widzę sensu zostawiania tego w ten sposób, chyba, że głowa jest na prawdę mocno odchylona, wtedy takie coś się broni.

Po trzecie, co do samych główek, to mają dziwnie napompowane policzki, jedynie ten z wąsem się broni przez swoją charakterystyczną twarz, natomiast pierwsza głowa i dzieciak wyglądają dziwnie.

 

Miałem się nie rozpisywać, ale i tak wyszło jak zwykle, no nic, mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.

 

Pozdrawiam

Napisano

Myślałem, że trochę lepiej mi poszło zwłaszcza z tymi portretami. Te poliki, jak to poprawić? Ciężko mi zrozumieć czemu

są źle (wychodzi brak wiedzy na ten temat) Pierwszej głowie poświęciłem sporo uwagi więc myślałem, że będzie lepiej.

 

Mięsień mostkowo-sutkowo-obojczykowy to jeden z moich ulubionych mięśni i lubię go ostro zaznaczyć już na początku.

Wiem, że to źle bo chodzi mi o realizm i muszę zwracać na to uwagę żeby go 'urealnić'.

Uszy olałem ale nie do końca więc zrobię tak jak mówisz i pracę umieszczę tutaj.

(a propos, zawsze staram się korzystam z większej bądź mniejszej liczby referencji i książek)

 

Masz rację co do otyłej kobiety. Przyglądałem się jej kształtom długo (tutaj link

http://posespace.com/posetool/showcontact.aspx?sku=jenc005 mam je w pełnej rozdzielczości)

ale już na początku musiałem zgubić trop bo sam to zauważyłem, np przy złej pozie, ale brnąłem w to dalej.

Widoczność mięśnia naramiennego to oznaka mojego niechlujstwa, ponieważ pracę zaczynam od oznaczania miejsc

gdzie są mięśnie i kości i po prostu nie równo wykańczam prace. Zostawiam niektóre rzeczy na etapie szkicu lub bazy,

tak jak np. uszy. Gdzieniegdzie całkowicie je olałem uznając je za łatwe do wyrzeźbienia.

 

Dzięki za dłoń. Być może wyszła najlepiej bo wzorowałem się na własnej a nie na płaskiej fotografii, gdzie zawsze coś może

umknąć.

 

Dzięki za krytykę. Po to wrzucałem tutaj te prace, które uznałem za dość dobre żeby poddać ocenie. Trochę się zawiodłem na nich

no ale powoli poziom się podniesie, taki mam cel.

Napisano

Dzięki za motywację Miłosz! Będę się starał :)

 

Tutaj obiecane uszy.. Sorry za zwłokę ale testowałem trochę BPR i motałem się z załącznikami..

(nawiasem, jak ten render?)

[ATTACH=CONFIG]92981[/ATTACH]

Jak już się załapie, dosyć szybko idą ~15 min

1 i 2 na podstawie książki, 3 ze zdjęcia a 4 z refki z posta Serratusa.

 

A tutaj małe ćwiczonko. Miał być sam tors ale zabrałem się za reszte także. Tors skończony reszta rozdłubana/nieruszona.

[ATTACH=CONFIG]92982[/ATTACH]

Napisano

Pierwsze i drugie ucho najlepsze, pierwsze zdecydowanie mój faworyt.

 

Co do postaci to dobrze się zapowiada. Na miniaturce widzę, że podbrzusze jest ok, natomiast na ostatnim zdjęciu, które zamieściłeś wydaje mi się, że jest za bardzo do przodu wypchnięte i wygląda to trochę dziwnie, nie wiem czy później tam dokładałeś masy czy po prostu z tej perspektywy tak to wygląda. Plecy ładnie zacząłeś budować, ale twarz wygląda jak maska bo czaszka nie jest jeszcze zbudowana, dobrze, że wrzuciłeś tą miniaturkę bo na niej widać jak głowę budujesz i moim zdaniem powinieneś rzeźbić ją całościowo, a nie w taki sposób, że pracujesz frontalnie nad twarzą, a resztę zostawiasz na później. Przez to, że pominąłeś na razie rzeźbienie czaszki od razu masz problem z umiejscowieniem / głębokością uszu i jak będziesz dalej w to brnął to i tak będzie wyglądać źle, bo forma jest w złym miejscu. Proponuję Ci póki co usunąć tą masę na uszy, zbudować czaszkę poprawnie tak żeby tył się ładnie z przodem łączył i dopiero potem dołożyć uszy.

Skoro już zbudowałeś część zewnętrzną przedramion to proponuję posiedzieć także nad wewnętrzną częścią, bo na razie wygląda jak rękawica batmana (sorry za to skojarzenie, ale wiesz o co mi chodzi). Od zewnątrz jest kontynuacja formy od ramienia do przedramienia, natomiast od wewnątrz mamy ładne przejście między barkiem a ramieniem i nagle stop, nie wiadomo co się dzieje dalej.

 

Żeby Ci się nie wydawało, że ogólnie co mam do powiedzenia to, że wszystko jest źle i w ogóle postępu nie zrobiłeś. Bo to nie prawda. Sam przyznałeś, że jak załapałeś uszy to już szybko Ci szło, ze wszystkim tak jest. Jak niby masz coś wyrzeźbić poprawnie jak nigdy tego porządnie nie przestudiowałeś. Ćwicz, a za jakiś czas sam się zdziwisz jak duży postęp zrobiłeś.

 

Pozdrawiam

Napisano

Hej Serratus.

 

Dzięki za opinie o uszach. Mi do gustu przypadło czwarte, może przez to, że jest najbardziej charakterne.

Uszy to prosty przykład tego co mówisz - o ćwiczeniach i studiowaniu wszystkich części ciała. Masz tutaj 100% racji.

 

Portrety to coś co bardzo mnie ciągnie. Niby wiem, że należy zrobić wpierw czaszkę, potem ją 'obudować', ale widać

za bardzo parłem do przodu, żeby wyciągnąć coś z twarzy dostatecznego na początkowy etap.

W ogóle nie miałem zamiaru robić nic ponad tors, ale po co za tydzień robić rękę, a za dwa plecy, skoro mogę na jednym modelu?

 

Skoro już zbudowałeś część zewnętrzną przedramion to proponuję posiedzieć także nad wewnętrzną częścią, bo na razie wygląda jak rękawica batmana (sorry za to skojarzenie, ale wiesz o co mi chodzi). Od zewnątrz jest kontynuacja formy od ramienia do przedramienia, natomiast od wewnątrz mamy ładne przejście między barkiem a ramieniem i nagle stop, nie wiadomo co się dzieje dalej.

 

Wiem o co chodzi. Przedramię, zwłaszcza od strony zginaczy jest trochę ciężka dla mnie. Chociaż prostowniki, o wiele ciekawsze, też sprawiają kłopoty.

Mam z czego korzystać, postaram się to dopracować.

 

Dzięki za krytykę! Bardzo to doceniam.

 

Pozdro

Napisano

Nie dałem rady doprowadzić tego do końca ale już nie mam siły.

Dawno bym skończył tylko miałem kłopoty z czasem.. W sumie tylko dłonie nietknięte.

Widzę parę "błędów" no ale to nieuniknione narazie.

 

Render BPR.

 

[ATTACH=CONFIG]94014[/ATTACH]

Napisano

Takie tam buźki. Może niedlługo wrzucę coś trochę grubszego, ale na razie nie mogę tego dostatecznie skończyć.

 

Można komentować ;)

[ATTACH=CONFIG]94488[/ATTACH]

 

I turntable (nie wiem czemu nie wgrało większej jakości.. no cóż)

[video=youtube_share;5jW4ngDMWRc]

 

 

Mam problem zmienić główną miniaturkę w poście. Pomoże ktoś? Robię wg. instrukcji i nic to nie daje.

Napisano

w pierwszym poście dodaj załącznik nie wiekszy bodaj niż 100x100, ćwiczenie całkiem spoko ale jednak radziłbym stworzyć twarz i później na niej eksperymentować różne warianty

Napisano

No i jest w pierwszym poście miniaturka - 100 x 75 a bierze z któregoś z dużych obrazków..

 

Co do rzeźbienia całych twarzy, zgadzam się.. Na boxie nie widać ani proporcji ani nic, tylko kawałek mordki. Ale o to w sumie chodzio.

Portrety cały czas dłubie, jakieś tam. Ale nic do pokazania na razie.

Napisano

[ATTACH=CONFIG]94795[/ATTACH]

 

Wcześniej wzorowałem się tylko na jednym zdjęciu co poskutkowało dysproporcjami, złą sylwetką. Piersi mają dziwny kształt, sutki rozciągnięte w pionie, obojczyk całkowicie źle (duża różnica w długości, zły kształt, którego nie widać na obrazku)

 

Tutaj trochę dołożyłem różnych fotek, trochę patrzyłem do książek.

Zmieniłem proporcje, obróciłem ręce do bardziej naturalnej pozycji. Trochę to ciężko wychodzi z dynamesh ale nic co nie dało by się przerobić na takim etapie pracy.

 

Powoli dodaję kończyny - uda, ręce. Uda pozwoliły na dokończenie i dopełnienie pośladków.

Nie jestem pewien co do proporcji rąk ale teraz nie chce mi się szukać.. chyba długość dolnej ręki z dłonią to dwie głowy a kość ramienia trochę ponad głowa. Trzeba to sprawdzić.

 

Uwaga na głowę, robiona całkowicie z wyobraźni, więc pewnie jest masa problemów. Włosy na szybciuchno, żeby nie dawać łysej główki.

 

Na razie nie podoba mi się klatka piersiowa (jest jakby za szeroka z boku); piersią należy się trochę więcej uwagi,

nie tak jest m. skośny brzucha,

no i przedni brzucha się zdeformował i mięśnie są porozciągane podczas modyfikacji proporcji.

 

Co mi się podoba to pośladki, piersi. Palce na razie sprawiają wrażenie poplątanych>

 

 

Piszę to, żeby lepiej przeanalizować pracę, którą wykonałem i zmiany jakie nastąpiły. Może ktoś jeszcze się czegoś nauczy?

Na dziś i tak koniec.

Jeśli takie pisanie jest bez sensu, dajcie znać, nie wrzucam tego tylko dla siebie.

 

Jeśli macie coś do powiedzenia to śmiało (motywacja, krytyka, rady) ;)

Napisano

Dzięki, cieszę się, że ci się podoba :D

 

W końcu daję jakiś portret. Kobieta.. sami oceńcie.

Mam mieszane uczucia ale już ciężko mi cokolwiek z nią zrobić. Wiem, że coś idzie źle jednak samemu ciężko mi to znaleźć.

Zwłaszcza chodzi mi o jej profil. Niby wzoruję się na refkach, no ale..

 

[ATTACH=CONFIG]94842[/ATTACH]

Napisano (edytowane)

faceproportions4.jpg

 

 

maxresdefault.jpg

 

 

Nie Nie jestem painterem ale co nieco namazałem w PS.:

 

9yo1bST.jpg

 

W domu mam linka do fajnej refki to potem podrzuce.

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano

Regres w stosunku do poprzednich prac. Troche brakuje Ci wyczucia formy - tzn. zdajesz sie koncentrowac na poszczegolnych detalach rzezby, nie zwracajac uwagi jak oddzialywuja one wzgledem siebie i przede wszystkim calej bryly. Na to nie ma prostego remedium poza praktyka, praktyka, praktyka, choc nie bez wiekszego wplywu moze byc tez ten shader. Dzieki niemu latwiej ogarniesz proporcje i wszelkie deformacje (z biegiem czasu nie bedzie Ci on potrzebny, bo tego typu rzeczy wypaluje sie w locie).

Poza tym kobieca anatomia charakteryzuje sie subtelnoscia formy. Widac, ze zdarza Ci sie zagladac do podrecznikow anatomicznych - to akurat bardzo dobry nawyk. Ale wydaje sie tez, ze za wszelka cene pragniesz to zakomunikowac odbiorcy. To tez nie byloby takie zle, gdybys tlukl jakis napakowanych mutantow, ale skoro podejmujesz sie (w moim mniemaniu) duzo ambitniejszego i bardziej satysfakcjonujacego tematu jak kobiece cialo, to musisz troche spuscic z tonu i jedynie polszeptem wzmiankowac, ze "hej tu jest miesien naramienny! - skryty pod aksamitna kolderka ciala".

 

2md2m55.jpg

 

Tutaj masz szybka korekte i overpaint twojego ostatniego busta. Przede wszystkim zwroc uwage jak "odchudzona" zostala glowa. Na chwile obecna jestes w stanie bez wiekszych problemow wrysowac w nia ludzka czaszke i w tym tkwi caly klucz. Zniknely tez w wiekszosci nadmiernie wyeksponowane cech twarzy - zwlaszcza kosc jarzmowa i zuchwa. Jesli zachowasz odpowiednia objetosc bryly i jedynie delikatnie zarysujesz ich obecnosc, to calosc pracy bedzie wygladala duzo bardziej naturalnie. Podniesione zostaly tez luki brwiowe i uwydatniono nos, zarysowujac przy tym istnienie nozdrzy (u ciebie byly one stanowczo zbyt plaskie). Oczywiscie nie wiem jak to sie ma do referki, z ktorej korzystales: )

Tak czy siak, nie zrazaj sie: ) Twoje wczesniejsze prace niezle rokuja i podoba mi sie ich "rzezbairski look" (oh, te surowe clay tubes). Jak juz sie rzeklo - praktyka, praktyka, praktyka i bedzie dobrze. Powodzenia.

Napisano

Dzięki Sebaz. Paintover napewno się przyda. Widać co powinno być inaczej i gdzie poprawić. Wrzucaj śmiało tą refke:-) Dobrze jest co jakiś czas odświeżyć sobie pamięć. Choć staram się trzymać proporcje, w trakcie pracy kiedy buduje się poszczególne formy, proporcje często się rozzjeżdżają więc trzeba co jakiś czas je sprawdzać - i ja muszę o tym pamiętać :-P

 

Regres w stosunku do poprzednich prac. Troche brakuje Ci wyczucia formy - tzn. zdajesz sie koncentrowac na poszczegolnych detalach rzezby, nie zwracajac uwagi jak oddzialywuja one wzgledem siebie i przede wszystkim calej bryly.

 

Zgadza się. Mam świadomość i wiem, że każdy detal powinien współgrać z innymi - tworzyć harmonię i staram się o tym pamiętać w czasie pracy. Jednak w praktyce niewytrenowany umysł często zapomina rzeczy. Masz rację - praktyka, praktyka..

 

 

Poza tym kobieca anatomia charakteryzuje sie subtelnoscia formy. Widac, ze zdarza Ci sie zagladac do podrecznikow anatomicznych - to akurat bardzo dobry nawyk. Ale wydaje sie tez, ze za wszelka cene pragniesz to zakomunikowac odbiorcy.

 

Myślałem o tym. Kiedyś usłyszałem radę/opinię, że ucząc się anatomii łatwo popaść w przesadę - zaznaczać każdy mięsień, aktywny czy nie, potrzebny czy nie. Ja tak właśnie chyba czasem robię. Może też z obawy przed zarzutem,że czegoś nie ma.

 

A chodzi raczej o subtelność i ona jest moim nowym celem czy to damskie czy męskie ciało.

Muszę myśleć o tym, że ciało to nie tylko mięśnie.

 

To tez nie byloby takie zle, gdybys tlukl jakis napakowanych mutantow, ale skoro podejmujesz sie (w moim mniemaniu) duzo ambitniejszego i bardziej satysfakcjonujacego tematu jak kobiece cialo, to musisz troche spuscic z tonu i jedynie polszeptem wzmiankowac, ze "hej tu jest miesien naramienny! - skryty pod aksamitna kolderka ciala".

 

(...) Na chwile obecna jestes w stanie bez wiekszych problemow wrysowac w nia ludzka czaszke i w tym tkwi caly klucz.

 

Tak samo jak przy ciele - obawa,że jak za bardzo "zmiekcze" te obszary to ich nikt nie dostrzeże.

 

Tak czy siak, nie zrazaj sie: ) Twoje wczesniejsze prace niezle rokuja i podoba mi sie ich "rzezbairski look" (oh, te surowe clay tubes). Jak juz sie rzeklo - praktyka, praktyka, praktyka i bedzie dobrze. Powodzenia.

 

Nie zrażam, choć "ochy i achy" były by fajne;-)

Dzięki za wyczerpująca krytykę , paintovera i szczegółowy opis. Napewno wezmę sobie parę uwag do serca a pracę przeanalizujelęk.

 

Nie wiem czemu ten regres. Chyba trochę się omydlalem z ćwiczeniami i teraz trochę chaotycznie i z pośpiechem chciałem wziąć się za kilka rzeźb na raz. Zostaję na razie przy głowach i zobaczymy co będzie.

Napisano

Dzięki za rekę.

 

A tutaj kolejna głowa. Mam nadzieję, że lepsza. Nie wygładzałem już powierzchni więc trochę surowa.

Co sądzicie?

 

[ATTACH=CONFIG]94918[/ATTACH]

Napisano

Dzięki natas :) Ale jak ją przejrzę to jest tyle krapów, że trochę wstyd.. Po czasie człowiek dopiero to widzi, czasem długim czasie. No ale jakby odszukać moje stare posty, lub zobaczyć co umieszczałem na ZBC to też bywało różnie, hehe.

Długa droga

Napisano

Kolejna dziewczyna, kolejna próba stworzenia poprawnej twarzy z charakterem.

Staram się aby studia nie było zbyt duże, skończone ale konkretne. Próbuję różnych technik.

 

Miała być tylko głowa ale dorobiłem kawałek torsu.

 

[ATTACH=CONFIG]94944[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]94945[/ATTACH]

Napisano

Bardzo fajna kreska, nawet jeśli anatomicznie coś tam może (może) i nie gra, to jest to zanurzone w tak fajnej stylizacji, że zupełnie mi to nie przeszkadza. Tylko tak dalej!

Napisano

Główka z postu #22 to najlepsza Twoja praca. Powoli się wyrabiasz, teraz tylko ćwicz uszy (dużo!), bo psują cały efekt. Zrobiłem małego overpainta bo jedynie żuchwa jest źle ustawiona, w takiej pozycji jak ją wyrzeźbiłeś to cała głowa powinna być odchylona w górę, kolokwialnie mówiąc powinna patrzeć w sufit. Niestety po overpaintcie uświadomiłem sobie, że jest za bardzo wydłużona, więc jedyne co można by zrobić w tym przypadku to przesunąć żuchwę razem z uchem i całą masą za nim do przodu, wtedy automatycznie wszystko powinno wylądować na swoim miejscu.

 

zss4yt.jpg

Napisano

Dzięki za komentarze!

 

@Sebazx6r, Co do ucha to wstyd mi, ale nie chciało mi się nad nim siedzieć. Obiecuję, następne będzie porządne.

Warga to niedopatrzenie.. chciałem szybko skończyć a długo bawiłem się z cyckami...

A 'suczy' wygląd to chyba przez ten niby kok na drugim obrazku:)

 

@mookie, dzięki :) W ostatniej pracy trochę inspirowałem się pin up'ami więc z tąd to wraqżenie :)

 

@serratus, masz rację z żuchwą. Sam nie widziałem tam błędu ale teraz jest tak wyraźny, że aż rażący. Dziękuje za overpainta, bardzo

pomocne.

Napisano

Przez te ćwiczenia nad portretami czuję, że reszta zaczyna kuleć. Dawno np. nie zszedłem poniżej pasa i trochę zaczyna mi tego brakować. Ale na razie będę się trzymał główek, żeby się trochę poprawić.

 

Jeszcze raz twarz kobiety, tym razem trochę delikatniej.

Tak jak wcześniej wzoruję się na kilku różnych paniach zrzucając uchwycenie podobieństwa na drugi (trudniejszy) plan.

[ATTACH=CONFIG]94979[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]94980[/ATTACH]

Napisano

Sympatyczna, dziewczeca buzia. Sculpt dobrze sie prezentuje zarowno, od przodu jak i od tylu. Profil jak zwykle lezy - okay, moze "prawie jak zwykle" bo w poscie #25 twoj pin-up wygladal z kolei lepiej z boku niz en face (though, truth be told, it's nae my cup of tea anyway).

 

x1f2w4.gif

 

Popracuj nad szyja, szczegolnie nad jej laczeniem z glowa. Nie eksponuj/nie opuszczaj tak bardzo podgradla, bo to w znacznym stopniu postarza kazda postac. Uszy - choc bez porownania bardziej dopracowane niz w poprzednich pracach - charakteryzuja sie zbyt masywna krawedzia malzowiny. I znowu nie ma nozdzy. Zwroc tez uwage, ze rzezba to nie tylko sam silhouette, ale takze - a moze przede wszystkim - plaszczyzny tworzace powierzchnie bryly. U ciebie nie zawsze sa on spojne - co wizualnie przypomina opuchlizne, szczegolnie w tak newralgicznych miejscach jak twarz czy szyja.

 

Moze faktycznie po tych trzech-czterech bustach, zabierz sie teraz za pelna (pelniejsza?) postac. Sprobuj ja bardziej dopracowac; powygladzaj, aby nie wylazila surowa armatura, tudziez nie bylo widac smug po clay tubes. Nie stron tez od symetrii - to zadna ujma.

 

Reasumujac jest lepiej niz poprzednim razem - a im lepiej tym lepiej; )

Powodzenia.

Napisano
Na początek kilka portretów ...

jezeli to portrety to fajnie by bylo gdybys wrzucił do wgladu referencje z ktorych korzystales, mozna by wtedy ocenić czy złapałes podobieństwo itp , itd ...

Napisano

Dzięki Dream za te podpowiedzi. Profil jest dla mnie jakoś szczególnie trudny, nie wiem czemu. Niby skupiam się by było dobrze bo uczyłem się, że w portretach najpierw rzeźbi się profil a potem front, ale jakoś mi to nie wychodzi jeszcze.

Co do symetrii, do pewnego stopnia używam symetrii - podstawowe bryły i zarysy, ale finalizuje już bez.

 

@jaras, w zasadzie mogę pokazać, tak dla ciekawości. Pierwsze posty były praktycznie wszystkie stricte wg. referencji. Reszta to już pomieszane - zdjęcia, plansze, rysunki itp..

Też nie zawsze chodziło mi o 100% podobieństwo tylko trzymania się pewnych barier, interpretacji formy.

[ATTACH=CONFIG]95039[/ATTACH]

Napisano

Dalej ten sam temat. Co Wy na to?

 

[ATTACH=CONFIG]95383[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]95384[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]95385[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]95386[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]95387[/ATTACH]

Napisano (edytowane)

Heh, dzięki ;)

 

Tutaj pracka gdzie specjalnie namieszałem w proporcjach ciała. Chodziło mi o wyeksponowanie niektórych cech tej kobiety. Na końcu i tak trochę zrównoważyłem proporcje, bo było jeszcze 'dłużej'.

Jednak anatomicznie starałem się trzymać zasad, w końcu o tym jest ten 'szkicownik'.

Nie mogę już dłużej nad nią siedzieć, nie rzeźbiłem jej z intencją ukończenia rzeźby. W ogóle był tu niezły freestyle a dynamesh to wszystko umożliwił (miał być tylko portret). Dużo poleciałem z głowy, nie użyłem wielu refek.

(Tutaj mała inspiracja, ale odkopałem to po ukończeniu pracki)

 

Dość gadania, dużo linijek a praca.. Sami oceńcie, skomentujcie.

 

[ATTACH=CONFIG]95585[/ATTACH]

Edytowane przez michalo
Napisano

Kolejne popiersie. Tak mi się rozwlekło w czasie, że już nie mogę nad nią siedzieć.

Nie używałem konkretnej osoby jako wzór tylko kilka różnych fotek.

 

attachment.php?attachmentid=96113&stc=1&d=1407277076

attachment.php?attachmentid=96114&stc=1&d=1407277084

Napisano

Hej. Tym razem pokusiłem się na całe ciałko. Dłubię już ją dość długo w wolnych chwilach i chciałbym się poradzić was co z nią dalej.

Co jest źle, dziwnie itp? A może cośik jest ok ;)

 

Jakoś chciałem spróbować innych ustawień rendera a poniżej link do sketchfab jakby ktoś chciał sobie ją poobracać (hah, a to mi się udało ;))

Da radę jakoś wstawić sketchfab bezpośredno w posta?

 

attachment.php?attachmentid=96376&stc=1&d=1409591961

 

 

 

[sketchfab]feb9d079a36b4e61a028ec5a913816de[/sketchfab]

Female study WIP by mihciko on Sketchfab

 

Twarz nie ale ciało wzorowane na Pani z posespace

Napisano

W widokach od tyłu wygląda w miarę normalnie, ale w widokach od przodu bardzo dziwne okolice biodra i brzucha, wydaje mi się że po jej prawej stronie kość biodrowa zbyt wysoko (za blisko biustu). Przegub łokciowy od przodu też dziwny, taka fałda się zrobiła gdzie nie powinna.

W tym szarym obrazku w trzecim widoku jej lewa strona pleców za bardzo zachodzi w lewo, tzn. plecy w tym widoku zbyt szerokie.

Nogi, zwłaszcza łydki, strasznie pogniecione.

Twarz jest stylizowana, ciało wyglada na realistyczne (przynajmniej w zamyśle), to się trochę gryzie, do twarzy pasowałoby bardziej stylizowane ciało.

Twarz lepsza od ciała, przy niej mam uczucie jakbyś bardziej wiedział co robisz.

Napisano

Dzięki Reynevan. Super, że ci się podoba!

 

Ania, dzięki za krytykę. W zasadzie to wiedziałem co robię ale polubiłem się trochę. Jest wiele niedociągnięć, sam też je teraz widze. Robiłem to na oko bez większych pomiarów i na oko mi pasowało.

Co do twarzy to masz rację. Najpierw miał być popiersie stylizowane na pinup. Kiedy w miarę ogarnąłem główkę pomyślałem, że zrobię całą postać. Na początku z zamiarem wystylisowanego ciała ale później postanowiłem trzymać się bliżej referencji.

 

Wypada chyba bardziej pomeczyc pojedyncze części ciała.

Napisano

Dzięki Krzysiek, twoja rada jest dobra.

 

Ostatnio nie mam czasu na poważniejsze studia z mojej dziedziny (hah) więc szybka wrzutka z troche wystylizowaną postacią.

Właściwie to bardzo lubię takie robótki.

 

Wczoraj bryła, dziś tekstura i trochę detalu.

 

Inspirowałem się konceptem Dannego Williamsa (Pointpusher), który jest jednym z moich ulubionych artystów.

 

attachment.php?attachmentid=96558&stc=1&d=1411043963

attachment.php?attachmentid=96559&stc=1&d=1411043970

 

a tutaj link do sketchfaba dla zainteresowanych bardzeij ;):

https://skfb.ly/BrFE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności