Morphe Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 test oswietlenia, chcialem uzyskac wschod slonca, ale nie wiem na ile sie to kojarzy ze wschodem... sproboje domalowac moze mgly, a moze wejsc w jakis inny kolor?
FF Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 Na pierwszy rzut oka tylko dobrze to wyglada ale z każda sekunda patrzenie jest coraz lepsze. Wygląda jak by sie ten most urywał tam dalej.
kozioo Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 Morphe, ja bym przesunął trochę kolory :) W tej chwili to bardziej cukierkowy zachód moim zdaniem. Jeśli nie masz nic przeciwko: Tło można by lekko zamglić.
arch515 Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 Super robota Kozioo :) ale beton do wymiany..słabiutki ,a ty jeszcze nie w Italia ziom ..:)
Siadly Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 Czesc, Trochę zaśmiecę ten temat swoją miernotą, ale mam problem z trawą w vrayu. Próbuję ją zrobić za pomocą displacement map lub vraydisplacement mod (za kazdym razem problem jest ten sam). Wygląda to tak: Jak widać, powstają brzydkie kółka, które nie mają nic wspólnego z texturą diffuse (na 2 texturach diffuse to samo sie działo). Za mape displacement używałem mapki cellular lub mapki displace zrobionej z textury tej trawy. Nie robiło to tym wzorkom różnicy, jaka mapka jest wgrana. GI on/off też różnicy nie robiło. Swiatlo to vray sun + sky. Jako ostatnią dekę ratunku zastosowałem vrayphysical camera (w sumie nie wiadomo po co) i nie pomogło. Brak mi już pomysłów. Dodam, że w ustawieniach vraya nie grzebałem nic, poza wlaczeniem/wylaczeniem GI i jego jakości.
Loki Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 (edytowane) mapowanie chyba coś nie halo - przynajmniej ja bym na to stawiał. to co na obrazku ma nałożone VrayDisplacement modyfikator czy zwykły displacement? Edytowane 8 Luty 2010 przez Loki
Morphe Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 (edytowane) jak znam zycie przyczyn mzoe byc cale mnustwo od zlego mapowania, zle ustawienia w vray disp mod, po cos nie tka z geometria... kozioo - faktycznie sproboje przesunac sowak i baridzje zrobci to zolte niz czerwone , ale tka zeby nieprzepalic jednak niektorych miejsc:) trawa robiona recznie. odemnie jeszcze takie dwie probki innego podejscia do tematu: Edytowane 8 Luty 2010 przez Morphe
kozioo Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 Moim zdaniem zdecydowanie #2. Kiedyś jak przypadkiem wstałem rano, tak to dziwne zjawisko wyglądało za oknem. #1 wygląda jak pochmurne południe, a #3 zbyt homo-zbajerowany ;)
Morphe Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 klimek chcial tecze to dalem :D, ale cos w niej jest pozytywnego ;)
Siadly Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 To co pokazałem na obrazku, to zwykly displacement. Mapowanie? Nic nadzwyczajnego, to plane zmapowany od gory i tyle (to ze jest powyginany, nei robi roznicy - na płaskim plane miałem taki sam błąd).
Morphe Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 ewnetualnie mozesz udostepnic scene z materialami, mozna pobrac odpalic i sprawdzic czy u innych bedzie to samo, i jakies tam rzeczy wyeliminowac.
Tamyl91 Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 Siadly, domyslam się, że robiłeś to za pomocą UVW Map. Raz miałem podobny problem (wychodziła mi jakaś dziwna szachownica po dodaniu displacementu) i UVW Map zamieniłem na Unwrap UVW - pomogło.
Razer Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 Zielony blee i ten pionowy podział kontrastu, z prawej ciemno z lewej jasno, jakoś mi się to nie widzi. Przeszkadza w odbiorze, a fotelik ciekawy.
buczer Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 zielony może być, imho mocna perspektywa deformuje ładny fotel. pionix: a u Ciebie odwrotnie. Daj dużo mocniejsza perspektywę i wywal ten kurnik na dachu i będzie super, trochę odwagi ;) ... moje studio meble z przypadku, to co było na dysku, w sumie nie mają znaczenia:) ps: stolik i stół sam modelowałem :) 1
grafik3d Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 otoczenie na razie robi tylko jako tło na szybko, w zasadzie test szkła bo będzie tu go dużo
zdeno Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 przepraszam, że tak zagęściłem z tym LWFem. Trochę za bardzo skrótowo chciałem się wymóżdżyć. Chodziło o to, że przy LWF rozkład światła w scenie pochodzi głównie od ustawień świateł i materiałów, a unika się ciągania multiplerów w górę i w dół. W specyficznych warunkach, jak początkujący poustawia materiał ścian na 255,255,255 i da zbyt dużo świateł a potem tnie to multiplerami to silnik ma dużo więcej matematyki i stąd te opóźnienia. Linear jakby "wymusza" na userze w miarę poprawne ustawianie sceny od samego początku. Oczywiście przy prawidłowo skalibrowanej scenie, exponentiale są szybsze od lineara. HC ma rację, że to w zasadzie nie ten dział, ale chciałem się wytłumaczyć z bełkotu. thx SWRSC za wsparcie, też unikam tej metody, którą opisałeś.
Tores Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 peter_muler - niebezpieczny ten balkon. Trochę za ciemno i za blado jak dla mnie. Skróty brzydko konstrukcję rozciągły na górze. Dobrze, że książki trochę koloru dodały temu wnętrzu. PS. stoliki rządzą grafik3d- szkło za płaskie daj mu tyci bumpa i brakuje jakiegoś fajnego blasku na nim. Pozbył bym się też smootha z nich. Niech odbicie się fajnie schodkuje. Taki test ciasnego podwórka:
Marek G Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Chciałbym was prosić o konstruktywną opinie i porade na temat ustawienia rendera i swiatla w tym exteriorze. Męcze się już kilka dni nad ustawieniami - i w dalszym ciągu nie jestem zadowolony. Chodzi o rodzaj światła ,cienie itp. Chciałbym uzyskac klimat lekko cukierkowy Ponizej mały draft i ustawienia jakie są. Przy takich ustawieniach mam prowidłowe odwzorowanie RGB z material editora - i takie samo na renderze. draft http://img199.imageshack.us/img199/3197/24872582.jpg ustawienia Ustawienia Gamy w maxie - standard 1.0 http://img64.imageshack.us/img64/9699/26062778.jpg dzieki Marek
ZjedzKota Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Witam. Zrobiłem ostatnio dym z ciekawości na podstawie tutoriala z BlenderMag. Wydaje mi sie że w animacji wygląda nawet przekonująco i da się go łatwo modyfikować według własnych potrzeb. Tutaj jest link do krótkiej animacji >> KLIK A tutaj plik blend do zabawy i podejrzenia ustawień, jeśli komuś nie chce się przerabiać tutoriala, bądź nie może go przerobić (np. nie zna angielskiego) >> KLIK Pozdrawiam :)
Gość Gosc Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Tores - ciasne ale cieszy oko, super swiatelko ZjedzKota - no fajny ten dymek, ale pobaw sie particlami, jakies przedmioty, zawirowania zeby nie bylo tak sterylnie
Razer Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Marek G - jpg z ustawieniami nie chce mi się załadować :/ Z tego co widzę po renderze to nie jest źle, ale przede wszystkim przesunąłbym słońce bardziej w lewo, tak żeby krótszy bok bloku był w cieniu. Teraz wszystko jest oświetlone prawie frontalnie i ginie głębia.
Marek G Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Marek G - jpg z ustawieniami nie chce mi się załadować :/ Z tego co widzę po renderze to nie jest źle, ale przede wszystkim przesunąłbym słońce bardziej w lewo, tak żeby krótszy bok bloku był w cieniu. Teraz wszystko jest oświetlone prawie frontalnie i ginie głębia. ustawienia mi sie otwieraja(jpg) Wydaje mi sie ze cos nie tak jest z klimatem tego rendera,ciepłotą ,barwą cieni
Razer Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 (edytowane) Dunuś - przy kanapie napisałeś że to "do tutka" - do jakiego tutka? I kiedy? :) cos nie tak jest z klimatem tego rendera,ciepłotą ,barwą cieni Takimi rzeczami pobaw się w PS, adjustment layer color balance i jazda :) Color balance, curves i trochę białej podmalówki. Ale i tak bym przesunął to słońce, i może zmniejszył environment żeby przyciemnić cienie. Edytowane 9 Luty 2010 przez Razer
Loki Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 opinie mile widziane (budynek będzie inny, ten jest tylko do testów)
gientekwl Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 panowie, rzeczywiście przesadziłem z kontrastem, eh... Chciałem spróbować czegoś innego, nie koniecznie uzyskać czyste studio... poprostu coś innego... Mała poprawka:
Gość Cornelius Scipio Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Ode mnie taki teścik. Cinema 4D + vray1.2 + PS pzdr.
Nowi Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Marek G -> ja bym pozmieniał na: color mapping (1) (2,5) (1,1) exponenstail, Phisical Camera f-number 4/2,8 ISO 200/400, a czas dobrać tak żeby nie było za jasne. Wyrzucił bym tło i użył v-ray sky z przypisanym nodem do vray sun, a tlo najwyżej wstawił w photoshopie,w v-ray sky sun intensity multiplayer napewno zbliżone do 1/0,9 a przepalenia kontrolować camerą, zwiększenie sun size multiplayer w ustawieniach słońca rozmyje cienie i będą bardziej miękkie tylko wtedy trzeba subdivs zwiększyć. To mi się rzuciło w oczy tak na szybko, ale nie jestem specjalistą. Cornelius Scipio -> Bardoz fajnie tylko coś z mapowaniem ramy okiennej nie tak i te halogeny nad obrazami jakby wklejone w PS. gientekwl -> o wiele lepiej fajne przejście cieni, mozesz pokazać screan-a viewport-u jak oświetlasz i jak zrobiłeś tło
Morphe Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 loki calekim fajna struktura drzewa:) choc te dolne ostatnie galazki jak dla mnie zbyt wyprostowane, zminil bym tez im tez angle, curving, i moze phylotaxy, no i nie ma twigow... :(
Zbychowaty Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Peter Mueler - weź to jakos ladnie wykoncz bo potencjał widze niezły. ;)
arch515 Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Cornelius Scipio sympatyczne światło..Poduszki jakoś gumowa skóra, no i te halogeny..
Loki Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Cornelius - nie ładuje się ten obrazek (u mnie). Morphe nad twigami się jeszcze zastanawiam ,bo ma być widać budynek bardziej niż drzewa - stąd pomysł na zimową wersję - żeby go choć trochę było widać z większej odległości. Całość stoi w dużym parku, i niestety jak by były wszystkie drzewa (tu nie ma połowy), liście i krzaki - to budynek by praktycznie zniknął między nimi - mało przedpola ma.
buczer Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Peter Mueler - weź to jakos ladnie wykoncz bo potencjał widze niezły. ;) co dokładnie masz na myśli?
!Ewert Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 (edytowane) Cornelius - nie ładuje się ten obrazek (u mnie). Loki - Już nie mogę się patrzeć na śnieg, wystarczy już zima za oknem ! Stary set, stary dom, nowe niebo ;) Edytowane 9 Luty 2010 przez !Ewert
hcpiter Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 peter_muler- ladne wnetrze i naprade fajnie to wyglada, ja bym popracowal nad samym kontrastem w scenie i lekko podkrecil kolory, ale tak minimalnie, bo teraz wyglada to fajnie a moze wygladac super. Cornelius Scipio- fajnie ale poduchy blee Tores- swietne kolory i ladna cegla !
Camel Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 (edytowane) Dunuś - przy kanapie napisałeś że to "do tutka" - do jakiego tutka? I kiedy? :) Tutorial dla początkujących, basic modelowanie i vRay. Videotutoriale.. Kiedy to jeszcze nie wiem. Kub@: rzeczywiście, exponential jest ładny. Przydało mi się bardzo. Kiedyś czułem do niego niechęć bo coś z kolorami mieszał ale nareszcie go zrozumiałem. Oczywiście, nie czuję już potrzeby nanoszenia LWF bo to zdarzało się przy reinhardzie. Loki: a ja widzę że śnieg sztucznie się położył na jednej z gałęzi korony drzewa... Ewert: roślina z prawej strony wisi w powietrzu, na ścianach brak tekstur.. wygląda co najbardziej gumowato.. Reszta environmentu dobra, nie użalam się. Edytowane 9 Luty 2010 przez Camel
KaeMS Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 (edytowane) Ode mnie taki tescik. Kadrowanie do delikatnej poprawki, nozki tez. Jak ogolnie odbior? Edit: Mebelki wymodelowane przez Indiana, sorry - zapomniałem, że miałem wpisać. Edytowane 9 Luty 2010 przez KaeMS
indian Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 (edytowane) bardzo fajne mebelki, przypal trochę widok za oknem i będze git ironiczna uwaga, a nie wychwalanie swojego ,-sorry że miałem wpisać Edytowane 10 Luty 2010 przez indian
Georgas Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Jak ogolnie odbior? szczerze mówiąc wygląda tragicznie
hcpiter Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 bardzo fajne mebelki, przypal trochę widok za oknem i będze git Edit: Mebelki wymodelowane przez Indiana, sorry - zapomniałem, że miałem wpisać. wtf O_o ? A tak to modele przede wszystkim do poprawy, bo nawet dandelion nie wygląda jak powinien niestety.
KaeMS Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Chymmm, dzięki za krytykę. hcpiter - chyba mi się już coś na głowę rzuca - co to jest dandelion ?
Georgas Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 use google mate ! w ogóle to tam nie pasuje, oświetlenie słabe, podłoga, ściany, tło za oknem, szaro i nudno
KaeMS Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Dzięki za ostrą krytykę - czasami potrzebny jest kopniak w d... . Przydałoby się też trochę snu ale nie można mieć wszystkiego. hcpiter - z tymi meblami chodzi o to, że zleciłem wykonanie Indianowi, a że nie jest to jedyna rzecz z mebli nad którą obecnie pracuję to zapominam kto co (dobrze, że pamiętam na kiedy).
Rekomendowane odpowiedzi