Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Premiera dodatku Phantom Liberty do gry Cyberpunk 2077 nastąpi 26 września 2023 roku. W ramach rozgrzewki przed tym wydarzeniem, CD Projekt przedstawił nowy klip filmowy, który z pewnością zrobił swoje. W najnowszym trailerze CP 2077 Phantom Liberty główną rolę odgrywa postać, którą zagrał znany z Hollywood aktor, Idris Elba, prezentując się niezwykle spektakularnie. Historia przedstawiona w zwiastunie wciąga, a nowo wprowadzony bohater robi prawdziwe furorę. 

Zobaczcie zresztą zwiastun dodatku 🔥

Making of:

 


Zobacz cały news

  • Like 4
Napisano

Z kreditsów tak to wygląda. Tylko konsultacje z CDPu były, może jakieś assety im dali 🤷‍♂️. A tak to Szwedzi głównie. Może ktoś z CDPu skomentuje i uchyli rąbka tajemnicy?

  • Like 1
Napisano

dobra ja juz nie robilem PL, ale 2 poprzednie robilo to samo studio, ZAWSZE PRACOWALI na naszych modelach. Oczywiscie byly one "dostosowywane" do piplenu. Np nie potrzebujesz wbejkowanych foldsow na spodniach bo jest symka itp, wiec upraszczaja niektore rzeczy. 

No i tak sie zyje na tej wsi

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano
4 minuty temu, adek napisał:

Dzięki! To nie wiem gdzie ja żyłem myśląc, że to wcześniej wszystko PL było robione 🙂

zakladam ze gdybysmy nie skopali premiery cpeka, to bysmy robili juz to w pl tak jak blizzard 🙂 a tak...

  • Like 1
Napisano (edytowane)

@KLICEK e tam, nie ma sie co poniżać do Blizzza... 🙂U was można liczyć na fajną przygodę i fabułkę no i nie kombinujecie jak by tu jeszcze wycisnąć $ z przeładownia broni 😉 No i design świata i postaci, moim zdaniem, u was to światowa topka 🙂👍

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano

Szwedzi nie Szwedzi - prezentuje sie niesamowicie. Idris rewelacyjny. Ogolnie ten dodatek przyciaga moja uwage bardziej niz podstawka. Premiera byla zwalona ale pewnie przez krawaciarzy bez pojecia na czubku piramidy. Giera prezentuje sie super choc wolalbym third person. Tak czy siak teraz na sieci widzialem jak ludzie porownuja Starfielda do CP gdzie CP stanowi przyklad jak mozna fajnie zrobic giere a Starfield wystepuje w roli miernoty 😄 Gratki dla wszystkich w CDP. Kawal dobrej roboty. Kiedys kupie 😄

Napisano

Ja czekam aż CG dogoni kamerę filmową... i się okaże, że taniej, łatwiej i szybciej robić po prostu kamerką + ew. efekty jak w blockbusterach typu x-men.

A tak, to wygląda teraz, że nie robimy kamerą, żeby wyglądało gorzej, taki downgrade specjalny, co by w "stylufkę" gamingową wjechać. Motion capture, 3D scanning, fotogrametria, byle tylko nie strzelić aktora w makijażu zwyczajnie na planie, choćby i na green screenie.  Ja wiem... pushing granice itp, itd.

Ktoś powinien zrobić technikami filmowymi z VFXami zwykłymi i napisać ingame footage, RTX ON; tak dla jaj.

Wiem, że były już w historii cinematiki aktorskie... ale zawsze nie był to poziom, powiedzmy ILM, teraz chyba już do zrobienia. A może nie widziałem takiego, bo mi umknęło? Ktoś zna?

  • Like 1
Napisano

@kengi masz ciekawe przemyślenie. Wizualnie VFX byłoby lepsze, niż to drewno, ale nie pokazywałoby prawdziwego "silnika gry". Jakby wymyślili takie technologie to z innej strony VFX przestałoby być potrzebne.

Technologia się rozwija, ale to ciągle daleka droga. Wczoraj czytałem o tym kiedy w filmie użyto po raz pierwszy sztucznie wygenerowanego oceanu. Wyglądał niezbyt rewelacyjnie.

https://beforesandafters.com/2021/06/09/vfx-firsts-what-was-the-first-ocean-simulation-in-a-film/?amp

I tutaj uproszczona ogólna historia CGI w filmie. Całkiem niedawno.

https://faroutmagazine.co.uk/timeline-history-of-cgi-movies/

Pytanie tylko czy jest dziś na rynku taka konkurencja i takie firmy, żeby to wszystko wrzucić na wyższy level skoro dla przykładu taki Jackson sprzedaje Weta po 30 latach działania firmy. To tak jak z motoryzacją, kilka firm trzyma za ryja całą branżę, a marki poszczególne są tylko z nazwy.

  • Like 1
Napisano

Hierarchia realizmu jest następująca: In Camera > Camera + VFX > Prerendered > Realtime render. Kiedyś rozstrzał pomiędzy realtime a Camera to jak 1 do 1000, teraz powiedzmy 1 do 10; spektrum coraz węższe, czasem i realtime scenki są niemal nie do odróżnienia od roboty kamerą.

Pytanie skoro nie robią cut scenki w engine, tylko prerendered, to znaczy że chcą mieć większą jakość o te parę punkcików... to czemu nie podnieść tego na maxa ile się da i zrobić Camera+VFX po prostu. Kiedyś można było wytłumaczyć, że od gry będzie za daleko, imersja będzie zniszczona itp itd. Ale teraz idą jakby od 1 do 7 zamiast do 9 czy 10, tylko żeby nie użyć kamery. Ale jakby ktoś render powiedzmy w Arnoldzie zrobił 1 do 1 nie do odróżnienia od fotoreal, to tylko ahy i ochy by były. Więc czemu nie użyć "real deal" od razu po prostu?

Przykład z Idrisem... no ładnie zanimowane, bardzo nawet jak na standardy obecne, ale do aktora, to dalej jeszcze daleko... więc czemu nie zrobić tego "standardowo"? IMHO, Weta i ILM już nie mają monopolu, mniejsze studia obecnie są w stanie dostarczyć podobną jakość, podejrzewam w cenie tego cinematika.

Chociaż może się mylę i to dalej jest po prostu tańsze?

Napisano
2 godziny temu, kengi napisał:

Ja czekam aż CG dogoni kamerę filmową... i się okaże, że taniej, łatwiej i szybciej robić po prostu kamerką + ew. efekty jak w blockbusterach typu x-men.

A tak, to wygląda teraz, że nie robimy kamerą, żeby wyglądało gorzej, taki downgrade specjalny, co by w "stylufkę" gamingową wjechać. Motion capture, 3D scanning, fotogrametria, byle tylko nie strzelić aktora w makijażu zwyczajnie na planie, choćby i na green screenie.  Ja wiem... pushing granice itp, itd.

Ktoś powinien zrobić technikami filmowymi z VFXami zwykłymi i napisać ingame footage, RTX ON; tak dla jaj.

Wiem, że były już w historii cinematiki aktorskie... ale zawsze nie był to poziom, powiedzmy ILM, teraz chyba już do zrobienia. A może nie widziałem takiego, bo mi umknęło? Ktoś zna?

Ale czy właśnie nie jest odwrotnie? Z tymi silnikami co masz teraz, w real-time robisz ujęcia jakie chcesz w czasie rzeczywistym. Generujesz assety AI, wydaje mi się, że jednak idzie to w drugą stronę. Chociaż nagrywki z aktorami mogą być pomocne - a na końcu wymiana twarzy w CG.

Ale może ktoś mądrzejszy się do tego odniesie. Wydaje mi się, że ten downgrade - to tak jak napisałeś - celowo jest robiony i chyba nie chodzi o oddanie realizmu aktorowi (czy się mylę?). Dobry wątek w ogóle 😀

Napisano (edytowane)
29 minutes ago, adek said:

Ale czy właśnie nie jest odwrotnie? Z tymi silnikami co masz teraz, w real-time robisz ujęcia jakie chcesz w czasie rzeczywistym. Generujesz assety AI, wydaje mi się, że jednak idzie to w drugą stronę. Chociaż nagrywki z aktorami mogą być pomocne - a na końcu wymiana twarzy w CG.

No właśnie... weźmy na ten przykład powyższy cinematik (skoro to jego wątek). Poza początkowym ujęciem skoku z dupy ;P... Co też i tak pewnie by trzeba było zrobić fullcg, chociaż może jakiegoś kaskadera podmienić tylko na końcu byłoby lepiej i realistyczniej, imho to akurat kiepsko wyszło... Reszta to dość tanie imho scenografie, byle metro lekko przerobione i ubranka z makijażem. I siedzi sobie Idris i biadoli przez telefonik. Potem ciemność, to już w ogóle taniość. I na koniec green screen za okienkiem, na jakimś foteliku. To i tak się planuje z góry. Może czasem być kwestia użycia lokacji, która jest potem w grze. Część cinematików, na pewno nie opłacałoby się robić in camera... ale akurat ten, imho jak najbardziej.

Może taniej wymodelować, i symulować te ubranka niż przerobić jakieś z GAP czy innego Reserved? 😜

No sam nie wiem... dawać mnie tu więcej kontry, co by wyjaśnić staruchowi, co tam jest brane pod uwagę i czy w ogóle się ktoś zastanawia nad tym, czy odpuszczono kiedyś i już nikt nie próbuje po prostu. Pamiętacie cut scenki w Command and Conquer; kiedyś to było.

Edytowane przez kengi
literufki
Napisano
13 minut temu, kengi napisał:

No właśnie... weźmy na ten przykład powyższy cinematik (skoro to jego wątek). Poza początkowym ujęciem skoku z dupy ;P... Co też i tak pewnie by trzeba było zrobić fullcg, chociaż może jakiegoś kaskadera podmienić tylko na końcu byłoby lepiej i realistyczniej, imho to akurat kiepsko wyszło... Reszta to dość tanie imho scenografie, byle metro lekko przerobione i ubranka z makijażem. I siedzi sobie Idris i biadoli przez telefonik. Potem ciemność, to już w ogóle taniość. I na koniec green screen za okienkiem, na jakimś foteliku. To i tak się planuje z góry. Może czasem być kwestia użycia lokacji, która jest potem w grze. Część cinematików, na pewno nie opłacałoby się robić in camera... ale akurat ten, imho jak najbardziej.

Może taniej wymodelować, i symulować te ubranka niż przerobić jakieś z GAP czy innego Reserved? 😜

No sam nie wiem... dawać mnie tu więcej kontry, co by wyjaśnić staruchowi, co tam jest brane pod uwagę i czy w ogóle się ktoś zastanawia nad tym, czy odpuszczono kiedyś i już nikt nie próbuje po prostu. Pamiętacie cut scenki w Command and Conquer; kiedyś to było.

Ale może to jest nadal tańsze niż nagranie tego z nim? Może by skasował milion $, a tak sprzedał prawa do twarzy. 

@KLICEK jak to jest? 

  • Like 1
Napisano

Imho, taniej, szybciej i łatwiej ogarnąć to w cg. Wszystkie assety są gotowe z cp. Studio ma swoja ekipę, wezmą parę osób od mocapu i Idris, który na pewno nie przytulił takiego honorarium co za występ w takim filmie "Na żywo". 

Do tego całego aktora pewnie już mocapowało cdpro więc i tu jest tona gotowego contentu.

 

A mocapy to można na kiblu smartfonem teraz robić więc 5 minut zzdalnej roboty i jest XD 

 

 

  • Like 1
Napisano

Widać kto nie ma pojecia ile to jest roboty i jak skomplikowana jest animacja i rigi twarzy etc. 
Mimika tu jest sztos ;).

Modele Night City pewnie z gry skonwertowane ale wciaz trzeba przechlastac i sie narobic.

  • Like 1
Napisano

no jest to duzo pracy, ale jak masz postawione pipeliny itp to wiadomo ze nie jest tej roboty tyle ile sie wydaje. Goodbaj kansas sie specjalizuje w animacji twarzy i wlasnie dlatego (chyba) do nich cdp poszedl. 

1 godzinę temu, adek napisał:

Ale może to jest nadal tańsze niż nagranie tego z nim? Może by skasował milion $, a tak sprzedał prawa do twarzy. 

@KLICEK jak to jest? 

No wlasnie szczerze mowiac nie wiem 😄 trzeba czekac az wyjdzie making off 

  • Like 1
Napisano
52 minuty temu, KLICEK napisał:

no jest to duzo pracy, ale jak masz postawione pipeliny itp to wiadomo ze nie jest tej roboty tyle ile sie wydaje. Goodbaj kansas sie specjalizuje w animacji twarzy i wlasnie dlatego (chyba) do nich cdp poszedl. 

No wlasnie szczerze mowiac nie wiem 😄 trzeba czekac az wyjdzie making off 

Eeee.. myślałem, że pójdziesz do księgowości i zapytasz jak to wyglądało 😀

Ale dzięki za making of! 

  • kekw 2
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Pełne cg daje więcej pola do popisu w tym mitycznym etapie postprodukcji 🙂 Zawsze można coś dodać, zmienić, poprawić po 10 razy a poprawka na gotowym materiale to sciąganie całej ekipy i trzeba dużo dokładnej wszystko zaplanować a jak o czymś się zapomni, coś nie zadziała tak jak się planowało to albo będzie trzeba szybko podejmować decyzje i ratować sytuację kompromisem albo liczyć się z lawinowym wzrostem kosztu za kolejne dni zdjęciowe.

Gdyby to była dłuższa forma to wiadomo, że bardziej by się opłacało zrobić scenę i nagrać materiał z aktorem, czy jak a mandolnianie scenę z ekranami i otoczeniem w unrealu. Ale tu mamy 3 minuty i część tak czy tak musiałby być w 3D robiona  albo gdyby był kaskader to znowu podmiana głowy, matchowanie światła, ruchu, efekt na kurtce a co gorsza musieliby dopasować jakość ludka 3d do prawdziwego a tak jak wszystko jest 3d to jest przynajmniej spójne i z automatu reaguje z otoczeniem i światłem w scenie 😛 Choć akurat tutaj się zgodzę, że ta część gdzie sobie siedzą i gadają to marnuje cały potencjał tego 3D bo jednak nadal drewno, nic się nie dzieje a trwa większość cinematicka a z kolei sceny akcji gdzie mogłoby to mieć naprawdę duże znaczenie i podczas walki mogłyby te fotele fruwać i wszystko się rozwalać w drobny mak to mamy jeszcze większe bardzo gamingowe plastikowe drewno 🙂 

Także, też jestem rozdarty bo taki przegadany trailer to chyba szybciej by aktor pierdyknął między poranną kawą a wizytą w toalecie po tej kawie 🙂 

Moja teoria jest też taka, że trzeba komuś dać tę robotę, a jak dużo ludziów to duże pieniądze muszą też za tym stać i rozgłos, tak jak w takim state streecie czy innym brown brothers gdzie ludzie robią dosłownie małpią robotę którą można by było z łatwością w zdecydowanej większość zautomatyzować ale jak tak mityczna firma zatrudnia tysiące pracowników to wygląda na bardziej poważną i może chargować klientów na rzędy wielkości więcej niż mała firma rodzinna z dwiema osobami 🙂 Tak jak kiedyś chłopek z The Futur mówił, że wynajmują cały budynek, zatrudniają setki pracowników więc na wejściu za logo biorą min 50 czy tak 150 tys $ co nie znaczy ze jest lepsze od tego za 50$ na feverze ale masz markę i renomę, jakąś pewność jakości więc płacisz za to dużo więcej. Choć szyld niewiele znaczy tak jak np blizard to marka i nazwa która jeszcze ma jakąś renomę ale ze starej gwardii to chyba już nikogo nie ma 🙂 Tak jak kiedyś byłem przy rozmowie gdzie klient mówił, robiliście dla nas aniamcję4-5 lat temu wieć na pewno sobie z tym poradzicie, a ja myślę, z tamtych czasów to w firmie został już tylko szef ale ok 😛 

I o ile modele z gry do enviro pewnie by się nadały albo do lekkiej zmiany z hi poly na pierwsyzm planie to już twarz raczej wątpię i trzeba by było ją od nowa zrobić albo bazując na skanie i robić pod FACS czy czego się teraz używa, w grze raczej takich ciężkich systemów nie robią 🙂 A ile by wziął Ebla za grę aktorską a ile za sam głos czy bieganie z kamerką przeczepioną do głowy na sali gimnastycznej to już ciężko ocenić więc może być i taniej tak robić w 3d 🙂 

I jeszcze ostatnia rzecz jaka mi się przypomniała przy wycenie i określaniu zakresu prac przy jednym z projektów, klient powiedział co chce i pierwsza myśl to użyć stocków + podmiany ekranów monitorów, jakieś dodatkowe elementy wstawione w ujęcia czy dokręcenie kilku ujęć gdyby czegoś nie było ale ktoswyżej powiedział, nie, nie słuchajcie robimy w 3d bo to dużo więcej kosztuje 😉 

 

No i w tym making offie @KLICEK widać że Ebra biegał z kamerką jak w avatarze więc może cenowo byłoby dal niego to samo co zwykła robota na planie ale bez sztabu ludzi i scenografii a światełko i otoczenie można zmienić 10 razy bez udziału aktora więc może i taniej a i prezesi mogą się wykazać artystycznie dodając coś po fakcie 🙂 

Edytowane przez Destroyer
Napisano

Making of pokazuje, że Idris i tak to musiał zagrać... czy taniej mu wskoczyć w ubiór do mokapu czy kostium? kto wie... idź @KLICEK do księgowości i spytaj, bo @Destroyer zaraz książkę scifi napisze 😜

Ja stawiam na to, że nikt takiej opcji nawet nie sprawdzał.

  • kekw 1
Napisano

Kiedy pełnoprawny dodatek kosztuje 99zł, a DLC W DNIU PREMIERY Mortal Kombat 1 kosztują odpowiednio:
image.png.1d38f07e1f0838c55296dbc1269a28e1.png
A dodają po prostu postacie, które w mojej opinii powinny być w podstawce...gdzie "podstawka" kosztuje
image.png.7b74737545c5b7da19e5d0ecd6339477.png
Niesamowita sprawa co nie

A tak poza tym- kozak zwiastun, aż zainstalowałem CP i czekam na patcha 😄 

  • bogactwo 1
Napisano

@RaVirr no tak wycięta zawartość jako dlc day one to już klasyka prawie tak znana i lubiana jak 5 wersji gry przy czym jakaś ulimatywnwna wersja nie ma nawet samej gry bo kto by się tam takimi pierdołami przejmował 🙂  Żeby daleko nie szukać to Diablo 4 Collector's Edition nie maiło gry ale za to plastikową świeczkę na baterie 😛 

  • kekw 1
Napisano (edytowane)

Nie znam się, więc też się wypowiem. Podejrzewam, że Elba wolałby zagrać ubrany w skórę niż śpioszki i z kamerą na głowie. Kiedy wszystko jest w CG łatwiej jest utrzymać spójność stylistyczną z grą. I tak większość scenografii byłaby robiona na kompie. Nawet ten wagon musi odpowiednio futurystycznie wyglądać, więc też pewnie nie opłacałoby się całego robić w realu.

Edytowane przez Tvaroog
  • Like 1
Napisano
10 minut temu, Destroyer napisał:

@RaVirr no tak wycięta zawartość jako dlc day one to już klasyka prawie tak znana i lubiana jak 5 wersji gry przy czym jakaś ulimatywnwna wersja nie ma nawet samej gry bo kto by się tam takimi pierdołami przejmował 🙂  Żeby daleko nie szukać to Diablo 4 Collector's Edition nie maiło gry ale za to plastikową świeczkę na baterie 😛 

Weź okropne 😕 Poniekąd dziękuję w duchu za ceny nowych gier bo jestem zbyt biedny by lecieć za hajpem.. Dzięki temu trochę mniej rozczarowania w życiu.
Co nie zmienia faktu, że te dlc day one i inne cuda monetyzacyjne nowej generacji (a głównie "stwórz problem by sprzedać rozwiązanie problemu") to czyste skurwysyństwo xD 

  • Like 2
Napisano
17 minutes ago, Tvaroog said:

Nie znam się, więc też się wypowiem. Podejrzewam, że Elba wolałby zagrać ubrany w skórę niż śpioszki i z kamerą na głowie. Kiedy wszystko jest w CG łatwiej jest utrzymać spójność stylistyczną z grą. I tak większość scenografii byłaby robiona na kompie. Nawet ten wagon musi odpowiednio futurystycznie wyglądać, więc też pewnie nie opłacałoby się całego robić w realu.

No też zdecydowanie myślę, że łatwiej się wczuć w rolę gdy jesteś w docelowym otoczeniu niż gdy na greenscreenie musisz sobie wszystko wyobrazić.

No ale nie wszystko można nagrać w realu 😉 

lHCQxHt.jpg

  • kekw_waldi 1
  • kekw 1
Napisano

Ciekawe czy scena walki to też Idris czy już jakiś randomowy kaskader? 

Pewnie by pokazali gdy by to on się lał, nie?

 

Ja od zawsze oglądając star warsy i inne star treki, do dzisiaj jak pilot leci statkiem i widać tylko jego i kabinę, jak to wszystko się trzęsie a on gra, że umiera otoczony tym plastikowym badziewiem, to sobie próbuję wyobrazić co on wtedy myśli o swojej pracy 😉

 

Myślę że dzisiaj aktorzy już przywykli do kukiełek i green screenów. 

 

1 godzinę temu, RaVirr napisał:

Kiedy pełnoprawny dodatek kosztuje 99zł, a DLC W DNIU PREMIERY Mortal Kombat 1 kosztują odpowiednio:

Imo na cenę CP i PL ma wpływ niechlubna premiera gry. Jesli dodatek miałby kosztować "Normalnie na dzisiaj" to serwer twittera nie wytrzymał by fali hejtu..

Jesli gra trzymała by cenę to też mniej ludzi by skusiło się na zakup.

 

Ja dlc mam preorderowane od pierwszego dnia i nie mogę się doczekać. 

 

Co do mody na wypuszczanie niepełnych gier, z monetyzacją i planami na kilka płatnych dlc rocznie to czyste kurestwo. Nie dość, że gry zaczynają kosztować po 300 ziko to jeszcze co roku najlepiej wydaj kolejne 100-200 na coś, co uczciwy dev zrobił by w podstawce. Mam nadzieję, że CDPro  nie ma zamiaru dołączyć do tej niechlubnej grupy z następną grą. 

Z MK1 poczekam do wersji ultimate za 50 zł 😛 a teraz poprzechodzę MK11 bo mi się spodobało jak grają w "jedynkę" i nawet blokowanie guzikiem już tak mi nie przeszkadza.;

 

  • Like 1
Napisano

Tak czytam te rozkminy i sie zastanawiam czy by czasem nie bylo tak, ze jakby zrobili normalny film to by dyskusja byla o tym, jak to lepiej bylo zrobic calosc w CG 😉

  • Haha 1
Napisano
17 minutes ago, Nezumi said:

Tak czytam te rozkminy i sie zastanawiam czy by czasem nie bylo tak, ze jakby zrobili normalny film to by dyskusja byla o tym, jak to lepiej bylo zrobic calosc w CG 😉

Jak Nolan zrobił praktyczny efekt z samolotem to też się wszyscy rozpisywali, że jakie to super i unikalne i och, ach. A gdy to zobaczyłem to wyglądało jakby kupił po taniości stary samolot przeznaczony do zezłomowania, podmalowali żeby nie wyglądał na 200 lat, pociągnęli sznurkiem po lotnisku, rozwalili nim bramę i przewrócili drabinę i gotowe 😄 Po tych artykułach miałem wrażenie, że to będzie ogień aż mnie z kapci wyrwie jak w dniu niepodległości a tu więcej rozgłosu niż samego efektu i rzeczywiście mogliby w 3d zrobić a gorzej by chyba nie było 🙂 no ale też nie byłoby o czym pisać 🙂 

  • Like 2
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Mam sentyment do praktycznych efektow ale koniec koncow liczy sie efekt koncowy. Co do filmowych wstawek w grach to przypomina mi sie jedna z moich ulubionych gier ever - Robinsons Requiem. Tam tez filmowe wstawki wrzucili i tak fajnie to wyszlo, ze gra miala opcje zeby to wylaczyc w cholere 😄 (podglad pokazuje jakby nie bylo filmiku ale dziala)

 

Edytowane przez Nezumi
  • Like 2
  • Haha 1
Napisano
2 minutes ago, Nezumi said:

koniec koncow liczy sie efekt koncowy

To trzeba w złotych literach, oprawić i nad łóżkiem powiesić 🙂 

A gra aktorska w Robinsons Requiem jest doskonała 🙂 

  • Haha 1
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Destroyer napisał:

Jak Nolan zrobił praktyczny efekt z samolotem to też się wszyscy rozpisywali, że jakie to super i unikalne i och, ach. A gdy to zobaczyłem to wyglądało jakby kupił po taniości stary samolot przeznaczony do zezłomowania, podmalowali żeby nie wyglądał na 200 lat, pociągnęli sznurkiem po lotnisku, rozwalili nim bramę i przewrócili drabinę i gotowe 😄 ...

O ile Nolan ma sentyment do praktycznych efektów to z samolotem tak dokładnie było:

"“We started to run the numbers... It became apparent that it would actually be more efficient to buy a real plane of the real size, and perform this sequence for real in camera, rather than build miniatures or go the CG route.”'

https://www.gamesradar.com/tenet-christopher-nolan-747-plane-crash-interview/

Edytowane przez stormwind
  • Like 2
Napisano (edytowane)

@stormwind racja teraz sobie to przypominam, że też o tym czytałem 🙂 Ale ten wjazd samolotem w blaszany garaż był wyjątkowo mało widowiskowy i bardzo rozczarowujący, aż nie mogłem uwierzyć ze serio to tylko tyle i nic więcej nie będzie, żadnego wybuchu czy choćby buchającego pod niebiosa ognia. I jeszcze te petrady achtung odpalone jak tylko skrzydłem tknął zaparkowany rękaw lotniczy i drugi przy kabinie pilota 🙂 wtedy myślałem, że Rysiek coś pomylił a że efekt praktyczny to nie ma jak poprawić bo samolot już zepsuty i przeszło jak zrobili. Teraz jestem mądrzejszy w wiedzę dzięki linkowi @yarosh z wątku samolotowego @Mortom i wiem że samoloty w skrzydłach mają czołgi i pewnie te czołgi zaczęły strzelać dla postrachu 🙂 Jakbym miał czołgi w samolocie i chciałbym odwrócić uwagę to tez bym nimi strzelał, całkiem logiczne tylko mogli to jaśniej pokazać bo nie każdy to wie 🙂 

 

cP4in82.jpg

 

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • kekw 2
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Ta, no bida z tym samolotem... Nie zawsze praktycznie oznacza widowiskowo. Wyglada jakby sasiad sie zagapil i wjechal do grazu z dykty bez otwierania drzwi. Plus dwa marniackie wybuchy.

Obejrzalem sobie to behind the scenes i jeszcze raz filmik. Mega fajnie zrobione. Nie mam na co narzekac.

Edytowane przez Nezumi
Napisano
9 godzin temu, stormwind napisał:

O ile Nolan ma sentyment do praktycznych efektów to z samolotem tak dokładnie było:

"“We started to run the numbers... It became apparent that it would actually be more efficient to buy a real plane of the real size, and perform this sequence for real in camera, rather than build miniatures or go the CG route.”'

Ciekawe ile kosztują take sceny?

 

Co z tą ksiegową @KLICEK?

Napisano
12 hours ago, Nezumi said:

Nie mam na co narzekac.

Jakby to nam kiedykolwiek w czymś przeszkadzało 😉 Narzekanie to nasze powołanie i święty obowiązek, kto jak nie dwóch zmęczonych życiem zrzędliwych starców będzie kultywował tę piękną narodową tradycję? A jeśli nawet ktoś się znajdzie to kto to będzie robił tak dobrze jak my? No nikt! 🙂 

Nie poznaję kolegi, proszę się poprawić bo będzie tu brakowało tego jakże potrzebnego narzekania 😉

https://www.youtube.com/watch?v=zmm2X4pu37o

Tak przy okazji nawiązując do tematu żeby nie robić offtopa ten wspaniały artystyczny utwór jasno pokazuje jakie są niebezpieczeństwa łączenia różnych mediów, nagrany materiał nie jest idealnie połączony ze sztucznie utworzonym komputerowym otoczeniem. Gdyby zrobili w 3d byłoby bardziej spójnie albo gdyby nakręcili wszystko tą starą, dziurawą skarpetką 😄 

 

  • Haha 2
Napisano

Momentami gra wygląda bardzo realistycznie. Na 3080 ti w niektórych miejscach path tracing nieco szumi, ale ogólnie Phantom Liberty wygląda świetnie. Modele postaci, samochodów, broni są zajebiście złożone i widać ogrom pracy włożonej w to wszystko.

photomode_11102023_053541.thumb.jpg.11eab94395e20b4c9e4257df348d7ce7.jpg

photomode_11102023_053641.thumb.jpg.84aa0d0fa779df69d44b4b5562048399.jpg

Ta scena mi się podobała. Klimat jak z filmów Camerona:

photomode_11102023_012733.thumb.png.b11c242b192d1c42d4652d852937da65.png

  • Like 4
Napisano

Ciekawy jestem jak to będzie z przesiadką na UE. Niby te niedoskonałości silnika widać i czuć ale z drugiej strony wycisnęli z niego tyle, że gra wygląda cudownie nawet bez bajerów nowych generacji gpu.  Redzi ze swoim enginem dowieźli w świetnym stylu co nie udało się np. bethesdzie. Tak samo update Wieśka wygląda bardzo ładnie, jak na tak "starą" grę. 

Zastanawiam się jak odczujemy zmianę silnika. 

Napisano

@michalo chyba głównym koniem napędowym tej zmiany to łatwość znalezienia nowych pracowników którzy znają już UE. Bo teraz pewnie proces wdrażania nowych ludzi musiał być i pracochłonny i kosztowny dla REDów. Ale też trochę szkoda że RED Engine zostanie zapomniany bo to kawał IMO solidnej technologii. CP chyba ma najlepszą oprawę graficzną na rynku ale też sporą robotę robią tu koncepciarze i wyśmienite modele a nie tylko sam silnik. Aż strach myśleć jaki będzie Cyberpunk 2, bo poprzeczka jest teraz wysoko ustawiona 🙂

Napisano
21 minut temu, Mortom napisał:

Aż strach myśleć jaki będzie Cyberpunk 2, bo poprzeczka jest teraz wysoko ustawiona

noo zwłaszcza, ze minie parę długich lat, w ciągu których będzie kilka generacji hardwaru i może nowa generacja konsol. Można tak sobie fantazjować o tym jak zajebisty może być CP w przyszłości, jeśli Redzi nadal będą chieli robić takie epickie doświadczenia. 

Fajnie, że CP to jednak sukces i da im hajs na kolejne gry bo jest na co czekać. Kurde już pewnie po 40 będę , jprl masakra XD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności