mirach Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 Glowe, zamiast z cylindra, zrob z kuli, bedzie o wiele bardziej realistycznie, bo teraz troche odstaje od calosci :D
gumaCK Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 Kazuniu: W magazynie 3D FX są zamieszczane podstawy 3d maxa w formie videotutoriala. Masz tam wszystkie podstawy wytłumaczone w możliwie prosty sposób i co najważniejsze po polsku. Obecnie w sklepach do dostania jest już 3 nr,ale wcześniejsze da radę zamówić u wydawnictwa/redakcji :)
GerL@nT Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 Fajne, pamiętam jak ja zaczynałem wszystko robić booleanem. Zrobiłem nawet celę więzienną z łóżkiem piętrowym, kibelkiem, zlewem, stolikiem i krzesełkami xDDD Hehe, i wszystko za pomocą booleana:) Zrób tak: kliknij prawym na obiekt convert to -> editable poly. Jak to zrobisz to pobaw się paskiem na prawo:)
Wafer Napisano 17 Maj 2008 Napisano 17 Maj 2008 Kup sobie to: http://helion.pl/ksiazki/cwmax9.htm Ja kupiłem... i choć mistrzem po tym nie zostalem, to napewno zaoszczędziłem kupe czasu, mała i tania ksiązeczka na 2 dni, choć mi zajeła 2tygodnie.... dzięki której nauczysz sie naprawde duuuuuzo w porowniau do jej rozmiarów... polecam jaknajbardziej :)
Master Kiełbaster Napisano 17 Maj 2008 Napisano 17 Maj 2008 Fajne, pamiętam jak ja zaczynałem wszystko robić booleanem. Zrobiłem nawet celę więzienną z łóżkiem piętrowym, kibelkiem, zlewem, stolikiem i krzesełkami xDDD Hehe, i wszystko za pomocą booleana:) Zrób tak: kliknij prawym na obiekt convert to -> editable poly. Jak to zrobisz to pobaw się paskiem na prawo:) tu chyba nawet booleana nie ma :P ode mnie *****
floo Napisano 17 Maj 2008 Napisano 17 Maj 2008 kazuniu dobrze ci idzie... :P jeszcze jakieś kilka lat i powinno się to zmienić... :P dużo tutoriali przed tobą... ;) powodzenia!!!
loko Napisano 18 Maj 2008 Napisano 18 Maj 2008 Proszę kazuniu, to mój tutorial o tym jak zacząć zabawę z Maxem ( a konkretniej zrobić regał ). Jak coś jest nie tak to powiedzcie, mogę zawsze skasować
Levus Napisano 18 Maj 2008 Napisano 18 Maj 2008 Co Wy chcecie od tego box-ludka:p Ja np pierwszy model nie lepszy zrobiłem jak się uczyłem primitivy przesuwać:D
tomdv Napisano 19 Maj 2008 Napisano 19 Maj 2008 (edytowane) Ludek fajniejszy od armaty (?). Przynajmniej bez podpowiedzi widać, że to ludek. Armata wymaga wprowadzenia w klimat. Zapisz gdzieś te prace. Po pewnym czasie zrobi Ci się ciepło na sercu jak je znowu zobaczysz. Edytowane 19 Maj 2008 przez tomdv
psoiree Napisano 27 Maj 2008 Napisano 27 Maj 2008 Witam. Również wczoraj zacząłem bawić się 3dMaxem, i to ten temat mnie właśnie do tego skłonił. Nie wiem jednak w czym widzisz problem, gdyż po zainstalowaniu maxa i uruchomieniu go, pojawia się okno z Videotutorialami które wyjaśniają podstawy. Następnie po nich, trafiasz na strone http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=11006495&linkID=9241175 gdzie na samym dole ściągasz wszystkie te tutoriale i masz je w formie wygodnej książki. Jeżeli brakuje Ci plików to na tej stronie masz je podane do każdego działu. Max nie taki straszny jak go malują i dostarcza niesamowitej zabawy ;)
maxofp2p Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Witam wszystkich userów ponownie:) Po mojej długiej nieobecności na forum(gdyż zbierałem fundusze na 3D maxa) postanowilem powrócić z nowymi pytaniami dotyczących 3D maxa 8 i pytanie brzmi następująco: Czy są jakieś tutoriale na temat tworzenia charakterów( nie mówię o gotowym modelu bipied chyba ze da sie go mocno zmodyfikować)??? Wiem ze to długa robota będzie. Jeżeli ktoś zastanawia sie dlaczego od tego chce robić odpoiwedź prosta wystraczy ze mam 400 tutoriali z martwa natura typu domek itp
hcpiter Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 te 400 tutoriali z martwa natura przerob na poczatek bo chyba nawet nie wiesz do czego sluzy biped...
maxofp2p Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 te 400 tutoriali z martwa natura przerob na poczatek bo chyba nawet nie wiesz do czego służy biped... No biped to jest szkielet charakteru z tego co ja wiem i mozna go jakoś przerabiać narazie wiem tyle ze mogę bipeda na szkieleta male lub female wybrać oraz to jest najprostrzy sposób do robienia prostej animacji a mi chodzi o modelowanie indywidualnego charakteru który nie przypomina kanciatego bipeda. Więc chyba troszke na ten temat wiem a jeżlei chodzi o tutoriale z matrwa naturą mam ich przesyt jak narazie zrobiłem ich tylko 20.
Gomez Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Chodzi ci o modelowanie postaci chyba ? Jesli tak to poszukaj tutoriali tak jak znalazles tamte 400.
mrkrzysiek Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 do wymodelowania postaci w 3d maxie potrzebny ten tutorial http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp
maxofp2p Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 do wymodelowania postaci w 3d maxie potrzebny ten tutorial http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp O takie coś mi wlaśnie chodziło dzięki wielkie:)
piksar Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 No biped to jest szkielet charakteru szkielet charakteru to psychika
hcpiter Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 No biped to jest szkielet charakteru z tego co ja wiem i mozna go jakoś przerabiać narazie wiem tyle ze mogę bipeda na szkieleta male lub female wybrać oraz to jest najprostrzy sposób do robienia prostej animacji a mi chodzi o modelowanie indywidualnego charakteru który nie przypomina kanciatego bipeda. Więc chyba troszke na ten temat wiem a jeżlei chodzi o tutoriale z matrwa naturą mam ich przesyt jak narazie zrobiłem ich tylko 20. noo duzo wiesz, to teraz juz mozesz robic bardziej pro modele ! poka co wyszlo z tych 20stu przerobionych tutkow lepiej...
Temporal Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 biped moze nie wyglada za ciekawie no ale on nie sluzy jako glowny model jest raczej narzedziem do animowania wlasnego modelu wiec modyfikacja bipeda to glupota choc przyznam ze widzialem tutki jak autor przerabial bipeda na zwykly model heh ... co do modelowania postaci to w sieci jest wiele takich tutorialow i nawet w samym maxie mp np low poly postac pilota i na poczatek napewno bardzo pouczajace to jest.
francez Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 Podepne się pod rozpoczynającego ten wątek. Możecie mi polecic jakąś fachową literaturę odnośnie nauki animacji, nie zależy mi na infatylnych animacjach z bipedem, tylko coś o odrobine większym wyrafinowaniu. Jakieś podstawy z niej mam, ale po przeszukaniu neta specjalnie żadna pozycja nie wpadła mi w oko. Poleccie coś ciekawego prosze, ewentualnie jakiś link do rozbudowanych animacji tutków również nie wzgardze :) Mam nadzieje, że mnie nie odeślecie do google, ani innych wątków na forum które przejrzałem.
Gomez Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 amazon.com i wpisz animation 3d lub 3d animation, potem szukasz w empiku i zamawiasz. Jesli chcesz za free i swiatowej jakosci dziela to szukaj, to podstawowa umiejetnosc w internecie :]
_Arti_ Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 Zawsze zostaje http://www.wikipedia.pl i tamte wypociny na temat 3D :P
Gość 3DSMAXUSER Napisano 10 Lipiec 2008 Napisano 10 Lipiec 2008 (edytowane) Witam jestem nowy a oto moja pierwsza praca: Jabłko:) Proszę o porady i tutoriale jak zacząć Gdzie jest to Edges faces z poradnika??? Edytowane 10 Lipiec 2008 przez 3DSMAXUSER
prrrszalony Napisano 10 Lipiec 2008 Napisano 10 Lipiec 2008 jeszcze macie siłę odpowiadać... :D toż ten dział jest pełen tutoriali, a Wy jeszcze chcecie do nich linki? :D ech... ...aż mi się przypomniał mój pierwszy/jedyny model w 3ds max... szafeczka tak... wiem... zmarnowałem taki dar xP
Tomala Napisano 10 Lipiec 2008 Napisano 10 Lipiec 2008 3DSMAXUSER wciśnij F4 to będzie to edged faces. A żeby wiedzieć skąd się to wzięło kliknij prawym na nazwę okna widokowego w jego lewym górnym rogu.
Gość 3DSMAXUSER Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 Może mi ktoś przesłać jakąś teksturkę i wytłumaczyć jak oteksturować ten obiekt? Jestem początkujący i jeszcze za bardzo się na tym nie znam.
Gość 3DSMAXUSER Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 (edytowane) Dobra udało się szafka : I jeszcze stolik mojego pomysłu: Teksturki znalazłem na stronie www.okleiny.info :) Oceńcie moją pracę. Edytowane 11 Lipiec 2008 przez 3DSMAXUSER
hcpiter Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 to chyba jest jednak prowokacja :D A jak nie to jeszcze duuuzo masz do nauki :) poczawszy od textur gdzie mapowanie jest zjechane do samego modelowania az po rendering :] edit : Moze narazie wstrzymaj sie z pokazywaniem swoich wypocin na forum a cwicz sobie i jak zrrobisz cos co naprawde Tobie sie spodoba zloz temat wip lub 3d i pracuj dalej :)
Gość 3DSMAXUSER Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Oto moja następna praca piszcie co poprawić lub podsuńcie jakiegoś tutka:)
dawid.barracuda Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Witam wszystkich grafików :) Wiem, że pytanie pewnie się już pojawiało, ale muszę się zapytać: Jak zacząć modelować coś konkretnego? Wiem, że to pytanie błahe, ale proszę, piszcie jak Wy zaczynaliście. Pozdrawiam! :) PS: Przerabiam tutoriale, ale to mi nie przynosi wielkiej satysfakcji takiej jak przy własnym modelu stworzonym od zera.
heaven Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 cwicz cwicz cwicz. wszystko przyjdzie z czasem. nieda sie od razu zrobic eleganckiego modelu. ja cwicze juz jakis czas i dopiero od niedawna zaczyna sie to podobac ludziom. pzdr.
gregorjan Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Jeżeli modelownie czyiś modeli nie przynosi tobie satysfakcji. To zacznij modelować swoje rzeczy, wzorując się na technikach które pokaują w tutkach pozdrawiam
ac1d Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 J też dopiero zaczynam i mogę Ci podpowiedzieć tak :) stwórz na scenie box i modeluj z niego coś konkretnego :) to jedna z technik pozdrawiam
mkeruj Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Tutki nie są po to żeby modelować konkretne rzeczy, tylko żeby załapać o co chodzi. Czasami fajne kruczki są w nich pokazane. Ja na przykład utknąłem kiedyś na zatemperowanej końcówce ośmiokątnego ołówka - a rzecz do zrobienia w minutę. PZDR mkeruj
dawid.barracuda Napisano 14 Lipiec 2008 Napisano 14 Lipiec 2008 cwicz cwicz cwicz. wszystko przyjdzie z czasem. nieda sie od razu zrobic eleganckiego modelu. ja cwicze juz jakis czas i dopiero od niedawna zaczyna sie to podobac ludziom. pzdr. Jak możesz "heaven" to zajrzyj na: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=51411 To mój post i oceń jak możesz :) Oglądałem Twój wątek o pokoju. Świetne krzesło i reszta :)
palmer Napisano 14 Lipiec 2008 Napisano 14 Lipiec 2008 ja polecam wziasc udzial np w kolejnej "Bitwie" .... jest temat.....jest motywacja ...... to moim zdaniem najlepszy poczatek. Sam zaczynalem modelowanie przedmiotow i konczylo sie to po 1-2 dniach pracy znuzeniem i brakiem checi ... Jednak gdy wstawisz swoje dzielo na forum (WIP) ...bedziesz naprawde mial motywacje do pracy ... powodzenia !
dawid.barracuda Napisano 14 Lipiec 2008 Napisano 14 Lipiec 2008 ja polecam wziasc udzial np w kolejnej "Bitwie" .... jest temat.....jest motywacja ...... to moim zdaniem najlepszy poczatek. Sam zaczynalem modelowanie przedmiotow i konczylo sie to po 1-2 dniach pracy znuzeniem i brakiem checi ... Jednak gdy wstawisz swoje dzielo na forum (WIP) ...bedziesz naprawde mial motywacje do pracy ... powodzenia ! Ale ja już zamieściłem swoją pierwszą pracę/dzieło xD na forum WIP. Jak możesz, zobacz link http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=51411 i nie żałuj krytyki :D chce znać wasze opinie :)
prrrszalony Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 hej, czemu tu na forum nie ma działu na modele nubów? :P
Tayos Napisano 14 Sierpień 2008 Napisano 14 Sierpień 2008 Witam, studiuje wlasnie tutorial dotyczacy tworzenia tostera, lecz natknelem sie na pewien problem, otoz nie wiem jak stworzyc raczke do tego tostera (link: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/toaster/toaster_09.asp ). Nie wiem czy ta "raczka" ma byc odzielna czescia czy ma byc polaczona z tosterem, jezeli ktos by napisal jak to zrobic, bylbym dozgodnie wdzieczny. Pozdrawiam
Przybysz Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 Jak na moje oko to w tutku każą robić Shift+Drag, tylko nie mam na klawiaturze przycisku Drag :/
zgred Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 tylko nie mam na klawiaturze przycisku Drag :/ No cos Ty, masz jakas wybrakowaną klawiature :P Drag - przeciagnij... Naciskasz shifta i przeciagasz troche 'do przodu' te zaznaczone polygony, czyli jest to oddzielna czesc.
alwayslags Napisano 27 Wrzesień 2008 Napisano 27 Wrzesień 2008 witam, chcialbym zaczac nauke 3ds max od samych podstaw. jestem zielony jesli chodzi o takie rzeczy dlatego prosze o jakies przydatne linki skad bede mogl sie nauczyc podstaw 2d/3d animacji etc;) dzieki z gory za pomoc.!
Rekomendowane odpowiedzi