Napisano 12 Czerwiec 200717 l przegladalem je skrupulatnie zwlaszcza ten ktory dotyczy mojego problemu tylko ze chyba jestem za glupi, potrafir zaladowac obydwa te obj. tylko nieiwem jak ustawic z ktorego obiektu high poly ma pobierac detal na low ?, wrzuca mi sie jeden i robie normala z low poly na low poly :D a nie bardzo o to chodzi
Napisano 13 Czerwiec 200717 l Z poprzednim problemem już sobie poradziłem. Znalazłem natomiast fajnego tutka http://www.zbrush.info/wiki/index.php/Tutorial:_Birth_3, który nie do końca jest dla mnie jasny i wydaje się być bardzo skrótowy. Czy ktoś z Was mógłby bardziej szczegółowo opisać sposób tworzenia i renderowania warstw w Z3? Bo zauważyłem, że efekty są imponujące
Napisano 14 Czerwiec 200717 l Logan: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=553357&postcount=12 W tym poście opisałem zasadę działania zmappera, z tym że jest tam jeszcze fragment o exporcie 1szego poziomu obiektu, ktory możesz pominąc bo kolega pytał o zmianę mapowania. W razie czego odsylam do dokumentacji zmappera, jest tam wszystko co potrzeba, aby problem rozwiązać.
Napisano 25 Czerwiec 200717 l hi mam pytanko czy da się w zbrushu otworzyć jakiś plik 2d żeby mieć go gdzieś na boku ?? ewentualnie jak zrobić żeby plik wgrany poprzez document-> import się nie rozszerzał ?? bo ciężko wszystko z głowy robić :)
Napisano 25 Czerwiec 200717 l zeby zachowal oryginalne proporcje to po imporcie kliknij w crop&fill w okienku tekstur, referki mozesz prawdopodobnie sobie wrzucac na poszczegolne warstwy dokumentu i chowac wedle potrzeb (ja mam refery na drugim monitorze wiec to takie domysły tylko ) Zawsze tez mozesz sobie przygotowac w PS referki na okreslonym formacie (powiedzmy 1024x768 - czy na jakim tam pracujesz w ZB)i taki importowac na tło :P
Napisano 25 Czerwiec 200717 l dzięki wielkie za pomoc :) jednak najwygodniejsza opcja to opcja Marcinka :)
Napisano 28 Czerwiec 200717 l Ja mam takie pytanko. Ukrywam sobie większość modelu i zostawiam tylko dłonie. Utrudnieniem podczas modelowania jest to że środek obrotu kamery jest w centrum modelu, czyli np w klatce piersiowej. Czy da się zrobić tak żeby, środek obrotu znalazł się w centrum dłoni ?? Chyba jakoś wyraziłem to o co mi chodzi.
Napisano 28 Czerwiec 200717 l Lokalna transformacja. Obraca wokol ostatnio kliknietego miejsca na modelu. A tak jak Ty mowisz to chyba trzeba wycentrowac Pivot, or sth. Nie pamietam dokladnie, bo korzystam z pierwszej metody.
Napisano 5 Lipiec 200717 l Pytanko odnosnie Z3. Jak sie robi cos z sphery to czasami przy exporcie -> obj a nastepnie imporcie w maxie wyskakuje jakis blad ktory informuje cos o identyczne liczbie vertexow czy cos takiego nie pamietam dokladnie.. ale obiekt normalnie sie wczytuje tylko skala jego pada. Czyli dla przykladu..glowka sie wczyta normalnie a oczka juz przeskalowane. Zmienialem nazwy.. przestawialem rozne sowaczki i ciagle to samo.
Napisano 5 Lipiec 200717 l Super OKO: na moje oko:p to może być wina konfiguracji jednostek w maxie, tzn, nie jest domyślnie ustawione generic units. Glowy nie dam.
Napisano 6 Lipiec 200717 l Witam, Ja też mam dwa pytanka odnośnie Zbrusha 3 :), ale najpierw opiszę na czym polega mój problem. Chciałem zrobić sobie postać w Z3 zaczynając od sphery. Ale kiedy zrobiłem wstępną bazę główki i chciałem przejść do tułowia, napotkałem na dziwny problem "zmniejszania się ilości polygonów", czym dalej brushowałem :) tym mniej polygonów dostawałem, aż do momentu kiedy nie dało rady już dalej brushować. No to odcięłem tułów od główki , zrobiłem Divide i jechałem dalej :), ale problem się powtarzał :/. Później przyszedł czas na następny problem wynikający z mojej niewiedzy :/, bo nie wiem jak połączyć oba subtoole, żeby nie było przerwy wizualnej :) między nimi (bo chyba nie jest konieczne eksportowanie np. do Maxa i złączanie vertexów modelu ? :/). Kieruję do Was te pytanka drodzy forumowicze z nadzieją, że mi pomożecie :). Jeszcze wrzucam screen dla rozwiania wątpliwości :): Z góry dzięki :) Pozdrawiam
Napisano 6 Lipiec 200717 l polecam tego tuta.. powinno ci pomoc troche, ogolnie tutek jest o laczeniu siatek roznych http://www.zbrushcentral.com/zbc/attachment.php?attachmentid=61028
Napisano 6 Lipiec 200717 l Dzięki, tutek b. dobry, ale doszedłem do wniosku, że lepiej będzie jak zbuduję bazę z Z-sphery, zaoszczędze trochę na czasie :). Pozdrawiam
Napisano 6 Lipiec 200717 l Ty wez sobie najpierw jakas porzadna baze calego modelu zrob low poly - chocby z uzyciem Zkulek :D bo w taki sposob to nigdy ci nic ladnego nie wyjdzie. Nie tedy droga zupelnie.
Napisano 8 Lipiec 200717 l Mam pytanie, albo dwa..... 1) Jak ustawić opcje zbrushowania, że gdy będę np. jedną część głowy zbruchował to druga automatycznie się będzie zmieniać, ale żeby z tyłu nie działo się to co z przodu No to jedno... A i jeszcze... dal by mi ktos jakies tutki po polsku do zbrucha opisujace opcje itp.
Napisano 8 Lipiec 200717 l 1. Klawisze x,y,z dla odpowiednich płaszczyzm mirrorowania, znajdziesz też w transform 2. Hehehe... lepiej wyciągaj słownik :)
Napisano 8 Lipiec 200717 l _Arti_ - a moze spolszczenie? :D Nie ma mocnych - trzeba ten angielski zakuc jak chcesz sie bawic w grafe. A jak pokazuja niektore tutoriale moze sie przydac tez.... portugalski, hiszpanski, francuski a chocby i japonski. Ale polski? Niestety slabo... ;) Polecam tutki KLICKA - sa po polsku i mozna sie z nich sporo nauczyc.
Napisano 16 Lipiec 200717 l Cześć wam , #1 Zbrush3 używam może z 5-10 raz w życiu więc N00b jestem i podczas pracy przypadkowo zdarzyło mi się wcisnąć jakiś przycisk albo funkcje :) Problem wygląda następująco: Mianowicie to model z ciemniał i nie da się go edytować. Co zrobiłem złe ? edit1: to nie jest maska , zapomniałem dodać. #2 Przy okazji mam też drugie pytanie. Zapisałem sobie model "save as document" no i otwieram go ponownie i niestety nie mogę go już edytować. Co dalej? Jeśli już pytanie sie powtórzyło to z góry sorka :) No i jeśli ktoś wyskoczy z tekstem typu "Google.pl' to żal. pozdrawiam MK.
Napisano 16 Lipiec 200717 l #1 Tool->Masking->Clear #2 To pytanie powtórzyło się już około mnóstwo razy, ZAPISUJEMY TOOL'A !!!
Napisano 16 Lipiec 200717 l Prawie każdy nowy użytkownik musi zadać to pytanie, nietypowo troche po przejściu z innego softu, to fakt niepodważalny. Ja tam się nie dziwię, że ludzie o to pytają. Tak samo jak o displace zbrushmax. Bez experymentów się chyba nie obejdzie.
Napisano 16 Lipiec 200717 l lord -> a jak wyjdziesz z edycji, wyczyścisz canvas (ctr+n) i jeszcze raz go ustawisz, to dalej jest to samo ? Lewus -> dlatego z uporem promuje ten wątek: http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=28114 :)
Napisano 16 Lipiec 200717 l Panie kolego streaker - najlepiej to będzie jak Ci wrzucę model i sobie sam zobaczysz co i jak :). Ale jednak nie wrzucę bo zrobiłem tak jak pisałeś , a potem klikąłem myszką i "sie zapisało" a modelu tamtego też już nie ma :/ Więc sprawa nie aktualna ponieważ miałem tylko to w 1 pliku zapisane. Nawiązując do ogółu sprawy , kumpel bawiąc się w Z3 też takie zjawisko spotkał. pozdro i dzięki za odp na pytanie nr 2 ;)
Napisano 16 Lipiec 200717 l lord_saskybody - sugeruję się obrazkiem -włączona tylko funkcja Draw -obiektu nie można edytować przy tym ustawieniu musi być jeszcze włączony Edit I włączona funkcja Mrgb -kanał do edycji materiału a nie obiektu, raczej wyłączyć w trakcie modelowania. Zapisałem sobie model "save as document" no i otwieram go ponownie Zapisałeś nie model a obrazek, który możesz edytować ale w 2d . Model 3d zapisujesz wybierając Save As Tool Model zapisujesz jako .ztl zapis który zawiera wszystkie etapy subdiv lub .obj -aktualny stan -subdivide modelu . edit To jest prawdopodobnie maska , ctrl + lewy przycisk myszki kliknięte poza obszarem modelu maskuje cały model a wyłączony Edit nie pozwala na edycję obiektu
Napisano 16 Lipiec 200717 l tak jak mówi zeet nie masz włączonego edit dlatego nie da sie go edytować. Możliwe że to jest maska, jednak sądzę że nacisnąłeś klawisz C dlatego Ci tak poczerniał model, i myślę, że jeśli chcesz wrócić do normalnego koloru to muisz w palecie kolorów zmienić na biały, bo po naciśnięciu C zmienia się kolor na prawie czarny, przynajmniej u mnie tak jest...;] pozdro, mam nadzieję że pomogłem
Napisano 17 Lipiec 200717 l Zeet- co do przycisku "Edit" to jest "wygaszony" i nie da się go aktywować , więc nici z powrotu do edycji. A poza tym serdecznie Ci dziękuje za wyjaśnienie Mrbg i sposobu zapisywania. Pisałem wyżej w moim edit1że nie jest to maska. Kumpel podrzucił taki pomysł że jest to wina po prostu zapisania pliku. Z3 zapisał(podczas Save as doc...) no i przekonwertował to na 2D-image. Być może sie mylę ;) :P kuki64 - spójrz na załączony obrazek , tam jest na palecie biały kolor więc to nie to. Na przyszłość będę pamiętał żeby zapisywać jako _ztl albo poprostu exporotwać ,ale to też w przypadku takim jak moim czyli posiadaniu przeciętnego kompa nie jest dobrym pomysłem , ponieważ podczas ładowania modelu #Error Z3 i automatycznie Z3 się wyłącza. Jeszcze raz thx a sculptować zacznę odnowa :) Pozdro MK.
Napisano 17 Lipiec 200717 l Zeet- co do przycisku "Edit" to jest "wygaszony" i nie da się go aktywować , więc nici z powrotu do edycji. Jeśli nie można włączyć Edit to w tym momencie nie masz na ekranie żadnego aktywnego obiektu 3d . Na przyszłość będę pamiętał żeby zapisywać jako _ztl albo poprostu exporotwać ,ale to też w przypadku takim jak moim czyli posiadaniu przeciętnego kompa nie jest dobrym pomysłem , ponieważ podczas ładowania modelu #Error Z3 i automatycznie Z3 się wyłącza. Zapisuj obiekt .ztl na najniższym subdivide ,wtedy model się łatwiej i szybciej wczytuje. Po wczytaniu modelu podwyższasz subdivide do podziału który ci pasuje.
Napisano 18 Lipiec 200717 l pytanie..dlaczego/po co wywala sie uvw przed paintingiem ? no bo w sumie można i z uvw [ale piszą żeby wywalić] ?:P na jakim materiale najlepiej sobie malować ? on nie ma wpływu na teksture exportowaną później?[mowa o painting mode :P] hmm narazie tyle;) mam nadzieje że sie nie powtarzają pytania:/ hej edit: no i dlaczego flat color materiał mi wywala teksture jak zrobie undo:/ [tekst->col najpierw było..]
Napisano 30 Lipiec 200717 l problem z mirrorem W momencie kiedy pracuję tylko nad ręką (ukrywam resztę ctrl+shift) to mimo włączonego mirror edytuję tylko widoczną stronę.czyli wracajac do pelnego widoku tylko jedna strona jest poprawiona... pewnie rozwiąznie jest banalne ale ja go nie znam..help
Napisano 30 Lipiec 200717 l Jeśli pracujesz na fragmencie modelu zwykły mirror nie działa, żeby zmiany przenieść na drugą połowę modelu , musisz wejść w zakładkę Tool / Deformation i użyć funkcji Smart ReSym
Napisano 1 Sierpień 200717 l kurcze kolejny error..Jeżeli juz wymodeluje sobie jedną rękę i uzyję Smart ReSym to wychodzi mi połączenie prawej i lewej strony..czyli lipa.. generalnie chodzi mi o to żebym mogl swobodnie pracować nad szczegółem bez konieczności podglądu obydwu dłoni ponieważ wtedy oś obrotu wypada między nimi ... słabo z tym obracaniem... niewiem moze mam złe podejscie do sprawy (słabo jeszcze rozkminiam interfejs)..jak wy rozwiązujecie ten problem??
Napisano 1 Sierpień 200717 l Jasne ale chodzi o to że jest lipa z obracaniem takiego obiektu przy duzym zoomie bo os wypada między dwoma obiektami. Można zmienić os obrotu?
Napisano 1 Sierpień 200717 l Local trasformation po prawej stronie ikonka,po uruchomieniu obracasz obiekt wokół punktu ,który wybierasz kliknięciem na polu roboczym.
Napisano 11 Sierpień 200717 l siema znowu mam problem..w momencie kiedy chcę dodać w adaptive skin density(mam na 5)na wyzszy to mi się mega kongo robi....projekt wykonywalem bezposrednio z zsphere i jest zapisany jako ztl...??? a druga sprawa jak zrobie adaptive skin to w czym zmienia on właściwosci obiektu?? lamerskie pytania...wiem
Napisano 12 Sierpień 200717 l Tiaaa... a jak dasz dens na 6 to mozambik wychodzi.... Opisz dokładnie/zilustruj swój problem, bo tak to ci możemy tylko takie głupie odpowiedzi pisać...
Napisano 14 Sierpień 200717 l Bez obrazy stary, ale ta reka wyglada jakby nalezala do karla ktory narazil sie mafii i poobijali mu ja mlotkiem ;) Cos mi sie widzi ze te Z-kulki jakos poukladales dziwnie - mozesz tez pokazac?
Napisano 14 Sierpień 200717 l Dzięki nie zauważyłem..myślałem ze jest zajebista... http://img170.imageshack.us/my.php?image=errorrreb4.jpg
Napisano 14 Sierpień 200717 l Słuchajcie :) Zbrush 3.1 jest pod 64bity ? Jak tak to czy ktoś uzywa i czy sa jakies problemy :) byłbym wdzięczny za jakies info :P pozdrawiam!
Napisano 15 Sierpień 200717 l heyah. Nie wiem, czy taki problem był juz poruszany, jeżeli tak, to sorko. Mianowicie, zainstalowałem niedawno Zbrush'a 3.0 i nie mam pojęcia jak używac narzędzia "move" :( W Zbrush 2.0 działało ładnie i pięknie... Jak w nowym Zbrush'u moge przesuwac vertex'y? Wie ktoś? z góry THX za pomoc. Pozdro.
Napisano 1 Wrzesień 200717 l Szampek - Tweak w pyndzlach wybierasz A ja mam taki problem, jak włączyć symetrię przy robieniu retopo hm?
Napisano 6 Wrzesień 200717 l A ja mam taki problem, jak włączyć symetrię przy robieniu retopo hm? Tak samo jak przy sculptcie, wciskasz x.. (u mienia dzielajet przynajmniej)
Napisano 7 Wrzesień 200717 l hejka panowie poratujcie, mialem juz prawie cały modelik pykniety w zb3 zrobiłem save as no i wyskoczylo okienko ze nie zapisal pliku do konca pyk i sie wyłączył , i teraz pytanie czy zb3 robi gdzies backup?
Napisano 14 Wrzesień 200717 l chciałem się wreszcie wziąść na ostro za zbrusha i mam w związku z tym pare pytań: jak jest najlepiej robić model tj. od samego początku w jaki sposób sie do tego zabrać :) 1. zrobić base mesh postaci w 3dmaxie, zrobić mu uv'ke, następnie w zbrushu wydobyć porządane kształty, wyeksportować, wrzucić do maxa, namalować textury (uv dalej będzie poprawna po dość sporych zmiach w zbrushu?) 2. base mesh z maxa, sculpt w zbrushu i później malować tekstury na modelu w projection masterze? ale co w tedy z uvkami? niepotrzebne są? :D 3. jak chce dorzucić jakieś ubranko np. to w jaki sposób w zbrushu dać mu jakąś inną warstwe? Tzn. gdzie w zbrushu jest taka funkcja layers jak w maxie?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto