_LoGaN_ Napisano 12 Czerwiec 2007 Napisano 12 Czerwiec 2007 przegladalem je skrupulatnie zwlaszcza ten ktory dotyczy mojego problemu tylko ze chyba jestem za glupi, potrafir zaladowac obydwa te obj. tylko nieiwem jak ustawic z ktorego obiektu high poly ma pobierac detal na low ?, wrzuca mi sie jeden i robie normala z low poly na low poly :D a nie bardzo o to chodzi
Gość ChrisToph Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 Z poprzednim problemem już sobie poradziłem. Znalazłem natomiast fajnego tutka http://www.zbrush.info/wiki/index.php/Tutorial:_Birth_3, który nie do końca jest dla mnie jasny i wydaje się być bardzo skrótowy. Czy ktoś z Was mógłby bardziej szczegółowo opisać sposób tworzenia i renderowania warstw w Z3? Bo zauważyłem, że efekty są imponujące
Levus Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Logan: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=553357&postcount=12 W tym poście opisałem zasadę działania zmappera, z tym że jest tam jeszcze fragment o exporcie 1szego poziomu obiektu, ktory możesz pominąc bo kolega pytał o zmianę mapowania. W razie czego odsylam do dokumentacji zmappera, jest tam wszystko co potrzeba, aby problem rozwiązać.
Georgas Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 hi mam pytanko czy da się w zbrushu otworzyć jakiś plik 2d żeby mieć go gdzieś na boku ?? ewentualnie jak zrobić żeby plik wgrany poprzez document-> import się nie rozszerzał ?? bo ciężko wszystko z głowy robić :)
Łukasz Jaskólski Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 zeby zachowal oryginalne proporcje to po imporcie kliknij w crop&fill w okienku tekstur, referki mozesz prawdopodobnie sobie wrzucac na poszczegolne warstwy dokumentu i chowac wedle potrzeb (ja mam refery na drugim monitorze wiec to takie domysły tylko ) Zawsze tez mozesz sobie przygotowac w PS referki na okreslonym formacie (powiedzmy 1024x768 - czy na jakim tam pracujesz w ZB)i taki importowac na tło :P
Georgas Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 dzięki wielkie za pomoc :) jednak najwygodniejsza opcja to opcja Marcinka :)
kubi Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Ja mam takie pytanko. Ukrywam sobie większość modelu i zostawiam tylko dłonie. Utrudnieniem podczas modelowania jest to że środek obrotu kamery jest w centrum modelu, czyli np w klatce piersiowej. Czy da się zrobić tak żeby, środek obrotu znalazł się w centrum dłoni ?? Chyba jakoś wyraziłem to o co mi chodzi.
Reanimator Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Lokalna transformacja. Obraca wokol ostatnio kliknietego miejsca na modelu. A tak jak Ty mowisz to chyba trzeba wycentrowac Pivot, or sth. Nie pamietam dokladnie, bo korzystam z pierwszej metody.
SUPER_OkO Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Pytanko odnosnie Z3. Jak sie robi cos z sphery to czasami przy exporcie -> obj a nastepnie imporcie w maxie wyskakuje jakis blad ktory informuje cos o identyczne liczbie vertexow czy cos takiego nie pamietam dokladnie.. ale obiekt normalnie sie wczytuje tylko skala jego pada. Czyli dla przykladu..glowka sie wczyta normalnie a oczka juz przeskalowane. Zmienialem nazwy.. przestawialem rozne sowaczki i ciagle to samo.
Levus Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Super OKO: na moje oko:p to może być wina konfiguracji jednostek w maxie, tzn, nie jest domyślnie ustawione generic units. Glowy nie dam.
serratus Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 Witam, Ja też mam dwa pytanka odnośnie Zbrusha 3 :), ale najpierw opiszę na czym polega mój problem. Chciałem zrobić sobie postać w Z3 zaczynając od sphery. Ale kiedy zrobiłem wstępną bazę główki i chciałem przejść do tułowia, napotkałem na dziwny problem "zmniejszania się ilości polygonów", czym dalej brushowałem :) tym mniej polygonów dostawałem, aż do momentu kiedy nie dało rady już dalej brushować. No to odcięłem tułów od główki , zrobiłem Divide i jechałem dalej :), ale problem się powtarzał :/. Później przyszedł czas na następny problem wynikający z mojej niewiedzy :/, bo nie wiem jak połączyć oba subtoole, żeby nie było przerwy wizualnej :) między nimi (bo chyba nie jest konieczne eksportowanie np. do Maxa i złączanie vertexów modelu ? :/). Kieruję do Was te pytanka drodzy forumowicze z nadzieją, że mi pomożecie :). Jeszcze wrzucam screen dla rozwiania wątpliwości :): Z góry dzięki :) Pozdrawiam
SUPER_OkO Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 polecam tego tuta.. powinno ci pomoc troche, ogolnie tutek jest o laczeniu siatek roznych http://www.zbrushcentral.com/zbc/attachment.php?attachmentid=61028 1
serratus Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 Dzięki, tutek b. dobry, ale doszedłem do wniosku, że lepiej będzie jak zbuduję bazę z Z-sphery, zaoszczędze trochę na czasie :). Pozdrawiam
Nezumi Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 Ty wez sobie najpierw jakas porzadna baze calego modelu zrob low poly - chocby z uzyciem Zkulek :D bo w taki sposob to nigdy ci nic ladnego nie wyjdzie. Nie tedy droga zupelnie.
_Arti_ Napisano 8 Lipiec 2007 Napisano 8 Lipiec 2007 Mam pytanie, albo dwa..... 1) Jak ustawić opcje zbrushowania, że gdy będę np. jedną część głowy zbruchował to druga automatycznie się będzie zmieniać, ale żeby z tyłu nie działo się to co z przodu No to jedno... A i jeszcze... dal by mi ktos jakies tutki po polsku do zbrucha opisujace opcje itp.
streaker Napisano 8 Lipiec 2007 Napisano 8 Lipiec 2007 1. Klawisze x,y,z dla odpowiednich płaszczyzm mirrorowania, znajdziesz też w transform 2. Hehehe... lepiej wyciągaj słownik :)
Nezumi Napisano 8 Lipiec 2007 Napisano 8 Lipiec 2007 _Arti_ - a moze spolszczenie? :D Nie ma mocnych - trzeba ten angielski zakuc jak chcesz sie bawic w grafe. A jak pokazuja niektore tutoriale moze sie przydac tez.... portugalski, hiszpanski, francuski a chocby i japonski. Ale polski? Niestety slabo... ;) Polecam tutki KLICKA - sa po polsku i mozna sie z nich sporo nauczyc.
lord_saskybody Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 Cześć wam , #1 Zbrush3 używam może z 5-10 raz w życiu więc N00b jestem i podczas pracy przypadkowo zdarzyło mi się wcisnąć jakiś przycisk albo funkcje :) Problem wygląda następująco: Mianowicie to model z ciemniał i nie da się go edytować. Co zrobiłem złe ? edit1: to nie jest maska , zapomniałem dodać. #2 Przy okazji mam też drugie pytanie. Zapisałem sobie model "save as document" no i otwieram go ponownie i niestety nie mogę go już edytować. Co dalej? Jeśli już pytanie sie powtórzyło to z góry sorka :) No i jeśli ktoś wyskoczy z tekstem typu "Google.pl' to żal. pozdrawiam MK.
streaker Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 #1 Tool->Masking->Clear #2 To pytanie powtórzyło się już około mnóstwo razy, ZAPISUJEMY TOOL'A !!!
Levus Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 Prawie każdy nowy użytkownik musi zadać to pytanie, nietypowo troche po przejściu z innego softu, to fakt niepodważalny. Ja tam się nie dziwię, że ludzie o to pytają. Tak samo jak o displace zbrushmax. Bez experymentów się chyba nie obejdzie.
streaker Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 lord -> a jak wyjdziesz z edycji, wyczyścisz canvas (ctr+n) i jeszcze raz go ustawisz, to dalej jest to samo ? Lewus -> dlatego z uporem promuje ten wątek: http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=28114 :)
lord_saskybody Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 Panie kolego streaker - najlepiej to będzie jak Ci wrzucę model i sobie sam zobaczysz co i jak :). Ale jednak nie wrzucę bo zrobiłem tak jak pisałeś , a potem klikąłem myszką i "sie zapisało" a modelu tamtego też już nie ma :/ Więc sprawa nie aktualna ponieważ miałem tylko to w 1 pliku zapisane. Nawiązując do ogółu sprawy , kumpel bawiąc się w Z3 też takie zjawisko spotkał. pozdro i dzięki za odp na pytanie nr 2 ;)
zeet Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 lord_saskybody - sugeruję się obrazkiem -włączona tylko funkcja Draw -obiektu nie można edytować przy tym ustawieniu musi być jeszcze włączony Edit I włączona funkcja Mrgb -kanał do edycji materiału a nie obiektu, raczej wyłączyć w trakcie modelowania. Zapisałem sobie model "save as document" no i otwieram go ponownie Zapisałeś nie model a obrazek, który możesz edytować ale w 2d . Model 3d zapisujesz wybierając Save As Tool Model zapisujesz jako .ztl zapis który zawiera wszystkie etapy subdiv lub .obj -aktualny stan -subdivide modelu . edit To jest prawdopodobnie maska , ctrl + lewy przycisk myszki kliknięte poza obszarem modelu maskuje cały model a wyłączony Edit nie pozwala na edycję obiektu
kuki64 Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 tak jak mówi zeet nie masz włączonego edit dlatego nie da sie go edytować. Możliwe że to jest maska, jednak sądzę że nacisnąłeś klawisz C dlatego Ci tak poczerniał model, i myślę, że jeśli chcesz wrócić do normalnego koloru to muisz w palecie kolorów zmienić na biały, bo po naciśnięciu C zmienia się kolor na prawie czarny, przynajmniej u mnie tak jest...;] pozdro, mam nadzieję że pomogłem
lord_saskybody Napisano 17 Lipiec 2007 Napisano 17 Lipiec 2007 Zeet- co do przycisku "Edit" to jest "wygaszony" i nie da się go aktywować , więc nici z powrotu do edycji. A poza tym serdecznie Ci dziękuje za wyjaśnienie Mrbg i sposobu zapisywania. Pisałem wyżej w moim edit1że nie jest to maska. Kumpel podrzucił taki pomysł że jest to wina po prostu zapisania pliku. Z3 zapisał(podczas Save as doc...) no i przekonwertował to na 2D-image. Być może sie mylę ;) :P kuki64 - spójrz na załączony obrazek , tam jest na palecie biały kolor więc to nie to. Na przyszłość będę pamiętał żeby zapisywać jako _ztl albo poprostu exporotwać ,ale to też w przypadku takim jak moim czyli posiadaniu przeciętnego kompa nie jest dobrym pomysłem , ponieważ podczas ładowania modelu #Error Z3 i automatycznie Z3 się wyłącza. Jeszcze raz thx a sculptować zacznę odnowa :) Pozdro MK.
zeet Napisano 17 Lipiec 2007 Napisano 17 Lipiec 2007 Zeet- co do przycisku "Edit" to jest "wygaszony" i nie da się go aktywować , więc nici z powrotu do edycji. Jeśli nie można włączyć Edit to w tym momencie nie masz na ekranie żadnego aktywnego obiektu 3d . Na przyszłość będę pamiętał żeby zapisywać jako _ztl albo poprostu exporotwać ,ale to też w przypadku takim jak moim czyli posiadaniu przeciętnego kompa nie jest dobrym pomysłem , ponieważ podczas ładowania modelu #Error Z3 i automatycznie Z3 się wyłącza. Zapisuj obiekt .ztl na najniższym subdivide ,wtedy model się łatwiej i szybciej wczytuje. Po wczytaniu modelu podwyższasz subdivide do podziału który ci pasuje.
peterr Napisano 18 Lipiec 2007 Napisano 18 Lipiec 2007 pytanie..dlaczego/po co wywala sie uvw przed paintingiem ? no bo w sumie można i z uvw [ale piszą żeby wywalić] ?:P na jakim materiale najlepiej sobie malować ? on nie ma wpływu na teksture exportowaną później?[mowa o painting mode :P] hmm narazie tyle;) mam nadzieje że sie nie powtarzają pytania:/ hej edit: no i dlaczego flat color materiał mi wywala teksture jak zrobie undo:/ [tekst->col najpierw było..]
4play Napisano 30 Lipiec 2007 Napisano 30 Lipiec 2007 problem z mirrorem W momencie kiedy pracuję tylko nad ręką (ukrywam resztę ctrl+shift) to mimo włączonego mirror edytuję tylko widoczną stronę.czyli wracajac do pelnego widoku tylko jedna strona jest poprawiona... pewnie rozwiąznie jest banalne ale ja go nie znam..help
zeet Napisano 30 Lipiec 2007 Napisano 30 Lipiec 2007 Jeśli pracujesz na fragmencie modelu zwykły mirror nie działa, żeby zmiany przenieść na drugą połowę modelu , musisz wejść w zakładkę Tool / Deformation i użyć funkcji Smart ReSym
4play Napisano 1 Sierpień 2007 Napisano 1 Sierpień 2007 kurcze kolejny error..Jeżeli juz wymodeluje sobie jedną rękę i uzyję Smart ReSym to wychodzi mi połączenie prawej i lewej strony..czyli lipa.. generalnie chodzi mi o to żebym mogl swobodnie pracować nad szczegółem bez konieczności podglądu obydwu dłoni ponieważ wtedy oś obrotu wypada między nimi ... słabo z tym obracaniem... niewiem moze mam złe podejscie do sprawy (słabo jeszcze rozkminiam interfejs)..jak wy rozwiązujecie ten problem??
streaker Napisano 1 Sierpień 2007 Napisano 1 Sierpień 2007 Część, która ma być nie zmieniona MASKUJEMY
4play Napisano 1 Sierpień 2007 Napisano 1 Sierpień 2007 Jasne ale chodzi o to że jest lipa z obracaniem takiego obiektu przy duzym zoomie bo os wypada między dwoma obiektami. Można zmienić os obrotu?
zeet Napisano 1 Sierpień 2007 Napisano 1 Sierpień 2007 Local trasformation po prawej stronie ikonka,po uruchomieniu obracasz obiekt wokół punktu ,który wybierasz kliknięciem na polu roboczym.
4play Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 siema znowu mam problem..w momencie kiedy chcę dodać w adaptive skin density(mam na 5)na wyzszy to mi się mega kongo robi....projekt wykonywalem bezposrednio z zsphere i jest zapisany jako ztl...??? a druga sprawa jak zrobie adaptive skin to w czym zmienia on właściwosci obiektu?? lamerskie pytania...wiem
streaker Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 Tiaaa... a jak dasz dens na 6 to mozambik wychodzi.... Opisz dokładnie/zilustruj swój problem, bo tak to ci możemy tylko takie głupie odpowiedzi pisać...
4play Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 http://img505.imageshack.us/my.php?image=errorja0.jpg
Nezumi Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Bez obrazy stary, ale ta reka wyglada jakby nalezala do karla ktory narazil sie mafii i poobijali mu ja mlotkiem ;) Cos mi sie widzi ze te Z-kulki jakos poukladales dziwnie - mozesz tez pokazac?
4play Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Dzięki nie zauważyłem..myślałem ze jest zajebista... http://img170.imageshack.us/my.php?image=errorrreb4.jpg
wizz Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Słuchajcie :) Zbrush 3.1 jest pod 64bity ? Jak tak to czy ktoś uzywa i czy sa jakies problemy :) byłbym wdzięczny za jakies info :P pozdrawiam!
SZAMPEK Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 heyah. Nie wiem, czy taki problem był juz poruszany, jeżeli tak, to sorko. Mianowicie, zainstalowałem niedawno Zbrush'a 3.0 i nie mam pojęcia jak używac narzędzia "move" :( W Zbrush 2.0 działało ładnie i pięknie... Jak w nowym Zbrush'u moge przesuwac vertex'y? Wie ktoś? z góry THX za pomoc. Pozdro.
streaker Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 Przejrzyj 2,3 strony wstecz, było poruszone chyba z tuzin razy... :P
SoAd Napisano 1 Wrzesień 2007 Napisano 1 Wrzesień 2007 Szampek - Tweak w pyndzlach wybierasz A ja mam taki problem, jak włączyć symetrię przy robieniu retopo hm?
Levus Napisano 6 Wrzesień 2007 Napisano 6 Wrzesień 2007 A ja mam taki problem, jak włączyć symetrię przy robieniu retopo hm? Tak samo jak przy sculptcie, wciskasz x.. (u mienia dzielajet przynajmniej)
Gość Marioza Napisano 7 Wrzesień 2007 Napisano 7 Wrzesień 2007 hejka panowie poratujcie, mialem juz prawie cały modelik pykniety w zb3 zrobiłem save as no i wyskoczylo okienko ze nie zapisal pliku do konca pyk i sie wyłączył , i teraz pytanie czy zb3 robi gdzies backup?
cta Napisano 14 Wrzesień 2007 Napisano 14 Wrzesień 2007 chciałem się wreszcie wziąść na ostro za zbrusha i mam w związku z tym pare pytań: jak jest najlepiej robić model tj. od samego początku w jaki sposób sie do tego zabrać :) 1. zrobić base mesh postaci w 3dmaxie, zrobić mu uv'ke, następnie w zbrushu wydobyć porządane kształty, wyeksportować, wrzucić do maxa, namalować textury (uv dalej będzie poprawna po dość sporych zmiach w zbrushu?) 2. base mesh z maxa, sculpt w zbrushu i później malować tekstury na modelu w projection masterze? ale co w tedy z uvkami? niepotrzebne są? :D 3. jak chce dorzucić jakieś ubranko np. to w jaki sposób w zbrushu dać mu jakąś inną warstwe? Tzn. gdzie w zbrushu jest taka funkcja layers jak w maxie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się