Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dawno nie modelowałem samolotu a nabrałem ochotę więc zaczynam. Padło na bodaj najskuteczniejszego niemieckiego lotniczego niszczyciela czołgów. Wersja B-3 najciekawsza chyba z uwagi na posiadane uzbrojenie. Zamontowano w nim przeciwpancerne działo piechoty PaK 40 kal. 75 mm dostosowane do potrzeb lotniczych-Bordkanone BK 75. Ładowane automatycznie z bębnowego magazynka. Nie ma niestety zbyt wielu zdjęć tego działa ale postaram się zrobić tyle ile się uda.

Na tą chwilę zrobione tyle:

 

0hr9.jpg

7a17.jpg

864d.jpg

50ff.jpg

1jy2.jpg

wlc1.jpg

xu98.jpg

iazs.jpg

pzgb.jpg

kc1q.jpg

q29x.jpg

qn4c.jpg

3qzn.jpg

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano
Zawszę mnie zastanawia gdzie wy dorywacie taką dokumentację.

 

Podpinam się pod sugestywne pytanie ;)...

Jakieś ulubione strony z dokumentacją ? Czy po prostu "szukajcie a znajdziecie" ?

Napisano

Kliment, podziwiam zawsze te Twoje modele !! Powiedz mi jak wygląda sprawa z wydajnością potem? Jeżeli Ty przy samym działku masz wyrzeźbione pociski idealnie to co z resztą? Stosujesz potem jakieś proxy czy cuś? Czy po prostu idziesz na żywioł i robisz cały model bez uproszczeń żadnych? Gratuluje swietnych prac i MEGA cierpliwości!

Napisano

Tiger250 - Komputer pozwala na bardzo dużo...do zadyszki mam jeszcze duży margines luzu. jak dojdzie kilka textur po 8K zaczyna dopiero zwalniać. Proxy dobra rzecz i stosuje jesli trzeba...przy takim modelu jak ten nie trzeba;)

 

mirach - oho! już po przeprowadzce chyba! :D

Napisano

To jest nieuczciwe! Jak robisz pojazdy wojskowe to nie masz prawa pokazywać samolotów. Mam nadzieję, że redakcja forem wyciągnie z tego konsekwencje. Zostaw miejsce dla modelarzy samolotowych.

 

A na poważnie - jak zwykle świetnie. Mam jedno pytanie techniczne: mapowanie jest z UV, czy proceduralne? Bardzo dobre plany. Powiesz z jakiego wydawnictwa?

dziękuję

Napisano

Wow. Latka lecą a kliment dalej dzierga model za modelem :) Jak zawsze pro. No i shaderki coraz lepsze. A pamiętam jak męczyłeś chyba Pioniera o setupy renderów :)

  • Like 1
Napisano
Wojtku idziesz jak burza :D

Zastanawiałeś się już nad nitowaniem i podziałem blach ?

obietowo będziesz jechał czy bumpem ?

 

jabym robił obiektowo prościej :D

Napisano

A - ja mam takie inne pytanie :) - tak jak przedstawiasz tutaj ten progress to czym ogólnie świecisz przy takich prezentacjach żeby nam pokazać co i jak , aby to wszystko od razu ładnie tak wyglądało ? HDRką jakąś ?

Napisano (edytowane)

Strasznie brzydki samolot. To znaczy model doskonały, ale sam pierwowzór... Kadłub jak wyprostowany banan z kaczym dziobem na przedzie.

i jeszcze ten celownik jak:

lupa-jubilerska-pow-10-x-lu-70-led-leuchtturm-2466428841.jpg

Niemieccy konstruktorzy nie byli estetami

Edytowane przez ikkiz
Napisano

ikkiz- Nie jest najładniejszy, fakt...ale są brzydsze...interesujący z uwagi na zadania do których go stworzono, pradziadek dzisiejszego A-10 ;)

 

P.S. - poza tym spitfire'ów i mustangów wymodelowano już dość... mam pociąg do dziwactw widocznie :)

Napisano (edytowane)

Nie no, rozumiem. Brzydal, ale bardzo interesujący samolot. Tak mi się zdaje, że pilot siedząc w tej ciasnej pancernej wanience z nosem przy szybie musiał widzieć koniec lufy i jednocześnie czołg, który z niej obrywał. Kabina na samym przedzie, dużo przed środkiem ciężkości, jak wchodził do lotu nurkowego z ujemnym przeciązeniem, to pewnie miał uczucie jak by leciał na ryj. Zastanawiam się też czy mocno "kopała" ta armata, ale to musiało być niesamowite i przerażające doświadczenie dla pilota.

Edytowane przez ikkiz
Napisano (edytowane)

ikkiz- Do tego co napisałeś dodaj jeszcze huk salwy dwóch działek 30 mm które pilot miał po bokach( w tej wersji, bo w B-2 miał cztery działka 30 mm po bokach kabiny plus to co woził pod brzuchem), słowem piloci tych samolotów musieli być twardzielami.....tyle że głuchymi :D

 

Ogon finito. Teraz pora na kadłub.

v6dz.jpg

6xs3.jpg

r7bj.jpg

wy8b.jpg

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

Kadłub pocięty, po prawej stronie pozostały trzy prostokątne klapki/ punkty dostępu i owiewka kabiny. Natępne będą skrzydła i gondole silnikowe.

Silniki , golenie główne podwozia i gondolę działa pod brzuchem zostawiam na koniec.

 

d3xj.jpg

3jci.jpg

d1h1.jpg

rh5d.jpg

raje.jpg

3qsz.jpg

g5cy.jpg

Napisano (edytowane)

Podziały na kadłubie skończone, dodana owiewka kabiny i... w ramach odpoczynku od ciecia blach poszycia zacząłem silnik. ikkiza nie przeskoczę zapewne ale też u mnie po wsadzeniu w gondole, silników będzie widać tyle co kot napłakał. Inna rzecz że lubię takie dłubaninkii i w sumie w nosie mam co będzie widać a co nie..cieszy mnie świadomość że " to tam jest". Samolot niemiecki, silnik za to francuski...Gnome & Rhone 14N. Francuski wkład w ostateczne zwycięstwo ;). Blok silnika prawie skończony, prawie bo brakuje ostatniej części za wieńcem powietrznym. Możliwe że go jednak odpuszczę bo i tak za grosz nic z tego nie będzie widać. Pozdro!

 

x7kz.jpg

cmeo.jpg

rd7r.jpg

fybh.jpg

xti8.jpg

qo58.jpg

4f9t.jpg

82ae.jpg

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

Podziwiam Cię za pracę na na "walcu" z "walcami". Łączenia na krzywiznach w polygonach to mordownia i ja zawsze uciekam do Nurbs wtedy (oczywiście jak to tylko możliwe). Nie chciałeś tego zrobić np. w Rhino? :) Czy po prostu lubisz walczyć z polygonami?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności