Tores Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 Niebo dodane w PS. Kanał alpha to podstawa bo masz od razu wszystko spasowane. Jedynie schodki powstają na zbyt kontrastowych kolorach np tam gdzie miałem pień i prawie białe niebo więc w PS trzy razy kopiuje nowe niebo z maską aby jak najbardziej to zniwelować. DOF dopełnia reszty. najlepiej to już od razu dać dobre tło ale nigdy nie mam czasu na szukanie odpowiedniej bitmapy przed renderem.
pressenter Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 A macie jakieś ultra sekretne miejsca skąd bierzecie takowe nieba czy nie jest to tajemnicą? ;) A tak btw to ładnie Tores, jedynie Ci ludzie z psem mi nie pasują. Sz.
Loki Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 pressenter - cgtextures.com na przykład (przynajmniej ja)
Tores Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 Ja cykam kiedy tylko niebo ładne widzę i wspomagam się cgtextures
remanent Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 Pressenter polecam wyskoczyć samemu na łowy. My cały czas na własnych zasobach jedziemy.
zdeno Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 bo trzeba renderować z czarnym backgroundem jeżeli niebko ma być podkładane w fotosklepie. potem po zastosowaniu alfy do wycięcia tego czarnego backgroundu należy użyć opcji do usuwania czarnych śmieci z pogranicza koloru i przezroczystości . layer - matting - remove black matte wtedy jest czysto sucho i pewnie.
SWRSC Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 (edytowane) ja robię tak jak zdeno, ale do usunięcia czarnych śmieci używam layer > Defringe. Też dobrze działa - również przy innym niż czarne tło. Edytowane 5 Luty 2010 przez SWRSC
Pi0tr Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 SWRSC: Bardzo fajnie to wygląda. Nie masz wrażenie ze słonce jest za słabe ? Szczególnie na tym ostatnim to widać. Po cieniach widać że jest wysoko jeszcze. Zdradzisz trochę setup ? Jaki Color Mapping ? jaka kamera ?
SWRSC Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 oryginał był bardziej kontrastowy, ale stwierdziłem, że to osłabię (gamma) żeby pokazać bardziej ciemniejszą elewację. Co do setupu, to LWF, color mapping linear oczywiście (praktycznie wszystkie moje rendery to linear, również wnętrza). Kamera fizyczna, świecone HDRI + direct maxowy.
jarross Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 swrsc: światło super, reszta średnia, zmieniłbym ogrodzenie i usunął kwiaty, szkło na lampach jak wypolerowany metal
pressenter Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 Tak wszyscy te exteriory wrzucają, że aż też postanowiłem spróbować. Model samego budynku, znaleziony gdzieś na necie, moja cała reszta... nieba jużmi się nie chciało podmieniać. A zatem jak to się robi? Co byście zmienili, jak, dlaczego? ;) Sz.
!Ewert Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 W tym przypadku dobrze wygląda takie niego bez chmur. O co chodzi z tymi białymi drzewami?
Loki Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 moim zdaniem - za ostro. Tzn za duże kontrasty - w cieniu nie widać za dużo, w pełnym słońcu biel jest za ostra - tracisz detal na tym. Więcej GI mniej kierunkowego światła. Jeśli to VraySun + VraySky, podkręć Sky tak 3x i spróbuj kamerą kompensować przepalenia.
Ja_ck Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 krzaczki tez sa za ciemne, piekny sloneczny dzien a one w cieniu sa wrecz czarne
Razer Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 SWRSC - wypasione te domki, troszeczkę bajkowo wyszły, ale świetnie wyglądają. Ode mnie taki wip, modelowane ze zdjęcia z jakiejś księgi z wnętrzami. Miałem problemy z oświeceniem, ostatecznie stanęło na vraylight w oknach, IRR + Brute Force (przy LC robiło się strasznie jasno pod schodami, nie wiem czemu) i CM Reinhard 1,5 0,6 2,0 (wiem, przedziwnie, ale wygląda chyba nieźle). Kamera zwykła, render prosto z maxa bez postpro.
maciekG Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 @pressenter ja w sprawie wizek jestem laikiem mocno...ale wydaje mi się, że przede wszystkim kompozycja trochę kuleje (co jest zresztą bardzo częste w wizkach imo) pokazujesz sporo nie istotnych rzeczy (duuużo nieba i nudnawe przyziemie)...można powiedzieć, że miało to dać oddech kardowi...ale z drugiej strony "dopychasz" go z lewa i prawa zielenią (kolejny popularny 'grzech' wizek :) ) ja wiem, że są różne trendy w wizkach..zwłaszcza tych deweloperskich...ale chyba podstawowym celem jest jednak pokazanie budynku jako takiego...bardziej niż stworzenie ładnego obrazka....często jest tak, że elementy drugorzędne grają dominującą rolę i "przygniatają" obiekt.. oczywiście to jest moje zdanie tylko :) jak mówię mało mam doświadczenia z tym..i raczej z drugiej strony... pzdr.
pressenter Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 Pressenter polecam wyskoczyć samemu na łowy. My cały czas na własnych zasobach jedziemy. Ta, tylko mam strasznie szitowy aparat. :| W tym przypadku dobrze wygląda takie niego bez chmur. O co chodzi z tymi białymi drzewami? A są sobie, i kwitną. :D moim zdaniem - za ostro. Tzn za duże kontrasty - w cieniu nie widać za dużo, w pełnym słońcu biel jest za ostra - tracisz detal na tym. Więcej GI mniej kierunkowego światła. Jeśli to VraySun + VraySky, podkręć Sky tak 3x i spróbuj kamerą kompensować przepalenia. Dzięki, właśnie sprawdzam innego seta, troszkę bardziej stonowanego, zobaczymy. krzaczki tez sa za ciemne, piekny sloneczny dzien a one w cieniu sa wrecz czarne Racja, racja, próbuję to właśnie zwalczyć. @pressenter ja w sprawie wizek jestem laikiem mocno...ale wydaje mi się, że przede wszystkim kompozycja trochę kuleje (co jest zresztą bardzo częste w wizkach imo) pokazujesz sporo nie istotnych rzeczy (duuużo nieba i nudnawe przyziemie)...można powiedzieć, że miało to dać oddech kardowi...ale z drugiej strony "dopychasz" go z lewa i prawa zielenią (kolejny popularny 'grzech' wizek :) ) ja wiem, że są różne trendy w wizkach..zwłaszcza tych deweloperskich...ale chyba podstawowym celem jest jednak pokazanie budynku jako takiego...bardziej niż stworzenie ładnego obrazka....często jest tak, że elementy drugorzędne grają dominującą rolę i "przygniatają" obiekt.. oczywiście to jest moje zdanie tylko :) jak mówię mało mam doświadczenia z tym..i raczej z drugiej strony... pzdr. Jakkolwiek po części masz rację, to ogólnie się nie zgodzę. Wydaje mi się, że deweloperzy/pracownie arch zamawiają jednak wizki nie tyle aby zobaczyć włąsny projekt, bo oni przecież już mają wyobrażenie na temat tego, jak on będzie wyglądał, ale po to aby zachęcić klienta, w czym, posądzam, dużo zieleni i kolorów, jak i taka, nazwijmy to, artystyczna kompozycja, pomagają. ;) Fakt, że moja wizka tutaj leży i kwiczy totalnie niczego nie zmienia. :P Sz.
maciekG Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 to że krzaki i cukierkowość to pod-marketingowy wymóg inwestora to jasna sprawa...co nie znaczy, że się z tym osobiście zgadzam :) i właśnie o to też się w sumie rozchodzi...że często wizki zaciemniają obraz samego projektu co jest nie do końca w porządku wobec końcowego klienta... ja wiem, że prawa rynku itd..wiem skąd się to bierze...po prostu nie do końca się mogę z tym pogodzić :) nie zmienia to też faktu, że niestety wizki są często bez charakteru żadnego i przez to też są nie przekonywujące..taka sklejanka różnych motywów, które mają "się podobać" bez konkretnej wizji na całość..(to taka ogólna uwaga już bardziej)
pressenter Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 Cudo! Baronek Ty to w lwf robisz, czy to wszystko postpro, czy może jakieś połączenie? Co za color mapping i czym świecone?
cfaniak Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 baronek: dołączam się do pytania pressa swrsc: co to za tektura kostki? arroway? bump czy disp, a może 3d? btw: bardzo miłe światełko. Pozdro.
SWRSC Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 (edytowane) cfaniak: disp, a tekstura to nie za bardzo pamiętam, bardzo możliwe że z jakiejś biblioteki. testowałem poprawkę speculara na trawie: Edytowane 5 Luty 2010 przez SWRSC
Camel Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 (edytowane) Ładne exteriory. Jeszcze piatym kolem od wozu od nich jestem. cukierkus LWFus - do tutoriala bez LWF, barcelonka @Razer yy..mhm.. ładnie, ale czemu blada ta podłoga trochu? spróbuj LWF? tak dla żywszych kolorów, porównaj na górze, co mam.. Edytowane 5 Luty 2010 przez Camel
Kub@ Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 do żywych kolorów wcale nie trzeba lwf. lwf to nie jest jakaś jedyna słuszna metoda robienia scen i nie sprawi że od razu Twoje prace będa wyglądać wypaśnie. przykład pierwszy z brzegu: http://i55.photobucket.com/albums/g130/koolnits/Cam_1_1024.jpg to jest zwykły exponential. ustawienia : http://www.evermotion.org/vbulletin/attachment.php?attachmentid=18132&d=1191429624
Kub@ Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 ważny jest po prostu efekt końcowy a nie metoda, jeżeli Tobie wygodniej z korekcją gammy to przy tym pozostań :) ja sam tez często robie sceny z lwf bo potem mi się prościej w ps obrabia.
FF Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 Ładne exteriory. Jeszcze piatym kolem od wozu od Tego nie znałem:P SWRSC - wypas ta trawa.
zdeno Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 LWF jest po to aby było wszystko proste i logiczne, kolor materiału odpowiada za transport energii w scenie, jest jej "mnożnikiem" materiały zrobione w odpowiedni sposób będą się sprawdzały i w interiorach i exteriorach, a całe ustawianie sceny ograniczy się do kalibracji świateł, przy tych wszystkich exponentialach reinhardach i innych wspomagaczach, połowa czasu tracona jest na śmiganie suwaczkami dark i bright multiplerów. nie mówiąc już o tym że LWF często liczy się szybciej bo silnik liczy tylko tyle światła ile trzeba zamiast liczyć sto razy za dużo a potem to obcinać na 255,255,255
Paweł Baron Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 W tym teście to lwf i oczywiście postpro, ustawienia standardowe czli zgodne z zasadami lwf :) światła: przed kamerą vraylight plane (ciepły kolor), za brudną szybą vraylight plane (zimny kolor). pozostała światła chyba są widoczne. Święte słowa Kub@ i jak najbardziej lwf to tylko jakaś tam metoda.
jacekdrze Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 Jak wszyscy testuja LWF to ja tez sobie przypomnialem. :) Pozdr
hcpiter Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 ej ej, jest już jeden watek o LWF`ie i lepiej niech już tam zostanie a nie przenosi się do tego wątku, bo znów zaczyna się wałkowanie ciągle tego samego. A sam temat wraca jak bumerang. Kub@ 100% racji.
Georgas Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 nie mówiąc już o tym że LWF często liczy się szybciej bo silnik liczy tylko tyle światła ile trzeba zamiast liczyć sto razy za dużo a potem to obcinać na 255,255,255 nie bardzo rozumiem, możesz to lepiej wyjaśnić ?
arch515 Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 LWF jest po to aby było wszystko proste i logiczne, kolor materiału odpowiada za transport energii w scenie, jest jej "mnożnikiem" materiały zrobione w odpowiedni sposób będą się sprawdzały i w interiorach i exteriorach, a całe ustawianie sceny ograniczy się do kalibracji świateł, przy tych wszystkich exponentialach reinhardach i innych wspomagaczach, połowa czasu tracona jest na śmiganie suwaczkami dark i bright multiplerów. nie mówiąc już o tym że LWF często liczy się szybciej bo silnik liczy tylko tyle światła ile trzeba zamiast liczyć sto razy za dużo a potem to obcinać na 255,255,255 Z CAŁYM SZACUNKIEM, ALE WIĘKSZEGO BEŁKOTU JUŻ DAWNO NIE CZYTAŁEM..Szybciej..Aha..Wiesz Zrobiłem parę obrazków LWF, a materiały m. Proszę cie nie wprowadzaj ludzi w błąd, albo napisz w bardziej subtelny sposób Swoje subiektywne zdanie, a najlepiej pokaż obrazek, materiały i te zależności w innym wątku...Bez urazy. Pozdrawiam.
gientekwl Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 ja bym chciał żeby zdeno uzasadnił w jaki to sposób LWF się szybciej liczy ?
SWRSC Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 (edytowane) a ja trochę stanę w obronie Zdeno - wszystko zależy od obranej techniki. Jeżeli liczymy poprzez button sRGB w VFB i bez korekcji gammy w color mappingu a jedynie Input w maxie (czyli mamy render output w gammie 1.0 i po wciśnięciu sRGB dostajemy obraz output 2.2) vRay policzy szybciej, bo render jest ciemniejszy (vRay w ciemnych obszarach mniej sampluje). Z tym że jest to chyba najgorsza z możliwych technik, bo właśnie przez te słabe samplowanie mamy pełno bugów, noisa etc. No ale czas krótszy. Inne techniki (te wygodniejsze, dające ładniejszy obraz od strony samplowania) moim zdaniem trochę dłużej liczą od metod bez lwf, choć mogę się tutaj mylić. Głownie na nich właśnie liczę (input 2.2 + color mapping 2.2, sRGB wyłączone w VFB) Przy okazji cukierek: Pozdrawiam, SWRSC Edytowane 6 Luty 2010 przez SWRSC
Kub@ Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 SWRSC ładnie,szególnie ta trawa. ale za to skopałeś shadery samochodu.
pionix Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 SWRSC - fajna trawa. Czym siana? A u mnie się zachmurzyło:
pressenter Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 Ładne shaderki, zielsko itepe, ale klimat i światełko mi się nie podobają, że nie wspomnę o tym, że tło między drzewami strasznei się odcina. Jak zrobiłeś trawkę, to disp? Sz.
SWRSC Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 (edytowane) pionix: troszke bym dodał kontrastu, na overlay. A i jeszcze zamarkował tą niebieską plamę po prawej z tła, strasznie przyciąga uwagę. coś w tym stylu, słowo i wyrzucam: Co do trawy to siana painterem. Myślę o zakupie vRay scatter, żeby to zautomatyzować ale nie znalazłem jeszcze nikogo kto tego używa na co dzień, kto by odpowiedział na kilka moich pytań. Edytowane 6 Luty 2010 przez SWRSC
pionix Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 (edytowane) Trawa to disp. Co do klimatu to nie jest to render dla klienta. Jest to po prostu render "for fun" - odskocznia od komerchy dla własnej uciechy ;) SWRSC - ta plama po prawej to rzeczywiście lipnie wygląda a kontrast... nie wiem czemu ale w Photoshopie jest zdecydowanie większy. Edit: O ładniej to wygląda. Edytowane 6 Luty 2010 przez pionix
kliment woroszyłow Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 Lubie takie mroczne wizki, mroczne jak moje sumienie:D Piciu, ładna trawka tez, podobnie u świerszcza. pomijam ze zasiałes tam gandzię :D Cukierek swierszczowy byłby ładny ale brakuje kluczowych elementów do ładności.
SWRSC Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 kliment - klienci mi marudzą od nadmiaru tych dwóch kluczowych elementów :D
kliment woroszyłow Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 (edytowane) ale tu ja jestem klientem, i marudze ze nie ma!:D EDIT: A zeby nie marudzili to zrób tak, zimowe wiski-kruki, wiosenne - bociany, letnie-gęsi, jesienne - sowy :D Edytowane 6 Luty 2010 przez kliment woroszyłow
SWRSC Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 no to pozostała jeszcze kwestia zróżnicowana samochodu :p Tak na marginesie to po części wśród klientów ta Q7 stała się czymś w rodzaju symbolem - zaczęli to zauważać i często słyszę "widziałem (tu epitety :p) wizualizację i była na niej q7 - to zapewne Pana praca". Firma która ze mną współpracuje przy identyfikacji wizualnej twierdzi że to było dobre zagranie - wstawiać jakiś element stały dzięki którym jest się jakoś rozpoznawalnym.
Kub@ Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 SWRSC oprócz vray scattera jest jeszcze vray grass http://www.happy-digital.com/autograss/ na stronce jest demko do sciagniecia, mozna potestowac.
kliment woroszyłow Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 świerszczu- ty nie pitol o dobrym zagraniu tylko sie przyznaj ile ci koncern audi płaci za to Q7 ;D ciekawe kto ci płaci za ptaki.... Liga Przyjaciół Gesi?
SWRSC Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 a słyszałem, tylko scatter jest bardziej uniwersalny. Nie tylko do trawy i ma fajne tryby rozkładania proxy po scenie. No ale nie jestem w 100% przekonany - jakby ktoś na forum korzystał z vRay scattera bardzo proszę o PMa. BTW Dzięki za linka. Kliment, a te comiesięczne przelewy to nie od Ciebie przypadkiem?
pressenter Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 A ja do takich rzeczy używam GroundWiza i advanced paintera; świetne, łatwe w użyciu aplikacje. Sz.
arch515 Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 Pionix - Nareszcie nie cukierek :) fajnie wyszło , pierwszy plan trawy .superrr..no i polna dorga !!!!! Zaje.. SWRSC – polecam vRay- grasa.. używam go, i to jest dopiero automatyzacja :) scatter opornie działa na jednej stacji, zresztą podali o tym wzmiankę..stacji..
SWRSC Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 Tylko nie podoba mi się ta trawka z autograsa, no chyba ze można jakoś podłożyć własne modele?
Rekomendowane odpowiedzi