Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam dziwny problem... Gdy wybiorę sobie jakąś alphe okrągłą do standard brush robią mi się taki dziwne bąbelki co jakiś czas... Może lepiej zobrazuje to screen:

 

unled2fh.jpg

Co zrobić aby nie było tych bąbelków?

  • Odpowiedzi 844
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Staram się ostatnimi czasy mocniej wgryźć w bebechy zbrusha i przyszła kolej na coś co zawsze pomijałem czyli palete Macro.

Pytanie do wszystkich: Używacie tego na codzień? Widział ktoś jakieś faktycznie przydatne makra?

Napisano

Ja używam zb 3.5 i mam zrobione makro które ustawia mi kilka rzeczy na starcie które mnie wkurzały po przesiadce z 3.1. Chyba nie wszystko się da ustawić ale zaoszczędza mi to parę sekund po każdym włączeniu zbrusha.

Nie pytaj mnie jak co ustawić, mi ktoś pomógł bo sam bym tego nie wyczaił i już o tym zapomniałem, po prostu działa i jest dobrze.

Napisano (edytowane)

Po napisaniu tamtego posta zacząłem składać pod siebie macro jak to twoje. ;) Dynameszowa kuleczka z moim ulubionym materiałem i parę opcji. ;)

Teoretycznie da się tym wywołać każdą opcje zetki. Można nawet zapisać całą sesje modelowania bo w makrze zapisują się wszystkie dane o pociągnięciach pędzla razem z rotacja i penpresure. Zapewne z tych danych Zetka odtwarza sobie timelapsy. Fajnie że to jest ale mojego workflowu to raczej nie zmieni. Chyba że te pierwsze parę sekund ustawiania. ;)

 

 

Jakby ktoś chciał to proszę:

//ZBRUSH MACRO - Recorded in ZBrush version 4.2

[iButton,???,"Press to run this macro. Macros can be aborted by pressing the ëescí key.",

[iShowActions,0]

[iConfig,4.2]

//New document/ clear, resize

//[iPress,Document:New Document]

[iPress,Color:Clear]

[iSet,Document:Range,0]

[iUnPress,Document:Pro]

[iSet,Document:Width,2600]

[iSet,Document:Height,1500]

//Apply wax material

[iPress,Render:Render Properties:WaxPreview]

[iSet,Material:Wax Modifiers:Strength,30]

[iPress,Material:SkinShade4]

[iColorSet,150,120,100]

//Make dynamesh sphere

[iPress,Tool:Sphere3D]

[CanvasStroke,(ZObjStrokeV02n4=H2D9VE9H2D9VEAH2D9VEEH2D9VEE)]

[iPress,Transform: Edit]

[iPress,Tool:Make PolyMesh3D]

[iSet,Tool:Geometry:Resolution,32]

[iPress,Tool:Geometry:DynaMesh]

[iPress,Transform:Activate Symmetry]

//Refresh toolpalette/ lol zartowalem

//[iPress,Tool:R]

//Enable perspective

[iPress,Draw:Perspective]

[iPress,Draw:Align To Object]

[iPress,Transform:Fit]

//Enable Move brush

[iPress,Brush:Move Topological]

[iSet,Draw:Draw Size,150]

]

Uśmieszki ofc trzeba zamienić na wiadomoco. :D

edit: Hihi. właśnie odkryłem buga w zecie. Goz i czyszczenie toolsów współdzieli ze sobą komendę.

Edytowane przez Monio
Napisano (edytowane)

[nieaktualne]

Edytowane przez Prox
Napisano

Czy jest ktoś w stanie wyjaśnić mi czym jest tabelka SAMPLES w menu Brush? Czy to ma jakieś powiązanie z pickerem? Próbuje rozgryźć ten program ale zaciąłem się w tym punkcie i nigdzie nie mogę znaleźć konkretnych informacji.

Napisano

Najedź kursorem na coś w w tej zakładce samples.Wciśnij i przytrzymaj klawisz - pojawi sie krótki opis każdej funkcji.To samo zrób w menu picker,przeczytaj i po problemie;).Do czego konkretnie Ci potrzebne te zakładki,chcesz zrobić własny preset brusha?

Napisano

Obecnie nie mam szczególnych planów. Po prostu chcę poznać zbrusha bo program to super sprawa, tylko jak narazie przytłacza mnie ilość suwaków i przycisków;)

Napisano

zapytam tutaj żeby nie robić specjalnie wątku ..jak na stałe ustawic w zetce żeby po włączeniu od razu mieć ustawioną daną wielkość obszaru roboczego i i żeby livebox nie rozwijał się na starcie ... ??

Napisano

Z obszarem roboczym to proste ustawiasz dokument jaki chcesz, i klikasz 'Save as Startup Doc' w zakładce 'Document'. Ale jak zrobić , żeby się... livebox... a nie lightbox? Nie ważne jak to się nazywa, nie wiem jak zrobić żeby się nie rozwijał.

Napisano

Witam. Moje pytanie może głupie no ale co. Robię tutek nr 2 kicka i gdy chce przesuwać wertexy to nie mogę. Pokazują mi się tylko takie trzy kółka. Dlaczego?

Napisano

Po pierwsze Klicka a nie kicka;) Pokaż screen bo nie wiadomo o co chodzi. Zgaduję że masz nacisnąć "t" albo włączyć edycję obiektu.

Napisano

A ja stawiam ze masz move lub scale lub rotation, a Ty chcesz użyć move brush'a. Nacisnij Q i wybierz sobie move brush po lewej stronie lub nacisnij F2 i wybierz move brush.

 

 

Wysłano z telefonu.

Napisano

jak wstawić zdjęcie w tło tak żeby sie nie deformowało?? .. ustalam takie same wymiary pola roboczego co w zdjęciu ale itak mi w wyraźnym stopniu znieksztalca po wstawieniu .. . a drugie pytanie jak zachować to zdjęcie w tle podczas renderowania BPR??

Napisano

Niestety nie ma możliwości żeby render BPR zachował to co jest na canvasie.

Może ustawiasz wymiary obszaru roboczego bez wyłączenia proporcjonalnego skalowania? Ikonka Pro obok suwaków jest szara?

Możesz inaczej spróbować. Wstawić obrazek przez image plane, sam ustala rozmiar i nic się nie deformuje. Znajdziesz go w menu Texture, na samym dole. Ładujesz obrazek, odpalasz edit mode i sobie go skalujesz jak trzeba.

Napisano

aha ..a właśnie .. jak wyrenderować warstwe na której będe miał zaznaczone wszystkie toole na różne kolory ..tak żebym poźniej w psie każdego toola z osobna móc zaznaczyć ?? domyślnie robi mi warstwe flat która obejmuje wszystkie toole...

Napisano (edytowane)

Najlepiej to załatwić polygrupami. Masz finalny model A, kopujesz go i masz model B. Model A zostawiasz, na nim będziesz renderował. Model B, połącz wszystkie soobtoole żeby mieć jednego mesha i ponadawaj im polygrupy jak ci się podoba (jak masz dużo obiektów to pomoże opcja Autogroups a potem chowanie całych grup, odwracanie widoczności i ich grupowanie). Teraz Polypaint: Polypaint from polygroups. Renderujesz sobie model A jak chcesz, klikiem zmieniasz na model B i dajesz mu Flat material i hopsa, masz maskę.

Jak twój model ma jakąś topologie to możesz dodatkowo w spoko sposób maskować fragmenty mesha, może się przydać.

Edytowane przez Monio
Napisano

Nie wiem gdzie to wstawić to może tutaj. Zrobiłem sobie nowe kolorki UI i się nimi dzielę. Standardowe mnie już znudziły więc potrzebowałem jakiejś zmiany. Miało być jasno i o niskim kontraście bo ostatnio częściej pracuje za dnia. ;D

 

hhlm7.jpg

 

http://min.us/mLQGTHW9N

 

Wstawiamy je do: ZBrush\ZStartup\UserInterfaceColors a wybieramy ikonkami w górnym prawym rogu, tamte 2 obok guzika DefaultZScript. Smacznego. :)

Napisano

Nie ma takiej możliwości. Zbrush renderuje obiekty w bardzo odmienny sposób niż reszta programów do 3d. Nawet zamiast używania karty graficznej wykorzystuje do tego procesor. Nie pytaj, kosmici. ;)

Zagęszczanie siatki powoduje że model wygląda bardziej gładko.

Napisano

Naprawdę dziwne jak oni to robią, postać złożona z 8-milionów poligonów jako projekt z Mudboxa zajmuje 614MB, a ta sama postać w ZBrushu tylko 78MB. David Copperfield to leszcz przy nich.

Napisano

Tutorial od Selwy'ego. Co prawda nie darmowy, ale według mnie zdecydowanie warty uwagi dla osób, które poważnie myślą o rzeźbieniu postaci. Wydany w 2010 roku, jednak to nie znaczy, że przestarzały. Jest w nim dużo cennych informacji na temat anatomii, draperii, dlaczego tak ważne jest mieć pod ręką referencje i dużo dużo więcej.

 

http://www.cmivfx.com/tutorials/view/204/Zbrush+Beyond+Digital+Sculpting

 

EDIT: Post przeniesiony z innego działu.

Napisano (edytowane)

Witam, ja przychodzę tutaj z bardzo głupim pytaniem :P

 

Mianowicie, wiem, że aby przejść do edycji obiektu należy nacisnąć T, jednak najpierw ten obiekt musi być zaznaczony, czy może mi ktoś powiedzieć jak mogę zaznaczyć obiekt ?

 

Tzn. po otwarciu dokumenty obiekt domyślnie jest nie zaznaczony i klikanie myszką powoduje duplikację bądź powstanie jakiegoś drugiego obiektu i dopiero przy tym drugim obiekcie działa literka T.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Zernat
Napisano (edytowane)

nie nie nie. ;)

 

Tool- Scena 3d w której zawierają się siatki 3d czyli nadrzędny tool (przy okazji mający nazwe pliku .ztl) i subtoole.

 

ZDokument- Dwu wymiarowy obrazek złożony z pixoli czyli pixeli z dodatkową informacją o głębokości. To nie jest 3d. Możesz toola/scenę Wykardować (bo obracanie brył w zbrushu to rotacja kamery a nie obiektu [a tak na prawdę to w ogóle nie jest 3d ale... ]) i po wykadrowaniu przekonwertować obecny widok tego toola/sceny na pixole. Po takiej transformacji to co było wsześniej modelem 3d już nim nie jest. Możesz edytować wyłącznie ostatni umiejscowiony na dokumencie tool.

 

ZProject- Zdocument + ustawienia renderu + materiały + toole.

 

Oki. Od przyszłego roku rozpoczynam serie darmowych videotutków do zetki. Ostatnimi czasy jak gadam z ludzmi co raz częściej się przekonuje że ten soft projektował kosmita. Problem tkwi w dostrojeniu się na troche inny sposób myślenia, poznaniu histori softu i nagle zetka nagle staje się totalnie logicznym i przemyślanym softem. Serio. :D

 

Standardowy błąd który popełnia każda osoba która narzeka na zbrusha to porównywanie go do 3dsmaxa czy innych aplikacji 3d. Jego historia powstania to nie edycja siatek czy nawet dłubanie w modelach hipoly tylko właśnie malowanie pixolami w 2.5D. Jak się na ten soft patrzy bardziej jak na photoshopa to sytuacja staje się klarowniejsza.

Edytowane przez Monio
Napisano

Monio, czyli jak zapisałem moją pracę jako dokument to już po ptokach ?

 

Czyli wszystko trzeba zapisywać jako tool ?

 

Jeśli tak to masz rację ... ten program stworzyli kosmici ... i to nawet nie z naszej galaktyki xD

 

BTW. To się nadaje na jakiś mem internetowy w stylu "O widzę, że umiesz pracować w wszystkich programach 3D ... szkoda gdyby był taki ... w którym w życiu się nie połapiesz ... *wstaw zdjęcie ZBrusha*" :D

 

Dzięki za pomoc :)

Napisano
Remesh All z Resolution 128/Polish 10

Nie musisz tak tego robić. Opisze moją metodę bo niebardzo rozumiem twój opis problemu. Tak można uzyska dokładniejszy efekt. Jak ustawisz cylinder to w Tool masz subpalete Initialize, tam możesz ustawić ile podziałów ma mieć cylinder. Ukryj wewnętrze loopy cylinda i zrób group visible. Następnie odkryj mesza i zamaskuj wszystko poza grupą którą chcesz wciąć. Wyznacz gdzieś od środka cylindra oś transpose do skalowania i z controlem przeskaluj i jakiegoś pikselka, zrobiłeś extrude siatki. Teraz Pobaw się Tool > Deformation > Inflate. Możliwe że będziesz musiał wcześniej odmaskować wszystko i zamaskować ponownie uwsględniając te malutkie loopy które dodałeś extrudem.

Napisano

Moja samoocena właśnie wryła się pod 2 metry mułu przez tego szopa xD

 

To może jeszcze zawczasu zapytam się ciebie czy masz może coś do podrzucenia dla mnie (poradnik/video) o takich podstawowych podstawach ?

Napisano

To co podał Voyager to najlepsze miejsce do nauki na start.

Z zewnętrznych tutków to nie polecam tych tutoriali w których zaczynają robote w innych programach niż zetka. Jak wiem że w środowisku produkcyjnym import basemesha to standard i będzie tak jeszcze długo bo oszczędność czasu, riggi i takie sprawy. Jednak co innego poznawanie pipelineu produkcyjnego a co innego rozpracowywanie możliwości zetki. Ja się z zetką nakombinowałem dziesiątki zarwanych nocy i teraz mam swoje patenty które mi przyśpieszają robotę znacznie.

Napisano

Rozumiem, dzięki. A czy może mógłbyś mi powiedzieć gdzie mogę ustawić aby funkcja GoZ przenosiła model z Zbrusha do Max'a w takiej samej ilości polygonów ? I aby tekstura (poly painting) również się do maxa przenosiło ?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Tego niestety nie wiem bo nie używam ani Maxa ani GoZ ze względu na niewystarczający support dla blendera. Ustawienia są gdzieś tam w Preferencjach i tyle wiem. ;) Mafida pewnie będzie wiedział, napisz do niego.

Napisano

To może zamieszczę odpowiedź, jakby ktoś chciał wiedzieć ;)

 

GoZ używamy raczej tylko do szybkich i prostych zmian w innych programach 3D, jeśli chcemy wrzucić pełny model do wyrenderowania np. w maxie to trzeba go wyeksportować (jako obj.).

 

Oczywiście to tylko moje spostrzeżenia.

Napisano

Witam wszystkich, zacząłem ponownie uczyć się Zbrusha po paru nieudanych próbach i znowu schody.

Po oglądnięciu paru podstawowych tutoriali znalazłem fajny jak wymodelować broń z użyciem shadowbox'a. Wszystko fajne tylko po narysowaniu elementu ze wzoru kiedy wyłączę i włączę shadowbox zmienia się jego położenie i lekko kształt. Nie ma za bardzo sensu kontynuować tutka skoro co chwile coś się zmienia :confused:

Proszę o pomoc

http://postimage.org/gallery/homkl5i/9575eee8/

Napisano

Proste pytanie,

czy jest gdzieś opcja która zwiększa czcionkę w menu?

Bo przy rozdzielczości monitora 2560x1440 praktycznie nic nie widać ze standardowymi ustawieniami interfejsu i trzeba pracować na "glonojada", a to strasznie męczy.

(Zbrush 4.0)

Napisano

Shift + Ctrl i zaznaczasz która część modelu ma pozostać widoczna. Trzymając to z altem zaznaczasz co ma być zasłonięte. Potrzebujesz pozostawić widoczne tylko to co chcesz zamienić w polygrupe czyli najlepiej z altem to zasłaniać lub wyciąć co musisz i odwrócić widoczność przez (odwrotnie jak w maskowaniu niż maskowaniu) kliknięcie w tło trzymając shift + ctrl. Potem jak już będziesz miał wybraną żądaną grupkę polygonów to klikasz Tool: Polygroup: GroupVisible.

 

http://www.pixologic.com/docs/index.php/Hiding_and_Showing_Model_Parts

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności