Jump to content

Projekt Maluch


Recommended Posts

Witam. Blenderem bawie się  juz jakieś 2 lata. Tym razem zacząłem tworzyć  model malucha. Z uwagi na to ze w każdym projekcie popełniam jakieś błędy. Chciałbym was prosić o pomoc by wyeliminować  je na początkowym etapie.

Generalnie mój  plan zakłada stworzenie 2 modeli. Jeden seryjny, drugi przerobiony typowo wyscigowo. Narazie tworzę jeden model seryjny, po czym zduplikuje go i będę dodawac elementy wyscigowe.

Narazie stworzylem ogólny zarys karoseri. Wyciąłem drzwi, maske i zabrałem się za okna. Z tego co sam zauważyłem napewno w masce musze poprawic krawędzie bo dziwnie to wyglada po renderze.

Jeśli robię coś zle proszę o jakies wskazówki.

Pierwsze zdjecie: Etap w którym obecnie sie znajduje. Z włączonymi modyfikatorami.

Drugie zdjecie: Model bez modyfikatora sub by lepiej było widac siatke. 

Pozdrawiam

 

maluch4.png

maluch3.png

Link to comment
Share on other sites

 

-brakuje ostrzejszych przetłoczeń wzdłuż auta, przydał by się chamfer albo crease edge

-przednie światła za słabo zaznaczone, za mało poly, w rogach wnęki przydał by się chamfer

-w ogóle to proponuję najpierw wymodelować klosz reflektora, a następnie wnękę

-przednia boczna szyba za gęsta, musisz zgubić co parę loopów, ja bym w detal teraz się nie bawił, po zagęszczeniu 1x subdivision

-gniecie się przednie nadkole

-brzydkie obydwa nadkola, ta rynienka

+baza przypomina Fiata

sorry za Maxową nomenklaturę, nie znam Blendera.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Witam. 

@Pawlito dziękuję za rady. Lepiej zrobić boczne szyby jako osobny element z mniejszą iloscia wierzchołków czy poprostu pozbyć się kilku?

@triget nie odczuwam tego jako wymądrzanie się tylko jako dobrą rade. Wiem ze nad maska musze jeszcze popracowac. Tego łuku na boku nie zauważyłem musze to koniecznie poprawic.

W modelu zmieniło  się:

-dodalem bevel na przetłoczenia

-poprawiłem troche nadkola

-między reflektorami dodalem wygięcie 

-poprawiłem  miejsce reflektorów (chociaż nadal nie jestem zadowolony)

 

 

maluch5.png

maluch6.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
9 godzin temu, triget napisał:

Jeszcze uważam, że przed dodawaniem detali powinieneś go podzielić na osobne meshe.

Wszyskie elementy takie jak uszczelki, ozdobne uszczelki też mam zrobić jako osobne meshe?  Czy tylko np drzwi, szyby, maska

Edited by Myoghi
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem tak. Wtedy będziesz miał fajny detal oraz dużo łatwiej Ci się będzie modelować/poprawiać/usuwać/dodawać. Jak uznasz, że coś jest brzydkie to zawsze możesz to zmienić. Dodatkowo siatkę możesz normalnie kontrolować, a tak to nawet nie wyobrażam sobie jak bardzo musiałbyś ją zagęszczać i walczyć z subdivision. Nie ma to sensu moim zdaniem. 

Edited by triget
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Definitywnie oddzielić na elementy. Tak naprawdę wszystko co fizycznie nie jest z jednego materiału powinno być rozdzielone. Do ci to swobodę przy wykończaniu krawędzi, zmienianiu materiałów i dodawania modyfikatorów. Do tego nie będzie musiał niepotrzebnie dzielić siatki jak tu na drzwiach siatka powinna być miarę równomierna. 

Zbierz więcej referencji. Najlepiej też samej karoserii bez dodatków - jest pełno materiałów o renowacji maluchów.

Zbierz referencje jak powinien wyglądać proces i topologia.

Sprawdzone playlisty z modelowaniem aut w Blenderze.

Jeżeli na razie nie jesteś z czegoś zadowolony to za trzecim razem będzie już lepiej.  🙂

 

Edited by stormwind
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Witam.  W maluchu zmieniło się:

-wszystkie elementy porozcinałem na osobne meshe i pozbylem sie części wierzchołków 

-poprawiłem  maske

-nadkola podniosłem wyżej 

-dodałem łuk na boku

-zacząłem robić klapę silnika (oczywiście zapomniałem wyrenderowac podgląd )

Pozdrawiam

maluch7.png

maluch8.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Witam. W modelu zmieniło się:

- wymodelowałem klamke, wlot powietrza do silnika, lampe, kierunkowskaz, zderzak przedni

-dodalem na stałe modyfikator Subdivision Surface

-zacząłem modelowac felge

Pozdrawiam

maluch13.png

maluch11.png

maluch12.png

maluch14.png

felga1.png

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Geometria jeszcze miejscami sie odkształca ale myślę że jest lepiej 🙂 

P.S.
Miałem malucha i szczerze powiem, nie tęsknie 😉  Jedyny plus to to, że można było odpalić za pomocą kumpla lub lekkiej górki 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy