Myoghi Napisano 24 Kwiecień 2022 Napisano 24 Kwiecień 2022 Witam. Blenderem bawie się juz jakieś 2 lata. Tym razem zacząłem tworzyć model malucha. Z uwagi na to ze w każdym projekcie popełniam jakieś błędy. Chciałbym was prosić o pomoc by wyeliminować je na początkowym etapie. Generalnie mój plan zakłada stworzenie 2 modeli. Jeden seryjny, drugi przerobiony typowo wyscigowo. Narazie tworzę jeden model seryjny, po czym zduplikuje go i będę dodawac elementy wyscigowe. Narazie stworzylem ogólny zarys karoseri. Wyciąłem drzwi, maske i zabrałem się za okna. Z tego co sam zauważyłem napewno w masce musze poprawic krawędzie bo dziwnie to wyglada po renderze. Jeśli robię coś zle proszę o jakies wskazówki. Pierwsze zdjecie: Etap w którym obecnie sie znajduje. Z włączonymi modyfikatorami. Drugie zdjecie: Model bez modyfikatora sub by lepiej było widac siatke. Pozdrawiam
Pawlito Napisano 24 Kwiecień 2022 Napisano 24 Kwiecień 2022 -brakuje ostrzejszych przetłoczeń wzdłuż auta, przydał by się chamfer albo crease edge -przednie światła za słabo zaznaczone, za mało poly, w rogach wnęki przydał by się chamfer -w ogóle to proponuję najpierw wymodelować klosz reflektora, a następnie wnękę -przednia boczna szyba za gęsta, musisz zgubić co parę loopów, ja bym w detal teraz się nie bawił, po zagęszczeniu 1x subdivision -gniecie się przednie nadkole -brzydkie obydwa nadkola, ta rynienka +baza przypomina Fiata sorry za Maxową nomenklaturę, nie znam Blendera. 2
triget Napisano 25 Kwiecień 2022 Napisano 25 Kwiecień 2022 (edytowane) Nie odbieraj tego jako wymądrzanie (sam nie jestem specjalistą w tej dziedzinie). Po prostu to co mi się rzuciło w oczy zaznaczyłem na screenie. Dodatkowe referencje znalazłem tutaj: https://www.facebook.com/fiat126pgrodzisk/ Edytowane 25 Kwiecień 2022 przez triget 2
Myoghi Napisano 26 Kwiecień 2022 Autor Napisano 26 Kwiecień 2022 Witam. @Pawlito dziękuję za rady. Lepiej zrobić boczne szyby jako osobny element z mniejszą iloscia wierzchołków czy poprostu pozbyć się kilku? @triget nie odczuwam tego jako wymądrzanie się tylko jako dobrą rade. Wiem ze nad maska musze jeszcze popracowac. Tego łuku na boku nie zauważyłem musze to koniecznie poprawic. W modelu zmieniło się: -dodalem bevel na przetłoczenia -poprawiłem troche nadkola -między reflektorami dodalem wygięcie -poprawiłem miejsce reflektorów (chociaż nadal nie jestem zadowolony) 1
triget Napisano 26 Kwiecień 2022 Napisano 26 Kwiecień 2022 Jeszcze uważam, że przed dodawaniem detali powinieneś go podzielić na osobne meshe. 3
Myoghi Napisano 26 Kwiecień 2022 Autor Napisano 26 Kwiecień 2022 (edytowane) 9 godzin temu, triget napisał: Jeszcze uważam, że przed dodawaniem detali powinieneś go podzielić na osobne meshe. Wszyskie elementy takie jak uszczelki, ozdobne uszczelki też mam zrobić jako osobne meshe? Czy tylko np drzwi, szyby, maska Edytowane 26 Kwiecień 2022 przez Myoghi
triget Napisano 26 Kwiecień 2022 Napisano 26 Kwiecień 2022 (edytowane) Moim zdaniem tak. Wtedy będziesz miał fajny detal oraz dużo łatwiej Ci się będzie modelować/poprawiać/usuwać/dodawać. Jak uznasz, że coś jest brzydkie to zawsze możesz to zmienić. Dodatkowo siatkę możesz normalnie kontrolować, a tak to nawet nie wyobrażam sobie jak bardzo musiałbyś ją zagęszczać i walczyć z subdivision. Nie ma to sensu moim zdaniem. Edytowane 26 Kwiecień 2022 przez triget 1
stormwind Napisano 26 Kwiecień 2022 Napisano 26 Kwiecień 2022 (edytowane) Definitywnie oddzielić na elementy. Tak naprawdę wszystko co fizycznie nie jest z jednego materiału powinno być rozdzielone. Do ci to swobodę przy wykończaniu krawędzi, zmienianiu materiałów i dodawania modyfikatorów. Do tego nie będzie musiał niepotrzebnie dzielić siatki jak tu na drzwiach siatka powinna być miarę równomierna. Zbierz więcej referencji. Najlepiej też samej karoserii bez dodatków - jest pełno materiałów o renowacji maluchów. Zbierz referencje jak powinien wyglądać proces i topologia. Sprawdzone playlisty z modelowaniem aut w Blenderze. Jeżeli na razie nie jesteś z czegoś zadowolony to za trzecim razem będzie już lepiej. 🙂 Edytowane 26 Kwiecień 2022 przez stormwind 3
Myoghi Napisano 2 Maj 2022 Autor Napisano 2 Maj 2022 Witam. W maluchu zmieniło się: -wszystkie elementy porozcinałem na osobne meshe i pozbylem sie części wierzchołków -poprawiłem maske -nadkola podniosłem wyżej -dodałem łuk na boku -zacząłem robić klapę silnika (oczywiście zapomniałem wyrenderowac podgląd ) Pozdrawiam 2
Myoghi Napisano 9 Maj 2022 Autor Napisano 9 Maj 2022 Witam. W modelu zmieniło się: - wymodelowałem klamke, wlot powietrza do silnika, lampe, kierunkowskaz, zderzak przedni -dodalem na stałe modyfikator Subdivision Surface -zacząłem modelowac felge Pozdrawiam 3
Mortom Napisano 9 Maj 2022 Napisano 9 Maj 2022 Geometria jeszcze miejscami sie odkształca ale myślę że jest lepiej 🙂 P.S. Miałem malucha i szczerze powiem, nie tęsknie 😉 Jedyny plus to to, że można było odpalić za pomocą kumpla lub lekkiej górki 🙂 1
Myoghi Napisano 18 Maj 2022 Autor Napisano 18 Maj 2022 Szybka aktualizacja. Zrobiłem: -opony -wycieraczki -wlew paliwa -lusterko @Mortom właśnie w paru miejscach mam problem żeby dobrze to wyglądało np łączenie podszybia z maską ale juz chyba siły nie mam żeby poprawiac. Popełniłem błąd że wycinałem detale gdy mialem nie zagęszczoną siatke. 4
Mortom Napisano 18 Maj 2022 Napisano 18 Maj 2022 A próbowałeś modelować metodą na shrinwarpie? Tzn. modelujesz cały kształt karoserii bez wycięć - jako baza kształtu. Potem dajesz 2gą siatką która ma modyfikator shrinkwarp ustawiony na bazę i zaczynasz ciąć i dadawać detale z maską wight na miejsca gdzie karoseria ma nie przylegać do bazy. 1
Myoghi Napisano 24 Maj 2022 Autor Napisano 24 Maj 2022 (edytowane) Witam wszystkich. Tak jak pisałem w pierwszym poście, zacząłem tworzyć drugiego malucha w wersji wyscigowej. W drugim modelu usunięte zostały wszystkie nie potrzebne elementy takie jak: kierunkowskazy, zderzaki. Poszerzyłem nadkola, obniżyłem karoserie,zmieniłem wlot powietrza do silnika, dodalem spojler i zmienilem felgi. @Mortom Nie próbowałem tak modelowac. Kiedyś musze spróbować. W którymś wątku widzialem że ktoś tak modeluje. Z ciekawości sprawdze. Edytowane 24 Maj 2022 przez Myoghi 5
blazejbobek Napisano 24 Maj 2022 Napisano 24 Maj 2022 (edytowane) Zgadzam się, super to wygląda! 🙂 EDIT: @Myoghia w czym zamierzasz teksturować i renderować? 🙂 Edytowane 24 Maj 2022 przez blazejbobek 2
Myoghi Napisano 24 Maj 2022 Autor Napisano 24 Maj 2022 @blazejbobek generalnie teksturuje i renderuje w blenderze. Chciałbym spróbować programy typu quixel mixer albo substance painter ale jeszcze nie wiem. Chyba że masz polecić jakieś lepsze programy to z chęcią sprawdze
michalo Napisano 24 Maj 2022 Napisano 24 Maj 2022 quixel mixer chyba nie daje rady w porowaniu do substance. Mozesz też toolbaga spróbować 😉 1
dm_ Napisano 24 Maj 2022 Napisano 24 Maj 2022 A to nie są softy z dwóch różnych działek? Quixel Mixer i Substance Painter. W jednym mixujesz tekstury a w drugim malujesz po modelu. 1
blazejbobek Napisano 24 Maj 2022 Napisano 24 Maj 2022 (edytowane) @Myoghi ja bym próbował Substance Paintera albo właśnie Marmoseta 🙂 Marmoset ma nawet 30 dni za free, Substance chyba też, więc możesz potestować 🙂 Ja się uczyłem z tych tutków 🙂 Myślę, że podstawy można fajnie złapać. Tim bardzo spoko tłumaczy. Powodzenia! Edytowane 24 Maj 2022 przez blazejbobek 1
Myoghi Napisano 26 Maj 2022 Autor Napisano 26 Maj 2022 @dm_ oglądałem kiedyś jakiś poradnik na youtbe i tam gość teksturował topór w quixel mixer i tym się sugerowałem @blazejbobek dzięki za tutoriale biore sie do nauki 1
michalo Napisano 26 Maj 2022 Napisano 26 Maj 2022 W dniu 24.05.2022 o 20:50, dm_ napisał: A to nie są softy z dwóch różnych działek? Quixel Mixer i Substance Painter. W jednym mixujesz tekstury a w drugim malujesz po modelu. Mixer ma już od jakiegoś czasu opcję malowania. Ale chyba nie posunęli się z tym za bardzo. In plus, mixer jest za free. Możesz i tego spróbować, w sumie why not? 2
Myoghi Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 (edytowane) Wyeksportowalem malucha w formacie fbx do programu substance painter. Wybejkowalem mapy uv. I przy dodaniu materialu do karoserii drzwi roznia sie kolorem mimo ze to ten sam material. Jest mi ktos w stanie wytlumaczyc dlaczego tak jest? I jak to naprawic? Edytowane 27 Maj 2022 przez Myoghi
KLICEK Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 pewnie na tym elemencie wypaliles ambient oclusion, bo tak to wyglada a na masce i reszcie nie 1
Myoghi Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 @KLICEK na całym modelu mam wypaloną AO, sprawdzalem. Tylko drzwi na uv sa ciemniejsze i nie wiem czemu.
triget Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 Sprawdziłeś normalne? Może są odwrócone w Blenderze 1
Destroyer Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 Odwrócone normalne, zablokowane normlane, albo nakładające się na siebie UV? 1
Winoo1 Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 może zewnętrzna płaszczyzna i wewnętrzna drzwi są za blisko siebie i AO ma za mały dystans? 1
blazejbobek Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 @Myoghi Moim zdaniem też normale. Jak wybejkowałeś tekstury z highpoly, to te drzwi nie były ciemniejsze? (jeszcze bez żadnego materiału). PS. To taki nawet mój patent, żeby sprawdzić, gdzie mam "flipped normals" w modelu 🙂 1
KLICEK Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 wlasnie poka model z maxa/majki czy blendera z viuportu 😛 1
Myoghi Napisano 28 Maj 2022 Autor Napisano 28 Maj 2022 (edytowane) Wszyskie normale sa ok. Bo za kazdym razem jak koncze jakis element to sprawdzam opcją Face Orientation i jak cos nie tak to poprawiam. Problem pojawia sie tylko przy uv AO. Gdy ja wyłączam wszystko jest ok Edytowane 28 Maj 2022 przez Myoghi
KLICEK Napisano 28 Maj 2022 Napisano 28 Maj 2022 bo to wyglada tak jakbys AO mial wlaczone tylko na drzwiach i na kolach. Sprawdz kanal AO czy po prostu innego brajtnesa na AO na drzwiach nie masz. 1
Myoghi Napisano 28 Maj 2022 Autor Napisano 28 Maj 2022 Problem rozwiązany. Modyfikator Solidify był ustawiony na 0.01. Zwiększyłem dystans i problem znikł. Dzieki wszyskim za rady 1
Myoghi Napisano 5 Czerwiec 2022 Autor Napisano 5 Czerwiec 2022 Witam. Po pierwszych krokach w programie substance painter chcialbym zaprezentować wam efekty mojej pracy. Co uważacie? Coś jeszcze mogę poprawić? Rendery robione w 100 samplach. 5
Destroyer Napisano 5 Czerwiec 2022 Napisano 5 Czerwiec 2022 Może ręcznie podmaluj te linie rdzy tak żeby nie było tak równomiernie tylko oparte na ao i curvature i mapce grunge, zmniejsz maskę w niektórych miejscach w innych dodaj gdzieś na środku etc, tak żeby przełamać i do tego lakier też zrób mniej równomierny jak już idziesz z zniszczoną wersję bo teraz lakier jest gładziutki i równomierny jak pupa niemowlaka a na krawędziach rdza aż piszczy 🙂 szyby też ufafluń 🙂 2
jakubziom Napisano 5 Czerwiec 2022 Napisano 5 Czerwiec 2022 (edytowane) Hej, znajdź jakiś samochód oteksturowany tak jakbyś chciał np. na artstation albo po prostu w google i spróbuj to odwzorować 🙂 Ogólnie przy rdzy dużo trzeba robić ręcznie, bo z samych generatorów to zawsze źle wygląda 🙂 Model super 🙂 Edytowane 5 Czerwiec 2022 przez jakubziom 1
Myoghi Napisano 6 Czerwiec 2022 Autor Napisano 6 Czerwiec 2022 No to chyba porzucę pomysł z zardzewiałym maluchem. Dla mnie malowanie ręczne to już trzeba być "leonem zawodowcem". Jeszcze jedna próbka z rdzą, ale to chyba nie w tą strone będę szedł 3
Mortom Napisano 6 Czerwiec 2022 Napisano 6 Czerwiec 2022 (edytowane) Z tą rdzą to nawet, nawet! - choć chyba trochę za dużo jej na masce. Ale nie wiem do jakiego efektu dążysz i w jaką scenę chcesz go wrzucić. Bo jak na jakieś przytulne złomowisko to sroczko 👍, ale jak ma to być bolid poruszający się na drodze 🚗 to mocno zredukowałbym rdzę. Ale naprawdę zacnie to wygląda 💵 Edytowane 6 Czerwiec 2022 przez Mortom 1
blazejbobek Napisano 6 Czerwiec 2022 Napisano 6 Czerwiec 2022 Już bardzo fajnie to wygląda 🙂 BTW. Przednią szybę dałbym nieprzezierną, jeśli nie masz wymodelowanego wnętrza. 1
jakubziom Napisano 6 Czerwiec 2022 Napisano 6 Czerwiec 2022 może pójść w kierunku czegoś takiego? nie ma dużo texturowania, a wygląda fajnie 🙂 https://www.artstation.com/artwork/gJwJVm 2
Myoghi Napisano 7 Czerwiec 2022 Autor Napisano 7 Czerwiec 2022 (edytowane) Piewszy plan zakładał odpicowanego malucha, potem bawilem się programem i stwierdziłem czemu nie. Generalnie scena będzie taka że dwa maluchy będą stać w jakieś hali. Musze wlasnie w oknach zmniejszyć przezroczystość. Narazie testuję do momentu kiedy niby coś widać, ale jednak nie widać. Model bomba. Nie wiem czy osiągnął bym coś podobnego. Popróbuje może coś z tego będzie Edytowane 7 Czerwiec 2022 przez Myoghi 1
Mortom Napisano 7 Czerwiec 2022 Napisano 7 Czerwiec 2022 (edytowane) To trzymam kciuki bracie! (niech bogowie grafiki 3D nad tobą czuwają 👁️🏦)🙂 Bo zapowiada się nostalgicznie 🙂 No i jakoś tak miło zobaczyć polską myśl techniczną (jaka by ona teraz nie była) 🚗😎👍🔥 Edytowane 7 Czerwiec 2022 przez Mortom 1
Akierek Napisano 16 Czerwiec 2022 Napisano 16 Czerwiec 2022 Bardzo dobry model, widac ogromny postep w stosunku do nyski . Powierzchnie sa rowne i gladkie a i zgodnosc z oryginalem tez jest spoko. 🙂 O teksturowaniu sie nie wypowiem bo sie nie znam 😄 Jak bym mial cos doradzic to sprobuj dorobic interior jakis , jest mnostwo refek z malucha , jakas chocby improwizujaca deske rozdzielcza , kierownice i fotele i pamietaj zeby zawsze nadawac grubosc slupkom od strony wewnetrznej wtedy bedzie fajnie widac ze to model bardzo realistyczny. Ale ogolnie spoko, czekam na efekt koncowy 🙂 Pozdrawiam 2
Myoghi Napisano 19 Czerwiec 2022 Autor Napisano 19 Czerwiec 2022 Witam. Wrzucam pare próbnych rederów. Napewno musze popracować nad tłem, teraz jest hdrka. Tak samo lampy i szyby wymagają jakiejś korekty. W adobe lampy miały ładną fakture, a w blenderze wyszlo zwykle szklo. Pozdrawiam 3
Mortom Napisano 19 Czerwiec 2022 Napisano 19 Czerwiec 2022 (edytowane) Jak dla mnie to ten niebieski strasznie oczojebny - stonowałbym go trochę aby nie wyszło sztucznie. Lakier też jakiś taki super glanc - no ale powiedzmy że ledwo malowany więc ujdzie - choć speculara bym nieco osłabił, chyba że mocno świeci HDRka i ona nadaje takie wrażenie. Dorób minimalnie wnętrze i daj lekko przezierne te szyby, bo teraz jak nie jedzie tym maluszkiem Joe Biden to nie trzeba takiego zaciemnienia 😉 No i zapomniałeś o przednim spojlerze 😉 👍 🤣 Popatrz jak fajnie kolorystycznie wyszła ta maszynka:https://www.behance.net/gallery/89541429/FIAT-126-MINT-EXCESSIVE Tuning tak średnio mi pasuje ale stylistyka kolorów to już bardzo 🙂 Edytowane 19 Czerwiec 2022 przez Mortom 2
Myoghi Napisano 22 Czerwiec 2022 Autor Napisano 22 Czerwiec 2022 (edytowane) Witam. Szybka aktualizacja. @Mortom sugerowałem się maluchami z wyścigów górskich i co zdziwiło też mnie żaden nie miał spojlera z przodu. Zmniejszyłem moc hdrki i rozjaśniłem lakier, myślę ze teraz lepiej sie prezentuje. Edytowane 22 Czerwiec 2022 przez Myoghi 5
blazejbobek Napisano 22 Czerwiec 2022 Napisano 22 Czerwiec 2022 Dużo fajniej wygląda 🙂 BTW. A myślałeś, żeby zrobić jeszcze jedną scenkę i wrzucić to w jakieś właśnie górskie enviro przy użyciu Unreala 5 i Quixel Megascans? (obie rzeczy darmowe do takich prac.) 1
Mortom Napisano 22 Czerwiec 2022 Napisano 22 Czerwiec 2022 (edytowane) @Myoghi Pewnie dlatego bo to były górskie trasy i raczej bardziej by przeszkadzały niż cokolwiek usprawniały. Zresztą nie czarujmy się, spojler jakikolwiek ma sens dopiero wtedy kiedy auto dysponuje odpowiednią mocą. A staruszki maluszki raczej bardziej kaszlały niż były demonami prędkości. W sumie to się dziwię, że miały spojlery z tyłu, no ale może jakiś tam nacisk wywierały i jakoś poprawiały trakcje. Choć myślę, że więcej maluszek tracił na tym spojlerze niż zyskiwał. Ale ekspertem nie jestem więc mogę się grubo mylić. Tak czy siak, render znacznie lepiej się teraz prezentuje 👍😎 Edytowane 22 Czerwiec 2022 przez Mortom 1
Myoghi Napisano 22 Czerwiec 2022 Autor Napisano 22 Czerwiec 2022 @blazejbobeko tych programach nawet nie myślałem bo raczej mój sprzęt nie wytrzyma haha działam na laptopie ze zintegrowaną karta graficzna. Już przy adobe mam temperature kompa powyżej 90 stopni. Także lecę na granicy sprzętowej haha podejrzewam że unreala nawet bym nie odpalił
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się