Skocz do zawartości

Teczka 2D: Marduk (update 17.12.08)


Marduk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 333
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wiesz, szkic również niczego sobie, ale mimo to efekt końcowy ma fajniejszą pozę i lepszy charakter, szkic sztywny (w sensie sztywna poza) jak na moje oko i za mała główka... pierwsze dwa za to są świetne, kolorystyka i pędzle zacne... buzia elegancko szkicowo potraktowana... autoportret też niczego sobie aczkolwiek nie wiem jak się ma do rzeczywistości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enviro klimatyczny, koniecznie pociągnij dalej, ale nie przesadzaj, bo się zepsuje od zbytniej dosłowności.

Dziewczyna przyjemna, ale zrobiłeś buga z oczami. Za daleko osadzone -jej prawe oko byłoby w rzeczywistości przyklejone gdzieś niemal na skroni.

Postaci ok. W szkicu cz-b nie widać wagi broni i wygląda ona jak doklejona później.

Autoportret bardzo fajny, komiksiarki i z charakterem.

Dobrze idziesz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enviro genialne, co do kobitki to się zgodze z Morbidem, oczko troche za daleko poszło, autoportret tez jak kolega na górze napisał. Ogólnie podziwiam ekscpresyjność twojego malowania, robiłeś kiedys cos farbami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enviro jak dla mnie klimatyczne, ale za mało konkretu w strukturze po prawej- niby mnóstwo brushy i patternów, chociaż patrząc na poziom Twoich prac pewnie chciałeś to osiągnąć. Dziewczyna śliczna, szkic wstepny lepszy od finału z diga IMO.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim ;).

Łukasz Jaskólski: A sam nawet nie wiem. Staram się po prostu jechać do przodu ;].

Morbid Karbid: Coś mi właśnie nie grało do końca... postaram się poprawić te oczy przy najblizszej okazji.

masz)rum: Przed tym jak zabrałem się za digital painting to tylko plakatówki w podstawówce na plastyce :). Z jakiś rok temu zacząłem próbować się z farbami, ale są to raczej sporadyczne wybryki. Głównie tempera i akryl.

 

Musiałem ostatnie szkice odstawić i zabrać się za postacie, których robię mało. Już pomijając fakt, że są to raczej sztywne rzeczy, to i tak sporo bym sobie jeszcze życzył w moich postaciach.

 

Tych dwóch panów pójdzie jeszcze do wykończenia. Grybasowi noga po lewej wyszła na razie jakoś nie tak... zresztą łapa też. Są po prostu płaskie... walczyłem z nimi, ale narazie mnie pokonały. Pana po prawej robiłem bez tła (czego nie mam w zwyczaju), ale jakoś mi nie pasowało i wrzuciłem go na tło, przez co widać gdzie jest płaski. Trochę go poprawiałem, ale jeszcze sporo przy nim roboty.

 

charconc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie coś nowego! Grubasek zdecydowanie świetnie malowany, kolory miodzio, ubranko, wszystko mnie się podobuje, nieszczególnie widać jakies błędy, jak dla mnie nie ma co przy nim poprawiać za to chudasek jeszcze wymaga pracy, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do jakiegos projektu czy tak dla cwiczeń? Wiem ze to koncept wiec pomysły najwazniejsze, ale mogłbys dac np na dalszych częściach ciała troche perspektywy powietrza to by fajnie mogło podkreślic wielkoś szczegolnie u takiego grubasa Broń z nożem wyczesana troche jak z gearsów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duzo malego dziergania jak na szkic; za malo detalu jak na ilustracje*, a koncepcja no tak tu nie ma co poruszać kwestii wielkości glowy ,to materia zamierzonego efektu i gustu raczej.. ale dym z fufy fakt ,myslalem ze to cos zostawione z poprzedniego malowania..ten drugi facio ma dziwną pierś..woOgule MA piersi lol..a pozytywnie to ..fajne kolorki.. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tych dwóch panów pójdzie jeszcze do wykończenia...

No teraz to musisz pokazać jak ich skończysz bo się wszyscy czepiają =]. Odnośnie grubego może faktycznie perspektywa powietrzna lub zacienienie (bo jest w miarę równomiernie oświetlony) by pomogły, a u drobniejszego tylko kreska przez brzuch mi nie pasuje. Masz tu fajną brudną paletę, daje do zrozumienia oglądającemu że chłopaki są "używani" =] Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

technicznie fajnie,

glowe faktycznie moglbys temu grubasowi powiekszyc. Z kolei koles na prawo jest dosc statyczny i anatomicznie tez cos nie siedzi(lewa noga mniejsza i dziwnie przekrecona, lewa reka nadmuchana mimo iz jest w pancerzu to i tak zdaje sie byc potezniejsza od tej prawej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim. Już 3 miesiąc dochodzi bez update'u teczki... a tu i tam coś robię. Trochę komerchy... rzadziej jakieś prywatne rzeczy. Brakuje niestety czasu.

 

WWWoj: Tak sobie maznąłem postacie, bo mało ich jakoś robię. Muszę jeszcze srogo nad dynamiją popracować.

 

Morbid Karbid: Mniejwięcej co jakieś 15, 20 minut obracam prace nad którą pracuję... w nawyk juz mi dawno wlazło. Przy Enviro to nawet w pionie obracam.

 

DaRoZ: Dzięki w sumie poprawiałem wtedy te postacie po Twoim komentarzu, ale i tak je odstawiłem. Trzeba będzie chyba do nich wrócić i poprawić je tu i tam...choć strasznie mi się wraca do prac, które odstawiłem na dłużej.

 

sketchf5.jpg

 

snowships.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne. Zarówno klimat jak i technika. Podobają mi się te maziania w tle. Fajnie z tego budynki złożyłeś. Drugi obrazek też dobry, ale deczko zbyt dopieszczony. W pierwszym ten lekko szkicowy charakter świetnie robi. Szacuneczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrze i patrze, przewertowalem wszystkie strony, progress niesamowity!

 

Mozna prosic o jakis maly tutek by osiagnac podobny efekt w pracach?

Widze, ze uzywasz duzo textur i textured brushy, ale to za pewne nie wszystko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sketchf5.jpgsketch1023fs8.jpg

 

 

Te 2 pachna mi Sparth'em, swojego czasu wszedzie szukalem tutoriali jak pracowac taka technika, najzabawniejsze jest to, ze tutki od samego spartha nie sa wykonane jego specyficzna technika. Widac, ze stzreze swego sekretu. Moze zas pan Marduk podzielil by sie taknikami tej prastarej wiedzy, o ktora nawet njstarsi indianie znaja z opowiesci swoich babć. :}

 

Colowal bym po stopach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>> icecold - caly proces sparth jest pokazany w ksiazce d`artiste concept art z ballistick - nie ma zadnej tajemnicy kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za komentarze.

 

shi: Nie znasz mnie, więc nie wiem na jakiej zasadzie możesz mnie nie lubić?

 

thirdeye:Chyba nie będzie potrzeby ;]. Będziesz jutro na piwie?

 

Morbid Karbid:Wielkie dzięki. No miał być tam lód ze śniegiem...więc może poprawię, ale często nie chce mi się już wracać i poprawiać prac uznanych za skończone.

 

icecold:Dzięki. Największy progress zaczał się u mnie chyba troche ponad dwa lata temu (czyli wtedy, kiedy zacząłem pracować). Wciąż jeszcze widzę masę braków Co do tutka... to na zrobienie dobrego tutka trzeba mieć trochę czasu, a ja go za bardzo nie mam. Nie mniej z mojej strony wygląda to tak, że

Zazwyczaj powstaje jakiś szkic/thumbnail/sylweta na które potem wstępnie nakładam jakąś texturę. Zazwyczaj jest to jakiś mój starszy obrazek/szkic czy jedna z paru tekstur, które sobie sam zrobiłem... czasem fragment jakiegoś zdjęcia. Czasem też staram się zacząć od tekstury i wydobyć jakiś fajny kształt.

Potem to już w zasadzie mój workflow jest bardzo chaotyczny. Sporo używam polygon lasso tool... albo po prostu maluję kształt i używam jako maski na której z zaznaczeniem staram się uzyskać zadowalającą teksturę używając jednego lub kombinacji dwóch, trzech pędzli.

Z teksturowanych pędzli raczej nie korzystam. Choć z dual brushy prawie cały czas. Często używam dual brushy ze stamp toolem wykorzystując jakiś fragment pracy w którym moim zdaniem textura wygląda fajnie... często daje to dosyć nieoczekiwane efekty.

W trakcie pracy często też dorzucam jeszcze jakieś tekstury w trybie overlay, albo multiply... z małą przezroczystością i wymazuję to co mi nie pasuje.

 

Same pędzle raczej staram się montować sam. Nawet jeśli coś ściągam i zaczynam z tego korzystać to często modyfikuję (z paroma wyjątkami) tak żeby pasowały mnie. Osobiście przypadły mi do gustu pędzle Whita Brachny (który sam też korzysta trochę z pędzli M@ i Barontieriego). Z pędzlami cały czas eksperymentuję... ich ilość w zakładce czasem doprowadza mnie do szału, ale ciężko mi cokolwiek usuwać (bo może kiedyś się do czegoś przyda)...więc ciężko byłoby mi złożyć jakiś konkretny set.

 

W zasadzie większość patentów z jakich korzystam podpatrzyłem raczej u innych artystów (ew. wykorzystuje je na swój sposób). Często nie potrzeba tutoriali, żeby wpaść na jakiś patent czy rozwiązanie. Wystarczy dużo oglądać. Sparth też poza samymi step by step opisywał swój patent z teksturami.

 

Jeśli chodzi o dopracowywanie prac... to z tym mam problem. Bo jednak potrzebna jest dłubanina, której nie lubię, a wszelkie patenty jakie znam pomagają tylko w małym stopniu. Często się zapędzam w jakieś dłubanie detalu małym zwykłym okrąglakiem.

Wiem, że przydałoby się jakieś wideo, ale na to trzeba mieć czas.

 

 

Wyszarpnąłem trochę czasu, żeby w weekend śmignąć taki prosty szkic:

 

bynnybunns.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności