Skocz do zawartości

Obiekt 3D: torcik urodzinowy


mkk3a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio sobie wymodelowałem taki torcik, wlasciwie jeszcze zanim sie zabrałem za Wieze Cisnien, ale jakoś nie mialem czasu aby wyrenderować.

 

Torcik.jpg

 

a tu SIATECZKA

 

Rendering zabrał mi jakieś 14h; modelowanie, shadery i ustawienie oświetlenia 2-3 razy mniej.

 

Wszelka krytyka mile widziana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hehee Marek :D no git juz ci to kiedys napisałem osobiscie ale napisze jeszcze raz pięknie, palce lizac :D Torcik był dla mnie wiadomo przecie ;) No masz cierpliwosc 14h :D

Ogien tez piekny ogolnie takie cos wymodelowac to super sprawa :D

Pozdr i powodzenia !

Edit : Scenka na rekomendacje !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całość wykonana w 3dsmaxie, renderowane w v-rayu, mała postprodukcja (tylko poświata wokół plomieni w PSie).

 

punkt dla AGmakontsa - polewa to meta-cząstestki

 

płomienie są modelowane i na nie nałożony prosty shader (co zreszta widać na siatce, którą też pokazałem)

 

jakby ktoś nie zauważył linka to tu jeszcze raz: http://www.mkk3a.republika.pl/Torcik-wire.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

torcik wypas. zwłaszcza czekolada. :)

 

ale... otoczenie już nie tak bardzo. jakbyś pokusił się chociaż o jakieś sztućce + jakaś szklanka z napojem (imitacja jakiegos stołu)... bo tak to wyszło jakbyś przybiegł do mnie do pracy i w studiu na białym płótnie trzasnął fotkę swojego torciku :]

 

ale brawo za imo realistyczny renderek :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było tak słodko to coś skrytykuje :)

jest masa darmowych czcionek w internecie a ty wyrałeś złą :/ nienadaje się zbytnio tutaj bo ma ostr krawędzie a prawdziwej czekolady tak nie podocinasz :P ....ostatecznie mogłeś te krawędzie zaokrąglć :)

ponadto jakoś nieciekawie wygląda połączenie między tortem a świeczkami

i tak wogóle to co na nim jest napisane i po jakim języku ???? happy birthday potrafie rozczytać ale trzeciego słowa nie :/ chyba że to tylko ja jestem jakiś ułomny :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie wszyscy, którzy sie wypowiadali - dzięki za miłe słowa :)

 

Gedeon - mowisz tylko o czekoladzie w napisie czy te na obrzeżach też? bo to jest dokladnie ten sam materiał. poza tym większość akurat chwaliła ten shader...

 

javor - czcionka faktycznie niezbyt oryginalna. ale jakoś nie przyszło mi do glowy, aby poszukać jakąś ciekawszą w necie.

ostre krawędzie ma dlatego, że ustawilem mały stopien interpolacji, aby zaoszczędzić na polygonach (na 128 ramu samo otwarcie 3dsmaxa to jest wyzwanie), a dodanie meshsmootha strasznie kaszaniło siatkę. no i juz tak zostało.

Napis ogólnie rzecz biorąc jest po angielsku :) Happy birthday dobrze rorszyfrowałes. Imię to Tuisku. Dziwne, ale akurat takie sobie wymysliłem ;) Heh, i tak sie dziwie, ze przez tobą jeszcze nikt sie o to nie spytał.

 

za krytyke tez dziekuje (a nawet bardziej :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh fajne:) ale jakos mi sie bardziej podoba wersja z siateczka niz gotowiec:) nie wiem moze to te metaparticle... heh

 

hmmm jedno mnie zastanawia, majac 128 ramu, chcac zaoszczedzic na poly, nie dawales duzej interpolacji - ok, to czemu nie mymodelowales czekolady? moze bylo by to trudniejsze i dlugo trwalo, ale uzywajac spline'ow jednak poszlo by szybko, render poszedl by znacznie szybciej, zaoszczedzil bys w scenie na szybkosci i polygonach (jak widac maja duze zageszczenie siatki, co widac tyko w obszarach bez dofa).

 

uzywalem kiedys w jakiejs pracy metaparticli i wiem ze one licza sie strasznie dlugo (na slabym kompie - twoje 128mb to malutko)... i to mi nie pasuje wlasnie, obciazaja znacznie procesor, a render sie wydluza nawet kilkukrotnie, sa tam jakies opcje ukrywania itp w particlach ze w renderze dopiero to widac co i jak, wiec w pracy nie obciaza czasem tak bardzo.

ale z tego co widze jednak musiales miec wiekszosc particli pokazanaych we viewportach, zeby jednak ustawic emiter odpowiednio.

 

wiec gratuluje cierpliwosci:) i fajnie ze ktos pamieta jeszcze ze sa w maxie particle i metaczasteczki, a nie od razu na pluginy leci bo nie wie ze max ma takie fajne opcje:) heh

 

wyszlo piknie:)

szkoda ze nie uzyles maxowego fire'a, jak sie dobrze ustawi to wyglada naprawde piknie:) a nie obciaza sceny wogole, jedynie render sie liczy sekunde-dwie dluzej:)

render ma klimaci, ale dalej obstaje ze z siateczka wersja mi sie bardzije podoba hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DraB - pff... ale żes wymyślił :) ta wersja renderowała mi sie ponad 14h i to w dodatku na kompie, do ktorego nie ma codziennie dostępu (na moim trawałoby pewnie 2x dłuzej). Wiec w najblizszym czasie raczej nie...

A po co ci wieksza rozdzialka, jesli mozna spytac? :)

 

zio_mal - szczerze mowiąc, splajnami raczej niezbyt dużo sie bawiłem, jedyne co umiem z nich zrobić to jakiś tekst, albo szklanke z pomocą modifier Lathe. poza tym nic...

Czemu wersja siatki podoba ci sie bardziej? Chodzi ci o zbyt duży DOF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkk3a - wersja z siatka nie ma dofa o ile dobrze widze:) moze dlatego, no i ten jednolity kolor i biala siateczka:) a metapartickle wygladaja super w tej formie heh na nich skupia sie duza uwage, geststa siatka, wygladaja jak jakas rtec heh

jakbys zmniejszyl dof na renderku to moze by mi bardzije w oko wpadlo ale dla jednej osoby heh nie ma chyba sensu zmieniac pracki skoro innym lezy tak jak jest:P

 

DraB - odpal maxa i wcisnij F1. a jak nie to google twoim przyjacielem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności