Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Render: Mental Ray

3 swiatla mr Area Spot, Skylight

jedno glowne dwa sluzyly po to zeby rozswietlic troche te ciemne miejsca...

Decay wszystkich ustawiony na Inverse Square

 

1. Multiplier 1,0 Shadows On

2. Multiplier 0,2 Shadows Off

3. Multiplier 0,2 Shadows Off

 

Spot y - Kolor jasno zolty

Skylight Kolor jasno niebieski

wlaczony FG ilosc Sampli 200

 

Czas: 3min 19sec

budynek1tw.jpg

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

yo!

nie wiem czy można odkopywać stare sceny (ja tak zrobiłem), jezeli tego robic nie wolno to Marcin poprostu Delete this post :]

 

Spodobała mi sie ta kuchnia i postanowiłem sobie ją oswietlić a przy okazji pokazać co mi wyszło.

 

Render:Vray :]

Co do ustawien to nic nadzwyczajnego, 1swiatło direct, lekko zółte z wartoscią 1,5 nastepnie błekitny skylight, Irr+LC.

rendercopy4oc.jpg

jakies pytanka?

papa

Napisano

Mental Ray SUNSET:

1 mrAreaSpot + 1 sky

mrAreaSpot: projector map http://img215.imageshack.us/my.php?image=wood384np.jpg

FG ON

Samples = 300

Max.Depth of trace depth = 8

render time: 2min 08sek

one6fu.jpg

Mental Ray THUNDERSTORM:

3 x mrAreaSpot + 1 sky

1st mrAreaSpot: multiplier = 11 (położone wysoko nad blokiem)

2nd mrAreaSpot: multiplier = -0,65, shadows: off, reactangle (po lewej stronie sceny z kierunkeim na blok)

3rd mrAreaSpot: multiplier = -1, reactangle (po prawej stronie sceny z kierunkiem na blok)

FG ON

Samples = 1500!!!

Radius = 8,0m

Min.radius = 0,003m

Max.Depth of trace depth = 10

Render Time: 18min 33sek!!!

two9kq.jpg

Napisano

Witam, ostatnio przeglądam ten wątek i renderki są tu super!

Mam 1 pytanko do mental raya, a właściwie oświetlenia - czy światła photometryczne są lepsze od normalnych z decay - Inverse Square??

Które światła są lepsze dla mentala raya??

Napisano

dla mental raya najlepsze są światła mentalowe. Fotometryki są dobre jeżeli chcesz mieć kontrolę nad natężeniem światła np. mierzonym w luxach, ale straszliwie długo się liczą. Najlepiej używaj MRAreaSpot i MRAreaOmni

 

Pozdrawiam

Napisano
..bzdura ;)

A to przepraszam, teraz to przemyślałem i powinno być tak:

jak używasz QMC to najlepiej używać Adaptive QMC jako AA, kome dobrze teraz ??:)

Napisano

Pozwoliłem sobie stworzyć swoją małą scenke, testuje na niej GI do wizki nad którą od jakiegoś czasu, dotychczasowy efekt wrzucę tu :)

 

Render:

gitestut8.jpg

 

Ustawienia:

gitestustawieniacz2.png

jeszcze w rolecie VRay: Quasi-Monte Carlo zmieniłem Secondary bounces na 4.

 

Proszę o sugestie i porady, chcę żeby na wizce jak najlepiej wyszło :)

Napisano

yo!

przez ostatnie dni cos mi net nie działał i z nudów pomęczyłem troche sun`a w vray :]

 

a wiec:

3copyix2.jpg

test2copyix0.jpg

5ql2.jpg

 

ustawienia:

w kazdej ze scen robiłem prawie to samo, tzn jedno swiatło sun z trubility okł 3, moc okł. 0,1, w vraysky nic nie zmieniałem, dodałem je tylko do gi i reflektów.

GI:

Irr (current preset- medium, reszta standart)+LC( subdvs. na 800, sample size 0,01)

Color mapping:

HSV exponential, odznaczone affect background, Dark multiplier- 1,5 Bright multiplier- 1,5

 

 

paa

Napisano

Prosze o umieszczanie możliwie wyczerpujących danych dot. ustawień

 

Jeśli dalej tak pójdzie temat zamknę i posty bez ustawień poprostu zaczne kasować. Lub w przypływie nastroju temat skasuje. Od pewnego czasu (i przez pewną klutnie) wątek schodzi na psy i szczerze glownie przez to nie chce mi sie go utrzymywać ani uzupełniać, do tej pory jakoś to przemilczałem ale jeśli komuś zależy i chce tu postować swoje osiągnięcia prosze o szanowanie reguł i pracy jaką włożyłem w to wszystko.

 

Kiedyś było naprawde fajnie i panowała tu całkiem przyjemna atmosfera ale od niedawna naprawde ciemno widze to wszystko.

Napisano

Marcin, jeśli chodzi o mnie to sorki, ale wczoraj już nie miałem siły odpalać maxa aby spisać ustawienia. Szanuję, że dbasz o reguły. A oto moje ustawienia :

AA -1/3

 

IRR

min/max -3/0

Hsp/Int.samples 60/40

0,2/0,1/1,0

 

Light cache

2000/0,01

Pre-filter 10

Filter-nearest

int.samples 10

 

Enviroment

override max's 3

 

rQMC samples

0,8/0,002

16/2

 

Color mapping

Exponential 2/2

Napisano

mrkrzysiek mam pytanko, mianowicie, jak jest ustawiony vray sun i ew. physical camera, bo podoba mi sie balans kolorow na twoim renderku, u mnie jest albo troszke za brzoskwiniowo, albo za niebiesko w zaleznosci od wysokosci slonca.

Napisano

Oto moje ustawienia:

default light - wyłączone

primary bounces GI engine: Irradience map - medium

secondary bounces GI engine: Light cache - bez zmian

Image sampler: Adaptive subdivision

AA: Catmull-Roll

Vray Sun(bez zmian) +Vray sky(automatyczne)+ Physical Camera

Enviroment: VraySky

Color mapping: exponential

 

Czas renderingu: 22min (1000x750)

prinsenhoeksc5.jpg

Napisano

a tu moje próby na v-rayu.

Dołączyłbym obrazek z wiekszą rozdzielczością ale nie potrafie......;(( az wstyd sie przyznać.

 

Ustawienia jak powyzej w renderingu czyli:

default light - wyłączone

primary bounces GI engine: Irradience map - medium

secondary bounces GI engine: Light cache - bez zmian

Image sampler: Adaptive subdivision

AA: Catmull-Roll

Vray Sun(bez zmian) +Vray sky(automatyczne)+ Physical Camera

Enviroment: VraySky

Color mapping: exponential

Napisano

Zaznacz w color mapping clamp output i subpixel mapping ;)... No i jak dalej bedziesz miec czarna obwodke przy okienkach zmien AA filter.

Napisano

jaki komp taki czas renderu, a scena troszke na spida otexturowana, nie bylo czasu na probne rendery bo trwaloby to z miesiac :

no ale moze do konca roku uda mi sie zdefraudowac te marne 4tys. i bedzie sprzet do 3D ja nalezy....

Napisano

Ok, to moja wersja:

 

Antialiasing: Catmool Room

Irradiance map (very high), LC (bez zmian)

Vray sun (intensity 0,015)+ v-ray sky (w environment oraz GI)

HSV Exponential

 

Nie dopracowałem, głupi, materiału szkła, dałem mu refl. glossiness na 0,98

 

Smacznego:

 

lightcontestexterior5fr1.jpg

 

 

EDIT:

Nowa wersja, poprawiłem materiał szkła i przesunąłem słoneczko (zgadnijcie, gdzie jest? :D )

No i zmnmiejszyłem jakość w irradiance map do low. Ciekawe, czemu przyspieszyło...?

 

lightcontestexterior5wersja2cq5.jpg

 

I jeszcze trzy dalsze wersje:

 

lightcontestexterior5wersja3uv1.jpg

 

Tutaj słońce nieomalw zenicie: ciekawy efekt. :)

 

lightcontestexterior5wersja4fn7.jpg

 

I scena o poranku/zmierzchu... co kto woli. :)

 

lightcontestexterior5wersja5cx0.jpg

 

Ok, next render, tym razem starszego modelu z tego wątku:

ustawienia V-raya trakie, jak powyżej, tyle, ze Vray sun zastąpiłem directem z v-rayowymi cieniami typu area, zas w environment i GI dałem HDRa z multiplier 0,3

Trawka to fur.

 

lightcontestexterior3wersja1va6.jpg

 

no i z oswietleniem, ale za mocne jest, jeszcze je poprawię. :)

 

lightcontestexterior3wersja2xg8.jpg

 

...Poprawiłem, przerobiłem, wzbogaciłem i... tadaaam!:

 

lightcontestexterior3wersja4atx0.jpg

Napisano

ja bym mial tylko prosbe zeby MENTALOWCY wrzucali screena z widocznym ustawieniem, czyli pozycją, źródeł światla

 

 

bo Litwini wracają z wycieczki, ....., nawiasem mówiąc nocnej wycieczki

Napisano

Witam, mam takie małe pytanko - czy mogę dać do swojego portfolio wizkę z light contest (oczywiście ja ją oświetlę, dam materiały, ale modeling będzie z light contestu) ??

Napisano

patry: wydaje mi się, że możesz jeśli opiszesz dokładnie że scena nie jest twojego autorstwa a jedyne co tam zrobiłeś to materiały + lightning + rendering.

 

imo lepiej samemu zrobić wnętrze bo jest to o wiele łatwiejsze niż oświetlanie czy materiałowanie i o wiele "bezpieczniejsze" niż używanie czyjegoś projektu.

 

poza tym wizka nie polega tylko na dobrym oświetleniu/wyrenderowaniu wnętrza. trzeba też umieć wymyśleć koncept, zorganizować przestrzeń i zaprojektować je tak, żeby miało w sobie "to coś", dzięki czemu dostaniesz w przyszłości pracę w strefie viz.

 

Pozdrawiam

 

 

[edit]

bobry :)

 

czy ktoś mógłby mi powiedzieć o co kaman? zaznaczyłem przebarwienia których nijak nie mogę się pozbyć (oprócz maziania w PSie).

próbowałem coś z Irr mapą zrobić ale mizerne są me rezultaty...

 

859975f54f338a01.jpg

 

oraz ustawienia:

 

762ec09ad685c4f6m.jpg df08bd3f6d08b761m.jpg

 

 

z góry dzięki za wszelakie rady :)

Napisano

więc tak w zakładce indirect illumination zmniejsz saturation z 1 na np 0,5 albo jeszcze mniejszą to pomoze napewno:) pomaga też nie używanie białych świeteł:) co wiedziałem to powiedziałem :) powodzenia w dalszej pracy:)

 

 

Edit

nie załapałem o co chodzi muslałem o przebarwieniach na całych scianach:P sorki, a te plamki w tym przypadku moga się brać ze źle wymodelowanej scenki przy QMC nie powinno tego być:) i zminie vray'a bo to nie zbyt dobra wersja :)

Napisano

mrkrzysiek - saturation nic tu nie da.

 

Ptasior - generalnie tam brakuje ci sampli. bierze te zza modelu i rozmywa przez interpolation samples. Włącz presset "medium" hsph daj na 120 a interpolation samples na 15-20. Włącz check visibility.

 

napisał bym coś więcej ale ostatnio nie mam na nic czasu :)

Napisano

Tadadada :)

 

exteriortest1dn6.jpg

 

Mental Ray (czas renderingu - 6min 4sek)

Światła to: mr sun z multipler = 0,8 (reszta w mr sun - standard), mr sky z multipler = 0,9

FG | preset = low, diffuse bounces = 5

GI | maximum num. photons per sample = 100000, maximum sampling radius = 50cm, average GI photons per light = 20000

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności