Jump to content
KLICEK

Game Art : Mapowanie/Texturowanie vol2

Recommended Posts

Tutaj zamieszczamy wszystko co jest związane z texturowanie, dyskusje, tutoriale, videotutoriale.

 

Chciałbym aby wyglądało to inaczej niż wcześniej, po prostu zróbmy jedna dużą bibliotekę linków w pierwszym poście, wcześniej był za duży bałagan w całym wątku różne linki większość z nich nie działała.

 

Wrzucajcie linki zrobimy bazę, niestety po dodaniu linku do bazy posta będę usuwał aby nie robić niepotrzebnego zamieszania.

 

 

Textures for newbies - wszystko co potrzebuje wiedziec poczatkujacy :

 

- http://www.abandonedland.net/podstawy/start.html - tutorial przygotowany przez [email protected], bardzo ładnie pokazuje podstawy texturowania

- wersja off line - http://www.megaupload.com/?d=KB3MM597

- www.abandonedland.net/podstawy/podstawy.rar

- http://www.filefactory.com/file/fd828a/

Texturowanie :

- http://www.planetquake.com/polycount/cottages/qbranch/

- http://www.planetquake.com/polycount/

- http://cgtalk.com/showthread.php?t=61068

- http://www.bobotheseal.com/

- http://www.planetquake.com/skindom/features/cloth/index.shtml

- http://www.cgchat.com/forum/showthread.php?threadid=18643

- http://www.seizure57.pwp.blueyonder.co.uk/tuts/cb.htm

- http://www.psionic3d.co.uk/

- http://www.poopinmymouth.com/process/hair_tutorial/hair_01.htm - Malowanie włosów

- http://www.shipbrook.com/jeff/skintut/ - malowanie/przerabianie textury twarzy ze zdjecia

- http://b1ll.cottages.polycount.com/step_head_champ.jpg - Malowanie głowy step by step

- http://identitycrisis.planetunreal.gamespy.com/tutorials/skinning.shtml

- http://img222.imageshack.us/my.php?image=trees7gm7fd.jpg - texturowanie drzewek

- http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=118130 - watek ze wszystkim :)

- http://www.photoshopgraphics.co.uk/decorlacebrushespage001.shtml

- http://img438.imageshack.us/img438/7118/2093046mq.jpg - scriny pokazujacy texturowanie step by step

- http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/photoshop/worn_metal/metal.asp - malowanie metalu

- http://www.tutorio.com/tutorial/photoshop-metal-texture - malowanie metalu

- http://67.15.36.49/team/Tutorials/texture_katherine_dinger/dirty_texture01.asp - malowanie metalu

- http://67.15.36.49/team/Tutorials/texturing_metal/texturing_metal1.asp - malowanie metalu

- http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=3477840&postcount=3 - pre-lighting

- http://www.gamerwithin.com/?view=article&article=1319

- http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=3574925&postcount=192 - przerabianie foto na texture

- http://www.simmerspaintshop.com/ - malowanie textur samolotów

 

 

Mapowanie :

 

- http://img160.echo.cx/img160/9487/tutorialunwrapenglish7wt5el.th.jpg - mapowanie i texturowanie

- http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4376 - podstawy działania unwrap UVW

- http://www.ran3d.com/tutorials/k-bar/k-bar01.asp - Mapowanie noża

- http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp - legendarny juz tutorial

- http://www.poopinmymouth.com/tutorial/tutorial.htm - wiele przydatnych tutoriali

 

 

Videotutoriale :

 

- http://www.gorzow.mm.pl/~klicor/mapping.rmvb - mapowanie unfoldem w wingsie3d

- http://www.mm.pl/~klicor/unw.avi - mapowanie glowy unfoldem w wingsie3d

 

 

Inne :

 

- http://www.gamasutra.com/features/20061019/kojesta_01.shtml - usuwanie szwów za pomocą render to texture

Share this post


Link to post
Share on other sites

A coś do Soft Image macie.

Miałem tutka o texturowaniu ale pokazali tam użycie domyślnych tekstur SI :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy jest możliwość wstawienia tutka na temat texturowania obiektów low poly ale takiego z prawdziwego zdarzenia? Robie render to texture i dalej nie wiem co robic. pomalowalem to co mi max wygenerował i nie wiem jak to umieścić na modelu. Nie chodzi mi o normale i inne tylko komletna mapę z kolorem. Prosze pomocy!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

o_O nie ta kolejnosc ziom.

Zacznij od mapowania, wtedy textura. Sprawdz pierwszy post, tam mapowanie i ostatni link. A jak chcesz wiecej pomocy to stworz temat, wrzoc prace, i napisz gdzie cie boli.

Tak to pomoc po omacku.

 

EDIT - Do posta ponizej -> tak musisz ustawic w unwarp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[email protected] daje uvw map, teksture w kratke, ustawiam parametry w edit uvw, render to texture, maluje w shopie, potem wrzucam w material editor i na model, na modelu kaszana. czy musze cos ustawiac w unwrap uvw?? dobrze mysle?? tzn poustawiac siatki na teksturze??

 

chce robic low poly i potrzebna mi tylko wiedza na temat texturowania, bo do tej pory to ja tylko z materiałów korzystałem v-raya i mentala:)

jeśli chodzi o modeling to mysle ze daje rade:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli dobrze pamiętam to podstawy mapowania, fajnie były przedstawione w plikach pomocy 3D Studio... F1-> tutoriale -> i mapowanie statku kosmicznego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki, a ma ktoś jeszcze o linki do tutków?? - "malowanie textur modeli for game???"

 

proszę zapodajcie coś więcej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nielot007 dziękówa! może masz coś jeszcze??? :) albo ktoś inny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może byś przerobił, któryś z tych tutoriali?? tam masz same najlepsze, a przynajmniej bardzo przydatne, mam wrażenie że czekasz aż ktoś poda Ci tutorial, który sam za Ciebie wszystko zrobi.... a jak Ci się nie podoba pomoc użytkowników, to proponuje odpalić google i poszukać coś na własną rękę a nie czekać aż, ktoś poda ci na tacy....

Share this post


Link to post
Share on other sites
a może byś przerobił, któryś z tych tutoriali?? tam masz same najlepsze, a przynajmniej bardzo przydatne, mam wrażenie że czekasz aż ktoś poda Ci tutorial, który sam za Ciebie wszystko zrobi.... a jak Ci się nie podoba pomoc użytkowników, to proponuje odpalić google i poszukać coś na własną rękę a nie czekać aż, ktoś poda ci na tacy....

 

przerobić to można mięcho na kiełbachę... też mam takie wrażenie że niektórzy tutaj się czepiają bez powodów...

 

nikt nie mówił tutaj o pretensjach, tylko jakbyś był taki bystry to zauważyłbyś że i zwróciłem uwagę że to już było, znaczy się widziałem :) ...

 

i po co takie głupawe komentarze w stylu - czekasz na gotowe, napisał byś coś bardziej pożytecznego, a nie zaśmiecał forum...

 

Po to jest ten wątek żeby tutaj wrzucać linki i przypominać o tym..

http://souldesigns.cottages.polycount.com/personal.html

 

http://home.comcast.net/~dpattenden/hi_poly_tut_uv.htm

 

http://qbranch.cottages.polycount.com/tutorials/cloth/part1.shtml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weź się lepiej do roboty! Znajdź sobie inny sposób na zaczepki... Co Ty okres masz że się czepiasz???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Małe pytanie do znajacych sie na tym:

A. Czy da sie rozlorzyc wspolne UVW w 3dmaxie do obiektow nie zattachowanych ze soba? jak tak to jak?

B. jak wyglada mapowanie w maxie na niewymiarowych texturach tj 1024x512 np??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A - możesz zatachować, rozłożyć sobie UV na jednej mapce, a potem detachować poszczególne elementy.

B - do UV używam skryptu od Chuggnuts - jest tam opcja umożliwiająca wybór dowolnego rozmiaru mapy, wystarczy potem przeskalować U i V (w tych samych narzędziach) i wszystko rozkłada się proporcjonalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy