Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Piątek obfitował w rewelacyjne produkcje od Platige Image. Trzeci, mniejszy projekt zostawiliśmy sobie na później. Również w piątek zaprezentowany został 1,5-minutowy klip wykonany przez Platige Image dla firmy Nike zrealizowany z udziałem Cristiano Ronaldo.

 

Pełna treść: NIKE CR7 od Platige Image

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Jakoś nie jestem przekonany czy ktoś chciał ten spot jakoś specjalnie promować.

 

W wielu miejscach to było (ale jak najbardziej jest promowany, w piątek razem z Wiedźminem i Ambition):

). W sumie tutaj wrzuciłem to z opóźnieniem, ale celowo. Bo w piątek chciałbym, aby głównym tematem było jednak Ambition i Wiedźmin.

 

W sumie czekam, aż padną jakieś większe konkrety niż "słabe czy "bieda". Możecie jakoś rozwinąć to?

 

Co by nie było. Zasięgowo to nie wiem czy nie jest to jeden z topowych projektów PI.

Napisano

Zastanawialem sie czy pisac komentarz tutaj bo bardzo lubie dziela PI i nie lubie pisac ze nie przychylnych komentarzy. Jednak po to sa tutaj komentarze by wyrazic swoj odbior. Ten spot jest poprostu slaby i pierwszy grymas na twarzy pojawil mi sie juz w 8 sekundzie przy tym shockwavie od pilki. Dalej juz nie bylo lepiej. Widac mega pospiech i robienie pewnych rzeczy po lebkach. Nie znam realiow w jakich projekt powstawal ale efekt koncowy jest poprostu slaby.

Napisano (edytowane)

Ha, to pech, że spot dla Nike wyszedł w trakcie kumulacji z "Ambition" i "Wiedźminem" - projektami zupełnie wyjątkowymi , ale też zrobionymi dla innej widowni i w zupełnie innych celach. Siłą rzeczy w takim bezpośrednim porównaniu ten projekt nie ma specjalnych szans z takimi czołgami. Postaram się jednak wyjaśnić kontekst. Spot powstał szybko, w niecałe 5 tygodni, tylko do internetu, na jedno konkretne wydarzenie - wczorajszy mecz Barcelona - Real. Target - dzieciaki. Początkowe założenia : motion komiks dla instagrama w 9 częściach. Po drodze, kiedy zaczęły schodzic pierwsze ujęcia wszystko tak się spodobało klientowi, że postanowił to zlepić w jeden długi klip na facebooka. ( Co dowaliło chłopakom bardzo dużo dodatkowej roboty - zupełnie inne proporcje kadru i tak dalej ) . Klip wyszedł w piątek i w 24 godziny zrobił ze 4 miliony odsłon na facebooku, rozszedł się wśród fanów CR7 jak burza z piorunami, narobił hałasu wśród dzieciaków i już przeleciał. Czysto internetowy strzał , który wyszedł dokładnie tak jak miał i zrobił o wiele większy zasięg niż początkowo zakładała i agencja i klient.

Ostatnie tygodnie chłopaki w Juice walczyli jak lwy i moim zdaniem mega dali radę. Że tego typu stylistyka nie jest czymś co może będzie pamiętane przez lata - wiadomo, ale takie projekty też są ważne. Pokazują naszym partnerom nieco inne umiejętności, trenują skilla w sprincie, a do tego byle kogo do takich rzeczy się nie zaprasza. Malkontentów odsyłam do wersji instagramowej, która wygląda znacznie bardziej komiksowo - być może odbiór się poprawi. Bez kontekstu gigantów w rodzaju Ambicji pewnie odebralibyście spocik z większym luzem . :-) Anyway. Tak czy siak, poszło w świat i to też my. I to też ja. Ta praca ma rozmaite oblicza.

Edytowane przez Baggins
Napisano

No czterech liter to to nie urywa, ale też nie ma szans robić samych ciosów. Mnie szczególnie zraziła scena z samochodem, jak już spadł to mogłyby te szyby popękać albo coś, dach się bardziej wgnieść żeby było czuć ciężar auta i tego uchwytu co na nie spadł. Przed chwilą po enty oglądałem Ambicje więc działa to niekorzystnie na odbiór tej produkcji. Ma ktoś link do tej wersji z instagrama?

Napisano

no ja miałem duzego WTF przy tym samochodzie. Materiały, światło, animacja - bardzej jak w animatiku. Ale taki mini ficzer filmik na jeden event to i tak trudne zadanie wiec poleciały uproszczenia. Dobrze, ze jest czas na wszystko w PI ;) - mam na mysli ambitne i szybkie produkcje

Napisano (edytowane)

A wg mnie ma to swój urok. Fajny komiksowy, przerysowany styl.

But, ujęcie w lesie, końcówka na plus.

Haha ostro się zaśmiałem w kilku momentach (nogi - samochód, brew, suszarka). Wady są, ale nie jest trudno odnaleźć pozytywne aspekty. Srogie tempo i dobra robota!

Edytowane przez ezils
Napisano

Jedyne co mi przeszkadza to nieco inny wygląd shootowanych elementów. Nie ma tej 'żylety' co w reszcie materiału, a szkoda. I w końcówce trochę siada dynamika, ale całość i tak git. Jednak trzewików nie kupię...

Napisano

oj, widze ze nie ma tragedii w komentarzach ;)

to moze dorzuce kilka groszy od siebie.

caly projekt mial iscie mordercze tempo, zaledwie 6tyg temu powstaly storyboardy. a 5 tyg temu odbyl sie plan zdjeciowy.

film poczatkowo skladal sie z blisko 90 ujec(!!!), calosc trwala 2minuty 15sekund. niestety z iscie absurdalnych powodow klient zadecydowal o wycieciu 45 sekund filmu okolo 2 tygodnie temu, ktory w sumie tez juz byl gotowy. wiec w obecnej formie sa 62 ujecia.

druga rzecz to jest to co bagins pisal, calosc byla poczatkowo przygotowywana w formie kwadratu, na 9 czesci, gdzie kazda czesc byla zamknieta historyjka, wiec w polowie projektu trzeba bylo zaczac to przemontowywac tak zeby pasowalo do 16:9, co nie jest takie proste bo roznica miedzy formatami to jakies 45% obrazu :)).

o edycji montazu motion designowego nawet nie bede pisal...

 

co do jakosci zdjec nagranych, jak juz pisalem caly film mial skladac sie z 90 ujec, gdzie w praktycznie w kazdym ujeciu ma wystepowac sam boski ronaldo, caly trik polegal na tym ze mielismy 70minut na planie z ronaldo, i w tym czasie trzeba bylo nagrac cokolwiek bylo mozna.. jeszcze nigdy nie widzialem zeby ekipa przestawiala kamere w 25 sekund, ze zmiana obiektywow :))

Napisano

To forum CG, ale widzę, że mało kto rozumie, że to nie jest jakiś tam wypełniony efektami trailer, czy inna animacja, a spot. Tego typu projekty trzeba oceniać znając ich założenia. Skuteczność wszystkich kampanii reklamowych określa się w oparciu o nie, a nie o sam wygląd, efekty itd. Ponadto zazwyczaj termin realizacji jest przykrótki. Od samej strony graficznej mi nie przeszkadza. Być może jestem tak wyrozumiały, bo lubię RM i CR7. A może dlatego, że pracuję w mktg i mam trochę inne spojrzenie na tego typu projekty.

Napisano

Nie znajac realiow powstawania projektow reklamowych, timingu, procesu akceptacji, czy chociazby zmian koncepcji podczas produkcji, latwo sie ocenia, ze mozna bylo zrobic cos lepiej, szybciej i efektowniej.

Napisano (edytowane)

ja jako zwykly odbiorca nie musze znac realiow, zalozen bla, bla, bla..... ja oceniam jakosc, czy mi sie to podoba czy nie,

 

proste

 

na dodatek przyzwyczajony do zayebistej jakosci PI, takie szybkie wrzuty wygladaja jeszcze "szybciej"....

 

a teraz jako grafik ktory wie ze mala ilosc czasu=shitowa jakosc, gratuluje ukonczenia i wlozonej pracy!

Edytowane przez plasti
Napisano

Największą pułapką jest chyba poczucie, że "naprawienie" tego co się nam nie podoba, spowoduje powstanie lepszego produktu. Tymczasem jedna zmiana powoduje zmianę wszystkiego wokół, często na gorsze. Jestem pewien, że prezentowane na końcu produkcje są optymalne pod względem wszystkich istotnych czynników.

A odbiór to oczywiście inna sprawa i myślę, że tak samo jak bez sensu są nasze techniczne uwagi, tak samo bez sensu jest tłumaczenie, że powinno się podobać, bo timing był krótki a klient poważny. Rozdzielmy te dwie sprawy.

Jeśli klient zadowolony, wykonawca przeżył crunch time, internauci poklikali, to projekt był udany, ot co.

Napisano

Nie napisalem, ze spot powinien sie podobac. Stwierdzilem tylko fakt, iz latwa reka ocenia sie jakosc, nie znajac kulisow powstawania tej, czy innej produkcji reklamowej.

Napisano

@Traitor: W sumie to nie odnosiłem się do Twojej wypowiedzi. :) Ale to jest oczywiste, że ocenia się łatwą ręką. Jakbyś kupował te buciki to byś je przymierzył, a nie rozważał, ile było czasu na zaprojektowanie cholewy.

Napisano

Mi się podoba. Widać trochę pośpiechu i niedopracowania ale stylistyka jest fajna i fajnie się to ogląda. PI sobie tak wysoko poprzeczkę zawiesiło, że jak robią rzeczy tylko dobre to już się na nich wiadro pomyj wylewa.

Napisano

robota na zamówienie. serio zarzucacie platigowi, że z tematem poradzili sobie słabo? :P

 

a scenariusz, że doczekaliśmy się obuwia superbohatera jest piękny. koniec z drugą zmianą idę na fajrant

Napisano

 

Khem khem, dla porownania wklejam link roboty wykonanej przez Mill - klient ten sam :) Zatem duze brawa dla ekipy z J. za to co zrobili w tak "luznym" terminie i z tak "swiadomym" klientem.

Napisano

 

Khem khem, dla porownania wklejam link roboty wykonanej przez Mill - klient ten sam :) Zatem duze brawa dla ekipy z J. za to co zrobili w tak "luznym" terminie i z tak "swiadomym" klientem.

 

Przynajmniej trochę rozśmiesza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności