Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
7 godzin temu, Akierek napisał:

W ramach swiatecznego odpoczynku od modelowania wydziargalem taki render poprzedniego modelu x7

 

O3jowbm.png

Renderujesz w cycles czy eevee? Poka setup oświetlenia.

Napisano
W dniu 25.12.2023 o 23:30, RaVirr napisał(a):

Renderujesz w cycles czy eevee? Poka setup oświetlenia.

W Cycles ;d

 

Kolejny render na mocniejszym kompie tym razem i na lepszym monitorze:

 

EgxI2M2.jpg

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Siema, rozpoczalem sobie trening modelowania ze skanu z siatka bez subdiva Porsche 911. Jest to troche inny typ modelowania, ale chce zobaczyc jak mi to wychodzi. Wszystko to modyfikator weighted oraz mirror i shade auto smoth

 

[img]https://i.imgur.com/wSvCNVq.png[/img]

 

[img]https://i.imgur.com/FsQntlJ.png[/img]

Czemu nie widac moich obrazkow? 😄

Edytowane przez Akierek
Napisano (edytowane)

@Akierek
1) Przede wszystkim w tych enviro nie ma atmosfery. Wszystkie plany zlewają się w jeden. Dodaj ją w compositingu lub zrób sobie materiał powietrza z emmision podpiętym do slotu volume - z bardzo niską intensywnością. Zabiera bardzo mało czasu na render a dodaje głębi. 

2) Te chmury z niebieskiego BMW - wywal to i nie wklejaj nigdy więcej 😉 kup sobie za 5 baksów jakiegoś małego paka z VDB - teraz to tanie jak barszcz a doda ci realizmu.

https://screenglow.gumroad.com/l/vdb_clouds_starter_pack?layout=profile&recommended_by=library

Albo kup raz i będziesz miał na lata:
https://screenglow.gumroad.com/l/vdb_clouds_volume_3?layout=profile&recommended_by=library

Jak będziesz chciał to ci podeśle materiał chmurek który ładnie uwypukla ich kształt a i przy okazji nie marnuje wiele zasobów na render - znaczy relatywnie mało bo trzeba ustawić Max Bounces na min 10 a najlepiej na 20-30. Choć ja ustawiam też na 5 i też daje dobry rezultat 🙂 

3) Na renderze z niebiskim BMW masz 2 silne światła - sam sobie psujesz render. To drugie od strony widza jest niepotrzebne. Ruszyłbym słoneczko raczej tak aby ładnie uwypuklić linię nadwozia i ogarnąć fajne cienie. 

4) dlaczego te fury stoją? Użyj rozmycia ruchu aby zrobić ładne "fotki". Zauważ jak fajnie wyglądają takie fury podczas ruchu. Zrób sobie prosty rig ruchu samochodu i eksperymentuj z długością migawki - efekty mogą cię zaskoczyć. 

Corweta wygląda fajnie - nie zapominaj konfrontować modelu ze zdjęciami i będzie luksja 🙂 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano

@Mortom

Dzieki za feedback - tego mi brakowalo 😉

1.Tutaj masz 100% racje. Sprobuje podzielic na plany i w compositorze dodac lekka atmosfere,mgle itd

2.A te chmury sa wlasnie z vdb, addon do Blendera ktorego kupilem za 28 $ jak dobrze pamietam na blendermarket.One sa dziwne bo maja za mala przjerzystosc i poza tym wlasnie wygladaja dziwnie, ale to ja spieprzylem przez bawienie sie materialem /shaderem 😄

3. Tutaj musze potrenowac wlasnie. Ja ustawiam sky texture, nishita i ustawiam rotacje, elevation itd, a potem jeszcze dopinam sun i nie wiem co tutaj zle robie ale dojde tego metoda dedukcji 😉

4. No wlasnie, tez sie zastanawiam teraz, hehe 😄

ok teraz corvette cisne a wieczorem siade do enviro

4.png

7.png

9.png

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Wygląda zacnie... choć pasowało by co nieco poprawić np. klapę bagażnika - ten okrągły znaczek na klapie chyba powinien się znajdować nieco niżej
c1-sesja-corvette-czarna-15-1024x683.jpgc1-sesja-corvette-czarna-14-1024x683.jpg

c1-sesja-corvette-czarna-13-1024x683.jpg

Chevrolet Corvette C1 matching number fuely - Geevers Classic Cars

I promień zaokrągleń klapy bagażnika jest chyba ździebko mniejszy... ale może robi tylko takie wrażenie pod tym kątem. 🙂  
Nie jestem tez pewny czy garb bagażnika aż tak głęboko schodzi w dół za kanapą... no ale tp tez może być iluzja perspektywy 🙂
1961 Chevrolet Corvette Nero Automatico, 3 marce Guida a sinistra ad Regno  Unito - Ricercato | Car & Classic

Chevrolet Corvette C1 (-) - Bytbil.com 🚗

1961 Chevrolet Corvette | GAA Classic Cars

No i jeszcze ostra linia z nad tylnych świateł powinna "wrysowywać" się w tylne nadkole - u ciebie ładnie ją zgasiłeś... ale może wzorujesz się na jakiejś innej wersji C1 i może w twojej wersji jest inaczej. 🙂 

Edytowane przez Mortom
  • Like 2
Napisano

Narazie sie troche bawie renderem, ale potem zabieram sie za interior,fotele deska, kiera itd, nastepnie lusterka klamki swiatla, wycieraczki i detale

u3.jpg

u4.jpg

  • Like 2
Napisano

Hej, bawie sie w renderowanie jeszcze mojej corvetty. Jeden render powstal w Blenderze ten w deszczu, a reszta w, moim zdaniem ciekawym programem jakim jest twinmotion. Tam mozna ladnie sie pobawic.

PS. to tylko taka czysta zabawa na rozluznienie, bez spiny

Image8.jpg

Image9.jpg

Image10.jpg

rain.jpg

Napisano

Mi z tego zestawu najbardziej podchodzi wersja przy zachodzącym słońcu, najmniej deszczowa.

Myślę, że zimowa miała szanse być dla mnie na pierwszym miejscu, ale brakuje mi charakterystycznego dla zimowych słonecznych dni przepalenia, gdy niemal wszystko jest białe. Tutaj jest trochę wrażenie jakby zdjęcie zrobione aparatem na auto skorygowało naświetlenie całości do "medium gray" plus balans bieli dał za dużo niebieskiego.

Deszczowa na plus kadr (widać pomysł podchwycony z sugestii w drugim wątku 😉 ), ale jest uczucie jakby była nieskończona jeszcze. Deszcz na tle nieba jeszcze chyba daję radę, ale już na tle jezdni, to rozmyte czarne plane'y. Jezdnia jest oświetlona nie do końca jestem w stanie stwierdzić czym, bo niebo jest czarne, plus każdy z samochodów jest oświetlony inaczej, bo mają różne kierunki cieni. No i jezdnia w tle nagle się ucina.

PS. Na letniej wersji najbardziej rzuca się w oczy, że ostrość jest bardziej na drzewie za samochodem, zamiast na samochodzie.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Chyba najlepsze rendery tego samochodu jakie zrobiłeś 🙂

I teraz mozna jakieś subtelne napisy dodać jeśli koniecznie muszą być 🙂

dfgrfdd.jpg

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

jesli chodzi o rendery studyjne, to jak powiedzial @Destroyer najlepsze jakie do tej pory zrobiles , co nie znaczy ze sa dobre. proponuje zrobic prosta rzecz i zajrzec do internetu, poszukac zdjec studyjnych samochodow, przestudiowac je i wprowadzic wnioski do swoich renderow.

jesli chodzi o zdjecia plenerowe aut, no to slabo to wyglada, brak pomyslu na scene, wstawiles kosz na smieci, lawke, jakies kamienie w dziwnym miejscu. zapytales siebie po co i dlaczego i czy w ogole to potrzebne i pasuje? proponuje skorzystac z czego gotowego- znalezc jakies zdjecie na internecie, ktore przedstawia ciekawa i pasujaca scenerie do corvetty lub zdjecie przedstawiajace auto w plenerze i tez to odwzorowac u siebie.

dalej Twoja najwieksza bolaczka jest brak autokorekty, samoanalizy itp, a to oznacza brak dalszego rozwoju, bo nikt wiecznie nie bedzie Ci pokazywal palcem co mozna poprawic, co jest zle, a co dobrze.

@Mortom wrzucil Ci refki jak wyglada auto, pytanie czy w ogole na to spojrzales, bo patrzac na model i zdjecie to linia (krawedz) tylnego nadgola wyglada zupelnie inaczej w realu. i to sie od razu rzuca w oczy, i nalezaloby poprawic zgodnie z refką.

wnioski zostawiam Tobie

 

Napisano

@drakul - faktycznie, rendery studyjne muszę przestudiować, ale kto powiedział że chce robić jeden do jednego model corvetty C1? Może coś zmieniam,dodaje itd? Nie pomyślałeś o tym? Modeli stricte idealnych odwzorowanych w 100 % to mogę sobie z neta ściągnąć i wprowadzić itd. Ja się bawię grafika 3d a ty się spinasz jakbyś nie wiem co miał zrobić. 😉 A progress jest zauważalny i to widać od razu

Napisano

Ee tam ch. z nadkolem. Niczego to nie zmienia. Model jest ok. Nikt oprócz paru samochodziarzy stulejarzy się takimi pierdołami nie przejmie. 😜 

A zamiast refek, zobacz jak się oświetla samochód, w ogóle podstawy oświetlania studyjnego. Co to blenda, jak ustawić natężenie światła. Nawet nie jak to zrobić w CG, tylko w studio fotograficznym. Potem ew. zobacz jak się blendę odzwierciedla w CG i zreplikuj np takie cuś:

https://www.carbodydesign.com/gallery/2018/09/porsche-935/16/

No i trochę podstaw o kompozycji liznąć też by się przydało. Tangensy już ci @Destroyer podrzucał... podział na 3, złoty podział itp.

Widać, że idziesz swoim tempem do przodu.

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

to ze bawisz sie grafika 3d to widac od razu, i mysle że na zabawach sie skonczy, i nie spinam sie.

skoro TY sam zatytuowales obrazek "modelowanie corvetty c1" to oczekuj ze ktos chcialby widziec wlasnie corvette C1 a nie cos ją przypominajacego ( bo linia nadkola to nie jedyne odstepstwo od oryginalu, i nie bede mowil co jeszcze bo to nie jest ci potrzebne, skoro tylko bawisz sie grafika).

nastepnym razem może zatytuuj obrazek: modelowanie auta inspirowanego corvettą C1, wtedy bedzie jasne ze mozemy spodziewac sie czegos innego niz corvetta C1.

  • kekw_waldi 1
Napisano
7 minut temu, drakul napisał(a):

to ze bawisz sie grafika 3d to widac od razu, i mysle że na zabawach sie skonczy, i nie spinam sie.

skoro TY sam zatytuowales obrazek "modelowanie corvetty c1" to oczekuj ze ktos chcialby widziec wlasnie corvette C1 a nie cos ją przypominajacego ( bo linia nadkola to nie jedyne odstepstwo od oryginalu, i nie bede mowil co jeszcze bo to nie jest ci potrzebne, skoro tylko bawisz sie grafika).

nastepnym razem może zatytuuj obrazek: modelowanie auta inspirowanego corvettą C1, wtedy bedzie jasne ze mozemy spodziewac sie czegos innego niz corvetta C1.

Jak to mowia krowa ktora duzo muczy malo mleka daje. Nie wiem , moze i jestes znawca wszechswiata i grafiki 3d i w ogole wszystkiego, i jestes tez bacznym obserwatorem, ale kurcze szanujmy sie, ja twoich prac, i chyba nie tylko ja, nie widzielismy na tym forum. Nie wiem czy nie masz sie czym chwalic czy tez masz ze nie pokazujesz swoich prac, albo jestes zwyczajnym trollem 

Napisano

no chlopie, zgasiles swiatlo tylko nie wiem komu, bo raczej nie mi.

tak, mysle ze idziesz ostro do przodu, tak trzymaj, jeszcze pare modeli, renderow i bedziesz w top ten of the world. dzialaj, good luck.

Napisano (edytowane)
40 minutes ago, Akierek said:

Jak to mowia krowa ktora duzo muczy malo mleka daje. Nie wiem , moze i jestes znawca wszechswiata i grafiki 3d i w ogole wszystkiego, i jestes tez bacznym obserwatorem, ale kurcze szanujmy sie, ja twoich prac, i chyba nie tylko ja, nie widzielismy na tym forum. Nie wiem czy nie masz sie czym chwalic czy tez masz ze nie pokazujesz swoich prac, albo jestes zwyczajnym trollem 

@Akierek Daniel to już chyba z 15 lat robi z tego co pamiętam to głównie architektura, wizki i takie klimaty więc doświadczenie jak najbardziej ma ale też nie trzeba być strażakiem żeby rozpoznać ogień 🙂 Może jego uwagi są trochę szorstkie, sam w tym zresztą też nie jestembez winy, to jednak są też całkiem trafne a przy pracy z klientem to dopiero można sprawdzić jaką ma się grubą skórę bo potrafi być bardzo nieprzyjemnie i wyniszczająco aż się odechciewa wszystkiego.

I tutaj już nie raz padały uwagi żebyś przycisnął w jakimś kierunku i dopiął do końca czy to sam model czy render bo przez to dużo się nauczysz jak to doprowadzić dalej dla lepszego efektu i to zaprocentuje później, choć można tak jak @kengi zachęca przy rysunku, że liczy się ilość a nie jakość a jakość przyjdzie sama przy odpowiednio dużej ilości 😛 

Edytowane przez Destroyer
Napisano

No @Akierek już wiesz jak masz tytułować wątki, jak się nadkola modeluje i że trzeba najpierw zobaczyć dokładnie refki. I będziesz w top 10 of the world. 🤣

Pamiętaj dobrze wymodelowane nadkole zbawi luckość. W grafikę się nie bawimy, grafika jest dla pofasznych ludzi. A modelowanie kófety to modelowanie kófety, jak rypniesz się o milimetr to ktoś może umszeć.🤣

Napisano
14 godzin temu, kengi napisał:

ja w tym widzę trochę dziurę, bo to, co działa w przypadku kompletnych początkujących mający pierwszy kontakt z garncarstwem (duży przyrost umiejętności wynikający z dużej ilości z przyzwoleniem na popełnianie dużej ilości błędów z których początkujący wyciągają nauki) niekoniecznie przekład się na taka samą zależność w przypadku osób średniozaawansowanych. Fajnie by było zobaczyć podobny eksperyment, ale z jakąś grupą która pierwszy kontakt ma już dawno za sobą i męczy sie już z prawem malejących przychodów.

Napisano

Ja tam nigdy tego nie brałem dosłownie. Zawsze chodziło o to, żeby iść na granicy swoich umiejętności, lekko ją przekraczając. I uważam, że przy średnio-zaawansowanym poziomie, problemem jest określenie tej granicy. Łatwo wpada się w pułapkę, że się już niby jest na jakimś poziomie X5 a jest się de facto na X3. I zamiast trzaskać poziom X4, podjeżdżasz do poziomu X6 i nie widać postępów.

Jako przykład można podać to: często ludzie bardzo szybko przechodzą z obrazka A, do obrazka B i niemal od razu do C, kiedy de facto mają jeszcze problem z A. Bowiem A bardzo łatwo źle ocenić. Bo łatwo zrobić coś w miarę podobnego, ale bardzo ciężko zrobić coś dobrego. A powinieneś być bardzo dobry w A (albo chociaż dobry), żeby przejść do B.

tomfox-abc.jpg.632a623090f271af63782cf10bafe0d6.jpg

btw. wczoraj książeczka do mnie dotarła Toma Foxa - Anatomy for Artists Drawing Form & Pose i mogę z czystym sumieniem polecić, chociaż drogie jak cholera 😕 .

PS. no i wreszcie wątek blacharski nabrał wartości 😜 

  • Haha 1
Napisano

@kengi kurcze.... z tymi X-ami to masz racje. Ja jak kończę dzień pracy i patrzę na rendery/modele... to mówię sobie... Eeee, chyba nawet nie jest tak źle. Po czym mija noc... i widzę jeszcze raz obrazek/model... i przychodzi refleksja: ALE GÓ*O 😞 I tak niemal codziennie 🤕

@Akierek może @drakul ma nieco szorstki styl krytyki 😉 ale powiem ci jedno. Skoro komentuje to mu zależy 🙂 I mimo, że padają ostre słowa to pod koniec dnia Drakul pisze Ci posta bo głęboko w serduszku wieży że stać cię na więcej! 🙂 
Taka męska wersja: Jest OK ale mogło być jeszcze lepiej 🥰 
A więc buckle up i dajesz dalej @Akierek

  • Like 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności