Napisano 15 Listopad 200618 l Tutaj zamieszczamy wszystko co jest związane z texturowanie, dyskusje, tutoriale, videotutoriale. Chciałbym aby wyglądało to inaczej niż wcześniej, po prostu zróbmy jedna dużą bibliotekę linków w pierwszym poście, wcześniej był za duży bałagan w całym wątku różne linki większość z nich nie działała. Wrzucajcie linki zrobimy bazę, niestety po dodaniu linku do bazy posta będę usuwał aby nie robić niepotrzebnego zamieszania. Textures for newbies - wszystko co potrzebuje wiedziec poczatkujacy : - http://www.abandonedland.net/podstawy/start.html - tutorial przygotowany przez Por@szka, bardzo ładnie pokazuje podstawy texturowania - wersja off line - http://www.megaupload.com/?d=KB3MM597 - www.abandonedland.net/podstawy/podstawy.rar - http://www.filefactory.com/file/fd828a/ Texturowanie : - http://www.planetquake.com/polycount/cottages/qbranch/ - http://www.planetquake.com/polycount/ - http://cgtalk.com/showthread.php?t=61068 - http://www.bobotheseal.com/ - http://www.planetquake.com/skindom/features/cloth/index.shtml - http://www.cgchat.com/forum/showthread.php?threadid=18643 - http://www.seizure57.pwp.blueyonder.co.uk/tuts/cb.htm - http://www.psionic3d.co.uk/ - http://www.poopinmymouth.com/process/hair_tutorial/hair_01.htm - Malowanie włosów - http://www.shipbrook.com/jeff/skintut/ - malowanie/przerabianie textury twarzy ze zdjecia - http://b1ll.cottages.polycount.com/step_head_champ.jpg - Malowanie głowy step by step - http://identitycrisis.planetunreal.gamespy.com/tutorials/skinning.shtml - http://img222.imageshack.us/my.php?image=trees7gm7fd.jpg - texturowanie drzewek - http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=118130 - watek ze wszystkim :) - http://www.photoshopgraphics.co.uk/decorlacebrushespage001.shtml - http://img438.imageshack.us/img438/7118/2093046mq.jpg - scriny pokazujacy texturowanie step by step - http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/photoshop/worn_metal/metal.asp - malowanie metalu - http://www.tutorio.com/tutorial/photoshop-metal-texture - malowanie metalu - http://67.15.36.49/team/Tutorials/texture_katherine_dinger/dirty_texture01.asp - malowanie metalu - http://67.15.36.49/team/Tutorials/texturing_metal/texturing_metal1.asp - malowanie metalu - http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=3477840&postcount=3 - pre-lighting - http://www.gamerwithin.com/?view=article&article=1319 - http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=3574925&postcount=192 - przerabianie foto na texture - http://www.simmerspaintshop.com/ - malowanie textur samolotów Mapowanie : - http://img160.echo.cx/img160/9487/tutorialunwrapenglish7wt5el.th.jpg - mapowanie i texturowanie - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4376 - podstawy działania unwrap UVW - http://www.ran3d.com/tutorials/k-bar/k-bar01.asp - Mapowanie noża - http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp - legendarny juz tutorial - http://www.poopinmymouth.com/tutorial/tutorial.htm - wiele przydatnych tutoriali Videotutoriale : - http://www.gorzow.mm.pl/~klicor/mapping.rmvb - mapowanie unfoldem w wingsie3d - http://www.mm.pl/~klicor/unw.avi - mapowanie glowy unfoldem w wingsie3d Inne : - http://www.gamasutra.com/features/20061019/kojesta_01.shtml - usuwanie szwów za pomocą render to texture
Napisano 24 Styczeń 200718 l polecam - masa rooznych filtrow do fszopa - sam nie proobowalem jeszcze ale wydaja sie byc smakowite (szczegolnie przydatne dla nas gejmartowcow :) http://www.filterforge.com/filters/ c ya
Napisano 7 Kwiecień 200717 l A coś do Soft Image macie. Miałem tutka o texturowaniu ale pokazali tam użycie domyślnych tekstur SI :/
Napisano 20 Lipiec 200717 l IMHO Klicus powinienes rozszezyc ten dzial o modelowanie i uv low poly takze, kapke jestem juz zmeczony tematami w stylu "jestem nowy pomocy".
Napisano 23 Sierpień 200717 l czy jest możliwość wstawienia tutka na temat texturowania obiektów low poly ale takiego z prawdziwego zdarzenia? Robie render to texture i dalej nie wiem co robic. pomalowalem to co mi max wygenerował i nie wiem jak to umieścić na modelu. Nie chodzi mi o normale i inne tylko komletna mapę z kolorem. Prosze pomocy!!!
Napisano 23 Sierpień 200717 l o_O nie ta kolejnosc ziom. Zacznij od mapowania, wtedy textura. Sprawdz pierwszy post, tam mapowanie i ostatni link. A jak chcesz wiecej pomocy to stworz temat, wrzoc prace, i napisz gdzie cie boli. Tak to pomoc po omacku. EDIT - Do posta ponizej -> tak musisz ustawic w unwarp.
Napisano 23 Sierpień 200717 l Por@szek daje uvw map, teksture w kratke, ustawiam parametry w edit uvw, render to texture, maluje w shopie, potem wrzucam w material editor i na model, na modelu kaszana. czy musze cos ustawiac w unwrap uvw?? dobrze mysle?? tzn poustawiac siatki na teksturze?? chce robic low poly i potrzebna mi tylko wiedza na temat texturowania, bo do tej pory to ja tylko z materiałów korzystałem v-raya i mentala:) jeśli chodzi o modeling to mysle ze daje rade:)
Napisano 23 Sierpień 200717 l Jeśli dobrze pamiętam to podstawy mapowania, fajnie były przedstawione w plikach pomocy 3D Studio... F1-> tutoriale -> i mapowanie statku kosmicznego.
Napisano 23 Sierpień 200717 l te tutoriale są ok: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/UVW_mapping_an_object/UVW_mapping_an_object1.asp http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/low_poly_character/low_poly_07.asp
Napisano 24 Sierpień 200717 l dzięki, a ma ktoś jeszcze o linki do tutków?? - "malowanie textur modeli for game???" proszę zapodajcie coś więcej...
Napisano 24 Sierpień 200717 l dzięki, a ma ktoś jeszcze o linki do tutków?? - "malowanie textur modeli for game???" proszę zapodajcie coś więcej... http://www.poopinmymouth.com
Napisano 25 Sierpień 200717 l http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=462670&postcount=1 nie no nie mogę, przeglądałem forum i dlatego pytam czy jeszcze jakieś inne są?? bo takie kręcenie w kółko to mnie nie bawi...
Napisano 25 Sierpień 200717 l a może byś przerobił, któryś z tych tutoriali?? tam masz same najlepsze, a przynajmniej bardzo przydatne, mam wrażenie że czekasz aż ktoś poda Ci tutorial, który sam za Ciebie wszystko zrobi.... a jak Ci się nie podoba pomoc użytkowników, to proponuje odpalić google i poszukać coś na własną rękę a nie czekać aż, ktoś poda ci na tacy....
Napisano 26 Sierpień 200717 l a może byś przerobił, któryś z tych tutoriali?? tam masz same najlepsze, a przynajmniej bardzo przydatne, mam wrażenie że czekasz aż ktoś poda Ci tutorial, który sam za Ciebie wszystko zrobi.... a jak Ci się nie podoba pomoc użytkowników, to proponuje odpalić google i poszukać coś na własną rękę a nie czekać aż, ktoś poda ci na tacy.... przerobić to można mięcho na kiełbachę... też mam takie wrażenie że niektórzy tutaj się czepiają bez powodów... nikt nie mówił tutaj o pretensjach, tylko jakbyś był taki bystry to zauważyłbyś że i zwróciłem uwagę że to już było, znaczy się widziałem :) ... i po co takie głupawe komentarze w stylu - czekasz na gotowe, napisał byś coś bardziej pożytecznego, a nie zaśmiecał forum... Po to jest ten wątek żeby tutaj wrzucać linki i przypominać o tym.. http://souldesigns.cottages.polycount.com/personal.html http://home.comcast.net/~dpattenden/hi_poly_tut_uv.htm http://qbranch.cottages.polycount.com/tutorials/cloth/part1.shtml
Napisano 26 Sierpień 200717 l Weź się lepiej do roboty! Znajdź sobie inny sposób na zaczepki... Co Ty okres masz że się czepiasz???
Napisano 15 Listopad 200717 l zmień link do "tutorial przygotowany przez P@raszka" na nowszy: http://www.abandonedland.net/site/tutorial/txtbegginer/1.html tamten jest uszkodzony
Napisano 15 Listopad 200717 l MALOWANIE TEXTURY TWARZY KROK PO KROKU: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=46&t=292672 Następny do twarzy: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=56847&highlight=head+texturing+tutorial Twarzyczka po raz trzeci: http://www.pig-brain.com/tut01/tut01_03.htm Malowanie oczu: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=244153 http://www.3dtotal.com/team/tutorials/antro_eye2/antro_eyetex_01.asp mam nadzieje że przyda się początkującym... powodzenia.. :)
Napisano 3 Grudzień 200717 l Imo bardzo dobry videotutek odnośnie robienia texturki metalu: http://www.moddb.com/games/61/half-life-2/tutorials/24160/tfs-video-metal-texture-from-scratch
Napisano 22 Styczeń 200817 l A ja się dorzucę jeszcze fajnymi przykładami metalu: tutaj pan ma fajne pracki: tarcza i gun: http://www.svartberg.com/index.html oraz obrazek ostrza róznież w jego wykonaniu z polycountu: http://www.svartberg.com/wip/ts_blade_02_07.jpg pozdro!
Napisano 10 Luty 200817 l Małe pytanie do znajacych sie na tym: A. Czy da sie rozlorzyc wspolne UVW w 3dmaxie do obiektow nie zattachowanych ze soba? jak tak to jak? B. jak wyglada mapowanie w maxie na niewymiarowych texturach tj 1024x512 np??
Napisano 10 Luty 200817 l A - możesz zatachować, rozłożyć sobie UV na jednej mapce, a potem detachować poszczególne elementy. B - do UV używam skryptu od Chuggnuts - jest tam opcja umożliwiająca wybór dowolnego rozmiaru mapy, wystarczy potem przeskalować U i V (w tych samych narzędziach) i wszystko rozkłada się proporcjonalnie.
Napisano 10 Luty 200817 l B: Dzieki, darmowe to i komercyjne?? A:---przy 200 obiektach, detach, nazwa, material i ustawianie pivota jest troche pracochłonne, ale jak nie ma innego wyjscia..:(
Napisano 10 Luty 200817 l Narzędzia są darmowe i jeśli masz komercyjną wersję maxa, to wydaje mi się, że nie ma przeszkód w korzystaniu z nich.
Napisano 5 Wrzesień 200816 l 10 wskazówek dotyczących tworzenia tekstur - artykuł na CGSociety http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=4678&page=1 Dla własnych celów posklejałem w jeden jpg, może komuś też się przyda. Z góry przepraszam za rozdzielczość :) [/url] Edytowane 5 Wrzesień 200816 l przez Kuba
Napisano 5 Wrzesień 200816 l texturowanie głowy w Blenderze: http://www.blendernation.com/2008/08/26/tutorial-texturing-a-head-with-glsl/
Napisano 11 Listopad 200816 l Kilka wskazówek od Eoin Colgana z EA dotyczących tworzenia postaci do Medal of Honor: Airborne http://rapidshare.com/files/162661025/MOHA.rar.html
Napisano 11 Listopad 200816 l Małe pytanie do znajacych sie na tym: A. Czy da sie rozlorzyc wspolne UVW w 3dmaxie do obiektow nie zattachowanych ze soba? jak tak to jak? Od maxa 2008 dodajesz po prostu unwrap do kilku zaznaczonych jednocześnie obiektów.
Napisano 11 Listopad 200816 l hehe, wtedy jak jeszcez pracowalem, to nie bylo tam maxa 2008....ale szkoda ze dopiero teraz wrzucili taka mozliwosc....
Napisano 11 Listopad 200816 l Kilka wskazówek od Eoin Colgana z EA dotyczących tworzenia postaci do Medal of Honor: Airborne http://rapidshare.com/files/162661025/MOHA.rar.html Możesz wrzucić tą paczkę jeszcze gdzieś? Z rapida można teraz ściągnąć tylko 10 razy :/
Napisano 11 Listopad 200816 l Możesz wrzucić tą paczkę jeszcze gdzieś? Z rapida można teraz ściągnąć tylko 10 razy :/ http://www.sendspace.pl/file/oHp9Vbxv/
Napisano 11 Listopad 200816 l http://rapidshare.com/files/162870720/moha.rar.html na premium, nie powinno sie skasowac
Napisano 3 Grudzień 200816 l mam pytanko:) jak się robi w ps tilowane teksturki. kiedyś był tu gdzieś taki tutek ale zaginął w akcji;/ proszę o pomoc
Napisano 3 Grudzień 200816 l pobaw sie ofsetem, albo zaznaczenie robisz kopie layera, zaznaczasz polowe w piionie, kasujesz, layer drugi odwracasz zaznaczenie kasujesz zamieniasz stronami, to samo robisz w poziomie, srodek tak robisz zeby nie bylo widac laczen, wuala
Napisano 22 Grudzień 200816 l Czy ktoś może mi powiedzieć czy tekstury na pc, wii lub xboxa czyms sie różnia? Chodzi o to czy np wii ma jakies ograniczenia co do wielkosci np 512??
Napisano 28 Grudzień 200816 l Nie roznia sie. Format zalezy od silnika. Natomiast Wii ma naprawde malo pamieci, wiec wykraczanie poza 512 jest raczej ekstrawagancja ;)
Napisano 22 Marzec 200916 l http://www.game-artist.net/forums/spotlight-articles/9178-tutorial-texturing-metal-crate.html#post85499 Teksturowanie metalowej skrzyni. Fajny, aczkolwiek przydługawy.
Napisano 18 Lipiec 200915 l Bawię się aktualnie edytorem D'jinni Wiedźmina. Niby wszystko jest gites malines, ale nie mam pojęcia dlaczego nie widać efektów (tj. wgłębień) normal mapy. Normale wypalam w NormalMapperze, a potem w Gimpie zapisuję je jako DDS. Próbowałem DXT 1,3,5,5n i jeszcze kilku opcji i nic nie pomagało. Same modele są ok, robię i eksportuję je do formatu mtl w Maxie 9 za pomocą pluginu Aurora. Pomoże mi ktoś? :) Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
Napisano 3 Czerwiec 201014 l Ręczne malowanie textur z polycountu, jeszcze ciepłe :) http://www.polycount.com/forum/showpost.php?p=1148520&postcount=5
Napisano 3 Czerwiec 201014 l Bawię się aktualnie edytorem D'jinni Wiedźmina. Niby wszystko jest gites malines, ale nie mam pojęcia dlaczego nie widać efektów (tj. wgłębień) normal mapy. Normale wypalam w NormalMapperze, a potem w Gimpie zapisuję je jako DDS. Próbowałem DXT 1,3,5,5n i jeszcze kilku opcji i nic nie pomagało. Same modele są ok, robię i eksportuję je do formatu mtl w Maxie 9 za pomocą pluginu Aurora. Pomoże mi ktoś? :) Z góry dziękuję i pozdrawiam :) może ukrywają normal mape w kanale Alpha, jak w edytorze Chrome? Spróbuj to na szybko zrobić w CrazyBumpie, któremu musisz w prefsach wpisać, żeby zgrywał Displa do Alpha w normal mapie. Możesz też to w Szopie zrobić z normalką: - wytnij kanał RED i wklej do ALPHA - kanał RED zrób czarny - kanał BLUE zrób biały - nagraj to jako TGA 32bit, albo od razu do DDS z Alphą (jak to dobrze zrobisz to normalka będzie ciemno niebieska) ps. a może brakuje przyrostka "_n" ? Edytowane 3 Czerwiec 201014 l przez Chrupek
Napisano 29 Lipiec 201014 l Takie pytanie mam o pewną prawidłowość pracy, zawsze jak robię jakiś model to w programie do modelowania robię jego uv maping i eksportuję do formatu obsługiwanego przez dany silnik (udk, marmoset, unity) i tam tworzę materiał z tekstur i nakładam na model. Ostatnio dostałem takie zamówienie od znajomego na kilka prostych modeli + tekstura, wszystko zrobiłem wg tego schematu jak powyżej i dostałem informację że model jest bez nałożonych tekstur. Tak po krótkim zastanowieniu domyślam się że chodzi o to, że model jest wyeksportowany bez materiału i automatycznie nie wczytuje się tekstura. I teraz zastanawiam się co jest bardziej prawidłowe tworzyć model i materiał osobno w silniku, czy może od razu eksportować model z gotowym materiałem, czy może to zależy od silnika ? Mam nadzieję że jasno opisałem problem.
Napisano 24 Sierpień 201014 l heloł pisze tutaj bo uwazam ze to dobre miejsce, a dokladniej: jak sie ma sprawa retopologi a uv'kowania w zbrush'u? rzezbie model, texturuje, unwrapuje, robie retopo i teraz nachodzi mnie pytanie, w jakis sposob textury i normalki z modelu nie retopo maja sie znalesc na modelu po retopo??? bedzie ktos w stanie caly proces opisac??? lub moze jakis konkretny obfity link?? jesli powtorzylem pytanie, watek, nie bijcie:), dostane odp i usuwam pozdrawiam
Napisano 26 Sierpień 201014 l czyzby nie bylo w calym serwisie zadnego konkretnego czlowieka ktory pracuje w zbrush????
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto