Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Otóż to właśnie - powodem dla którego obecnie maluje się tak a nie inaczej i tworzy takie czy nie inne koncepty jest dominacja "bezpiecznego" stylu, narzucanego najprawdopodobniej przez tych którzy sypią groszem. Dla nich to tylko pozycja w bilansie, oni myślą przez pryzmat minimalizacji ryzyka a nie rozwojowych koncepcji.

Paradoksalne jest to, że sami pod sobą kopią dołki. Żeby rzeczywiście wygrywać trzeba imo iść va banque - także koncepcyjnie. Grając zachowawczo ugra się niewiele. Ale grając ostro można stracić... :)

 

W międzyczasie pojawił się update. Ładna dziewczyna z tej księżniczki. Tak ciekawie, nie nudno ładna :) I zacne ma argumenty, że tak to ujmę :D

  • Odpowiedzi 377
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość piofoks
Napisano

Robot bomba :) już teraz mi się podoba ... jak dla mnie naj jest wersja z płomieniami

pozdr

Napisano

genialne prace - nieuzywanie tekstur widze jako duzy plus- gdyby dac tobie kartke i olowek to tez bys pokazal to co wymysliles

Napisano

ech gdybym mógł wybierać w jakim stylu rysuję konkretną rzecz to chciałbym mieć taki jak twój w "menu" ;) chyba trzeba poćwiczyć wyciąganie rysunku z szybkiego szkicu grubym pędzlem - nieźle łapiesz "ujęcie" grubaśnym pędzlem a potem możesz realistyczny detal z tego wyciągnąć - ech no namieszałem ale to właśnie chciałbym umieć a ty to umiesz :)

Napisano

A spróbuj mi tylko dotykać tego ognia, powinieneś ubezpieczyć ręce :D.

Ruski mech po prostu miażdży, poczułem się jak ta ziemia pod jego stopami.

Ja powiem, że sam osobiście jestem przeciw czerni w pracach, dlatego, bo brudzą.

Teraz jednak zauważam, że gdy czerń trzyma się w ryzach, jest ona uporządkowana, i nie miesza się z kolorem, wygląda to bardzo dobrze. Oczywiście sam wole grać kolorem i kontrastami, by uzyskiwać ciemny kolor bez czerni, ale mimo to, została ona uszlachetniona w moich oczach :). Ba! Przyznam szczerze, że dopiero, gdy zaczęto mówić o czerni, zorientowałem się, że występuje w twoich pracach - po prostu fenomenalne :).

 

pozdrawiam

Napisano

ruski mech mocny! bardziej podoba mi się wersja bez płomieni, jednak przydałby się jakiś mocniejszy akcent żeby przełamać jednolitą kolorystykę robota.

Napisano

Nie wiem jak to się stało ze nie widziałem do tej pory wielu prac z tego wątku, ale lubie takie niespodzianki :D. Mech zamiata kolorkami!!

Napisano

ladnie ladnie - choć z tą symboliką rosyjską bym nie przesadzał ;) - żeby nie było tak że gwiazdy będą wszędzie- tak naprawdę już te na przodzie są już trochę za gęsto- jeżeli jest widoczna gwiazda na "czole" to ta boczna jest za blisko - mogłaby być np gdzieś na kuprze tego mecha

Napisano

Pierwsza bardziej efektowna, większości ludzi będzie się podobać ta wersja. Jakieś nieduże iskierki tu i ówdzie mogłeś dać... Eco ma rację - symboli jest dość. Teraz możnaby coś dorzucić z napisów - numer, jakieś oznaczenia cyrylicą. Te "oczy" na brzuchu odpuszczasz czy dasz tam jakieś światełko ?

Chyba z tą czernią zaczyna działać jak trzeba... Po dodaniu czegoś "na wierzch" sprawuje się nieźle.

Napisano

ok dzieki za odzew

tak mysle ze pojde raczej w strone subtelniejszych plomieni albo w ogole je wywale

napisy sie pojawią w sumie wrzucenie ich na koniec moze mi namieszac

w kompozycji wiec lepiej zrobie to zawczasu

 

te oczy czy w ogole dziob mecha to ma byc glowny punkt kompozycji

jeno musze jeszcze poustawiac odpowiednio hierarchie

latwe to nie jest bo w miare nakladania detalu to moje pierwsze, szkicowe zalozenie kompozycji sie rozłazi. Co spogladam na poprzednia wersje to zawsze wydaje mi sie lepsza. Znacie ten ból tworzenia :D

 

wyczekujac na moment az mi sie zachce dalej w mechu grzebać

dokonczylem inne maluny

pierwszy to pokolorowany stary spidziak

wioska1.jpg

+obwiusowe ziarno

wioska2.jpg

 

jakies stare testy pedzli

smokocosio.jpg

 

i nowsze

dziwnespejsszipy.jpg

Napisano

Jeszcze będę przez ciebie płakał. Zobaczysz... przez ciebie!

A tak seryjnie, to genialny ten podkolorowany speed.

 

pozdrawiam

Napisano

Ech fajne, a powiedz skąd bierzesz pomysły na konstrukcję tych wszystkich swoich tworów - pisałeś że większość prac robisz z wyobraźni, ale taki etap na którym pracowałeś głównie z refek też chyba musiałeś przejść. Mam rację ?

Napisano

dzieki ziomy

SBT: Tym razem nie masz racji :)

Od zawsze bazgralem sobie dlugopisem po zeszytach to co widzialem w grach czy filmach

wymyslalem sobie nowe stworki do diablo , czy takie fikuśne miecze jak widzialem w obrazkach z warhammera.

Duzo pomyslow tworzy sie na bierzaco podczas malowania, macham jakies krechy i plamy i cos sie z tego powoli wyłania.

 

cyzeluje teraz stara pracke ale zanim skoncze to rzeknijcie łaskawie czy cos nie gra.

krasnalalpinista.jpg

pozdro

Napisano

Jeśli chodzi o ten obrazek ostatni - pytasz czy coś nie gra. Hmm... Ja mam niewyrobione oko, więc zupełnie wrażeniowo - dłonie wydają mi się mieć różną wielkość (ta trzymająca zapałkę wydaje mi się jakby nieco większa). Proporcje bardzo niskiego, ale krępego i mocnego mężczyzny wydają się być zamierzone i nadają charakteru, więc tutaj trudno się przyczepić. Ucho ma troszkę dziwną kolorystykę, ale może to z zimna :D

 

Co do refek. Wierzę. Sam bym tak chyba nie umiał jednak. Ciężko mi sobie wyobrazić, że siadam i przez 10-15 lat pracuję niemal wyłącznie z wyobraźni i po jakimś czasie zaczyna wychodzić coś co "ma ręce i nogi". Może nie dość precyzyjnie się wyraziłem - nie chodziło mi o kopiowanie na żywca ze zdjęć czy innych twórców, ale obserwację, kompilację materiału w głowie i wnioski w postaci czegoś nowego. Ciężko mi sobie wyobrazić że coś powstaje z niczego, bez odwołań - mniej lub bardziej dosłownych.

Napisano

Ja jak patrze na te kolory to jestem w niebie, takie nasycone , żywe, dające to uczucie zachodzącego słońca , oddające klimat - miodzio :D

a przyczepić nie mam się za bardzo do czego, sam narazie nie potrafię się dopatrzeć errorów

może coś dodać do scenki choć itak jest sympatyczna ? rozszerzyć, większy kawałek górki w tle pokazać i wysokość na jakiej stoi, przepaść w dole , teraz to już zmyślam :P

może wpadniesz Łukasz w moje bazgroły z jakąś złotą myślą :P ?

Napisano

A ja bym chyba kadru troche dał, szczególnie za plecami bo tak ciasno się robi, i może bym wygasił nasycenie tej góry zaraz obok twarzy bo odciąga moja uwage mocno. Poza tym kolory boskie i fajny klimat, dawaj wiecej!

Napisano

Ostatni obrazek przesliczny-jak wykonczysz detal do konca to bedzie warte jakiegos awarda napewno, jedyny mankament to to ze jest za ciasno, podnies moze do gory jeszcze bardziej i dodaj troche otoczenia... i bedzie prefekto!

Napisano

Wszystko piknie i zacnie.. tylko balans letko lezy. To glownie dlatego, ze nie ma ciezaru jasno na jednej nodze. Ta noga, ktora znajduje sie na dole powinna dostac prawie caly ciezar ciala i byc wyprostowana. U Ciebie jest lekko ugieta a ciezar ucieka z jego prawego biorda lekko do przodu. To mala koreta a lepiej dociazy krasnoluda.

Napisano

dzieki za krytyke

cofnalem mu prawa noge i porobilem jakies pomniejsze korekty

mysle ze juz wystarczy tego dziubania, wystawiam go jako finiszed 2d

wiec jakby ktos chcial cos dodac to tamze zapraszam

krasnal12002kopia.jpg

 

a tymczasem robie obrazek z barbarzynka

i juz mam przeczucie ze cos z nogami nie gra

 

barbariankakopia.jpg

Napisano

Jej lewa noga chyba powinna być po prostu wyprostowana. Teraz wygląda na napiętą przez to lekkie zgięcie.

Krasnolud hmmm... głupio to zabrzmi i dziwne w sumie ale na łopaty rozkłada mnie jego sweter =] Ekstra materiałki pokazane no i wogóle no.. =]

Napisano (edytowane)

Ta nozke mozna ukaazac w fajny dynamiczny sposob, wlasnie taka wyprostowana, lecz i napieta.

 

Postaram sie podac cos , co mniejwiecej pokaze o co mi chodzi.

Mocno podkreslam, mniejwiecej :)

 

character_study_07_by_tahra.jpg

 

 

Raiga____by_AlexPascenko.jpg

 

Frazetta_homage_small.jpg

 

 

Mam nadzieje, ze sie na cos przydalem.

 

 

p.s W praktyce roznie to bywa, zwlaszcza z barbarzyncami, ale swiat zapewne nie pogniewal by sie gdybys pozbawil ja helmudzkich rysow twarzy i zrobil jakas piekna "bestyje" hehe. OT moje skrzywienie do sexownych babeczek. Za duzo obrazkow i komiksow z lat 80'tych sie za dzieciaka naoogladalme i tak mi zostalo.

Edytowane przez ICE
Napisano

emilius: no nadziubałem sie przy tym sweterku co niemiara, fajno ze sie podoba

icecold: pewnie bedzie cos zblizonego do 3, jeno u mnie dochodzi jeszcze reka z toporem jako dodatkowy balans i kiedy koryguje ustawienie nogi to burzy mi sie pewna pierwotna fajność pozy. Buźka dosyc szkicowa jeszcze jest, bedzie ładniejsza ale w tej samej konwencji.

 

pozdro

Napisano

Prace wypas poczawszy od pierwszego postu :) chyba nikt na tym forum nie buduje bryly tak jak ty + mega kolory + swietne swiatlo ... czego chciec wiecej ;)

Co do ostatniej pracy to racja z nogami cos nie gra no i tak jak juz wpsomniales z reka trzymajaca topor jak lewa strona jest bardziej dynamiczna (noga na skale + reka trzymajaca helm) tak prawa jest strasznie sztywna i wszystko schodzi do pionu. Kolory sa swietne :)

 

I jeszcze pytanie jak dlugo juz sobie tak malujesz? ;> i ile zajmuje ci taka jedna praca skonczona?

Napisano

te światło czasem jak dla mnie takie rodem z 3d wyjęta nie mówię ze wszędzie ale czasem mi osobiście średnio się podoba :)

 

pełen szacun za bryłki masz bardzo na miejscu :)

Napisano

madts: w kompie maluje sobie od zdaje sie 2004, wczesniej troche farbami.

krasnal zabrał ze 30 godzin pewnie, moze i wiecej bo to odgrzewany kotlet

 

tymczasem skonczylem mecha, no chyba ze wyłowicie jakies niewybaczalne błędy:

sovietmech.jpg

Napisano

Robot wypasiony, chociaż bardziej podobała mi się poprzednia kolorystyka - lepiej współgrały kolory zimne z ciepłymi.

Na wipie natomiast ten pan gdzieś zgubił połowę twarzy. Ale kolory ok :)

Napisano (edytowane)
Napisano

Paanie bo to takie 3-4 godzinne prace w wiekszosci, po tym etapie dopiero sie roznicowalo walor poszczegolnych elementow, materialy itp

martwe to cwiczenia przygotowujace na egzamin na asp w sumie, wiec chodziło glownie o zrobienie pracy w okreslonym czasie

pozdro

Napisano

z rysunku to te dwie ostatnie najbardziej mi sie podobają. W twoich pracach generalnie dominuje brak powietrza; troche takie horror vacui- przeładowanie detalem, strach przed czystą kartką papieru. Z jednej strony dobrze, ze masz cierpliwość do detalu w tradycyjnym rysunku, ale z drugiej strony chyba nie wiesz kiedy przestać go rysować. Także może następnym razem, myśl bardziej nad KOMPOZYCJĄ (kompozycja to nie tylko ustawienie kadru; to również rozmieszczenie obiektów w kadrze..) i nad FOKALEM - czyli CO CHCESZ żeby było widoczne na pierwszy rzut oka: co jest najważniejsze w pracy. Takie coś widać w tych dwóch ostatnich pracach właśnie: gdzie skupiłeś się na głowie i konturze, lub głowie i tkaninie na której siedzi modelka.

Takie działanie jest o wiele bardziej estetyczne niż rozrysowywanie drugiego, trzeciego piątego ntego planu ze szczegółami ;)

 

a druga rzecz: uważaj na fakturę. Wszystko robisz tą samą metodą; masz bardzoi mechaniczną kreskę. Fajnie by było gdybyś czasem zamiast siankiem, pociągnał obrazek rozcieńczonym tuszem (fajnie sie maluje starymi pociętymi skarpetkami :P) kiedy chcesz by jakaś część była ciemniejsza. Albo np myśl o wzorkach: np paski w tle, kropki, groszki, wiesz; troche takiego abstrakcyjnego a nie narracyjnego myslenia :)

 

ale genralnie spoko obrazki, naprawdę :D

 

PS: ten rysunek z dworca lepiej by wyglądał gdybyś nie zarysował nieba. bo wszystko robi sie strasznie szare; bo nie używasz kontrastów w konkretny sposób.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności