Skocz do zawartości

Teczka 3D : Samochody


Akierek

Rekomendowane odpowiedzi

Akierek musisz pokonać swoją największą słabość. Czyli modelowanie byle jak aby coś tylko było. Rób jeden model dłużej, ale dokładnie. Jeśli się uczysz i robisz dla siebie tempo pracy nie jest tak istotne. Wgryziesz się, wypracujesz własną metodę i zaczniesz trzaskać modele szybko. Przez jakiś czas w ogóle na to forum nie zaglądałem, ale widzę że nadal są osoby które Ci pomagają i tłumaczą wiele rzeczy więc wypadałoby się im odwdzięczyć dobrym modelem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akierek musisz pokonać swoją największą słabość. Czyli modelowanie byle jak aby coś tylko było.Rób jeden model dłużej, ale dokładnie

 

Irytuje mnie takie gadanie. Skad mozesz wiedziec ze nie poswiecam duzo czasu na modelowanie obiektow? Poswiecam i to duzo. Wiec nie pisz w ten sposob. Mozesz wytykac bledy i krytykowac ale bez takich nie prawdziwych informacji, bo to nie prawda. Nie robie niedbale modeli, to jeszcze raz powtarzam. Stosuje sie do referencji i tyle, moze czasami sie zbyt pospiesze z pokazaniem efektow, ale poprawie pozniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akierek Sebazx6r ma rację. Refka, refce nie równa. Po co wywarzasz otwarte drzwi? Po co się męczysz i modelujesz ze zdjęcia gdzie jest rzut izometryczny, skoro łatwiej, szybciej, lepiej/dokładniej z "przekroju". Musisz nauczyć się wyszukiwać dobre zdjęcia. Rysunki techniczne są najlepsze aby złapać proporcje detalu. Później jak masz "bazę", rzeźbisz z tego co masz [zdjęcia zrobione z różnej perspektywy]. Nie irytuj się. Chłopaki chcą Ci naprawdę pomóc. To nie wstyd popełniać błędy przy modelowaniu. Wstyd ich nie korygować. Spokojnie :) Tak jak napisał ktoś powyżej, nie śpiesz się. Robisz to dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno Ci się przydać

 

https://www.google.pl/search?q=trabant+kopf&tbm=isch&tbs=rimg:CW53n0ro50ggIjhj7F6Syn9ZzIs_1y2nLZZhJpg3f0dGyN6dpoQn85uxusEIxP9uH2fSxJKpv5TZCliLMPOdw85LrESoSCWPsXpLKf1nMEfsz3oz7YU8cKhIJiz_1LactlmEkR_14t5TBTAXrEqEgmmDd_1R0bI3pxHV5McA3SQ_1RyoSCWmhCfzm7G6wEVTdKIQK9sluKhIJQjE_124fZ9LER3rX66zc9YbQqEgkkqm_1lNkKWIhFU3SiECvbJbioSCcw853DzkusREf-LeUwUwF6x&tbo=u

 

Dodatkowo mała podpowiedź. Jeśli modelujesz silnik, gaźnik lub inną część mechaniczną i nie wiesz z jakiej bazowej formy wyjść, ściągnij sobie z internetu zdjęcia uszczelek. 99 procent uszczelek przylega do całego obrysu danego elementu. Odrysowywujesz kształt, "wypychasz" i już masz gotową bryłę. Jeśli kształt u góry jest inny niż na dole. Odrysowywujesz dwa kształty z uszczelek i starasz się to wszystko połączyć w całość [bridge].

 

Powodzenia. I weź to świecę zrób na tip top. To jest Twoja zapłata dla mnie za udzielenie kilku wskazówek. Cześć!

Edytowane przez gigant84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dole jest gwint, a Ty chyba zrobiłeś dookoła wcięcia. Korpus (nakrętka) ma ostrzejsze krawędzie i większe szlifowania. Ta część nad nią jest bardziej wypukła. "Bariery upływu prądu" ta górna część powinna się schodzić do środka. Pod nimi nie powinien być prosty walec tylko obły. Ta góra wygląda trochę jakby się "nażarła pączków" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocilem do modelowania. Silnik mnie jednak przerosl, chociaz w przyszlosci powalcze moze jeszcze o niego. Teraz staram sie wymodelowac wnetrze Trabanta. Prosze o wyrozumialosc, bo to moj pierwszy raz kiedy modeluje wnetrze samochodu.

 

jPhdAH0.png

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadziłeś z przednimi światłami. Nie wiem którą wersję Garbusa robisz. Jeśli stary model z pierwszą generacją świateł, to zauważ, że tam przylegają do błotnika [identyczne lampy były użyte w pierwszych ogórkach]. Jeśli robisz z drugą generacją świateł, odstające [szkła są prawie pionowo] to trochę za mocno je wysunąłeś do przodu. W każdym bądź razie coś nie gra. Kurde znowu trudny samochód wybrałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gigant84- dzieki za zwrocenie uwagi odnosnie swiatel. Troche posiedzialem nad nimi, i szczerze mowiac jest to ciezki element do zrobienia w tym samochodzie. Ale to co udalo mi sie zrobic teraz jest chyba najblizej wersji oryginalu. PS. narazie same otwory

 

N0lZIIn.png

 

iWhcwTo.png

 

aVlwuTt.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta czarna "guma" co idzie przez pół samochodu to nie powinna być guma tylko metalowa rynienka (zdaje się że odprowadzająca wodę), która jest stałym elementem karoserii (w sensie, nie jest odkręcana ani montowana w żaden inny sposób, jest tam na stałe) i nie powinna iść przez pół samochodu, tylko przez cały. Zaczyna się na samym dole przedniej krawędzi drzwi. Polecam szukać zdjęć w jak największej rozdzielczości, tam dokładniej będzie widać takie rzeczy. Przy wyszukiwaniu w google images można sobie ustawić powyżej jakiej rozdzielczości ma szukać, garbusów powinno troszkę w dużej rozdzielczości znaleźć :). Poza tym samochód niestety ma jeszcze trochę innych niezgodności z oryginałem (nie do końca poprawny kształt niektórych elementów w niektórych miejscach). Największym problemem w tym momencie jest jednak to że zacząłeś mieszać wersje garbusa. Wbrew pozorom garbusy różniły się dość mocno między różnymi rocznikami. Zmiany były wprowadzane stopniowo przez lata i ostatecznie stały się one na tyle duże że wydaje mi się że praktycznie żaden element od garbusa z początku produkcji nie pasowałby do garbusa z końca produkcji.

Twój garbus z zewnątrz wygląda na późniejszego garbusa (np. przednie lampy, dolne fragmenty przedniej i tylnej klapy, szyby), natomiast wnętrze które zrobiłeś jest z pierwszych garbusów, które z zewnątrz wyglądały znacznie inaczej. Twój z zewnątrz wygląda mi najbardziej na rocznik gdzieś 1971-1972, dlatego wnętrze powinieneś zrobić takie jakie było w tych mniej więcej latach. Akurat chyba wtedy były we wnętrzu wprowadzane jakieś zmiany, więc być może znajdziesz kilka różnych wersji z takich lat :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuję Akierka już od ponad roku. Jest bardzo uparty (i w tym mniej pozytywnym sensie i w tym pozytywnym również bardzo). Obrał trudną drogę zdobywania odznaczeń w świecie zuchów i harcerzy 3D - popełnia błędy, ale idzie do przodu. Rzadko ktoś po tak długim czasie dalej bije się z tematami które są trudne, i do tego odnotowuje postępy. Jestem pełen podziwu - trzymam kciuki by w następnych modelach było jeszcze mniej błędów, i by następny etap (UV mapping plus teksturowanie) nie odrzuciło Cię i byś dalej tak wytrwale zdobywał szlify. Niebawem ktoś Cię tu zagadnie, jestem pewien, o to czy masz więcej wolnego czasu byś coś za kasę mu pomodelował.

Brniesz w głębokie zaspy, ale śnieżyca na szczęście ustaje :)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za opinie :) Nie spodziewalem sie tylu pochlebnych komentarzy, i w ogole ciesze sie ze watek wciaz cieszy sie popularnoscia. :)

witold10- samochod robilem w Blenderze( w zasadzie ciagle go ''dlubie'' :D

Mikko- jak tylko ogarne wyzszy skill w modelowaniu, to z pewnoscia wezme sie za inne rzeczy :)

Hris- rowniez dziekuje za rozbudowana i motywujaca do dalszej pracy opinie, chociaz mysle ze jeszcze mi daleko do pelnej profeski, ale tak jak piszesz , popelniam bledy, lecz rowniez postep idzie w góre. :) Teraz czas w koncu zebym dojrzeł w swiecie 3d i prezentowal wysoki poziom.

Seba- heh, renderki to zdecydowanie moja slabsza strona, bede sie staral oczywiscie cos wyczarowac.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, powracam do tworzenia i nauki samochodow. Mysle ze to bedzie ostatnie podejscie do hard surface modellingu, potem biore sie za organike.Teraz wrzucam testowe rendery, auto to oczywiscie Cobra Shelby 1966. Co o tym sadzicie?( tlo jest celowo tak rozmazane)

 

PS. Znacie moze jakies fajne ksiazki o nauce anatomii dla rzezbiarzy, rysownikow itp?

 

Rkccv6x.jpg

 

pO8eQhD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, powracam do tworzenia i nauki samochodow. Mysle ze to bedzie ostatnie podejscie do hard surface modellingu, potem biore sie za organike.Teraz wrzucam testowe rendery, auto to oczywiscie Cobra Shelby 1966. Co o tym sadzicie?( tlo jest celowo tak rozmazane)

 

PS. Znacie moze jakies fajne ksiazki o nauce anatomii dla rzezbiarzy, rysownikow itp?

 

 

 

Sinielnikow atlas anatomii -nie tyle o nauce co doskonały do nauki

 

siatki modeli wyglądają ok,

rendery- trochę taki camo- lakier wyszedł

odrobinę widać że te odbicia są low poly, tzn siatka jest a na odbiciach to widać

na rurze wydechowej jest takie przejście- prawa strona bardziej matowa, starsza jakby- moim zdaniem lepiej wygląda niż lewa

reflektory bardzo fajnie wyszły

szyby a zwłaszcza te boczne jak plexi wyglądają, patrząc na zdjęcie to w sumie są w ok ale za grube

nie ma śrub w felgach?

nie wiem czy powinno być widać tarcze i hamulce..

nie ma migaczy i lusterek, tak samo maskownicy na wym wylocie powietrza pod lusterkiem

maska mocno pękata i nie ma podziału samej maski, tzn tej części którą się otwiera

 

tu jest praktycznie to samo ujęcie..

https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/03/1967_shelby_cobra-pic-3528941083313090031.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

 

Ta książka jest super:

Właściwie wszystko pokazane w jak najprostszej formie.

https://anatomy4sculptors.com/art/

 

Ale na początek też polecam trochę więcej teorii - jak np.

Atlas of Human Anatomy for the Artists - S.R. Peck - spoko wiedza + fajne ściągawki dal szybkich referencji.

Artistic Anatomy - Dr. P. Richer. - Bogata teoria, świetne i pomocne ilustracje.

Human Anatomy for Artists: The Elements of Form Eliot Goldfinger - pięknie uproszczone formy i motoryka.

 

Właściwie inne nie potrzebne. Może jeszcze Artistic anatomy Bridgmana - (świetne uzupełnienie dla powyższych ale nie polecam na początek bo jest dość trudna)

 

Po polsku podręcznik do anatomii Anatomia człowieka tom I - Adam Bochenek - nudy na pudy, grubaaa, ale jak masz problem ze zrozuminiem angielskiego to możesz się tym wspomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mitic- dzieki za konstruktywna krytyke, jest bardzo pomocna.

 

michalo- tak wlasnie sie zastanawialem nad ta ksiazka , ktora umiesciles w komentarzu(anatomyforsculptors).Przegladnalem internet i w zasadzie

jest ona najlepsza jaka moze byc do nauki. Angielski to nie problem, cos tam potrafie :)

 

Kolejny test render, dodalem migacze , sruby na feldze no i napis na oponie. Mam tez swiadomosc ze samochod jest troche krzywy, szczegolnie na nadkolu, ale po ogledzinach siatki, wydaje mi sie ona poprawna.

 

HbrrT8x.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- migacz w osi reflektora

- maskownica koło migacza też w lewo

- tylna opona szersza

- reflektor bardziej wystający

- maskownica na wylocie powietrza

- wnęka w karoseri z której wychodzi rura wydechowa

- pod chłodnicą powinien być widoczny jej element, nie mam pojęcia co to jest dokładnie

- drzwi powinny być lekko wklęsłe

- mniej pękata maska i karoseria za reflektorami

- bardziej wystający rąbek błotnika tylego

- felgi są za bardzo utopione w głąb opon

- tylne nadkola jakieś kanciaste

- coś nie tak z oświeleniem..masz tylko hdr? może dodaj jakieś trim light- za autem w stronę kamery żeby odciął się kontur..

- lakier mniej psychodeliczny ale jeszcze trochę mu brakuje:

https://pbs.twimg.com/media/Cp9-mUvW8AAZoLJ.jpg

- chrom wygląda jak satynowane alu- nie łapie tej czerni.. może kwestia światła ale raczej nie

 

aż nabrałem ochoty żeby samochód wymodelować :D nie miałem przyjemności jeszcze...

 

postanowione- jak mnie podkusi zabieram się za takiego:

https://i.pinimg.com/originals/d9/b9/db/d9b9db4bb5b80913cea0bd1189c42591.jpg

Edytowane przez mitic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności