Napisano 5 Styczeń 20223 l Autor Wrzucam dalsze postepy, zabralem sie za bok, i powiem szczerze ze nawet jestem zadowolony z efektu, poniewaz uwazam ze dobrze go wyprofilowalem. Wreszcie chyba zaczynam kumac to wszystko No ale dalej nie jest jeszcze tak wybitnie jak powinno byc, ale spokojnie. 🙂
Napisano 5 Styczeń 20223 l @Akierek, nie poddawaj się, w końcu następuje ten moment przełamania. Dobrą metodą jest działanie na prostych elementach, obiektach, rzucanie się na dość skomplikowany model może na początku mieć odwrotny skutek - stracisz więcej czasu i nie będzie efektu (w podnoszeniu skilla). Może zacznij na innych modelach niż samochód albo zacznij od mniejszych fragmentów - typu maska itd. Może ściągnij sobie z neta jakieś profesjonalne modele aut i zobacz jak zbudowana jest siatka. Ewentualnie możesz wejść na jakiś powiedzmy turbosquid i zobaczyć jak poprawnie buduje się strukturę mesha na jakimś zrzucie claya z wireframe. Mam wrażenie, że za wcześnie dodajesz szczegóły do bryły. Błotnik jest do bani - łuk nad kołem wchodzi w linię przetłoczenia. Edytowane 5 Styczeń 20223 l przez alex3d
Napisano 5 Styczeń 20223 l Autor Dzieki @alex3d! Co do blotnika to wrzucam zdjecie refki moze tak latwiej bedzie mozna mi pomoc. Wydaje mi sie ze to przetloczenie wlasnie wchodzi w ten luk, ale nie wiem, moze ja juz nie widze dobrze od tej dlubaniny tych moich modeli 😄 hehe
Napisano 5 Styczeń 20223 l @Akierek o masz 🙂 Zasugerowałem się wrzutką od @triget a Ty modelujesz E34, a nie E30 🙂 No i tą Twoją refką, którą podlinkowałeś (która swoją drogą nie prezentuje ani E34 ani E30 🙂 ) Jeżeli nie skopałeś tak chamsko tego błotnika to jest dla Ciebie nadzieja 🙂 Edytowane 5 Styczeń 20223 l przez alex3d
Napisano 5 Styczeń 20223 l Autor hehe, spokojnie zdarza sie kazdemu. Odnosnie mojego modelu to teraz zwracam uwage bardziej niz kiedykolwiek na ksztalty, siatke wydaje mi sie ze prowadze dosc dobrze, w sensie topologia jest plynna, gdzie nie gdzie widac jeszcze krzywizny, ale sie ucze. Najwazniejsze to dobrac ksztalty i proporcje, jak najdokladniej 🙂 W dniu 5.01.2022 o 21:01, alex3d napisał: @Akierek o masz 🙂 Zasugerowałem się wrzutką od @triget a Ty modelujesz E34, a nie E30 🙂 No i tą Twoją refką, którą podlinkowałeś (która swoją drogą nie prezentuje ani E34 ani E30 🙂 ) Wlasnie wiem, hehe wiem bo wzialem blueprinty do e30 m3 a chcialem zrobic wlasnie ta starsze werjse czerwona. I dlatego mi sie wiele rzeczy nie zgadzalo 😄
Napisano 9 Styczeń 20223 l Autor Wrzucam kolejnego screena z modelem ktory robie. Zrobilem sobie oponki, nad ktorymi sie meczylem niesamowicie( nie wiem dlaczego,bo ksztalt bierznika w miare latwy do zrobienia). Ale nie wiem czy nie bede je zmienial 😉
Napisano 9 Styczeń 20223 l - Pokazujesz w kamerze bez perspektywy? Kat kamery bardzo waski? - pokazujesz z lambertem? Lepiej cos lekko ciemniejszego i polyskujacego Modelu na pląszk tak by sie tilowalo. Moze warto pomysle by zrobic ja displacementem zamast modelowac? - opona do wymiany. Subywizje włączyles? - coś nie tak z tym wlotem.
Napisano 9 Styczeń 20223 l Autor W dniu 9.01.2022 o 19:58, Sebazx6r napisał: - Pokazujesz w kamerze bez perspektywy? Kat kamery bardzo waski? - pokazujesz z lambertem? Lepiej cos lekko ciemniejszego i polyskujacego Modelu na pląszk tak by sie tilowalo. Moze warto pomysle by zrobic ja displacementem zamast modelowac? - opona do wymiany. Subywizje włączyles? - coś nie tak z tym wlotem. Kamera jest w perspektywie tylko ze na wysokiej ogniskowej i może dlatego tak wyszło. Wrzucę z ciemniejszym polyskiem O który wlot masz na myśli? Wiem wiem, opony trzeba zmienić, niestety
Napisano 9 Styczeń 20223 l Na oponach chyba normalne są odwrócone. Ogólnie to one mają chyba za dużo detali, a przy tym są zbyt kanciaste. Coś z nimi nie tak.
Napisano 9 Styczeń 20223 l Autor no opony do zmiany to wiem, ciezko sie je robi teraz sobie przypomnialem ze nie wrzucilem subdywyzji tak jak pisal seba. Jest troche lepiej ale dalej nie to... Edytowane 9 Styczeń 20223 l przez Akierek
Napisano 9 Styczeń 20223 l Autor zmienilem kolor i kat kamery * Edytowane 9 Styczeń 20223 l przez Akierek
Napisano 9 Styczeń 20223 l - Wez jakis bieznik wymodeluje ja na plask tak by był tile. Tak by góra z dołem się schodziła. - zmultiplikuj pare raze by byla odpowiednia długość i potem bend. Weld vertow i extrude scianek. - Takie go bieznika jak u ciebie to chyba nigdzie nie widzialem ;/. Ciezko oceniac auto jak sie nigdy go z takim katem nie ogladalo. - Dach jakis za okragly cos nie ak z tylem. Troche Garbusem zalatuje. Moze to byc tez wina perspektywy. - im wiekrza Focal length tym mniejszy kat i idzie w strone bez perspektywy prawie. - teraz masz pol mat a zrob polysk. Blender ma fajne mac capy. Jak robisz w czyms innym to jakas 3d sphere projekcje i i jakas 3d refleciton map. cubic spphere cylinder to jakies odbicia bedziesz mial. https://www.google.pl/search?q=reflection+map&sxsrf=AOaemvLiMRLaYvcEzyJjWVY9a0cLgPMZ6A:1641770232944&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiU66Xc5qX1AhXCAxAIHTe9A-QQ_AUoAXoECAIQAw&biw=1745&bih=852&dpr=1.1https://www.google.pl/search?q=reflection+map+cube&tbm=isch&ved=2ahUKEwiBhKjd5qX1AhXs_CoKHTYyBBIQ2-cCegQIABAA&oq=reflection+map+cube&gs_lcp=CgNpbWcQAzoHCCMQ7wMQJzoFCAAQgAQ6BAgAEEM6BggAEAgQHlDpAljvE2CHHWgAcAB4AIABRIgBzwKSAQE2mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=-2zbYcGaBOz5qwG25JCQAQ&bih=852&biw=1745 -oddal ta kamer do prevek. Strasznei zle sie to ogląda. - głebokość tej BWM tej nerki z przodu obczaj jet jakas mocno głeboka i rozjezdza się scianki chyba powinny byc rownolegle W Blnderze jest to od reki. W Mayce robilem set tak. - na sam koniec faj jakiegos FFD by dodac ciezaru oponie.
Napisano 11 Marzec 20223 l Autor Hej, Kontynuuje dalsze modelowanie BMW E34. Opoony wywalilem , narazie skupiam sie nad nadwoziem.
Napisano 15 Marzec 20222 l Autor Modeluje dalej: opony to narazie tylko cylindry do sprawdzenia proporcji
Napisano 15 Marzec 20222 l Autor Dzieki ! Mozna powiedziec ze nic innego nie robie tylko siedzie i dlubie w tym modelu .
Napisano 15 Marzec 20222 l Autor Moje 2 najwieksze wady jesli chodzi o modelowanie: - dotad ( mam nadzieje ze to powoli za mna ) brak precyzji, - niedokonczanie modeli, to tez mocno rzutuje na mnie Zalety?: - Upór na pewno 😄
Napisano 15 Marzec 20222 l W dniu 15.03.2022 o 18:43, Akierek napisał: niedokonczanie modeli, to tez mocno rzutuje na mnie Paaanie każdy ma całe cmentarzyska porzuconych projektów, to naturalna kolej rzeczy i etap procesu twórczego 🙂 A precyzja i detal przyjdzie z czasem i doświadczeniem, zrobisz tego dużo to będzie i szybciej i lepiej musisz tylko przebrnąć pierwszy najgorszy etap, otrzaskać się z taką pracą i cisnąć a będzie łatwiej. Model już powoli zaczyna fajnie wyglądać, dajesz dalej! 🙂
Napisano 16 Marzec 20222 l Autor @Destroyer dzieki za slowa motywujace. do dalszej pracy 🙂 Wrzucam moj test z Eevee: (oczywiscie z tego nie nalezy wyciagac zbyt daleko idacych wnioskow) (po za tym dorobilem troche elementow)
Napisano 19 Marzec 20222 l Autor Hej, wrzucam dalsze postepy z mojej dlubaniny. ( probny render w cycles, tylko dla testu) Najbardziej obawiam sie o opony, te beda najtrudniejsze Dorobilem min. jedna z obudowy reflektorow, nadalem grubosc poszczegolnym czesciom no i grill tez
Napisano 21 Marzec 20222 l Autor Opona wraz z felga: Male uwagi: - wylaczylem subdywizje narazie na opone -jestem nawet zadowolony z niej, lecz potrzebuje opinii ekspertow
Napisano 21 Marzec 20222 l Wydaje się, jakby nie bardzo pasowała na felgę. Możliwe, że kąt kamery jest taki dziwny.
Napisano 21 Marzec 20222 l Autor @triget, hej sprawdzilem ta felge i jej dopasowanie z opona i jest wszystko ok, byc moze tak jak piszesz kat kamery mocno zaklamuje
Napisano 21 Marzec 20222 l Jeszcze mógłbyś bieżnik wygiąć troszkę bardziej. To już tylko takie czepialstwo moje. Sam nie jestem jakimś specjalistą 🙂 lekko w łuk
Napisano 21 Marzec 20222 l Autor Dzieki, faktycznie z opona u mnie jest ciezko, chyba najtrudniejsza do zrobienia dla mnie, ale juz powoli coraz lepiej, porownujac ta oponke z z poprzednimi to jakbym teraz byl prosem 😄
Napisano 25 Marzec 20222 l Cześć, nie śledziłem całego wątku, ale fajny progress 🙂 Nie wiem z jakiego programu korzystasz, ale polecam modelować na błyszczącym matcapie, żeby łatwiej zauważyć wszelkie błędy w cieniowaniu. To teraz życzę powodzenia w dociśnięciu do końca tych wszystkich drobnych części 😄 Edytowane 26 Marzec 20222 l przez jakubziom
Napisano 27 Marzec 20222 l Autor @jakubziom Cześć, dzieki 🙂 Korzystam z Blendera, tak ten program ma fajne matcapy, bardzo mi sie podoba ten czerwony blyszczacy, widac na nim czy np. bok ma prawidlowa ciaglosc refleksow. Zrobilem sobie kierownice 😄 ( czuje ze troche skill wzrosl):
Napisano 27 Marzec 20222 l Hej, nie wiem do końca jak wygląda ta kierownica, ale zastanawiają mnie te dwie rzeczy - loop w środku, czy ona rzeczywiście ma taki kształt, że masz wybijające się płaskie koło i może dodanie edgy po bokach, żeby równo się cieniowało. Ale jeśli to jest zgodne z oryginałem, to pomiń ten komentarz 😉 Jeśli chodzi o modelowanie gładkich powierzchni czasem może przydać Ci się komenda "smooth vertices", w niektórych przypadkach działa dobrze, gdzie indziej trzeba poprzesuwać ręcznie vertexy 😉
Napisano 4 Kwiecień 20222 l Autor Hej, dzieki za komentarze. @yarosh Polecam Blendera, i smialo rob, jakby co pytaj 🙂 Tymczasem wrzucam sobie pewne podgladowe matcapy( taka seria no i siateczke 🙂
Napisano 5 Kwiecień 20222 l I spoko to wygląda. Nie wiem jak detale bo nie znam tego modelu z bliska, ale z daleka jest bardzo fajnie.
Napisano 8 Kwiecień 20222 l Sprawdzasz jak tam odbicia na lakierze czy są równo w miarę? Jestem ciekaw jak dalej postępy. Ps. pamiętasz jak pisałem, że zainspirowałeś mnie do wymodelowania własnego BMW? Jestem na podobnym etapie co Ty, tylko mam mało czasu ostatnio, ale nie chce być z tyłu więc staram się coś dodawać.
Napisano 8 Kwiecień 20222 l Autor Sprawdzam , sprawdzam, bok jest rowny ale boczna szyba i tyl przy zlaczeniu tylnych reflektorow troche sie krzywi. Tak pamietam, jesli masz jakies postepy to wrzucaj smialo 🙂
Napisano 8 Kwiecień 20222 l To temat o Tobie więc nie będę zaśmiecał. Wrzucaj kolejne postępy. Chętnie sobie popatrzę co tam się dzieje.
Napisano 8 Kwiecień 20222 l Autor Zabralem sie za wnetrze, oczywiscie tutaj jest duzo niezgodnosci z oryginalami ale moim celem dla wnetrza jest ogarnac je , aby model dobrze wygladal( zeby nie bylo pustego srodka). I wrzucam tez probny renderek w ramach odpoczynku, i tak jak pisalem wczesniej jest w niektorych miejscach krzywo, przede wszystkim na zlaczeniu przednich z tylnymi drzwiami, ale juz wiem jakk to poprawic , po prostu brak tam ciaglosci siatki.
Napisano 8 Kwiecień 20222 l Elegancko! Na renderze dobrze to wygląda. Popracował bym nad shaderem opon. Nie wiem czy tak guma powinna reagować na oświetlenie i wyglądać.
Napisano 8 Kwiecień 20222 l Autor Dzieki @michalo. Shader opon bedzie zmieniany, mi tez nie pasuje, chyba za duzy specular albo cos
Napisano 9 Kwiecień 20222 l bardzo fajnie, polecam dla inspiracji prace tego artysty, on często wrzuca też siatki https://www.artstation.com/nailgun3d
Napisano 9 Kwiecień 20222 l Nie wiem o co ty wnetrze siatki jako ciagle modelujesz jak tam wiekrzosc paneli jest pocietych Fajny ten zolty kolor
Napisano 13 Kwiecień 20222 l Autor Hej, wrzcucam sobie render z Claya , model bliski ukonczenia( na tyle ile pozwala mi cierpliwosc hehe 😄 )
Napisano 25 Kwiecień 20222 l dokończ 🙂 będzie z tego fajny renderos, siatka wygląda bardzo dobrze 🙂 na oponach warto dodać jakiś lekki dirt Edytowane 25 Kwiecień 20222 l przez jakubziom
Napisano 25 Kwiecień 20222 l Wyszło fajnie. Ten model zalatuję taką starą betą czyli najlepsze co może być. Btw. ja swój projekt już skończyłem.
Napisano 26 Kwiecień 20222 l Autor Dzieki za komenty panowie ! Ode mnie rendery, jeszcze nie oficjalne ale w tym kierunku chce pojsc. Jakies rady dla nowicjusza? 😄
Napisano 5 Maj 20222 l Autor Siema, wrzucam wersje juz tą oficjalną, byz moze wyrenderuje jeszcze tyl. Co o tym sądzicie?( Jestem juz mocno zmeczony tym projektem)
Napisano 5 Maj 20222 l to może warto odpocząć i za np. miesiąc wrócić i w sam render się pobawić 🙂 warto też spróbować Marmoset Toolbag, tam zrobisz ten efekt real-time 🙂 a program jest bardzo prosty w obsłudze Edytowane 5 Maj 20222 l przez jakubziom
Napisano 5 Maj 20222 l Jest nieźle ale sporo można poprawić. Jak dla mnie za duże kontrasty i za jasne jednolite studio, nie wydobywasz formy tylko przepalasz albo zaciemniasz. Zobacz przednie koło, felga niemal cała biała, prawie jednolity kolor a z kolei koło, guma niemal całkiem czarna prawie nie widać, że to model 3d. Odbicie światła z tyłu na szybkach bardzo ściąga wzrok, platik na przodzie z prawej jest za bardzo prześwietlony i sprawia wręcz wrażenie że ma inny kolor. W tylnym kole nie widać nawet zarysów bieżnika jest czarna plama, tak jak w przednim prawym od wnętrza. Lakier ma za mało zróżnicowanego tła żeby coś odbijał i wyglądał bardziej lakierowo. Siatka we wnęce po lewej jest widoczna ale po prawej już jest jednolita szarość, alob to w sumie światło ma być ale ciężko mieć pewność co to miało być. Dużo więcej można by było lepszym światłem wyciągnąć, nie jak jednolite i nie tak jasne, trochę przejść tonalnych i lekkich kontrastów a nie czerń i biel. Przednie światłą chyba wyszły najlepiej. Edytowane 5 Maj 20222 l przez Destroyer
Napisano 7 Maj 20222 l Autor @jakubziom Nie poddam sie i postanowiłęm probowac teraz już bawic sie w renderowanie . Tylko ze Marmoseta nie mam, wiec ogarniam w Blenderze @Destroyer Dzieki za wytlumaczenie ! Widac bylo ze cos nie zagralo, moim zdaniem głównie w oswietleniu i doborze lakieru. Teraz wrzucam poprawiona wersje
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto