Skocz do zawartości

Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem test nowego blendera i sprawa wygląda tak:
Blender 3.3.4
arab34.jpg

Blender 3.5 z tą nową pro elo opcją
arab35.jpg

W obu przypadkach 104 sample (tak mi się wcisnęło)
Niestety, ta niebywała poprawa jakości ma swoją cenę i render trwał o około 20% dłużej 🙂 

Edytowane przez RaVirr
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mayeczka 2024 jest już z nami.
 



Po mojemu fajny update,
Duble Skin Cluster i konwersja Rotation Order robią robotę.
Podoba mi się bardzo malowanie wag z pokazanymi wartościami numerycznymi, unsmooth też miła rzecz.
Trochę dziwne, że chwalą się eliminacją duble transforms skór (które pewnie na video są w grupie ze szkieletem), to od dawna się dało, wystarczy wyłączyć szkieletowi "inherit transforms".
Trochę szkoda, że ropotoligize nie dostało opcji przywracania UV oryginalnego modelu,
na pewno łatwo byłoby im dodać taką opcję, a transwer starych uv ręcznie zajmuje czas.
 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Nezumi napisał(a):

Tylko znowy na bonus toolsy bedzie trzeba czekac pol roku... Nie kumam tego. Moze jestem dziwny ale uzywam tam kilku rzeczy.

W takim razie też jestem dziwny, bo też dość intensywnie używam Bonus Tools 😆
Jest w nim parę użytecznych perełek.
No ale co robić, jak żyć, trzeba poczekać.
Część użytecznych rzeczy z niego znajdziesz w darmowym Maya Cosmos, niektóre w Zoo Tools.
Podejrzewam, że nowa wersja majki jest jak zwykle na starcie dość mocno zbugowana,
bo zwykle poprawiają stare błędy, przy okazji tworząc nowe, a zanim pojawi się update 2024.1 (na ogół trwa to 3 miesiące), to bonusy może też już będą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minutes ago, ca mel said:

Część użytecznych rzeczy z niego znajdziesz w darmowym Maya Cosmos

Mozesz jakiegos linka wrzucic? Nie znam tego a wyszukiwarka mi pokazuje same kosmiczne rzeczy starozytnych Majow....

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Nezumi napisał(a):

 mi pokazuje same kosmiczne rzeczy starozytnych Majow....

Haha.

Jasne, łap:
http://cosmos.toolsfrom.space/

Dość niedawno znalazłem ten plugin, trzeba się do niego trochę przyzwyczaić, ale przyspiesza robotę.
Kiedyś @Destroyer pisał, że sporą część z bonusów da się ogarnąć lepszymi skryptami.
Jeśli w tym Cosmosie nie będzie czegoś, dawaj znaki, podumamy czym zastąpić to, czego potrzebujesz.
Ja używam z niego prosetów i proceduralnego booleana i tego chyba nic nie zastąpi, bo firma Mainframe, która to napisała, rzeczywiście przyłożyła się do pracy.
Ale cała reszta pierdoletów typu odwracanie/mirrorowanie animacji, czy ułatwiacze modelowania, powinny być w tym Cosmosie.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ca meldzieki. Zoo toolsy znam ale Cosmos to pierwsze slysze. Obczaje sobie. Spoko, ja mam relatywnie male potrzeby. Poczekam sobie spokojnie na 2024.1 😉 ale chetnie zobacze co tam w kosmosie piszczy.

----------

W temacie ZBrusha to jestem w szoku malym. To, ze Maxon nie daje nowych opcji tym co kupili perpetuala? Nawet przez ten marny rok od zakupu? Zaluja tych dwoch dupereli co dodali? To juz na prawde jest wrecz obrzydliwe. Rozumiem ze nowy, duzy update ze zmiana roku i splash screena 😉 ale zeby nawet point releasa nie dawac za taka cene? Oni na prawde maja nas...ane w glowach. Nie wiem co za geniusz marketingu wymyslil to, ze zamiast po prostu powiedziec "tylko subskrypcja bedzie" to maja ten perpetual ale robia wszystko, zeby ludzi zniechecic do niego. Przy czym wyglada ekstremalnie zle.

Kurde, byl update zetki i na grupie oficjalnej na FB jest 8 komentarzy z czego 3 to moje "hihi" odpowiedzi komus tam. Na stronie pixologica byly DWA komentarze, obydwa przeniesione (ukryte - nastepny mega wspanialy marketingowo pomysl...) do watku "complains to Maxon". Nawet negatywnych komentarzy jest malo, zupelnie jakby na prawde ludzie laske polozyli na ZB. Kiedys update - nawet mniejszy - mial kilka nowych rzeczy dodanych, forum sie roilo od "WOW!" i "thank you!" przyprawione okazjonalnym "meh" czy "finally!", ale cos sie dzialo. A teraz reakcja na update ZBrusha dorownuje iloscia postow reakcji na update Silo... Albo inaczej - dorownuje ilosci dodanych zmian... Ech.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, Skyrush said:

były jeszcze jedne cosmos toolsy z tego co pamiętam, jakaś paczka starych mel skryptów, tylko nie pamiętam nazwy strony. 

Chyba masz na myśli comet scripts a nie cosmos ale jedno jest bardzo blisko drugiego 🙂

http://www.comet-cartoons.com/maya.html

Starusieńka paczka i dzisiaj raczej nieprzydatna jeśli w ogóle jeszcze te skrypty będą działały 

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minutes ago, Skyrush said:

O właśnie comet xD, no z kosmosem związane.

Jak są w melu to jest szansa że działają xDD

Pewnei ale i tak raczej mało przydatne, poza tym 

PLEASE NOTE: I am not supporting these plug-ins past Maya version 8.0

These scripts should work for both Maya 6.01, Maya 6.5 and Maya 7.0, 
and even for more recent versions as well.

bardzo możliwe że może się odnosić do już nieistniejących funkcji albo mieć przestarzałą składnię 🙂 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Affinity to niezłą wpadkę zaliczyli w wersji 2.0. Tyle bugów i to tak oczywistych to dawno nie widziałem. Lista nie ma końca: https://forum.affinity.serif.com/index.php?/topic/180850-21-bug-fix-list/

Mam nadzieję, że w końcu to wypuszczą (obiecywali, że 8 tygodni i będzie po sprawie....). Soft jest tak niestabilny, że CTRL+S to robię praktycznie, w każdym możliwym momencie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to interesujace bo siedze na otwartych Affinity obu (Designer i Photo) non stop. To moj najczesciej uzywany soft i nie mam problemow. Czasem cos jak w kazdym innym sofcie ale na pewno nie nazwalbym go niestabilnym. Lista jest dluga bo to lista bugow z trzech softow pod trzeba systemami operacyjnymi. Nie zalezy mi na tym, zeby bronic ich bo mi za to nie placa ale jak czytam takie radykalne teksty to ciezko mi siedziec cicho bo kurde uzywam tego CALY CZAS i raczej bym zauwazyl jakby byl jakos masakrycznie niestabilny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam nonstop Designera i Publishera w wersji 2.0.4 i zoomowanie + przesuwanie krzywych praktycznie ciągle go wywala. Wyłączyłem akceleracje sprzętową i nadal nic. Kolega obok był tak wściekły, że wrócił do wersji 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi możliwe, że to kwestia konfiguracji sprzętu, albo sterowników jakiś. W każdym razie z tego co widziałem, to będzie poprawka na to w wersji 2.1, ponieważ wiele osób ma te crasche.

 

image.png.b0b06a64211ddde148bf17dee809db27.png

Najlepszy bug 😄

Edytowane przez triget
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, triget said:

@Nezumi możliwe, że to kwestia konfiguracji sprzętu, albo sterowników jakiś. W każdym razie z tego co widziałem, to będzie poprawka na to w wersji 2.1, ponieważ wiele osób ma te crasche.

 

image.png.b0b06a64211ddde148bf17dee809db27.png

Najlepszy bug 😄

No, pisalem im o tym na forum 🙂 Najlepsze ze o ile dobrze pamietam to jak masz strzalki z dwoch stron to z jednej zrobi dobrze a z drugiej nie 😄
Layer/geometry/fill holes i po klopocie. Nie znalem tej opcji opcji i recznie to naprawialem, dopiero jak zglosilem buga to mi powiedzieli ze na razie mozna tak 🤭

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Nezumi napisał(a):

... jak czytam takie radykalne teksty to ciezko mi siedziec cicho bo kurde uzywam tego CALY CZAS i raczej bym zauwazyl jakby byl jakos masakrycznie niestabilny.

Muszę Ci się przyznać, że mam taką manierę wypowiedzi, w której używam zawsze takie "radykalne" teksty 😛 często to się na mnie mści ehh

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz. Ja tylko nie chce zeby sie ktos zniechecil do Affinity, bo sofcik na prawde jest fajny. I na prawde mi sie nie wywala. To co musze zglosic im to jak mialem duzo malych projektow pod rzad (takie tam ikonki) w Designerze to po zrobieniu kilku zaczynal lagowac potwornie i musialem go zrestartowac. Ale poza tym nie mam problemow w ogole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z informacji wynika że będą chcieli go i naprawiać i rozwijać. Chętnie zerknę jak pojawią się jakieś konkrety. To mój drugi program któremu poświęciłem sporą część mojego życia. Miło wspominam. 

Ale najchętniej bym zobaczył info że Autodesk postanawia wznowić Softimage XSI albo z biedy sprzedaję go na zewnątrz jakiejś firmie 🙂

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minutes ago, gryzon said:

Ale najchętniej bym zobaczył info że Autodesk postanawia wznowić Softimage XSI albo z biedy sprzedaję go na zewnątrz jakiejś firmie 🙂

Na biede u nich bym nie liczyl ale oj taaak, to by bylo 🙂

Ostatnio sprawdzilem co oni do Mudboxa dodaja. Przez ostatnie kilka lat praktycznie nic. Releasy to "new installer for windows" a za rok "new installer for mac"... Nawet bugow nikt juz chyba nie naprawia 😞 Durnowate to - taki gigant i tak olewa soft ktory ma na wlasnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarałem się Mudboxem na etapie jak ZBrush mnie odtrącał swoją pokręconą architekturą, nie rozumiałem go jeszcze wtedy. 

By tworzyć dobre funkcjonalne oprogramowanie do artu trzeba mieć pasję. Nie wystarczy mieć pieniądze. Autodesk jest tego świetnym przykładem. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Nezumi napisał(a):

Na biede u nich bym nie liczyl ale oj taaak, to by bylo 🙂

Ostatnio sprawdzilem co oni do Mudboxa dodaja. Przez ostatnie kilka lat praktycznie nic. Releasy to "new installer for windows" a za rok "new installer for mac"... Nawet bugow nikt juz chyba nie naprawia 😞 Durnowate to - taki gigant i tak olewa soft ktory ma na wlasnosc.

Od czasu Maya Idie staram się coraz lepiej poznawać ten program. Im dłużej przy nim siedzę i mogę sobie porównać architekturę z innym softami tym bardziej czuję się zażenowany, zniechęcony, zmęczony tym. Nic tutaj dla mnie nie ma logicznego połączenia. Okna, opcje, rozmieszczenie wszystko jest tak przestarzałe i ubrane w ładny stroik. Tu trzeba klikać, klikać i jeszcze raz klikać. Ale ma jeden bardzo ważny plus, sprzedaje się, jest wszędzie używane i będzie wspierane dopóki będzie przynosiło dochody. Dla mnie oni są wielką przeszkodą w rozwoju oprogramowania i nie zapiszą się w historii tworzenia oprogramowania tylko jego skupu i sprzedaży, i kasowania. 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gryzon Mnie jakos Maya spasowala. Po tym jak zamordowali XSI nie widze dla siebie innego softu. 3DS max ma fajne narzedzia ale jakos nigdy go nie trawilem. Houdini jest dla mnie niezjadliwy z tymi swoimi nodami... Ja jestem stary i sie sypie, Maya jest stara i sie sypie - stanowimy zgrana pare 😄 Tyle ze ja Maye pamietam z czasow jak to byla jeszcze Alias/Wavefront Maya wiec troche sentumentu jest. Przynajmniej jednego softu mi nie zabili.

I tak, musze dodac jak zwykle, ze moim najwiekszym bledem jak chodzi o prace bylo poswiecenie ponad dwunastu lat Blenderowi. Powaznie, czuje sie jak duren, jak pomysle ze uwierzylem w te wszystkie pierdoly o tym jak to juz za chwile bedzie genialnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi Tak z ciekawości i żadnej złośliwości- gdybyś miał odrzucić na chwilę całą swoją niechęć do Blendera i fundacji to gdzie upatrujesz największe różnice i co oferuje Ci (jako freelancerowi) Maya, czego nie oferuje Ci Blender? Jakie są największe zalety w stosunku do Blendera, a gdzie z kolei to Blender bryluje? 
Chodzi mi oczywiście o porównanie softu (a nie niespełnionych obietnic z jednej czy z drugiej strony, fikołków w developmencie czy malowniczej lub niemalowniczej przyszłości softu)- to na moment zostawmy 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RaVirr Jest kilka rzeczy, ktore mega mi pasuja w Mayi. Zaczne od tego ze nie grzebia przy UI caly czas. Nawet sporo starsze tutoriale sa pomocne, nie musze co chwile muscle memory przestawiac bo sie Pablo przysnilo tym razem jeszcze lepsze miejsce na cos... Sorki ale ten temat mnie wkurza bo sie czuje na prawde jakbym stracil lata zawodowe po nic.

Prostota w Mayi. Jak zaznacze face'a i nacisne delete to face znika. Blender pokazuje podmenu z opcjami do wyboru... Jak mam cos zaznaczone i wciskam delete to chce zeby to zniknelo 😉 Nie chce dodatkowych pytan, opcji, super kontroli, klikow... To sie tyczy wielu rozwiazan, domyslnych ustawien, rzeczy niby malych ktorych uzywasz non stop. Przecinasz cos? bierzesz noz, rysujesz kreske i obiekt przeciety. W Mayi. Bo w Blenderze tylko face'y widoczne w kamerze. Trzeba dodatkowo ustawiac. Chce zmienic pivot gdzies? W Mayi wciskam "D" i zmieniam. Klikam z D na facea i automatycznie snapuje do powierzchni i ustawia w jej geometrycznym srodku. przesuwam to go przesuwa po powierzchni. Wcisne D+V to snapuje do vertexow. Wygodne, proste, bez plugina.
W Blenderze juz nawet nie pamietam. Kiedys trzeba bylo przesunac najpierw 3d cursor gdzies a potem dac zeby pivot snapnal do niego.. Pozniej trzeba bylo celowac w menu, zeby tylko pivot przesunac.. Teraz nie wiem jak jest. Chodzi o to ze w Mayi MASA rozwiazan jest wygodniejsza po prostu i bez ustawiania bo jest juz domyslnie wygodnie. I (dla mnie) wielki plus - nie ma 3d cursora. Przez ponad dekade nie uzylem tego wynalazku ani razu poza razami gdzie niepotrzebnie to bylo wymagane, jak przy zmianie pivota...

Dopracowane narzedzia w Mayi. W Blenderze nadal nie ma sensownego narzedzia do tak prozaicznej rzeczy jak retopo. Zanim zaczniesz retopo w Blenderze musisz ustawic sporo elementow. W Mayi doslownie klikasz JEDEN przycisk i tyle - robisz retopo. Quad Draw toolem, ktory sam w sobie jest tak wygodny w uzyciu, ze nie ma porownania z niczym co jest w Blenderze. W kategorii dopracowane narzedzia mozna wymieniac dlugo. Jak musialem SVG przerobic na obiekt - banalna rzecz. Maya i ZBrush maja opcje do bevela przy imporcie SVG - Blender nie. Oczywiscie, jest plugin do tego. Jak ze wszyskim niemal. Tylko kilka dolcow 😉 To niedorobienie Blendera mnie zmeczylo w koncu. Wieczne szukanie plugina zanim cos rusze z robota.

Laczy sie to z kolejna wazna rzecza. Maya ma wszystko czego potrzebuje out of the box. Blender jest platforma pod pluginy. Do wszystkiego plugin potrzebny jak chcesz miec cos fajnego. Pamietam jak sie uzaleznilem od plugina TexTools i mialem problemik jak koles przestal go uaktualniac. Potem wez szukaj po forach czy ktos podjal sie dalszego rozwoju, jak nie to szukaj zamiennika... To moze jest ok jak nie masz innych pasji i obowiazkow, ale nie jak chcesz wlaczyc soft, zrobic co jest do zrobienia i tyle.

Kolejna rzecz - to cale "industry standard". Jak dostaje od klienta FBX to otwieram w Mayi, importuje do Zetki i wszystko gra. W Blenderze wielokrotnie zdarzylo mi sie ze zaimportowal cos niekompletnego. Przypadkowo to wyszlo jak pytalem klienta dlaczego postac nie ma glowy czy cos rownie wzbudzajacego podejrzenia 😄 Jakby bylo cos mniej waznego to bym nawet nie wiedzial ze sie zaimportowalo zle... Rozwiazanie oczywiscie jest - "Better Fbx Importer & Exporter" za $30. I tak co kroku cos. Jak nie to, to tamto, to sramto. Rozwiazaniem oczywiscie plugin. Bo devowie Blendera pracuja nad jakims epokowym nowym systemem, ktory zmieni swiat 3D i nie maja czasu fixnac FBXa... I sluchanie tych bzdur potem, ze to wina Autodesku, bo format zamkniety. A kolesiowi od plugina to nie przeszkadzalo jakos i zrobil ze dziala...

Teraz juz nie dotykam w zasadzie Blendera od... no nie wiem, ze trzy lata bedzie. Wiec mi wywietrzaly juz z pamieci rzeczy ktore mnie doprowadzaly do szewskiej pasji.

Ale najwazniejszy dla mnie motyw to efekty. Cycles sie nie umywa do tego co wychodzi z Arnolda. I Arnold jest prosty - az dziw bierze jak bardzo. W wiekszosci przypadkow nawet nie zagladam do ustawien - nie mam po co. Dodaje odszumiacz i jest git. Wlosy - no nie ma szans w Blenderze osiagnac tego co w Xgenie. Nowy system wlosow w Blendku wyglada ciekawie ale efekty sa takie same jak w tym starym a o efekty mi chodzi glownie. Jeszcze przy siersci to daje rade. Przy dluzszych wlosach... no nie. Miesniami to sie tylko bawie bo zaden ze mnie riger czy animator. Ale w Mayi sa a w Blenderze nie ma.

Acha. Jeszcze to UI z Mayi. Niby stare, niby brzydkie. Ale kurna jak mam jakas opcje co potrzebuje co chwile to sobie robie z niej przycisk na "polce" bez problemu i mam. W Blenderze masz tylko quick menu jedno pod Q. Duzo mniej wygodne. A jak chcesz przycisk dodac to sobie mozesz napisac plugin kolejny 😄

Reasumujac po napisaniu tej ksiazki 😉 - Maya jest dla mnie wygodniejsza, nie naklikam sie jak glupi, rozwiazania sa przemyslane i nikt nie miesza w niej co chwile wymyslajac kolo na nowo. Mowie o tym co ja robie, z mojego punktu widzenia i porownujac do Blendera. Bo jasne ze sa w Mayi rzeczy idiotyczne, nie naprawiane od lat itd. Ale ogolnie pracuje mi sie na niej lepiej i wole efekty jakie z niej wyskakuja.

Wiecej grzechow nie pamietam.. 😉

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się, bo też zacząłem od Blendera moją 3d przygodę.

Moja pierwsza styczność z B, o ile dobrze  to pamiętam to 3d cube na jakiejś kratce i brak możliwości poruszania się po tym bo nie miałem 3 guzikowej myszy 😛 

Po latach, blender nauczył mnie nauki interfacu. Wtedy wszystko opierało się na skrótach klawiszowych, więc wszystkie pojęcia i funkcje związane z 3d weszły mi do głowy robiąc tutoriale.

To przełożyło się na naprawdę szybkie poznawanie i naukę innych softów.

 

Nawet kiedyś bardzo dawno temu potrafiłem zrobić w nim proste symulacje, montaż video, karaoke 😛

W B. mogłem liznąć każdą gałąź 3d i kilka innych. W jednym sofcie i jednej społeczności. Wspaniałe.

No i B. nauczył mnie szacunku do cudziej własności XD To, ze on był za free i nie trzeba było ryzykować trojanami ewoluowało na to, ze nikt mnie nie zmusza do zakupu drogich softów  żeby rozwijać pasję.

To dzięki blenderowi kupiłem zbrusha 3.1 w 2007 r. na którym w końcu zacząłem pracować na serio. 

To taka pierwsza "dziewczyna na serio" i zawsze będzie w moim sercu 😛 

Edytowane przez michalo
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak kagańca w postaci co miesięcznych danin, jak to jest w Autodesku, to chyba największa zaleta Blendera. Resztę da się naprawdę znieść w tej cenie 🙂 

Mam nadzieję, że się zacznie w końcu palić grunt pod nogami takiemu Autodeskowi i zaczną jakieś zmiany/poprawki/ulepszenia w sofcie wprowadzać. Wydaje mi się, że już niektóre "nowości" w 3ds max wymusił Blender na nich.... eh z tymi nowościami to bym nie przesadzał 😛 

Edytowane przez triget
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zbrush na nich nie wymusił udoskonalania mudboxa to wątpię żeby blender to zrobił.

ZB miał wpływ na rozwój branży a blender raczej nie.

 

Popatrzie, jakby mudbox był rozwijany do dzisiaj, ile osób by  próbowało do niego teraz wrócić, żeby nie brać kolejnej subskrypcji w innym ekosystemie.

Edytowane przez michalo
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi jakoś ostatnio miałem z kolegą @Mortom teorię spiskową, że porzucanie rozwoju pewnych funkcji jest celowe by na blender markecie ktoś wystawił quality of life addon za piniondz, co się oczywiście wiąże z wpływem hajsiwa dla fundacji- taka wiesz, zawoalowana monetyzacja darmowego softu 🙂 
Ale tak, pomijając teorię, obecnie nie wyobrażam sobie pracowania na gołym programie i dziwi mnie, że fundacja po prostu nie zaimplementuje konkretnych rozwiązań z dostępnych addonów (bo chyba na bazie licencji może to bez problemu zrobić, czy się mylę?). Jak dla mnie, już z addonami, program jest mega wygodny, ale mimo wszystko dość łatwo wychodzi mi wdrażanie w nowy soft- pomijając 3d Coata bo ile razy tam nie zajrzę, tyle razy mnie odrzuca, nawet Zbrush jest super intuicyjny w porównaniu do 3d Coata 😄 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 hours ago, triget said:

@Nezumi mały artykuł z tego wyszedł, ale ciekawe spostrzeżenia.  Ciekaw jestem czy jednak jakieś plusy Blendera odnajdujesz w tym wszystkim?

Jasne ze tak. Ale Ameryki to nie odkryje - darmowy jest 😄 Mozna calkiem fajne rzeczy zrobic na nim  - mozna spokojnie legalnie zarabiac.  Eevee jest calkiem spoko. Rzezbienie ma... no powiedzmy w miare, ewentualnie, daloby rade... Widzialem ludzi robiacych bardzo spoko rzezby w Blenderze tak ze da sie.

Za wielu pozytywow nie wymysle. To troche tak jak pytanie o pozytywne aspekty zycia z zona z ktora wziales rozwod i poczules sie po nim szczesliwy 😉  Za wielu nie ma.

Blender przywodzi mi na mysl paradoks Achillesa i zolwia, gdzie wspaniale rozwijajacy sie dynamicznie, dodajacy tony nowosci w kazdym updacie Achilles-Blender od wielu lat nie moze dogonic slamazarnych, zolwich odpowiednikow z biednymi updatami...

16 hours ago, triget said:

Mam nadzieję, że się zacznie w końcu palić grunt pod nogami takiemu Autodeskowi i zaczną jakieś zmiany/poprawki/ulepszenia w sofcie wprowadzać. Wydaje mi się, że już niektóre "nowości" w 3ds max wymusił Blender na nich....

Daj spokoj. Sluchalem tych teorii przez nascie lat. Blendera zaczalem uzywac jak wyszedl 2.5.
14 LAT temu.
A te teorie ze oto juz zaraz, juz za chwile cos tam nastapi sa jeszcze starsze. Spoko, ze Blender ma takich zagorzalych kibicow. Przypuszczam, ze wersja Indie od Autodesku mogla powstac miedzy innymi dzieki Blenderowi ale to tyle. Nawet Ton juz powiedzial otwarcie, ze jezeli studia filmowe sie nie przylacza do rozwoju Blendera to nigdy nie dogoni takich softow jak Maya bo nie ma jak przeskoczyc tych tam ponad dwudziestu lat rozwoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Nezumi said:

To troche tak jak pytanie o pozytywne aspekty zycia z zona

Ale to chyba tak klasycznie w małżeństwie,  ona jest szczęśliwa on jest żonaty? 😄

3 hours ago, Nezumi said:

Blender przywodzi mi na mysl paradoks Achillesa i zolwia, gdzie wspaniale rozwijajacy sie dynamicznie, dodajacy tony nowosci w kazdym updacie Achilles-Blender od wielu lat nie moze dogonic slamazarnych, zolwich odpowiednikow z biednymi updatami...

maya w wersji 4,5 była jużkompletnym softem tj od fluidów, oceanów, włosów i czeg tam jeszce, mieśni nie miała ale tak poza tym to było z grubsza wszystko a do 3dsmaxa trzeba było pluginów dlatego też na mayi siedziałem no i była wersj PLE do nauki a max chyba miał tylko traila na 30 dni co ludzie korzystali z niego przez lata 😛 Ba ja też swego czasu robiłem format co miesiąc żeby korzystać "legalnie" z 30 dniowych triali jakichś softów 😄 ale ja też wyciągałem jakieś pliki z gier i zbierałem do folderów żeby kiedyś tak użyć bo nie wiedziałem nawet że jest coś takiego jak prawo autorskie, jak mam pliki to przecież moje 😄 

3 hours ago, Nezumi said:

wersja Indie od Autodesku mogla powstac miedzy innymi dzieki Blenderowi

tak to prawie pewne.  Ale hegemonia autodeskiu wynika z tego, że jest pierwszy i największy więć cieżko siędo niego zbliżyć. W szkołach uczą się mayi bo tego używa się w hollywood i dużych studiach więc duże studia kupują maję bo to znają ludzie po szkołach i koło się zamyka 🙂 Masa in house pluginów i systemów robi się pod majkę to potem nie ma szans żeby takiego kolosa przeportować na inny soft chyba że zrobi się nowy lepszy system już jako standalone z livelinkiem czy czymś takim. ALe gdyby akie studia jak framestore czy inne mniejsze i większe nie próbowały blednera nawet do części produkcji to autodesk by nic nie robił a tak jak mozesz zrobić choćby same modele i assety w czymś innym to powstaje wersja LT czy indie żeby zostać przy korycie.

Tak jak kupili XSI nie po to żeby go rozwijać a żeby zniszczyć konkurencje i bardziej przypieczętować swoją pozycję + patenty. Tak jak w silicon valley mega korporacje zatrudniają inżynierów czy innych programistów nawet jak nie mają dla nich pracy tylko po to żeby konkurencja ich nie zatrudniła i nie tworzyła czegoś co może im zagrozić. Np ostatnie "prace" and mateaversem to było pompowanie balkonika, udawanie pod inwestorów i sciąganie ludzi z rynku na costam w przyszłości przed konkurencją a potem tysiące ludzi idzie do zwolnienia i nie mają już "pracy" tj pustego stanowiska 🙂

8wdxQG0.jpg

zresztą swego czasu było porozumienie między gigantami IT żeby nie zatrudniali swoich pracowników tj jak chcesz iść z MS do appla za wyższą stawkę, jak to przy zmianie pracy, to ta druga firma nie będzie chciała cię zatrudnić tylko po to żeby pace nie rosły. 

I podobnych układów i zależności jest sporo więc żeby ktoś nowy się w to wbił musi być potężnym taranem a jak jest tylko porównywalny i to nawet nie we wszystkim to marne szanse, że wielkie molochy będą się zmieniały dla marnych kilku milionów oszczędności 🙂 

 

Btw @Nezumi czy w cenie rocznej majki indie można kupić pluginy dl blednera za równowartość subskrybcji i będzie z grubsza ten sam experience quality of life?  Bo jakby nie patrzeć do majki też jest kilak pluginów bardzo przydatnych w zależności od tego co robisz ale do bledenra to jest zatrzęsienie gotowców niemal do wszystkiego 🙂 Co prawda nie zrobisz czegoś high endowego jak Ziva dla mayi czy ten nadchodząc i nie mogący nadejść WetaM ale jak jesteś freelancere to w 99% przypadków i tak tego nie będziesz w mayi robił 🙂 

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi mam wrazenie ze w swoich wypowiedziach zapominasz o stronie biznesowej softow. i mozna powiedziec ze filozofujesz o tym jak sie co rozwija. jak destroyer napisal Maya to juz dawno byla gotowym softem. i pewnie do pewnego momentu przed jej przejeciem przez gownodesk rozwijala sie hurra optymistycznie jak obecnie blender. roznica jest taka ze byla platna i studia to kupowaly myslac ze jak platna to znaczy ktos za tym stoi, czyli mamy narzedzie i mozna je serwisowac. a blender jest darmowy to cholera wie co bedzie. ktos bedzie mial katar i soft zniknie. Ty siedzac teraz na mayi i zachwalajac ja chwalisz soft sprzed nastu lat, ktory rozwijały tabuny ludzi ze wsparciem dolarami. zamien maya na nazwe blender, dodaj platny i mialbys to samo dzisiaj z blenderem. to samo jest z 3dsmax. do czasu kiedy to bylo discreet to sie rozwijalo. obecnie to jest max sprzed nastu lat plus wykupione wszelkie dodatki samodzielnych developerow typu skrypty, pluginy i renderery i zywcem wlozone do softu. i to sie stalo tylko dlatego ze to mozna bylo kupic i zawlaszczyc.

a teraz wyobraz sobie, że jeden z drugim dyrektorem z gownodesku moglby sponsorowac obecny rozwoj blendera i byloby wiecej hajsu niz wszystkie te fundingi. czy rozumiesz skale? a najlepsze jest to ze taka mrowka jaka jest blender byla w stanie przestraszyc slonia jakim jest gownodesk i dzieki temu przesiadles sie na maye indie. moze zamiast marudzic jak rozwiedziony chlop, sypnij troche kasa na rozwoj blendera i ciesz sie ze jest coraz lepszy, bo dzieki temu mozesz uzywac majki w miare tanio. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DestroyerNie stary, ja sie juz wyleczylem z Blendera. Nakupisz pluginow a potem sie one-man-army tworcy plugina odechce updatowac i szukaj sobie zastepstwa do zastepstwa. Bo sie devom nie chce podstawowych rzeczy zrobic od pieprzonej dekady albo i lepiej i do byle dupereli plugin potrzebny.
Takiego czegos tez deweloperzy nie mogli zrobic przez nascie lat? :

https://www.blendermarket.com/products/drag-n-drop-import

Nie bo sa zajeci robieniem podwalin pod mega genialne rzeczy, ktore nigdy sie nie pojawia, albo sie pojawia nieskonczone.

Po cholere sie szarpac. Maye place raz na rok, cena jest ok, mam spokoj swiety. Moja Maya teraz gola i wesola 😄  Tylko z bonus toolsami i pluginem do przerzucania rzeczy pomiedzy ZBrushem. Moze sie szarpne kiedys na ZOO toolsy ale staram sie nie uzalezniac od pluginow bo sie juz przejechalem na tym.

@drakul

1 hour ago, drakul said:

mam wrazenie ze w swoich wypowiedziach zapominasz o stronie biznesowej softow. i mozna powiedziec ze filozofujesz o tym jak sie co rozwija.

Zwykle filozofuje, ale w tym konkretnym przypadku jest w zasadzie dokladnie na odwrot. Podchodze do tego skrajnie pragmatycznie. To co napisales to wlasnie DOKLADNIE to od czego ucieklem zastawiajac Blendera. Zmeczylo mnie przez lata sluchania tych wywodow, tlumaczen, zrzucania winy na korpo itd. Mam gdzies to "co by bylo gdyby". Interesuje mnie co jest. Dosyc czasu zmarnowalem na Blendera w zyciu.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Nezumi said:

@DestroyerNie stary, ja sie juz wyleczylem z Blendera. Nakupisz pluginow a potem sie one-man-army tworcy plugina odechce updatowac i szukaj sobie zastepstwa do zastepstwa. Bo sie devom nie chce podstawowych rzeczy zrobic od pieprzonej dekady albo i lepiej i do byle dupereli plugin potrzebny.
Takiego czegos tez deweloperzy nie mogli zrobic przez nascie lat? :

https://www.blendermarket.com/products/drag-n-drop-import

Nie bo sa zajeci robieniem podwalin pod mega genialne rzeczy, ktore nigdy sie nie pojawia, albo sie pojawia nieskonczone.

Po cholere sie szarpac. Maye place raz na rok, cena jest ok, mam spokoj swiety. Moja Maya teraz gola i wesola 😄  Tylko z bonus toolsami i pluginem do przerzucania rzeczy pomiedzy ZBrushem. Moze sie szarpne kiedys na ZOO toolsy ale staram sie nie uzalezniac od pluginow bo sie juz przejechalem na tym.

No ja też się na pluginach przejechałem kilka razy i to do mayi nawet 🙂 No i w mayi też masz rzeczy niezałatane od lat i zlepek kupionych pluginów i porzuconych bo tak taniej 🙂 Np kupiłem takiego abxPicker w 2010 i była zapowiedź nowych funkcji cumming sun w wersji 3 i do tej pory nie ma ale przynajmniej oficjalnie wspiera jeszcze maję 2013 😛 a darmowy picker z aniation school się pojawił w międzyczasie z lepszymi funkcjami. Albo Slib suite, kupiłem tam pluginy i paczki materiałów a w pewnym momencie dev zwinął interes, bez zapowiedzi zamknął wszystko, pousuwał konta i prawie nie ma śladu po jego istnieniu a na nowych majkach z pythonem 3 pluginy nie działają 😕 I jeszcze był jakiś plugin do mattepaintingu Mattepainting Toolkit, robiąc zlecenie na nim zapłaciłem za licencję wychodząc na zero ale przecież jeszcze mi się przyda i zarobi na siebie ale już nigdy go nie użyłem a potem zniknął całkiem z rynku. 

Gorzej jest już chyba tylko inwestować swój czas w coś co umiera jak gdy autodesk dał wszystkim swego czasu Toxik a potem zakończył rozwój albo gdy epic kupił shave and haircut i rozdał za darmo ale rozwój też się skończył wtedy 🙂 

No ale to jest naturalna kolej rzeczy, że rzeczy i ludzie umierają🙂 Nie podejmuj decyzji na podstawie obietnic tylko na podstawie co jest tu i teraz i czego potrzebujesz teraz a nie bo się przyda na zaś, kiedyś tam, pewnie, może, raczej 🙂 Ile ja asstów do unity nakupowałem a użyłem z 5 ale wyprzedaże były, tak samo jak gierki na steamie od zatrzęsienia do kolekcje zbierałem nie wiem po co 😛 Do what I say not what I do 😛

A co do zoo to bierz! co prawda jest coś jakby sybskrycja tj dajesz 40$ na start a potem 10 za aktualizacje ale nie musisz brać ciągiem i możesz zaktualziaować za 2 lata do nowej wersji za 10$. Taki redsift miał tak że za maintence płaciło się 250$+vat ale nie od momentu opłacenia tylko od poprzedniego okresu jaki miałeś aktywną subskrybcję, więc jak wracałem po 2 latach to bardziej się opłacało kupić nową licencję niż aktualizować starą, tacy to dobrze byli chłopcy dla userów 🙂 a do zoo ostatnio dodadano GPT AI 😛

Plugin jest zbudowany na pythonie a nie jako mll więc powinno działać na nowych majkach aż do czasu przejścia na python 4 🙂 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DaVinci Resolve 18.5 z AI transkrypcją, podpisami wykrywaniem textu w materiałach etc i wsparciem dla USD czy multi-merge tool w Fusion

https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/whatsnew

Multiple Cut page improvements
Support for Blackmagic Cloud Presentations
DaVinci Neural Engine-based subtitles from audio in Studio
DaVinci Neural Engine powered text-based editing in Studio
New Resolve FX relight tool for adding virtual light sources
Support for Universal Scene Description based workflows in Fusion
New Fusion multi-merge tool to composite and manage multiple layers
Multiple remote monitoring improvements
Support for fast per-timeline backups
Per timeline Resolve Color Management
Support for edit and mix groups in Fairlight
Support for AI-based audio classification in Studio

 

 

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2023 o 10:27, Nezumi napisał:

Taki maly newsik - jak ktos ma Paintstorm Studio i uzywa to wyszla nowa wersja 2.5

https://paintstormstudio.com/changelog.html

 

myślałem, że to jeden z softów co został wydany i zapomniany. Fajnie, że żyje 😉  
Ostatnio nawet go używłem do małej podmalówki. Spoko sofick.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze widzę? Mam zakupioną wersję 1.3 i mogę podciągnąć wersje 2.5 bez dodatkowych opłat? Czy źle coś ogarniam i gadam głupoty? 😄 

Edit:
Dobra zainstalowałem i na mojej starej licencji działa nówka sztuka 😄 Mój cebulowy umysł sie cieszy xD 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności