Mariusz Panek Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 (edytowane) Witam wszystkich! Jakiś rok temu miałem pierwsze podejście na forum. Jednak przez prace oraz studia nie miałem zbytnio czasu na tworzenie. Ogólnie studiuję malarstwo, lecz z tabletem nie miałem zbyt wiele styczności. Teczka mam nadzieje zmobilizuje mnie do systematycznej pracy. Poniżej na początek również parę prac tradycyjnych (niektóre były w poprzedniej teczce, która gdzieś zaginęła). Chętnie posłucham każdej krytyki! 1. 2. 3. 4. 5. 6. - - - Połączono posty - - - 7. 8. 9. 10. 11. 12. Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
ICE Napisano 18 Styczeń 2014 Napisano 18 Styczeń 2014 Mysle, ze to Ci sie bardzo przyda na poczatek: http://ctrlpaint.com/ Poki co, skup sie na absolutnych podstawach, bo tam widze jeszcze sporo luk. Zwlaszcza w rozumieniu przestrzennym formy i jej przedstawieniu za pomoca swiatlocienia. Nie bede zbytnio zdzieral starego strupa, ale w "nauce" ASP jest wiecej dziur, jak w szwajcarskim serze, muisz samodzielnie zglebic tajniki wiedzy. Wrzuce, Ci jeszcze kogos na motywacje do pracy: http://peleng.cghub.com/images/ Powodzenia!
Mariusz Panek Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Napisano 18 Styczeń 2014 (edytowane) W sumie chyba więcej nauczyłem się w liceum plastycznym niż akademii. Na ASP można zrobić byle co, a jedynie trzeba potrafić to dobrze obronić. Jak na razie do żadnej pracy nie przyłożyłem się maksymalnie, a jedynie testowałem możliwości tabletu, pościągałem masę pędzli, tekstur itp. Peleng jest świetny, już od dawna przeglądam cghub, niesamowita dawka inspiracji :) Dzięki wielkie! Edytowane 12 Marzec 2014 przez Mariusz Panek
Mariusz Panek Napisano 19 Styczeń 2014 Autor Napisano 19 Styczeń 2014 (edytowane) Szybka praca przed snem inspirowana Panem Jaime Jones. Najbardziej podobają mi się ilustracje gdzie widać pewną "malarskość". Pozornie proste i chaotyczne pociągnięcia tworzą świetną całość (oczywiście nie mówię o mnie). Myślę, że właśnie w tą stronę chciałbym iść. Edytowane 19 Marzec 2014 przez Mariusz Panek
Mariusz Panek Napisano 20 Styczeń 2014 Autor Napisano 20 Styczeń 2014 (edytowane) Dzisiejsze ćwiczenie. Nie jestem jakoś zadowolony. Jednak mam nadzieję, że wyrobi mi się ręka dzięki codziennej pracy. Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
Mariusz Panek Napisano 21 Styczeń 2014 Autor Napisano 21 Styczeń 2014 (edytowane) Dzisiejsza praca. Mój pierwszy w życiu enviro :) Inspirowany twórczością Pana "Ferdinand Ladera" Oryginał: http://s.cghub.com/files/Image/608001-609000/608151/479_max.jpg Z tą inspiracją trochę przesadziłem, ale myślę że warto podpatrzeć pewne zagrania. Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
motyl Napisano 21 Styczeń 2014 Napisano 21 Styczeń 2014 hej, rycerza na koniu i pani z włócznią miota, znaczy jest kilka niefajnych miejsc (stopa żołdaka, tło w obu, globusowy zad konia), ale daje radę :) Najsłabiej wyszły Ci roboty i żołnierz, wyglądają jakby ktoś zupełnie inny je malował (płaskie, baardzo słaby design). Wrzuć jeszcze więcej bo będzie widać co Ci idzie, a co kuleje:) ps enviro też nieźle Ci wyszło:)
Mariusz Panek Napisano 21 Styczeń 2014 Autor Napisano 21 Styczeń 2014 (edytowane) Racja, że każda praca wygląda inaczej. Jak na razie testuję narzędzie ciągle robiąc coś innego. hehehe pewien znajomy mówi, iż żołnierz to najlepsza rzecz jaką dotąd zrobiłem :P Dzięki! Edytowane 21 Styczeń 2014 przez Mariusz Panek
Mariusz Panek Napisano 21 Styczeń 2014 Autor Napisano 21 Styczeń 2014 (edytowane) Dorzucam trzy prace wykonane jako pierwsze. Jeszcze wtedy robione na pożyczonym tablecie. Myślałem żeby ich nie wrzucać... ale niech będzie :P I to by było na tyle, jak na razie nie mam więcej. Edytowane 19 Marzec 2014 przez Mariusz Panek
motyl Napisano 21 Styczeń 2014 Napisano 21 Styczeń 2014 okej, to od tych pierwszych na tablecie to jest naprawdę spory skok. te powyżej nie są trójwymiarowe, tzn jak panią z włócznią, albo rycerza na koniu jestem w stanie sobie wyobrazić jako obiekty posiadające bryłę. Jak dla mnie to po prostu powinieneś uważać na stopy i podpierać się refkami, znaczy nie malować zdjęcia, ale konfrontować to co zmalujesz z rzeczywistością :) tyle ode mnie
Mariusz Panek Napisano 21 Styczeń 2014 Autor Napisano 21 Styczeń 2014 (edytowane) Dzięki za porady :) Jak tak powiedziałeś o rycerzu, to z ciekawości wkleiłem go na poprzedni pejzaż. Nawet nie chciało mi się przy nim siedzieć, widać że jest z innej bajki. Do tego szybki szkic z dziś. Bardzo podobny do wczorajszego. Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
Mariusz Panek Napisano 22 Styczeń 2014 Autor Napisano 22 Styczeń 2014 (edytowane) Inspired by Anthony Jones Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
Mariusz Panek Napisano 25 Styczeń 2014 Autor Napisano 25 Styczeń 2014 (edytowane) Następny... Trochę bardziej dopracowany. Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
Mariusz Panek Napisano 26 Styczeń 2014 Autor Napisano 26 Styczeń 2014 (edytowane) Bardzo przyjemnie się je robi... Tak więc jeszcze jeden szybki z dziś. Teraz może poćwiczę coś innego. Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
Piret Napisano 27 Styczeń 2014 Napisano 27 Styczeń 2014 Fajne te eksperymenty :) Smaczna teksturka w ostatnim. Rycerz z krajobrazem, może wklejony, ale mi się widzi jakoś. Pozdrawiam
Mariusz Panek Napisano 28 Styczeń 2014 Autor Napisano 28 Styczeń 2014 (edytowane) Dzisiejszy szkic. Zabawa twardym pędzlem. Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
rymin Napisano 28 Styczeń 2014 Napisano 28 Styczeń 2014 Te roboty fajne technicznie, widać, że narzędzia ci nie wadzą:D Ten rycerz na koniu jakbyś wkleił mniejszego gdzieś dalej to byłoby super mi się wydaje. Sam krajobraz naprawdę dobry. Tu jest fajny tutek o krawędziach w portretach . A jak robisz te takie rozbłyski w tych robotach ( nie wiem jak to się fachowo nazywa- lens flare?)? Pozdrawiam
Mariusz Panek Napisano 30 Styczeń 2014 Autor Napisano 30 Styczeń 2014 (edytowane) Dzięki! Te rozbłyski to w sumie po prostu ślad zwykłym okrągłym miękkim pędzlem... Spłaszczony i rozciągnięty dosyć ciemny pomarańczowy kolor. Najważniejsze to sposób krycia warstwy "Divide". Nałożony na siebie dwa razy szerszy krótki i długi cienki. Ale to zależy od pracy, najnormalniej bawisz się sposobem krycia warstwy i samo wychodzi. Choć to tylko taki efekciarski trik na koniec, żeby może praca jakoś ciekawiej wyglądała :P A teraz pierwsza rzecz, przy której siedziałem dłużej niż jeden wieczór... A dokładniej dwa :) Tyle się na to patrzyłem, że sam już nie wiem czy dobrze wyszło. Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
WWWoj Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 (edytowane) podoba się! fajnie sobie poczynasz :) Ten rycerz jest bardziej dopracowany od enviro i chyba ciekawszy, ale ginie w obrazku na korzyść widoczku i w sumie obrazek równo przedstawia widok i rycerza. chyba lepiej jakby kompozycja wspierała pokazanie rycerza, albo widoczku. nie wiem czy nie lepiej działałyby te obrazki oddzelnie. Bo sam w sobie rycerz i widoczek ładnie maźnięte.. Robo extra :) Edytowane 31 Styczeń 2014 przez WWWoj
QbisieQ Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Ciekawe prace, naprawdę fajne. Ostatnia bardzo dobra, choć przyczepię się do naramiennika. Wydaje mi się jakoś odstawać od bardzo fajnie namalowanej głowy i tworzy punkt rozszczepienia między dobrą góra, a (moim zdaniem) takim sobie, schowanym w cieniu tułowiem. Wydaje mi się, że lepiej by to wyglądało gdyby na tułowiu, również było kilka jaśniejszych i dopracowanych elementów, wówczas i on sam wyglądał by lepiej i mało szczegółowy naramiennik by się tak nie wybijał na 1 plan. Niemniej jednak, widać spory potencjał i z niecierpliwością czekam na kolejne prace :)
Mariusz Panek Napisano 31 Styczeń 2014 Autor Napisano 31 Styczeń 2014 WWWoj Dzięki wielkie :) W sumie obie były robione jako całkowicie osobne rzeczy. Jak na razie maluję codziennie i może za dłuższą chwilę będą jakieś postępy. Muszę spróbować wykończyć jakąś pracę, w której będzie opowiadana historia. Bo do tej pory to tak sobie macham pędzelkami. QbisieQ I bardzo dobrze przyczepiaj się do wszystkiego, sam nie wiem co poprawić. Wyciągnę wnioski w następnej pracy! Faktycznie ten naramiennik jest jedną z największych i najjaśniejszych płaszczyzn. Miałem zamiar zostawić surowy tułów, żeby nie odciągał uwagi od głowy... i wyszło płasko.
Mariusz Panek Napisano 3 Luty 2014 Autor Napisano 3 Luty 2014 (edytowane) Kurde sesja na studiach i na nic nie ma czasu. Coś całkowicie z innej beczki. Projekty pod moje malarstwo tradycyjne... Takie tam abstrakcyjne formy. Edytowane 12 Marzec 2014 przez Mariusz Panek
kamesanin Napisano 3 Luty 2014 Napisano 3 Luty 2014 przefikuśny ten portrecik z #18 kciukam i czekam na więcej :D
Mariusz Panek Napisano 8 Luty 2014 Autor Napisano 8 Luty 2014 (edytowane) Dzięki! Sesja na studiach, nie miałem zbytnio czasu na ćwiczenia. Zostały mi jeszcze tylko dwa przedmioty do zaliczenia więc nie jest źle. :) Mam problem z tym, że całe życie "kopiuję". Czy to w liceum plastycznym, czy to na studiach zawsze mam przed sobą modela i dokładnie widzę co powinienem poprawiać. Tak samo tutaj w digitalu staram sobie znaleźć jakieś zdjęcie, na którym mogę się wzorować i podpatrzeć proporcje. Schody się zaczynają, kiedy próbuję narysować coś całkowicie z głowy. Mam sporo pomysłów na ciekawe kadry, jednak postacie wtedy wyglądają tragicznie... Wstyd nawet coś takiego pokazywać. Po prostu nie potrafię bez namysłu odwzorować wszystkich mięśni, emocji oraz ruchu. Dlatego myślę nad powrotem do totalnych podstaw i nauki anatomii. Gdybym opanował to w pewnym stopniu, mógłbym wtedy postarać się o coś ciekawszego. Jeśli znacie jakieś przyzwoite materiały do nauki.. Książki, tutoriale lub cokolwiek dajcie znać. Jak na razie chyba najlepsze co znalazłem to rzeczy Pana "Michael Hampton" www.figuredrawing.info Muszę nabyć jego książkę. Oczywiście materiałów tego typu można znaleźć masę. Mam nadzieje, że jakoś to przyswoję :) A żeby nie przychodzić z niczym szkic z dziś: Edytowane 8 Luty 2014 przez Mariusz Panek
serratus Napisano 8 Luty 2014 Napisano 8 Luty 2014 Figure Drawing: Design and Invention Hamptona, mogę śmiało polecić, oprócz tego, że znajdziesz w niej charakterystyczny dla autora sposób rysowania, który może okazać się dla Ciebie przydatny ze względu na to, że przez całą lekturę Hampton będzie zmuszał Cię do myślenia przestrzennego o anatomii. Poza tym to upraszczanie form w jego wykonaniu jest niesamowite. Co jeszcze... uczysz się jak myśleć podczas rysowania zaczynając od szybkich szkiców tzw. gesture drawing, to na samym początku masz wyjaśnione jak rysować żeby zachować płynność ruchu i oszczędność linii, a nie tak jak w innych tego typu książkach "masz tu gotowe gesture drawing i rysuj" - OK, ale potem i tak nie wiesz jak to zastosować przy innych układach modela. Do tego dorzuć sobie Atlas of Human Anatomy for the Artist by Stephen Rogers Peck, i to moim zdaniem wystarczy. Jest pewien prosty sposób żeby sprawdzić swoją wiedzę o anatomii, wiesz tak jak wspomniałeś, że nie jest perfekcyjna, ale możesz nie wiedzieć tak na prawdę ile wiesz, żeby to sprawdzić polecam zrobić coś takiego: 1. Narysuj sobie szybki szkic typu gesture (np. z tej strony http://artists.pixelovely.com/practice-tools/figure-drawing/), z zachowaniem proporcji, nie wchodź w detal. 2. Nie patrz już na referencje i wrysuj jak najwięcej mięśni potrafisz, w tym układzie który masz, z uwzględnieniem ich napięcia. Wrysuj także kości, które się "odznaczają" czyli te, które widać na modelu przez skórę czyli np. kolano, czy łokieć, też w zależności od układu modela, staraj się zapamiętać te rzeczy podczas rysowania gesture, a potem rysuj z pamięci. Jak będziesz rysował mięśnie i kości to wyobraź sobie, że układasz puzzle, musisz wiedzieć co do czego i gdzie pasuje. To samo możesz zrobić np. w przypadku główek, nie musi to się ograniczać tylko do całych figur. Ja w taki sposób nauczyłem się najwięcej o anatomii, może dla Ciebie też ten sposób będzie pomocny. Pozdrawiam
Mariusz Panek Napisano 8 Luty 2014 Autor Napisano 8 Luty 2014 Dzięki wielkie na pewno skorzystam! Kurde chętnie bym się zapisał na jego kurs: http://2d.cgmasteracademy.com/analytical-figure-drawing.html Ale kogo na to stać :/ Przeliczając na złotówki to prawie 2 tys... PS. Może głupie pytanie ale czy na Amazonie można płacić Paypal'em?
takashmen Napisano 8 Luty 2014 Napisano 8 Luty 2014 wiesz, ja uważam że CGMA jest super opcją, oczywiście nie każdy kurs, na ten hamptona szkoda kasy trochę, z kursów ten wydaje się być dobrą opcją, sądząc po filmikach które udostępnia, możesz też dopytać ICE o więcej info http://www.proko.com/ jak ostatnio kupowałem na amazonie to nie widziałem opcji paypala, zdjęło mi z karty
Luiza Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 Do anatomii dobry jest też Andrew Loomis, jego książki w necie są za darmo w pdf.
Mariusz Panek Napisano 12 Luty 2014 Autor Napisano 12 Luty 2014 (edytowane) Zdecydowałem, że na start wezmę Hamptona. Gdy już go trochę pomęczę spróbuję czegoś innego :) Zacząłem ćwiczyć... na razie słabo. Szybkie szkice: Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
Mariusz Panek Napisano 13 Luty 2014 Autor Napisano 13 Luty 2014 Miałem iść spać i odpaliłem photoshopa.
Mariusz Panek Napisano 7 Marzec 2014 Autor Napisano 7 Marzec 2014 (edytowane) Nie było mnie chwile, brak czasu na cokolwiek... Jednak czas wznowić codzienne ćwiczenia. Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
Mariusz Panek Napisano 9 Marzec 2014 Autor Napisano 9 Marzec 2014 (edytowane) Chciałem bardziej malarsko... i nie mam pojęcia czy to dobrze wygląda Inspirowany twórczością Pana Jerzego Duda-Gracz :) Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
Mariusz Panek Napisano 10 Marzec 2014 Autor Napisano 10 Marzec 2014 Ciągle coś mi tutaj nie pasuje... Może wygląda to lepiej jako dwie osobne prace?
saharaam Napisano 10 Marzec 2014 Napisano 10 Marzec 2014 To ostatnie jest obłędne! Kompozycja derpnięta na lewo, ale tak mi się to podoba, że moim zdaniem nie przeszkadza :) Chyba, że Tobie faktycznie przeszkadza, to spróbuj trójdzielności, w sumie najprostsza zasada kompozycji.
adek Napisano 10 Marzec 2014 Napisano 10 Marzec 2014 Ostatnia wersja faktycznie ma coś w sobie. Ale widzę, że rozwijasz się świetnie.
mysz Napisano 11 Marzec 2014 Napisano 11 Marzec 2014 kostucha piękna ogólnie dobre teksturzenie, myrz appróves
Mariusz Panek Napisano 12 Marzec 2014 Autor Napisano 12 Marzec 2014 saharaam Dzięki. Drażniło mnie to dlatego, że od początku nie miałem pomysłu na spójną pracę. Każdy element dodawałem osobno. Pierw centralne drzewa, później domek, płot, dym, postacie itp. Na koniec patrząc na całą pracę wydawało mi się, iż nic nie trzyma się kupy, a każdy element jest tak jakby osobny. Chyba muszę zaczynać od szkiców i ogólnej koncepcji. WWWoj Adek mysz Dziękuję za miłe słowa! A teraz coś nowego:
Piret Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Jest moc :) Przyjemnie się ogląda Twoje ostatnie poczynania.
Mariusz Panek Napisano 18 Marzec 2014 Autor Napisano 18 Marzec 2014 (edytowane) Dzięki Piret! Miło słyszeć. Jeszcze dwa w bardzo podobnym klimacie: Edytowane 17 Luty 2016 przez Mariusz Panek
Mariusz Panek Napisano 24 Marzec 2014 Autor Napisano 24 Marzec 2014 (edytowane) Nie skończony koncept ciemnego elfa. Wytykajcie błędy, bo w sumie jeszcze nigdy nie robiłem typowego konceptu. Aaa... I jeszcze szybki speed: Edytowane 24 Marzec 2014 przez Mariusz Panek
Mruk Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 Ciekawe prace. W koncepcie rozróżnił bym trochę tony różnych elementów postaci. Teraz wszystko jest jednej jasności - skóra, włosy, tkanina, pancerz - i się ze sobą zlewa. Fajnie namalowany ten ostatni facet, zwłaszcza ręce.
kamesanin Napisano 27 Marzec 2014 Napisano 27 Marzec 2014 dzień dobry i te ostatnie baaardzo na tak^^ zwłaszcza 1 z #42
Mariusz Panek Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 (edytowane) Mruk No masz racje... Kiedy teraz sprawdzam jak to wygląda w czerni i bieli, wszystko ma niemal identyczny walor. Jednak próbując to zmienić po czasie wychodzi mi dziwnie sztucznie. Będę musiał to kontrolować już na etapie szkicu. kamesanin Dzięki! No właśnie mam z tym problem, jedni mówią super, a inni że słaby. Mętlik w głowie :D Wrzucam pracę robioną na konkurs organizowany przez Digart, a sponsorowany przez Wydawnictwo Techland. Zadaniem był koncept nowej rasy oraz jej opis. Minimum 4 postacie. Stąd logo gry, wymagane przy ostatecznym projekcie. Proszę o rady. Krytykujcie ile wlezie, bo chętnie wyciągnę wnioski. Poszedłem w lekki banał, ciemne elfy. Ostateczna grafika: I może wygodniej każda postać: Edytowane 1 Kwiecień 2014 przez Mariusz Panek
telthona Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 o jak ładnie wyszło :D wszystkie ładne, każdy z osobna jest fajny, ale nie wiem czy widac na pierwszy rzut oka że to jest ta sama rasa. kolor skóry wszędzie jest rózny. główne cechy rasy jak świecące oczy czy szpiczaste uszy są trochę "nieoczywiste" bo każda postać albo ma kaptur albo zakryte oczy :D dodatkowo ubraniem też jakoś do siebie super nie pasują. Z pewnością widać że są z jednego projektu i robione przez jednego artystę, ale czy są spójne na tyle by uznać je za przykładowe postaci z rasy? nie wiem. W każdym bądź razie nie mam zastrzeżeń do obrazków jako tako bo są ładnie wykonane :)
Mariusz Panek Napisano 2 Kwiecień 2014 Autor Napisano 2 Kwiecień 2014 O! Dzięki. Na pewno zapamiętam radę i w przyszłych projektach postaram się o większą spójność. Myślałem o podobnych elementach u każdego ale nie chciałem żeby było nudno i monotonnie :D Bardziej unikalność każdej postaci pod względem zastosowania. Jeśli ktoś zainteresowany wymagany opis, którego jednak mocno się wstydzę :) DARK ELF Cechują się złowrogim oraz agresywnym charakterem. Gardzą innymi rasami, dlatego zamieszkują odległe opustoszałe tereny - głównie lasy. Kochają walczyć, grabić i zabijać. Znane są ze świetnej taktyki. Są również wyniosłe oraz dumne, przez co wolą zginąć, niż otrzymać pomoc. ---------- Cleric: Niezwykle przydatny na polu walki. Potrafi leczyć oraz rzucać potężne aury wspomagające różne atrybuty innych jednostek. Nie zdolny do samodzielnego ataku. Największą jego wadą jest to, iż sprowadzony do defensywy całą swoją uwagę musi skupić na własnej obronie, anulując tym samym wszystkie działające wówczas aury. Archer: Słabą obronę nadrabia szybkością poruszania się oraz niesamowitymi unikami. Dumna oraz pewna siebie nosi przy sobie jedynie kilka strzał. Sporo czasu zajmuje jej namierzenie oraz "wyczucie" przeciwnika. Lecz sam atak zadaje niewyobrażalne obrażenia. Z aurą szybkości rzuconą przez Cleric'a staje się nieuchwytnym celem. Niestety bardzo czuła na ataki magiczne. Assassin: Zawrotna szybkość ataku oraz możliwość zadawania obrażeń krytycznych czyni ją groźnym przeciwnikiem. Często stawia na element zaskoczenia. Jeżeli nie wyeliminuje szybko wroga zmuszona jest do odwrotu, co odsłania jej wadę - mało punktów życia. Jedynie z obronną aurą Cleric'a zmienia się w prawdziwego zabójcę. Summoner: Potrafi przyzywać oraz kontrolować dzikie zwierzęta. Wykorzystując ich zmysły staje się świetnym tropicielem. Sam zawsze pozostaje w cieniu. Tylko lecząc przyzwane istoty ujawnia swoje położenie. Zazwyczaj wykorzystywany jest do ochrony Cleric'a. Wysyłając swoje jednostki na pole walki staje się łatwym celem.
Rozpu Napisano 2 Kwiecień 2014 Napisano 2 Kwiecień 2014 Najbardziej mi sie podoba ta postac z wilkami
Mariusz Panek Napisano 2 Kwiecień 2014 Autor Napisano 2 Kwiecień 2014 Dzięki Rozpu :) Też mam do niego jakiś sentyment... fajnie się malowało samego wilka. Pojawił się wątek z pracami finałowymi: http://www.digart.pl/forum/temat/1768751/CAB_110_-_Age_of_Wonders_III_-_GLOSOWANIE.html Jest ich 20, wiele ciekawych. Pierwszy raz biorę tam udział.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się