Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

Niebo dodane w PS. Kanał alpha to podstawa bo masz od razu wszystko spasowane. Jedynie schodki powstają na zbyt kontrastowych kolorach np tam gdzie miałem pień i prawie białe niebo więc w PS trzy razy kopiuje nowe niebo z maską aby jak najbardziej to zniwelować. DOF dopełnia reszty. najlepiej to już od razu dać dobre tło ale nigdy nie mam czasu na szukanie odpowiedniej bitmapy przed renderem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

bo trzeba renderować z czarnym backgroundem jeżeli niebko ma być podkładane w fotosklepie.

 

potem po zastosowaniu alfy do wycięcia tego czarnego backgroundu należy użyć opcji do usuwania czarnych śmieci z pogranicza koloru i przezroczystości .

 

layer - matting - remove black matte

 

wtedy jest czysto sucho i pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię tak jak zdeno, ale do usunięcia czarnych śmieci używam layer > Defringe. Też dobrze działa - również przy innym niż czarne tło.

 

pob07.jpg

 

pob06.jpg

 

pob04.jpg

Edytowane przez SWRSC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWRSC: Bardzo fajnie to wygląda. Nie masz wrażenie ze słonce jest za słabe ? Szczególnie na tym ostatnim to widać. Po cieniach widać że jest wysoko jeszcze.

Zdradzisz trochę setup ? Jaki Color Mapping ? jaka kamera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginał był bardziej kontrastowy, ale stwierdziłem, że to osłabię (gamma) żeby pokazać bardziej ciemniejszą elewację.

 

Co do setupu, to LWF, color mapping linear oczywiście (praktycznie wszystkie moje rendery to linear, również wnętrza). Kamera fizyczna, świecone HDRI + direct maxowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszyscy te exteriory wrzucają, że aż też postanowiłem spróbować. Model samego budynku, znaleziony gdzieś na necie, moja cała reszta... nieba jużmi się nie chciało podmieniać.

 

ext2.jpg

 

A zatem jak to się robi? Co byście zmienili, jak, dlaczego? ;)

 

Sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem - za ostro. Tzn za duże kontrasty - w cieniu nie widać za dużo, w pełnym słońcu biel jest za ostra - tracisz detal na tym.

 

Więcej GI mniej kierunkowego światła. Jeśli to VraySun + VraySky, podkręć Sky tak 3x i spróbuj kamerą kompensować przepalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWRSC - wypasione te domki, troszeczkę bajkowo wyszły, ale świetnie wyglądają. Ode mnie taki wip, modelowane ze zdjęcia z jakiejś księgi z wnętrzami. Miałem problemy z oświeceniem, ostatecznie stanęło na vraylight w oknach, IRR + Brute Force (przy LC robiło się strasznie jasno pod schodami, nie wiem czemu) i CM Reinhard 1,5 0,6 2,0 (wiem, przedziwnie, ale wygląda chyba nieźle). Kamera zwykła, render prosto z maxa bez postpro.

interior31.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pressenter

 

ja w sprawie wizek jestem laikiem mocno...ale wydaje mi się, że przede wszystkim kompozycja trochę kuleje (co jest zresztą bardzo częste w wizkach imo)

 

pokazujesz sporo nie istotnych rzeczy (duuużo nieba i nudnawe przyziemie)...można powiedzieć, że miało to dać oddech kardowi...ale z drugiej strony "dopychasz" go z lewa i prawa zielenią (kolejny popularny 'grzech' wizek :) )

 

ja wiem, że są różne trendy w wizkach..zwłaszcza tych deweloperskich...ale chyba podstawowym celem jest jednak pokazanie budynku jako takiego...bardziej niż stworzenie ładnego obrazka....często jest tak, że elementy drugorzędne grają dominującą rolę i "przygniatają" obiekt..

 

oczywiście to jest moje zdanie tylko :) jak mówię mało mam doświadczenia z tym..i raczej z drugiej strony...

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pressenter polecam wyskoczyć samemu na łowy. My cały czas na własnych zasobach jedziemy.

 

Ta, tylko mam strasznie szitowy aparat. :|

 

W tym przypadku dobrze wygląda takie niego bez chmur.

O co chodzi z tymi białymi drzewami?

 

A są sobie, i kwitną. :D

 

moim zdaniem - za ostro. Tzn za duże kontrasty - w cieniu nie widać za dużo, w pełnym słońcu biel jest za ostra - tracisz detal na tym.

 

Więcej GI mniej kierunkowego światła. Jeśli to VraySun + VraySky, podkręć Sky tak 3x i spróbuj kamerą kompensować przepalenia.

 

Dzięki, właśnie sprawdzam innego seta, troszkę bardziej stonowanego, zobaczymy.

 

krzaczki tez sa za ciemne, piekny sloneczny dzien a one w cieniu sa wrecz czarne

 

Racja, racja, próbuję to właśnie zwalczyć.

 

@pressenter

 

ja w sprawie wizek jestem laikiem mocno...ale wydaje mi się, że przede wszystkim kompozycja trochę kuleje (co jest zresztą bardzo częste w wizkach imo)

 

pokazujesz sporo nie istotnych rzeczy (duuużo nieba i nudnawe przyziemie)...można powiedzieć, że miało to dać oddech kardowi...ale z drugiej strony "dopychasz" go z lewa i prawa zielenią (kolejny popularny 'grzech' wizek :) )

 

ja wiem, że są różne trendy w wizkach..zwłaszcza tych deweloperskich...ale chyba podstawowym celem jest jednak pokazanie budynku jako takiego...bardziej niż stworzenie ładnego obrazka....często jest tak, że elementy drugorzędne grają dominującą rolę i "przygniatają" obiekt..

 

oczywiście to jest moje zdanie tylko :) jak mówię mało mam doświadczenia z tym..i raczej z drugiej strony...

 

pzdr.

 

Jakkolwiek po części masz rację, to ogólnie się nie zgodzę. Wydaje mi się, że deweloperzy/pracownie arch zamawiają jednak wizki nie tyle aby zobaczyć włąsny projekt, bo oni przecież już mają wyobrażenie na temat tego, jak on będzie wyglądał, ale po to aby zachęcić klienta, w czym, posądzam, dużo zieleni i kolorów, jak i taka, nazwijmy to, artystyczna kompozycja, pomagają. ;) Fakt, że moja wizka tutaj leży i kwiczy totalnie niczego nie zmienia. :P

 

Sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że krzaki i cukierkowość to pod-marketingowy wymóg inwestora to jasna sprawa...co nie znaczy, że się z tym osobiście zgadzam :)

i właśnie o to też się w sumie rozchodzi...że często wizki zaciemniają obraz samego projektu co jest nie do końca w porządku wobec końcowego klienta...

ja wiem, że prawa rynku itd..wiem skąd się to bierze...po prostu nie do końca się mogę z tym pogodzić :)

 

nie zmienia to też faktu, że niestety wizki są często bez charakteru żadnego i przez to też są nie przekonywujące..taka sklejanka różnych motywów, które mają "się podobać" bez konkretnej wizji na całość..(to taka ogólna uwaga już bardziej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cfaniak: disp, a tekstura to nie za bardzo pamiętam, bardzo możliwe że z jakiejś biblioteki.

 

testowałem poprawkę speculara na trawie:

 

trawka.jpg

Edytowane przez SWRSC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne exteriory. Jeszcze piatym kolem od wozu od nich jestem.

 

cukierkus LWFus - do tutoriala

elwufus.jpg

bez LWF, barcelonka

pokazywanie4.jpg

 

@Razer yy..mhm.. ładnie, ale czemu blada ta podłoga trochu? spróbuj LWF? tak dla żywszych kolorów, porównaj na górze, co mam..

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do żywych kolorów wcale nie trzeba lwf. lwf to nie jest jakaś jedyna słuszna metoda robienia scen i nie sprawi że od razu Twoje prace będa wyglądać wypaśnie.

 

przykład pierwszy z brzegu:

http://i55.photobucket.com/albums/g130/koolnits/Cam_1_1024.jpg

 

to jest zwykły exponential. ustawienia :

 

http://www.evermotion.org/vbulletin/attachment.php?attachmentid=18132&d=1191429624

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważny jest po prostu efekt końcowy a nie metoda, jeżeli Tobie wygodniej z korekcją gammy to przy tym pozostań :) ja sam tez często robie sceny z lwf bo potem mi się prościej w ps obrabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LWF jest po to aby było wszystko proste i logiczne, kolor materiału odpowiada za transport energii w scenie, jest jej "mnożnikiem"

 

materiały zrobione w odpowiedni sposób będą się sprawdzały i w interiorach i exteriorach, a całe ustawianie sceny ograniczy się do kalibracji świateł,

 

przy tych wszystkich exponentialach reinhardach i innych wspomagaczach, połowa czasu tracona jest na śmiganie suwaczkami dark i bright multiplerów.

 

nie mówiąc już o tym że LWF często liczy się szybciej bo silnik liczy tylko tyle światła ile trzeba zamiast liczyć sto razy za dużo a potem to obcinać na 255,255,255

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym teście to lwf i oczywiście postpro, ustawienia standardowe czli zgodne z zasadami lwf :)

światła: przed kamerą vraylight plane (ciepły kolor), za brudną szybą vraylight plane (zimny kolor). pozostała światła chyba są widoczne.

Święte słowa Kub@ i jak najbardziej lwf to tylko jakaś tam metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej ej, jest już jeden watek o LWF`ie i lepiej niech już tam zostanie a nie przenosi się do tego wątku, bo znów zaczyna się wałkowanie ciągle tego samego. A sam temat wraca jak bumerang.

Kub@ 100% racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mówiąc już o tym że LWF często liczy się szybciej bo silnik liczy tylko tyle światła ile trzeba zamiast liczyć sto razy za dużo a potem to obcinać na 255,255,255

nie bardzo rozumiem, możesz to lepiej wyjaśnić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LWF jest po to aby było wszystko proste i logiczne, kolor materiału odpowiada za transport energii w scenie, jest jej "mnożnikiem"

 

materiały zrobione w odpowiedni sposób będą się sprawdzały i w interiorach i exteriorach, a całe ustawianie sceny ograniczy się do kalibracji świateł,

 

przy tych wszystkich exponentialach reinhardach i innych wspomagaczach, połowa czasu tracona jest na śmiganie suwaczkami dark i bright multiplerów.

 

nie mówiąc już o tym że LWF często liczy się szybciej bo silnik liczy tylko tyle światła ile trzeba zamiast liczyć sto razy za dużo a potem to obcinać na 255,255,255

 

Z CAŁYM SZACUNKIEM, ALE WIĘKSZEGO BEŁKOTU JUŻ DAWNO NIE CZYTAŁEM..Szybciej..Aha..Wiesz Zrobiłem parę obrazków LWF, a materiały m. Proszę cie nie wprowadzaj ludzi w błąd, albo napisz w bardziej subtelny sposób Swoje subiektywne zdanie, a najlepiej pokaż obrazek, materiały i te zależności w innym wątku...Bez urazy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja trochę stanę w obronie Zdeno - wszystko zależy od obranej techniki. Jeżeli liczymy poprzez button sRGB w VFB i bez korekcji gammy w color mappingu a jedynie Input w maxie (czyli mamy render output w gammie 1.0 i po wciśnięciu sRGB dostajemy obraz output 2.2) vRay policzy szybciej, bo render jest ciemniejszy (vRay w ciemnych obszarach mniej sampluje). Z tym że jest to chyba najgorsza z możliwych technik, bo właśnie przez te słabe samplowanie mamy pełno bugów, noisa etc. No ale czas krótszy.

 

Inne techniki (te wygodniejsze, dające ładniejszy obraz od strony samplowania) moim zdaniem trochę dłużej liczą od metod bez lwf, choć mogę się tutaj mylić. Głownie na nich właśnie liczę (input 2.2 + color mapping 2.2, sRGB wyłączone w VFB)

 

Przy okazji cukierek:

 

opal01finalmin.jpg

 

opal02finalmin.jpg

 

Pozdrawiam,

SWRSC

Edytowane przez SWRSC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pionix: troszke bym dodał kontrastu, na overlay. A i jeszcze zamarkował tą niebieską plamę po prawej z tła, strasznie przyciąga uwagę.

coś w tym stylu, słowo i wyrzucam:

 

uafupvou2.jpg

 

Co do trawy to siana painterem. Myślę o zakupie vRay scatter, żeby to zautomatyzować ale nie znalazłem jeszcze nikogo kto tego używa na co dzień, kto by odpowiedział na kilka moich pytań.

Edytowane przez SWRSC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trawa to disp. Co do klimatu to nie jest to render dla klienta. Jest to po prostu render "for fun" - odskocznia od komerchy dla własnej uciechy ;)

 

SWRSC - ta plama po prawej to rzeczywiście lipnie wygląda a kontrast... nie wiem czemu ale w Photoshopie jest zdecydowanie większy.

 

Edit: O ładniej to wygląda.

Edytowane przez pionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pozostała jeszcze kwestia zróżnicowana samochodu :p

 

Tak na marginesie to po części wśród klientów ta Q7 stała się czymś w rodzaju symbolem - zaczęli to zauważać i często słyszę "widziałem (tu epitety :p) wizualizację i była na niej q7 - to zapewne Pana praca". Firma która ze mną współpracuje przy identyfikacji wizualnej twierdzi że to było dobre zagranie - wstawiać jakiś element stały dzięki którym jest się jakoś rozpoznawalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a słyszałem, tylko scatter jest bardziej uniwersalny. Nie tylko do trawy i ma fajne tryby rozkładania proxy po scenie. No ale nie jestem w 100% przekonany - jakby ktoś na forum korzystał z vRay scattera bardzo proszę o PMa. BTW Dzięki za linka.

 

Kliment, a te comiesięczne przelewy to nie od Ciebie przypadkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pionix - Nareszcie nie cukierek :) fajnie wyszło , pierwszy plan trawy .superrr..no i polna dorga !!!!! Zaje..

SWRSC – polecam vRay- grasa.. używam go, i to jest dopiero automatyzacja :) scatter opornie działa na jednej stacji, zresztą podali o tym wzmiankę..stacji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności