hcpiter Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 (edytowane) Dandelion to lampa wiszaca. Ta ktora uzyles w scenie http://images.google.pl/images?hl=pl&source=hp&q=moooi%20dandelion&lr=&oq=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi Jak cos na stronie moooi mozna znalezc pomocnicze rys tech w Pdf`ach jezeli chcialbys ja jeszcze raz modelowac. Widok za oknem mozna przepalic i zastanowic sie nad oswietleniem ciekawszym. Te sofy nie pasuja zupelnie tutaj. A co do tego wczesniejszego to smiesznie jest wychwalac swoje modele indian ;] Pozdrawiam Edytowane 9 Luty 2010 przez hcpiter
KaeMS Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 (edytowane) Szczerze mówiąc zwykle robię model mebla a później myślę nad otoczeniem - tym razem po kilku minutach u klienta pomyślałem o tym wnętrzu a meble wstawiłem tuż przed renderem. Skoro pasuje jak pięść do nosa to idzie już inna aranżacja. Też wrzucę. Edit: hcpiter - to akurat była ironiczna uwaga a nie wychwalanie swoich modeli :p Edytowane 9 Luty 2010 przez KaeMS
gientekwl Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 A: "Mebelki wymodelowane przez Indiana, sorry - zapomniałem, że miałem wpisać. " B: "Bardzo fajne mebelki..." ... heh
Marek G Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Marek G -> ja bym pozmieniał na: color mapping (1) (2,5) (1,1) exponenstail, Phisical Camera f-number 4/2,8 ISO 200/400, a czas dobrać tak żeby nie było za jasne. Wyrzucił bym tło i użył v-ray sky z przypisanym nodem do vray sun, a tlo najwyżej wstawił w photoshopie,w v-ray sky sun intensity multiplayer napewno zbliżone do 1/0,9 a przepalenia kontrolować camerą, zwiększenie sun size multiplayer w ustawieniach słońca rozmyje cienie i będą bardziej miękkie tylko wtedy trzeba subdivs zwiększyć. To mi się rzuciło w oczy tak na szybko, ale nie jestem specjalistą. Cornelius Scipio -> Bardoz fajnie tylko coś z mapowaniem ramy okiennej nie tak i te halogeny nad obrazami jakby wklejone w PS. gientekwl -> o wiele lepiej fajne przejście cieni, mozesz pokazać screan-a viewport-u jak oświetlasz i jak zrobiłeś tło dzięki chłopaki za uwagi,dzis potestuje te ustawienia Tymczasem po zmianie ustawien , wyszło coś takiego . Może macie ochote pobawić się z tym PS - aby wyszło bardziej"cukierkowo" z chęcią zobacze wasze propozycje
Razer Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Jak cukierkowo to cukierkowo, ale chyba trochę za bardzo pojechałem z glowem :)
chudy Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 glow może i za duży troche, ale zdecydowanie pasuje do klimatu.
pressenter Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Marek G: jak dla mnie to dużo dużo dużo bardziej mi się podobała ta wersja: http://images46.fotosik.pl/257/8f99d27e94a2f100.jpg Wspominałem już, że dużo bardziej mi się podoba? Sz.
Marek G Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Razer - no fajnie wyszło, takie cukierkowe klimaty lubia klienci
voyager Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 dzięki chłopaki za uwagi,dzis potestuje te ustawienia Tymczasem po zmianie ustawien , wyszło coś takiego . Może macie ochote pobawić się z tym PS - aby wyszło bardziej"cukierkowo" z chęcią zobacze wasze propozycje Render cukierkowy już był, więc kosmetyczne zmiany. Trochę zabawy kolorami, dodałem żółtego słońca, bo trochę szare to światło, bla bla bla
Razer Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 dużo dużo dużo bardziej mi się podobała ta wersja: http://images46.fotosik.pl/257/8f99d27e94a2f100.jpg Wspominałem już, że dużo bardziej mi się podoba? Sz. Hehe tamtą zrobiłem jak nie wiedziałem że ma być cukierkowo, też mi się bardziej podoba, ale wiadomo że klient chce mieć bajeczkę :)
Tores Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 w sumie po 14-tu już było ładnie ale zacząłem grzebać przy kamerze i cały czas liczyło dany pass od nowa
hcpiter Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Fajnie, 29min wcale nie tak duzo czasu. Moglbys napisac cos na temat tego renderera, czy warto ? itp ? Nie ma bump`a ;)
arch515 Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Test gamy , tym razem Ouput gama na 2.2.. ale co ważniejsze ,czas 7min!..sadze ze to przyzwoicie , jak na czystość obrazka..Problem natomiast jest ze szczeliną (szyna) ten sam materiał co sufit ..a odcień zupełnie inny..jak to rozwiązać ..?
gientekwl Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 kolejny fotelik dla skilla, tym razem bujany ;)
Bacry Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Test backburnera renderowane na pasach w mentalu. I niestety widać przejścia.
Camel Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Jak ogolnie odbior? Sorry, bardzo nudny. Nie sprawia żadnego wrażenia :( Prościej: mdły. brak życia. pomimo intensywnego brązu na fotelach i tła. tło niepoprawne w stosunku do sceny, kolor foteli nie miesza sie dobrze z wszystkim naokoło. Sorki.
KaeMS Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Ech, walcze wlasnie z tym. Za kilka godzin wrzuce render "trzy wersje później".
Kub@ Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 arch515 hmm może masz zbyt mało sampli lightcache i są one za duże, przez co nie wchodzą do szczeliny. Mozliwe też że detai enchancment w irr map coś pomoże. Warto dodać też shella na sciany. Ale to takie standardy, możliwe ze to jeszcze coś innego... super renderki na stronce masz !
KaeMS Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Arch1515 - dobrze widzę, że sufit delikatnie odbija ? W takim razie nic dziwnego, że szczelina ma inny odcień. Wiem, że piszę banały ale to pierwsze co mi wpadło w oko.
Kub@ Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 mnie sie wydaje jednak że to sprawka gi, a nie materiału. z reszta mozna to sprawdzić ustawiając qmc+qmc. Wtedy zaden bug nie ma prawa wyjśc.
arch515 Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Kub@ Dzięki:), Shellem próbowałem nic z tego, z samplami tez tak mi się wydawało, ale i to nie pomogło..Dałem zwykły szary materiał i delikatnie jest lepiej.. Obyczaje qmc qmc.. Chodź nie sadze bym renderował to finalnie tym, cały dzień w sumie spędziłem nad „uniwersalnymi” setami do tego projektu..Czas mnie goni a kardów, co nie miara.. KaeMS, tak sufit delikatnie odbija, miało to „ emitować ” materiał farby satynowej …Zawsze się ten materiał sprawdzał mi, a teraz dziwna sprawa..
Kub@ Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 rzypomniało mi się że też miałem podobny problem ze szparami i pomogło zwiększenie prefilter w lightcache (ponad 500). Wiem że to sprzeczne troche bo prefilter rozmywa czyli jakościowo powinno być gorzej.. ale widocznie jeszcze inaczej to działa.
KaeMS Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Moglby ktus zerknac i mozliwie szybko dac mi znac jak to siedzi ? Nie cierpie nocnych nasiadowek ...
gientekwl Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 moim zdaniem strasznie płasko, nie widać cienia praca nie ma kontrastu... Popraw to i zaświeć nie białym a jakimś delikatnie niebieskim światłem. Popraw textury na kanapie, bo mało ciekawe, zaświeć lampkę... Takie moje sugestie, niech coś zacznie się dziać w scenie ;) Pozdro
KaeMS Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 (edytowane) Dzieki . Obejrzalem sobie to rano, przyjrzalem sie scenie i doszedlem do wniosku ... ze krece sie w kolko zamiast od poczatku zrobic nowe oswietlenie to walcze z ch... wie czym (taka porcja samokrytyki na dzien dobry). Edit: ma może ktoś materiał podobny do pluszu ? W sumie trudno go określić - włosie ma bardzo krotkie, brak glossa, w sumie z odleglosci 2m nie widac zadnego wlosia (jest bardzo krotkie), wlosie bardzo krotkie, z wiekszej odleglosci robi wrazenie jakby skory bez odbic. Edytowane 11 Luty 2010 przez KaeMS
|ales| Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 Czesc, fajne tu rzeczy mozna znalezc:) Ja mam taki exterior do testowania - trawa juz wiem do wymiany.
Tores Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 ales - fajne kolory ale rozmycie nie bardzo i trawa też test displacement indigo jak zauważyłem lubi równo pociętą siatkę bo inaczej na jednym fragmencie disp będzie wyraźny a na innym płaski. Zdarza się, że będzie też rozciągnięty tworząc brzydkie pasy jeżeli ma go zrobić na sporym prostokącie.
Cyanide Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 Ogólnie wygląda bardzo fajnie, pozazdrościć. Tylko po lewej stronie jak te schodki są blisko "kamery" to textura wygląda jakoś dziwnie, płasko, albo niewyraźnie.
Loki Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 Tores jak Indigo ogólnie radzi sobie z wydajnością ? tzn Indigo vs VRay ?
pressenter Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 Ładnie to wygląda, może za duży reflect, ale łądnie. Nasuwa się tylko oczywiste pytanie: ile to trwało? ;) Sz.
Tores Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 Cyanide - musiałbym zrobić porządną displacement mapę Loki - wydajność vraya jest na pewno lepsza choć testy z oświetleniem też czas zabierają a tu zaznaczam sky wybieram direct light i leci. Na bieżąco mogę kontrolować kolorystykę poprzez ustawienia własne lub wybierając właściwości danego aparatu z listy dostępnych w menu. Jest bardzo dobry balans bieli i widzi się na bieżąco co wychodzi po jego zmianie. Najciężej jest z displacement. Trzeba porządnie zagęścić siatkę żeby nie dawać za dużych parametrów do jego przeliczania co wydłuża rendering. Najgorsze co mnie czeka to rendering szkła i wody. Zapuściłem testowy ale kaustyka niezłe szumy wywołała. pressenter - dzięki, opuściłem wprawdzie reflect ale widać jeszcze za mało. Słabo poznałem material editor. Trwało to 1h3min na Q6600 ale passy tu liczą się dziwnie. Następny liczy się 2 razy dłużej niż wszystkie poprzednie razem. Tak więc dokonując korekcji w menu nie uwzględnia już przeliczonej części danego passa i zaczyna liczyć go od nowa.
|ales| Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Tores dzieki, twoj renderek niczego sobie fajny ten Indigo:)
Busiu Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 (edytowane) modeling krzesła i test w vray Edytowane 12 Luty 2010 przez Busiu
Camel Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Tores, ale czy można powiedzieć że jest jakoś lepiej z displace niz w vRay? Możliwe że nie mam zbytniej znajomosci displace w vRay choć się nim posługuję. Powiedzmy: mamy boxa, na który mapkę uv cubic nałożylibyśmy, w indigo displace nie tnie modelu na odrębne ściany, które z kolei zmieniają swoją geometrię na bazie mapki, a vRay, jak sądzę tak robi. W czym szkopuł, chciałbym wiedzieć?
Tores Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Indigo też tnie siatkę. Jeżeli daje się displacement jako modyfikator to on podaje ile ścianek stworzy w zależności jaki stopień wybierzesz i czasami są to setki milionów. Displacement Indigo jest odpowiednikiem displacement 3d Vraya. Przetestuję trawę to pokażę jakiś test i napiszę co i jak. Na razie testuję render z oddzielnymi warstwami dla sky i sun. Dają niezłe możliwości regulacji kolorów otoczenia i słońca a także ich natężenia łącznie z całkowitym wyłączeniem światła słonecznego i to wszystko w trakcie liczenia sceny.
Loki Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 pressenter 2 i ostatni fajny, ale ta tapeta czy co tam jest dookoła luster - masakra :) i moje cegły testowane
3d_operator Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 Loki - cegły płasko wyszły, disp. by się przydał. Tiling widać, no i źle zmapowane w narożnikach.
Loki Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 mapowania jeszcze nie ma - na razie tylko box mapping wrzucony. Kombinuję jak mogę żeby displace nie używać na cegłach, ale chyba się faktycznie przyda.
Tores Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 pressenter - za ostro ale podoba mi się Loki - no płaskawo jest. Spróbuj najpierw z bump mapą ale taką gdzie masz fugi czarne a cegłę białą. Nie wiem skąd masz bitmapę ale acmebrick generuje ładną i wypuszcza take mapy nadające się do bumpa i dispa. Jak nie ma w nim takich cegieł jakbyś chciał to zawsze możesz zrobić swój pasek z cegłami, podmienić z jakimś istniejącym i wygenerować sobie swoją.
pressenter Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 (edytowane) Tores: to takie bardziej "artystyczne" do folio. ;) Dzięki. Jeszcze taki test postpro: Sz. Edytowane 13 Luty 2010 przez pressenter
Loki Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 no pressenter - wnętrza świetne. szczególnie podoba mi się ten po prawej render - nawet szum nie przeszkadza w nim - co wiecej - fajnie to przez ten szum wygląda. dywan na tym po lewej dziwny - to jedno mogę się przyczepić - bo sprawia wrazenie jakby byl wysokosci tego narożnika - moze przez te cienie na brzegach, ale pewnie specyficznego ujęcia zrobił byś jakiś tutorial o ustawieniach takiego oświetlenia - reputacja i reklama - bezcenna :)
Gość Cornelius Scipio Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 Pressenter bardzo ładnie :) LWF robi swoje jak widać, ale czy nie sądzisz że kolory,w głównej mierze, sofy i krzeseł są aby nie za bardzo nasycone ? pzdr. Cornelius
pressenter Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 no pressenter - wnętrza świetne. szczególnie podoba mi się ten po prawej render - nawet szum nie przeszkadza w nim - co wiecej - fajnie to przez ten szum wygląda. dywan na tym po lewej dziwny - to jedno mogę się przyczepić - bo sprawia wrazenie jakby byl wysokosci tego narożnika - moze przez te cienie na brzegach, ale pewnie specyficznego ujęcia zrobił byś jakiś tutorial o ustawieniach takiego oświetlenia - reputacja i reklama - bezcenna :) Dzięki. Dywan wyszedłtaki pewnie przez ujęcie. ;) Zobaczymy, pewnie w końcu coś sklikam, reaktywowałem bloga, więc czasem coś tam wrzucę. :) Pressenter bardzo ładnie :) LWF robi swoje jak widać, ale czy nie sądzisz że kolory,w głównej mierze, sofy i krzeseł są aby nie za bardzo nasycone ? pzdr. Cornelius Robi, robi, ale przyznam, że sporo z nim roboty i ćwiczeń było. ;) Kolory zdecydowanie przesycone, skaszaniłem troszkę w PSie, później poprawię, dzięki. Pozdrawiam Szymon
Tores Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 pressenter - no dają radę, shader drewna tylko odstaje na tym od góry i na pierwszym stolik coś za mało zapadnięty w dywan ;)
|ales| Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 pressenter: pikene podoba mi sie bardzo. Mozesz napisac cos o post pro? Kiedy ja uzywam LWF wychodzi mi o wiele gorzej... w czym tkwi sekret??
pressenter Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 (edytowane) pressenter - no dają radę, shader drewna tylko odstaje na tym od góry i na pierwszym stolik coś za mało zapadnięty w dywan ;) Dzięki. Faktycznie drewno kiczowato troszkę tutaj wyszło, a stolik... nie chciało mi się specjalnie dywanu dopasowywać, bo to vrayfur, więc do wyboru miałem, albo stolik o wadze 2 gramów, albo dywan wchodzący w stolik; wybrałem, według mnie, mniejsze zło. ;) pressenter: pikene podoba mi sie bardzo. Mozesz napisac cos o post pro? Kiedy ja uzywam LWF wychodzi mi o wiele gorzej... w czym tkwi sekret?? Jeśli wychodzi Ci o wiele gorzej, znaczy że robisz to źle. ;) Najważniejsze według mnie to dobrze ustawić kamerę,i nie używać tej standardowej, maxa. Reszta to raczej standard. Światło, materiały... Co zabawne tutaj nie ma dużo postpro, troszkę kolory podrasowane. Tak to wygląda bez PSa: Przesadnie różnicy nie ma. Jeśli idzie o postpro... troszkę zabawy z exposure i levelsami, nic przesadnego. ;) Pozdrawiam Szymon Edytowane 13 Luty 2010 przez pressenter
Rekomendowane odpowiedzi