Napisano 18 Styczeń 201411 l Witam wszystkich! Jakiś rok temu miałem pierwsze podejście na forum. Jednak przez prace oraz studia nie miałem zbytnio czasu na tworzenie. Ogólnie studiuję malarstwo, lecz z tabletem nie miałem zbyt wiele styczności. Teczka mam nadzieje zmobilizuje mnie do systematycznej pracy. Poniżej na początek również parę prac tradycyjnych (niektóre były w poprzedniej teczce, która gdzieś zaginęła). Chętnie posłucham każdej krytyki! 1. 2. 3. 4. 5. 6. - - - Połączono posty - - - 7. 8. 9. 10. 11. 12. Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 18 Styczeń 201411 l Mysle, ze to Ci sie bardzo przyda na poczatek: http://ctrlpaint.com/ Poki co, skup sie na absolutnych podstawach, bo tam widze jeszcze sporo luk. Zwlaszcza w rozumieniu przestrzennym formy i jej przedstawieniu za pomoca swiatlocienia. Nie bede zbytnio zdzieral starego strupa, ale w "nauce" ASP jest wiecej dziur, jak w szwajcarskim serze, muisz samodzielnie zglebic tajniki wiedzy. Wrzuce, Ci jeszcze kogos na motywacje do pracy: http://peleng.cghub.com/images/ Powodzenia!
Napisano 18 Styczeń 201411 l Autor W sumie chyba więcej nauczyłem się w liceum plastycznym niż akademii. Na ASP można zrobić byle co, a jedynie trzeba potrafić to dobrze obronić. Jak na razie do żadnej pracy nie przyłożyłem się maksymalnie, a jedynie testowałem możliwości tabletu, pościągałem masę pędzli, tekstur itp. Peleng jest świetny, już od dawna przeglądam cghub, niesamowita dawka inspiracji :) Dzięki wielkie! Edytowane 12 Marzec 201410 l przez Mariusz Panek
Napisano 19 Styczeń 201411 l Autor Szybka praca przed snem inspirowana Panem Jaime Jones. Najbardziej podobają mi się ilustracje gdzie widać pewną "malarskość". Pozornie proste i chaotyczne pociągnięcia tworzą świetną całość (oczywiście nie mówię o mnie). Myślę, że właśnie w tą stronę chciałbym iść. Edytowane 19 Marzec 201410 l przez Mariusz Panek
Napisano 20 Styczeń 201411 l Autor Dzisiejsze ćwiczenie. Nie jestem jakoś zadowolony. Jednak mam nadzieję, że wyrobi mi się ręka dzięki codziennej pracy. Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 21 Styczeń 201411 l Autor Dzisiejsza praca. Mój pierwszy w życiu enviro :) Inspirowany twórczością Pana "Ferdinand Ladera" Oryginał: http://s.cghub.com/files/Image/608001-609000/608151/479_max.jpg Z tą inspiracją trochę przesadziłem, ale myślę że warto podpatrzeć pewne zagrania. Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 21 Styczeń 201411 l hej, rycerza na koniu i pani z włócznią miota, znaczy jest kilka niefajnych miejsc (stopa żołdaka, tło w obu, globusowy zad konia), ale daje radę :) Najsłabiej wyszły Ci roboty i żołnierz, wyglądają jakby ktoś zupełnie inny je malował (płaskie, baardzo słaby design). Wrzuć jeszcze więcej bo będzie widać co Ci idzie, a co kuleje:) ps enviro też nieźle Ci wyszło:)
Napisano 21 Styczeń 201411 l Autor Racja, że każda praca wygląda inaczej. Jak na razie testuję narzędzie ciągle robiąc coś innego. hehehe pewien znajomy mówi, iż żołnierz to najlepsza rzecz jaką dotąd zrobiłem :P Dzięki! Edytowane 21 Styczeń 201411 l przez Mariusz Panek
Napisano 21 Styczeń 201411 l Autor Dorzucam trzy prace wykonane jako pierwsze. Jeszcze wtedy robione na pożyczonym tablecie. Myślałem żeby ich nie wrzucać... ale niech będzie :P I to by było na tyle, jak na razie nie mam więcej. Edytowane 19 Marzec 201410 l przez Mariusz Panek
Napisano 21 Styczeń 201411 l okej, to od tych pierwszych na tablecie to jest naprawdę spory skok. te powyżej nie są trójwymiarowe, tzn jak panią z włócznią, albo rycerza na koniu jestem w stanie sobie wyobrazić jako obiekty posiadające bryłę. Jak dla mnie to po prostu powinieneś uważać na stopy i podpierać się refkami, znaczy nie malować zdjęcia, ale konfrontować to co zmalujesz z rzeczywistością :) tyle ode mnie
Napisano 21 Styczeń 201411 l Autor Dzięki za porady :) Jak tak powiedziałeś o rycerzu, to z ciekawości wkleiłem go na poprzedni pejzaż. Nawet nie chciało mi się przy nim siedzieć, widać że jest z innej bajki. Do tego szybki szkic z dziś. Bardzo podobny do wczorajszego. Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 22 Styczeń 201411 l Autor Inspired by Anthony Jones Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 25 Styczeń 201411 l Autor Następny... Trochę bardziej dopracowany. Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 26 Styczeń 201411 l Autor Bardzo przyjemnie się je robi... Tak więc jeszcze jeden szybki z dziś. Teraz może poćwiczę coś innego. Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 27 Styczeń 201411 l Fajne te eksperymenty :) Smaczna teksturka w ostatnim. Rycerz z krajobrazem, może wklejony, ale mi się widzi jakoś. Pozdrawiam
Napisano 28 Styczeń 201411 l Autor Dzisiejszy szkic. Zabawa twardym pędzlem. Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 28 Styczeń 201411 l Te roboty fajne technicznie, widać, że narzędzia ci nie wadzą:D Ten rycerz na koniu jakbyś wkleił mniejszego gdzieś dalej to byłoby super mi się wydaje. Sam krajobraz naprawdę dobry. Tu jest fajny tutek o krawędziach w portretach . A jak robisz te takie rozbłyski w tych robotach ( nie wiem jak to się fachowo nazywa- lens flare?)? Pozdrawiam
Napisano 30 Styczeń 201411 l Autor Dzięki! Te rozbłyski to w sumie po prostu ślad zwykłym okrągłym miękkim pędzlem... Spłaszczony i rozciągnięty dosyć ciemny pomarańczowy kolor. Najważniejsze to sposób krycia warstwy "Divide". Nałożony na siebie dwa razy szerszy krótki i długi cienki. Ale to zależy od pracy, najnormalniej bawisz się sposobem krycia warstwy i samo wychodzi. Choć to tylko taki efekciarski trik na koniec, żeby może praca jakoś ciekawiej wyglądała :P A teraz pierwsza rzecz, przy której siedziałem dłużej niż jeden wieczór... A dokładniej dwa :) Tyle się na to patrzyłem, że sam już nie wiem czy dobrze wyszło. Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 31 Styczeń 201411 l podoba się! fajnie sobie poczynasz :) Ten rycerz jest bardziej dopracowany od enviro i chyba ciekawszy, ale ginie w obrazku na korzyść widoczku i w sumie obrazek równo przedstawia widok i rycerza. chyba lepiej jakby kompozycja wspierała pokazanie rycerza, albo widoczku. nie wiem czy nie lepiej działałyby te obrazki oddzelnie. Bo sam w sobie rycerz i widoczek ładnie maźnięte.. Robo extra :) Edytowane 31 Styczeń 201411 l przez WWWoj
Napisano 31 Styczeń 201411 l Ciekawe prace, naprawdę fajne. Ostatnia bardzo dobra, choć przyczepię się do naramiennika. Wydaje mi się jakoś odstawać od bardzo fajnie namalowanej głowy i tworzy punkt rozszczepienia między dobrą góra, a (moim zdaniem) takim sobie, schowanym w cieniu tułowiem. Wydaje mi się, że lepiej by to wyglądało gdyby na tułowiu, również było kilka jaśniejszych i dopracowanych elementów, wówczas i on sam wyglądał by lepiej i mało szczegółowy naramiennik by się tak nie wybijał na 1 plan. Niemniej jednak, widać spory potencjał i z niecierpliwością czekam na kolejne prace :)
Napisano 31 Styczeń 201411 l Autor WWWoj Dzięki wielkie :) W sumie obie były robione jako całkowicie osobne rzeczy. Jak na razie maluję codziennie i może za dłuższą chwilę będą jakieś postępy. Muszę spróbować wykończyć jakąś pracę, w której będzie opowiadana historia. Bo do tej pory to tak sobie macham pędzelkami. QbisieQ I bardzo dobrze przyczepiaj się do wszystkiego, sam nie wiem co poprawić. Wyciągnę wnioski w następnej pracy! Faktycznie ten naramiennik jest jedną z największych i najjaśniejszych płaszczyzn. Miałem zamiar zostawić surowy tułów, żeby nie odciągał uwagi od głowy... i wyszło płasko.
Napisano 3 Luty 201411 l Autor Kurde sesja na studiach i na nic nie ma czasu. Coś całkowicie z innej beczki. Projekty pod moje malarstwo tradycyjne... Takie tam abstrakcyjne formy. Edytowane 12 Marzec 201410 l przez Mariusz Panek
Napisano 8 Luty 201411 l Autor Dzięki! Sesja na studiach, nie miałem zbytnio czasu na ćwiczenia. Zostały mi jeszcze tylko dwa przedmioty do zaliczenia więc nie jest źle. :) Mam problem z tym, że całe życie "kopiuję". Czy to w liceum plastycznym, czy to na studiach zawsze mam przed sobą modela i dokładnie widzę co powinienem poprawiać. Tak samo tutaj w digitalu staram sobie znaleźć jakieś zdjęcie, na którym mogę się wzorować i podpatrzeć proporcje. Schody się zaczynają, kiedy próbuję narysować coś całkowicie z głowy. Mam sporo pomysłów na ciekawe kadry, jednak postacie wtedy wyglądają tragicznie... Wstyd nawet coś takiego pokazywać. Po prostu nie potrafię bez namysłu odwzorować wszystkich mięśni, emocji oraz ruchu. Dlatego myślę nad powrotem do totalnych podstaw i nauki anatomii. Gdybym opanował to w pewnym stopniu, mógłbym wtedy postarać się o coś ciekawszego. Jeśli znacie jakieś przyzwoite materiały do nauki.. Książki, tutoriale lub cokolwiek dajcie znać. Jak na razie chyba najlepsze co znalazłem to rzeczy Pana "Michael Hampton" www.figuredrawing.info Muszę nabyć jego książkę. Oczywiście materiałów tego typu można znaleźć masę. Mam nadzieje, że jakoś to przyswoję :) A żeby nie przychodzić z niczym szkic z dziś: Edytowane 8 Luty 201411 l przez Mariusz Panek
Napisano 8 Luty 201411 l Figure Drawing: Design and Invention Hamptona, mogę śmiało polecić, oprócz tego, że znajdziesz w niej charakterystyczny dla autora sposób rysowania, który może okazać się dla Ciebie przydatny ze względu na to, że przez całą lekturę Hampton będzie zmuszał Cię do myślenia przestrzennego o anatomii. Poza tym to upraszczanie form w jego wykonaniu jest niesamowite. Co jeszcze... uczysz się jak myśleć podczas rysowania zaczynając od szybkich szkiców tzw. gesture drawing, to na samym początku masz wyjaśnione jak rysować żeby zachować płynność ruchu i oszczędność linii, a nie tak jak w innych tego typu książkach "masz tu gotowe gesture drawing i rysuj" - OK, ale potem i tak nie wiesz jak to zastosować przy innych układach modela. Do tego dorzuć sobie Atlas of Human Anatomy for the Artist by Stephen Rogers Peck, i to moim zdaniem wystarczy. Jest pewien prosty sposób żeby sprawdzić swoją wiedzę o anatomii, wiesz tak jak wspomniałeś, że nie jest perfekcyjna, ale możesz nie wiedzieć tak na prawdę ile wiesz, żeby to sprawdzić polecam zrobić coś takiego: 1. Narysuj sobie szybki szkic typu gesture (np. z tej strony http://artists.pixelovely.com/practice-tools/figure-drawing/), z zachowaniem proporcji, nie wchodź w detal. 2. Nie patrz już na referencje i wrysuj jak najwięcej mięśni potrafisz, w tym układzie który masz, z uwzględnieniem ich napięcia. Wrysuj także kości, które się "odznaczają" czyli te, które widać na modelu przez skórę czyli np. kolano, czy łokieć, też w zależności od układu modela, staraj się zapamiętać te rzeczy podczas rysowania gesture, a potem rysuj z pamięci. Jak będziesz rysował mięśnie i kości to wyobraź sobie, że układasz puzzle, musisz wiedzieć co do czego i gdzie pasuje. To samo możesz zrobić np. w przypadku główek, nie musi to się ograniczać tylko do całych figur. Ja w taki sposób nauczyłem się najwięcej o anatomii, może dla Ciebie też ten sposób będzie pomocny. Pozdrawiam
Napisano 8 Luty 201411 l Autor Dzięki wielkie na pewno skorzystam! Kurde chętnie bym się zapisał na jego kurs: http://2d.cgmasteracademy.com/analytical-figure-drawing.html Ale kogo na to stać :/ Przeliczając na złotówki to prawie 2 tys... PS. Może głupie pytanie ale czy na Amazonie można płacić Paypal'em?
Napisano 8 Luty 201411 l wiesz, ja uważam że CGMA jest super opcją, oczywiście nie każdy kurs, na ten hamptona szkoda kasy trochę, z kursów ten wydaje się być dobrą opcją, sądząc po filmikach które udostępnia, możesz też dopytać ICE o więcej info http://www.proko.com/ jak ostatnio kupowałem na amazonie to nie widziałem opcji paypala, zdjęło mi z karty
Napisano 9 Luty 201411 l Do anatomii dobry jest też Andrew Loomis, jego książki w necie są za darmo w pdf.
Napisano 12 Luty 201411 l Autor Zdecydowałem, że na start wezmę Hamptona. Gdy już go trochę pomęczę spróbuję czegoś innego :) Zacząłem ćwiczyć... na razie słabo. Szybkie szkice: Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 7 Marzec 201411 l Autor Nie było mnie chwile, brak czasu na cokolwiek... Jednak czas wznowić codzienne ćwiczenia. Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 9 Marzec 201411 l Autor Chciałem bardziej malarsko... i nie mam pojęcia czy to dobrze wygląda Inspirowany twórczością Pana Jerzego Duda-Gracz :) Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 10 Marzec 201411 l Autor Ciągle coś mi tutaj nie pasuje... Może wygląda to lepiej jako dwie osobne prace?
Napisano 10 Marzec 201411 l To ostatnie jest obłędne! Kompozycja derpnięta na lewo, ale tak mi się to podoba, że moim zdaniem nie przeszkadza :) Chyba, że Tobie faktycznie przeszkadza, to spróbuj trójdzielności, w sumie najprostsza zasada kompozycji.
Napisano 10 Marzec 201411 l Ostatnia wersja faktycznie ma coś w sobie. Ale widzę, że rozwijasz się świetnie.
Napisano 12 Marzec 201410 l Autor saharaam Dzięki. Drażniło mnie to dlatego, że od początku nie miałem pomysłu na spójną pracę. Każdy element dodawałem osobno. Pierw centralne drzewa, później domek, płot, dym, postacie itp. Na koniec patrząc na całą pracę wydawało mi się, iż nic nie trzyma się kupy, a każdy element jest tak jakby osobny. Chyba muszę zaczynać od szkiców i ogólnej koncepcji. WWWoj Adek mysz Dziękuję za miłe słowa! A teraz coś nowego:
Napisano 18 Marzec 201410 l Autor Dzięki Piret! Miło słyszeć. Jeszcze dwa w bardzo podobnym klimacie: Edytowane 17 Luty 20169 l przez Mariusz Panek
Napisano 24 Marzec 201410 l Autor Nie skończony koncept ciemnego elfa. Wytykajcie błędy, bo w sumie jeszcze nigdy nie robiłem typowego konceptu. Aaa... I jeszcze szybki speed: Edytowane 24 Marzec 201410 l przez Mariusz Panek
Napisano 24 Marzec 201410 l Ciekawe prace. W koncepcie rozróżnił bym trochę tony różnych elementów postaci. Teraz wszystko jest jednej jasności - skóra, włosy, tkanina, pancerz - i się ze sobą zlewa. Fajnie namalowany ten ostatni facet, zwłaszcza ręce.
Napisano 1 Kwiecień 201410 l Autor Mruk No masz racje... Kiedy teraz sprawdzam jak to wygląda w czerni i bieli, wszystko ma niemal identyczny walor. Jednak próbując to zmienić po czasie wychodzi mi dziwnie sztucznie. Będę musiał to kontrolować już na etapie szkicu. kamesanin Dzięki! No właśnie mam z tym problem, jedni mówią super, a inni że słaby. Mętlik w głowie :D Wrzucam pracę robioną na konkurs organizowany przez Digart, a sponsorowany przez Wydawnictwo Techland. Zadaniem był koncept nowej rasy oraz jej opis. Minimum 4 postacie. Stąd logo gry, wymagane przy ostatecznym projekcie. Proszę o rady. Krytykujcie ile wlezie, bo chętnie wyciągnę wnioski. Poszedłem w lekki banał, ciemne elfy. Ostateczna grafika: I może wygodniej każda postać: Edytowane 1 Kwiecień 201410 l przez Mariusz Panek
Napisano 1 Kwiecień 201410 l o jak ładnie wyszło :D wszystkie ładne, każdy z osobna jest fajny, ale nie wiem czy widac na pierwszy rzut oka że to jest ta sama rasa. kolor skóry wszędzie jest rózny. główne cechy rasy jak świecące oczy czy szpiczaste uszy są trochę "nieoczywiste" bo każda postać albo ma kaptur albo zakryte oczy :D dodatkowo ubraniem też jakoś do siebie super nie pasują. Z pewnością widać że są z jednego projektu i robione przez jednego artystę, ale czy są spójne na tyle by uznać je za przykładowe postaci z rasy? nie wiem. W każdym bądź razie nie mam zastrzeżeń do obrazków jako tako bo są ładnie wykonane :)
Napisano 2 Kwiecień 201410 l Autor O! Dzięki. Na pewno zapamiętam radę i w przyszłych projektach postaram się o większą spójność. Myślałem o podobnych elementach u każdego ale nie chciałem żeby było nudno i monotonnie :D Bardziej unikalność każdej postaci pod względem zastosowania. Jeśli ktoś zainteresowany wymagany opis, którego jednak mocno się wstydzę :) DARK ELF Cechują się złowrogim oraz agresywnym charakterem. Gardzą innymi rasami, dlatego zamieszkują odległe opustoszałe tereny - głównie lasy. Kochają walczyć, grabić i zabijać. Znane są ze świetnej taktyki. Są również wyniosłe oraz dumne, przez co wolą zginąć, niż otrzymać pomoc. ---------- Cleric: Niezwykle przydatny na polu walki. Potrafi leczyć oraz rzucać potężne aury wspomagające różne atrybuty innych jednostek. Nie zdolny do samodzielnego ataku. Największą jego wadą jest to, iż sprowadzony do defensywy całą swoją uwagę musi skupić na własnej obronie, anulując tym samym wszystkie działające wówczas aury. Archer: Słabą obronę nadrabia szybkością poruszania się oraz niesamowitymi unikami. Dumna oraz pewna siebie nosi przy sobie jedynie kilka strzał. Sporo czasu zajmuje jej namierzenie oraz "wyczucie" przeciwnika. Lecz sam atak zadaje niewyobrażalne obrażenia. Z aurą szybkości rzuconą przez Cleric'a staje się nieuchwytnym celem. Niestety bardzo czuła na ataki magiczne. Assassin: Zawrotna szybkość ataku oraz możliwość zadawania obrażeń krytycznych czyni ją groźnym przeciwnikiem. Często stawia na element zaskoczenia. Jeżeli nie wyeliminuje szybko wroga zmuszona jest do odwrotu, co odsłania jej wadę - mało punktów życia. Jedynie z obronną aurą Cleric'a zmienia się w prawdziwego zabójcę. Summoner: Potrafi przyzywać oraz kontrolować dzikie zwierzęta. Wykorzystując ich zmysły staje się świetnym tropicielem. Sam zawsze pozostaje w cieniu. Tylko lecząc przyzwane istoty ujawnia swoje położenie. Zazwyczaj wykorzystywany jest do ochrony Cleric'a. Wysyłając swoje jednostki na pole walki staje się łatwym celem.
Napisano 2 Kwiecień 201410 l Autor Dzięki Rozpu :) Też mam do niego jakiś sentyment... fajnie się malowało samego wilka. Pojawił się wątek z pracami finałowymi: http://www.digart.pl/forum/temat/1768751/CAB_110_-_Age_of_Wonders_III_-_GLOSOWANIE.html Jest ich 20, wiele ciekawych. Pierwszy raz biorę tam udział.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto