Skocz do zawartości

Game Art : Mapowanie/Texturowanie vol2


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tutaj zamieszczamy wszystko co jest związane z texturowanie, dyskusje, tutoriale, videotutoriale.

 

Chciałbym aby wyglądało to inaczej niż wcześniej, po prostu zróbmy jedna dużą bibliotekę linków w pierwszym poście, wcześniej był za duży bałagan w całym wątku różne linki większość z nich nie działała.

 

Wrzucajcie linki zrobimy bazę, niestety po dodaniu linku do bazy posta będę usuwał aby nie robić niepotrzebnego zamieszania.

 

 

Textures for newbies - wszystko co potrzebuje wiedziec poczatkujacy :

 

- http://www.abandonedland.net/podstawy/start.html - tutorial przygotowany przez Por@szka, bardzo ładnie pokazuje podstawy texturowania

- wersja off line - http://www.megaupload.com/?d=KB3MM597

- www.abandonedland.net/podstawy/podstawy.rar

- http://www.filefactory.com/file/fd828a/

Texturowanie :

- http://www.planetquake.com/polycount/cottages/qbranch/

- http://www.planetquake.com/polycount/

- http://cgtalk.com/showthread.php?t=61068

- http://www.bobotheseal.com/

- http://www.planetquake.com/skindom/features/cloth/index.shtml

- http://www.cgchat.com/forum/showthread.php?threadid=18643

- http://www.seizure57.pwp.blueyonder.co.uk/tuts/cb.htm

- http://www.psionic3d.co.uk/

- http://www.poopinmymouth.com/process/hair_tutorial/hair_01.htm - Malowanie włosów

- http://www.shipbrook.com/jeff/skintut/ - malowanie/przerabianie textury twarzy ze zdjecia

- http://b1ll.cottages.polycount.com/step_head_champ.jpg - Malowanie głowy step by step

- http://identitycrisis.planetunreal.gamespy.com/tutorials/skinning.shtml

- http://img222.imageshack.us/my.php?image=trees7gm7fd.jpg - texturowanie drzewek

- http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=118130 - watek ze wszystkim :)

- http://www.photoshopgraphics.co.uk/decorlacebrushespage001.shtml

- http://img438.imageshack.us/img438/7118/2093046mq.jpg - scriny pokazujacy texturowanie step by step

- http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/photoshop/worn_metal/metal.asp - malowanie metalu

- http://www.tutorio.com/tutorial/photoshop-metal-texture - malowanie metalu

- http://67.15.36.49/team/Tutorials/texture_katherine_dinger/dirty_texture01.asp - malowanie metalu

- http://67.15.36.49/team/Tutorials/texturing_metal/texturing_metal1.asp - malowanie metalu

- http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=3477840&postcount=3 - pre-lighting

- http://www.gamerwithin.com/?view=article&article=1319

- http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=3574925&postcount=192 - przerabianie foto na texture

- http://www.simmerspaintshop.com/ - malowanie textur samolotów

 

 

Mapowanie :

 

- http://img160.echo.cx/img160/9487/tutorialunwrapenglish7wt5el.th.jpg - mapowanie i texturowanie

- http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4376 - podstawy działania unwrap UVW

- http://www.ran3d.com/tutorials/k-bar/k-bar01.asp - Mapowanie noża

- http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp - legendarny juz tutorial

- http://www.poopinmymouth.com/tutorial/tutorial.htm - wiele przydatnych tutoriali

 

 

Videotutoriale :

 

- http://www.gorzow.mm.pl/~klicor/mapping.rmvb - mapowanie unfoldem w wingsie3d

- http://www.mm.pl/~klicor/unw.avi - mapowanie glowy unfoldem w wingsie3d

 

 

Inne :

 

- http://www.gamasutra.com/features/20061019/kojesta_01.shtml - usuwanie szwów za pomocą render to texture

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

czy jest możliwość wstawienia tutka na temat texturowania obiektów low poly ale takiego z prawdziwego zdarzenia? Robie render to texture i dalej nie wiem co robic. pomalowalem to co mi max wygenerował i nie wiem jak to umieścić na modelu. Nie chodzi mi o normale i inne tylko komletna mapę z kolorem. Prosze pomocy!!!

  • Like 1
Napisano

o_O nie ta kolejnosc ziom.

Zacznij od mapowania, wtedy textura. Sprawdz pierwszy post, tam mapowanie i ostatni link. A jak chcesz wiecej pomocy to stworz temat, wrzoc prace, i napisz gdzie cie boli.

Tak to pomoc po omacku.

 

EDIT - Do posta ponizej -> tak musisz ustawic w unwarp.

Napisano

Por@szek daje uvw map, teksture w kratke, ustawiam parametry w edit uvw, render to texture, maluje w shopie, potem wrzucam w material editor i na model, na modelu kaszana. czy musze cos ustawiac w unwrap uvw?? dobrze mysle?? tzn poustawiac siatki na teksturze??

 

chce robic low poly i potrzebna mi tylko wiedza na temat texturowania, bo do tej pory to ja tylko z materiałów korzystałem v-raya i mentala:)

jeśli chodzi o modeling to mysle ze daje rade:)

Napisano

a może byś przerobił, któryś z tych tutoriali?? tam masz same najlepsze, a przynajmniej bardzo przydatne, mam wrażenie że czekasz aż ktoś poda Ci tutorial, który sam za Ciebie wszystko zrobi.... a jak Ci się nie podoba pomoc użytkowników, to proponuje odpalić google i poszukać coś na własną rękę a nie czekać aż, ktoś poda ci na tacy....

Napisano
a może byś przerobił, któryś z tych tutoriali?? tam masz same najlepsze, a przynajmniej bardzo przydatne, mam wrażenie że czekasz aż ktoś poda Ci tutorial, który sam za Ciebie wszystko zrobi.... a jak Ci się nie podoba pomoc użytkowników, to proponuje odpalić google i poszukać coś na własną rękę a nie czekać aż, ktoś poda ci na tacy....

 

przerobić to można mięcho na kiełbachę... też mam takie wrażenie że niektórzy tutaj się czepiają bez powodów...

 

nikt nie mówił tutaj o pretensjach, tylko jakbyś był taki bystry to zauważyłbyś że i zwróciłem uwagę że to już było, znaczy się widziałem :) ...

 

i po co takie głupawe komentarze w stylu - czekasz na gotowe, napisał byś coś bardziej pożytecznego, a nie zaśmiecał forum...

 

Po to jest ten wątek żeby tutaj wrzucać linki i przypominać o tym..

http://souldesigns.cottages.polycount.com/personal.html

 

http://home.comcast.net/~dpattenden/hi_poly_tut_uv.htm

 

http://qbranch.cottages.polycount.com/tutorials/cloth/part1.shtml

Napisano
Napisano

Małe pytanie do znajacych sie na tym:

A. Czy da sie rozlorzyc wspolne UVW w 3dmaxie do obiektow nie zattachowanych ze soba? jak tak to jak?

B. jak wyglada mapowanie w maxie na niewymiarowych texturach tj 1024x512 np??

Napisano

A - możesz zatachować, rozłożyć sobie UV na jednej mapce, a potem detachować poszczególne elementy.

B - do UV używam skryptu od Chuggnuts - jest tam opcja umożliwiająca wybór dowolnego rozmiaru mapy, wystarczy potem przeskalować U i V (w tych samych narzędziach) i wszystko rozkłada się proporcjonalnie.

Napisano

B: Dzieki, darmowe to i komercyjne??

 

A:---przy 200 obiektach, detach, nazwa, material i ustawianie pivota jest troche pracochłonne, ale jak nie ma innego wyjscia..:(

Napisano

Narzędzia są darmowe i jeśli masz komercyjną wersję maxa, to wydaje mi się, że nie ma przeszkód w korzystaniu z nich.

Napisano
Małe pytanie do znajacych sie na tym:

A. Czy da sie rozlorzyc wspolne UVW w 3dmaxie do obiektow nie zattachowanych ze soba? jak tak to jak?

 

Od maxa 2008 dodajesz po prostu unwrap do kilku zaznaczonych jednocześnie obiektów.

Napisano

pobaw sie ofsetem, albo zaznaczenie robisz kopie layera, zaznaczasz polowe w piionie, kasujesz, layer drugi odwracasz zaznaczenie kasujesz zamieniasz stronami, to samo robisz w poziomie, srodek tak robisz zeby nie bylo widac laczen, wuala

Napisano

Bawię się aktualnie edytorem D'jinni Wiedźmina. Niby wszystko jest gites malines, ale nie mam pojęcia dlaczego nie widać efektów (tj. wgłębień) normal mapy. Normale wypalam w NormalMapperze, a potem w Gimpie zapisuję je jako DDS. Próbowałem DXT 1,3,5,5n i jeszcze kilku opcji i nic nie pomagało. Same modele są ok, robię i eksportuję je do formatu mtl w Maxie 9 za pomocą pluginu Aurora.

 

Pomoże mi ktoś? :) Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Napisano (edytowane)
Bawię się aktualnie edytorem D'jinni Wiedźmina. Niby wszystko jest gites malines, ale nie mam pojęcia dlaczego nie widać efektów (tj. wgłębień) normal mapy. Normale wypalam w NormalMapperze, a potem w Gimpie zapisuję je jako DDS. Próbowałem DXT 1,3,5,5n i jeszcze kilku opcji i nic nie pomagało. Same modele są ok, robię i eksportuję je do formatu mtl w Maxie 9 za pomocą pluginu Aurora.

 

Pomoże mi ktoś? :) Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

 

może ukrywają normal mape w kanale Alpha, jak w edytorze Chrome?

Spróbuj to na szybko zrobić w CrazyBumpie, któremu musisz w prefsach wpisać, żeby zgrywał Displa do Alpha w normal mapie.

Możesz też to w Szopie zrobić z normalką:

- wytnij kanał RED i wklej do ALPHA

- kanał RED zrób czarny

- kanał BLUE zrób biały

- nagraj to jako TGA 32bit, albo od razu do DDS z Alphą

(jak to dobrze zrobisz to normalka będzie ciemno niebieska)

 

ps. a może brakuje przyrostka "_n" ?

Edytowane przez Chrupek
Napisano

Takie pytanie mam o pewną prawidłowość pracy, zawsze jak robię jakiś model to w programie do modelowania robię jego uv maping i eksportuję do formatu obsługiwanego przez dany silnik (udk, marmoset, unity) i tam tworzę materiał z tekstur i nakładam na model. Ostatnio dostałem takie zamówienie od znajomego na kilka prostych modeli + tekstura, wszystko zrobiłem wg tego schematu jak powyżej i dostałem informację że model jest bez nałożonych tekstur. Tak po krótkim zastanowieniu domyślam się że chodzi o to, że model jest wyeksportowany bez materiału i automatycznie nie wczytuje się tekstura. I teraz zastanawiam się co jest bardziej prawidłowe tworzyć model i materiał osobno w silniku, czy może od razu eksportować model z gotowym materiałem, czy może to zależy od silnika ? Mam nadzieję że jasno opisałem problem.

Napisano

heloł

 

pisze tutaj bo uwazam ze to dobre miejsce, a dokladniej:

 

jak sie ma sprawa retopologi a uv'kowania w zbrush'u?

rzezbie model, texturuje, unwrapuje, robie retopo

 

i teraz nachodzi mnie pytanie, w jakis sposob textury i normalki z modelu nie retopo maja sie znalesc na modelu po retopo???

 

bedzie ktos w stanie caly proces opisac??? lub moze jakis konkretny obfity link??

 

jesli powtorzylem pytanie, watek, nie bijcie:), dostane odp i usuwam

 

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności