Skocz do zawartości

Winter Olympics 2014 - spot dla BBC Sport


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 94
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

całe postacie i sprzęt (kaski, rękawice, google, zaczepy do nart, buty)

 

Dobra. Nie rozumiem w takim razie. Dlaczego wymieniłaś osobno te kaski, rękawice, gogle, buty. Na serio łatwiej było to zeskanować, później poprawiać i łączyć w całość, czy już macie taką metodą, która generuje piękne siatki.

 

A wracając do postaci - na filmie jednak jest mieszanka, tak? Animacja 3D i prawdziwe zdjęcia (aktorzy) czy wszystko 3D?

Wg mnie mieszanka.

 

btw. Jarek pięknie wyrenderowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operuję w tej chwili na wersji Vimeo z newsa

 

Początek (ujęcie z daleka - czy tego nie liczysz?): ~0:53

1:20 - skoczek

 

Ale nawet jak pierwszy raz to widziałem to nie wiem czy to przez slow-motion, ale ~1:09. Na początku miałem wrażenie, że to właśnie animacja.

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CzAk1 - E tam. Jusy wszystko zrobiły.

Ja piłem wódeczkę z kreatywnymi i nawet nie wiem kiedy to takie ładne się zrobiło :-)

 

Czyli jednak w tej branży można dojść do pozycji, gdzie staje się to przyjemne :D

 

3D to pewnie zakładałbym jakieś dynamiczne akcje postaci, jak np. ten snowboardzista na koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Nie rozumiem w takim razie. Dlaczego wymieniłaś osobno te kaski, rękawice, gogle, buty. Na serio łatwiej było to zeskanować, później poprawiać i łączyć w całość, czy już macie taką metodą, która generuje piękne siatki.

 

A wracając do postaci - na filmie jednak jest mieszanka, tak? Animacja 3D i prawdziwe zdjęcia (aktorzy) czy wszystko 3D?

Wg mnie mieszanka.

 

btw. Jarek pięknie wyrenderowane.

 

bo wszystko zostało skanowane osobno, bardzo dłuuuugo by opowiadać:) poważnie, postaram się więcej powiedzieć o tym później:) jak dostane zielone światło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operuję w tej chwili na wersji Vimeo z newsa

 

Początek (ujęcie z daleka - czy tego nie liczysz?): ~0:53

1:20 - skoczek

 

Ale nawet jak pierwszy raz to widziałem to nie wiem czy to przez slow-motion, ale ~1:09. Na początku miałem wrażenie, że to właśnie animacja.

trafiles:)

1:09 miało zupełnie inaczej wygladac, ale skonczylo się na trakowaniu, stabilizacji, sporym przeskalowaniu

 

z takich ciekawostek z glowy teraz

-calosc keszow symualcyjnych zajmowala około 3tb

-wszystkie ujęcia sa 100% cg (nie licząc aktorow)

-około 90% pracy zostało wykonane w 3ds maxie (:

-większość ujec renderowala się poniżej 3minut na klatke - wyjątkiem jest jaskinia która na początku liczyla się 9godzin, potem dzięki jarasowi spadlo do około 2,5h na klatke

-ujecie z halfpipem posiadalo około 9 roznych wersji zanim zostało zaakceptowane

-podczas skladnia offline było tak dużo zmian ze prosta numeracja ujec stracila szybko swój sens, wiec sporo z nich posiada swoje nazwy własne (np. halfpipe, lotr, stok, skocznia itp.)

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota z tym spotem Panowie;)

 

Ja osobiście przyczepię się tylko do treści spotu. Otóż brakuje mi jakiegoś nawiązania do miejsca w którym rozgrywane są Igrzyska - czyli Soczi w Rosji. Dobrym przykładem jest spot z 2008, który nawiązuje do Chin poprzez mit o Małpim Królu (Sun Wukong, swoją drogą ciekawe czy ktoś kojarzy te imię;) Poza tym są inne odniesienia, jak chociażby muzyka, obiekty (stadion) itd.

 

 

Oczywiście zamysł mógłby być taki, żeby wasz spot był hmm bardziej poważny, lub może odmienny od poprzednich spotów, w których nawiązania do sportu i miejsca Igrzysk walą tak po oczach, że aż za bardzo (szczególnie ta mocno nierówna animacja z 2012). No i są lekko infantylne, jakby nie patrzeć.

 

Mimo wszystko jesteście w moim rankingu spotów BBC na Igrzyska tuż za tym z 2008 (jeżeli chodzi o tę część graficzną spotu;)

 

Pozdrawiam, i życzę dalszych sukcesów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matt881 - Rzeczy o których wspominasz to był jeden z głównych tematów rozmów przy dopracowywaniu koncepcji. Nie okłamujmy się, Rosja nie ma dobrej prasy, a symbolika z którą się Rosja kojarzy to głównie symbolika socrealizmu. Zresztą taka właśnie, socrealistyczna była bazowa koncepcja kiedy jeszcze rozważany był spot całkowicie animowany. Potem pojawił się pomysł spotu z aktorami, i chociaż założenie pozostało takie, że kręcimy ich w heroicznych perspektywach, często od dołu, często z szerokich kątów - to już nie ma takich połączeń z socrealizmem. Każdego amerykańskiego bohatera też się tak filmuje.

To był długi proces od strony koncepcyjnej i dosyć przemyślany. Efekt "epickiego trailera z krainy Mordoru" jest jak najbardziej zamierzony , a że ja lubię gruby patos jak mało co to pasował mi temat niesłychanie. Gdybym się urodził w innej epoce byłbym pewnie pupilkiem władzy i robił stutysięczne przedstawienia z pochodniami, a teraz, ehh, wszystko takie miękkie, miłe i ciepłe. :-)

 

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sobie uświadomiłem, jaki to szczęśliwy zbieg, że reżyserią zajęła się firma z polski.

Gdyby to był jakiś zachodni reżyser, być może skończyło by się znowu postsowieckim disneylandem z czerwonymi gwiazdami i przodownikami pracy. To nie jest trywialne bo BBC ogląda pół świata, a miejsce czerwonej gwiazdy jest właściwe na pociągu jadącym w syberyjską noc do obozów pracy a nie na różowych czapeczkach uszatkach wręczanych z okazji wizyt dyplomatycznych.

Chłopaki, nie żebym się czepiał, ale was ten proces rozmywania Rosji radzieckiej też dotyczy, skoro główne skojarzenia jakie wykrzesaliście to Thorin Dębowa Tarcza, ja tam widzę echo Archipelagu Gułag. W tym sensie to dosyć przewrotne, to co zrobiłeś Baggins. Kciuk w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to spot jest niesamowity, nie mogę przestać go oglądać. Niestety zbiera i będzie raczej zbierał masę krytyki i nie dziwię się. Jak już tutaj zostało wspomniane większość ludzi potrzebuje spotu z łopatologicznym podejściem do tematu, złoto i róż, a wszystko w cukiereczkach..

 

Z mojego punktu widzenia jest to niesamowite, że jednak można coś takiego zrobić, że są ludzie, którzy jednak mają jakąś wizję i są w stanie stworzyć coś takiego. Te dyskretne elementy, jak skocznia ze stoku góry, tor saneczkowy praktycznie w jaskinii itp... miód! Do tego taka piękna metafora wprowadzania życia w mroczną i mroźną krainę... jedyne co ludziom u mnie rzuca się w oczy to lekka sztuczność drzew, szczególnie tego padającego na taflę.

 

Ah! Obejrzę jeszcze raz, co mi tam!

 

Genialna robota Baggins, PI i chłopaki z Juice, zazdrość zżera.

 

Sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na tak dlugi materiał wydaje sie to bardzo mało...

 

Ten spadający snieg jak lawina zajął chyba 2TB z tego :P

 

lawina chyba miala ~50-60gb, generalnie nie wiem czy ktorakolwiek symulacja przekroczyla 300mb/klatke (:

 

no i niesamowicie pomocny okazal sie afterowy particular :) niektore ujecia sa praktycznie w calosci w nim pojechane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matt881 - Rzeczy o których wspominasz to był jeden z głównych tematów rozmów przy dopracowywaniu koncepcji. Nie okłamujmy się, Rosja nie ma dobrej prasy, a symbolika z którą się Rosja kojarzy to głównie symbolika socrealizmu.

 

Racja, mnie się Rosja w pierwszych myślach kojarzy z komunizmem, wódką i kałachem. Faktycznie trudno w jakikolwiek sposób nawiązać do tego kraju, i do Soczi, bo jakby nie patrzeć, nie reklamują się za dobrze, i nie mają charakterystycznych elementów, które każdy zna. Aczkolwiek być może lepszym pomysłem byłoby pokazanie tej góry zamiast tej pojedynczej ze spotu

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:RR5015-0001R.png

 

Chociaż z drugiej strony... nigdzie nie widziałem tych gór w zdjęciach z Soczi, i jest to raczej przypadkowy wizerunek.

Aha i mam jeszcze jedno pytanie, czy studia takie jak PI i Juice, dałyby radę stworzyć na podobnym poziomie spot dla Krakowa za 550 tys. zł? Bo jak domyślam się jest to tylko kwestia pieniędzy, bo umiejętności macie, jak każdy widzi - na światowym poziomie:)

 

 

 

 

No i nawiązując do osób, które zarzucają mi że potrzebuje cukierkowatego, łopatologicznego filmiku. Ja patrzę na spot z punktu widzenia reżysera, scenarzystów itd., osób odpowiedzialnych za koncept filmu, ale i też z punktu widzenia przeciętnego widza. Wg mnie ten spo powinien spełniać kilka warunków:

 

- pokazać sporty zimowe

- nawiązać do Igrzysk

- nawiązać do miejsca, w którym odbywają się Igrzyska

 

Wg mnie ten spot tylko nie spełnia tego ostatniego warunku. Chociaż nie musi stricte spełniać tego warunku, bo przede wszystkim ma zachęcać do oglądania Igrzysk, i wg mnie bardzo zachęca swoim rozmachem:) Ale jak to ogląda widz, to wie, że będą Igrzyska, i że jest bardzo zachęcony, ale przydałoby się też, żeby wiedział gdzie odbywają się Igrzyska. Ale jak wspomniałem, raczej nie jest to obowiązek reżyserski i koncepcyjny.

 

Aha i pamiętajcie, że będąc wykonawcą takiego spotu, odrzuca się wątki polityczne . Ja wcale nie rozmywam jakiś wizerunek "Rosji radzieckiej". Po prostu twórcy nie powinni takich rzeczy brać pod uwagę! Każdy wie, że w Chinach giną ludzie za poglądy polityczne, lub za małe przewinienia, i w Rosji podobnie (nie będę wspominał o przeszłości, bo jest jeszcze gorsza).

 

Osobiście bardzo mi się podoba ten spot. Jest patos, jest (jak inni mówią) - epickość, chociaż to niepoprawne, i wystarczy powiedzieć - rozmach. Pod prawie każdym względem bardzo dobry jest ten spot, szczególnie graficznym (brak sztuczności), i tymi nawiązaniami słów lektora do obrazu. Mistrzostwo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, mnie się Rosja w pierwszych myślach kojarzy z komunizmem, wódką i kałachem. Faktycznie trudno w jakikolwiek sposób nawiązać do tego kraju, i do Soczi, bo jakby nie patrzeć, nie reklamują się za dobrze, i nie mają charakterystycznych elementów, które każdy zna. Aczkolwiek być może lepszym pomysłem byłoby pokazanie tej góry zamiast tej pojedynczej ze spotu

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:RR5015-0001R.png

 

Chociaż z drugiej strony... nigdzie nie widziałem tych gór w zdjęciach z Soczi, i jest to raczej przypadkowy wizerunek.

Aha i mam jeszcze jedno pytanie, czy studia takie jak PI i Juice, dałyby radę stworzyć na podobnym poziomie spot dla Krakowa za 550 tys. zł? Bo jak domyślam się jest to tylko kwestia pieniędzy, bo umiejętności macie, jak każdy widzi - na światowym poziomie:)

 

 

1. co do wyboru wygladu gor to w skrocie,te prawdziwe w soczi nie sa zbyt atrakcyjne wizualnie, przeszlismy bardzo dlugi 'risercz' co do gor, no i finalnie zrobilismy wlasne:)

 

2. mysle ze bez problemu, z tym ze pamietaj ze spoty gdzie wystepuje live action, to lwia czesc budrzetu jest zjadana na planie zdjeciowym,

Edytowane przez uncle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajj w takim razie to wy powinniście wykonać ten spot dla Krakowa:P (oczywiście pod warunkiem, że pomysł dużych ludków w mieście zostałby zarzucony, bo jest tak głupi, i poza tym zerżnięty ze spotu Sydney 2000). Myślę, że dla Krakowa lepsza byłaby w pełni komputerowa animacja, albo spot podobny do waszego, czyli 90% CGI i reszta aktorzy live action.

 

Ale patrząc na inne spoty olimpijskie czasami przeraża mnie ich wykonanie:

 

http://www.youtube.com/watch?v=HI3ErDjr4BY

 

Turcja - wszystko ładnie, bez głupich i nie potrzebnych efektów, ale muzyka Ryjanny...

Japonia - urywki z innych Igrzysk, i w bardzo brzydkiej jakości + serduszka wokół Ziemi...

Hiszpania - tragedia. Podstawowe problemy z trackingiem, plus koszmarne particle z flarami... Są studenckie prace zaliczeniowe na semestr, które lepiej wyglądają...

 

Przepraszam za offtop.

 

PS Jeszcze jedno pytanko - odnośnie skanowania 3D. Czy faktycznie zastąpi modelowanie postaci (oczywiście pomijając postacie nierealne)? Z tego co widzę to tak czy siak, trzeba tę postać po skanowaniu przerzucić do ZBrusha, poprawić siatkę, dodać szczegóły - faktura skóry, materiałów, bo z tego co widzę to skan nie zawiera tych elementów, które zostałyby wypalone jako normal mapy, bo siatka (skanowanie) jest po prostu mało dokładna:

 

http://www.chip.pl/blobimgs/2013/01/full/32beac22781667f881d910c14cb0f936.jpeg

 

No chyba, że zrzut powyżej pokazuje siatkę mniej zagęszczoną, tylko do potrzeb symulacji włosów. W innym przypadku wychodzi na to, że skanowanie daje tylko średnio dokładny model postaci, który tak czy siak ktoś mógłby wymodelować bez problemu w ZB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do góry widzocznej na spocie, to jest góra Elbrus, najwyższa w okolicy i oddalona o jakies kilkadziesiąt kilometrów od Sochi. Na niej była wzorowana nasza, przynajmniej na początku.

 

Skany 3d postaci to przede wszystkim tekstura. Detale też wychodzą dobre i to wszystko zależy od możliwości skanera. Tekstura robi 75% sukcesu bo nawet na beznadziejnej siatce, bez detali, bedzie wyglądać zajebiscie. Oczywiście skany trzeba oczyścić i zrobić retopologię. Jak Selena dostanie swoje światełko, to na pewno opisze szerzej jak wyglądało to z naszej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- nawiązać do miejsca, w którym odbywają się Igrzyska

 

Wg mnie ten spot tylko nie spełnia tego ostatniego warunku. [...]

... przydałoby się też, żeby [widz] wiedział gdzie odbywają się Igrzyska.

 

Przecież igrzyska odbędą się w telewizji... :)

Czemu BBC miałoby reklamować Soczi? Czy to ma znaczenie dla przeciętnego coach potato?

To nie biuro podróży tylko stacja tv. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież igrzyska odbędą się w telewizji... :)

Czemu BBC miałoby reklamować Soczi? Czy to ma znaczenie dla przeciętnego coach potato?

To nie biuro podróży tylko stacja tv. :)

 

 

Rotomonks dobrze prawi, ten spot byl dla BBC a nie dla Ruskich i miach zachecac do ogladania olimpiady a nie do wyjazdu do Rosji na oliturystyke....

 

Mi sie spot bardzo podobal, obejrzalem kilka razy.

 

Kilka pytan technicznych jesli ktos ze zanagazowanych w to osob zechcialo by odpowiedziec:

 

- w czym rendzone (jesli kilka renderow to jakie)

- w czym symulowany snieg (czy lawin i snieg przy padajacym drzewie symulowane w ten sam sposob/ten sam system - plugin)

- w czym symulowana upadajaca sosna i w jaki sposob (kolyszace sie galazki na wietrze i i zmiana ulozenie galezi przeciwnie do kierunku upadania)

- "Agencja RKCR , która ten spot wymyśliła.." czyli co ? nasi dostali storyboard'y i "tylko" wypordukowali co na nich bylo ? i co wtedy robil Baggins oprocz picia wiodeczki z kreatywnymi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- renderowane glownie w vrayu, drzewa robione były w XSI.

- snieg symulowany głownie w XSI + Fury, oprocz tego Fume i Krakatoa, takze Majka + Fury, ogolnie wykorzystane było wiele narzędzi. Będzie niebawem dostępny making of - bardziej rozjaśni kwestie techniczne.

- sosna symulowana przez Kubę Wrzalika w XSI (w making ofie będzie troszkę nt. temat)

Edytowane przez jaras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- "Agencja RKCR , która ten spot wymyśliła.." czyli co ? nasi dostali storyboard'y i "tylko" wypordukowali co na nich bylo ? i co wtedy robil Baggins oprocz picia wiodeczki z kreatywnymi ;)

 

Baggins nic nie robil. Jeszcze czego, zeby rezyser cos robil ;) ;)

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rotomonks

- "Agencja RKCR , która ten spot wymyśliła.." czyli co ? nasi dostali storyboard'y i "tylko" wypordukowali co na nich bylo ?

 

Storyboardy powstały u Nas, Agencja dostarczyla ogolny pomysl, calosc developowana w kraju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny materiał!

 

Super wyszły drzewa i ich ruch.

Z chęcią poznałbym jakieś szczegóły z tych ujęć :)

 

W moim odczuciu najgorzej wyszło ujecie z halfpipem. Jest dziwnie płasko i pozbawione tępa, wygląda jakby zostały sklejone 3-4 płaskie statyczne obrazy.

 

Gratulacje dla całej ekipy i pozostaje czekać na szczegóły z produkcji!

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się making of spotu na Behance (http://max3d.pl/news/6271/). Podpiąłem pod wcześniejszy wątek ze spotem. Tutaj też trochę rzeczy pojawiło się w komentarzach na ten temat. W newsie wrzuciłem film lepszej jakości niż na Behance (z Vimeo).

 

No i po raz kolejny pomarudzę, że jeszcze mniejsze te obrazki na Behance wrzucajcie. Świetne materiały, ale po raz kolejny nabrałem się w tym serwsie na to, że klikam, aby powiększyć, a tutaj ... no nie da się. A chętnie bym wstawił sobie te góry na tapetkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złote proporcje mają naprawdę nieliczni, mimo wszystko kobitka ma piękne ciało, widziałam ją na żywo i nie ma się czego przyczepić, weź pod uwagę strój, perspektywę i kamerkę które zniekształcają lekko - to nie jest animacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Górami to jest ciekawa historia. Długo szukaliśmy optymalnego rozwiązania dla przelotów 3D. Najlepszym rozwiązaniem okazały się mapy wysokościowe skanowane w różnych technikach. Niestety skan w dobrej jakości czyli z dokładnością 1 - 2m okazały się chorendalnie drogie. Niestety nawet niewielki fragment wybrany przekraczał nasz budżet 10 krotnie :). Na Szwajcarskiej stronie topograficznej udało się znaleźć skany Alp w dobrej jakości, za rozsądną cenę. Niestety nie obyło się bez przeróbek, podmalówek itd. W drugim making offie chyba będzie szerzej opisane skąd co było brane i jak to później obrabialiśmy.

Edytowane przez SUPER_OkO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności