Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

test oswietlenia, chcialem uzyskac wschod slonca, ale nie wiem na ile sie to kojarzy ze wschodem... sproboje domalowac moze mgly, a moze wejsc w jakis inny kolor?

 

U3s.jpg

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Na pierwszy rzut oka tylko dobrze to wyglada ale z każda sekunda patrzenie jest coraz lepsze.

Wygląda jak by sie ten most urywał tam dalej.

Napisano

Morphe, ja bym przesunął trochę kolory :) W tej chwili to bardziej cukierkowy zachód moim zdaniem. Jeśli nie masz nic przeciwko:

poranek_U3s.jpg

Tło można by lekko zamglić.

Napisano

Czesc,

 

Trochę zaśmiecę ten temat swoją miernotą, ale mam problem z trawą w vrayu. Próbuję ją zrobić za pomocą displacement map lub vraydisplacement mod (za kazdym razem problem jest ten sam). Wygląda to tak:

 

trawa4.jpg

 

Jak widać, powstają brzydkie kółka, które nie mają nic wspólnego z texturą diffuse (na 2 texturach diffuse to samo sie działo). Za mape displacement używałem mapki cellular lub mapki displace zrobionej z textury tej trawy. Nie robiło to tym wzorkom różnicy, jaka mapka jest wgrana. GI on/off też różnicy nie robiło. Swiatlo to vray sun + sky. Jako ostatnią dekę ratunku zastosowałem vrayphysical camera (w sumie nie wiadomo po co) i nie pomogło. Brak mi już pomysłów. Dodam, że w ustawieniach vraya nie grzebałem nic, poza wlaczeniem/wylaczeniem GI i jego jakości.

Napisano (edytowane)

mapowanie chyba coś nie halo - przynajmniej ja bym na to stawiał. to co na obrazku ma nałożone VrayDisplacement modyfikator czy zwykły displacement?

Edytowane przez Loki
Napisano (edytowane)

jak znam zycie przyczyn mzoe byc cale mnustwo od zlego mapowania, zle ustawienia w vray disp mod, po cos nie tka z geometria...

 

kozioo - faktycznie sproboje przesunac sowak i baridzje zrobci to zolte niz czerwone , ale tka zeby nieprzepalic jednak niektorych miejsc:)

 

trawa robiona recznie.

 

odemnie jeszcze takie dwie probki innego podejscia do tematu:

 

U5bs.jpg

U5cs.jpg

U5ds.jpg

Edytowane przez Morphe
Napisano

Moim zdaniem zdecydowanie #2. Kiedyś jak przypadkiem wstałem rano, tak to dziwne zjawisko wyglądało za oknem. #1 wygląda jak pochmurne południe, a #3 zbyt homo-zbajerowany ;)

Napisano

To co pokazałem na obrazku, to zwykly displacement. Mapowanie? Nic nadzwyczajnego, to plane zmapowany od gory i tyle (to ze jest powyginany, nei robi roznicy - na płaskim plane miałem taki sam błąd).

Napisano

ewnetualnie mozesz udostepnic scene z materialami, mozna pobrac odpalic i sprawdzic czy u innych bedzie to samo, i jakies tam rzeczy wyeliminowac.

Napisano

Siadly, domyslam się, że robiłeś to za pomocą UVW Map. Raz miałem podobny problem (wychodziła mi jakaś dziwna szachownica po dodaniu displacementu) i UVW Map zamieniłem na Unwrap UVW - pomogło.

Napisano

Zielony blee i ten pionowy podział kontrastu, z prawej ciemno z lewej jasno, jakoś mi się to nie widzi. Przeszkadza w odbiorze, a fotelik ciekawy.

Napisano

zielony może być, imho mocna perspektywa deformuje ładny fotel.

pionix: a u Ciebie odwrotnie. Daj dużo mocniejsza perspektywę i wywal ten kurnik na dachu i będzie super, trochę odwagi ;)

...

moje studio

meble z przypadku, to co było na dysku, w sumie nie mają znaczenia:)

 

02_011a.jpg

 

07_03.jpg

 

ps: stolik i stół sam modelowałem :)

  • Like 1
Napisano

przepraszam, że tak zagęściłem z tym LWFem. Trochę za bardzo skrótowo chciałem się wymóżdżyć. Chodziło o to, że przy LWF rozkład światła w scenie pochodzi głównie od ustawień świateł i materiałów, a unika się ciągania multiplerów w górę i w dół. W specyficznych warunkach, jak początkujący poustawia materiał ścian na 255,255,255 i da zbyt dużo świateł a potem tnie to multiplerami to silnik ma dużo więcej matematyki i stąd te opóźnienia. Linear jakby "wymusza" na userze w miarę poprawne ustawianie sceny od samego początku. Oczywiście przy prawidłowo skalibrowanej scenie, exponentiale są szybsze od lineara. HC ma rację, że to w zasadzie nie ten dział, ale chciałem się wytłumaczyć z bełkotu. thx SWRSC za wsparcie, też unikam tej metody, którą opisałeś.

Napisano

peter_muler - niebezpieczny ten balkon. Trochę za ciemno i za blado jak dla mnie. Skróty brzydko konstrukcję rozciągły na górze. Dobrze, że książki trochę koloru dodały temu wnętrzu.

PS. stoliki rządzą

 

grafik3d- szkło za płaskie daj mu tyci bumpa i brakuje jakiegoś fajnego blasku na nim. Pozbył bym się też smootha z nich. Niech odbicie się fajnie schodkuje.

 

 

Taki test ciasnego podwórka:

 

ujecie1.jpg

Napisano

Chciałbym was prosić o konstruktywną opinie i porade na temat ustawienia rendera i swiatla w tym exteriorze.

Męcze się już kilka dni nad ustawieniami - i w dalszym ciągu nie jestem zadowolony.

Chodzi o rodzaj światła ,cienie itp. Chciałbym uzyskac klimat lekko cukierkowy

Ponizej mały draft i ustawienia jakie są. Przy takich ustawieniach mam prowidłowe odwzorowanie RGB z material editora - i takie samo na renderze.

draft

http://img199.imageshack.us/img199/3197/24872582.jpg

 

ustawienia

Ustawienia Gamy w maxie - standard 1.0

http://img64.imageshack.us/img64/9699/26062778.jpg

 

dzieki

Marek

Napisano

smoke_img.jpg

 

Witam. Zrobiłem ostatnio dym z ciekawości na podstawie tutoriala z BlenderMag. Wydaje mi sie że w animacji wygląda nawet przekonująco i da się go łatwo modyfikować według własnych potrzeb.

 

Tutaj jest link do krótkiej animacji >> KLIK

 

A tutaj plik blend do zabawy i podejrzenia ustawień, jeśli komuś nie chce się przerabiać tutoriala, bądź nie może go przerobić (np. nie zna angielskiego) >> KLIK

 

Pozdrawiam :)

Gość Gosc
Napisano

Tores - ciasne ale cieszy oko, super swiatelko

 

ZjedzKota - no fajny ten dymek, ale pobaw sie particlami, jakies przedmioty, zawirowania zeby nie bylo tak sterylnie

Napisano

Marek G - jpg z ustawieniami nie chce mi się załadować :/ Z tego co widzę po renderze to nie jest źle, ale przede wszystkim przesunąłbym słońce bardziej w lewo, tak żeby krótszy bok bloku był w cieniu. Teraz wszystko jest oświetlone prawie frontalnie i ginie głębia.

Napisano
Marek G - jpg z ustawieniami nie chce mi się załadować :/ Z tego co widzę po renderze to nie jest źle, ale przede wszystkim przesunąłbym słońce bardziej w lewo, tak żeby krótszy bok bloku był w cieniu. Teraz wszystko jest oświetlone prawie frontalnie i ginie głębia.

 

ustawienia mi sie otwieraja(jpg)

Wydaje mi sie ze cos nie tak jest z klimatem tego rendera,ciepłotą ,barwą cieni

Napisano (edytowane)

Dunuś - przy kanapie napisałeś że to "do tutka" - do jakiego tutka? I kiedy? :)

 

cos nie tak jest z klimatem tego rendera,ciepłotą ,barwą cieni

Takimi rzeczami pobaw się w PS, adjustment layer color balance i jazda :)

8f99d27e94a2f100.jpg

Color balance, curves i trochę białej podmalówki.

Ale i tak bym przesunął to słońce, i może zmniejszył environment żeby przyciemnić cienie.

Edytowane przez Razer
Napisano

panowie, rzeczywiście przesadziłem z kontrastem, eh...

Chciałem spróbować czegoś innego, nie koniecznie uzyskać czyste studio... poprostu coś innego...

 

Mała poprawka:

 

furniture_1.jpg

Gość Cornelius Scipio
Napisano

Ode mnie taki teścik.

 

Cinema 4D + vray1.2 + PS

 

 

1prewka.jpg

 

pzdr.

Napisano

Marek G -> ja bym pozmieniał na: color mapping (1) (2,5) (1,1) exponenstail, Phisical Camera f-number 4/2,8 ISO 200/400, a czas dobrać tak żeby nie było za jasne. Wyrzucił bym tło i użył v-ray sky z przypisanym nodem do vray sun, a tlo najwyżej wstawił w photoshopie,w v-ray sky sun intensity multiplayer napewno zbliżone do 1/0,9 a przepalenia kontrolować camerą, zwiększenie sun size multiplayer w ustawieniach słońca rozmyje cienie i będą bardziej miękkie tylko wtedy trzeba subdivs zwiększyć. To mi się rzuciło w oczy tak na szybko, ale nie jestem specjalistą.

 

Cornelius Scipio -> Bardoz fajnie tylko coś z mapowaniem ramy okiennej nie tak i te halogeny nad obrazami jakby wklejone w PS.

 

gientekwl -> o wiele lepiej fajne przejście cieni, mozesz pokazać screan-a viewport-u jak oświetlasz i jak zrobiłeś tło

Napisano

loki calekim fajna struktura drzewa:) choc te dolne ostatnie galazki jak dla mnie zbyt wyprostowane, zminil bym tez im tez angle, curving, i moze phylotaxy, no i nie ma twigow... :(

Napisano

Cornelius - nie ładuje się ten obrazek (u mnie).

 

Morphe nad twigami się jeszcze zastanawiam ,bo ma być widać budynek bardziej niż drzewa - stąd pomysł na zimową wersję - żeby go choć trochę było widać z większej odległości. Całość stoi w dużym parku, i niestety jak by były wszystkie drzewa (tu nie ma połowy), liście i krzaki - to budynek by praktycznie zniknął między nimi - mało przedpola ma.

Napisano (edytowane)

Cornelius - nie ładuje się ten obrazek (u mnie).

 

Loki - Już nie mogę się patrzeć na śnieg, wystarczy już zima za oknem !

 

Stary set, stary dom, nowe niebo ;)

modelkarmina2noc2.jpg

Edytowane przez !Ewert
Napisano

peter_muler- ladne wnetrze i naprade fajnie to wyglada, ja bym popracowal nad samym kontrastem w scenie i lekko podkrecil kolory, ale tak minimalnie, bo teraz wyglada to fajnie a moze wygladac super.

Cornelius Scipio- fajnie ale poduchy blee

Tores- swietne kolory i ladna cegla !

Napisano (edytowane)
Dunuś - przy kanapie napisałeś że to "do tutka" - do jakiego tutka? I kiedy? :)

 

Tutorial dla początkujących, basic modelowanie i vRay. Videotutoriale..

Kiedy to jeszcze nie wiem.

 

Kub@: rzeczywiście, exponential jest ładny. Przydało mi się bardzo. Kiedyś czułem do niego niechęć bo coś z kolorami mieszał ale nareszcie go zrozumiałem. Oczywiście, nie czuję już potrzeby nanoszenia LWF bo to zdarzało się przy reinhardzie.

 

Loki: a ja widzę że śnieg sztucznie się położył na jednej z gałęzi korony drzewa...

 

Ewert: roślina z prawej strony wisi w powietrzu, na ścianach brak tekstur.. wygląda co najbardziej gumowato..

Reszta environmentu dobra, nie użalam się.

Edytowane przez Camel
Napisano (edytowane)

Ode mnie taki tescik. Kadrowanie do delikatnej poprawki, nozki tez. Jak ogolnie odbior?

 

niagara1zmn.jpg

 

Edit: Mebelki wymodelowane przez Indiana, sorry - zapomniałem, że miałem wpisać.

Edytowane przez KaeMS
Napisano (edytowane)

bardzo fajne mebelki, przypal trochę widok za oknem i będze git

ironiczna uwaga, a nie wychwalanie swojego ,-sorry że miałem wpisać

Edytowane przez indian
Napisano
bardzo fajne mebelki, przypal trochę widok za oknem i będze git

 

Edit: Mebelki wymodelowane przez Indiana, sorry - zapomniałem, że miałem wpisać.

 

wtf O_o ? A tak to modele przede wszystkim do poprawy, bo nawet dandelion nie wygląda jak powinien niestety.

Napisano

Dzięki za ostrą krytykę - czasami potrzebny jest kopniak w d... . Przydałoby się też trochę snu ale nie można mieć wszystkiego.

 

hcpiter - z tymi meblami chodzi o to, że zleciłem wykonanie Indianowi, a że nie jest to jedyna rzecz z mebli nad którą obecnie pracuję to zapominam kto co (dobrze, że pamiętam na kiedy).

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności