Skocz do zawartości

BMW M4 Competition Coupe 2020


maciek.m

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję wszystkim za miłe słowa, do znak że coś tam jeszcze pamiętam 🙂

@Nezumi później podeślę dokładniejszą siatkę felgi, ale najpierw muszę ją poprawić, dopatrzyłem się niezgodności 😉

@michal1 model dla siebie do portfolio, do poćwiczenia, do oderwania się od wszystkiego.

@Akierek dzięki. Materiały będę jeszcze korygował w docelowej scenie, w postpro też można później dużo zmienić 😉

A teraz trochę widoków z postępów prac. 

 

Screenshot_36.jpg

Screenshot_37.jpg

Screenshot_38.jpg

Screenshot_39.jpg

Screenshot_40.jpg

Screenshot_41.jpg

Screenshot_42.jpg

Screenshot_43.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blood_brothernie chciało mi się już 😛 Ale też mi spać nie dawał, dalej nie chciało mi się go modelować ale podmieniłem na inny model.

@michal1 czekam na twoje auto 😉 Jak na razie 5,3mil poly, głównie robi to smooth na 4. W portfolio za dużo nie mam https://www.behance.net/mm3deu.

@Nezumi proszę obiecana poprawiona felga i zbliżenia na siatkę 😉

Plus próbny render, zaczynam kombinować ze sceną, którą chciałbym zrobić w ciemnym klimacie ze światłocieniami.

 

 

6.jpg

Screenshot_44.jpg

Screenshot_45.jpg

Screenshot_46.jpg

Screenshot_47.jpg

Screenshot_48.jpg

Screenshot_49.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Destroyer said:

Właśnie miałem pisać, że profesjonalna robota z siatką, bardzo oszczędnie i bez niepotrzebnego trzymania się trochę archaicznych dogmatów i samych quadów kosztem niepotrzebnie gęstszej siatki 🙂 Miło popatrzeć  

Jak tylko robisz render to sobie mozesz miec co chcesz o ile wyglada dobrze. Ale te "archaiczne dogmaty" nie pozwalaja importnac siatki do ZBrusha na przyklad bez jej zmieniania. A jak klient chce pod subdiv siate zeby dzialala w zetce to nie moge mu dac ngonow chocbym chcial. Co oczywiscie nie jest krytyka zajebistej felgi tylko wspominam o tym bo sobie zyly wypruwam zeby byly same quady w jednej robocie i narozniki od wewnatrz i z zewnatrz obiektu na oblej powierzchni mnie zabijaja. Dlatego podgladam gdzie moge - rowniez w tej feldze 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi jak masz wytyczne i realne ograniczenia, potrzeby import eksport itd. to inna rozmowa. Ja to bym nawet soft booleanem i remeshem spróbował zrobić bardziej proceduralnie takie coś 😛 Czasem dostawałem od klietnów "modele" ze skatchupa, nie  wiem czy to charakterystyka tego softu ale w większości to był, za przeproszeniem, taki wysryw, że i tak trzeba było wszystko przemodelować od nowa i nawet jak teraz o tym pomyślę to mnie krew zalewa. Chyba tylko raz od jakiegoś producenta okien geometria była nawet nawet ale jak dostałem pliki od dziewczyny co w sketchupie robiła wizualizacje to gdyby nie kontakt przez Internet to doszłoby do rękoczynów, równouprawnienie z pierwszej ręki 😄 

Poza tym tak już całkiem offtopowo wbiję szpileczkę 🙂 zbrush, najdoskonalszy program stworzy ręką samego boga z czymś nie daje sobie rady? 😄

giphy.gif?cid=ecf05e471uf2ede10mxqg8h3xz

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ZBrush nie daje rady to znaczy ze ty cos zle robisz 🧐🤷‍♂️

Stary, mialem swoj fair share modeli ze sketchupa w czasach jak uzywalem Blendera. Siateczka sie importowala taka, jakbys wzial cuba i losowo go knife toolem cial przez minute a potem jeszcze zduplikowal co drugiego face'a. Jak to pierwszy raz zobaczylem to doznalem szoku ktory dalece wykraczal poza "mild" 😄

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem wielokrotnie "przyjemność pracy na modelach albo scenach ze sketchupa, i w pewnym momencie szlak mnie trafił z poprawianiem i robiłem na tym co miałem, mówiąc że więcej z takiego g#### nie da się wyciągnąć 😉 

@Nezumi tak jest masa trójkątów, pięciokątów i innych różnych cudaków, jak się umiejętnie z tego korzysta to nie ma problemów, albo są tak małe że pomijalne. Za dużo w zbrush się nie bawiłem, ale wiem że można po wrzuceniu modelu przekonwertować siatkę na same 4 kąty i dobrze to działa. 

Na dziś trochę pierdułek, które później dadzą realizmu i smaczków w renderze. Czyli, wszelkie uszczelki przy oknach, blendy, paski grzewcze, zasłonięcie wszelkich szczelin itd 😛 Do tego testy materiałów tak żeby za dużo środka nie było widać (środek, fotele, kierownica i deska jest z jakiegoś darmowego Lambo, ale ciii.... :D)

Do tego trochę napoczęty tył i chyba najgorszy element ze wszystkich czyli tylnie światło, bardzo ciężko ustalić kształt klosza czy dokładnie co pod nim jest, mam ściągnięte ze 20 zdjęć tylko tylniej lampy po numerze seryjnym bmw ale i tak cięzko było 🙂 A jeszcze nie jest ukończona.

Do tego trochę siateczek do wglądu. 

10.jpg

8.jpg

9.jpg

Screenshot_14.jpg

Screenshot_15.jpg

Screenshot_17.jpg

Screenshot_18.jpg

Screenshot_12.jpg

Screenshot_13.jpg

Screenshot_24.jpg

Screenshot_19.jpg

Screenshot_21.jpg

Screenshot_22.jpg

Screenshot_23.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, maciek.m said:

Za dużo w zbrush się nie bawiłem, ale wiem że można po wrzuceniu modelu przekonwertować siatkę na same 4 kąty i dobrze to działa. 

Nie ma opcji na same czworokaty - jest tylko starsza na quady i trojkaty albo same trojkaty. Mocno zalezy od modelu wejsciowego. Nawet jak skonwertuje dobrze to pozniej jak sudivide zrobisz moga pokazac sie babole no bo nie jest juz to ta przemyslana siata jaka miales. Ale koniec koncow wszystko sie da jakos 🙂

Fajne te siateczki nowe. Ogolnie autko miod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie przerwa od modelowania, za to dorobiłem prostą scene i ustawiłem swiatlo pod rendery. Na razie pierwszy testowy sprawdzający wszystko. Zapomniałem zapisać dodatkowych map refleksów, głębi, kolorów itd. dla tego za dużo nie wyciągnąłem z niego w postpro. Ale jest potencjał 😉

12.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem biedny i moje auto nie jest w metaliku, ale wydaje mi się, że ziarno w lakierze jest trochę za duże. Na tym pierwszym renderze w ostatnim poście przez chwilę zastanawiałem się, czy to jakaś faktura, czy malowane wałkiem 😛 Ale tak jak mówię, nie mam za dużego doświadczenia w oglądaniu lakierów metalicznych 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Studio ogarnięte, refleksy poprawione, lakier też lekko zmodyfikowany. Render na lepszych ustawieniach, niestety mocno musiałem skompresować żeby w 2mb się zmieścić.

Teraz to już, na pewno za zadek się biorę 🙂

ps. jeszcze test kaustyki od felg. Pierwszy raz to robiłem i chwile zajęło wykminienie jak to wyrenderować ale efekt ciekawy 🙂

 

@Akierek vray

16f.jpg

Screenshot_50.jpg

Screenshot_51.jpg

Screenshot_52.jpg

Edytowane przez maciek.m
  • Like 11
  • Wow 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to chyba koniec modelowania, tyłek zrobiony :). Czas na rendery, muszę jakoś to sobie rozpisać, na pewno będzie kilka renderów, w studio jakieś standardowe ujęcia i kilka w fabryce mniej oczywistych.

@michal1 co do czasu renderu nie sprawdzałem, ale około 15min, 5000pix dłuższy bok.

Screenshot_54.jpg

Screenshot_55.jpg

Screenshot_56.jpg

Screenshot_57.jpg

Screenshot_58.jpg

Screenshot_53.jpg

  • Like 4
  • bogactwo 1
  • Wow 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio trochę mniej czasu, ale coś tam działam dalej. Myślę że będą 3 scenerie w każdej kilka ujęć, w każdej inny kolor auta. Fabryka, studio i jakiś otwarty teren z autem w ruchu albo statycznie, zobaczę jeszcze. 

Na początek fabryka i kolor zielony, bardzo dużo zabawy ze światłem i przesuwaniem filarów aby ładnie wszystko grało w kadrze. Dla smaczku daje kawałek pierwszego kadru na razie bez żadnej obróbki. 

Scena w połowie otwarta, świecę hdrką plus sphere light imitującym słońce, plus spot light do odbić kaustyki. Wyrenderowane warstwy to: oczywiście color, specular, reflection, wirecolor i mtlreflectglossiness. Jakieś inne polecacie jeszcze do postprodukcji ?

Screenshot_50.jpg

Screenshot_51.jpg

Screenshot_52.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Destroyer napisał:

Pięknie się model prezentuje. 

Ile takich zwykłych roboczogodzin średnio robisz model samochodu takiego jak ten? Tak jak w pracy po po 8godzin dziennie 5 dni w tygodniu to tak relanie bez spiny ile schodzi na taki model bez rendera?  

Dzięki, mam nadzieję że uda się teraz wszystko to uchwycić w renderach ;).

Ciężko stwierdzić z tym czasem, ale myślę że realnie istniejące auto to 5 do 7 dni roboczych takim poziomem bym się zamknął. Inna sprawa to nowe auta w trakcie powstawania, praca z projektantem to koszmar modelarza 😛 1000 razy zmienianie, przesuwanie punktów żeby osiągnąć idealna linie z każdej perspektywy. Miałem przyjemność pracować przy powstawaniu auta, praca na modelu glinianym, skany gliny, potem tworzenie siatki na tej podstawie i cały ten proces ogrom pracy 😉

Tak apropo załączam do wglądu katalog zdjęć z których korzystałem podczas tworzenia BMW, cały czas otwarte 5 zdjęć danego elementu na drugim monitorze do porównań.

Screenshot_60.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim renderze trochę psuje efekt łał to niezdecydowane ucięcie tyłu, przez co ujęcie wydaje się dosyć przypadkowe, ale znowu reszta kadru jest całkiem "ułożona" co wprowadza trochę dysonans 😛

Poza tym przy takiej garażowo-torowym stylizacji, to nie wiem, czy nie pokusiłbym się jednak o jakieś drobne zabrudzenia, zwłaszcza od spodu auta i dolnych częściach zderzaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności