Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wrzucam dalsze postepy, zabralem sie za bok, i powiem szczerze ze nawet jestem zadowolony z efektu, poniewaz uwazam ze dobrze go wyprofilowalem. Wreszcie chyba zaczynam kumac to wszystko No ale dalej nie jest jeszcze tak wybitnie jak powinno byc, ale spokojnie. 🙂

e34_2.jpg

e34_1.jpg

  • Like 5
Napisano (edytowane)

@Akierek, nie poddawaj się, w końcu następuje ten moment przełamania. Dobrą metodą jest działanie na prostych elementach, obiektach, rzucanie się na dość skomplikowany model może na początku mieć odwrotny skutek - stracisz więcej czasu i nie będzie efektu (w podnoszeniu skilla). Może zacznij na innych modelach niż samochód albo zacznij od mniejszych fragmentów - typu maska itd. Może ściągnij sobie z neta jakieś profesjonalne modele aut i zobacz jak zbudowana jest siatka. Ewentualnie możesz wejść na jakiś powiedzmy turbosquid i zobaczyć jak poprawnie buduje się strukturę mesha na jakimś zrzucie claya z wireframe. Mam wrażenie, że za wcześnie dodajesz szczegóły do bryły.

 Błotnik jest do bani - łuk nad kołem wchodzi w linię przetłoczenia.

 

IMHOCMQQDD68201611224_1968490.jpg

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Napisano

Dzieki @alex3d!

Co do blotnika to wrzucam zdjecie refki moze tak latwiej bedzie mozna mi pomoc.

Wydaje mi sie ze to przetloczenie wlasnie wchodzi w ten luk, ale nie wiem, moze ja juz nie widze dobrze od tej dlubaniny tych moich modeli 😄 hehe

 

e34_blotnik.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

@Akierek o masz 🙂 Zasugerowałem się wrzutką od @triget a Ty modelujesz E34, a nie E30 🙂 

No i tą Twoją refką, którą podlinkowałeś (która swoją drogą nie prezentuje ani E34 ani E30 🙂 )

Jeżeli nie skopałeś tak chamsko tego błotnika to jest dla Ciebie nadzieja 🙂

BMW_E30_front_20080409.jpg

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano

hehe, spokojnie zdarza sie kazdemu. Odnosnie mojego modelu to teraz zwracam uwage bardziej niz kiedykolwiek na ksztalty, siatke wydaje mi sie ze prowadze dosc dobrze, w sensie topologia jest plynna, gdzie nie gdzie widac jeszcze krzywizny, ale sie ucze. Najwazniejsze to dobrac ksztalty i proporcje, jak najdokladniej 🙂

5 minut temu, alex3d napisał:

@Akierek o masz 🙂 Zasugerowałem się wrzutką od @triget a Ty modelujesz E34, a nie E30 🙂 

No i tą Twoją refką, którą podlinkowałeś (która swoją drogą nie prezentuje ani E34 ani E30 🙂 )

BMW_E30_front_20080409.jpg

Wlasnie wiem, hehe wiem bo wzialem blueprinty do e30 m3 a chcialem zrobic wlasnie ta starsze werjse czerwona. I dlatego mi sie wiele rzeczy nie zgadzalo 😄

  • Like 1
Napisano

Wrzucam kolejnego screena z modelem ktory robie. Zrobilem sobie oponki, nad ktorymi sie meczylem niesamowicie( nie wiem dlaczego,bo ksztalt bierznika w miare latwy do zrobienia). Ale nie wiem czy nie bede je zmienial 😉

e34_ps.png

  • Confused 1
Napisano

- Pokazujesz w kamerze bez perspektywy? Kat kamery bardzo waski?
- pokazujesz z lambertem? Lepiej cos lekko ciemniejszego i polyskujacego Modelu na pląszk tak by sie tilowalo. Moze warto pomysle by zrobic ja displacementem zamast modelowac?
- opona do wymiany. Subywizje włączyles?
- coś nie tak z tym wlotem.

Napisano
16 minut temu, Sebazx6r napisał:

- Pokazujesz w kamerze bez perspektywy? Kat kamery bardzo waski?
- pokazujesz z lambertem? Lepiej cos lekko ciemniejszego i polyskujacego Modelu na pląszk tak by sie tilowalo. Moze warto pomysle by zrobic ja displacementem zamast modelowac?
- opona do wymiany. Subywizje włączyles?
- coś nie tak z tym wlotem.

Kamera jest w perspektywie tylko ze na wysokiej ogniskowej i może dlatego tak wyszło. 

Wrzucę z ciemniejszym polyskiem

O który wlot masz na myśli? 

Wiem wiem, opony trzeba zmienić, niestety

Napisano

Na oponach chyba normalne są odwrócone. Ogólnie to one mają chyba za dużo detali, a przy tym są zbyt kanciaste. Coś z nimi nie tak. 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

no opony do zmiany to wiem, ciezko sie je robi

teraz sobie przypomnialem ze nie wrzucilem subdywyzji tak jak pisal seba. Jest troche lepiej ale dalej nie to...

Edytowane przez Akierek
Napisano

- Wez jakis bieznik wymodeluje ja na plask tak by był tile. Tak by góra z dołem się schodziła. 
- zmultiplikuj pare raze by byla odpowiednia długość i potem bend. Weld vertow i extrude scianek. 
- Takie go bieznika jak u ciebie to chyba nigdzie nie widzialem ;/.

Ciezko oceniac auto jak sie nigdy go z takim katem nie ogladalo.
- Dach jakis za okragly cos nie ak z tylem. Troche Garbusem zalatuje. Moze to byc tez wina perspektywy.
- im wiekrza Focal length tym mniejszy kat i idzie w strone bez perspektywy prawie. 
- teraz masz pol mat a zrob polysk. Blender ma fajne mac capy. Jak robisz w czyms innym to jakas 3d sphere projekcje i i jakas 3d refleciton map. cubic spphere cylinder to jakies odbicia bedziesz mial.

https://www.google.pl/search?q=reflection+map&sxsrf=AOaemvLiMRLaYvcEzyJjWVY9a0cLgPMZ6A:1641770232944&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiU66Xc5qX1AhXCAxAIHTe9A-QQ_AUoAXoECAIQAw&biw=1745&bih=852&dpr=1.1

https://www.google.pl/search?q=reflection+map+cube&tbm=isch&ved=2ahUKEwiBhKjd5qX1AhXs_CoKHTYyBBIQ2-cCegQIABAA&oq=reflection+map+cube&gs_lcp=CgNpbWcQAzoHCCMQ7wMQJzoFCAAQgAQ6BAgAEEM6BggAEAgQHlDpAljvE2CHHWgAcAB4AIABRIgBzwKSAQE2mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=-2zbYcGaBOz5qwG25JCQAQ&bih=852&biw=1745

-oddal ta kamer do prevek. Strasznei zle sie to ogląda.
- głebokość tej BWM tej nerki z przodu obczaj jet jakas mocno głeboka i rozjezdza się  scianki chyba powinny byc rownolegle

W Blnderze jest to od reki. W Mayce robilem set tak.
- na sam koniec faj jakiegos FFD by dodac ciezaru oponie.

 

image.png.bc2227a84c77df31a281e03f62cc7015.png

xalfa-romeo-540i-e34-1608145143261.jpg.p

image.png.73ec32b77d368d3fb9498f478b68bcfc.pngxalfa-romeo-540i-e34-1608145143261.jpg.p

  • Thanks 1
Napisano

Moje 2 najwieksze wady jesli chodzi o modelowanie:

- dotad ( mam nadzieje ze to powoli za mna ) brak precyzji,

- niedokonczanie modeli, to tez mocno rzutuje na mnie

Zalety?:

- Upór na pewno 😄

  • Like 1
Napisano
47 minutes ago, Akierek said:

niedokonczanie modeli, to tez mocno rzutuje na mnie

Paaanie każdy ma całe cmentarzyska porzuconych projektów, to naturalna kolej rzeczy i etap procesu twórczego 🙂

A precyzja i detal przyjdzie z czasem i doświadczeniem, zrobisz tego dużo to będzie i szybciej i lepiej musisz tylko przebrnąć pierwszy najgorszy etap, otrzaskać się z taką pracą i cisnąć a będzie łatwiej.

Model już powoli zaczyna fajnie wyglądać, dajesz dalej! 🙂

  • Like 3
  • Thanks 1
Napisano

@Destroyer dzieki za slowa motywujace. do dalszej pracy 🙂 

Wrzucam moj test z Eevee:

(oczywiscie z tego nie nalezy wyciagac zbyt daleko idacych wnioskow)

(po za tym dorobilem troche elementow)

 

e34_evee.png

e34_evee1.png

  • Like 2
Napisano

Hej, wrzucam dalsze postepy z mojej dlubaniny. ( probny render w cycles, tylko dla testu) Najbardziej obawiam sie o opony, te beda najtrudniejsze

Dorobilem min. jedna z obudowy reflektorow, nadalem grubosc poszczegolnym czesciom no i grill tez

bmw_!.png

bmw_2.jpg

bmwe34_ren1.jpg

  • Like 2
Napisano

Opona wraz z felga:

Male uwagi:

- wylaczylem subdywizje narazie na opone

-jestem nawet zadowolony z niej, lecz potrzebuje opinii ekspertow

 

bmw_tires.png

Napisano

Jeszcze mógłbyś bieżnik wygiąć troszkę bardziej. To już tylko takie czepialstwo moje. Sam nie jestem jakimś specjalistą 🙂oponka.thumb.png.6227825be1a37a378e195d307480ba12.png lekko w łuk 

  • Like 1
Napisano

Dzieki, faktycznie z opona u mnie jest ciezko, chyba najtrudniejsza do zrobienia dla mnie, ale juz powoli coraz lepiej, porownujac ta oponke z z poprzednimi to jakbym  teraz byl prosem 😄

Napisano (edytowane)

Cześć, nie śledziłem całego wątku, ale fajny progress 🙂 Nie wiem z jakiego programu korzystasz, ale polecam modelować na błyszczącym matcapie, żeby łatwiej zauważyć wszelkie błędy w cieniowaniu. To teraz życzę powodzenia w dociśnięciu do końca tych wszystkich drobnych części 😄

Edytowane przez jakubziom
  • Like 3
Napisano

@jakubziom

Cześć, dzieki 🙂 Korzystam z Blendera, tak ten program ma fajne matcapy, bardzo mi sie podoba ten czerwony blyszczacy, widac na nim czy np. bok ma prawidlowa ciaglosc refleksow.

 

Zrobilem sobie kierownice 😄 ( czuje ze troche skill wzrosl):

 

kierownica_bmw.png

kierownica_bmw_mesh.jpg

  • Like 2
Napisano

Hej, nie wiem do końca jak wygląda ta kierownica, ale zastanawiają mnie te dwie rzeczy - loop w środku, czy ona rzeczywiście ma taki kształt, że masz wybijające się płaskie koło i może dodanie edgy po bokach, żeby równo się cieniowało. Ale jeśli to jest zgodne z oryginałem, to pomiń ten komentarz 😉

Jeśli chodzi o modelowanie gładkich powierzchni czasem może przydać Ci się komenda "smooth vertices", w niektórych przypadkach działa dobrze, gdzie indziej trzeba poprzesuwać ręcznie vertexy 😉

image.png.a3288a3b98f3fe4034b237ff4207d9fa.png

 

  • Like 2
Napisano

Sprawdzasz jak tam odbicia na lakierze czy są równo w miarę?  Jestem ciekaw jak dalej postępy.

Ps. pamiętasz jak pisałem, że zainspirowałeś mnie do wymodelowania własnego BMW? Jestem na podobnym etapie co Ty, tylko mam mało czasu ostatnio, ale nie chce być z tyłu więc staram się coś dodawać.

  • Like 1
Napisano

Sprawdzam , sprawdzam, bok jest rowny ale boczna szyba i tyl przy zlaczeniu tylnych reflektorow troche sie krzywi.

Tak pamietam, jesli masz jakies postepy to wrzucaj smialo 🙂

Napisano

Zabralem sie za wnetrze, oczywiscie tutaj jest duzo niezgodnosci z oryginalami ale moim celem dla wnetrza jest ogarnac je , aby model dobrze wygladal( zeby nie bylo pustego srodka). I wrzucam tez probny renderek w ramach odpoczynku, i tak jak pisalem wczesniej jest w niektorych miejscach krzywo, przede wszystkim na zlaczeniu przednich z tylnymi drzwiami, ale juz wiem jakk to poprawic , po prostu brak tam ciaglosci siatki.

 

 

e34_inside.jpg

e34_yellow.jpg

  • Like 3
Napisano (edytowane)

dokończ 🙂 będzie z tego fajny renderos, siatka wygląda bardzo dobrze 🙂 na oponach warto dodać jakiś lekki dirt

Edytowane przez jakubziom
  • Like 1
Napisano

Siema, wrzucam wersje juz tą oficjalną, byz moze wyrenderuje jeszcze tyl. Co o tym sądzicie?( Jestem juz mocno zmeczony tym projektem)

e34_rendering_16.jpg

Napisano (edytowane)

to może warto odpocząć i za np. miesiąc wrócić i w sam render się pobawić 🙂 warto też spróbować Marmoset Toolbag, tam zrobisz ten efekt real-time 🙂 a program jest bardzo prosty w obsłudze

Edytowane przez jakubziom
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Jest nieźle ale sporo można poprawić. Jak dla mnie za duże kontrasty i za jasne jednolite studio, nie wydobywasz formy tylko przepalasz albo zaciemniasz. Zobacz przednie koło, felga niemal cała biała, prawie jednolity kolor a z kolei koło, guma niemal całkiem czarna prawie nie widać, że to model 3d.
Odbicie światła z tyłu na szybkach bardzo ściąga wzrok, platik na przodzie z prawej jest za bardzo prześwietlony i sprawia wręcz wrażenie że ma inny kolor. W tylnym kole nie widać nawet zarysów bieżnika jest czarna plama, tak jak w przednim prawym od wnętrza. Lakier ma za mało zróżnicowanego tła żeby coś odbijał i wyglądał bardziej lakierowo. Siatka we wnęce po lewej jest widoczna ale po prawej już jest jednolita szarość, alob to w sumie światło  ma być ale ciężko mieć pewność co to miało być. Dużo więcej można by było lepszym światłem wyciągnąć, nie jak jednolite i nie tak jasne, trochę przejść tonalnych i lekkich kontrastów a nie czerń i biel.  

Przednie światłą chyba wyszły najlepiej. 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Napisano

@jakubziom

Nie poddam sie i postanowiłęm probowac teraz już bawic sie w renderowanie . Tylko ze Marmoseta nie mam, wiec ogarniam w Blenderze

@Destroyer

Dzieki za wytlumaczenie ! Widac bylo ze cos nie zagralo, moim zdaniem głównie w oswietleniu i doborze lakieru. 

Teraz wrzucam poprawiona wersje

e34_rendering_19.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności