Napisano 11 Marzec 201015 l Witam Mam problem z siadką i niewiem jak sie do tego zabrać.Stworzyłem kamizelke w maxie która wygląda nastepująco: http://img692.imageshack.us/img692/3572/21237518.jpg Po przerzuceniu do zbrusha siatka wygląda tak: http://img3.imageshack.us/img3/3912/17291836.jpg . Siatka po doadaniu divów wychodzi bardzo brzydko dziwnie sie rozdwaja i nawet za pomocą smorzenia nieda się w żaden sposób poprawkić. Prosze o jakieś sugestie Jak powinienem sie za to zabrać co robie źle moze zabieram sie nie od tej strony co trzeba. ps: Zdaje sobie ze siadka jest wądpliwej jakości (dopiero sie ucze) będe starał sie jak najbardziej ją poprawić. z góry dziękuje za pomoc.
Napisano 11 Marzec 201015 l Wyeksportowałeś do obj w trójkątach...Zbrush nie lubi trójkątów,w każym razie nie w takich ilościach:D
Napisano 11 Marzec 201015 l Dzięki za pomoc pomogło wszystko ok! Mam jeszcze jedno pytanie widziałem na tutorialu ze osoba która robiła kurtkę przeżuciła ją do zbrusha a po ztworzeniu wszystkich szczegółów wrzuciła spowrotem do 3dmaxa i tam na nowo robiła siatke do tego modelu. Czy tak znacznie gorzej teksturowanie wychodzi na modelu z zbrusha czy z jakiejśc innej przyczyny tak pokazywał... ?
Napisano 11 Marzec 201015 l Dzięki za pomoc pomogło wszystko ok! Mam jeszcze jedno pytanie widziałem na tutorialu ze osoba która robiła kurtkę przeżuciła ją do zbrusha a po ztworzeniu wszystkich szczegółów wrzuciła spowrotem do 3dmaxa i tam na nowo robiła siatke do tego modelu. Czy tak znacznie gorzej teksturowanie wychodzi na modelu z zbrusha czy z jakiejśc innej przyczyny tak pokazywał... ? To zależy jak bardzo zmienisz geometrie kurtki w zbrushu.Jeśli zrobisz dobra bazę w maxie i dodasz tylko drobne detale w Z to raczej nie będziesz musiał robic retopo.Jak dokonasz duzych zmian w Z i mocno ponaciagasz geometrie to lepiej zrobic retopo-będzie łatwiej zrobic dobre uv,czy póżniej np.animowac obiekt z porządna siatką. Pozdr:)
Napisano 16 Marzec 201014 l Pomysly: 1.wygenerowac w shopie noise texture i mask by Intensity. Ale tu trzeba miec uvki dobre. 2. Ta sama teksturka z noisem jako stencil. 3. Zapplink i warstwa z maska ktora bedzie noisem?
Napisano 25 Marzec 201014 l czy da sie w zbrashu upozowac model zrobic z niego morpha targeta tak zeby zachowac, tpose jako 2gi morph modelowac na morphie i potem przelaczyc na poze? ale chodzi mi o transpoza, zeby nie wywalac modelu do innego pakietu? dzieki
Napisano 25 Marzec 201014 l Transposy zostają na layerze z tego sprawdziłem teraz. Mozesz chyba zrobić sobie oddzielny layer tylko na przepozowanie.
Napisano 25 Marzec 201014 l Dokładnie tak jak Luki pisze. Zrób dla jakiegoś niższego lv nowy layer i dla niego ustaw pozę. Po wyłączeniu warstwy masz model jak przed pozowaniem i możesz go dalej sculptować a w każdej chwili włączyć pozę.
Napisano 21 Kwiecień 201014 l Hej, nie wie ktos czy mozna, i jesli tak, to jak, ustawic w Zbrushu zeby przy uruchomieniu zaczynal nagrywac timelapsa? Bo jak naprzyklad teraz sie nagrywam troche, to za kazdym razem musze ustawic zeby byl large a nie medium, zeby nie bylo fadein i out screena, zeby nie skipowal menusow no i teraz sie zlapalem ze ustawilem wszystko i nie wcisnalem timelapse -.- .. jest na to jakis sposob czy po prostu ziolka na pamiec mam sobie zaparzyc :P ? Edit:-> dobra zauwazylem ze sa makra w Zbrushu, sorki za zamieszanie. Edytowane 21 Kwiecień 201014 l przez Morte
Napisano 25 Maj 201014 l chce sobie zrobić retopology w zbrush, na tutorialu z którego korzystam gość ma taką zakładkę, u mnie jej nie ma tak samo jak rigging, czemu?
Napisano 25 Maj 201014 l zgred: opisz dokładniej albo rzuć screena, ale najpierw postaw zspherkę to może zakładki się pojawią ;)
Napisano 25 Maj 201014 l no postawiłem zsphere i zakładki są, ale na co mi ona? Gdy wrócę do obiektu to znowu nie ma zakładek. Może mi ktoś opisać krótko jak się za to zabrać? Mam obiekt i co dalej? jeszcze jedno pytanie: Dlaczego jak sobie rzeźbie i dodaje sobie kolejne poziomy geometrii to w końcu nie mogę? Czasem już na 4 poziomie czasem na 6 od czego to zależy? Komunikat: switch to the lowest subdivision level or delete the subdivision hostory and try again. Żeby nie było: wiem co znaczy ten komunikat, ale nie wiem jak rozwiązać problem. Edytowane 25 Maj 201014 l przez zgred
Napisano 26 Maj 201014 l Tu masz fajny tutorial o retopo w zetce A do drugiego pytania, to czy czasem nie schodzisz o poziom niżej i stamtąd próbujesz zrobić divide mając już o jeden poziom wyżej zrobiony? Czasem mi się tak dzieje hehe
Napisano 26 Maj 201014 l 1. vrocker dal tutka, ale retopo w zetce jest dosc przestarzale i praktycznie kazdy inny soft ma dostepne lepsze narzedzia. Wypluwasz sobie model decimation masterem i retopo robisz w maxie, mayce, czy czymkolwiek innym. 2. Tak sie moze dziac po pierwsze tak jak powiedzial vrocker, czyli ze starsz sie dodac nowy poziom z nienajwyzszego, albo masz jakies minimalne mazniecie maska i wtedy on tez nie pozwala. Jak wywala ci taki komunikat na najwyzszym subdivie to odmaskuj wszystko i powinno byc gites.
Napisano 27 Maj 201014 l Dzięki vrocker, dzięki Morte :) Co do tych poziomów to kliknąłem w clear mask i bez problemu dodałem kolejny poziom :]
Napisano 30 Maj 201014 l Ma ktoś pojęcie jak zmienić rozdzielczość nagranego turntable'a? Potrzebuję nagrać 1280x720.
Napisano 30 Maj 201014 l Ustaw wielkość dokumentu 1280x720.W menu movie -frame size 1.0,antialiazed capture off.Jak chcesz antialiazed capture ustaw dokument na 2560x1440(chyba:D) eDIT :Che,che żle numerki przeczytałem:) Pozdro:) Edytowane 30 Maj 201014 l przez mafida
Napisano 3 Czerwiec 201014 l Witam. Mam mały problem. Pobrałem sporo alph z ZBrush download center i wrzuciłem je odpowiednio do folderów ZData\Alphas i ZStartup\Alphas. Niestety w ZBrushu mam do wyboru tylko kilka z tych alph. Może coś trzeba ustawić aby pokazywało je wszystkie?
Napisano 13 Lipiec 201014 l Siema! Mam problem z zapisanie textury z polypainta. Zapisuje się tak jak na screenie. Jak to załatwić? Uploaded with ImageShack.us
Napisano 13 Lipiec 201014 l Fletcher - w psdku masz te alphy? Lucek - Generalnie jak klikniesz "new from polypaint" będąc na najwyższym levelu subdiv to powinno być git. Chyba, że masz mapowanie rozsypane, sprawdzałeś?
Napisano 13 Lipiec 201014 l zmapowane mam w maxie xray unwrapem więc powinno być dobrze.Myślisz że mi wszystkie polygony zmapowało osobno? Jak mogę zweldować w maxie wszystkie wierzchołki na uv'ce?
Napisano 13 Lipiec 201014 l Zaznacz wszystkie i "weld selected". Wcześniej ustaw w opcjach w oknie unwrapa weld treshold na niska wartosc (0,001 czy cos).
Napisano 14 Lipiec 201014 l Dzięki levus ale to nie to. Nie wiem w sumie czemu nie działa. To przez cholernego x-raya:/ mafida słusznie pomógł mi załatwić to w zbrushu export -> merge uvs
Napisano 21 Wrzesień 201014 l czy jest możliwość w zburshu wycentrowania obiektu, czy też kawałka obiektu? Często mi się zdarza przy obracaniu, że model 'ucieka'.
Napisano 22 Wrzesień 201014 l lub f --- Twoja wiadomość jest za krótka. Post musi zawierać minimum 10 znaków.
Napisano 22 Wrzesień 201014 l dzięki, działa ;] W akcie desperacji podczas poszukiwań modelu najczęściej włączałem ponownie program :P
Napisano 3 Październik 201014 l Witam. Czytam właśnie dołączonego z programem PDF-a „Starting Guide’ i napotkałem na poważny problem. Mianowicie nie jestem w stanie dodać oka rzeźbionemu stworowi. Na str 22 owego tutoriala pisze „Now it’s time to add an eyeball to our one-eye creature, with the help of SubTools. SubTools are other 3D objects connected to the main Tool, creating a global group of different objects. (In fact, your sphere loaded in the project is a Tool which already contains one SubTool: the sphere itself!) Go to the Tool >> SubTool menu and below the nearly empty (except for your alien!) SubTool list click the Append button. A pop-up window of the Tool palette will appear, showing the currently loaded 3D objects and primitives. Click on the Sphere3D primitive. As you will notice, ZBrush will warn you that it’s a primitive (a parametric object) and needs to be converted to a Polymesh 3D if you want to add it as a SubTool and sculpt on it. Press Yes.” Wydaje mi się że wszystko robie poprawnie tzn. Najpierw wybieram że zbioru projektów kule ( sphere 3d) Mogę nią swobodnie obracać i rzeźbić pędzelkami….Robie z niej stworka używając pędzla BCB. Robie dziure aby wsadzić sobie tam oko i dalej : 1) klikam Tool > Subtool> Append 2) ukazuje mi się okienko z 3d meshes i wybieram stamtąd sphere 3d 3) jako że wciąż nie widze moje kuli załadowanej w Subtool klikam „create to polymesh 3d” ale to itak nic nie daje. W subtools mam jedynie swoją pierwotną kule z dziurą na oko (tzn mojego stworka) którą wzioleł na samym początku z Projektów . Nie wiem czemu nie mogę załadować mojego oka ( nowej kuli) do subtools….I Wyjaśnijcie mi proszę o co chodzi z tekstem „ it’s a primitive (a parametric object) and needs to be converted to a Polymesh 3D if you want to add it as a SubTool and sculpt on it. Press Yes.” Tzn jak mam to konwertować na Polymensh 3d ? Jedynie co mi przychodzi to przycisk W narzędziach Tool> Make poly mensh 3D ale to nie działa Owszem mogę dodać do tego mojego stworka nową kule ale to z Tool> sphere 3D ale wtedy wszystko traci możliwość swobodnego obracania i rzeźbienia w tym . Jak w ogóle przerobić taką kule wzietą z Tools na taką jaką się ma w Projects ? Zeby tak fajnie się dało tym obracać we wszystkich kierunkach i rzeźbić ;] ? To co znajduję w Tools to tzw 3d-primitywe i żeby to przekształcić na taki obrotowy obiekt w którym można rzeźbić trzeba użyć „make poly mensh 3d” w Tools…ale mi to nie działa ! Czasem mam tak że ukazuje mi się kula taka jak z Projektów-z jakby siatka na ziemi względem której mogę przesuwać kule ale nie mogę rzeźbić ..i ukazuje mi się komunikat żeby nacisnać to "make poly mesh 3d , ale to mi nie działa !!! Czyżby mój Z-brush był popsuty ? Mam też inny problem że jak mam załadowany dany projekt np. kule lub tego pieska to jak klikne f ( frame ) to mi się robi takie bardzo duże zbliżenie i nie mogę tego cofnąc ani ctrl +Z ani niczym… Być może moje pytania są dla was irytująco banalne ale jestem naprawdę początkujący a zależy mi na jak najszybszym opanowaniu Z-brusha. Z góry dziękuje za pomoc Edytowane 10 Luty 201114 l przez CzAk1
Napisano 4 Październik 201014 l Hmm... Spróbuje pomoc :) Jak dodaje oko to robię tak: 1) Mam jakby osoby projket głowy. 2) W toolach wybieram sphere 3d 3) klikam make poly mesh 3d 4) przechodze do tej główki w projektach 5) przechodze do zakladki sub-tools i w append dodaje pm3d-sphere3d (jakoś tak to się nazywa) oko pm3d będzie na samej górze po kliknieciu append i pojawieniu się tego okienka od tooli. W tym okienku append masz jakby w tabelki 1) Poly mesh 3d 2) primitive. Masz np. Głowę. W subtools zaznaczysz oko i klikniesz F. Oko pojawi się na całym ekranie. Gdy klikniesz znowu f to powinno pokazać cały model. Przynajmniej tak jest u mnie :) Mam nadzieje, ze czegoś nie przegapilem bo nie mogę zbytnio uruchomić zbrusha na telefonie ;) jak nie zrozumiałes tego co napisałem to jutro wrzuce screeny Edytowane 5 Październik 201014 l przez Vega
Napisano 6 Październik 201014 l Ehh….Dzięki Vega za dobre chęci …ale wciąż jest coś nie tak.. Jak z Tool wybiore sphere 3d i narysuje tym tą kulę a następnie kliknę to nieszczęsne Make poly mensh 3d –nic się nie dzieje…i nieważne czy najpierw kliknę to Make poly czy na odwrót… Ale ok…jedziemy dalej… Wybieram z projektów gotowa glowę….pieska czy też kule w której robie jakimś pędzelkiem dziurę …. I teraz czas aby dodać naszą kule przeznaczoną na oko Oczywiście biorę ją z Subtools > Append….i następnie bardzo grzecznie klikam dwa razy na sphere 3d wybranej z drugiej od góry tablelki Append tzn 3d Meshes …..i wedle tego co widzę na rysunku na str 22 „Starting guide” teraz po tym kroku nasze oko powinno ukazać się w subtools tuż pod naszym wyjściowym obiektem wziętych z projektów ( niszym warstwy z fotoszopa tzn w subtools na samej górze nasz stworek a pod nim nasza kula dadana z Append ) Tylko że mi wcale tej kuli nie dodało w to miejsce ! i nie pomaga żadne klikanie w make poly mensh 3d … Eh..przejże jeszcze jutro nieco innych wątków na forach Z-bruszowych gdzie ktoś miał kłopoty z tym make poly mensh 3d czy Append……a na razie mam sczerze dosc.. Z góry przepraszam za rozwlekłość moich wypowiedzi i zapychanie miejsca na forum ….ale zależało mi na rzeczowym przedstawieniu problemu ;] Zmarnowałem nad tym dziś z pu dnia..i wciąż czuje że mam rękę w nocniku ;[
Napisano 6 Październik 201014 l wydaje sie ze robisz cos mega trywialnie glopiego niestety i dosc ciezko stwierdzic co dokladnie. Jesli sobie nie poradzisz nagraj wideo co robisz krok po kroku to i latwo sie zobaczy co tam sie zlego dzieje.
Napisano 7 Październik 201014 l Nie....ale będę miał-już niebawem ...bo każdy grosz odkładam do skarbonki:) Eh...zmroziło mnie to pytanie, że aż poczułem się jak prawdziwy pirat-przestępca którym na dobrą sprawę jestem:eek: Własnie znajomy mi mówił że gdzieś tam wyczytał że w piratach nie działa Make poly mensh 3D ..i to jest widać przyczyna moich problemów. Mam nadzieje że w trialu będzie wszystko działać jak należy -na który jestem widać skazany + formacik dysku co miesiąc dopóki nie dozbieram tego 2192 zł na orginał....I obiecuje, że już będę grzeczny ! :(
Napisano 7 Październik 201014 l Czyli znasz odpowiedź :) W wersji tej której masz nie działa wiele rzeczy nie tylko make poly mesh 3d :)
Napisano 16 Październik 201014 l Umieszczę tutaj to pytanie. A więc. Jeśli zrobię prostą bryłę w Maxie i wrzucę ja do Zbrusha, pobawię się tam to będę mógł z powrotem wrzucić do maxa nie tracąc jakości? Chciałbym walnąć render w v-rayu. Chyba, że ZBrush ma rendery :P. Pozdrawiam
Napisano 16 Październik 201014 l jesli masz kompa ktory pozwoli maksowi na uciaganie ciezkich meshy to jasne. A pozatym zaintersuj sie decimation masterem z jednej strony a z drugiej dispalcement i normal mapami. Zbrush ma cos na ksztalt renderu, pogoogluj.
Napisano 16 Październik 201014 l Okej. Zrobiłem render. Pochwalę się tutaj moim początkiem prac w Zbrushu :P http://i952.photobucket.com/albums/ae6/MakeMyDay-18/3D%20Models/dziwak.jpg?t=1287234452 508 tys. poly. Chyba za dużo, co? :P
Napisano 20 Październik 201014 l Jakby siaty były zbyt ciężkie, plugin decimation master przyjdzie Ci z pomocą.
Napisano 18 Listopad 201014 l Witam. Mam taki problem że często z nie do końca jasnych mi przyczyn ( jestem bardzo początkujący) obiekt wzięty wprost z tzw. Z -Projects ( tzn kula , głowa , piesek , człowiek itd.) traci swoję właściwości umożliwiające nim rzeźbienie. Wyrażając się precyzyjniej robię tak : 1 ) Wybieram narzędzie z Tool np. kule (3d sphere) albo z Z- projects - są to obiekty w których da się rzeźbić 2) Dodaje do tego ze Subtool np. zębate kółko za pomocą przycisku Append i robię rowek na obwodzie kuli aby ukazać tkwiące w środku zębate kolko. http://desmond.yfrog.com/Himg837/scaled.php?tn=0&server=837&filename=zb1.png&xsize=640&ysize=640 Mogę rzeźbić w owej kluli (z-tool lub Z-projects) lecz co jeśli zechciałbym też wyrzeźbić coś w zębatym kółku ( czyli w tym Z-prymitywe dodanym Append w Subtool ) np. przewiercić w nim dziurki na wylot ? Ok. mogę przerobić tego tzw prymitive (moje zębate koło) na właściwy obiekt 3d za pomocą make poly mensach 3d i wtedy da się w tym rzeźbić ale wszystko inne znika (tzn moja kula z projekow lub tool.) Czy da się to jakoś odzyskać ? W Subtool mam moją kule z wyrzeźbionym rowkiem –(taki „ogryzek”) oraz poniżej koło zębate. Czemu jeśli kliknę na to koło zębate i przerobie je na obiekt podatny na rzeźbienie make poly mensh 3d to wszysto inne znika z tego Subtool oraz z mojego canvasu ? Chodzi mi po prostu o to jak mogę zrobić coś takiego : Najpierw porzeźbić w kuli z Tool. Potem dodać do tego z Subtool jakiegoś prymitywa np. owe koło zębate a następnie także porzeźbić w tym kole zębatym, ale tak żeby mi nie zniknęła pierwotna kula z tool lub jeśli zniknie to aby można było ja odzyskać i złożyć wszystko w całość ? Mam nadzieje że wyraziłem się jasno. Używam wersji 3.1 trial 30 dni. Z góry dziękuje za pomoc.
Napisano 18 Listopad 201014 l Jak ci przeskoczy na nowy obiekt po "make polymesh" to wybierasz spowrotem w menu Tool swój obiekt z subtoolami i gotowe.Jak nie ma twojego obiektu w Tool to widocznie masz za dużo obiektów i sie nie mieści,klikasz na jakikolwiek obiekt z listy,jak wyskoczy na canvas to klikasz jeszcze raz-rozwinie sie wieksza lista z obiektami do wyboru.Wybierasz swojego i gotowe. Nic nie znika w Zbrushu,chocbyś nawalił 30 polymeshy to twój obiekt zostaje na liście tooli i wystarczy go wybrać spowrotem. Pozdro:)
Napisano 18 Listopad 201014 l Witam. Potrzebuję pozbyć się części poligonów z siatki - chcę, żeby po prostu zniknęły. Zadowalający efekt wyglądałby mniej więcej tak: - mam obiekt 3D, - używam brusha Erase w 2.5D w kilku miejscach - znikają pixole. - jest fajnie Bardzo bym chciał, żeby zniknęły mi poligony w 3D. Jednak nie mogę tego zrobić z użyciem 2.5D. Pytanie więc - czy da się uzyskać efekt "usunięcia" poligonów w inny sposób tak, aby można dalej było pracować na obiekcie 3D? Jak? Za odp. serdeczne dzięki z góry! Edytowane 20 Listopad 201014 l przez Swirastlynn
Napisano 18 Listopad 201014 l Najłatwiej przerzucić obiekt do programu w którym można modelować. Z darmowych to Blender, Wings. Exportujesz obiekt do .obj (w zbrushu), importujesz go np. w Wings'sie, usuwasz edge/poly które chcesz, exportujesz do .obj i importujesz obiekt na tym samym sdiv na którym exportowałeś. Wtedy on automatycznie wczyta wszystko co zrobiłeś czyli cały detal, wszystkie przesunięcia, itd. Zmieni tylko siatkę. Edytowane 30 Listopad 201014 l przez Vega
Napisano 29 Listopad 201014 l Witam.. Powiedzcie mi proszę do czego służy funkcja Transform > local symetry ? Próbuje z tym, ale jakoś nie widzę różnicy, w porównaniu z normalną symetrią wywoływaną skrótem klawiaturowym X . Domyślam się z nazwy że funkcja ta zapewnia symetrie ograniczoną do pewnego lokalnego obszaru…Wyjaśnijcie mi w jakich okolicznościach ona działa tak że wiadać czarno na białym że to własnie Lokal symetry ? Czym się ona wyróżnia ?
Napisano 30 Listopad 201014 l Przytrzymaj kursor nad ikonką local symmetry i wciśnij i trzymaj ,pojawi się opis tej funkcji.Ogólnie to jak np. przesuniesz subtoola w bok to włączasz lokal symmetry i masz symetrie wzgledem środka subtoola a nie wzgledem układu współrzędnych. Pozdro:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto