bakenbauer Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Witam Mam problem z siadką i niewiem jak sie do tego zabrać.Stworzyłem kamizelke w maxie która wygląda nastepująco: http://img692.imageshack.us/img692/3572/21237518.jpg Po przerzuceniu do zbrusha siatka wygląda tak: http://img3.imageshack.us/img3/3912/17291836.jpg . Siatka po doadaniu divów wychodzi bardzo brzydko dziwnie sie rozdwaja i nawet za pomocą smorzenia nieda się w żaden sposób poprawkić. Prosze o jakieś sugestie Jak powinienem sie za to zabrać co robie źle moze zabieram sie nie od tej strony co trzeba. ps: Zdaje sobie ze siadka jest wądpliwej jakości (dopiero sie ucze) będe starał sie jak najbardziej ją poprawić. z góry dziękuje za pomoc.
mafida Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Wyeksportowałeś do obj w trójkątach...Zbrush nie lubi trójkątów,w każym razie nie w takich ilościach:D
bakenbauer Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Dzięki za pomoc pomogło wszystko ok! Mam jeszcze jedno pytanie widziałem na tutorialu ze osoba która robiła kurtkę przeżuciła ją do zbrusha a po ztworzeniu wszystkich szczegółów wrzuciła spowrotem do 3dmaxa i tam na nowo robiła siatke do tego modelu. Czy tak znacznie gorzej teksturowanie wychodzi na modelu z zbrusha czy z jakiejśc innej przyczyny tak pokazywał... ?
mafida Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Dzięki za pomoc pomogło wszystko ok! Mam jeszcze jedno pytanie widziałem na tutorialu ze osoba która robiła kurtkę przeżuciła ją do zbrusha a po ztworzeniu wszystkich szczegółów wrzuciła spowrotem do 3dmaxa i tam na nowo robiła siatke do tego modelu. Czy tak znacznie gorzej teksturowanie wychodzi na modelu z zbrusha czy z jakiejśc innej przyczyny tak pokazywał... ? To zależy jak bardzo zmienisz geometrie kurtki w zbrushu.Jeśli zrobisz dobra bazę w maxie i dodasz tylko drobne detale w Z to raczej nie będziesz musiał robic retopo.Jak dokonasz duzych zmian w Z i mocno ponaciagasz geometrie to lepiej zrobic retopo-będzie łatwiej zrobic dobre uv,czy póżniej np.animowac obiekt z porządna siatką. Pozdr:)
Lucek Napisano 14 Marzec 2010 Napisano 14 Marzec 2010 Siema! Da się zrobić jakoś noise dla polypainta?
Gość Morte Napisano 16 Marzec 2010 Napisano 16 Marzec 2010 Pomysly: 1.wygenerowac w shopie noise texture i mask by Intensity. Ale tu trzeba miec uvki dobre. 2. Ta sama teksturka z noisem jako stencil. 3. Zapplink i warstwa z maska ktora bedzie noisem?
KLICEK Napisano 25 Marzec 2010 Napisano 25 Marzec 2010 czy da sie w zbrashu upozowac model zrobic z niego morpha targeta tak zeby zachowac, tpose jako 2gi morph modelowac na morphie i potem przelaczyc na poze? ale chodzi mi o transpoza, zeby nie wywalac modelu do innego pakietu? dzieki
Luki Luki Napisano 25 Marzec 2010 Napisano 25 Marzec 2010 Transposy zostają na layerze z tego sprawdziłem teraz. Mozesz chyba zrobić sobie oddzielny layer tylko na przepozowanie.
Tomala Napisano 25 Marzec 2010 Napisano 25 Marzec 2010 Dokładnie tak jak Luki pisze. Zrób dla jakiegoś niższego lv nowy layer i dla niego ustaw pozę. Po wyłączeniu warstwy masz model jak przed pozowaniem i możesz go dalej sculptować a w każdej chwili włączyć pozę.
Gość Morte Napisano 21 Kwiecień 2010 Napisano 21 Kwiecień 2010 (edytowane) Hej, nie wie ktos czy mozna, i jesli tak, to jak, ustawic w Zbrushu zeby przy uruchomieniu zaczynal nagrywac timelapsa? Bo jak naprzyklad teraz sie nagrywam troche, to za kazdym razem musze ustawic zeby byl large a nie medium, zeby nie bylo fadein i out screena, zeby nie skipowal menusow no i teraz sie zlapalem ze ustawilem wszystko i nie wcisnalem timelapse -.- .. jest na to jakis sposob czy po prostu ziolka na pamiec mam sobie zaparzyc :P ? Edit:-> dobra zauwazylem ze sa makra w Zbrushu, sorki za zamieszanie. Edytowane 21 Kwiecień 2010 przez Morte
mafida Napisano 21 Kwiecień 2010 Napisano 21 Kwiecień 2010 Ech a właśnie chciałem zabłysnąć i napisać żebyś sobie macro nagrał:D
zgred Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 chce sobie zrobić retopology w zbrush, na tutorialu z którego korzystam gość ma taką zakładkę, u mnie jej nie ma tak samo jak rigging, czemu?
vrocker Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 zgred: opisz dokładniej albo rzuć screena, ale najpierw postaw zspherkę to może zakładki się pojawią ;)
zgred Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 (edytowane) no postawiłem zsphere i zakładki są, ale na co mi ona? Gdy wrócę do obiektu to znowu nie ma zakładek. Może mi ktoś opisać krótko jak się za to zabrać? Mam obiekt i co dalej? jeszcze jedno pytanie: Dlaczego jak sobie rzeźbie i dodaje sobie kolejne poziomy geometrii to w końcu nie mogę? Czasem już na 4 poziomie czasem na 6 od czego to zależy? Komunikat: switch to the lowest subdivision level or delete the subdivision hostory and try again. Żeby nie było: wiem co znaczy ten komunikat, ale nie wiem jak rozwiązać problem. Edytowane 25 Maj 2010 przez zgred
vrocker Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 Tu masz fajny tutorial o retopo w zetce A do drugiego pytania, to czy czasem nie schodzisz o poziom niżej i stamtąd próbujesz zrobić divide mając już o jeden poziom wyżej zrobiony? Czasem mi się tak dzieje hehe 1
Gość Morte Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 1. vrocker dal tutka, ale retopo w zetce jest dosc przestarzale i praktycznie kazdy inny soft ma dostepne lepsze narzedzia. Wypluwasz sobie model decimation masterem i retopo robisz w maxie, mayce, czy czymkolwiek innym. 2. Tak sie moze dziac po pierwsze tak jak powiedzial vrocker, czyli ze starsz sie dodac nowy poziom z nienajwyzszego, albo masz jakies minimalne mazniecie maska i wtedy on tez nie pozwala. Jak wywala ci taki komunikat na najwyzszym subdivie to odmaskuj wszystko i powinno byc gites.
zgred Napisano 27 Maj 2010 Napisano 27 Maj 2010 Dzięki vrocker, dzięki Morte :) Co do tych poziomów to kliknąłem w clear mask i bez problemu dodałem kolejny poziom :]
Lucek Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Ma ktoś pojęcie jak zmienić rozdzielczość nagranego turntable'a? Potrzebuję nagrać 1280x720.
mafida Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 (edytowane) Ustaw wielkość dokumentu 1280x720.W menu movie -frame size 1.0,antialiazed capture off.Jak chcesz antialiazed capture ustaw dokument na 2560x1440(chyba:D) eDIT :Che,che żle numerki przeczytałem:) Pozdro:) Edytowane 30 Maj 2010 przez mafida
Lucek Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Dzięki bardzo:) Z repa nici - musze się bardziej postarać:) 1
fletcher Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Witam. Mam mały problem. Pobrałem sporo alph z ZBrush download center i wrzuciłem je odpowiednio do folderów ZData\Alphas i ZStartup\Alphas. Niestety w ZBrushu mam do wyboru tylko kilka z tych alph. Może coś trzeba ustawić aby pokazywało je wszystkie?
Lucek Napisano 13 Lipiec 2010 Napisano 13 Lipiec 2010 Siema! Mam problem z zapisanie textury z polypainta. Zapisuje się tak jak na screenie. Jak to załatwić? Uploaded with ImageShack.us
Levus Napisano 13 Lipiec 2010 Napisano 13 Lipiec 2010 Fletcher - w psdku masz te alphy? Lucek - Generalnie jak klikniesz "new from polypaint" będąc na najwyższym levelu subdiv to powinno być git. Chyba, że masz mapowanie rozsypane, sprawdzałeś?
Lucek Napisano 13 Lipiec 2010 Napisano 13 Lipiec 2010 zmapowane mam w maxie xray unwrapem więc powinno być dobrze.Myślisz że mi wszystkie polygony zmapowało osobno? Jak mogę zweldować w maxie wszystkie wierzchołki na uv'ce?
Levus Napisano 13 Lipiec 2010 Napisano 13 Lipiec 2010 Zaznacz wszystkie i "weld selected". Wcześniej ustaw w opcjach w oknie unwrapa weld treshold na niska wartosc (0,001 czy cos).
Lucek Napisano 14 Lipiec 2010 Napisano 14 Lipiec 2010 Dzięki levus ale to nie to. Nie wiem w sumie czemu nie działa. To przez cholernego x-raya:/ mafida słusznie pomógł mi załatwić to w zbrushu export -> merge uvs
zgred Napisano 21 Wrzesień 2010 Napisano 21 Wrzesień 2010 czy jest możliwość w zburshu wycentrowania obiektu, czy też kawałka obiektu? Często mi się zdarza przy obracaniu, że model 'ucieka'.
Vega Napisano 22 Wrzesień 2010 Napisano 22 Wrzesień 2010 lub f --- Twoja wiadomość jest za krótka. Post musi zawierać minimum 10 znaków.
zgred Napisano 22 Wrzesień 2010 Napisano 22 Wrzesień 2010 dzięki, działa ;] W akcie desperacji podczas poszukiwań modelu najczęściej włączałem ponownie program :P
operonxyz Napisano 3 Październik 2010 Napisano 3 Październik 2010 (edytowane) Witam. Czytam właśnie dołączonego z programem PDF-a „Starting Guide’ i napotkałem na poważny problem. Mianowicie nie jestem w stanie dodać oka rzeźbionemu stworowi. Na str 22 owego tutoriala pisze „Now it’s time to add an eyeball to our one-eye creature, with the help of SubTools. SubTools are other 3D objects connected to the main Tool, creating a global group of different objects. (In fact, your sphere loaded in the project is a Tool which already contains one SubTool: the sphere itself!) Go to the Tool >> SubTool menu and below the nearly empty (except for your alien!) SubTool list click the Append button. A pop-up window of the Tool palette will appear, showing the currently loaded 3D objects and primitives. Click on the Sphere3D primitive. As you will notice, ZBrush will warn you that it’s a primitive (a parametric object) and needs to be converted to a Polymesh 3D if you want to add it as a SubTool and sculpt on it. Press Yes.” Wydaje mi się że wszystko robie poprawnie tzn. Najpierw wybieram że zbioru projektów kule ( sphere 3d) Mogę nią swobodnie obracać i rzeźbić pędzelkami….Robie z niej stworka używając pędzla BCB. Robie dziure aby wsadzić sobie tam oko i dalej : 1) klikam Tool > Subtool> Append 2) ukazuje mi się okienko z 3d meshes i wybieram stamtąd sphere 3d 3) jako że wciąż nie widze moje kuli załadowanej w Subtool klikam „create to polymesh 3d” ale to itak nic nie daje. W subtools mam jedynie swoją pierwotną kule z dziurą na oko (tzn mojego stworka) którą wzioleł na samym początku z Projektów . Nie wiem czemu nie mogę załadować mojego oka ( nowej kuli) do subtools….I Wyjaśnijcie mi proszę o co chodzi z tekstem „ it’s a primitive (a parametric object) and needs to be converted to a Polymesh 3D if you want to add it as a SubTool and sculpt on it. Press Yes.” Tzn jak mam to konwertować na Polymensh 3d ? Jedynie co mi przychodzi to przycisk W narzędziach Tool> Make poly mensh 3D ale to nie działa Owszem mogę dodać do tego mojego stworka nową kule ale to z Tool> sphere 3D ale wtedy wszystko traci możliwość swobodnego obracania i rzeźbienia w tym . Jak w ogóle przerobić taką kule wzietą z Tools na taką jaką się ma w Projects ? Zeby tak fajnie się dało tym obracać we wszystkich kierunkach i rzeźbić ;] ? To co znajduję w Tools to tzw 3d-primitywe i żeby to przekształcić na taki obrotowy obiekt w którym można rzeźbić trzeba użyć „make poly mensh 3d” w Tools…ale mi to nie działa ! Czasem mam tak że ukazuje mi się kula taka jak z Projektów-z jakby siatka na ziemi względem której mogę przesuwać kule ale nie mogę rzeźbić ..i ukazuje mi się komunikat żeby nacisnać to "make poly mesh 3d , ale to mi nie działa !!! Czyżby mój Z-brush był popsuty ? Mam też inny problem że jak mam załadowany dany projekt np. kule lub tego pieska to jak klikne f ( frame ) to mi się robi takie bardzo duże zbliżenie i nie mogę tego cofnąc ani ctrl +Z ani niczym… Być może moje pytania są dla was irytująco banalne ale jestem naprawdę początkujący a zależy mi na jak najszybszym opanowaniu Z-brusha. Z góry dziękuje za pomoc Edytowane 10 Luty 2011 przez CzAk1
Vega Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 (edytowane) Hmm... Spróbuje pomoc :) Jak dodaje oko to robię tak: 1) Mam jakby osoby projket głowy. 2) W toolach wybieram sphere 3d 3) klikam make poly mesh 3d 4) przechodze do tej główki w projektach 5) przechodze do zakladki sub-tools i w append dodaje pm3d-sphere3d (jakoś tak to się nazywa) oko pm3d będzie na samej górze po kliknieciu append i pojawieniu się tego okienka od tooli. W tym okienku append masz jakby w tabelki 1) Poly mesh 3d 2) primitive. Masz np. Głowę. W subtools zaznaczysz oko i klikniesz F. Oko pojawi się na całym ekranie. Gdy klikniesz znowu f to powinno pokazać cały model. Przynajmniej tak jest u mnie :) Mam nadzieje, ze czegoś nie przegapilem bo nie mogę zbytnio uruchomić zbrusha na telefonie ;) jak nie zrozumiałes tego co napisałem to jutro wrzuce screeny Edytowane 5 Październik 2010 przez Vega
operonxyz Napisano 6 Październik 2010 Napisano 6 Październik 2010 Ehh….Dzięki Vega za dobre chęci …ale wciąż jest coś nie tak.. Jak z Tool wybiore sphere 3d i narysuje tym tą kulę a następnie kliknę to nieszczęsne Make poly mensh 3d –nic się nie dzieje…i nieważne czy najpierw kliknę to Make poly czy na odwrót… Ale ok…jedziemy dalej… Wybieram z projektów gotowa glowę….pieska czy też kule w której robie jakimś pędzelkiem dziurę …. I teraz czas aby dodać naszą kule przeznaczoną na oko Oczywiście biorę ją z Subtools > Append….i następnie bardzo grzecznie klikam dwa razy na sphere 3d wybranej z drugiej od góry tablelki Append tzn 3d Meshes …..i wedle tego co widzę na rysunku na str 22 „Starting guide” teraz po tym kroku nasze oko powinno ukazać się w subtools tuż pod naszym wyjściowym obiektem wziętych z projektów ( niszym warstwy z fotoszopa tzn w subtools na samej górze nasz stworek a pod nim nasza kula dadana z Append ) Tylko że mi wcale tej kuli nie dodało w to miejsce ! i nie pomaga żadne klikanie w make poly mensh 3d … Eh..przejże jeszcze jutro nieco innych wątków na forach Z-bruszowych gdzie ktoś miał kłopoty z tym make poly mensh 3d czy Append……a na razie mam sczerze dosc.. Z góry przepraszam za rozwlekłość moich wypowiedzi i zapychanie miejsca na forum ….ale zależało mi na rzeczowym przedstawieniu problemu ;] Zmarnowałem nad tym dziś z pu dnia..i wciąż czuje że mam rękę w nocniku ;[
Gość Morte Napisano 6 Październik 2010 Napisano 6 Październik 2010 wydaje sie ze robisz cos mega trywialnie glopiego niestety i dosc ciezko stwierdzic co dokladnie. Jesli sobie nie poradzisz nagraj wideo co robisz krok po kroku to i latwo sie zobaczy co tam sie zlego dzieje.
operonxyz Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 Nie....ale będę miał-już niebawem ...bo każdy grosz odkładam do skarbonki:) Eh...zmroziło mnie to pytanie, że aż poczułem się jak prawdziwy pirat-przestępca którym na dobrą sprawę jestem:eek: Własnie znajomy mi mówił że gdzieś tam wyczytał że w piratach nie działa Make poly mensh 3D ..i to jest widać przyczyna moich problemów. Mam nadzieje że w trialu będzie wszystko działać jak należy -na który jestem widać skazany + formacik dysku co miesiąc dopóki nie dozbieram tego 2192 zł na orginał....I obiecuje, że już będę grzeczny ! :(
Vega Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 Czyli znasz odpowiedź :) W wersji tej której masz nie działa wiele rzeczy nie tylko make poly mesh 3d :)
Make My Day Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Umieszczę tutaj to pytanie. A więc. Jeśli zrobię prostą bryłę w Maxie i wrzucę ja do Zbrusha, pobawię się tam to będę mógł z powrotem wrzucić do maxa nie tracąc jakości? Chciałbym walnąć render w v-rayu. Chyba, że ZBrush ma rendery :P. Pozdrawiam
Gość Morte Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 jesli masz kompa ktory pozwoli maksowi na uciaganie ciezkich meshy to jasne. A pozatym zaintersuj sie decimation masterem z jednej strony a z drugiej dispalcement i normal mapami. Zbrush ma cos na ksztalt renderu, pogoogluj.
Make My Day Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Okej. Zrobiłem render. Pochwalę się tutaj moim początkiem prac w Zbrushu :P http://i952.photobucket.com/albums/ae6/MakeMyDay-18/3D%20Models/dziwak.jpg?t=1287234452 508 tys. poly. Chyba za dużo, co? :P
Levus Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 Jakby siaty były zbyt ciężkie, plugin decimation master przyjdzie Ci z pomocą.
operonxyz Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 Witam. Mam taki problem że często z nie do końca jasnych mi przyczyn ( jestem bardzo początkujący) obiekt wzięty wprost z tzw. Z -Projects ( tzn kula , głowa , piesek , człowiek itd.) traci swoję właściwości umożliwiające nim rzeźbienie. Wyrażając się precyzyjniej robię tak : 1 ) Wybieram narzędzie z Tool np. kule (3d sphere) albo z Z- projects - są to obiekty w których da się rzeźbić 2) Dodaje do tego ze Subtool np. zębate kółko za pomocą przycisku Append i robię rowek na obwodzie kuli aby ukazać tkwiące w środku zębate kolko. http://desmond.yfrog.com/Himg837/scaled.php?tn=0&server=837&filename=zb1.png&xsize=640&ysize=640 Mogę rzeźbić w owej kluli (z-tool lub Z-projects) lecz co jeśli zechciałbym też wyrzeźbić coś w zębatym kółku ( czyli w tym Z-prymitywe dodanym Append w Subtool ) np. przewiercić w nim dziurki na wylot ? Ok. mogę przerobić tego tzw prymitive (moje zębate koło) na właściwy obiekt 3d za pomocą make poly mensach 3d i wtedy da się w tym rzeźbić ale wszystko inne znika (tzn moja kula z projekow lub tool.) Czy da się to jakoś odzyskać ? W Subtool mam moją kule z wyrzeźbionym rowkiem –(taki „ogryzek”) oraz poniżej koło zębate. Czemu jeśli kliknę na to koło zębate i przerobie je na obiekt podatny na rzeźbienie make poly mensh 3d to wszysto inne znika z tego Subtool oraz z mojego canvasu ? Chodzi mi po prostu o to jak mogę zrobić coś takiego : Najpierw porzeźbić w kuli z Tool. Potem dodać do tego z Subtool jakiegoś prymitywa np. owe koło zębate a następnie także porzeźbić w tym kole zębatym, ale tak żeby mi nie zniknęła pierwotna kula z tool lub jeśli zniknie to aby można było ja odzyskać i złożyć wszystko w całość ? Mam nadzieje że wyraziłem się jasno. Używam wersji 3.1 trial 30 dni. Z góry dziękuje za pomoc.
mafida Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 Jak ci przeskoczy na nowy obiekt po "make polymesh" to wybierasz spowrotem w menu Tool swój obiekt z subtoolami i gotowe.Jak nie ma twojego obiektu w Tool to widocznie masz za dużo obiektów i sie nie mieści,klikasz na jakikolwiek obiekt z listy,jak wyskoczy na canvas to klikasz jeszcze raz-rozwinie sie wieksza lista z obiektami do wyboru.Wybierasz swojego i gotowe. Nic nie znika w Zbrushu,chocbyś nawalił 30 polymeshy to twój obiekt zostaje na liście tooli i wystarczy go wybrać spowrotem. Pozdro:)
Swirastlynn Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 (edytowane) Witam. Potrzebuję pozbyć się części poligonów z siatki - chcę, żeby po prostu zniknęły. Zadowalający efekt wyglądałby mniej więcej tak: - mam obiekt 3D, - używam brusha Erase w 2.5D w kilku miejscach - znikają pixole. - jest fajnie Bardzo bym chciał, żeby zniknęły mi poligony w 3D. Jednak nie mogę tego zrobić z użyciem 2.5D. Pytanie więc - czy da się uzyskać efekt "usunięcia" poligonów w inny sposób tak, aby można dalej było pracować na obiekcie 3D? Jak? Za odp. serdeczne dzięki z góry! Edytowane 20 Listopad 2010 przez Swirastlynn
Vega Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 (edytowane) Najłatwiej przerzucić obiekt do programu w którym można modelować. Z darmowych to Blender, Wings. Exportujesz obiekt do .obj (w zbrushu), importujesz go np. w Wings'sie, usuwasz edge/poly które chcesz, exportujesz do .obj i importujesz obiekt na tym samym sdiv na którym exportowałeś. Wtedy on automatycznie wczyta wszystko co zrobiłeś czyli cały detal, wszystkie przesunięcia, itd. Zmieni tylko siatkę. Edytowane 30 Listopad 2010 przez Vega
operonxyz Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 Witam.. Powiedzcie mi proszę do czego służy funkcja Transform > local symetry ? Próbuje z tym, ale jakoś nie widzę różnicy, w porównaniu z normalną symetrią wywoływaną skrótem klawiaturowym X . Domyślam się z nazwy że funkcja ta zapewnia symetrie ograniczoną do pewnego lokalnego obszaru…Wyjaśnijcie mi w jakich okolicznościach ona działa tak że wiadać czarno na białym że to własnie Lokal symetry ? Czym się ona wyróżnia ?
mafida Napisano 30 Listopad 2010 Napisano 30 Listopad 2010 Przytrzymaj kursor nad ikonką local symmetry i wciśnij i trzymaj ,pojawi się opis tej funkcji.Ogólnie to jak np. przesuniesz subtoola w bok to włączasz lokal symmetry i masz symetrie wzgledem środka subtoola a nie wzgledem układu współrzędnych. Pozdro:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się