Skocz do zawartości

Game Dev Studios - Szukasz pracy ? zajrzyj tu !


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Tak wlasnie przegladam rozne stronki i stwierdzilem, ze niezlym ruchem byloby, aby zebrac jak nie wszystkie, to przynajmniej wiekszosc firm branzowych w szerokim tego slowa znaczeniu. Przyda sie to wielu poszukujacym prace, im wiecej mozliwosci wyslania tym wieksza szansa na prace czy to w Polsce czy za granica. A wiec :

 

 

Baza linków :

 

http://www.gamedevmap.com - mapa ze studiami na całym świecie

http://www.cgstudiomap.com/

 

http://ww.umk.pl/~majewski/jakub/pol_lst.html - Lista polskich developerów i wydawców

 

http://www.igda.org/Forums/showthread.php?threadid=8720 - Polscy Developerzy

 

http://www.gamedev.pl/links.php?x=view&id=14 - Poukładane Polskie studia

 

 

Inne :

 

http://www.animationarena.com/getting-into-video-game-industry.html - Jak wkręcić się do biznesu

 

 

 

 

Jak cos znajdziecie to wrzucajcie ;)

Edytowane przez Bruneq
  • Like 1
  • Odpowiedzi 496
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jako że sam się teraz wybieram do Wlk. Brytanii na kilka interviewów, to moge dać takie coś:

http://www.gamesindustry.biz/jobs.php

Przesyłamy CV, ew. portfolio, i korzystamy z usług miłych osób z biur pośrednictwa pracy:) Nie biorących za to od nas ani grosza:D

A my siedzimy na tyłku i czekamy...

 

Z tymi współpracuję:

http://www.specialmove.com

www.prosperorecruitment.com

www.datascope.co.uk

I jeszcze są (tylko mi nie odpowiadają na maile coś):

http://www.opmjobs.com/flash/

http://aswift.com/

 

A co do spisu firm:

http://www.gamesindustry.biz/directory.php?action=browse&cat=23

 

Matthew ze specialmove nawet pytał się mnie o jakieś adresy polskiego gamedeva, nie wiem czy nie wpadnie tutaj uprawiać reklamę:D

Gość specialmove
Napisano

Firstly, please accept my apologies for my lack of Polish - I was referred here by "gutekfiutek" and am writing to introduce Specialmove and give you all a few tips on looking for roles in the UK.

 

Specialmove are dedicated to recruitment for the Games Industry. We work closely with many developers in the UK (and also USA, Europe, Asia) including all the big names (e.g. Sega, Rockstar) plus many smaller but highly creative studios. Myself and colleagues come from the games industry so we know how games are made, how different studios operate, what their projects are and most importantly - how they treat their staff.

 

Many of the positions we recruit for are not advertised. In most cases we also deal directly with the decision makers (e.g. Art Directors) who we are in regular dialogue with, rather than anonymous email addresses (e.g. [email protected]). This means we can actively chase up any job application rather than wait for a response.

 

A very important point is that we will only submit your application to a studio after discussing the role with you in depth and confirming your interest. Some agencies will assume that they can send your CV and portfolio to any developer without seeking your agreement. Please state clearly that any agency should only submit your details to a studio after they have confirmed your interest in the role.

 

Our approach ensures we do not duplicate any existing applications. We increase your choice of positions rather than submitting duplicate applications for a role.

 

We also identify roles which are best suited to your skills, experience and personal requirements (e.g. salary, projects, location).

 

Upon receiving an offer we will also work hard to make any relocation as smooth as possible. We will work with the studio to ensure that practical and financial relocation support is available where possible.

 

The quality of work I have seen from Polish candidates is of an extremely high standard. If you are interested in a UK based role it is likely we will be able to help find a suitable role for you.

 

If you are interested in this or have any questions about UK studios please contact me directly with a CV and portfolio.

 

Matthew Hill

 

Specialmove

 

[email protected]

 

Our website www.specialmove.com is being relaunched but may be live by the time you read this message !

Napisano

Tego pana na gorze to ja osobiscie polecam. Znalazl mi robote w Creative Assembly:)

I ze wszystkich firm rekrutujacych to z nim wspolpraca byla najlepsza.

 

Ogolnie to posrednicy kaski (od nas...) nie biora.

Wysyla sie do ich CV/portfolio, oni dzwonia nawet do PL i sie dopytuja co sie chce robic, jakie sie ma preferencje wyboru firm itp.

 

A jak sie wysyla do firmy przez posrednika to jakos sie to wszystko szybciej odbywa niz jakby sie samemu wysylalo.

 

No i jeszcze takie pierdoly ze jak sie na interview jedzie to mapki/trasy dojazdu przysylaja, zwrot kosztow za podroz, a po 3 miesiocach racy we firmie ktora nas przyjmie to dostajemy np ipoda4gb:D

 

Kurde ja powinienem do firmy reklamowej pojsc zamiast GD :D

Ja wlasnie skonczylem poszukiwania roboty w UK wiec jak ktos ma pytanka to costam moge podpowiedziec (troche tych firm opedzlowalem:D)

Napisano

Ja z kolei bardzo ale to bardzo odradzam korzystanie z wszelakich posrednikow.

Tak prawda jest ze nie biora od ciebie kaski - ale tylko w teori - poniewaz biora od pracodawcy. I to nie 100 czy 200 funtow tylko spora sume , przewaznie miesiecznie. Wiec o tyle twoja placa jest nizsza.

 

Aha - wiele firm wprost wypowiada sie na swoich stronach iz nie zycza sobie kontaktu z zadnym posrednikiem. Korzystajac wylacznie z ich uslug wyraznie ograniczacie sobie pole manewru.

 

Nie dajcie sie robic w bambuko i nie nabijajcie kaski ludziom za cos co sami mozecie zrobic poswiecajac jeden dzien.

 

Gutek -> gratulacje

Napisano

No ja sie nie zgodze z toba Barton, ale moze to kwestia innych doswiadczen.

To prawda, ze posrednicy zarabiaja kuuupe kasy na tym ze znajduja ci prace, ale to ze firma sobie odbiera z twojej pensji prowizje posrednika to hmmm...

Jak im zalezy na pracowniku to przelknom i posrednika.

Moj angielski wujek jest takim rekrutment agentem (co prawda teraz sie zajmuje kadra menedzerska a nie takimi leszczami jak my) i pogadalem z nim troche na temat.

Zadna porzadna firma nie bedzie placic ci mniej z tego powodu ze musza placic agentowi.

Nie jezdzimy tam jako robole, tylko jako poszukiwani specjalisci.

Mi zaproponowali wiecej niz chcialem, pomimo tego ze musza placic agentowi.

Po drugie - posrednik ma lepszy kontakt z firmami. Nie jest kimstam ktory wysyla portfolio/cv na adres [email protected] i czeka, tylko dzwoni do art directora czy tam kogo, i od razu wie co i jak.

Oczywiscie mozna skorzystac z pomocy kolegi co to pracuje w Eurocomie albo Creative Assembly:D

 

ps.

BartonFink, to w sumie dzieki tobie znalazlem tu robote;D

Jak mnie kiedys spotkasz to masz duuuuze pifko:D

Napisano

gutek-> dobrze slyszec ze jestes zadowolony. Co do pifka - to mozliwe. Jak bede u siory w londynie to dam znac. Nie masz z tamtad daleko do londynu :)

 

Co do te prowizji - hmm klucil sie nie bede , bo pewnosci nie mam. Nie oszukiwal bym sie jednak ze firma jesli widzi okazje zaoszczedzenia to nie skorzysta. Nie twierdze ze jedziemy tam jak robale. (znajomy okreslil ze jestesmy tu jak supermeny ; w porownaniu do ludzi ktorzy przyjezdzaja tu na farta) ale jest to jednak spora kaska jaka musza zaplacic posrednikowi i sklonny jestem zalozyc ze poprostu odbijaja sobie to na przyszlych zarobkach. Jasne ze przy podwyzce i przy splaceniu posrednika kaska ta bedzie juz szla na twoje konto .. ale.

 

Ni twierdze ze mam 100% racji poprostu wydaje mi sie to bardzo prawdopodobne.

 

W kazdym badz razie - nie wazne jak praca znaleziona, jesli daje satysfakcje - to to jest najwazniejsze.

 

Pozdro

Napisano

Przymierzam się do zrobienia portfolio w związku z tym mam kilka pytań do osób które już przeszły ten etap:) i teraz modelują sobie (z przyjemnością) za kase :) w jakiejś fajnej firmie na wyspach, bo tam najchętniej chciał bym pracować.

 

1- Jaki trzeba mieć poziom skila zeby się wogóle brać za szukanie tam roboty? (czy jak potrafię modelować, mapować, i troche malować to wystarczy)

2- Czy jak "tylko" dobrze gadam po angielsku i czytam (w miare płynnie moge gadać przez telefon z zakłóceniami hehe) ale np. z pisownią nie jest za ciekawie to dalej mogę się pchać do "branży"

3- Czego szukają pracodawcy u kandydatów? (co najlepiej umieć modelowanie, tekstury, animacja itp.)

4- Odnośnie samego portfolio, jak mocne technicznie powinno ono być?

5- Jak wygląda od kuchni tempo pracy w takich firmach (gonią strasznie czy można sobie "dopieszczać" modele do perfekcji?

 

Narazie tyle nie chce zasypywac drobnymi pytankami, mam nadzieje że sie rozwinie jakaś fajna dyskusja, na temat industry i bede miał jakieś pojęcie czy mogę się już tam pchać czy jeszcze musze popracować dla frajdy... pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.

Napisano

Ledyr ty sie nie wypowiadaj, za mlody jestes :)

 

1- Jaki trzeba mieć poziom skila zeby się wogóle brać za szukanie tam roboty? (czy jak potrafię modelować, mapować, i troche malować to wystarczy)

 

Najlepiej przejrzyj portfolia osob ktore pracuja juz. Po za tym to ze wyspa wcale nie znaczy ze musisz odrazu uderzac do AAA studia. Mozesz najpierw wychaczyc o mniejsze i pozniej sie przerzucic. Kolejnie, nie wszystkie preferuja tzw. Jack of all skills. Czyli kogos kto robi wszystko od konceptow, przez modelling i mapowanie, na texturach,materialach,shaderach po export. Niektore preferuja konkretne dziedziny, musisz popatrzec po ogloszeniach, czesto mozna znalezc osobno lvl designerow, osobno osoby do malowania textur osobno od modellingu high i low poly.

 

2- Czy jak "tylko" dobrze gadam po angielsku i czytam (w miare płynnie moge gadać przez telefon z zakłóceniami hehe) ale np. z pisownią nie jest za ciekawie to dalej mogę się pchać do "branży"

 

Jezeli potrafisz sie dogadac, przekazac to co chcesz powiedziec i zrozumiec co mowia to spokojnie.Nawet jezeli uzywasz 10 slow zamiast jednego :)

 

3- Czego szukają pracodawcy u kandydatów? (co najlepiej umieć modelowanie, tekstury, animacja itp.)

 

Wszystk ozalezy w co celujesz. Jak juz pisalem niektore firmy preferuja specjalizacje, wtedy jako modeller musisz poakzac low i high poly, jak texture artist to textury. Troche inaczej sprawa ma sie z innymi specjalizacjami jak character artist, environment artist ( via background artist), czy nawet osobne specjalizacje jak weapon artist, vehicle artist badz props artist. W tym wypadku musisz pokazac kokretne modele w roznych stylach, jak jest to envi to najlepiej interiora i exteriora w 3 stylkach : scifi, fantasy i realistycznym ( z czego moze byc tak ze jeden z nich to interior a dwa kolejne to exteriory albo odwrotnie). Musisz szczegolna uwage zwrocic na oswietlenie, detale, dobor kolorow, wszelkei dostepne mapy ( color,specualr,normal, AO, light, incandescence, paralax, environment + animowane textury ale nie koneicznie.). Jezeli jako character to kolejno tez w roznych stylach, a najlepiej jakis marine, przechodzien i monster + dobre loopy, rigg i oczywiscie mapy ( color, spec, normal, inca.). Podobnie jest z bronmi, pojazdami i propsami, z czego bronie, pojazdy i propsy czesto podchodza po obowiazki environment artist. Ale tutaj, jak wspomnialem zalezy od firmy.

 

4- Odnośnie samego portfolio, jak mocne technicznie powinno ono być?

 

Mocne :) Musisz poakazac ze uzywasz textur w potedze 2, ze masz pojecie io wszystkich, badz wiekszosci map ktore wymienilem powyzej ( umiec je zastosowac) Czyste siatki, jezeli nawet zrobisz zblizenia screenow na rozne tricki tym lepiej dla ciebie ( dosuwanie elementow zamiast ich laczenia meshem, 3-4 vertexowe poli, proste linie na walcach zamiast srodkowego vertexa, dekale). Musisz takze pokazac obiekty w okreslonych rzutach -> ze wszystkimi mapami - a nastepnie wszystkie kolejne z pokolei zdejmowanymi mapami ( jezeli model ma tylko spec, color i normal, to pokazujesz wszystkie, pozniej bez koloru, pozniej bez speca) az do pokazania samego wire + osobno kazda mapa jako flat texture.

 

5- Jak wygląda od kuchni tempo pracy w takich firmach (gonią strasznie czy można sobie "dopieszczać" modele do perfekcji?

 

Tez zalezy od firmy. Inaczej sie pracuje w AAA a inaczej w budzetowych firmach. W budzetowych nauczysz sie wiecej, ale masz zapier ***. Najczesciej manager przychodzi i mowi - zrobmy gre. Nastepnego dnia przychodzi z zapytaniem - jeszcze nie zrobiona? Inaczej jest w AAA. Specjalizujesz sie wiec raczej masz nikle szanse na nauczenie sie technikaliow bo masz wszystko podane, a najlepiej sie uczymy przeciez jak wiemy dlaczego jest tak a nie inaczej. W kazdym razie terminy sa generalnie spokojne, ale to nei znaczy ze przed deadlinem sie wiecej nie siedzi ;) Ja mialem ostatnio sytuacje ze mialem lokacje do zrobienia. Wedlug dokumentacji wychodzilo ze mam na nia miesiac, OD razu powiedzialem ze jest to niemozliwe. Po tygodniu sie okazalo ze ktos cos zle wpisale i zamiast miesiaca mam 5 , ale uwierz mi jest to kolos i prawdopodobnie przed deadlinem bede musial przysiedziec. Masz czas na dopieszczanie, duze firmy nie pozwalaja sobie na chale :)

 

Ale niech sie inni tez wypowiedza, Nie opeiraj sie tylko na mojej opinii :)

Bro, gutek, barton moze tez cos skrobna. ( przy okazji pozdrowienia dla bartona z drugej strony "miasta";))

Napisano

Por@szek--> fajne rzeczy piszesz :) a ty w jakiej firmie siedzisz ? :)

jesli chodzi o poziom portfolia to najlepiej poszukac na zagranicznych forach jakie ludzie maja prace jaki poziom prezentuja...

Napisano

Wiec ja tez troche pomoge

 

1- Jaki trzeba mieć poziom skila zeby się wogóle brać za szukanie tam roboty? (czy jak potrafię modelować, mapować, i troche malować to wystarczy)

 

Hmmm - jakby ci to powiedziec ja wysylajac portfolio myslalem ze cos tam umiem - teraz siedzac tutaj i patrzac co kolesie dookola wyprawiaja dochodze do wniosku ze jednak za duzo nie potrafie :) - wsumie zawsze to Poraszce mowilem :)

 

2- Czy jak "tylko" dobrze gadam po angielsku i czytam (w miare płynnie moge gadać przez telefon z zakłóceniami hehe) ale np. z pisownią nie jest za ciekawie to dalej mogę się pchać do "branży"

 

Wiec... to w takim razie umiesz duzo lepiej angola odemnie - co do pisowni to tutaj masz wszedzie korektory pisowni jak w wordzie wiec zawsze ci pomoga :)

Co do angola to wydaje mi sie ze jak pracodawca zobaczy ze jestes naprawde dobrym grafikiem to nie bedzie patrzec na twoj angieslki - bo zatrudnia cie do robienia nie gadania :) pozatym tutaj zalapiesz angola z czasem

 

3- Czego szukają pracodawcy u kandydatów? (co najlepiej umieć modelowanie, tekstury, animacja itp.)

 

Hmmm - zalezy na jakim stanowisku chcesz pracowac zazwyczaj

w enviro modelowanie mapowanie i textury

w character modelowanie mapowanie textury czasem ring

w animacji wiadomo animka ring

 

4- Odnośnie samego portfolio, jak mocne technicznie powinno ono być?

 

Mowiac szczerze musi byc jedynie przejrzyste nie baw sie w jakies bajery bo i tak na to nie beda patrzec - zazwyczaj pracodawca chce zobaczyc model siatke i texture

 

5- Jak wygląda od kuchni tempo pracy w takich firmach (gonią strasznie czy można sobie "dopieszczać" modele do perfekcji?

 

Tak jak poraszka napisal - u mnie narazie jest luz na maxa - moge dopieszczac model jak dlugo chce - ale mamy koncowke projektu wiec moze dlatego - w poprzedniej firmie w polsce - nasz pracodawca niestety stawial czas nad jakoscia

Napisano

Oj Bro przesadzasz :) znam kupe ludzi ktorzy sa gorsi od Ciebie, a pewnie zarabiaja 2 razy tyle co Ty ;] Wiec wiesz jak to sie mowi zawsze sie znajda lepsi od Ciebie i gorsi ;) Wydaje mi sie ze Ledyr powinien bez problemowo znalezc prace, no ale narazie przez wiek go narazie nie dopuszcza i dlatego ze chce popracowac przez wakacje ;]

 

Nastepna rzecz, to trzeba sie pokazywac na zagranicznych forach, wrzucac swoje prace nie tylko na cgt ale inne fora, no i jak to sie mowi trzeba sie ostro lansowac robiac modele pod publike, to nie jest hiphop ze trzeba byc jedynym prawdziwym ;)

 

Dobre folio zawsze sie broni, po prostu niekiedy brakuje szczescia, Ledyr narazie ma pecha, ale predzej czy pozniej zgarna go do dobrej firmy, takze nie martwil bym sie o jego przyszlosc ;)

 

Nie pytac tylko probowac :)

Napisano

Ledyr nie ma pecha, Ledyr po prostu jest za mlody. W Uk (i nie tylko)jezeli sa problemy z zatrudnieniem osob ponizej 18-19 lat a duze studia nie zatrudniaja ponizej 21, glownie dlatego od 21 dostajesz normalna pensje, a tak to polowe czy tam 1/3 nie pamietam. Dodatkowo troche boja sie nieodpowiedzialnych dzieciakow, chodzi o cyrografy.

Bro przesadza jak zawsze, ale idzie sie przyzwyczaic po tylu latach przebywania w jego otoczeniu :) Zawsze marudzi, grymasi i mowi jaki to cienki jest. ja jestem cienszy od Ciebie, a zawsze bedzie ktos lepszy i gorszy. A we wszystkich dziedzinach tak samo dobry byc nie mozesz. Jak bedziesz we wszystkim tak samo dobry to czas umierac ;) Jak opanujesz perfekt low poly, bedziesz ponaowywal reczne texty, pozniej olowek i szkice, pozniej concepty, mattpainting, pozniej zbrusha, pozniej rzezby realtajmowe jak to sie mowi, pozniej design i sfx, montaz i ... czas umierac :)

Co do lansowania ... nie do konca sie zgodze. Fora przegladac aby wiedziec jaki jest poziom itd. natomiast nie sa one potrzebne do znalezienia pracy. Ulatwiaja natomiast zdobycie wiedzy i otrzymanie krytyki ktora przyspiesza proces edukacji. Et wsjo. To ze ktos pokazuje swoje prace na forum nie jest gwarantem zdobycia pracy, albo bycia zauwazonym. Prawda jest taka ze na zdobycie kontraktu ma wplyw wiele innych czynnikow oprocz tzw. Skilla. Komunikacja, rzetelnosc, opinia od poprzedniego pracodawcy, wydane gry na koncie ( nie tylko AAA, ale takze budzetowe, a nawet udzial w modowaniu jakiejs gry ma wplyw bo pokazuje ze miales/las stycznosc z silnikiem), wyobraznia, kreatywnosc ( do designu roznych rzeczy, przedmiotow, lokacji i nie chodzi tylko o rozklad korytarzy ale takze o wzorki na texturach). Jest wiele roznych czynnikow. Najsmieszniejsze ze najmniej istotnym z nich jest papierek o ukonczonej szkole. Mnie nawet nie zapytali abym pokazal. Owszem wymienilem w cv ale nie chcieli podkladki, a mogli, wiele firm dzwoni albo sprawdza dokumentacje, szczegolnie ludzi ktorych sciagaja albo anonimowych, czyli takich ktorych nikt zp racownikow nie zna. Wspominajac o cv, jest to jedna z najwazniejszych rzeczy przy skaldaniu portfolio. Napisanie jej odpowiednio i prawidlowo jest podstawa. I wymieniajcie wszystko nawet to ze zaprojektowaliscie rozowe sloniki na srajtasmie :D

nielot007 - http://www.frd.co.uk - a tutaj sie usadowilem ... narazie :)

Napisano
...Wydaje mi sie ze Ledyr powinien bez problemowo znalezc prace...

 

...Ledyr narazie ma pecha, ale predzej czy pozniej zgarna go do dobrej firmy, takze nie martwil bym sie o jego przyszlosc ;)...

o to to, na to czekałem :D thx Klicuś :D

 

Tony machnij sobie portfolio i powysyłaj sie, może ci sie uda, widzialem różne portfolia podczas researchu branżowców :D i uwierz mi ze wcale tak cieżko nie jest tylko odpuść sobie z EA i innymi tego typu korporacjami, atakuj te mniejsze

Napisano

dzięki wielkie za rzeczowe odpowiedzi (gratki dla wszystkich), teraz wiem mniej więcej o co w tym wszystkim biega. Ucieszyło mnie to co usłyszałem, miedzy innymi że aż tak strasznie nie gonią z tempem pracy i lubią dopieszczone modele :) tak więc cza się brać za portfolio a potem moja własna bitwa o Anglię hehe...

 

specjalne thx dla Klicka: teraz już wiem o co biega w hiphopie...

Napisano
Oj Bro przesadzasz :) znam kupe ludzi ktorzy sa gorsi od Ciebie, a pewnie zarabiaja 2 razy tyle co Ty ;]

Klicek gdzie gdzie gdzie ? :) bo szefowi juz prawie wypowiedzenie dalem :)

 

A co do tego ze LedyR znajdzie prace nie mam najmniejszych watpliwosci :)

Napisano
No, jak Ledyr nie moze znalesc pracy to sie zastanawiam czy jest sens wysylac swoje folio!:P

 

Qrde też się zastanawiam, btw Ledyr - ile lat masz? (jeśli było to przegapiłem)

Napisano

Ledyr ty to masz dobrze :P Ja w Twoim wieku nawet peceta nie miałem :) W wieku, gdy będziesz już na poważnie szukać pracy to będziesz niezłym wymiataczem i praca sama Cię znajdzie.

Napisano

ognisty - mam podobną sytuacje, jeśli chodzi o maturę to... jutro mam wyniki :0 A to co do tej pory potrafię jest niczym :/ ale cóż.. trzeba brać się za siebie i do "skillowania"

Napisano

Empeck niby fajnie ale pomyśl ze bede jeszcze musial czekać kilka lat zanim bede mógł normalnie pracować w branży no ale trudno sie mówi, nie chcial sie nikt ze mną bawić to sie wziołem za grafike ;p

btw. ktoś tam do mnie odpisał, aż tak tragicznie nie było :D ale jak już powiedziałem ze tylko na wakacje moge to juz zwątpili :D

 

Kurcze jaki przyjemny wątek :D dobrze ze jest przyklejony bede sobie mogł czytać w gorsze dni ^^

Napisano

Oj Bartek Bartek, siedemnaście lat a Ty się martwisz, że roboty nie możesz znaleźć. Jeszcze zdążysz się w życiu napracować. Choć z drugiej strony gdybym zaczął tak wcześnie jak Ty, pewnie teraz nie wyrywał bym zębów, tylko siedział cały dzień przed kompem i bawił się tak jak Wy :)

  • Like 1
Napisano

Wracając do tematu ;)... Dorzucę parę artykułów które mogą pomóc w szukaniu pracy, a poza tym są świetnym narzędziem motywacyjnym.

 

ogólnie o firmach i karierze - http://www.fxguide.com/modules.php?name=fxtips&rop=showcontent&id=276

demoreel - http://www.fxguide.com/modules.php?name=fxtips&rop=showcontent&id=269

freelance - http://www.fxguide.com/modules.php?name=fxtips&rop=showcontent&id=262

http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/misc/freelancers/index.html

Napisano

noo dzieki empeck:) w koncu to skumalem

Napisano

heyka mam pytanko do tych co w branzy pracuja :)

 

Interesi mnie to ile na gamearciesie zarabia - jaka jest stawka za model + rig + mapping + komplet tex wraz z normalem ?

 

Ile liczycie sobie za wizualizacje ??

 

Z gory dziekuje :)

Napisano
ja bym chętnie popracował w tej branży żeby dorobić, może być nawet za totalne minimum :) Bardzo mi się spodobał Game Art.

 

Za totalne minimum nie pracuj, bo popsujesz rynek ;)

Napisano
heyka mam pytanko do tych co w branzy pracuja :)

 

Interesi mnie to ile na gamearciesie zarabia - jaka jest stawka za model + rig + mapping + komplet tex wraz z normalem ?

 

Ile liczycie sobie za wizualizacje ??

 

Z gory dziekuje :)

 

Outsourcing, czyli praca przez internet z poza firmy to raczej mała kasa właśnie za model. Ile? To zależy co robisz i ile mogą Ci zapłacić, ale nie licz na kokosy...

 

Jak pracujesz na etacie to dostajesz pieniążki co miesiąc, ale byle kto nie dostanie się na etat. Na rynku jest przesyt, a zapotrzebowanie na np. grafików jest żadkie tzn. gdy firma musi przyśpieszyć realizacją lub gdy ma finanse na nowych ludzi to zastrudnia ich. W Polsce jest jeszcze mało firm, ale i tak oferty się trafiają. Grafików typowo pod gry jest mało i wszystkiego douczają się w pracy. Liczy się portfolio, wyobraźnia, szybkość i staranność wykonania modelu itp., a takich osób serio jest mało :) Co do pieniążków to raczej osobista sprawa, ale po pół roku można kupić sobie droższe ciuszki i nie pluje się w twarz, że pracuje się jak wół za grosze...

 

 

 

PS: jest kilka ofert pracy dla grafików 3D, czyli coś dla Was:

Wrocław: Techland - grafik 3D - [email protected]

 

Katowice: City Int - grafik 2D - [email protected]

Napisano

Fidiasz:

Polecam przeczytać ten wątek od deski do deski, mimi że opasły jest.

Ale warto:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15861

 

A za minimum to lepiej przysłowiowe ulotki roznosić niż grafike robić.

Klientów trzeba uczyć od samego początku, że za grafę mają płacić jak za zboże.

Z reguły lepiej nie brać zlecenia niż męczyć się za kilka groszy i wysłuchiwać jęczenia jakiegoś parabiznesmena, który ma problemy z wyplacalnością w warzywniaku.

 

Jak chesz zacząć tanio, to 100razy lepiej będzie jak się dobrze przyłożysz

do własnego folio.

 

pozdro!

Napisano
A za minimum to lepiej przysłowiowe ulotki roznosić niż grafike robić.

Klientów trzeba uczyć od samego początku, że za grafę mają płacić jak za zboże.

Z reguły lepiej nie brać zlecenia niż męczyć się za kilka groszy i wysłuchiwać jęczenia jakiegoś parabiznesmena, który ma problemy z wyplacalnością w warzywniaku.

 

Jak chesz zacząć tanio, to 100razy lepiej będzie jak się dobrze przyłożysz

do własnego folio.

 

pozdro!

 

Nic dodać - nic ująć :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności